Petice proti komplexnímu pozměňovacímu návrhu ke sněmovnímu tisku 723 1153 podpisů

Petice proti komplexnímu pozměňovacímu návrhu ke sněmovnímu tisku 723

Petice proti komplexnímu pozměňovacímu návrhu ke sněmovnímu tisku 723

V únoru vláda schválila návrh novely zákona, který vycházel z doporučení ministerské komise, v níž měla své zastoupení i česká lékařská komora. Posléze se skupina poslanců rozhodla vypracovat komplexní pozměňovací návrh (KPN), který byl poté postoupen na ministerstvo zdravotnictví k posouzení. Na ministerstvu došlo k zapracování dalšího textu, jehož obsahem je přikázání ambulantním lékařům, tedy lékařům soukromým, aby „v rámci celoživotního vzdělávání“ absolvovali povinné stáže na lůžkových odděleních akreditovaných pracovišť. Obory zdravotní péče, délku a četnost stáží, výjimky z povinnosti absolvovat stáž a bližší podmínky organizace stáží stanoví prováděcí právní předpis – nyní tedy nevíme skoro nic. Krom toho, že tento bod KPN prakticky znamená „nucené práce“ pro atestované soukromé lékaře (za které dokonce nedostanou zaplaceno, jelikož se budou na daných pracovištích jakoby vzdělávat), ale nenabízí ani odpověď na otázku: Kdo bude soukromé lékaře zastupovat po čas jejich absence v ordinaci?

Žijeme v zemi, kde se při návrhu zákazu kouření v restauracích okamžitě vytahuje omezování základních lidských svobod. Nemůžeme tedy mlčet, když se objevuje pozměňovací návrh, který naprosto destruuje samotný koncept soukromého podnikání pro všechny lékaře.

Dalším bodem tohoto KPN je zákaz práce v zahraničí pro mladé doktory, kteří absolvovali specializační přípravu jako rezidenti. Tito lékaři by byli nuceni pracovat v Čr minimálně 5 let po atestaci, jinak by museli státu zpětně vracet peníze, vynaložené na jejich vzdělávání. Tento bod jde hrubě proti jednomu ze základních pilířů EU, tedy volný pohyb zboží, služeb a kapitálu. O takovýchto nařízeních se nediskutuje pro žádné jiné obory krom medicíny a připadají mi vůči lékařům silně diskriminační. Proč rovnou nenařídit mladým lékařům, kteří by po škole chtěli pracovat v zahraničí, aby vraceli peníze za vzdělání, které jim bylo poskytnuto na státní univerzitě? Takováto nařízení neudrží mladé lékaře v Čr, ba naopak povedou k nechuti těchto lékařů se následně do své vlasti vracet.

Z právního hlediska je KPN k ST 723 problematický mimo jiné z těchto důvodů:

Není zřejmé kdo a proč daný PN vůbec vypracoval.
Ačkoliv zásadním způsobem zasahuje do života lékařů všech profesí, neobsahuje žádnou důvodovou zprávu.
Zcela obchází právní úpravu připomínkových řízení, tripartitní projednání i zpracování RIA (hodnocení dopadu regulace). Pokud poslanci preferují tento KPN proti původnímu ST 723, bylo by korektním postupem tento ST zamítnout a nechat vládu odpracovat novou variantu.
Na podávání pozměňovacích návrhů dostali poslanci pouhých 11 dnů, což je z důvodu komplexnosti a rozsáhlosti daného KPN, naprosto nedostačující doba.

Ačkoliv jsem teprve studentem 4. ročníku medicíny, vnímám tento návrh jako vysoce diskriminační. Proto jsem se rozhodl sepsat tuto petici, jejímž prostřednictvím prosím lékařskou i nelékařskou veřejnost k vyjádření nesouhlasu s výše uvedenými body KPN.   

Autor: Adam Derner | 1153 podpisů

Více >
Chceme Velké náměstí, ne Velké parkoviště 301 podpisů chybí 1199

Chceme Velké náměstí, ne Velké parkoviště

My, obyvatelé Hradce Králové, žádáme své volené zástupce, aby odolali tlaku jedné zájmové skupiny, a nezvyšovali množství plánovaných parkovacích míst na Velkém náměstí.  Rádi bychom, aby se největší a nejvýznamnější otevřený prostor v historickém jádru našeho města upravil tak, jak bylo v původní verzi vítězného návrhu, který počítal s počtem cca 60 parkovacích míst při straně vozovky směrem ke středu náměstí. Náměstí má sloužit pro setkávání lidí, jakož i pro prezentaci města a jeho významu. V posledních desetiletích se ovšem celý prostor přeměnil v obří parkoviště pro 260 aut.

Pohled dolů z Bílé věže nabízí dnes groteskní situace, kdy se nejen chodci, ale i svatebčané doslova prodírají mezi zaparkovanými auty. Podívejme se do jiných měst, kde parkoviště redukují a náměstí začínají být doopravdy prostorem pro setkávání lidí, místem, na které jsou obyvatelé hrdí viz. náměstí T. G. Masaryka ve Frýdlantu či Malostranské náměstí v Praze. 

Plánovaná rekonstrukce je mimořádnou příležitostí pro město, kdy výsledkem může být příjemný, pohledný a reprezentativní prostor pro všechny obyvatele a lákavý cíl turistů. Hradec Králové si zaslouží Velké náměstí, ne Velké parkoviště.

Děkujeme. 

Za petiční výbor:

Ing. Tomáš Štayr, Zámostí 85/13, 500 09 Hradec Králové- Malšovice, info@ecoinstitut.cz, 608 913 562

Ing. Jan Zídek, K Hvězdárně 704/67, 500 08 Hradec Králové- Nový Hradec Králové

Ing. Matěj Fuchs, Selicharova 1420, 500 12 Hradec Králové

Ing. Zbyněk Sperat, Ph.D., Říčařova 38/16, PSČ 503 01Hradec Králové - Plotiště nad Labem,

Ing. Jiří Štrupl, Gočárova třída 760, 500 02 Hradec Králové

Ing. Pavel Řehák, Labská kotlina 990, 500 02 Hradec Králové

 

Autor: Tomáš Štayr | 301 podpisů

Více >
Za klidnější dopravu v obci Zruč-Senec 73 podpisů chybí 27

Za klidnější dopravu v obci Zruč-Senec

Vážený pane starosto.

Obracíme se na Vás jako obyvatelé obce Zruč-Senec, především ulic Třemošenská a Plzeňská, s otevřeným dopisem, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací v naší obci.

V posledních několika měsících jsme zaznamenali katastrofální zhoršení dopravní situace v naší obci. Týká se to zejména silnic II/180 (ulice Třemošenská) a II/231 (ulice Plzeňská). Zhoršení situace spočívá v několika aspektech:

- Při průjezdů obcí nejsou dodržována pravidla silničního provozu. Není dodržována zejména rychlost průjezdu přes obydlenou zástavbu 50km/h. Nejsme bohužel schopni dodat konkrétní hodnoty, ale pocitově dochází k porušení o 20-50 km/h a to jak osobními automobily, tak motorkami a nákladními vozy. Nezřídka kdy také dochází k nebezpečnému předjíždění.
- Obě silnice 2. třídy jsou využívány nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Prvním problémem je, že silnice 2. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem ovšem je, že ani jedna ze silnic není pro takovou dopravu určena – neexistuje dostatečné dopravní značení a zřejmě ani podklad silnic není pro takto těžký provoz určen, neboť dochází k ničení domů v okolí těchto komunikací. Nutno podotknout, že kamionová a nákladní doprava nerespektuje ani zákonem zakázané doby provozu, které jsou v době mimo prázdnin v neděli od 13:00 do 22:00 a v době prázdnin ještě v pátek od 17:00 do 22:00 a v sobotu od 07:00 do 13:00 (platí pro vozidla nad 7,5t a vozidla nad 3,5t s připojeným přípojným vozidlem).

V důsledku toho dochází zejména:

- K ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem obou komunikací a to zejména z důvodu rychlosti kamionů a jiných vozidel a kvůli četnosti provozu. Vzhledem k tomu, že se kolem komunikací pohybují i děti, je jen otázkou času, kdy dojde k tragédii!
- Znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech!
- Snížení kvality života všech zejména na ulici Třemošenská a Plzeňská a dále přilehlých ulic.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abychom situaci společnými silami začali řešit. Existuje dle našeho názoru několik efektivních způsobů řešení, které by z krátkodobého hlediska měly vést ke zklidňování dopravy v obci a z dlouhodobého hlediska by měly vést k zákazu či omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do obce a k celkovému konceptu řešení dopravy kolem obce:

 

- Měli bychom z titulu obce začít aktivně pracovat na opatřeních, která povedou k vynucení dodržování rychlosti v naší obci. Tento tlak bychom měli zejména vyvíjet směrem k Policii ČR, ale měli bychom i aktivně přijmout opatření, které by vynucení pravidel a represi přestupků podpořilo – například aktivními radarovými systémy, zpomalovacími semafory či retardéry.
- Z dlouhodobého hlediska bychom měli také zvážit přijetí těchto opatřeních:

   - Vytvořit tzv. adaptační úsek pro postupné snižování rychlosti pomocí např. dopravního značení, menší šířky jízdního pruhu nebo příčných prvků na vozovce a to ještě před vjezdem do obce.
   - Změnit uspořádání na vjezdu do obce tak, aby znemožnilo vjíždět vysokou rychlostí a to pomocí například vjezdových ostrůvků, fyzickému zúžení, malé okružní křižovatky atp.
  - Vytvořit přirozené bariéry při průjezdu obcí – například vytvořením přechodů pro chodce, které prakticky na ulicích Třemošenská či Plzeňská zcela chybí, a která by vedly ke změně režimu průjezdu obcí.

- Měli bychom uvažovat o dalších zklidňujících opatřeních, např.:

  - Informační opatření, která upozorňují účastníky provozu, že se očekává určité chování – například umístěním dopravních značek s omezením rychlosti či informační tabule atp.
  - Úpravy v horizontálním (zúžení vozovky) i vertikálním směru (výškové vychýlení příčnými prahy).

- Měli bychom opět aktivně otevřít debatu plánovaného obchvatu obce, neboť v tomto se, dle našich informací i informací, které se dostávají od obce směrem k občanům, nepodniklo v několika posledních letech vůbec nic a chování obce spíše připomíná smíření s danou situací.
- Obecného zamezení vjezdu kamionové a nákladní dopravy do obce Zruč-Senec či alespoň vymezení doby, v rámci které není vjezd přípustný (noční klid, soboty, neděli, svátky aj.). Tuto skutečnost lze navrhnout, neboť se lze domnívat, že komunikace je využívána kamionovou dopravou za účelem zkrácení si cesty z Rokycan do Třemošné či vyhnutí se placeným úsekům. Tento podnět by tedy mohl být vydán a stanoven přímo obcí s rozšířenou působností po písemném vyjádření příslušného orgánu Policie ČR a to dle zákonů č. 13/1997 Sb., č. 361/2000 Sb. Zde se lze mimo jiné dočíst, že pozemní komunikace smí být užívány bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž silnice 2.třídy nejsou určeny pro tranzitní přepravu.
- Měli bychom začít vyvíjet tlak na krajské úřady, abychom docílili snížení přípustné hmotnosti Dolanského mostu. Tím bychom alespoň částečně zamezili vjezd nejtěžších kamiónu do naší obce.

Tento otevřený dopis je adresován zejména panu starostovi a zastupitelům obce Zruč-Senec a měl by sloužit jako startér pro diskuzi k opatřením, která můžeme přijmout ihned a na kterých bychom měli začít pracovat. Účinnějšího a rychlejšího postupu ovšem dosáhneme i kolektivní cestou. Dokážeme si představit, že se stejnými problémy se potýkají obce Třemošná (silnice II/180), část obce Plzeň – Bílá hora (silnice II/231), obec Chrást (silnice II/180), Dýšina (silnice II/180) či Kyšice (silnice II/180). Stála by tedy za zvážení širší diskuze tak, abychom v některých otázkách postupovali konzistentně a zejména společně.

Tento otevřený dopis byl nejprve adresován všem obyvatelům Zruč-Senec, zejména byl doručen všem, kteří žijí v bezprostřední blízkosti silnice II/180 a II/231. Podporu tomuto dopisu mohli obyvatelé vyjádřit online na stránce e-petice.cz nebo přímo svým podpisem. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskuzi na toto téma na některém z blížících se zasedání zastupitelstva.

Za obyvatele Zruč-Senec,

 

Aleš Michálek a Pavel Berák

Autor: Aleš Michálek | 73 podpisů

Více >
Petice proti množírnám psů 14359 podpisů

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Autor: Petra Kociánová | 14359 podpisů

Více >
"PLÁCEK (JEŠTĚ) ŽIJE!" Petice za zachování zeleného plácku v Prokopském údolí pro veřejnost 1065 podpisů

"PLÁCEK (JEŠTĚ) ŽIJE!" Petice za zachování zeleného plácku v Prokopském údolí pro veřejnost

"Plácek" pod hlubočepským viaduktem (parcely č. 1282/1 a 1282/6, k. ú. Hlubočepy – ul. K Dalejím) je posledním nezastavěným zeleným místem při vstupu do Prokopského údolí. Již mnoho let slouží návštěvníkům k posezení a občerstvení. Dětské hřiště, které každoročně hlubočepští občané opravují, je oblíbenou zastávkou pro rodiny s dětmi. Díky své poloze se plácek stal místem pro přirozené setkávání sousedů i pro organizování různých společenských akcí. Každoročně se zde pořádá například oblíbený hlubočepský masopust či celopražská slavnost Zažít město jinak. Tuto sociální hodnotu místa považujeme za nenahraditelnou, a to jak pro místní, tak pro návštěvníky údolí.
I když plácek leží v přírodním parku a v samém ochranném pásmu rezervace, vedle technické památky Pražský Semmering a na frekventované cyklostezce A12 i naučné stezce Údolím Dalejského potoka, získal jeho vlastník, developerská firma JRD, stavební povolení, které zde umisťuje dva bytové domy s podzemními garážemi (obytný soubor Semmering). Realizace těchto staveb v bezprostřední blízkosti přírodní rezervace by znamenala nejenom "ukusování" ze stále ohroženější zeleně, ale také nenávratný zásah do místního společenského života. Proti stavbám se vyjádřily Česká geologická služba i Agentura pro ochranu přírody a krajiny ČR.
Vjezdu bagrů do ochranného pásma rezervace, které developer JRD plánuje na září 2016, může nyní zabránit jediné – rozhodné jednání městské části Praha 5, která v těchto dnech jedná o směně plácku s developerem. Proto my, níže podepsaní občané Prahy prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním žádáme, aby

1. Rada MČ Praha 5 na svém bezodkladném zasedání přijala usnesení, které povede k okamžitému a efektivnímu zamezení zastavění parcel 1282/1 a 1282/6 na k. ú. Hlubočepy – ať už směnou, výkupem či jinými legálními prostředky.

2. Zastupitelstvo MČ Praha 5 ihned projednalo kritickou situaci ekologicky i sociálně výjimečného místa a přijalo usnesení, které pověří radu MČ Praha 5 k okamžitému jednání vedoucímu k zamezení stavby na parcelách 1282/1 a 1282/6 na k. ú. Hlubočepy, jak je uvedeno v bodě 1.

Petiční výbor:

Hynek Bečvář, Hlubočepská 85/64, 152 00, Praha 5, tel. 605975634
Marie Černá, Hlubočepská 85/64, 152 00, Praha 5, tel. 608641041
Aleš Fulín, Slivenecká 29, 152 00, Praha 5, tel. 608077532
Ivan Havel, Pod útesy 1193/3, 152 00, Praha 5, tel. 608703360
Jan Havlín, Hlubočepská 79/49, 152 00, Praha 5, tel. 775216790

Více informací nalzente na webu o. s. Prokopovo: http://prokopovo.cz/petice

Autor: Jan Kremer | 1065 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj