Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem 3814 podpisů

Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem

Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,

 

obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.

 

Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.

 

Co nám chybí

 

Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.

 

Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují  podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,

 

V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Vidět individuální potřeby

 

Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a  stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.

 

Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.

 

A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.       

 

Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.

 

Za spolek Naděje pro děti úplňku,

 

Petr Třešňák

Petra Třešňáková

Antonín Škoch

Autor: Petr Třešňák | 3814 podpisů

Více >
Za výstavbu bazénu 50 x 25 m v Prostějově 216 podpisů

Za výstavbu bazénu 50 x 25 m v Prostějově

PETICE

dle čl. 18 Listiny práv a svobod a zákona č. 85/1990, o právu petičním

Za výstavbu bazénu 50 x 25 m v Prostějově

Statutárnímu městu Prostějov. V Prostějově dne 16. 4. 2017

My, níže podepsaní občané statutárního města Prostějova, žádáme, aby v souvislosti s projektem „Rozšíření aquaparku Prostějov“ byl jako jeho součást vybudován plavecký bazén 50 x 25 m z následujících důvodů:

- plavecké dovednosti jsou nepostradatelnou součástí základní výbavy každého člověka
-plavecké aktivity jsou významným faktorem pro zdravý vývoj našich dětí i zdravý život každého občana našeho města i okolí v každém věku.
-výuka dětí i rozvíjení plaveckých dovedností v každém věku jsou zásadním faktorem ochrany toho nejcennějšího, lidského života.
-je nutné, aby koncepce nového zařízení umožňovala výuku i rozvíjení plaveckých dovedností dětí a umožňovala soustavné pěstování plaveckých aktivit co nejširší veřejnosti.
-jsme si vědomí, že při přípravě projektu je nutné uvažovat ekonomické aspekty projektu, ty ale musí být podřízeny rozumné vizi, která určí možnosti pro další generace a povede k rozvoji plaveckého sportu všech kategorií a nikoli k jejich útlumu.
-žádáme takové řešení, abychom v budoucnu nebyli nuceni opět využívat nedostatečně dimenzované prostory plaveckého bazénu v době, která není pro sport vhodná, zejména pro sport mládeže.
-žádáme, aby byly zajištěny řádné podmínky pro základní i zdokonalovací výuku, sportovní i rehabilitační plavecké aktivity sportovních klubů všech odvětví i široké veřejnosti. To dnes není možné.
-žádáme, aby byla vyloučena řešení, která budou vyžadovat jakékoli dispoziční technické změny během provozu, jak je tomu v případě instalace posuvných stěn. Taková řešení jsou nouzová a neodpovídají modernímu nadčasovému konceptu takové investice.
-žádáme, aby byly brány vážně připomínky a návrhy odborníků, které vycházejí z reality a zkušeností v oblasti plavecké výuky i sportovní přípravy v našem městě
-žádáme, aby bylo vybudováno zařízení funkční. Z možných konceptů, které jsou s to splnit požadavky na moderní zařízení pro vodní sporty, vyhovuje nejlépe plavecký bazén o rozměrech 50 x 25 m. Tato varianta umožňuje dělení prostoru bazénu na 50 m x 10 drah, nebo 25 m x 20 drah a tím také nejlepší variabilitu a schopnost přizpůsobit plavecký bazén nejrůznějším potřebám veřejnosti, výuky plavání, rehabilitace, kondičního a sportovního tréninku.
-žádáme bezbariérové začlenění nového bazénu do prostoru stávajícího aquaparku, které umožní komplexní a pohodlné využití celého areálu námi, občany města Prostějova i širokého okolí v letním období a přejeme si, abychom si i v aquaparku mohli konečně zaplavat.

Petiční výbor:
1. Aleš Matyášek, Bezručovo náměstí 508/4, 796 01 Prostějov
2. Lukáš Kousal, Studentská 4301/10, 796 01 Prostějov
3. Petr Adamec, a. Slavíčka 3941/13, 796 04 Prostějov

Zastupovat petiční výbor při jednáních se státními a místními orgány je oprávněn kterýkoli člen petičního výboru.

Autor: Markéta Novotná | 216 podpisů

Více >
Petice  za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám 4527 podpisů

Petice za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám

My, níže podepsaní, vyzýváme poslance, senátory a vládu České republiky, aby do právního řádu ČR zajistili přijetí zákonného či podzákonného právního předpisu, který by ustanovil dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám.

Proč má být očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám dobrovolné

1. Protože očkování kombinovanou vakcínou MMR neumožňuje dosáhnout optimální ochrany populace před těmito nemocemi.

2. Protože očkování proti těmto nemocem je dobrovolné ve všech vyspělých demokratických zemích a dokonce i v některých postkomunistických státech.

3. Protože tyto nemoci nepředstavují takové zdravotní riziko, aby bylo nutné očkování vymáhat zákonem pod hrozbou pokuty a omezování neočkovaných dětí.

 

I.

Účinnou ochranu proti spalničkám potřebují ty úplně nejmenší děti, účinnou ochranu proti příušnicím hlavně chlapci a mladí muži a účinnou ochranu proti zarděnkám až ženy v období těhotenství. Jedná se zřetelně o zcela odlišné skupiny osob. Tato skutečnost by měla mít v každém rozumně řízeném systému ochrany veřejného zdraví zcela zásadní význam, a to pro nalezení a přijetí optimálních očkovacích schémat proti každému z těchto tří onemocnění samostatně.

Používání kombinované vakcíny MMR (Measles, Mumps, Rubella), tedy živé vícesložkové vakcíny proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám, však brání použití optimálního schématu očkování pro každé z těchto tří onemocnění. Protože je proti spalničkám žádoucí očkovat velmi brzy, je příliš brzy očkováno i proti příušnicím a zarděnkám a mladí dospělí již nejsou proti těmto chorobám chráněni. Zlepšit schéma očkování vakcínami MMR proti jednomu onemocnění znamená pravidelně zhoršit schéma očkování proti onemocnění jinému.

Důsledky těchto neoptimálních protichůdně-kompromisních schémat můžeme již mnoho let pozorovat také v ČR. Jsou to mimo jiné již zcela pravidelné lokální epidemie (outbreaky) příušnic mezi mladými očkovanými lidmi (1).

Z důvodů, které nebyly nikdy veřejně objasněny, se orgány ochrany veřejného zdraví nepokusily na našem trhu zajistit trvalou dostupnost tzv. monovalentních vakcín, především samostatných vakcín proti spalničkám a vakcín proti příušnicím a zarděnkám. Naopak připustily, aby z našeho trhu zmizely registrované monovalentní vakcíny (např. Pavivac (2)). Orgány ochrany veřejného zdraví ČR se svou nečinností spolupodílí na neoptimálním stavu ochrany veřejného zdraví a účastní se protežování spotřeby vakcín MMR na úkor legitimních zdravotních zájmů všech očkovaných dětí a celé populace.

 

II.

Očkování proti příušnicím, zarděnkám a spalničkám je v Evropě (31 států, t.j. 28 států EU plus Norsko, Švýcarsko a Island) povinné pouze v devíti zemích (3). Z postkomunistických zemí již od povinného očkování zcela upustila Litva a Estonsko. Dokonce ani státy, které zavedly povinné očkování a na svém území jej velmi přísně prosazují (Francie), nepřistoupily k zavedení povinného očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám. Neshledaly k tomu dostatečné odborné důvody.

Japonsko ustoupilo od používání kombinované vakcíny MMR v roce 1993 a od té doby toto očkování nebylo v Japonsku obnoveno. Dobrovolné očkování je prováděno monovakcínami (4).

 

III.

Očkování proti příušnicím je očkování proti dříve zcela běžné dětské nemoci, která nikdy nepatřila mezi „metly lidstva“ a která má u malých dětí nejmírnější a nejpříznivější průběh. Je to právě současný způsob očkování proti příušnicím, který zvyšuje očkovaným dětem zdravotní riziko. Efekt očkování totiž příliš rychle vyprchává (5). V důsledku toho se posouvá výskyt příušnic do vyšších věkových skupin adolescentů a dospělých, ve kterých je toto onemocnění objektivně nebezpečnější (6). Příušnice jsou obávané zejména u dospívajících chlapců a mladých mužů, a to pro riziko virového zánětu varlat s možným následkem neplodnosti.

Očkování proti zarděnkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která je nebezpečná pouze pro matky v těhotenství, a to kvůli možnému ohrožení vyvíjejícího se plodu (7). Takové případy však byly i před érou očkování jen velice vzácné. Očkování proti zarděnkám je užitečné pouze pro ženy, a to až ve věku 17-35 let. Vzhledem k riziku poškození plodu zarděnkami je s podivem, že neexistuje žádná klinická studie, která by ochranný účinek vakcín MMR proti zarděnkám potvrzovala. Ochranný účinek očkování vakcín MMR proti zarděnkám tedy zatím ani není vědecky prokázán (8). Dětem v ČR je dnes očkování proti zarděnkám aplikováno nerozumně brzy, a to již před druhým rokem věku. V nezanedbatelném procentu případů proto stihne hladina protilátek proti viru zarděnek poklesnout pod kritickou hodnotu tak brzy, že vakcína nechrání těhotnou ženu před onemocněním a tedy ani plod před rizikem vrozených vývojových vad (9).

Očkování proti spalničkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která také nepatřila mezi „metly lidstva“. V době před očkováním spalničky nikdy nebyly všeobecně obávaným onemocněním. Úmrtnost na spalničky dramaticky poklesla a byla v ČR velmi nízká již před zahájením očkování v roce 1969 (10). Spalničky mohou vzácně ohrozit vážným průběhem a některými komplikacemi především velmi malé děti do 1-2 let věku.

 

Závěrem

My, níže podepsaní, považujeme za nelegitimní a protiústavní, aby stát nařizoval rodičům a jejich dětem povinně se podrobit zdravotní péči, která představuje neoptimální a nedokonalou prevenci navíc méně závažných infekčních onemocnění. Máme za to, že stát může nařídit a vynucovat povinné očkování pouze tehdy, pokud nejprve učinil vše pro to, aby občanům zpřístupnil takový způsob očkování, který odpovídá aktuálnímu stavu vědeckého poznání.

Princip dobrovolnosti a svobodné volby rodičů musí být zachován i proto, že rodiče už dnes mohou na své náklady zajistit svým dětem lepší a kvalitnější očkovací schémata pomocí monovalentních vakcín dostupných v sousedních zemích (11, 12).

Politické upřednostňování vakcín MMR je ve svém důsledku aktem odepření optimální ochrany veřejného zdraví a úmyslným poškozováním práv a legitimních zájmů občanů ČR.

Proto žádáme poslance, senátory a vládu ČR, aby vyhověli požadavku této petice.

 

V Praze, dne 21. března 2017

 

Václav Hrabák
předseda Společnosti pacientů s následky po očkování, z. s.
 

Sestavitel petice:
Společnost pacientů s následky po očkování, z. s.
Horní 2, 140 00 Praha 4 – IČO: 04420934
www.poockovani.cz/peticeMMRwww.e-petice.cz/MMR

 

Zdroje, odkazy a přílohy:

(1) www.ockovani.wordpress.com/2016/03/03/kazdorocni-epidemie-priusnic-u-ockovanych/

(2) www.sukl.cz/modules/medication/detail.php?code=0137313&tab=info

(3) Očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám mají jako povinné pouze tyto státy: Bulharsko, Rumunsko, Lotyško, ČR, SR, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Slovinsko.


(4) www.japantoday.com/category/health/view/japans-national-immunisation-program-still-trails-behind-europe

(5) www.​academic.oup.com/jid/article/197/7/950/798890/Persistence-of-Measles-Mumps-and-Rubella

(6) http://reference.medscape.com/article/966678-overview

(7) www.​academic.oup.com/jid/article/187/Supplement_1/S146/2043190/New-Horizons-in-the-Control-of-Rubella-and

(8) www.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004407.pub3/abstract

(9) www.jid.oxfordjournals.org/content/206/10/1542.long

(10) www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/2014_Trendy_ockovacich_nakaz.pdf strana 13

(11) Masern-Impfstoff-Merieux, řádek 2 tabulky povolených LP v SRN www.pei.de/EN/medicinal-products/vaccines-human/measles/measles-node.html

(12) Právní předpisy EU umožňují všem občanům čerpat zdravotní služby v libovolném členském státě EU podle pravidel daného státu. Rodiče z České republiky tak mohou požadovat například po dětských lékařích ve Spolkové republice Německo očkování svých dětí, a to vakcínami uvedenými na trh v SRN, které na trhu v ČR nejsou registrovány.

 

Pokud chcete podpořit tuto petici maximálně efektivně, prosíme o podepsání její elektronické i tištěné verze současně.

Petici a podpisový arch k vytištění stahujte zde:

Petice včetně podpisového archu - www.poockovani.cz/downloads/peticeMMR+arch.pdf
Samostatný podpisový arch -  www.poockovani.cz/downloads/Podpisovy_arch_peticeMMR.pdf

 

Více informací naleznete na www.poockovani.cz/peticeMMR

 

Autor: Společnost pacientů s následky po očkování, z. s. | 4527 podpisů

Více >
NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE 463 podpisů chybí 4537

NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE

Vážení zastupitelé hlavního města Prahy,

tímto se na Vás obracíme s výzvou, abyste respektovali rozhodnutí Městské části Prahy 15, žadatele o změnu územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy pod č. Z2896/00 v k. ú. Hostivař, která si již nepřeje dále pokračovat v pořizování této změny a chce ji ukončit.

 

Věříme, že v rámci koncepce rozvoje území, v širším kontextu ochrany přírody, veřejného zdraví a kvality života obyvatel, napříč městskými částmi, vezmete v potaz zejména tyto důvody pro zachování stávajícího funkčního využití ploch sportu /SP/ a zvláštní komplexy – ostatní /ZVO/:

1) celoměstsky významná změna a též lokalita, nikoliv brownfield plocha žádající si revitalizaci, nýbrž plnohodnotná kvalitní plocha, která není svou funkcí ani dle současně platného ani dle nově pořizovaného územního plánu určena k obytné zástavbě

2) území zasahuje do ochranného pásma přírodní památky Meandry Botiče, nachází se na rozhraní přírodního parku Hostivař – Záběhlice a hraničí se záplavovým územím

3) výstavbou by nenávratně utrpěl volný bio-koridor podél toku Botiče

4) případná obytná zástavba a provoz s ní spojený by přetnuly zavedenou pěší kolonádu a bezpečné napojení na budovanou cyklostezku Kozinova – Meandry Botiče, došlo by k přerušení pěší a cyklistické prostupnosti území, které je centrálně položené uprostřed Hostivaře

5) hygienická stanice hl. m. Prahy tuto změnu nedoporučuje a za vhodnější považuje stávající využití, jako plocha určená k jinému využití než obytnému nemá území vyřešenou odpovídající infrastrukturu, vč. té dopravní, neberou se v potaz stávající zdroje hluku

6) paralelně s pořizovanou změnou se pořizuje nový územní plán hlavního města Prahy, jehož zpracovatelem je Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR, který navrhovanou změnu akceptuje s podmínkou, že bude vyloučena zastavitelnost jižní části /SP/, která se nachází v ochranné zóně zvláště chráněného území, v Metropolitním plánu pro území navrhuje rekreační využití

7) na území městské části Prahy 15 v současnosti probíhá nebo se plánuje výstavba bytů na všech plochách svým funkčním využitím určených k obytné zástavbě, stav v tomto se změnil a nabral neřízených rozměrů oproti roku 2013, kdy byl podnět na změnu územního plánu podáván

8) pro narůstající obyvatelstvo chybí sportovní, rekreační a sociální zázemí.

 

Proč nadále trvat na pořizování změny funkčního využití plochy na čistě obytné /OB/ a všeobecně smíšené /SV/, když si ji nepřeje samospráva příslušné městské části Prahy 15, místní obyvatelé a vlastníci bytových jednotek z přilehlé lokality, zpracovatel územního plánu Prahy IPR či Hygienická stanice HMP?

 

My, podepsaní občané Městských částí Prahy 15 a Prahy 10, nesouhlasíme s pokračováním pořizování této změny územního plánu, přejeme si zachovat stávající funkční využití území a tímto vás žádáme, abyste revokovali svoje usnesení č. 25/30 ohledně schválení návrhu zadání změny č. Z2896/00 ze dne 30. 3. 2017, též vzhledem k nesouhlasu dalších zainteresovaných subjektů, dále nezatěžovali dotčené orgány se zpracováním i projednáním návrhu změny a pořizování změny ukončili.

 

Děkujeme, že z výše uvedeného nepodlehnete tlaku na bytovou výstavbu ze strany developera, podpoříte a tím ochráníte zájmy občanů hlavního města Prahy.

 

Autor: Lenka Holubcová | 463 podpisů

Více >
Petice za odvolání Andreje Babiše, ministra financí ČR 10574 podpisů

Petice za odvolání Andreje Babiše, ministra financí ČR

Bohuslav Sobotka, premiér vlády ČR

Úřad vlády ČR,

Nábřeží Edvarda Beneše 4,                                                                                 118 01  Praha                                                            

                                                                             

ve Vysokém Mýtě dne 6.3.2017

 

 

Petice za odvolání Andreje Babiše, ministra financí ČR

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

 

Vážený pane premiére, vážená vládo ČR,

 

my, níže podepsaní občané, Vás žádáme jako své v řádných volbách zvolené zástupce o odvolání ministra financí Andreje Babiše a to

z následujících důvodů:

 

1.  Nejasnosti o jeho spolupráci s STB, absence lustračního osvědčení.

2.  Nejasnosti ohledně jeho převzetí společností Petrimex a Unipetrol.

3.  Nejasnosti ohledně vstupního kapitálu firmy Agrofert.

4.  Pochybnosti ohledně anonymních akcionářů v kauze Čapí hnízdo a možné zneužití dotací pro  malé a střední podniky.

5.  Obcházení Zákona o střetu zájmů, z důvodu dosazení přítelkyně ministra a advokáta společnosti Agrofert do vedení svěřeneckých fondů.

6.  Neustálého zvyšování dotací pro společnost Agrofert.

7.  Nejasnosti ohledně zákonnosti prosazení zákonu o EET.

8.  Lživé informace o úspěšnosti EET, manipulace s čísly, překrucování  faktů o počtu zavřených/otevřených restaurací.

9.  EET jakožto zákona samotného - omezováním základních práv a svobod, tím že nutí podnikatele k připojením na Internet, ještě větší pokřivení podnikatelského prostředí, likvidace venkovských obchodů a hospod.

10. Nutnosti psát na každou účtenku rodné číslo, a tím  možnost zneužití osobních údajů.

11. Neoprávněného osočování podnikatelů a živnostníků z krádeží.

12. Šíření nenávisti a podpory v udávání na OSVČ.

13. Nejasnosti ohledně nákupu jednokorunových dluhopisů, neschopnosti vysvětlit původ svých příjmů na daný nákup.

14. Nejasnosti ohledně oprávněnosti samotného vydání dluhopisů a jejich faktického využití.

15. Neochota a vykrucování se věrohodně a jednoznačně sdělit a následně obhájit celkovou výši svých příjmů.

16. Vyhrožování a obviňování novinářů ČT z korupce.

17. Ovlivňování veřejného mínění ve svůj prospěch pomocí mediální skupiny MAFRA.  

Předem děkujeme za projednání a vyhodnocení naší žádosti.

S přáním lepší budoucnosti

                                                                                                                                                                                

                                     Nespokojení občané

 

Za níže podepsané Roman Jindra,Štefánikova 421, 566 01 Vysoké Mýto

 

Autor: Roman Jindra | 10574 podpisů

Více >
PETICE PROTI REALIZACI ZÁMĚRU ZAŘÍZENÍ K VYUŽITÍ ODPADŮ – RECYKLACE STAVEBNÍCH ODPADŮ TŘEBORADICE 108 podpisů

PETICE PROTI REALIZACI ZÁMĚRU ZAŘÍZENÍ K VYUŽITÍ ODPADŮ – RECYKLACE STAVEBNÍCH ODPADŮ TŘEBORADICE

Pro občany Čakovic, Třeboradic a Miškovic je určena papírová forma petice. Tato e-petice je určena pro obyvatele okolních městských částí a okolních obcí, kteří by nás chtěli podpořit ve vyjádření nesouhlasu se záměrem na realizaci Zařízení na zpracování odpadů - Recyklace stavebních odpadů Třeboradice (drtičky stavebních odpadů), který má vyrůst vedle Teplárny Třeboradice směrem ke Globusu Čakovice.

 

PETICE PROTI REALIZACI ZÁMĚRU ZAŘÍZENÍ K VYUŽITÍ ODPADŮ – RECYKLACE STAVEBNÍCH ODPADŮ TŘEBORADICE

 

Adresováno Magistrátu hl. m. Prahy

 

Petice proti realizaci záměru Zařízení k využití odpadů – Recyklace stavebních odpadů Třeboradice na pozemcích par.č. 419/9, 419/12, 439/57, 528/4, 419/13, 419/4 vše v katastrálním území Třeboradice.

 

My, níže podepsaní, obyvatelé a vlastníci nemovitostí v oblasti dotčené záměrem Zařízení k využití odpadů – Recyklace stavebních odpadů Třeboradice, kód záměru PHA1046 podle Informačního systému EIA, par.č. 418/9, 419/12, 439/57, 528/4, 419/13, 419/4, vše v katastrálním území Třeboradice (dále jen „Recyklace stavebních odpadů“) nesouhlasíme se záměrem Recyklace stavebních odpadů, a to zejména z následujících důvodů:

a) Vliv na dopravu.

Obyvatelé katastrálních území Čakovice, Třeboradice a Miškovice jsou již nyní vystaveni extrémní míře negativních vlivů vzrůstající hustoty provozu, zejména tranzitní dopravou ze směru okolních obcí ve Středočeském kraji. Další zatížení nákladní dopravou je nepřípustné.

Zásadní problémy na konkrétní trase dopravy do/z záměru Recyklace stavebních odpadů Třeboradice shrnujeme v následujících bodech:

a. V ulici Schoellerova v Třeboradicích nejsou na klíčových místech dosud vybudované všechny potřebné chodníky a přechody pro chodce, vozovky jsou v nevyhovujícím stavu. Plánovaná trasa záměru vede samým centrem této městské části. Již dnes vysoké nebezpečí bude nepřípustně zvýšeno projíždějícími nákladními automobily – ohroženi budou zejména chodci, včetně dětí docházejících do školky a na autobusovou zastávku Třeboradice.

b. Spojovací komunikace mezi ul. Schoellerova a Za Tratí (za železničním přejezdem) je velice nepřehledná, z našeho pohledu nemá dostatečnou kapacitu pro nákladní vozidla a její krajnice je v havarijním stavu.

c. Křižovatka Kostelecká x Za Tratí a kruhový objezd Kostelecká x Tupolevova u OC Globus v MČ Praha-Čakovice nemají dostatečnou kapacitu již ani pro současnou úroveň dopravy. V ranních a odpoledních hodinách jsou extrémně přetíženy kolonami aut, zdržení zde běžně dosahuje desítek minut, komunikace jsou navíc ve špatném technickém stavu.

b) Znečištění ovzduší a snížení kvality života.

Území Čakovic a Třeboradic se nachází ve vlivu západních větrů, proto budou, kromě emisí nákladních vozidel, také přímo zasaženy emisemi a prachem z daného provozu. V lokalitě již nyní existuje zvýšená prašnost vlivem intenzivní automobilové dopravy a pobočky dodavatele stavebních materiálů Baumit nacházející se v docházkové vzdálenosti od hustě obydleného sídliště Čakovice.

S přihlédnutím k dalším plánovaným záměrům (letecký koridor pro letiště Vodochody, plánovaný Pražský okruh R1 stavba 520, železniční koridor severní větve vysokorychlostní tratě Praha – Děčín – hranice ČR/SRN,) v kombinaci s již realizovanou zátěží regionu (např. letecký koridor Letiště Václava Havla nad tímto mikroregionem, blízkost dálnice D8, místní doprava, Teplárna Třeboradice, nedávno schválený Energetický zdroj Třeboradice – zdroj pro předcházení blackoutu v hlavním městě Praze, kód záměru PHA922 podle Informačního systému EIA) může dojít k překročení imisních limitů.

c) Zvýšení hluku.

Městské čtvrti budou minimálně částečně zasaženy zvýšeným hlukem daného recyklačního zařízení a souvisejícím provozem, který má mít kapacitu až 600 tun stavebního odpadu denně, jenž musejí být přivezeny a odvezeny,

s plánovaným provozem 10 hodin denně. Dotčené lokality jsou aktuálně zatíženy hlukem z dalších blízkých provozů, zejména provozovny Baumit, dálnice D8, leteckého koridoru vedoucího nad naší MČ, v blízké budoucnosti přibude Energetický zdroj Třeboradice.

d) Snížení hodnoty našich pozemků a nemovitostí.

Naše městské části, a to zejména v bezprostřední blízkosti záměru Recyklace stavebních odpadů Třeboradice, procházejí velmi dynamickým rozvojem bydlení, který bude tímto projektem přímo ohrožen. Dosavadní snahy občanů o zlepšení svého bydlení a péči o svůj majetek budou zmařeny a vložené investice budou znehodnoceny. Žádáme, aby nebylo zhoršováno naše životní prostředí, a aby byl chráněn náš oprávněný zájem ochrany našeho života, zdraví a majetku.

Vyzýváme proto primátorku Hlavního města Prahy, odpovědné náměstky a radní, předsedy výborů a ředitele odborů, zastupitele hlavního města Prahy, pražských městských částí a přilehlých obcí (Čakovice, Miškovice, Třeboradice, Hovorčovice, Ďáblice, Březiněves a další), aby působili proti záměru Zařízení k využití odpadů - Recyklace stavebních odpadů Třeboradice.

Žádáme o zahájení jednání s investorem o odkupu dotčených pozemků Hlavním městem Praha

a následným jednáním se zástupci naší Městské části o využití těchto pozemků, které nepovede ke vzniku negativních externalit a k evidentnímu zhoršení kvality života místních obyvatel.

Vlastnictví pozemků Hlavním městem Prahou bude pro nás zárukou, že bude jednáno s Městskou částí a jejími občany o případné využitelnosti pozemků a hledání kompromisů.

Dále žádáme o detailní a úplné posouzení vlivu na životní prostředí v bezprostředním okolí našich domovů a celkově na kvalitu života v této lokalitě, které bude brát v úvahu zatížení již existujícími subjekty (viz. výše jmenované provozovna Baumit, Teplárna Třeboradice, budoucí Energetický zdroj Třeboradice) a činnostmi (doprava, emise), v rámci tzv. velké EIA.

 

Postoj námi volených zástupců k řešení otázky realizace záměru Recyklace stavebních odpadů Třeboradice zásadním způsobem ovlivní naše volební preference v dalších volbách. S každým dalším podobným záměrem v blízkosti našeho trvalého bydlení či našich nemovitostí jsme nuceni ustupovat před pro nás cizími zájmy bez možnosti jakékoliv kompenzace.

 

V Praze dne 19.4.2017.

 

Tuto petici sestavil a podává petiční výbor.

 

Členové petičního výboru:

Jméno Příjmení Bydliště Podpis

Kateřina Rosická Bermanova 1000/14A, 196 00, Praha 9 – Čakovice

Lucie Slavíková Tryskovická 5/1, 196 00, Praha 9 – Třeboradice

Michaela Šimůnková Jirsákova 169/25, 196 00, Praha 9 – Třeboradice

Jan Kočí Schoellerova 140/97, 196 00, Praha 9 – Třeboradice

Libuše Kurková Svěceného 164, 196 00, Praha 9 - Třeboradice

Členy petičního výboru jsou ve věci této petice oprávněni zastupovat:

Kateřina Rosická, Bermanova 1000/14a, Praha 9 – Čakovice

Lucie Slavíková, Tryskovická 5/1, Praha 9 - Třeboradice

a to každá samostatně.

 

Tato petice je adresována zejména:

Primátorce hl. m. Prahy,

Radnímu hl. m. Prahy pro oblast správy majetku a majetkových podílů,

Náměstku primátorky hl. m. Prahy pro oblast dopravy, sportu a volného času,

Radní hl. m. Prahy pro oblast infrastruktury, technické vybavenosti a životního prostředí,

Řediteli odboru ochrany prostředí hl. m. Prahy,

Ředitelce odboru životního prostředí hl. m. Prahy,

Řediteli odboru územního plánu hl. m. Prahy,

Řediteli Institutu plánování a rozvoje

Předsedovi výboru pro územní plánování hl. m. Prahy,

Předsedovi výboru pro životní prostředí Zastupitelstva hl. m. Prahy

Předsedům jednotlivých klubů zastupitelů Zastupitelstva hl. m. Prahy.

Autor: Ing.Kateřina Rosická | 108 podpisů

Více >
NE! zrušení dětského hřiště u konečné tramvaje na Barrandově a zastavění pozemku 362 podpisů

NE! zrušení dětského hřiště u konečné tramvaje na Barrandově a zastavění pozemku

Radnice Prahy 5 zadala architektům vypracování územní studie na rozšíření sídliště Barrandov[1]. Podle této studie má být zrušeno velké dětské hřiště mezi konečnou zastávkou tramvaje Sídliště Barrandov a Trnkovým náměstím. Přestože pozemek je vlastněn městem a v územním plánu je evidován jako veřejná vybavenost, studie ho chce nechat zastavět developery.

Na pozemku místo hřiště a vedle něj (přilehlá zatravněná plocha a část silnice v ul. Werichova, která má být posunuta na území stávajícího parkoviště u smyčky tramvaje) je plánována objemná 6-ti patrová administrativní budova s obchody o výměře cca 95x48m, tedy se zastavěnou plochou 4520m2! Rozlohou a zastavěností plochy plánovaný objekt výrazně převyšuje nejen stávající zástavbu, ale i další plánované stavby v lokalitě v rámci dané studie.

 

Pomozte svými podpisy zachránit dětské hřiště!

Vyjádřete svůj názor - řekněte NE prodeji tohoto magistrátního pozemku developerům a jeho zastavení obrovskou budovou! Proč?

 

a/ Hřiště má strategickou polohu pro aktivity dětí a jejich rodičů - hřiště je blízko ZŠ, knihovny, Kulturního a rodinného centra, školek, samoobsluhy, jazykové školy, cukrárny, polikliniky, zastávky tramvaje a Trnkova náměstí, centra aktivit pro malé i velké, proto je hojně využíváno. Ukořistí tento strategický pozemek developer pro realizaci svých zisků? Hřiště bylo postaveno před    8-mi lety městskou částí z našich daní za více než 1 mil. Kč, budou vyhozeny z okna?

 

b/ Zrušení hřiště a ploch veřejné vybavenosti by bylo ignorací vůle obyvatel Barrandova - Barrandovští již dali mnoha způsoby jednoznačně najevo své představy o budoucnosti svého okolí - zvyšování ploch veřejné vybavenosti pro odpočinek a sport bylo jednou z priorit. Proč to autoři studie nerespektují a ruší veřejnou plochu hřiště, přestože deklarují hájení zájmů lidí? Nebo jsou studií hájeny pouze zájmy budoucích investorů bez ohledu na stávající obyvatele?

 

c/ Plánovaná budova je absolutně v nesouladu s charakterem okolní zástavby - studie počítá se změnou stávajícího územního plánu, kde má dojít ke změně využití parcely na smíšenou funkci s vyšším koeficientem zastavěnosti než mají okolní stavby, existující i další plánované. Daný koeficient by znamenal vyšší „nahuštění“ zástavby než mají nejen okolní domy na Trnkově náměstí, ale i všechny Kaskády či nově stavěné Výhledy Barrandov u silnice do Holyně! Pokud by došlo ke schválení této změny v územním plánu, běžnými praktikami developerů by na tomto pozemku v budoucnu mohla vyrůst vůči úrovni tramvaje až 8-mi patrová budova (nebo i mnohem vyšší, pokud by došlo ke zmenšení půdorysu).

 

Touto peticí žádáme zastupitele Prahy o zachování dětského hřiště a plochy určené pro veřejnou vybavenost a zároveň o zamítnutí navýšení koeficientu zastavěnosti celého pozemku v územním plánu. Děkujeme za Vaši podporu, BD Vodnice.

 

Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů. Kompletní text petice je umístěn na internetových stránkách http://petice-hriste-barrandov.wz.cz  a na www.facebook.com/hriste.barrandov

 

Kontakty a další informace: 

Celé znění petice naleznete na následujícím odkazu: http://petice-hriste-barrandov.wz.cz

Vaše dotazy a připomínky můžete zasílat na mail:  info@petice-hriste-barrandov.wz.cz

Sledujte nás na Facebooku: www.facebook.com/hriste.barrandov (zde můžete podepsat elektronickou verzi petice)

Více informací o budoucím plánovaném rozvoji Barrandova naleznete také zde: www.lepsibarrandov.cz

[1] Pozemek p. č. 1798/267 a přiléhající části pozemku p. č. 1798/4, k. ú. Hlubočepy

Autor: Jan Skácel | 362 podpisů

Více >
Petice  za  vznik  a  rozšiřování  malých  inovativních  škol 4386 podpisů

Petice za vznik a rozšiřování malých inovativních škol

Petice za vznik a rozšiřování malých inovativních škol   dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

                                   

                                              Ve Studenci, 12. března 2017

 

Mgr. Kateřina Valachová, Ph.D.                                                               Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy,                                                        Karmelitská 529/5 , 118 12 Praha 1                                                                                                                                                                                                                                                           

 

Vážená paní ministryně,

  

   je čím dál více státních i soukromých škol, kde děti neztrácejí svou přirozenou zvídavost, otevřenost a radost ze života. Vzdělávají se v respektujícím prostředí, učí se sdílet a spolupracovat. Vyrůstají z nich lidé samostatní a odpovědní.

  Tam, kde taková škola nebo třída není, se rodiče snaží o změnu. Pokud však se školou nenacházejí společnou řeč, usilují o vznik školy nové.  Jsou ochotni věnovat vzniku a provozu školy svou energii, čas i peníze. Obce a kraje většinou vznik škol podporují.  

  Nově vznikající školy jsou otevřeným prostorem, komunikují s rodiči, spolupracují navzájem. Inspirují se fungujícími modely vzdělávání ze zahraničí a přizpůsobují je českému prostředí. Rozšiřují tak nabídku vzdělávacího systému České republiky v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem. Tyto školy odpovídají potřebám dnešních dětí, české školství obohacují a přinášejí rodinám možnost volby způsobu vzdělávání.

  Až do loňského roku byly nové školy při splnění daných požadavků zapsány do rejtříku škol. Nyní se situace uprostřed procesu schvalování změnila. Mnoho vznikajících škol dosud neobdrželo vyjádření, mnohé byly zamítnuty s odkazem na volnou kapacitu škol v obci, i když tato volná kapacita neumožňuje vzdělávat děti tak, jak si mnozí rodiče přejí.

  Svým podpisem Vás, paní ministryně, žádáme, aby MŠMT umožňovalo vznik a rozšiřování malých inovativních škol.  

 

Děkujeme,

   

MUDr. Anna Kuříková, Studenec 438, 512 33

Autor: Anna Kuříková | 4386 podpisů

Více >
Petice za vypsání celostátního referenda o protikuřáckém zákoně 169 podpisů chybí 9831

Petice za vypsání celostátního referenda o protikuřáckém zákoně

Petice za vypsání celostátního referenda podle čl. 18 Listiny základních práv a svobod, v souladu se zákonem č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané České republiky

vyhlašujeme petici za vyhlášení referenda o protikuřáckém zákoně, neb si myslíme, že tento je v rozporu s Ústavou České Republiky, protože odepírá kuřákům právo scházet se na místech, kde se smí kouřit, která jsou řádně označena tabulkou kouření povoleno. Tímto je porušeno právo na shromažďování. Obzvláště po 22 hodině, by kuřáci kouřící před hospodou, barem, či klubem mohli být nařčeni z rušení nočního klidu, popřípadě majiteli podniku uděleny pokuty. Tento zákon je nejen zásahem do svobody člověka, ale také zásahem do svobody podnikání. Dále tento zákon odepírá vlastníkům těchto zařízení jejich právo svobodně nakládat se svým majetkem.

Z výše zmíněného považujeme za svou občanskou povinnost využít svého práva daného Ústavou České Republiky zorganizovat petici za vyhlášení referenda o protikuřáckém zákoně, tak aby o tom rozhodli všichni občané naší země a nikoli pár zastupitelů, jež k tomuto jednání nemají povětšinou ani mandát od svých voličů.

 

Vážený pane prezidente, vyzýváme Vás, abyste vypsal referendum, ve kterém občané rozhodnou o protikuřáckém zákoně.

Autor: Jiří Pilař | 169 podpisů

Více >
Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti 7776 podpisů

Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti


Vážená paní, vážený pane,
Obracíme se na Vás tímto otevřeným dopisem v souvislosti s televizní premiérou filmu V nejlepším zájmu dítěte z cyklu Český žurnál, který pojednává o tématu kojeneckých ústavů a profesionální pěstounské péče na přechodnou dobu. Film vzbudil značný zájem veřejnosti, která se spolu s tvůrci filmu ptá, proč jsou v Česku, jako v jedné z posledních evropských zemi umísťovány malé děti do kojeneckých ústavů (dětských center), když i dle platné legislativy by měly být opuštěné děti přednostně svěřovány do náhradní rodinné péče. Do ústavů jsou děti přidělovány bohužel i v případech, kdy jsou v daných krajích či poblíž volní profesionální pěstouni, což nás vede k závěru, že jde o zcela účelové jednání krajů, sociálních pracovnic a dalších státních orgánů.

 

Raný vývoj nejmenších dětí je křehkým procesem, který by podle všech vědeckých výzkumů měl ideálně probíhat v milující péči jednoho výhradního pečovatele. Ten je dítětem vnímán jako bezpečný opěrný bod, který neuspokojuje pouze potřebu jídla, spánku a podobně, ale také (a především) potřebu lásky, blízkosti a bezpečí. Tuto potřebu personál kojeneckých ústavů navzdory vší poctivé snaze nemůže naplnit. Pobyt v ústavech vede k citové deprivaci dětí a k nevratným změnám v jejich psychickém vývoji, které často ústí v osobnostní problémy v dalším životě těchto dětí (neschopnost navazování sociálních vztahů, zvýšené sklony ke kriminálnímu jednání atd).


Problém si vyžaduje razantní politické řešení. Před několika dny konstatoval Výbor pro práva dítěte při Radě vlády ČR pro lidská práva, že Česko v ochraně práv dětí za sousedními státy zaostává. Navrhuje omezit ústavní péči v dětských domovech a kojeneckých ústavech a také na ministerské úrovni sjednotit péči o ohrožené děti. Apelujeme na zákonodárce, aby tento podnět vzali za svůj a prosadili jej na parlamentní půdě.


Vaší pozornosti doporučujeme zhlédnutí filmu V nejlepším zájmu dítěte, který najdete zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10408111009-cesky-zurnal/215562262600004-v-nejlepsim-zajmu-ditete a který shrnuje tuto nelehkou problematiku. Obracíme se na Vás, protože věříme, že i Vaše pomoc může současný neutěšený stav věcí změnit. Pomozte nám napravit osudy tisíců českých dětí, které pobyt v kojeneckých ústavech mrzačí po zbytek života.


Děkujeme,
Linda Kallistová Jablonská, režisérka filmu
Irena Hejdová, scenáristka filmu
Vít Klusák, režisér, producent Českého žurnálu
Filip Remunda, režisér, producent Českého žurnálu
Helena Třeštíková, režisérka
Petra Soukupová, spisovatelka
Martha Issová, herečka
Lenka Krobotová, herečka
Erika Hníková, režisérka
Jitka Schneiderová, herečka
A další signatáři petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti
 

Autor: Irena Hejdová | 7776 podpisů

Více >
Výzva k reakci na výroky MUDr. Jaroslava Matýse 672 podpisů

Výzva k reakci na výroky MUDr. Jaroslava Matýse

Výzva k reakci na výroky MUDr. Jaroslava Matýse

 

Vážený pane ministře, pane předsedo ČPS, pane prezidente ČLK,

obracíme se na Vás v záležitosti, která se bezprostředně dotýká jak dětí a jedinců s PAS, tak jejich rodičů a blízkých.

MUDr. Jaroslav Matýs – místopředseda sekce dětské a dorostové psychiatrie České psychiatrické společnosti a předseda Asociace dětské a dorostové psychiatrie, člen pracovní skupiny pro reformu pedopsychiatrické péče na Ministerstvu zdravotnictví – poskytl rozhovor, který publikoval Reflex dne 30. 3. 2017 pod názvem “Autismus je šlágr“.

 

V článku MUDr. Matýs například uvádí: „rodiče autistů jsou vysoce postavení a vzdělání lidé, kteří navíc podléhají módním trendům. S ADHD nebo úzkostnou poruchou svého dítěte k psychiatrovi nepůjdou. Autismus je šlágr.“ „Mít dneska dítě s diagnózou autismus je cesta k penězům a výhodám.“

 

Jsme přesvědčeni, že jako čelný představitel profesní odborné společnosti by pan doktor měl přinejmenším ctít etický přístup ke svým klientům a jejich rodičům, které místo toho ale naprosto neomaleně uráží. Řada rodin se výchovou dítěte s autismem ocitá na okraji společnosti, v izolaci, ekonomické nouzi, vyčerpanosti a frustraci kolotoče odvolávání z důvodů nepřiznání stupně příspěvků na péči, obav o budoucnost dítěte. Takto necitlivý přístup k pacientům a jejich rodinám je zcela nepřijatelný a porušující etický kodex lékaře.

 

Z profesního hlediska by pan doktor měl sledovat a naplňovat světové trendy v přístupu k lidem s PAS. Na rozdíl od doporučení zahraničních odborných společností však pan doktor stále setrvává v prioritě farmakoterapie u dětí s PAS. Data, která MUDr. Matýs uvádí nebo nijak z úst redaktora nekomentuje, jako například, že autistických dětí je dvacet tisíc, nejsou nijak podložena. Diagnóza F84 se dosud statisticky nesledovala, požadavek zjistit relevantní hrubá data je obsažen v Podnětu vlády č. 111 - oblast Statistiky.

 

Obracíme se na Vás s žádostí o Vaše stanoviska k vyjádřením MUDr. Matýse. Vážený pane ministře, jste si jistý, zda odborník, který napadá rodiče dětí na autistickém spektru a mluví o PAS jako o šlágru, je tou pravou osobou, která by měla určovat směr transformace psychiatrické péče o děti a dospívající v této zemi?

 

Jako šéfredaktorka ATYP magazínu, který spolupracuje s autisty, rodiči autistů a mnoha organizacemi i jako matka dítěte s Aspergerovým syndromem bych ráda uveřejnila Vaše stanoviska k výše uvedenému. Děkujeme, že tuto vzniklou a velmi nepříjemnou situaci napravíte. 

 

K naší redakci se připojují i další rodiče dětí s PAS i lidé mimo tuto komunitu. Všem děkujeme. 

 

Za petiční výbor:

Dagmar Edith Holá

Michaela Hošková

Hana Brodníčková

Sudheer A. Magage

Ivan Jandek

Eva Veselá

Jaroslava Starková

Petra Jungmannová

 

Foto Vladimíra Šubertová na březnové konferenci "Každý den s autismem", který pořádal v Ostravě spolek Mikasa

 

Autor: Dagmar Edith Holá | 672 podpisů

Více >
Petice proti množírnám psů 15294 podpisů

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Autor: Petra Kociánová | 15294 podpisů

Více >
Za dostavbu Palmovky 132 podpisů

Za dostavbu Palmovky

Nesouhlasíme s tím, aby Městská část Praha 8 přenechala budovu rozestavěné radnice „Nová Palmovka“ Magistrátu hl. m. Prahy za účelem zřízení sídla a zázemí Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy.
 

Podle radního hl. m. Prahy pro zdravotnictví Radka Lacka (ANO) bude Palmovka novým sídlem pražské Zdravotnické záchranné služby. Pro tento účel plánuje Magistrát přestavět budovu Nové Palmovky, která byla projektována se záměrem vybudovat pro městskou část v urbanisticky cenné a jedinečné lokalitě moderní radnici pod jednou střechou. Ta měla nahradit stávající soubor již léta zcela nevyhovujících, zchátralých a provozně nákladných budov. S tímto strategickým záměrem se však jednostranný úmysl Magistrátu zcela vylučuje. Podle původního plánu mělo stát nové sídlo záchranky v Troji, avšak místní radnice svůj nesouhlas vyjádřila obstrukční žalobou proti Magistrátu.

 

Odmítáme, aby Palmovka posloužila Magistrátu hl. m. Prahy jako rychlé záložní řešení bez toho, aniž by zřízení sídla a zázemí Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy bylo konzultováno s občany městské části Praha 8. Lokalita Palmovky není z hlediska dopravního pro záchranku vhodná a zatíží obydlenou oblast, resp. obyvatele, hlukem (sanitek) a způsobí dopravní komplikace nejen obyvatelům, ale i samotným sanitkám, protože napojení na páteřní komunikace zde není dostatečně rychlé. 

 

Změnu projektu musí být konzultována s autorem projektu Nová Palmovka, architektem Josefem Pleskotem. Pan architekt však podporuje dostavbu pro projektovaný účel nové radnice pro Prahu 8. Vzhledem k specifickému dispozičnímu řešení stavby by si změna účelu zcela jistě vyžádala značné náklady na dodatečné stavební úpravy.

 

Vleklé právní bitvy stávajícího vedení městské části se společnostmi ze skupiny Metrostav a fiktivní soudní spory vedené mezi hlavním městem a městskou částí jsou pro občany nepochopitelným absurdním divadlem a výsměchem věcnému i ekonomickému aspektu tohoto projektu, který měl být již tři čtvrtě roku dokončen, využíván 100 tisíci občany městské části a úspěšně by navracel vloženou investici plně obsazenými komerčními prostorami.

 

Požadujeme jednoznačné odmítnutí přestavby Nové Palmovky pro účely Magistrátu, dále ukončení sporů hlavního města s městskou částí, potvrzení svěření pozemku Praze 8 a dostavbu nové radnice, která bude sloužit občanům MČ Praha 8.

Autor: Petr Pelc | 132 podpisů

Více >
Petice na podporu Zákona o sociálním bydlení z dílny MPSV a ministryně Michaely Marksové 7 podpisů

Petice na podporu Zákona o sociálním bydlení z dílny MPSV a ministryně Michaely Marksové

Žádáme Vás o podporu této petice. Návrh Zákona o sociálním bydlení je kvalitním počinem týmu ministryně práce a sociálních věcí Michaely Marksové a jejího týmu z MPSV.

 

Tisková zpráva MPSV:

 

Opoziční strany ODS a TOP 09 zablokovaly v Poslanecké sněmovně projednání návrhu zákona o sociálním bydlení a o příspěvku na bydlení. Tímto neustálým obstrukčním jednáním zamezily jeho propuštění do druhého čtení. Hrozí, že projednání zákona v tomto funkčním období sněmovny definitivně znemožní, a to i přesto, že o potřebnosti sociálního bydlení není pochyb a podporuje jej 71 % občanů Česka (jak vyplynulo z nedávného výzkumu agentury MEDIAN).

„Vystoupení zpravodajky Jitky Chalánkové a dalších poslankyň a poslanců, kteří návrh kritizovali, ukázalo, že ho nemají dobře nastudovaný. Jejich připomínky byly ve většině případů v rozporu s tím, co je v návrhu napsáno,“ uvedla ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová. „Návrh v tuto chvíli pravicová opozice blokuje. Čeho se tak bojí, že ho ani nechtějí pustit k dalšímu projednávání?“ dodala ministryně.

 

Podle poslankyně Chalánkové (TOP 09) MPSV nezapracovalo připomínky z meziresortního připomínkového řízení a návrh neprošel standardním legislativním procesem, počty lidí v bytové nouzi jsou nepodložené, systém je nemotivuje k návratu ze sociálního do obvyklého bydlení a obce nic nenutí se do systému sociálního bydlení zapojit. Systém je prý příliš nákladný.

 

K tomu MPSV uvádí:

– Připomínkové řízení bylo řádně ukončeno a připomínky vypořádány. Často však byly od různých míst protichůdné a bylo nutné složitě vyjednávat kompromis i konsenzus s obcemi, ve kterých sociální byty jsou a budou. Po meziresortním řízení se nejedná „o zcela nový zákon“ (podle tvrzení poslankyně Chalánkové), ale o návrh, který byl upraven podle připomínek resortů a dalších subjektů. Zůstává role Úřadu práce ČR, obcí, vymezení cílové skupiny, nastavení nové sloučené dávky podpory bydlení. Změny jsou dílčí, právě v částech, které byly předmětem připomínek resortů. Návrh následně projednala Legislativní rada vlády a schválila vláda.

 

– Počty lidí v bytové nouzi jsou velmi přesně zmapovány, viz RIA str. 37 a dál, kde je přehled osob ohrožených ztrátou bydlení z finančních i jiných důvodů, a to i na úrovni jednotlivých krajů v ČR. Prokazuje se i ve vztahu k počtům příjemců dávek podpory bydlení (cca 295 tisíc domácností). Počet osob ohrožených ztrátou bydlení podle příjmů (náklady na bydlení vyšší než 40 % příjmů a ostatní příjmy do výše 1,6násobku životního minima) byl ke dni dokončení materiálu 352 883, počet akutně ohrožených převyšoval 118 tisíc.

 

– Systém je naopak postaven na navracení lidí zpět na trh s bydlením, a to mj. tím, že rozhodnutí o tom, že osoba je v bytové nouzi, se až na výjimky vystavuje na dva roky. Osoba v bytové nouzi musí plnit individuální plán podpory, který povede k jejímu plnohodnotnému sociálnímu začlenění, jejímž předpokladem je zajištění adekvátního sociálního bydlení jako podmínky návratu na trh práce (§ 9 a § 25 návrhu zákona).

 

– Obce jsou motivovány do systému vstoupit možností získat dotace na opravy chátrajícího bytového fondu (aktuálně 651 937 neobsazených bytů v ČR – viz RIA), zajištěním bydlení pro své občany (podle zákona o obcích), řešením sociálně vyloučených lokalit atd. Za tím účelem si obce také zpracovávají plán sociálního bydlení.

 

– Náklady na zavedení systému a úspory ze zavedení systému sociálního bydlení jsou podrobně rozepsány v RIA (str. 112 a dále). Identifikované náklady obsahovaly tři miliardy korun ročně na oblast investičních dotací do sociálního bydlení a 1,3 miliardy korun na výkon sociální práce spojené s provozem sociálních bytů. Zákon o sociálním bydlení bude mít dopady na státní rozpočet ve výši 2,3 miliardy korun na rok 2018, 2,8 miliardy korun na rok 2019 a 4,3 miliardy korun od roku 2020. Náklady na provozní a investiční dotace tvoří tři miliardy korun ročně.

 

– Naproti tomu úspory zákona by měly podle středního scénáře dosáhnout výše nákladů zákona (4,3 miliardy korun) v roce 2025. Od roku 2025 by tedy zákon měl z hlediska státního rozpočtu vytvářet čisté úspory. Tyto čisté úspory (tedy úspory nad rámec nákladů) by měly do roku 2028 dosahovat 1,8 miliardy korun a do roku 2034 dokonce 2,8 miliardy korun ročně. Po roce 2035 by měl systém mít každoroční pozitivní dopad na příjmy a výdaje státního rozpočtu ve výši cca čtyři miliardy.

 

Poslankyně Markéta Pekarová Adamová (TOP 09) na plénu tvrdila, že cílová skupina je neúměrně široká („…konzervuje lidi do sociálních bytů a nutí je v nich bydlet“., „MPSV neudělalo nic, co by reálně nabízelo alternativu pro lidi bez domova a nevyužívá možnosti azylového bydlení“. „…a také, že ceny nemovitostí v okolí sociálních bytů dále klesnou“.)

 

K tomu MPSV dále uvádí:

– Nelze přistoupit na nepřiměřené zúžení pouze na lidi bez domova a v ubytovnách. Systém musí reagovat i na situaci chudých seniorů, rodičů samoživitelů, mladých lidí opouštějících ústavy a dalších.

 

– MPSV se v loňském roce podařilo zastavit nárůst výplaty doplatku na bydlení. Doplatek se stále méně zneužívá v byznysu s chudobou i proto, že ÚP ČR více kontroluje oprávněnost výplaty dávky. Ale až sociální bydlení nabídne lidem na ubytovnách a ohroženým bezdomovectvím skutečnou alternativu, kterou trh nenabízí.

 

– RIA pracuje s potřebou navýšit kapacity azylového bydlení (právě pro potřebu zajistit akutní krizové bydlení osobám, které nesplňují podmínky osob v bytové nouzi nebo jim nebyl přidělen sociální byt) na maximálně 16 000. Je však nutné podotknout, že se jedná o bydlení krátkodobé (max. na jeden rok) a zároveň bydlení, které není vhodné např. pro chudé zaměstnané, kteří mají kompetence k bydlení. MPSV tedy s azylovým bydlením počítá, ale ve vztahu k cílovým skupinám, pro které je adekvátní.

 

– Znovu připomínáme, že primárně je osobě v bytové nouzi poskytována podpora dávkou (přičemž podmínky pro přiznání dávky se s ohledem na příjmy domácnosti nemění), následně, je-li to potřeba, sociální prací, a teprve pokud ani toto nestačí, sociálním bytem.

 

– Není důvod, aby ceny nemovitostí v sousedství sociálních bytů klesaly. Naopak mohou i vzrůst, protože půjde o byty se zajištěním klientely, vč. sociální práce. Skladbu sociálních bytů v místě si navíc regulují zapojené obce, tedy mohou zamezit kumulaci bytů v určité lokalitě.

 

Poslanec Marek Benda (ODS) tvrdil „že zvlášť zranitelná osoba je ta osoba, která byla osobou, se kterou trvale bydlí, nějakým způsobem poškozena“. Řekl, že „na každého jednoho chudáka špatně bydlícího budeme mít jednoho úředníka, a přitom ve skutečnosti těm skutečně potřebným v podstatě nemá žádnou šanci pomoci“. Dále tvrdil, že sociální bydlení je primárně určeno pro cizince a „na vlastní občany zapomíná nebo je tam uvádí v podobě, že nemají téměř šanci na to dosáhnout“. A konečně tvrdil, že návrh neprošel Legislativní radou vlády a „některými dalšími orgány“.

 

K tomu MPSV uvádí:

– Osoby v bytové nouzi definuje § 4 návrhu zákona, osoby bez bydlení definuje § 5 a zvláště zranitelné osoby, jež mají právo na bezodkladné přidělení sociálního bytu, definuje § 6. Definice jsou srozumitelné a právně jednoznačné. Osoba není zvláště zranitelná tím, že ji někdo poškozuje, ale tím, v jaké sociální situaci se ocitla. Výklad poslance Bendy je absurdní a nemá v návrhu žádnou oporu.

 

– Cizinci vznikne nárok na podporu pouze ve velmi přesně specifikovaných případech (viz § 19) podle jiných právních předpisů (zákon o pobytu cizinců, příslušné směrnice a nařízení Evropského parlamentu), zatímco podle odst. a) téhož paragrafu na něj mají nárok všichni občané, kteří jsou v Česku hlášeni k trvalému pobytu; na podporu tedy dosáhnou všichni obyvatelé Česka v nepříznivé sociální či ekonomické situaci.

 

– Počty nových tabulkových míst byly redukovány na nezbytné minimum. Vznikne 25 míst na MPSV pro metodickou podporu, tři místa na správu dotačních prostředků na výkon sociální práce a 70 systemizovaných míst na odvolací systém v rámci systému sociálního bydlení podle správního řádu. Na MMR vznikne šest míst zaměřených na investiční a provozní dotace a veřejnou podporu. Na Státním fondu rozvoje bydlení vznikne 80 nových míst (operuje systém tam, kde se obce nezapojí). Úřad práce ČR se podílí na posuzování nároku a na výplatě sociálních dávek. Pro administraci systému nové úpravy sociálních dávek má alokováno 70 zaměstnanců pro celou ČR. – Návrh byl projednán Legislativní radou vlády (viz výše).

 

MPSV rovněž reaguje na výtky k samotné RIA (Hodnocení dopadů regulace) a uvádí:

– RIA podrobně rozepisuje praxí doložené předpokládané dopady (efekty) na jednotlivé cílové skupiny, jako např. osoby bez domova, opouštějící ústavní zařízení, apod., včetně ekonomických dopadů (přínosů), které bude mít jejich zapojení do systému sociálního bydlení (náklady na sociální bydlení a sociální práci vs. úspory vstupem na trh práce, omezením zneužívání dávek, apod.)

 

– RIA popisuje sociální situace, na které reaguje – ať už jde o příjmovou chudobu (příjmy nestačí na zajištění bydlení), nebo vyčlenění z trhu s byty (obchod s chudobou, neatraktivita cílové skupiny na trhu, diskriminace na trhu, neschopnost si udržet byt/riziko ztráty bydlení, apod.). Prokazuje, že intenzivní sociální práce nestačí, pokud není k dispozici dostupné sociální bydlení za přiměřené náklady.

 

– RIA prokazuje, že všechny cílové skupiny mají potřebu podpory bydlení, a to buď pouze sociálními dávkami, nebo i sociální prací, nebo i sociálním bytem. Není podstatné, z jakých příčin, ale je podstatné, že tato potřeba je uspokojitelná jedním nebo více nástroji, které jsou v návrhu zákona k dispozici (dávka, sociální práce, sociální byt).

 

Je pravda, že předpokládané úspory jsou odhadovány v širokém rozptylu, ale to proto, že RIA poctivě pracuje s řadou proměnných, mezi kterými jsou i výsledky intenzivní sociální práce, jež nelze z povahy sociální práce předjímat a již vůbec předem kvantifikovat. RIA tedy provádí rozvahu úspor odpovědně, byť primární úspora vzniká již rušením pololegálního trhu s ubytováním.

Autor: Martin Fletcher | 7 podpisů

Více >
Petice za práva rodiček, zdraví a bezpečí při porodu 3490 podpisů

Petice za práva rodiček, zdraví a bezpečí při porodu

Přejeme si respektující a bezpečnou zdravotní péči v těhotenství, při porodu a v šestinedělí. Jsme nespokojeny s českým systémem péče, který je založen na lékařském intervenčním modelu péče, bez možnosti skutečné volby - poskytovatele péče včetně kontinuální péče porodní asistentky, způsobu péče a místa porodu.

Evropský soud pro lidská práva opakovaně vyzval Českou republiku ke změně systému porodní péče tak, aby byl reflektován právní, medicínský a vědecký vývoj. Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen vyjádřil znepokojení nad podmínkami v českém porodnictví, přílišným potlačováním volby žen, včetně bezdůvodného oddělování novorozenců od matek, častého používání zákroků bez medicínského opodstatnění a v rozporu s přáním žen, nepřiměřeného omezování péče porodních asistentek a domácích porodů (http://bit.ly/doporuceni-cedaw).

Proto požadujeme spolu s těmito mezinárodními institucemi po vládě a Ministerstvu zdravotnictví následující kroky:

1. Plnohodnotné zavedení péče porodních asistentek do systému péče o těhotné a rodičky

2. Umožnění vzniku porodních domů

3. Zavedení standardů pro normální porod, monitoring kvality péče a zveřejňování dat

4. Respektování práva rodiček na svobodný a informovaný souhlas a respektování přání rodiček ohledně porodu

5. Zavedení nepřerušovaného kontaktu novorozence s rodiči jako standardu

6. Umožnění svobodné volby místa porodu

 

Odůvodnění:

1. Plnohodnotné zavedení péče porodních asistentek do systému péče o těhotné a rodičky

V České republice je v těhotenství ženám nabízena a hrazena pouze péče gynekologa a při porodu péče pro ženu neznámého a střídajícího se personálu v nemocnici. V šestinedělí není zajišťována navazující péče. V zahraničí se u zdravých nízkorizikových žen osvědčil model kontinuální péče komunitní porodní asistentky, která ženu doprovází celým průběhem těhotenství, porodem i při návštěvách po porodu. Tato péče je bezpečná, je spojena se srovnatelnou mírou novorozenecké mortality a morbidity jako nemocniční péče, ale s výrazně menší mírou poškození zdraví žen oproti porodům v nemocnici a se značnými finančními úsporami.

Přejeme si, aby si ženy mohly i bez lékařské indikace zvolit hrazenou péči porodní asistentky v těhotenství, při porodu a v šestinedělí, aby si v porodnici mohly zvolit péči porodní asistentky namísto péče lékaře a aby zdravotní pojišťovny zajišťovaly návštěvní službu porodních asistentek v těhotenství a v šestinedělí, která by již nyní měla být zajišťována a hrazena, ale není.

2. Umožnění vzniku porodních domů

Porodní domy jsou zdravotnická zařízení vedená porodními asistentkami, jejichž péče u nízkorizikových rodiček vykazuje srovnatelné nebo lepší výsledky než lékařská péče v nemocnicích (The Birthplace Study). Současná česká legislativa klade na porodní domy nejasné a nesplnitelné podmínky, které znemožňují jejich vznik. Přitom porodní domy by byly vhodným rozšířením možností porodní péče, zejména ve větších městech, kde nemocnice bojují s kapacitními problémy. Porodní domy jsou vhodnou alternativou pro ženy, které zvažují porod doma.

Přejeme si, aby podmínky pro provoz porodních domů byly stejné jako v zahraničí, kde se již osvědčily, a aby péče v porodních domech byla hrazena z veřejného zdravotního pojištění.

3. Zavedení standardů pro normální porod, monitoring kvality péče a zveřejňování dat

Mezi českými porodnicemi panují neodůvodněné obrovské rozdíly v kvalitě péče, v respektování medicíny založené na důkazech a v míře prováděných zásahů do porodů. Někde je prováděn nástřih hráze téměř všem prvorodičkám, zatímco jinde nástřih provedou jen 1 z 5, někde se rodí skoro každé druhé dítě císařským řezem, jinde je to 1 dítě z 10 (www.jaksekderodi.cz). V některých porodnicích se stále provádí tlačení na břicho rodičky, nebezpečná praktika bez důkazů o její účinnosti. V českých podmínkách neexistují standardy pro normální zdravý porod a nejsou respektována ani doporučení Světové zdravotnické organizace založená na vědeckých poznatcích. Statistická data o péči v jednotlivých porodnicích Ministerstvo zdravotnictví utajuje. Výbor pro odstranění diskriminace žen přitom vyžaduje přijetí a prosazování protokolu o normální porodní péči bez zbytečných lékařských zákroků.

Přejeme si, aby vznikly standardy pro normální porod založené na vědeckých poznatcích, aby Ministerstvo zdravotnictví monitorovalo a pravidelně vyhodnocovalo kvalitu péče v porodnicích a přijalo opatření, která povedou k jejímu zlepšování (zejména zveřejňování dat porodnic, způsob financování péče, který motivuje poskytovat bezpečnou a zdravou péči, a vzdělávání zdravotníků).

4. Respektování práva rodiček na svobodný a informovaný souhlas a respektování přání rodiček ohledně porodu

Ženy se v porodnicích běžně setkávají se zákroky bez svobodného a informovaného souhlasu, a dokonce někdy i proti své vůli. Zdaleka přitom nejde jen o postupy prospěšné pro ženy a děti, jak by se mohlo zdát. Jde velmi často o problematické postupy, které Světová zdravotnická organizace považuje za škodlivé, neefektivní, neprověřené nebo nevhodně používané (http://bit.ly/doporuceni-who; http://bit.ly/problematicke-postupy). Výbor OSN pro odstranění diskriminace žen například poukazuje na časté provádění nástřihu hráze bez medicínského opodstatnění a v rozporu s přáním ženy. Výbor požaduje po státu, aby zajistil, že všechny zákroky budou prováděny pouze s předchozím svobodným a informovaným souhlasem ženy. Kromě toho v porodnicích dochází k tomu, že nejsou respektována legitimní přání ženy, její volba doprovodu u porodu a dochází k narušování soukromí přítomností nadbytečného personálu u porodu.

Přejeme si, aby bylo naplněno doporučení Výboru a aby byl respektován svobodný a informovaný souhlas ženy se všemi vyšetřeními a zákroky v průběhu těhotenství a porodu a aby byla respektována přání ženy v souvislosti s porodem a její právo na soukromí. Přejeme si, aby docházelo ke vzdělávání zdravotníků o právech žen na informovaný souhlas a soukromí a aby nerespektování těchto práv bylo sankcionováno.

5. Zavedení nepřerušovaného kontaktu novorozence s rodiči jako standardu

V porodnicích je stále ještě běžné oddělování dětí od matek a otců, a to nejen na pár minut, ale i na dlouhé hodiny i dny. Přitom právem dítěte a jeho přirozenou potřebou je být v nepřerušovaném kontaktu se svými rodiči, zejména s matkou kvůli kojení a pocitu bezpečí. Výbor pro odstranění diskriminace žen kritizuje bezdůvodné oddělování novorozenců od matek a požaduje přijetí jasných metodických pokynů k zajištění toho, aby oddělení novorozence od matek podléhalo požadavku medicínské nezbytnosti.

Přejeme si naplnění tohoto doporučení Výboru a také to, aby věcné a technické požadavky na vybavení porodnic reflektovaly potřebu na zachování nepřerušovaného kontaktu matky a dítěte, a to i v situacích, kdy nejde o fyziologického novorozence.

6. Umožnění svobodné volby místa porodu

Stát uznává, že žena má právo si zvolit porod mimo nemocnici, v domácím prostředí. Problém je v tom, že stát brání tomu, aby u takového porodu byla poskytována potřebná péče porodní asistentky. Ze strany státu je to „motivace“ ženy, aby si místo porodu doma zvolila porod v nemocnici. Ve skutečnosti je to ohrožování zdraví a života ženy i dítěte, neboť část žen z různých důvodů plánovaně rodí a bude rodit doma. Na nepřiměřené omezování domácích porodů poukazuje i Výbor pro odstranění diskriminace žen a požaduje po České republice přijetí kroků včetně legislativních kroků k umožnění bezpečného a dostupné možnosti zvolit si porod s porodní asistentkou mimo nemocnici.

Přejeme si, aby bylo naplněno doporučení Výboru a existovala možnost zajistit si porodní asistentku k porodu doma a aby stát přestal odrazovat porodní asistentky od poskytování péče ženám.

Autor: Zuzana Candigliota | 3490 podpisů

Více >
Petice proti registračním pokladnám/EET 5033 podpisů

Petice proti registračním pokladnám/EET

Petice proti registračním pokladnám

My, kteří máme rádi svobodu, odmítáme orwellovské registrování všeho, co si kupujeme.

My, kteří máme rádi svobodu, odmítáme registrační pokladny, které budou okamžitě odesílat on-line informaci, co, kde a za kolik jsme si koupili.

My, kteří máme rádi svobodu, jsme proto proti likvidaci malých živnostníků, kteří už dnes těžko bojují o přežití. Registrační pokladny podnikatelům zasadí další ránu, protože se jim zvýší náklady. Řada živnostníků zkrachuje a dojde tak k omezení služeb, které budou dále nabízet jen velké korporace.

My, kteří máme rádi svobodu, se chceme věnovat tomu, co nás baví. Mnozí z nás tak prodávají zboží třeba jen za 5 korun. Je absolutně nesmyslné tisknout pro takový nákup účtenku a řešit další nesmyslné papírování, které je s tím spojené.

My, kteří máme rádi svobodu, si vážíme 25 let bez cenzury. Plíživě se ale do našich životů vkrádá nové omezení: šikana státu prostřednictvím registračních pokladen, které živnostníkům znemožní fungování, zatíží je obrovským papírováním a dalšími náklady, které budou neúnosné.

Nechceme strašit, chceme pouze upozornit na negativní dopad experimentů vlády s registračními pokladnami, s nimiž nesouhlasíme a jsme zásadně proti nim. Využili jsme jediný prostor, který máme, náš web a naše výlohy.

Jsme si vědomi nebezpečí, které nám bezprostředně hrozí ze strany státní moci. Stačí připomenout příběhy živnostníků, kteří se postavili establishmentu, a následně byly jejich provozovny kontrolovány. Co činíme, činíme při tomto vědomí. Hrdě budeme čelit kontrolám, šikaně úřadů. Jinak nemůžeme!

Nenechávejte nás v tomto boji samotné a podpořte zdravý rozum podpisem této petice!

Děkujeme!

Za iniciativu

Jakub Cortés

www.neregistruj.cz

Autor: Jakub Cortés | 5033 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Vítáte úplný zákaz kouření v restauracích?