Chceme náměstí, ne nádraží! 196 podpisů

Chceme náměstí, ne nádraží!

Na základě zpráv o uvažované výstavbě "Integrovaného dopravního terminálu" ve Varšavské a Horově ulici v Karlových Varech (tedy výstavbě centrálního nádraží pro MHD, dálkové autobusy i železnici), parkovacích domů v okolí, čtyřproudového Chebského mostu a dvoúrovňových křižovatek na obou jeho stranách, vyjadřujeme jako občané města Karlovy Vary svůj zásadní nesouhlas s tímto záměrem.

 

Žádáme námi zvolené představitele Města Karlovy Vary, aby zcela upustili od záměru vybudování nádražního centra v tomto prostoru. Dlouhá léta jsme žili v přesvědčení, že zde jednou vznikne tolik žádané náměstí, které by spojovalo nejen obchodní čtvrť se čtvrtí lázeňskou, ale přispělo i k vytvoření místa setkávání všech Karlovaráků.

 

Naše město je v současnosti rozděleno průtahem a areálem Dolního nádraží na nesourodé čtvrti a vznikne-li další překážka v pěší a cyklistické komunikaci v podobě nádražní budovy, budou se rozdíly a izolace dále prohlubovat. Doprava automobily a autobusy je jistě důležitá, ale lze ji vyřešit jinde a daleko lépe.

 

Žádáme Vás, jako své volené zástupce, abyste vzali v potaz opravdové zájmy tohoto města a prostor mezi Ohří, Tržnicí a Becherovkou využili jako základ "města pro lidi".

 

Kontaktní podpisové místo "papírové petice" Kavárna Piccolo, TGM 36, Karlovy Vary

Autor: Filip Harzer | 196 podpisů

Více >
Petice proti registračním pokladnám/EET 4652 podpisů

Petice proti registračním pokladnám/EET

Petice proti registračním pokladnám

My, kteří máme rádi svobodu, odmítáme orwellovské registrování všeho, co si kupujeme.

My, kteří máme rádi svobodu, odmítáme registrační pokladny, které budou okamžitě odesílat on-line informaci, co, kde a za kolik jsme si koupili.

My, kteří máme rádi svobodu, jsme proto proti likvidaci malých živnostníků, kteří už dnes těžko bojují o přežití. Registrační pokladny podnikatelům zasadí další ránu, protože se jim zvýší náklady. Řada živnostníků zkrachuje a dojde tak k omezení služeb, které budou dále nabízet jen velké korporace.

My, kteří máme rádi svobodu, se chceme věnovat tomu, co nás baví. Mnozí z nás tak prodávají zboží třeba jen za 5 korun. Je absolutně nesmyslné tisknout pro takový nákup účtenku a řešit další nesmyslné papírování, které je s tím spojené.

My, kteří máme rádi svobodu, si vážíme 25 let bez cenzury. Plíživě se ale do našich životů vkrádá nové omezení: šikana státu prostřednictvím registračních pokladen, které živnostníkům znemožní fungování, zatíží je obrovským papírováním a dalšími náklady, které budou neúnosné.

Nechceme strašit, chceme pouze upozornit na negativní dopad experimentů vlády s registračními pokladnami, s nimiž nesouhlasíme a jsme zásadně proti nim. Využili jsme jediný prostor, který máme, náš web a naše výlohy.

Jsme si vědomi nebezpečí, které nám bezprostředně hrozí ze strany státní moci. Stačí připomenout příběhy živnostníků, kteří se postavili establishmentu, a následně byly jejich provozovny kontrolovány. Co činíme, činíme při tomto vědomí. Hrdě budeme čelit kontrolám, šikaně úřadů. Jinak nemůžeme!

Nenechávejte nás v tomto boji samotné a podpořte zdravý rozum podpisem této petice!

Děkujeme!

Za iniciativu

Jakub Cortés

www.neregistruj.cz

Autor: Jakub Cortés | 4652 podpisů

Více >
Petice proti množírnám psů 14983 podpisů

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Autor: Petra Kociánová | 14983 podpisů

Více >
Petice proti "pamlskové" vyhlášce 2959 podpisů

Petice proti "pamlskové" vyhlášce

Vážená paní ministryně školství, mládeže a tělovýchovy
Kateřina Valachová

Vážený pan ministr zdravotnictví
Miloslav Ludvík


Petice proti „pamlskové“ vyhlášce
(Vyhláška č. 282/2016 Sb., o požadavcích na potraviny, pro které je přípustná reklama a které lze nabízet k prodeji a prodávat ve školách a školských zařízeních)


 
Vážená paní ministryně, vážený pane ministře,

Obracíme se na Vás v následující věci.

Současný stav:
- ve školách mají děti možnost občerstvení ve školních bufetech či automatech a stravují se ve školních jídelnách;
- tyto možnosti občerstvení jsou s důrazem na zdravou a vyváženou stravu (např. obložené pečivo, jogurty s musli, vhodné drobné teplé občerstvení, ovoce, zelenina atd...). Nemohou ale vyhovět nesmyslně přísné „pamlskové“ vyhlášce;
- děti občerstvení v těchto zařízeních využívají a nemusejí kupovat svačiny v nekontrolovaných obchodech mimo školu;
 

Co přináší „pamlsková“ vyhláška:
- Omezení sortimentu ve školních bufetech a automatech nesmyslně do té míry, že od 1.1.2017 dojde mnohde k jejich zániku;
- Pamlsková vyhláška tak vyžene děti do obchodů a zařízení mimo školu, často do rychlých občerstvení typu McDonald´s;
- Školní jídelny se „pamlskovou“ vyhláškou řídit nemusí, ač se v nich stravuje naprostá většina dětí, a to denně (tam tedy mohou jíst nezdravě ???);
- nerovný přístup, kdy žák deváté třídy si nesmí koupit to, co žák 1. ročníku SŠ může (na výživě žáků SŠ nám snad záleží méně?);
- není to poněkud nekoncepční, plné protichůdných řešení?

 

Vážená paní ministryně, vážený pane ministře, s cílem zabránit zrušení školních bufetů, kde si naše děti mohou koupit rozhodně zdravější potraviny, než za branami školy, Vám předkládáme tuto petici za zrušení „pamlskové“ vyhlášky.

 

Dovolte ještě krátké zdůvodnění. Cílem této petice je podpora zdravých školních bufetů a prodeje potravinářského zboží na půdě škol a školských zařízení. Bohužel od září 2016 vstoupila v platnost vyhláška č. 282/2016 Sb., která striktními, až nesmyslnými limity obsahu soli, tuků a cukrů omezila sortiment možného prodeje občerstvení ve školách na minimum a ve svém důsledku je pro bufetový prodej ve školách likvidační.

Jsme pro zdravé a vyvážené stravování našich dětí, nicméně zákaz prodeje většiny běžně prodávaného zboží nedovoluje nyní dětem ve školním bufetu ani zakoupení mnoha druhů obyčejného pečiva, sýrů či jogurtů.
Na druhé straně se pozastavujeme nad tím, že stejně přísná pravidla neplatí pro jiné prodejce a ani pro školní jídelny. Kde je tedy smysl tohoto nařízení?
Myslíme si, že je určitě mnohem přínosnější děti i rodiče ve smyslu zdravého stravování stále vzdělávat, ukazovat dobré i špatné příklady a jejich důsledky, než nekoncepčně likvidovat i dobře fungující služby občerstvení ve školách. Pokud tuto službu chcete centrálně regulovat a nechcete se spolehnout jen na ředitele škol, kteří jistě mají na zdravé výživě dětí také zájem, učiňte tak, ale s rozumem, aby se ve školních bufetech jedlo zdravě, ale na druhou stranu, aby se jednalo o bufety fungující, kam budou děti rády chodit.
Je určitě možné pochopit zákaz konkrétních nezdravých potravin na půdě školy, jako jsou smažené chipsy, přeslazené limonády či kofeinové nápoje. A to v automatech, bufetech i jídelnách. Proti tomu lze jen těžko něco namítat.
Pokud však v sortimentu jednoho prodejního kanálu potravin - školního bufetu, zůstanou jako k prodeji vhodné téměř jen čistá voda, papírové kapesníky a ovoce či zelenina, tak je zřejmé, že výsledek je špatný. Takový "podnik" se nemůže uživit a brzy zavře. Děti nebudou mít možnost koupit si k svačině vůbec nic, anebo si jídlo bez jakéhokoli omezení koupí v okolí školy. To bylo cílem vyhlášky?

Vážená paní ministryně, vážený pane ministře, žádáme Vás o zrušení, nebo alespoň zmírnění vyhlášky ve smyslu výše uvedeného.

 

V Praze dne 9.12.2016

 

Členové petičního výboru:
 Ing. Martina Bedrnová, bytem Praha 5, Pod Děvínem 35
 Mgr. Zora Hájková, bytem Praha 6, Dejvická 2
 Lukáš Tesárek, bytem Praha 10, V Korytech2894/6
 všichni zastoupení Ing. Martinou Bedrnovou

Autor: Martina Bedrnová | 2959 podpisů

Více >
Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti 7398 podpisů

Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti


Vážená paní, vážený pane,
Obracíme se na Vás tímto otevřeným dopisem v souvislosti s televizní premiérou filmu V nejlepším zájmu dítěte z cyklu Český žurnál, který pojednává o tématu kojeneckých ústavů a profesionální pěstounské péče na přechodnou dobu. Film vzbudil značný zájem veřejnosti, která se spolu s tvůrci filmu ptá, proč jsou v Česku, jako v jedné z posledních evropských zemi umísťovány malé děti do kojeneckých ústavů (dětských center), když i dle platné legislativy by měly být opuštěné děti přednostně svěřovány do náhradní rodinné péče. Do ústavů jsou děti přidělovány bohužel i v případech, kdy jsou v daných krajích či poblíž volní profesionální pěstouni, což nás vede k závěru, že jde o zcela účelové jednání krajů, sociálních pracovnic a dalších státních orgánů.

 

Raný vývoj nejmenších dětí je křehkým procesem, který by podle všech vědeckých výzkumů měl ideálně probíhat v milující péči jednoho výhradního pečovatele. Ten je dítětem vnímán jako bezpečný opěrný bod, který neuspokojuje pouze potřebu jídla, spánku a podobně, ale také (a především) potřebu lásky, blízkosti a bezpečí. Tuto potřebu personál kojeneckých ústavů navzdory vší poctivé snaze nemůže naplnit. Pobyt v ústavech vede k citové deprivaci dětí a k nevratným změnám v jejich psychickém vývoji, které často ústí v osobnostní problémy v dalším životě těchto dětí (neschopnost navazování sociálních vztahů, zvýšené sklony ke kriminálnímu jednání atd).


Problém si vyžaduje razantní politické řešení. Před několika dny konstatoval Výbor pro práva dítěte při Radě vlády ČR pro lidská práva, že Česko v ochraně práv dětí za sousedními státy zaostává. Navrhuje omezit ústavní péči v dětských domovech a kojeneckých ústavech a také na ministerské úrovni sjednotit péči o ohrožené děti. Apelujeme na zákonodárce, aby tento podnět vzali za svůj a prosadili jej na parlamentní půdě.


Vaší pozornosti doporučujeme zhlédnutí filmu V nejlepším zájmu dítěte, který najdete zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10408111009-cesky-zurnal/215562262600004-v-nejlepsim-zajmu-ditete a který shrnuje tuto nelehkou problematiku. Obracíme se na Vás, protože věříme, že i Vaše pomoc může současný neutěšený stav věcí změnit. Pomozte nám napravit osudy tisíců českých dětí, které pobyt v kojeneckých ústavech mrzačí po zbytek života.


Děkujeme,
Linda Kallistová Jablonská, režisérka filmu
Irena Hejdová, scenáristka filmu
Vít Klusák, režisér, producent Českého žurnálu
Filip Remunda, režisér, producent Českého žurnálu
Helena Třeštíková, režisérka
Petra Soukupová, spisovatelka
Martha Issová, herečka
Lenka Krobotová, herečka
Erika Hníková, režisérka
Jitka Schneiderová, herečka
A další signatáři petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti
 

Autor: Irena Hejdová | 7398 podpisů

Více >
Petice za vytvoření otevřeného prostoru pro vzdělávání v ČR 113 podpisů

Petice za vytvoření otevřeného prostoru pro vzdělávání v ČR

S vědomím toho, že:

 

Odpovědnost za vývoj, výchovu a vzdělání našich dětí nenese primárně stát, ale my, lidé, rodiče, učitelé,
Státem organizovaný systém vzdělávání v ČR ještě stále vychází z podmínek a potřeb, které ve společnosti panovaly v 18. století,
Stát svojí regulací narušuje autonomii škol a brzdí jejich možnost reagovat na současný rychlý společenský a ekonomický vývoj.

 

Je výhradně na dohodě rodičů a školy, jakou formu, tempo a podmínky vzdělání pro své děti zvolíme.

 

Role státu zajišťující rovný přístup ke vzdělání ČR by měla spočívat zejména v poskytování rovného finančního příspěvku státu na vzdělání všem žákům a studentům po dobu jejich školní docházky, například formou voucherů. Rodiče žáků a studentů tento příspěvek uplatní ve škole dle své vlastní volby. 

 

My, níže podepsaní občané ČR proto požadujeme, aby stát vytvořil otevřený prostor pro vzdělávání v ČR

 

a zejména

 

Byla zrušena závaznost platného školského zákona (zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání)
Byla zrušena závaznost rámcového vzdělávacího programu (RVP PV, RVP ZV-LMP, RVP GV, RVP SOV, RVP ZUV, RVP JŠ)
Byla zrušena Česká školní inspekce (vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti)
Byla zrušena závaznost Zákona o pedagogických pracovnících (zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů)
Bylo zrušeno Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako zbytečné a škodlivé
Byl zrušen Národní ústav pro vzdělávání (zřizovací listina MŠMT č.j. 10082/92 ze dne 28. Května 2011)
Byl zrušen program statistických zjišťování na příslušný rok; statistický výkaz Škol (MŠMT) V 11–01 o vysoké škole; sběr dat výkazu Škol (MŠMT) V 6–99 o přijímacím řízení na vysoké školy; statistický výkaz Škol (MŠMT) P 1b–04 o zaměstnancích a mzdových prostředcích za vysoké školy; vyhláška č. 364/2005 Sb., o dokumentaci škol a školských zařízení, ve znění pozdějších předpisů (verze od 1. 9. 2016) sběr agregovaných údajů ze škol a školských zařízení regionálního školství; sdružování individuálních údajů z dokumentací škol;
Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách)
Vyhláška č. 277/2016 Sb., o předávání statistických údajů vysokými školami 
Byla zakázána veškerá podpora škol zřizovaných státem či samosprávami z veřejných rozpočtů jako diskriminační
Zákon č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání). 
Zákon č. 306/1999 Sb. o poskytování dotací soukromým školám, předškolním a školským zařízením
Vyhláška 353/2016 Sb. o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Vyhláška č. 3/2015 Sb., o některých dokladech o vzdělání
Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních
Vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování
Vyhláška č. 274/2009 Sb., o školských zařízeních, u nichž se nejvyšší povolené počty dětí, žáků a studentů nebo jiných obdobných jednotek vedených v rejstříku škol a školských zařízení neuvádějí
Vyhláška č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou
Vyhláška č. 220/2007 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem obrany provádějí některá ustanovení školského zákona
Vyhláška č. 2/2006 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona
Vyhláška č. 458/2005 Sb., kterou se upravují podrobnosti o organizaci výchovně vzdělávací péče ve střediscích výchovné péče
Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
Vyhláška č. 214/2012, kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění vyhlášky č. 43/2006 Sb.
Vyhláška č. 256/2012 Sb., kterou se mění vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, ve znění vyhlášky č. 454/2006 Sb.
Vyhláška č. 116/2011 Sb. kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Vyhláška 275/2009 Sb., kterou se zrušuje vyhláška č. 62/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí a žáků a studentů mimořádně nadaných, ve znění pozdějších předpisů
Vyhláška č. 323/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 2/2006 Sb., kterou se pro školy a školská zařízení zřizované Ministerstvem vnitra provádějí některá ustanovení školského zákona
Vyhláška č. 322/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
Vyhláška č. 107/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování
Vyhláška č. 47/2008 Sb., kterou se mění vyhláška č. 492/2005 Sb., o krajských normativech
Vyhláška č.226/2007 Sb., kterou se mění vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky, ve znění vyhlášky č. 389/2006 Sb.
Vyhláška č. 470/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání
Vyhláška č. 454/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
Vyhláška č. 389/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 364/2005 Sb. o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
Vyhláška č. 374/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Vyhláška č. 43/2006 Sb., kterou se mění vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
Vyhláška č. 492/2005 Sb., o krajských normativech
Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení)
Vyhláška č. 224/2005 Sb., kterou se zrušují některé vyhlášky v působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy
Vyhláška č. 108/2005 Sb., o školských výchovných a ubytovacích zařízeních a školských účelových zařízeních
Vyhláška č. 74/2005 Sb., o zájmovém vzdělávání
Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Vyhláška č. 71/2005 Sb., o základním uměleckém vzdělávání
Vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů
Vyhláška č. 55/2005 Sb., o podmínkách organizace a financování soutěží a přehlídek v zájmovém vzdělávání
Vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích
Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky
Vyhláška č. 47/2005 Sb., o ukončování vzdělávání ve středních školách závěrečnou zkouškou a o ukončování vzdělávání v konzervatoři absolutoriem
Vyhláška č. 33/2005 Sb., o jazykových školách s právem státní jazykové zkoušky a státních jazykových zkouškách
Vyhláška č. 17/2005 Sb., o podrobnějších podmínkách organizace České školní inspekce a výkonu inspekční činnosti
Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku
Vyhláška č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
Vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání
Vyhláška č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání a vzdělávání v konzervatoři
Vyhláška č. 12/2005 Sb., o podmínkách uznání rovnocennosti a nostrifikace vysvědčení vydaných zahraničními školami.
Vyhláška č. 10/2005 Sb., o vyšším odborném vzdělávání

Autor: Libertariánský Institut | 113 podpisů

Více >
Petice o zákazu/omezení užívání zábavní pyrotechniky širokou veřejností. 423 podpisů

Petice o zákazu/omezení užívání zábavní pyrotechniky širokou veřejností.

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

 

My, níže podepsaní obyvatelé České republiky, prostřednictvím této petice žádáme Vládu České republiky o zákazu/omezení užívání zábavní pyrotechniky širokou veřejností.

 

Důvody pro podání této petice:

* strach zvířat nejen domácích, ale také divokých (lesní zvěř,ptactvo,aj.)

* nebezpečí způsobené používáním této pyrotechniky nejen neproškolenými dospělými osobami, ale také dětmi (běžně k vidění 12-13 letí chlapci), navíc lidé užívají tuto pyrotechniku, i za snížené viditelnosti (například Silvestr 2016 na Kladně)

* týrání zvířat, způsobené ,,zábavou“ adolescentů, která spočívá v házení tzv, petard pod nohy psům (jsou případy podobného chování i proti jiným lidem)

* obtěžující hluk, nejen o silvestrovské noci, ale v mnoha městech již od konce listopadu

* nepořádek, který z podobných akcí zůstává

* v neposlední řadě hrozba teroristických útoků

 

Navrhovaná řešení:

1) nejlépe úplný zákaz prodeje a užívání zábavní pyrotechniky neproškolenou veřejností (povolit ohňostroje pouze profesionálním firmám) podobné opatření zavedla např. Bratislava

2) vymezení určitých prostor pro odpalování zábavní pyrotechniky laickou veřejností za zvýšeného dozoru policie, hasičů a případného profesionálně proškoleného člověka

3) Důsledná kontrola prodeje zábavní pyrotechniky osobám mladším 18let

4) Vymezení doby užívání zábavní pyrotechniky a sankční a jiné postihy při jejím porušení (např. 31.12. od 21:00 do 1.1. 2:00 hod)

 

 

Předem děkujeme.

 

S pozdravem

 

 

Weberová Nikola

 

 

 

 

Za sepsání petice odpovídá:

Weberová Nikola, Purkyňova ulice 906,Kladno,27201

 

 

 

 

Autor: Nikola Weberová | 423 podpisů

Více >
PETICE za svobodnou volbu v očkování 9533 podpisů

PETICE za svobodnou volbu v očkování

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby každý občan této země mohl učinit svobodné rozhodnutí o očkování svém a svých dětí. V tomto smyslu žádáme o změnu zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví. Dosud povinné očkování by nadále mělo být bezplatné a dostupné všem, avšak dobrovolné.

 Neboť :

Úmluva na ochranu lidských práv a důstojnosti lidské bytosti v souvislosti s aplikací biologie a medicíny (Úmluva o lidských právech a biomedicíně), kterou ČR ratifikovala 1. 10. 2001, praví: „Jakýkoliv zákrok v oblasti péče o zdraví je možno provést pouze za podmínky, že k němu dotyčná osoba poskytla svobodný a informovaný souhlas.“

 

V České republice se vynucováním povinného očkování tato mezinárodní Úmluva soustavně porušuje.

 

V téměř celé západní Evropě je očkování pouze doporučené, nikoliv povinné. Od povinného očkování se tam ustoupilo na základě rostoucího množství odborných lékařských studií, dokumentujících vážné negativní účinky očkování.

 

Zákon na ochranu veřejného zdraví by neměl prosazovat nedobrovolné plošné očkování, které nerespektuje individualitu a životní podmínky každého jednotlivce ani rodičů, kteří chtějí o svých dětech samostatně rozhodovat a cítí se zodpovědní za jejich zdraví.

 

Dnes se významně mění poměr mezi přínosy a riziky očkování, jelikož řada dříve nebezpečných onemocnění se u nás vyskytuje jen výjimečně, případně vůbec. Riziko onemocnět je tedy mizivé a riziko onemocnět se závažnými komplikacemi ještě mizivější. V této situaci nabývají rizika negativních následků po očkování na váze. Rodiče se tak dostávají do konfliktu se svým svědomím. Jsou totiž zákonem nuceni, aby své zdravé dítě vakcinací vystavovali potenciálně fatálním komplikacím (byť s relativně nízkou pravděpodobností) i v případě, že se na základě svého nejlepšího svědomí rozhodli o zdraví svého dítěte pečovat bez použití očkování či zvolit individuální očkovací plán.

 

Dopředu nelze dokázat, že očkování dítěte nebude mít žádné nežádoucí účinky ani že v jeho důsledku nemůže dojít k dočasnému nebo trvalému poškození zdraví dítěte, proto je svobodný souhlas rodičů k tomuto zákroku zásadním právním krokem.

 

Možné nežádoucí účinky vakcinace vyplývají jak přímo ze složení vakcíny (vakcíny mohou obsahovat jako pomocné látky např. antibiotika, formaldehyd, hydroxid hlinitý, sloučeniny rtuti - thiomersal a další, případně potenciálně alergizující zbytky vaječné bílkoviny a dalších složek), tak z nepředvídatelné imunitní reakce každého jedince, která může vést k závažnému poškození očkovaného. Rodiče o této skutečnosti často nejsou vůbec informováni.

 

Rodiče, kteří se rozhodnou očkování svých dětí volit podle svého uvážení či jen požádají o jeho odložení, jsou sankcionováni a jejich děti pak diskriminovány zákazem vstupu do jeslí a předškolního zařízení a zákazem účasti na ozdravných pobytech (školy v přírodě, tábory, lyžařské výcviky…).

 

Na pozadí událostí okolo prasečí chřipky se ukázalo, jak může být rozhodování o očkování ovlivněno různými zájmovými skupinami, zkresleno mediálním tlakem i jednostrannými informacemi.

 

Věříme, že i v naší zemi budou platit právní normy, ke kterým se Česká  republika přihlásila podpisem Úmluvy o lidských právech a biomedicíně –  tj. že žádnému člověku není možno zasahovat do jeho organismu bez jeho výslovného souhlasu (či souhlasu jeho zákonného zástupce).

 

Více zde: http://petice.webnode.cz/

Autor: Martina Suchánková | 9533 podpisů

Více >
"PLÁCEK (JEŠTĚ) ŽIJE!" Petice za zachování zeleného plácku v Prokopském údolí pro veřejnost 1106 podpisů

"PLÁCEK (JEŠTĚ) ŽIJE!" Petice za zachování zeleného plácku v Prokopském údolí pro veřejnost

"Plácek" pod hlubočepským viaduktem (parcely č. 1282/1 a 1282/6, k. ú. Hlubočepy – ul. K Dalejím) je posledním nezastavěným zeleným místem při vstupu do Prokopského údolí. Již mnoho let slouží návštěvníkům k posezení a občerstvení. Dětské hřiště, které každoročně hlubočepští občané opravují, je oblíbenou zastávkou pro rodiny s dětmi. Díky své poloze se plácek stal místem pro přirozené setkávání sousedů i pro organizování různých společenských akcí. Každoročně se zde pořádá například oblíbený hlubočepský masopust či celopražská slavnost Zažít město jinak. Tuto sociální hodnotu místa považujeme za nenahraditelnou, a to jak pro místní, tak pro návštěvníky údolí.
I když plácek leží v přírodním parku a v samém ochranném pásmu rezervace, vedle technické památky Pražský Semmering a na frekventované cyklostezce A12 i naučné stezce Údolím Dalejského potoka, získal jeho vlastník, developerská firma JRD, stavební povolení, které zde umisťuje dva bytové domy s podzemními garážemi (obytný soubor Semmering). Realizace těchto staveb v bezprostřední blízkosti přírodní rezervace by znamenala nejenom "ukusování" ze stále ohroženější zeleně, ale také nenávratný zásah do místního společenského života. Proti stavbám se vyjádřily Česká geologická služba i Agentura pro ochranu přírody a krajiny ČR.
Vjezdu bagrů do ochranného pásma rezervace, které developer JRD plánuje na září 2016, může nyní zabránit jediné – rozhodné jednání městské části Praha 5, která v těchto dnech jedná o směně plácku s developerem. Proto my, níže podepsaní občané Prahy prostřednictvím této petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním žádáme, aby

1. Rada MČ Praha 5 na svém bezodkladném zasedání přijala usnesení, které povede k okamžitému a efektivnímu zamezení zastavění parcel 1282/1 a 1282/6 na k. ú. Hlubočepy – ať už směnou, výkupem či jinými legálními prostředky.

2. Zastupitelstvo MČ Praha 5 ihned projednalo kritickou situaci ekologicky i sociálně výjimečného místa a přijalo usnesení, které pověří radu MČ Praha 5 k okamžitému jednání vedoucímu k zamezení stavby na parcelách 1282/1 a 1282/6 na k. ú. Hlubočepy, jak je uvedeno v bodě 1.

Petiční výbor:

Hynek Bečvář, Hlubočepská 85/64, 152 00, Praha 5, tel. 605975634
Marie Černá, Hlubočepská 85/64, 152 00, Praha 5, tel. 608641041
Aleš Fulín, Slivenecká 29, 152 00, Praha 5, tel. 608077532
Ivan Havel, Pod útesy 1193/3, 152 00, Praha 5, tel. 608703360
Jan Havlín, Hlubočepská 79/49, 152 00, Praha 5, tel. 775216790

Více informací nalzente na webu o. s. Prokopovo: http://prokopovo.cz/petice

Autor: Jan Kremer | 1106 podpisů

Více >
Petice Proti neetickým odměnám notářů z majetku nebožtíků 482 podpisů

Petice Proti neetickým odměnám notářů z majetku nebožtíků

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas až pobouření nad morálně neúnosnými odměnami pro notáře za provedení dědického řízení.

Tyto odměny, vypočítávané procentem ze základu hodnoty majetku zesnulého, jsou stanoveny vyhláškou ministerstva spravedlnosti (č. 196/2001 Sb., v příloze tabulka) a jsou téměř nezávislé na objemu práce notáře.  Vzhledem k tomu, že jde o službu vynucenou (nelze se jí vyhnout), domníváme se, že by měla mít více sociální charakter.

Notáři dle nás nemají žádné zásluhy na majetku zesnulého a jejich jinak záslužná činnost se nám při provádění dědického řízení zdá jako nedůstojné (až lichvářské) přiživování se.

 

Vnímáme tuto věc jako zneužití těžké životní situace po úmrtí někoho z nejbližších, kdy pozůstalí musí řešit i finanční starosti - vysoké platby za pohřeb a za notáře.  Nemají v tuto chvíli sílu bránit se absurdnosti a neetičnosti systému. 

 

Požadujeme úpravu celého systému poplatku za práci notáře při dědickém řízení, a to tak, že:

 

odměna notáře bude závislá na objemu práce notáře a ne na množství majetku nebožtíka.

 

 

Otevřený dopis paní ombudsmance, vybraným senátorům, poslancům a politickým stranám

 

Věc: Nemorální odměny notářům

 

Vážení oslovení,

obracíme se na Vás se stížností nad právně uzákoněnými, avšak dle našeho názoru morálně neúnosnými odměnami notářů za vyřizování pozůstalosti.

 

Vyřízení pozůstalosti je nevyhnutelná služba a odměny za tuto službu jsou stanoveny vyhláškou ministerstva spravedlnosti (č. 196/2001 Sb., v příloze).

Přijde nám neospravedlnitelné, že notáři nejsou placeni za objem či složitost vykonané práce, ale pouze z výše majetku zesnulého. Myslíme si, že by i notáři měli být placeni za vykonanou práci. Jakou zásluhu mají na výši majetku zesnulého?

 

Uvedeme konkrétní (a skutečný) příklad:

Vdova (45) se třemi nezletilými dětmi (16, 14, 3) zdědila nedostavěný dům po svém zesnulém manželovi v odhadované hodnotě 1 500 000,- Kč. Z toho musí notáři zaplatit 13 800,- (+ 2898,- DPH). Vdově zemřel živitel rodiny, sama je na rodičovské dovolené (cca 3800,-/měsíc). Za pohřeb zaplatila skoro 20 000,- (standardní cena), za odhad ceny nemovitosti 2 000,-. Další finanční ránu jí udělí notář. Peníze v hotovosti nemá, z rodičovské dovolené je neušetří, vyřízení vdovských a sirotčích důchodů trvá nějaký čas (přitom peníze musí notáři přinést hotově ihned) a kus domu, ze kterého je odměna vypočítaná, notáři nedá. Typický příklad: vezme si půjčku, marně shání zaměstnání, propadá se do dluhů. O penězích, které by potřebovala na dokončení domu, na výdaje starších dětí a podobně ani nemluvě.

 

Podobný jednoduchý případ zabere dle rozhovoru s notáři jen několik hodin práce. Hodinová mzda se pak jeví astronomická a naprosto nezasloužená. A přitom peníze nejdou ani státu (neboť ten dědickou daň zrušil). Proč však mají z cizího majetku těžit notáři? V některých případech se může jednat i o několik tisíc korun za hodinu. Navíc tuto kancelářskou úřední práci s vyřizováním pořádnosti často pod hlavičkou notáře vykonávají jen středoškolský vzdělaní zaměstnanci notářských kanceláří.  Zdá se nám, že někdy může platba za službu notáře při dědickém řízení hraničit až s úžerem neboli lichvou, jež je podle našeho práva trestný čin.

 

§ 253 Lichva (zákona č. 140/1961 Sb.)

(1) Kdo zneužívaje něčí tísně, nezkušenosti nebo rozumové slabosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru (…)

 

Chápeme zodpovědnost notářské nestrannosti a důležitosti úkolu. Chápeme ale i potřebu slušného výdělku. Omlouvají se tím, že co vydělají na vdovách, prodělají na případech, kdy kousek bezcenné půdy připadá mnoha dědicům (a takové případy nesmí odmítnout). Toto vnímáme jako nepřístojný alibismus. Podobné případy by mohly být řešeny tak, že dědicové se buď zřeknou svého kousku bezcenné půdy, nebo si zaplatí notářskou práci (byť její cena převyšuje cenu dědictví). Ale ať tyto případy neplatí vdovy v tíživých sociálních situacích.

 

Notáři v jednoduchých případech často jen kontrolují (podobně jako je to s daňovým přiznáním) dohodu dědiců a zdá se nám adekvátní vzít si např. paušální odměny ze složitosti úkonu na základě počtu dědiců, nemovitostí, účtu, pasiv atd. Ne odměnu podle odhadované ceny majetku zesnulého.

 

Je nám také podivné, proč z majetku nad 20 000 000,- se již neplatí notářům nic. Vidíme v tom další znevýhodnění chudších vrstev. Proč to třeba není opačně? Do 2 či 3 milionů zaplatit jen symbolicky paušální poplatek a nad 20 milionů platit 2 procenta, tak jak mají nyní nejchudší?

 

Rádi bychom pobídli kompetentní orgány ke změně systému notářských odměn, který se nám zdá nespravedlivý.

 

Techtle-Mechtle, hnutí za přirozenější vztahy, z. s.

 

obrázky: http://jdem.cz/bwpfh2, http://jdem.cz/bwpfj2

Autor: Barbora Kneblová | 482 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Vítáte úplný zákaz kouření v restauracích?