Petice za zachování vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem 1988 podpisů

Petice za zachování vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem

Další ranou pro obyvatele Jesenicka je plánované zrušení vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem.
Tím by 15. června skončilo také spojení mezi Jeseníkem a Ostravou. „Byla by to pro nás katastrofa. Už nyní je problém někam se dopravit. Když se nedostanu do Šumperku nebo do Olomouce, řeším to tak, že jezdím do Opavy nebo do Ostravy. To asi padne úplně,“ říká Jaroslava Bednářová z Mikulovic.

Dopravní obslužnost Jesenicka není ani v současnosti ideální. Autobusy se lidé z okolí Zlatých Hor již nyní nedostanou například k prvnímu rannímu vlaku do Olomouce nebo od posledního večerního spoje z vnitrozemí. Všichni řeší dopravu autem. Kdo ho nemá, má smůlu. Jeseník spojují s Krnovem denně čtyři páry spěšných vlaků. Část trasy vede přes polské území. Za používání tohoto úseku dráhy inkasuje polská strana na základě pětašedesát let staré dohody vysoké poplatky. Do údržby zanedbané trati však dlouhodobě neinvestuje.

 

Žádáme ministerstvo dopravy, aby celou situaci neprodleně řešilo i s polskou stranou tak, aby vlakové spojení mezi Jeseníkem a Krnovem zůstalo zachováno. Vedení Českých drah zřejmě tato situace nezajímá, Jesenicko je daleko od Prahy. Tato oblast s jednou z nejvyšších nezaměstnaností v republice by tak znovu (po kolikáté už?) utrpěla. Je snad snahou vystěhovat tento krásný kout naší země?

 

Autor: Adam Boušek | 1988 podpisů

Více >
Petice za vybudování tunelu pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách 5234 podpisů

Petice za vybudování tunelu pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách

O možnosti vybudovat tunel pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách se hovoří už od čtyřicátých let minulého století.

Vždy však tento záměr narážel na nedostatek financí. V současné době se náklady na stavbu, která by byla jednou z největších svého druhu v České republice, odhadují na 4,7 miliardy korun. (Cena tunelu Blanka v Praze se pohybuje kolem 37 miliard korun). Na výstavbu tunelu pod Červenohorským sedlem by bylo možné čerpat peníze z fondů Evropské unie. Tunel o délce 6 150 metrů s celkovým výškovým rozdílem 46 metrů (dnes silnice přes Červenohorské sedlo překonává 1404 metrů) by vzhledem k délkově, výškově a směrově příznivému vedení silnice I/44 by výrazně zkrátil jízdní dobu, snížila by se spotřeba pohonných hmot a lze také předpokládat snížení počtu nehod a dopravních kolizí. Navíc by během výstavby v oblasti klesla nezaměstnanost. Lepší dopravní dostupnost do jesenického regionu by také mohla přilákat více investorů, které právě komplikovaná dopravní situace (zejména v zimním období) odrazuje od výstavby nových průmyslových objektů. Samozřejmě by se tak snížila nezaměstnanost, která na Jesenicku patří k nejvyšším v republice.

 

Žádáme proto vládu a další instituce, aby se naším podnětem odpovědně zabývaly.

 

Autor: František Pavlů | 5234 podpisů

Více >
Petice za zrušení laviček u Svatojánského mostu v Litovli 50 podpisů chybí 950

Petice za zrušení laviček u Svatojánského mostu v Litovli

Již od května roku 2014 jsou vznášeny dotazy na městský úřad v Litovli týkající se opilců a bezdomovců, kteří se den co den scházejí na dvou lavičkách u Svatojanského mostu v Litovli. Po roce a půl bylo dosaženo toho, že se na území města Litovle rozšířily místa, kde je zakázána konzumace alkoholických nápojů včetně dvou laviček u Svatojánského mostu.

Bohužel bezdomovci a opilci tento zákaz nerespektují a tak zde jezdí Městská policie Litovel, která tyto lidi řeší buď blokovou pokutou a nebo domluvou. Výsledek je prakticky nulový. Kolem tohoto místa projdou denně stovky lidí tj. malé děti do školy a ze školy, dospělí, důchodci, turisté po kterých tito opilci křičí, močí na tento 3, nejstarší most v ČR, případně se zde pozvrací a hanobí tak tuto památku.

Vzhledem k tomu, že zastupitelé města Litovel nejsou schopni zajistit veřejný pořádek u Svatojánského mostu, byl ze strany obyvatel města Litovle učiněn návrh na odstranění těchto dvou laviček. Rada města však na své poslední schůzi rozhodla o tom, že zrušení těchto dvou laviček zamítla s tím, že jsou tyto lavičky mimo jiné využívány turisty nebo staršími občany, kteří si zde odpočinou cestou do města nebo k lékaři. Vy kteří zde každý den chodíte, vidíte kdo tyto lavičky nejvíce využívá.

 

Cílem této petice je, aby si rada města Litovle uvědomila kdo se na tomto místě neustále zdržuje, jak se zde chová a přehodnotila tak své rozhodnutí týkající se zrušení dvou laviček u Svatojánského mostu a respektovala tak přání občanů, kteří na tomto místě žádné opilce a bezdomovce nechtějí.

Autor: Miroslav Štaffa | 50 podpisů

Více >
Petice za navýšení počtu volných míst na osmiletých studijních oborech olomouckých gymnázií 512 podpisů

Petice za navýšení počtu volných míst na osmiletých studijních oborech olomouckých gymnázií

V Olomouci, dne 10.4.2015

Krajský úřad Olomouckého kraje
Jeremenkova 40a
779 11 Olomouc

K rukám ing. Zdeňka Švece, náměstka hejtmana Olomouckého kraje pro rezort školství


PETICE ZA NAVÝŠENÍ POČTU VOLNÝCH MÍST NA OSMILETÝCH STUDIJNÍCH OBORECH OLOMOUCKÝCH GYMNÁZIÍ

Vážený pane náměstku,
chtěli bychom Vás tímto požádat o revizi usnesení Rady Olomouckého kraje UR/47/28/2014, které stanovuje počty přijímaných žáků na osmileté studijní obory gymnázií v roce 2015.

Zkušenosti z celého světa ukazují, že kvalitní vzdělání je motorem rozvoje a prosperity celé společnosti. Výsledky státních maturit ukázaly, že právě absolventi osmiletých gymnázií dosahují nejlepších studijních výsledků a následně se z jejich řad rekrutují i nejlepší studenti na univerzitách.

 

Domníváme se, že výše uvedené rozhodnutí nepodporuje rozvoj vzdělanosti v našem kraji a situace začíná být neúnosná zejména v krajském městě Olomouci, kde byla již v tomto školním roce odebrána jedna třída pro osmiletý studijní program na Gymnáziu Olomouc - Hejčín a pro následující školní rok má být o jednu třídu méně i na Slovanském gymnáziu Olomouc. Důvody pro revizi rozhodnutí vidíme následující :

- z prvního stupně základních škol začínají přicházet populačně silnější ročníky, rozhodnutí omezit počet přijatých studentů nereflektuje tento demografický trend (Český statistický úřad, www.czso.cz),

- zatímco ve čtyřicetitisícových městech Prostějov a Přerov mají děti k dispozici 90 volných míst na osmiletých gymnáziích, tak ve stotisícové Olomouci je jich pouze 114 (www.atlasskolstvi.cz), což znamená, že olomoucké děti mají statisticky výrazně nižší šanci dostat se ke kvalitnímu vzdělání v místě bydliště než jejich prostějovští a přerovští vrstevníci,

- situace zašla tak daleko, že šance pro přijetí na Slovanské gymnázium v Olomouci (cca 11%) je v letošním roce již srovnatelná s šancí dostat se na nejprestižnější obory na univerzitě (data z Univerzity Palackého za rok 2014, např. LF, obor Všeobecné lékařství - 9%, PF, obor Právo - 16%, FF, obor Psychologie - 9%) a takto přísný výběr je u 11-letých dětí a všeobecného studijního oboru zcela neadekvátní,

- obě výše zmiňovaná gymnázia (Ol.-Hejčín a SGO) svými výbornými výsledky dlouhodobě prokazují, že i při větším počtu otevřených tříd mají její absolventi vysokou kvalitu, jinými slovy, že na těchto školách ještě nebylo dosaženo stavu, kdy kvantita jde na úkor kvality (vysledky.cermat.cz).

 

Věříme, že vezmete v úvahu výše uvedená data a navýšíte počet přijímaných žáků na olomoucká gymnázia. Dejte, prosím, dětem šanci na kvalitní vzdělání.

 

 

Petiční výbor:

Doc. RNDr. Martin Kubala, Ph.D. (zástupce pro styk se státními orgány)

MUDr. Andrea Spurná

JUDr. Irena Bischofová

Autor: Martin Kubala | 512 podpisů

Více >
Tunel pod Červenohorským sedlem (železniční tunel) 39 podpisů

Tunel pod Červenohorským sedlem (železniční tunel)

~~Jednodušší přístup do Jesenického regionu.~~
Železniční trať, která končí v Koutech nad Desnou propojit tunelem do Jeseníku. Tato železniční trať by mohla přepravovat kamionovou dopravu, která nejvíce ohrožuje přírodu Jesenických hor.


Původní železniční trať, která objíždí ve stoupání celou Horní Lipovou, při nákladní dopravě tj., dvě dieslové lokomotivy způsobují vibrace v lesích i ve vzdálenějších obydlích. Projíždí-li nákladní doprava lesem, poznáme to podle výfukových plynů, v kterých místech se nachází. Tato nákladní doprava musí být ekonomicky velmi nákladná a ekologický závadná.
Při vybudování tunelu by se zaručeně zkrátilo spojení do Šumperka a dále. Zájem by později mohla mít i polská strana, využití drahého nákladného (pro ČR) průjezdu z Jeseníku do Krnova přes Glucholazy (PL), by mohlo mít pro Polskou republiku dopravní význam.
Nahlédneme-li do mapy České republiky a okolních států, do budoucna by mohlo být spojení Vídeň až Wroclaw.

 


Tato železniční trať by mohla být elektrifikovaná, určitě by ochranáři přírody uvítali. Při realizaci železničního tunelu by se zvýšila zaměstnanost v Jesenickém regionu a ten byl hlavním bodem ve volebním programu všech politických stran.
Na výstavbu železničního tunelu pod Červenohorským sedlem by bylo možné čerpat peníze z fondů Evropské unie.

 


Děkuji za přečtení mého návrhu a prosím petici s podpisy rozesílejte svým známým. Lepší dopravní dostupnost by přilákala investory do Jesenického regionu, oživil by se cestovní ruch a zabránili bychom migraci mladých lidí.  
 " Nikdy není pozdě ". Soňa Konečná, Jeseník.

 

Autor: Soňa Konečná | 39 podpisů

Více >
Petice za zachování společenského sálu v centru Prostějova 40 podpisů

Petice za zachování společenského sálu v centru Prostějova

Na místě nynějšího Společenského domu má vzniknout nákupní galerie společnosti Manthellan. Ta vyhrála soutěž na přestavbu sálu s podmínkou, že v místě zachová společenský sál s kapacitou alespoň pro 500 lidí.

Ve smlouvě mezi městem a firmou ale tato podmínka nakonec nebyla. Stavbu společenského sálu nyní město plánuje na periferii města v bývalém areálu Jezdeckých kasáren. Zastánci zachování společenského sálu v centru Prostějova neustávají ve svém boji. Vytvořili pohlednice se svými požadavky, které lidé mohou poslat svým zastupitelům. Pohlednice odpůrci zrušení sálu rozdávali ve společenském domě na plese sdružení Pomáhejme tancem. Smyslem akcí Pohlednice zastupitelům nebo Fotopetice za zachování sálu je podle jejích organizátorů ukázat, kolik lidí z Prostějova, ale i okolních měst a obcí stojí o zachování společenského sálu v centru města. "Vystěhování kulturního sálu z centra je chyba a my chceme ukázat, že to není názor jen několika plesových nadšenců," uvedla za organizátory Eva Šknouřilová.

 

Na kartičkách, které vytvořilo občanské sdružení ProProstějov, je předtištěný text s požadavkem, aby byl v centru města zachován společenský sál se současnou kapacitou, tedy adekvátní prostor pro pořádání plesů, koncertů a jiných kulturních programů pro veřejnost.

 

My, níže podepsaní, se k tomuto požadavku připojujeme a kategoricky žádáme představitele města, aby byl společenský sál v centru Prostějova zachován!

 

foto:

http://kasc-prostejov.tode.cz/images/kasc.jpg

Autor: Andrea Svobodová | 40 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Olomoucký x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Vítáte úplný zákaz kouření v restauracích?