Petice proti "pamlskové" vyhlášce 2882 signatures

Petice proti "pamlskové" vyhlášce

Vážená paní ministryně školství, mládeže a tělovýchovy
Kateřina Valachová

Vážený pan ministr zdravotnictví
Miloslav Ludvík


Petice proti „pamlskové“ vyhlášce
(Vyhláška č. 282/2016 Sb., o požadavcích na potraviny, pro které je přípustná reklama a které lze nabízet k prodeji a prodávat ve školách a školských zařízeních)


 
Vážená paní ministryně, vážený pane ministře,

Obracíme se na Vás v následující věci.

Současný stav:
- ve školách mají děti možnost občerstvení ve školních bufetech či automatech a stravují se ve školních jídelnách;
- tyto možnosti občerstvení jsou s důrazem na zdravou a vyváženou stravu (např. obložené pečivo, jogurty s musli, vhodné drobné teplé občerstvení, ovoce, zelenina atd...). Nemohou ale vyhovět nesmyslně přísné „pamlskové“ vyhlášce;
- děti občerstvení v těchto zařízeních využívají a nemusejí kupovat svačiny v nekontrolovaných obchodech mimo školu;
 

Co přináší „pamlsková“ vyhláška:
- Omezení sortimentu ve školních bufetech a automatech nesmyslně do té míry, že od 1.1.2017 dojde mnohde k jejich zániku;
- Pamlsková vyhláška tak vyžene děti do obchodů a zařízení mimo školu, často do rychlých občerstvení typu McDonald´s;
- Školní jídelny se „pamlskovou“ vyhláškou řídit nemusí, ač se v nich stravuje naprostá většina dětí, a to denně (tam tedy mohou jíst nezdravě ???);
- nerovný přístup, kdy žák deváté třídy si nesmí koupit to, co žák 1. ročníku SŠ může (na výživě žáků SŠ nám snad záleží méně?);
- není to poněkud nekoncepční, plné protichůdných řešení?

 

Vážená paní ministryně, vážený pane ministře, s cílem zabránit zrušení školních bufetů, kde si naše děti mohou koupit rozhodně zdravější potraviny, než za branami školy, Vám předkládáme tuto petici za zrušení „pamlskové“ vyhlášky.

 

Dovolte ještě krátké zdůvodnění. Cílem této petice je podpora zdravých školních bufetů a prodeje potravinářského zboží na půdě škol a školských zařízení. Bohužel od září 2016 vstoupila v platnost vyhláška č. 282/2016 Sb., která striktními, až nesmyslnými limity obsahu soli, tuků a cukrů omezila sortiment možného prodeje občerstvení ve školách na minimum a ve svém důsledku je pro bufetový prodej ve školách likvidační.

Jsme pro zdravé a vyvážené stravování našich dětí, nicméně zákaz prodeje většiny běžně prodávaného zboží nedovoluje nyní dětem ve školním bufetu ani zakoupení mnoha druhů obyčejného pečiva, sýrů či jogurtů.
Na druhé straně se pozastavujeme nad tím, že stejně přísná pravidla neplatí pro jiné prodejce a ani pro školní jídelny. Kde je tedy smysl tohoto nařízení?
Myslíme si, že je určitě mnohem přínosnější děti i rodiče ve smyslu zdravého stravování stále vzdělávat, ukazovat dobré i špatné příklady a jejich důsledky, než nekoncepčně likvidovat i dobře fungující služby občerstvení ve školách. Pokud tuto službu chcete centrálně regulovat a nechcete se spolehnout jen na ředitele škol, kteří jistě mají na zdravé výživě dětí také zájem, učiňte tak, ale s rozumem, aby se ve školních bufetech jedlo zdravě, ale na druhou stranu, aby se jednalo o bufety fungující, kam budou děti rády chodit.
Je určitě možné pochopit zákaz konkrétních nezdravých potravin na půdě školy, jako jsou smažené chipsy, přeslazené limonády či kofeinové nápoje. A to v automatech, bufetech i jídelnách. Proti tomu lze jen těžko něco namítat.
Pokud však v sortimentu jednoho prodejního kanálu potravin - školního bufetu, zůstanou jako k prodeji vhodné téměř jen čistá voda, papírové kapesníky a ovoce či zelenina, tak je zřejmé, že výsledek je špatný. Takový "podnik" se nemůže uživit a brzy zavře. Děti nebudou mít možnost koupit si k svačině vůbec nic, anebo si jídlo bez jakéhokoli omezení koupí v okolí školy. To bylo cílem vyhlášky?

Vážená paní ministryně, vážený pane ministře, žádáme Vás o zrušení, nebo alespoň zmírnění vyhlášky ve smyslu výše uvedeného.

 

V Praze dne 9.12.2016

 

Členové petičního výboru:
 Ing. Martina Bedrnová, bytem Praha 5, Pod Děvínem 35
 Mgr. Zora Hájková, bytem Praha 6, Dejvická 2
 Lukáš Tesárek, bytem Praha 10, V Korytech2894/6
 všichni zastoupení Ing. Martinou Bedrnovou

Author: Martina Bedrnová | 2882 signatures

More >
Právo předškoláka kombinovat školku a individuální program 285 signatures

Právo předškoláka kombinovat školku a individuální program

V Brně, dne 17.12.2016

Vážení, kterých se může tento stav věcí rovněž týkat,

jsem rodičem dítěte navštěvujícího současně lesní klub i klasickou mateřskou školku. Jsem s tímto modelem velmi spokojená, protože každá instituce je jiná a přináší mému dítěti do života v některých směrech odlišné znalosti a dovednosti. Právě tato pestrost je pro jeho další vývoj jednoznačně pozitivním vkladem. Novým školským zákonem se pro mě, mé dítě a také mnoho dalších rodičů situace zcela mění, protože od září 2017 bude předškolákem s povinným předškolním vzděláváním bez možnosti kombinace školky a individuálního programu (tedy např. docházky do lesního klubu).
V současnosti řeší náš lesní klub (lesní MŠ), zda-li vstoupit či nikoliv do rejstříku MŠ. Kdyby tak neučinil, není v našich rodinných finančních možnostech utáhnout docházku dítěte do lesního klubu 5 dní v týdnu jako individuální program. Museli bychom se lesního klubu úplně vzdát.

Volba 5 denního individuálního vzdělávání není vhodným či mnohdy ani možným řešením ať už z důvodu potřeby dítěte být součástí kolektivu či nemožnosti pracujících rodičů zajistit hlídání po celý týden či jen některé dny v týdnu.
Tento problém nemožnosti kombinovat vzdělávání předškolního dítěte se netýká pouze mé situace. Vím, že existuje řada rodin, které si přejí, aby jejich předškolák trávil 1 či 2 dny v týdnu se svým prarodičem, tetou či jiným příbuzným či známým nebo s mámou a svými mladšími sourozenci. Opravdu je v těchto případech pouze školka (školské zařízení) tou jedinou a správnou možností, jak dítě rozvíjet a připravit na vstup do základní školy? Já si to rozhodně nemyslím.

Mohu a jsem schopna zajistit dítěti právě ty 2 dny individuální výuky i jinde a jinak než v klasické školce (třeba právě v lesním klubu) a třeba jít i na přezkoušení. Přeji si, abych tuto možnost nadále měla a nebyla v této volbě omezována.  Navíc dítě je 2 roky zvyklé na jistý režim, který mu náhle rok před zásadní životní změnou, kterou je vstup do základní školy, totálně změním a rozbořím, zbavím ho přátel atd.

Nechci být občansky neposlušná a vzpírat se novému školskému zákonu, jen bych ráda poukázala na záležitosti, které nás rodiče budoucích předškoláků trápí a v podstatě nemožnost volby se svobodně rozhodnout o vzdělávání našich dětí.

Dita Jelínková
Brno – Jehnice
tel: 720 998 102

 

Děkuji spolku Frank Bold Kids z.s., který pomáhá tento dopis dál distribuovat. V případě potřeby se prosím obracejte na jeho statutární zástupkyni Mgr. Šárku Nezhybovou.
Frank Bold Kids z.s. Rysova 523/2, 62100 Brno
Lesní mateřská školka Sýkorka, Lesní mateřská školka Medlánka
tel.: 734440600, email: sarka.nezhybova@frankbold.org
www.sykorka.frankbold.org
www.medlanka.frankbold.org

 

Pokud v čemkoli nesouhlasíte s tímto textem, ale rádi byste akci podpořili svým názorem, pošlete prosím dopis nebo napište email na výše uvedený kontakt a my jej přiložíme k této petici. 

Author: Šárka Nezhybová | 285 signatures

More >
Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti 7220 signatures

Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti


Vážená paní, vážený pane,
Obracíme se na Vás tímto otevřeným dopisem v souvislosti s televizní premiérou filmu V nejlepším zájmu dítěte z cyklu Český žurnál, který pojednává o tématu kojeneckých ústavů a profesionální pěstounské péče na přechodnou dobu. Film vzbudil značný zájem veřejnosti, která se spolu s tvůrci filmu ptá, proč jsou v Česku, jako v jedné z posledních evropských zemi umísťovány malé děti do kojeneckých ústavů (dětských center), když i dle platné legislativy by měly být opuštěné děti přednostně svěřovány do náhradní rodinné péče. Do ústavů jsou děti přidělovány bohužel i v případech, kdy jsou v daných krajích či poblíž volní profesionální pěstouni, což nás vede k závěru, že jde o zcela účelové jednání krajů, sociálních pracovnic a dalších státních orgánů.

 

Raný vývoj nejmenších dětí je křehkým procesem, který by podle všech vědeckých výzkumů měl ideálně probíhat v milující péči jednoho výhradního pečovatele. Ten je dítětem vnímán jako bezpečný opěrný bod, který neuspokojuje pouze potřebu jídla, spánku a podobně, ale také (a především) potřebu lásky, blízkosti a bezpečí. Tuto potřebu personál kojeneckých ústavů navzdory vší poctivé snaze nemůže naplnit. Pobyt v ústavech vede k citové deprivaci dětí a k nevratným změnám v jejich psychickém vývoji, které často ústí v osobnostní problémy v dalším životě těchto dětí (neschopnost navazování sociálních vztahů, zvýšené sklony ke kriminálnímu jednání atd).


Problém si vyžaduje razantní politické řešení. Před několika dny konstatoval Výbor pro práva dítěte při Radě vlády ČR pro lidská práva, že Česko v ochraně práv dětí za sousedními státy zaostává. Navrhuje omezit ústavní péči v dětských domovech a kojeneckých ústavech a také na ministerské úrovni sjednotit péči o ohrožené děti. Apelujeme na zákonodárce, aby tento podnět vzali za svůj a prosadili jej na parlamentní půdě.


Vaší pozornosti doporučujeme zhlédnutí filmu V nejlepším zájmu dítěte, který najdete zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10408111009-cesky-zurnal/215562262600004-v-nejlepsim-zajmu-ditete a který shrnuje tuto nelehkou problematiku. Obracíme se na Vás, protože věříme, že i Vaše pomoc může současný neutěšený stav věcí změnit. Pomozte nám napravit osudy tisíců českých dětí, které pobyt v kojeneckých ústavech mrzačí po zbytek života.


Děkujeme,
Linda Kallistová Jablonská, režisérka filmu
Irena Hejdová, scenáristka filmu
Vít Klusák, režisér, producent Českého žurnálu
Filip Remunda, režisér, producent Českého žurnálu
Helena Třeštíková, režisérka
Petra Soukupová, spisovatelka
Martha Issová, herečka
Lenka Krobotová, herečka
Erika Hníková, režisérka
Jitka Schneiderová, herečka
A další signatáři petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti
 

Author: Irena Hejdová | 7220 signatures

More >
Petice na podporu přípravy a realizace dálnice D43 (Brno–Moravská Třebová) a Zásad územního rozvoje 691 signatures

Petice na podporu přípravy a realizace dálnice D43 (Brno–Moravská Třebová) a Zásad územního rozvoje

My, níže podepsaní občané ČR vyzýváme předsedu a členy Vlády ČR, členy Parlamentu ČR, hejtmana a zastupitele Jihomoravského kraje, aby se plnou vahou svých kompetencí zasadili o co nejintenzivnější a co nejrychlejší přípravu a realizaci dálnice D43 (Brno – Moravská Třebová). Tato komunikace a její potřebnost je v úvahách Ministerstva dopravy ČR již více jak 15 let a její realizace se stále a neúnosně prodlužuje. Stávající silnice I/43 (Brno – Svitavy) je již dlouhou dobu kapacitně přetížená a tím i dopravně nebezpečná. Na komunikaci I/43 stále častěji umírají lidé při dopravních nehodách.
Pokud je pro veřejnoprávní schválení dálnice D43 a celkový rozvoj Jihomoravského kraje, jako jeden z podstatných a nezbytných dokumentů, zapotřebí schválení Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje, žádáme zastupitele Jihomoravského kraje o jejich schválení v co nejkratším termínu. Jihomoravský kraj je posledním krajem v ČR, který, přes snahu minulých Zastupitelstev Jihomoravského kraje, nemá Zásady územního rozvoje schváleny a nemůže se řádně rozvíjet. Zároveň odsuzujeme účelové, neopodstatněné, popř. nepravdivé snahy v nejrůznějších podobách od kohokoliv, kdo aktivně a vědomě usiluje o další komplikace, neschválení nebo zrušení uvedených Zásad.
Petiční výbor ve složení:
1. Ing. Jaromíra Vítková, 680 01, Boskovice, Dukelská 32a
2. Ing. Tomáš Kožoušek, 679 37, Borotín u Boskovic 90
3. Tomáš Janda, 530 02, Pardubice, Anenská 1296
 

Author: Jaromíra Vítková | 691 signatures

More >
Petice za záchranu historického panoramatu Olomouce 3291 signatures remaining 6709

Petice za záchranu historického panoramatu Olomouce

PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO PANORAMATU OLOMOUCE

V srpnu roku 2008 vyjádřila Rada města Olomouce podporu záměru investora, Office park Šantovka, vystavět v těsné blízkosti historického jádra Olomouce osmnáctipodlažní výškovou budovu. Dnes má mít plánovaný věžák Šantovka Tower celkem 23 podlaží s 90 byty a měl by vyrůst pouhých 890 metrů od budovy radnice. Svou výškou 78 metrů by se společně s radnicí stal po katedrále sv. Václava druhou nejvyšší stavbou ve městě.

Dnes, po osmi letech složitého vývoje s bezpočtem rozsudků, rozhodnutí, stížností a odvolání spěje kauza do nebezpečného finále. Vinou špatně fungující státní památkové péče, která návrh výškové budovy řádně neposoudila a v důsledku neochoty vedení města chránit nenahraditelné kulturně historické hodnoty Olomouce má investor reálnou možnost získat pro stavbu Šantovka Tower územní rozhodnutí. Přesto ještě není pozdě.

1. Vyzýváme proto politické představitele statutárního města Olomouce, aby se zasadili za ochranu městské památkové rezervace. Vyzýváme Radu města Olomouce, aby pro dotčenou lokalitu v souladu s doporučením Nejvyššího správního soudu vydala dočasnou stavební uzávěru.

2. Apelujeme na zástupce magistrátní a krajské státní správy, aby respektovali veřejný zájem a zajistili objektivní a odborné posouzení záměru Šantovka Tower.

3. Obracíme se na nejvyšší orgány a představitele ČR, aby se svou prestiží a autoritou postavili za ochranu historického jádra Olomouce a jeho jedinečného panoramatu, které se vyvíjelo kontinuálně po celé tisíciletí.

Olomouc, druhá nejvýznamnější památková rezervace ČR, se pyšní téměř třemi stovkami kulturních památek a řadou národních kulturních památek v čele s románským biskupským palácem, kostelem sv. Mořice, souborem barokních kašen a sloupů či klášterem Hradisko. Díky kulturní památce UNESCO, sloupu Nejsvětější Trojice, je význam Olomouce, barokní perly Moravy, celosvětový. Naše společná odpovědnost za její budoucí podobu je proto obrovská a zavazující.

Za petiční výbor:

Ing. Arch. David Helcel, oprávněný zástupce petičního výboru – iniciativa Občané proti Šantovka Tower, Dolní náměstí 58/30, 779 00 Olomouc

Prof. Phdr. Pavel Zatloukal, Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, Reální 1476/5, 701 03 Ostrava

Prof. PhDr. Rostislav Švácha - Za krásnou Olomouc, z.s., Kosinova 874/7, 779 00 Olomouc, IČO 22689931

Pavel Přemysl Ries - Asociace pro ochranu a rozvoj kulturního dědictví ČR, z.s., Karolíny Světlé 1019/5, 110 00 Praha 1, IČO 04 708 911

 

My, níže podepsaní občané, souhlasíme s textem „Petice za záchranu historického panoramatu Olomouce“ ze dne 6. září 2016.

 

Petici adresujeme:

°prezidentovi ČR – Miloši Zemanovi,

°předsedovi Vlády ČR – Bohuslavu Sobotkovi,

°předsedovi Poslanecké sněmovny PČR – Janu Hamáčkovi,

°předsedovi Senátu PČR – Milanu Štěchovi,

°ministrovi kultury ČR – Danielu Hermanovi,

°hejtmanovi Olomouckého kraje - Jiřímu Rozbořilovi,

°primátorovi statutárního města Olomouce – Antonínu Staňkovi.

Author: David Helcel | 3291 signatures

More >
Petice za vytvoření otevřeného prostoru pro vzdělávání v ČR 16 signatures

Petice za vytvoření otevřeného prostoru pro vzdělávání v ČR

S vědomím toho, že:

 

Odpovědnost za vývoj, výchovu a vzdělání našich dětí nenese primárně stát, ale my, lidé, rodiče, učitelé,
Státem organizovaný systém vzdělávání v ČR ještě stále vychází z podmínek a potřeb, které ve společnosti panovaly v 18. století,
Stát svojí regulací narušuje autonomii škol a brzdí jejich možnost reagovat na současný rychlý společenský a ekonomický vývoj.

 

Je výhradně na dohodě rodičů a školy, jakou formu, tempo a podmínky vzdělání pro své děti zvolíme.

 

Role státu zajišťující rovný přístup ke vzdělání ČR by měla spočívat zejména v poskytování rovného finančního příspěvku státu na vzdělání všem žákům a studentům po dobu jejich školní docházky, například formou voucherů. Rodiče žáků a studentů tento příspěvek uplatní ve škole dle své vlastní volby. 

 

My, níže podepsaní občané ČR proto požadujeme, aby stát vytvořil otevřený prostor pro vzdělávání v ČR

 

a zejména

 

Byla zrušena závaznost platného školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání)
Byla zrušena závaznost rámcového vzdělávacího programu (RVP PV, RVP ZV-LMP, RVP GV, RVP SOV, RVP ZUV, RVP JŠ)
Byla zrušena Česká školní inspekce (vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti)
Byla zrušena závaznost Zákona o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů)
Bylo zrušeno Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako zbytečné a škodlivé
Byl zrušen Národní ústav pro vzdělávání (zřizovací listina MŠMT č.j. 10082/92 ze dne 28. Května 2011)
Byl zrušen program statistických zjišťování na příslušný rok; statistický výkaz Škol (MŠMT) V 11–01 o vysoké škole; sběr dat výkazu Škol (MŠMT) V 6–99 o přijímacím řízení na vysoké školy; statistický výkaz Škol (MŠMT) P 1b–04 o zaměstnancích a mzdových prostředcích za vysoké školy; vyhláška č. 364/2005 Sb., o dokumentaci škol a školských zařízení, ve znění pozdějších předpisů (verze od 1. 9. 2016) sběr agregovaných údajů ze škol a školských zařízení regionálního školství; sdružování individuálních údajů z dokumentací škol;
Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách)
Vyhláška č. 277/2016 Sb., o předávání statistických údajů vysokými školami 
Byla zakázána veškerá podpora škol zřizovaných státem či samosprávami z veřejných rozpočtů jako diskriminační
Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání). 
Zákon č. 306/1999 Sb. o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením
Vyhláška 353/2016 Sb. o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání
Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních
Vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování
Vyhláška č. 274/2009 Sb., o školských zařízeních, u nichž se nejvyšší povolené počty dětí, žáků a studentů nebo jiných obdobných jednotek vedených v rejstříku škol a školských zařízení neuvádějí
Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou
Vyhláška č. 220/2007 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem obrany provádějí některá ustanovení školského zákona
Vyhláška č. 2/2006 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona
Vyhláška č. 458/2005 Sb., kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče
Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
Vyhláška č. 214/2012, kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb.
Vyhláška č. 256/2012 Sb., kterou se mění vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění vyhlášky č. 454/2006 Sb.
Vyhláška č. 116/2011 Sb. kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Vyhláška 275/2009 Sb., kterou se zrušuje vyhláška č. 62/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 323/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 2/2006 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona
Vyhláška č. 322/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
Vyhláška č. 107/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování
Vyhláška č. 47/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 492/2005 Sb., o krajských normativech
Vyhláška č.226/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky, ve znění vyhlášky č. 389/2006 Sb.
Vyhláška č. 470/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání
Vyhláška č. 454/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
Vyhláška č. 389/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 364/2005 Sb. o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
Vyhláška č. 374/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Vyhláška č. 43/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
Vyhláška č. 492/2005 Sb., o krajských normativech
Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
Vyhláška č. 224/2005 Sb., kterou se zrušují některé vyhlášky v působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních
Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání
Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
Vyhláška č. 55/2005 Sb., o podmínkách organizace a financování soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání
Vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
Vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem
Vyhláška č. 33/2005 Sb., o jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky a státních jazykových zkouškách
Vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti
Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Vyhláška č. 12/2005 Sb., o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami.
Vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání

Author: Libertariánský Institut | 16 signatures

More >
Petice Proti neetickým odměnám notářů z majetku nebožtíků 424 signatures

Petice Proti neetickým odměnám notářů z majetku nebožtíků

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas až pobouření nad morálně neúnosnými odměnami pro notáře za provedení dědického řízení.

Tyto odměny, vypočítávané procentem ze základu hodnoty majetku zesnulého, jsou stanoveny vyhláškou ministerstva spravedlnosti (č. 196/2001 Sb., v příloze tabulka) a jsou téměř nezávislé na objemu práce notáře.  Vzhledem k tomu, že jde o službu vynucenou (nelze se jí vyhnout), domníváme se, že by měla mít více sociální charakter.

Notáři dle nás nemají žádné zásluhy na majetku zesnulého a jejich jinak záslužná činnost se nám při provádění dědického řízení zdá jako nedůstojné (až lichvářské) přiživování se.

 

Vnímáme tuto věc jako zneužití těžké životní situace po úmrtí někoho z nejbližších, kdy pozůstalí musí řešit i finanční starosti - vysoké platby za pohřeb a za notáře.  Nemají v tuto chvíli sílu bránit se absurdnosti a neetičnosti systému. 

 

Požadujeme úpravu celého systému poplatku za práci notáře při dědickém řízení, a to tak, že:

 

odměna notáře bude závislá na objemu práce notáře a ne na množství majetku nebožtíka.

 

 

Otevřený dopis paní ombudsmance, vybraným senátorům, poslancům a politickým stranám

 

Věc: Nemorální odměny notářům

 

Vážení oslovení,

obracíme se na Vás se stížností nad právně uzákoněnými, avšak dle našeho názoru morálně neúnosnými odměnami notářů za vyřizování pozůstalosti.

 

Vyřízení pozůstalosti je nevyhnutelná služba a odměny za tuto službu jsou stanoveny vyhláškou ministerstva spravedlnosti (č. 196/2001 Sb., v příloze).

Přijde nám neospravedlnitelné, že notáři nejsou placeni za objem či složitost vykonané práce, ale pouze z výše majetku zesnulého. Myslíme si, že by i notáři měli být placeni za vykonanou práci. Jakou zásluhu mají na výši majetku zesnulého?

 

Uvedeme konkrétní (a skutečný) příklad:

Vdova (45) se třemi nezletilými dětmi (16, 14, 3) zdědila nedostavěný dům po svém zesnulém manželovi v odhadované hodnotě 1 500 000,- Kč. Z toho musí notáři zaplatit 13 800,- (+ 2898,- DPH). Vdově zemřel živitel rodiny, sama je na rodičovské dovolené (cca 3800,-/měsíc). Za pohřeb zaplatila skoro 20 000,- (standardní cena), za odhad ceny nemovitosti 2 000,-. Další finanční ránu jí udělí notář. Peníze v hotovosti nemá, z rodičovské dovolené je neušetří, vyřízení vdovských a sirotčích důchodů trvá nějaký čas (přitom peníze musí notáři přinést hotově ihned) a kus domu, ze kterého je odměna vypočítaná, notáři nedá. Typický příklad: vezme si půjčku, marně shání zaměstnání, propadá se do dluhů. O penězích, které by potřebovala na dokončení domu, na výdaje starších dětí a podobně ani nemluvě.

 

Podobný jednoduchý případ zabere dle rozhovoru s notáři jen několik hodin práce. Hodinová mzda se pak jeví astronomická a naprosto nezasloužená. A přitom peníze nejdou ani státu (neboť ten dědickou daň zrušil). Proč však mají z cizího majetku těžit notáři? V některých případech se může jednat i o několik tisíc korun za hodinu. Navíc tuto kancelářskou úřední práci s vyřizováním pořádnosti často pod hlavičkou notáře vykonávají jen středoškolský vzdělaní zaměstnanci notářských kanceláří.  Zdá se nám, že někdy může platba za službu notáře při dědickém řízení hraničit až s úžerem neboli lichvou, jež je podle našeho práva trestný čin.

 

§ 253 Lichva (zákona č. 140/1961 Sb.)

(1) Kdo zneužívaje něčí tísně, nezkušenosti nebo rozumové slabosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru (…)

 

Chápeme zodpovědnost notářské nestrannosti a důležitosti úkolu. Chápeme ale i potřebu slušného výdělku. Omlouvají se tím, že co vydělají na vdovách, prodělají na případech, kdy kousek bezcenné půdy připadá mnoha dědicům (a takové případy nesmí odmítnout). Toto vnímáme jako nepřístojný alibismus. Podobné případy by mohly být řešeny tak, že dědicové se buď zřeknou svého kousku bezcenné půdy, nebo si zaplatí notářskou práci (byť její cena převyšuje cenu dědictví). Ale ať tyto případy neplatí vdovy v tíživých sociálních situacích.

 

Notáři v jednoduchých případech často jen kontrolují (podobně jako je to s daňovým přiznáním) dohodu dědiců a zdá se nám adekvátní vzít si např. paušální odměny ze složitosti úkonu na základě počtu dědiců, nemovitostí, účtu, pasiv atd. Ne odměnu podle odhadované ceny majetku zesnulého.

 

Je nám také podivné, proč z majetku nad 20 000 000,- se již neplatí notářům nic. Vidíme v tom další znevýhodnění chudších vrstev. Proč to třeba není opačně? Do 2 či 3 milionů zaplatit jen symbolicky paušální poplatek a nad 20 milionů platit 2 procenta, tak jak mají nyní nejchudší?

 

Rádi bychom pobídli kompetentní orgány ke změně systému notářských odměn, který se nám zdá nespravedlivý.

 

Techtle-Mechtle, hnutí za přirozenější vztahy, z. s.

 

obrázky: http://jdem.cz/bwpfh2, http://jdem.cz/bwpfj2

Author: Barbora Kneblová | 424 signatures

More >
Petice proti množírnám psů 14907 signatures

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Author: Petra Kociánová | 14907 signatures

More >
Petice za práva rodiček, zdraví a bezpečí při porodu 3422 signatures

Petice za práva rodiček, zdraví a bezpečí při porodu

Přejeme si respektující a bezpečnou zdravotní péči v těhotenství, při porodu a v šestinedělí. Jsme nespokojeny s českým systémem péče, který je založen na lékařském intervenčním modelu péče, bez možnosti skutečné volby - poskytovatele péče včetně kontinuální péče porodní asistentky, způsobu péče a místa porodu.

Evropský soud pro lidská práva opakovaně vyzval Českou republiku ke změně systému porodní péče tak, aby byl reflektován právní, medicínský a vědecký vývoj. Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen vyjádřil znepokojení nad podmínkami v českém porodnictví, přílišným potlačováním volby žen, včetně bezdůvodného oddělování novorozenců od matek, častého používání zákroků bez medicínského opodstatnění a v rozporu s přáním žen, nepřiměřeného omezování péče porodních asistentek a domácích porodů (http://bit.ly/doporuceni-cedaw).

Proto požadujeme spolu s těmito mezinárodními institucemi po vládě a Ministerstvu zdravotnictví následující kroky:

1. Plnohodnotné zavedení péče porodních asistentek do systému péče o těhotné a rodičky

2. Umožnění vzniku porodních domů

3. Zavedení standardů pro normální porod, monitoring kvality péče a zveřejňování dat

4. Respektování práva rodiček na svobodný a informovaný souhlas a respektování přání rodiček ohledně porodu

5. Zavedení nepřerušovaného kontaktu novorozence s rodiči jako standardu

6. Umožnění svobodné volby místa porodu

 

Odůvodnění:

1. Plnohodnotné zavedení péče porodních asistentek do systému péče o těhotné a rodičky

V České republice je v těhotenství ženám nabízena a hrazena pouze péče gynekologa a při porodu péče pro ženu neznámého a střídajícího se personálu v nemocnici. V šestinedělí není zajišťována navazující péče. V zahraničí se u zdravých nízkorizikových žen osvědčil model kontinuální péče komunitní porodní asistentky, která ženu doprovází celým průběhem těhotenství, porodem i při návštěvách po porodu. Tato péče je bezpečná, je spojena se srovnatelnou mírou novorozenecké mortality a morbidity jako nemocniční péče, ale s výrazně menší mírou poškození zdraví žen oproti porodům v nemocnici a se značnými finančními úsporami.

Přejeme si, aby si ženy mohly i bez lékařské indikace zvolit hrazenou péči porodní asistentky v těhotenství, při porodu a v šestinedělí, aby si v porodnici mohly zvolit péči porodní asistentky namísto péče lékaře a aby zdravotní pojišťovny zajišťovaly návštěvní službu porodních asistentek v těhotenství a v šestinedělí, která by již nyní měla být zajišťována a hrazena, ale není.

2. Umožnění vzniku porodních domů

Porodní domy jsou zdravotnická zařízení vedená porodními asistentkami, jejichž péče u nízkorizikových rodiček vykazuje srovnatelné nebo lepší výsledky než lékařská péče v nemocnicích (The Birthplace Study). Současná česká legislativa klade na porodní domy nejasné a nesplnitelné podmínky, které znemožňují jejich vznik. Přitom porodní domy by byly vhodným rozšířením možností porodní péče, zejména ve větších městech, kde nemocnice bojují s kapacitními problémy. Porodní domy jsou vhodnou alternativou pro ženy, které zvažují porod doma.

Přejeme si, aby podmínky pro provoz porodních domů byly stejné jako v zahraničí, kde se již osvědčily, a aby péče v porodních domech byla hrazena z veřejného zdravotního pojištění.

3. Zavedení standardů pro normální porod, monitoring kvality péče a zveřejňování dat

Mezi českými porodnicemi panují neodůvodněné obrovské rozdíly v kvalitě péče, v respektování medicíny založené na důkazech a v míře prováděných zásahů do porodů. Někde je prováděn nástřih hráze téměř všem prvorodičkám, zatímco jinde nástřih provedou jen 1 z 5, někde se rodí skoro každé druhé dítě císařským řezem, jinde je to 1 dítě z 10 (www.jaksekderodi.cz). V některých porodnicích se stále provádí tlačení na břicho rodičky, nebezpečná praktika bez důkazů o její účinnosti. V českých podmínkách neexistují standardy pro normální zdravý porod a nejsou respektována ani doporučení Světové zdravotnické organizace založená na vědeckých poznatcích. Statistická data o péči v jednotlivých porodnicích Ministerstvo zdravotnictví utajuje. Výbor pro odstranění diskriminace žen přitom vyžaduje přijetí a prosazování protokolu o normální porodní péči bez zbytečných lékařských zákroků.

Přejeme si, aby vznikly standardy pro normální porod založené na vědeckých poznatcích, aby Ministerstvo zdravotnictví monitorovalo a pravidelně vyhodnocovalo kvalitu péče v porodnicích a přijalo opatření, která povedou k jejímu zlepšování (zejména zveřejňování dat porodnic, způsob financování péče, který motivuje poskytovat bezpečnou a zdravou péči, a vzdělávání zdravotníků).

4. Respektování práva rodiček na svobodný a informovaný souhlas a respektování přání rodiček ohledně porodu

Ženy se v porodnicích běžně setkávají se zákroky bez svobodného a informovaného souhlasu, a dokonce někdy i proti své vůli. Zdaleka přitom nejde jen o postupy prospěšné pro ženy a děti, jak by se mohlo zdát. Jde velmi často o problematické postupy, které Světová zdravotnická organizace považuje za škodlivé, neefektivní, neprověřené nebo nevhodně používané (http://bit.ly/doporuceni-who; http://bit.ly/problematicke-postupy). Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen například poukazuje na časté provádění nástřihu hráze bez medicínského opodstatnění a v rozporu s přáním ženy. Výbor požaduje po státu, aby zajistil, že všechny zákroky budou prováděny pouze s předchozím svobodným a informovaným souhlasem ženy. Kromě toho v porodnicích dochází k tomu, že nejsou respektována legitimní přání ženy, její volba doprovodu u porodu a dochází k narušování soukromí přítomností nadbytečného personálu u porodu.

Přejeme si, aby bylo naplněno doporučení Výboru a aby byl respektován svobodný a informovaný souhlas ženy se všemi vyšetřeními a zákroky v průběhu těhotenství a porodu a aby byla respektována přání ženy v souvislosti s porodem a její právo na soukromí. Přejeme si, aby docházelo ke vzdělávání zdravotníků o právech žen na informovaný souhlas a soukromí a aby nerespektování těchto práv bylo sankcionováno.

5. Zavedení nepřerušovaného kontaktu novorozence s rodiči jako standardu

V porodnicích je stále ještě běžné oddělování dětí od matek a otců, a to nejen na pár minut, ale i na dlouhé hodiny i dny. Přitom právem dítěte a jeho přirozenou potřebou je být v nepřerušovaném kontaktu se svými rodiči, zejména s matkou kvůli kojení a pocitu bezpečí. Výbor pro odstranění diskriminace žen kritizuje bezdůvodné oddělování novorozenců od matek a požaduje přijetí jasných metodických pokynů k zajištění toho, aby oddělení novorozence od matek podléhalo požadavku medicínské nezbytnosti.

Přejeme si naplnění tohoto doporučení Výboru a také to, aby věcné a technické požadavky na vybavení porodnic reflektovaly potřebu na zachování nepřerušovaného kontaktu matky a dítěte, a to i v situacích, kdy nejde o fyziologického novorozence.

6. Umožnění svobodné volby místa porodu

Stát uznává, že žena má právo si zvolit porod mimo nemocnici, v domácím prostředí. Problém je v tom, že stát brání tomu, aby u takového porodu byla poskytována potřebná péče porodní asistentky. Ze strany státu je to „motivace“ ženy, aby si místo porodu doma zvolila porod v nemocnici. Ve skutečnosti je to ohrožování zdraví a života ženy i dítěte, neboť část žen z různých důvodů plánovaně rodí a bude rodit doma. Na nepřiměřené omezování domácích porodů poukazuje i Výbor pro odstranění diskriminace žen a požaduje po České republice přijetí kroků včetně legislativních kroků k umožnění bezpečného a dostupné možnosti zvolit si porod s porodní asistentkou mimo nemocnici.

Přejeme si, aby bylo naplněno doporučení Výboru a existovala možnost zajistit si porodní asistentku k porodu doma a aby stát přestal odrazovat porodní asistentky od poskytování péče ženám.

Author: Zuzana Candigliota | 3422 signatures

More >
Chceme chodit a aktivně žít 983 signatures

Chceme chodit a aktivně žít

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

za příspěvek pacientům na neurostimulátor pro zlepšení chůze z veřejných finančních prostředků

My níže podepsaní prostřednictvím této petice žádáme, aby:

Ministerstvo zdravotnictví a/nebo Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR zařadilo pomůcku s názvem „Neurostimulátor WalkAide“ na seznam pomůcek, na jejichž pořízení je pacientům poskytován finanční příspěvek z veřejných financí.

Neurostimulátor představuje v současné době jedinou kompenzační pomůcku s prokázaným rehabilitačním efektem na zlepšení chůze. Je určen pro lidi, kteří nemohou ovládat dolní končetinu v důsledku nemocí, jakými jsou například: roztroušená skleróza, cévní mozková příhoda, dětská mozková obrna a úrazy mozku a míchy.

Neurostimulátor významně zlepšuje chůzi, prodlužuje délku ušlé vzdálenosti, snižuje únavu z chůze a přispívá k dlouhodobému udržení mobility u progresivních onemocnění (například roztroušená skleróza). Výše uvedené stimuly představují pro některé dospělé i dětské pacienty s tímto zdravotním postižením jedinou možnost jak a) pokračovat v léčebném procesu, b) podpořit stabilizaci zdravotního stavu nebo jej výrazně zlepšit anebo vyloučit jeho zhoršení, nebo c) kompenzovat nebo zmírnit následky zdravotní vady. U dětí tato pomůcka navíc pomáhá předcházet komplikacím při dalším vývoji a najít pozdější uplatnění v ekonomicky aktivní populaci.

Přestože Zákon č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění umožňuje pacientům požadovat úhradu zdravotními pojišťovnami na základě § 15/12 nebo § 16/1 (zdravotnický prostředek není uveden v oddílu B přílohy č. 3 tohoto zákona, které se ze zdravotního pojištění nehradí), pojišťovny žádosti lékařů o mimořádnou úhradu tvrdošíjně odmítají s argumentem, že „zdravotnický prostředek není uveden v úhradovém katalogu VZP“, eventuelně s uvedením, že se nejedná o zdravotnický prostředek, ale o kompenzační pomůcku v gesci MPSV. Úřady práce poskytnutí zvláštního příspěvku zamítají s uvedením důvodu, že není uveden v seznamu pomůcek se zvláštním příspěvkem MPSV v Příloze č. 1 k vyhlášce č. 388/2011 Sb.

My níže podepsaní pacienti a sympatizující tímto potvrzujeme, že:

Chceme předcházet zhoršení zdravotního stavu a namísto příspěvků na invalidní vozíky, těžkopádné berle a dlahy (hrazené zdravotními pojišťovnami), namísto příspěvků na bezbariérové úpravy, plošiny a přestavbu vozu na ruční řízení automobilu (příspěvek MPSV respektive Úřadu práce), bychom chtěli mít možnost zůstat při pohybu co nejdéle samostatní, aktivní, chodit do práce, přispívat na sociální a zdravotní pojištění a stavu trvalé invalidity pokud možno předcházet. Cena na pořízení neurostimulátoru činí bohužel přístroj přes jeho účinnost velmi nedostupným. Ve většině okolních států EU je přístroj na základě individuálních žádostí hrazen z prostředků veřejných financí.

Author: Lucie Bárková | 983 signatures

More >
Petice za svobodnou přepravu mezi Českým Krumlovem a Českými Budějovicemi v autobusech REGIOJET 1245 signatures

Petice za svobodnou přepravu mezi Českým Krumlovem a Českými Budějovicemi v autobusech REGIOJET

Vážený pane hejtmane,
My, obyvatelé Českého Krumlova jsme znepokojeni zprávou, že „Žluté autobusy“ – REGIOJET nově nebudou moci převážet cestující z Krumlova do Budějovic ani z Budějovic do Krumlova. 
Chápeme, že chcete, aby se zvýšil počet cestujících v dotovaných spojích zřizovaných krajem, proč to ale hned řešit zákazem?
Žluté autobusy REGIOJETU pokrývají časy od rána od 5h, potom v 7h a v 9h, dále každou hodinu až do 15h a od 17h do 20h také každou hodinu. Jezdí přesně, dá se na ně spolehnout a my, obyvatelé Krumlova a Budějovic, je rádi a často využíváme. 
Pokud tomu dobře rozumím, chcete lidem zakázat používat pouze spoj REGIOJETU z Krumlova do Budějovic a obráceně. Autobusy budou i nadále z Krumlova do Budějovic a zpět jezdit, budou zde stavět a lidé zde budou nastupovat a vystupovat a jen my, obyvatelé těchto dvou, 24 km od sebe vzdálených měst, si nebudeme smět koupit lístek a využívat jejich služeb. Je dokonce možné, že po zákazu přepravovat cestující mezi ČK a ČB budou mezi těmito městy jezdit poloprázdné. 
Rádi bychom se na Vás obrátili s otázkou, proč chcete takovým způsobem zasáhnout do svobody soukromého podnikání a rušit něco, co roky funguje k plné spokojenosti uživatelů?
Autobusy REGIOJET poskytují služby, jež zaručují pravidelnost spojů a to i o víkendech a svátcích, kdy krajské spoje nejezdí, a my se obáváme, že zákaz zvýší počet lidí přepravujících se mezi těmito dvěma městy autem. 
Nebylo by elegantnější řešení zařídit, aby dotované krajské spoje poskytovaly podobně kvalitní službu a to i večer, o víkendech a svátcích a nechat lidi svobodně si vybrat? Není důvod, proč by si lidé nevybrali to, co bude dobře fungovat.
S pozdravem
Obyvatelé města Českého Krumlova
 

Author: Petra Lewis | 1245 signatures

More >
Petice za práva dětí vyrůstajících v duhových rodinách 3947 signatures remaining 16053

Petice za práva dětí vyrůstajících v duhových rodinách

O co vlastně jde? Jeden příklad za všechny: Veronika a Kateřina spolu vychovávají šestiletého syna Sebastiana, pětiletou dceru Julii a v současné době čeká Veronika další dceru Lucinku. Veronika a Kateřina jsou spolu přes 13 let, v registrovaném partnerství spolu žijí už skoro 7 let. Braly jako správné a důležité, aby se jejich první potomek narodil do legitimního milujícího se svazku. Od začátku chtěly rodinu, věřily v rodinné štěstí a přes mnohé nesnáze si rodinu vybudovaly. Jediné, co nemají, je právní jistota. Jsou navenek sice rodina – podle platného právního řádu ČR jsou však pouze dvě ženy a dvě biologické matky žijící ve společné domácnosti. Každá z nich má strach, co kdyby se té druhé něco stalo – kdo by se postaral o nebiologické děti, které ve svazku vyrůstají? Ostatní s oblibou tvrdí, že soud by byl rozumný... Mohou se na to Veronika s Kateřinou spolehnout? Pokud nebudou pro stát rodina, budou stále jen 2 + 2, brzy 2 + 3 a ne 4 (brzy 5).
Co má novela změnit? Od září 2014 leží v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR návrh novely zákona o registrovaném partnerství, který umožní sociální/mu (nebiologické/mu) otci či matce žijícím v registrovaném partnerství tzv. přiosvojit dítě svého protějšku a stát se tak právoplatným rodičem se všemi právy i povinnostmi. Pokud bude novela schválena, přestane v České republice žít přes 900 dětí v právní nejistotě a bez sociálních jistot (zastupování u lékaře, ve škole, sirotčí důchod, dědění v první linii atd.), které mají ostatní děti vyrůstající v heterosexuálních rodinách. Rodiče stejného pohlaví pak také získají v tomto ohledu rovnocenné postavení před zákonem. Více k tématu najdete na www.stejnarodina.cz nebo na fb profilu www.facebook.com/stejnarodina/?fref=ts
Co pro změnu novely mohu udělat? Svým podpisem vyjadřuji požadavek, aby poslanci a poslankyně PČR v co nejkratší době tento návrh projednali.

 

Author: Petr Laně | 3947 signatures

More >
Podpořte VÝZVU pro pana profesora Höschla, aby zvážil kandidaturu na prezidenta ČR. 28 signatures remaining 4972

Podpořte VÝZVU pro pana profesora Höschla, aby zvážil kandidaturu na prezidenta ČR.

Rádi bychom předešli situaci, kdy nás reprezentuje osoba s tyranským, sebevražedným či přinejmenším zpátečnickým chováním. Potřebujeme někoho, kdo má v životě jasno, nebojí se říci svůj názor a je ochotný se za druhé postavit. Někoho, kdo se snaží používat kritický rozum, má svědomí a hovoří o věcech tak, jak jsou.

 

Na tématech dnešní doby panu profesorovi nesobecky záleží a veřejně hlásá, co si o výzvách dnešní doby myslí. A my, níže podepsaní, s ním souhlasíme. Věříme, že nás bude mnoho takových, kteří by pana profesora Höschla rádi viděli na Hradě. Na Hradě, kam se bude chtít dostat mnoho nepovolaných. Někteří budou chtít nabytou moc zneužít, jiní ji nebudou schopni zase využít vůbec. A proto potřebujeme někoho, jako je prof. Höschl.

 

A proč právě prof. Höschla?

- Je to vzdělaný a uvědomělý člověk.

- Dokáže se reprezentovat a vést dialog.

- Má manažerské zkušenosti.

- Zná lidskou povahu a lidské potřeby.

- Nenechá se zmanipulovat a věříme, že dokáže vědomě jít za správným cílem.

- Není propojený na současné politiky.

- Není „proruský“ nebo „pročínský“ a dokáže se vymezit i vůči některým požadavkům EU.

- Má široký přehled v sociálně-politickém dění.

- Přemýšlí v kontextu, s nadhledem, s rozvahou i se soucitem.

- Snaží se být objektivní.

- Své názory podkládá argumenty.

- Nebojí se o věcech diskutovat a prosazovat přiměřenou cestu – odhodlaně a uvědoměle.

- Dokáže propojovat „znepřátelené tábory“ a vést společenskou diskusi nad ožehavými tématy.

 

 

Budeme rádi, když podpoříte Výzvu pro pana profesora Höschla, aby zvážil kandidaturu na prezidenta ČR.

 

 

Vaše jméno bude důkazem, že stojíme o hlavu státu, která dokáže svoji zemi reprezentovat, vetovat nesmyslné a škodlivé zákony a usměrňovat naši republiku správným směrem. Někoho, koho moc nezkorumpuje a na koho budeme moci být hrdí.

Na někoho, kdo si zaslouží být prezidentem ČR.

 

 

http://hoschl.cz

http://www.reflex.cz/writerprofile/102/cyril-hoschl

https://www.facebook.com/Cyril-Höschl-116315121750030/

https://www.facebook.com/prezidenthoschl/

 

 

Author: Josef Křížek | 28 signatures

More >
Petice proti registračním pokladnám/EET 4548 signatures

Petice proti registračním pokladnám/EET

Petice proti registračním pokladnám

My, kteří máme rádi svobodu, odmítáme orwellovské registrování všeho, co si kupujeme.

My, kteří máme rádi svobodu, odmítáme registrační pokladny, které budou okamžitě odesílat on-line informaci, co, kde a za kolik jsme si koupili.

My, kteří máme rádi svobodu, jsme proto proti likvidaci malých živnostníků, kteří už dnes těžko bojují o přežití. Registrační pokladny podnikatelům zasadí další ránu, protože se jim zvýší náklady. Řada živnostníků zkrachuje a dojde tak k omezení služeb, které budou dále nabízet jen velké korporace.

My, kteří máme rádi svobodu, se chceme věnovat tomu, co nás baví. Mnozí z nás tak prodávají zboží třeba jen za 5 korun. Je absolutně nesmyslné tisknout pro takový nákup účtenku a řešit další nesmyslné papírování, které je s tím spojené.

My, kteří máme rádi svobodu, si vážíme 25 let bez cenzury. Plíživě se ale do našich životů vkrádá nové omezení: šikana státu prostřednictvím registračních pokladen, které živnostníkům znemožní fungování, zatíží je obrovským papírováním a dalšími náklady, které budou neúnosné.

Nechceme strašit, chceme pouze upozornit na negativní dopad experimentů vlády s registračními pokladnami, s nimiž nesouhlasíme a jsme zásadně proti nim. Využili jsme jediný prostor, který máme, náš web a naše výlohy.

Jsme si vědomi nebezpečí, které nám bezprostředně hrozí ze strany státní moci. Stačí připomenout příběhy živnostníků, kteří se postavili establishmentu, a následně byly jejich provozovny kontrolovány. Co činíme, činíme při tomto vědomí. Hrdě budeme čelit kontrolám, šikaně úřadů. Jinak nemůžeme!

Nenechávejte nás v tomto boji samotné a podpořte zdravý rozum podpisem této petice!

Děkujeme!

Za iniciativu

Jakub Cortés

www.neregistruj.cz

Author: Jakub Cortés | 4548 signatures

More >
PETICE za svobodnou volbu v očkování 9483 signatures

PETICE za svobodnou volbu v očkování

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby každý občan této země mohl učinit svobodné rozhodnutí o očkování svém a svých dětí. V tomto smyslu žádáme o změnu zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví. Dosud povinné očkování by nadále mělo být bezplatné a dostupné všem, avšak dobrovolné.

 Neboť :

Úmluva na ochranu lidských práv a důstojnosti lidské bytosti v souvislosti s aplikací biologie a medicíny (Úmluva o lidských právech a biomedicíně), kterou ČR ratifikovala 1. 10. 2001, praví: „Jakýkoliv zákrok v oblasti péče o zdraví je možno provést pouze za podmínky, že k němu dotyčná osoba poskytla svobodný a informovaný souhlas.“

 

V České republice se vynucováním povinného očkování tato mezinárodní Úmluva soustavně porušuje.

 

V téměř celé západní Evropě je očkování pouze doporučené, nikoliv povinné. Od povinného očkování se tam ustoupilo na základě rostoucího množství odborných lékařských studií, dokumentujících vážné negativní účinky očkování.

 

Zákon na ochranu veřejného zdraví by neměl prosazovat nedobrovolné plošné očkování, které nerespektuje individualitu a životní podmínky každého jednotlivce ani rodičů, kteří chtějí o svých dětech samostatně rozhodovat a cítí se zodpovědní za jejich zdraví.

 

Dnes se významně mění poměr mezi přínosy a riziky očkování, jelikož řada dříve nebezpečných onemocnění se u nás vyskytuje jen výjimečně, případně vůbec. Riziko onemocnět je tedy mizivé a riziko onemocnět se závažnými komplikacemi ještě mizivější. V této situaci nabývají rizika negativních následků po očkování na váze. Rodiče se tak dostávají do konfliktu se svým svědomím. Jsou totiž zákonem nuceni, aby své zdravé dítě vakcinací vystavovali potenciálně fatálním komplikacím (byť s relativně nízkou pravděpodobností) i v případě, že se na základě svého nejlepšího svědomí rozhodli o zdraví svého dítěte pečovat bez použití očkování či zvolit individuální očkovací plán.

 

Dopředu nelze dokázat, že očkování dítěte nebude mít žádné nežádoucí účinky ani že v jeho důsledku nemůže dojít k dočasnému nebo trvalému poškození zdraví dítěte, proto je svobodný souhlas rodičů k tomuto zákroku zásadním právním krokem.

 

Možné nežádoucí účinky vakcinace vyplývají jak přímo ze složení vakcíny (vakcíny mohou obsahovat jako pomocné látky např. antibiotika, formaldehyd, hydroxid hlinitý, sloučeniny rtuti - thiomersal a další, případně potenciálně alergizující zbytky vaječné bílkoviny a dalších složek), tak z nepředvídatelné imunitní reakce každého jedince, která může vést k závažnému poškození očkovaného. Rodiče o této skutečnosti často nejsou vůbec informováni.

 

Rodiče, kteří se rozhodnou očkování svých dětí volit podle svého uvážení či jen požádají o jeho odložení, jsou sankcionováni a jejich děti pak diskriminovány zákazem vstupu do jeslí a předškolního zařízení a zákazem účasti na ozdravných pobytech (školy v přírodě, tábory, lyžařské výcviky…).

 

Na pozadí událostí okolo prasečí chřipky se ukázalo, jak může být rozhodování o očkování ovlivněno různými zájmovými skupinami, zkresleno mediálním tlakem i jednostrannými informacemi.

 

Věříme, že i v naší zemi budou platit právní normy, ke kterým se Česká  republika přihlásila podpisem Úmluvy o lidských právech a biomedicíně –  tj. že žádnému člověku není možno zasahovat do jeho organismu bez jeho výslovného souhlasu (či souhlasu jeho zákonného zástupce).

 

Více zde: http://petice.webnode.cz/

Author: Martina Suchánková | 9483 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Vítáte úplný zákaz kouření v restauracích?