PANE MINISTŘE, NEBERTE RODIČŮM MOŽNOST VOLBY: I DVOULETÉ DĚTI DO ŠKOLKY PATŘÍ 250 podpisů

PANE MINISTŘE, NEBERTE RODIČŮM MOŽNOST VOLBY: I DVOULETÉ DĚTI DO ŠKOLKY PATŘÍ

Od roku 2020 mají mít dvouleté děti garantovaná místa ve státních školkách. Novela, která tuto pomoc rodičům a dětem zaručovala, je zpochybňována některými nově zvolenými poslanci a senátory. Opět je tu snaha popřít realitu a upřednostnit konzervatismus několika málo jedinců. Oceňujeme, že vláda tyto snahy 21. února 2018 odmítla. A přidáváme se s argumenty, proč je v demokracii zásadní ponechat volbu, jak vychovávat své děti, rodičům.

 

Právě rodičů a dětí se totiž tato debata týká především.

 

Argumentů, proč je dobré rodičům s dětmi mladšími tří let umožnit dosáhnout na finančně dostupnou a kvalitní institucionální péči, je mnoho. Samozřejmě za odpovídající podpory školek samotných. Právě jasná legislativa pro nástup dvouletých dětí do státních zařízení může otevřít debatu o podfinancování předškolního vzdělávání, které zůstává ve stínu vzdělávání základního a dalšího.

 

1.     Obce jako zřizovatelé školek mají povinnost zajistit místa pro dvouleté děti, což ovšem neznamená, že do školky 100 % těchto dětí nastoupí, ani to, že se ruší možnost zůstat s dítětem doma, či že se zkracuje rodičovská. Už od roku 2012 se nesleduje, zdali příjemce rodičovského příspěvku nechává o dvouleté dítě pečovat v jeslích, dětské skupině či školce. Ano, už teď může matka či otec pobírat rodičovský příspěvek a nechat o dvouleté a starší dítě pečovat neomezeně v soukromých zařízeních.

 

2.     Musí ale mít na péči v soukromých zařízeních dostatečné finanční prostředky. Cena jeslí se ve velkých městech při čtyřhodinové péči denně pohybuje kolem deseti tisíc korun měsíčně. V dětských skupinách je to pak více než pět tisíc korun, a to bez stravování.  

 

3.     To jsou částky pro mnohé z rodičů nedosažitelné i jen na dva či tři dny v týdnu, a přesto se potřebují vrátit do práce. Stále více dětí se rodí mimo manželství, rozvádí se pak téměř každé druhé. O děti do tří let na rodičovské z 98 % pečují matky. Pokud se navíc jedná o samoživitelky, patří dlouhodobě ke skupinám nejvíce ohroženým chudobou.

 

4.    Pozdější návrat do práce znamená zásadní výpadek v příjmech ženy. Rozdíl mezi průměrnými mzdami žen a mužů se ve věkové kategorii nad 35 let skokově zvedá z 10 % na více než 25 % a trvá až do 55 let. Následný nižší důchod znamená, že ženy na přerušení své práce v důsledku mateřství doplácejí po celý život.

 

5.     Péče prarodičů vzhledem ke zvyšujícímu se věku odchodu do důchodu problém neřeší. V době, kdy mají jejich děti malé děti, prarodiče často ještě pracují.

 

6.     Česká populace od 80. let minulého století trvale stárne. Na ženu připadá kolem 1,6 dítěte, pro zajištění prosté reprodukce populace by bylo třeba 2,1 dítěte. Přitom zavedení právního nároku na místo v předškolním zařízení má pozitivní dopad na porodnost.

 

7. Rodičovská je tříletá, místa ve školkách jsou ale přednostně zajištěna pro děti, kterým nejpozději 1. září daného roku byly tři roky. Ostatní rodičové a děti jsou závislí na ochotě školek mladší děti přijmout a je třeba říct, že někde běžně přijímány jsou. S touto benevolencí nicméně nelze počítat, a tedy ani plánovat návrat do zaměstnání.

 

8. Není pravda, že si náš rozpočet nemůže dovolit vynakládat prostředky na školky. Naopak, každé nově zřízené místo ve školce znamená pro stát čistý zisk nejméně 10.000 korun.

 

9.     A nakonec to nejdůležitější: kvalitní péče jiné osoby než matky dvouletým dětem neškodí.  Naopak může být přínosem.

 

Rodiče jsou v první řadě ti, kdo rozhodují o výchově svého dítěte. Jakkoli omezovat tuto svobodu, či ji přiznávat jen části obyvatel, není demokratické. V době, kdy demografická krize klepe na dveře, by pak společnost a jí volení zástupci měli s pomocí odborníků hledat způsoby, jak porodnost podpořit. Mít dítě není právo, ale ani výsada. A neměla by to být ani oběť či kříž, který táhnou na bedrech rodiče sami. Stát, společnost z dětí těží, a proto by jim i jejich rodičům měly poskytnout odpovídající podporu.

My, níže podepsaní, žádáme ministra školství, mládeže a tělovýchovy, ministryni práce a sociálních věcí a premiéra, aby zachovali platnou Novelu zákona a rodičům ponechali možnost volby, jak své děti chtějí vychovávat.

 

V abecedním pořadí iniciátoři petice, kteří jsou všichni také rodiči:

Kateřina Čopjaková (novinářka)

Dalibor Holý (sociolog)

Eliška Kodyšová (psycholožka)

Kateřina Lánská (editorka)

Klára Laurenčíková (speciální pedagožka)

Kateřina Linková (socioložka)

Petra Macková (antropoložka a metodička vzdělávacích služeb)

Jana Němcová (sociální pracovnice)

Jana Segi Lukavská (bohemistka a pedagožka)

 

Kontakt: zavolburodicu@gmail.com

 

 

 

 

Autor: Kateřina Čopjaková | 250 podpisů

Více >
Petice proti intenzivní zástavbě Roztyl 136 podpisů chybí 252

Petice proti intenzivní zástavbě Roztyl

Starostovi MČ Praha 11, panu P. Jiravovi (jiravap@praha11.cz):

Vážený pane starosto, těmito podpisy vyjadřujeme svůj zásadní nesouhlas s předloženou podobou projektu firem CRESCON a Alborg-Development, a.s., tj. s výstavbou 5-podlažní budovy kliniky a tří 4-podlažních ubytovacích objektů, s celkem navrhovanými 311 parkovacích stáními v podzemních garážích a na terénu v území při ulici Ryšavého a Hrdličkova. S předloženým projektem nesouhlasíme z následujících důvodů:

• Nesouhlasíme s realizací této příliš intenzivní zástavby a s přivedením další dopravní zátěže do území Roztyl, resp. souvisejícím zhoršením životního prostředí, které je již v současné době na hraně přípustných hygienických limitů.

• Předložený koncept významně navyšuje intenzitu zástavby dané lokality oproti původně předloženým projektům Nové Roztyly a Bytový park Roztyly a nerespektuje požadavky MČ Praha 11, místních spolků a občanů, kteří se zástavbou dané lokality dlouhodobě nesouhlasí.

• Nesouhlasíme, aby na území s funkčním využitím VV byl uplatňován koeficient míry využití „F“, který byl pro sousední území OB získán kontroverzní úpravou územního plánu.

• Požadujeme, aby míra zastavitelnosti odpovídala max. úrovni sousední funkční plochy, tj. „D“. Dále požadujeme, aby předložený záměr byl podroben posuzování vlivů na životní prostředí se zahrnutím vlivů sousedících projektů - Bytový park Roztyly I a II, bytový soubor Na Výhledu a aby dotčená veřejnost mohla vznést své připomínky.

• Máme odůvodněné obavy ze zhoršení vibrací, sesedání terénu v okolí a poškozování majetku okolních obyvatel. Již v současné době je stávající zástavba negativně ovlivňována vibracemi z projíždějících souprav metra. V důsledku vybudování základů a drenáže sousedícího Bytového parku Roztyly (etapa I) došlo k sesedání terénu a praskání zdí rodinných domů v ul. Komárkova a Hněvkovská.

• Realizací záměru dojde k významnému nárůstu dopravy - již v současné době jsou křižovatky navazujících komunikací (Ryšavého x Komárkova a Ryšavého x Hrdličkova) nepřehledné a nebezpečné. Nově vybudovaná obslužná komunikace pro kliniku z Komárkovy ul. významně dopravně a hlukově zatíží stávající zástavbu.

• Máme obavy z prohloubení deficitu parkování v okolí záměru.

• Realizací záměru dojde k likvidaci stávající zeleně a stanovišť zvláště chráněných druhů živočichů zde žijících. 

Spolu s okolními záměry – Bytový park Roztyly I a II, bytový soubor Na Výhledu dojde k bezprecedentnímu vytěžení zbývajícího nezastavěného území severně od ul. Ryšavého!

Tuto petici požadujeme projednat na zastupitelstvu Prahy 11 a zohlednit při projednávání záměru v rámci MČ Praha 11.

V Praze, únor 2018, po důkladném seznámení se se studií k danému projektu dostupné zde:

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/zamery-na-jiznim-meste/zdravotnicke-zarizeni-a-domov-pro-osoby-se-zdravotnim-postizenim.html

Více o původním kontroverzním projektu Nové Roztyly v dané lokalitě a Bytovém parku Roztyly, vč. relevantní reportáže NEDEJ SE - Morální limity (dole na webové stránce):

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=528:developeri-zahajili-ofenzivu-proti-roztylskym

Nejsme proti vlastnímu zdravotnickému zařízení, ale proti mohutnosti zástavby a proti naprostému vytěžení území!

Autor: Aleš Kulhánek | 136 podpisů

Více >
STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD ! 65 podpisů

STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD !


Vážení obyvatelé města Poděbrady,
obracíme se na vás s žádostí o podporu naší petice "STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD".

Dnešní vedení města definuje Poděbrady jako půvabné, klidné, komorně laděné, čisté a bezpečné město a klade si za cíl zlepšení kvality ovzduší, snížení hluku, ochranu životního prostředí a zklidnění dopravy.

Jsme přesvědčeni, že záměr investora vybudovat 300m od lázeňské kolonády hypermarket o zastavěné ploše 5000m2 a více jak 200 parkovacími místy, je s těmito bohulibými záměry města v absolutním rozporu.

Největší zátěž předpokládaného pohybu více než 2 000 dopravních prostředků každý den, by nesli obyvatelé ul. Mánesova, Dr. Horákové, Mánesova a na ně navazujících ulic. Předpokládá se, že při absolutním zatížení, by kruhovým objezdem u nadjezdu projelo až 19.000 vozidel, za 24 hodin!

Otevírací doba 7.00-22.00, 7 dní v týdnu, což znamená absolutní změnu kvality bydlení obyvatel v okolí celého obchodního centra.
V blízkém okolí plánovaného hypermarketu není cyklostezka a ani zde nejsou přechody.
Přejít vozovku pod nadjezdem z ul. Alešova do ul. U garáží již dnes znamená velké riziko, natož při případném, dramatickém navýšení hustoty dopravy na tomto kruhovém objezdu.

V neposlední řadě je tímto záměrem ohrožena existence stávajících drobných podnikatelů ve měste.

Toto jsou argumenty, které by měly iniciovat aktivitu vedení města k hledání způsobů a prostředků, jak zabránit přebudování centra lázeňského města Poděbrady na nákupní zónu.

Petice si klade za cíl aktivizovat občany Poděbrad, kterým není lhostejné, jak a kde budeme žít. Jestli v lázeňském městě, nebo v nákupním centru.
Děkujeme za Vaši podporu.

Za petiční výbor: Roman Gütter, Kozinova 804, Poděbrady

 

Autor: filip starý | 65 podpisů

Více >
PANÍ MINISTRYNĚ DVOULETÉ DĚTI DO ŠKOLKY NEPATŘÍ ! 14104 podpisů chybí 15896

PANÍ MINISTRYNĚ DVOULETÉ DĚTI DO ŠKOLKY NEPATŘÍ !

V Praze 29. května 2017

Mgr. Kateřina Valachová, Ph.D.

odstupující ministryně školství

Karmelitská 529/5

118 12 Praha 1

 

 

Věc: Petice a otevřený dopis „Dvouleté děti do školky nepatří“

 

 

Vážená paní odstupující ministryně,

připravila jste a prosadila zákon, který umožňuje přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. Je to obrovská chyba a velmi nezodpovědné rozhodnutí. Jak odborně, tak lidsky. Vaše rozhodnutí je v naprostém rozporu s dostupným vědeckým poznáním i zdravým selským rozumem. Je to špatná politika.  

Možná Vám to neřekli, ale dvouleté děti do mateřské školy rozhodně nepatří.

Máme pro toto tvrzení pádné argumenty:

do tří let věku se formuje až 90% naší osobnosti, jde tedy o naprosto klíčové období lidského života
absolutně nejdůležitější v tomto období je bezpečná vazba mezi mámou a dítětem
tato vazba se utváří zejména jejich vzájemným kontaktem, když jsou přirozeně spolu, malé dítě potřebuje ze všeho nejvíce být se svou mámou
dítě buduje do tří let důvěru v sebe sama a svět kolem sebe, potřebuje doslova najít svůj domov
máma je v tomto směru pro dítě nikým a ničím nenahraditelná 
jakékoli dlouhodobé odtržení dítěte od mámy je v tomto věku pro dítě nebezpečné a může ho trvale a nevratně poškodit   
víme, že malé dítě potřebuje určité množství pozornosti, určitý počet doteků, určitý počet pohlazení, určitý počet pohledů z očí do očí
žádná učitelka či chůva není schopná v tomto směru plnohodnotně nahradit mámu
malé dvouleté dítě například vnímá sebe a mámu jako „jednu bytost“ a neumí se od mámy oddělit, k tomu dochází až kolem věku tří let

Posíláme tuto petici, abychom Vám jasně řekli, že s tímto zákonem nesouhlasíme a uděláme všechno, co bude v našich silách, aby došlo k jeho změně. Nechceme, aby se dvouleté děti do mateřských škol přijímaly.

Píšeme jménem rodičů a prarodičů. Píšeme za svobodné matky a samoživitelky. Píšeme za přetížené učitelky, které mají náročnou a zodpovědnou práci a kterým jste Vy tímto zákonem ještě více naložila. A hlavně píšeme za malé dvouleté děti, které se nemohou bránit.

Budeme informovat starosty, primátory a radní pro školství, aby nečinili žádná zbytečná předběžná opatření, aby neinvestovali do příprav pro vstup dvouletých dětí do mateřských škol. Byly by to vyhozené peníze.  

Budeme aktivně vyzývat ředitelky, učitelky a učitele mateřských škol, aby se semkli a projevovali občanskou neposlušnost a dvouleté děti do mateřských škol nepřijímali.  Aby rodičům vysvětlovali, proč tak malé děti do mateřské školy nepatří a jak jim to může ublížit. 

Budeme informovat rodiče, že předčasným umisťováním do mateřských škol riskují, že jejich děti budou agresivní, neklidné, budou mít poruchy chování, spánku, alergie, ekzémy. V nejhorších případech může dojít k trvalému a nevratnému poškození mozku – děti získají tzv. citovou deprivaci, se kterou se budou potýkat po celý zbytek života.

Budeme rodiče přesvědčovat, že rodičovství je nejtěžší a nejdůležitější věcí na světě. Ne kariéra. Ne peníze. Ne placení daní.

Budeme na rodiče a širokou veřejnost naléhat, aby za žádnou cenu nedopustili, aby se stalo běžným zvykem a normou odkládat malé dvouleté děti do mateřské školy.

Chápeme, že některé matky mohou být v zoufalé situaci a nezbyde jim nic jiného než dvouleté dítě do mateřské školy umístit. Nebo některé děti mohou mít akcelerovaný vývoj a bude pro ně užitečné, aby začaly chodit do mateřské školy dříve.

Proto o přijetí dítěte do mateřské školy před završením jeho třetího roku musí mít právo v každém konkrétním případě rozhodnout ředitelka školy – pečlivě, odpovědně a po diskusi s učitelkami a rodiči.

Česká republika má světový unikát v tom, že umožňuje matkám tříletou mateřskou dovolenou. Je to dobrá a zdravá věc. V tom jsme v celosvětovém měřítku moderní a ostatní země by se od nás tento přístup mohly učit. Jsme přesvědčeni, že by byla velká a hloupá chyba tuto výsadu rušit nebo ji jakkoli ohrožovat.

Vážená paní odstupující ministryně, jsme připraveni se s Vámi sejít a vysvětlit Vám naše argumenty osobně. Domníváme se, že právě Vy byste měla svou chybu napravit, přijmout svoji politickou odpovědnost a být iniciátorkou změny zákona. Věříme, že si nepřejete, aby za Vaším působením na ministerstvu zůstala chyba tak fatálních rozměrů.  

 

 

PhDr. Marek Herman, vysokoškolský pedagog a Mgr. Jiří Halda, speciální pedagog

 

Autor: Marek Herman | 14104 podpisů

Více >
Ne vyhlášení konkurzu na ředitele školy! 94 podpisů

Ne vyhlášení konkurzu na ředitele školy!

Ne vyhlášení konkurzu na ředitele školy!

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
 

Petiční výbor zastupuje Miroslav Rolc.

 

Vážený pane starosto,
 

V únorovém zasedání obecního zastupitelstva se projednávala možnost vyhlášení konkurzu (výběrového řízení) na ředitele základní školy v Tuchoměřicích.

K tomuto uvažovanému kroku se vyjádřil učitelský sbor školy formou prohlášení, ve kterém konkurz odmítnul a postavil se za současnou ředitelku. Ředitelka školy se následně vyjádřila, že v případě vyhlášení konkurzu toto bere jako vyjádření nedůvěry a nepřihlásí se do něj.

Proto reálně hrozí, že se učitelský sbor, budovaný víc jak 20 let, rozpadne a škola může být bez učitelů, podobně jako naše ordinace bez lékaře.   

Nikde nepadla oficiální a konkrétní kritika a výhrady k práci ředitelky školy, naopak na školní radě ze strany zřizovatele bylo konstatováno, že její práce je výborná. Velmi pozitivně dopadly i výsledky a výstupy školních inspekcí. 

Argument, že se bude možná stavět nová škola, je proti možnému riziku stávající školy bez učitelů, nezodpovědný.   

V době velkého nedostatku kvalifikovaných a zejména dobrých učitelů je proto riziko rozpadu učitelského sboru obrovské. 

My, níže podepsaní, protestujeme proti vyhlášení takového konkurzu  a žádáme Vás proto, abyste zhodnotil  všechny negativní dopady takového rozhodnutí.  

Vážený pane starosto, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby takový konkurz nebyl vyhlášen, což potvrzujeme níže svým podpisem.

Veřejné sdělení Vašeho oficiální a závazného stanoviska dalšího postupu směrem k obsazení funkce ředitele ZŠ Tuchoměřice očekáváme na řádném březnovém zasedání zastupitelstva obce.

Petiční výbor ve složení:

Miroslav Rolc, V Kněžívce 268, Tuchoměřice  252 67
Karel Novák, Ke Statenicím 374, Tuchoměřice  252 67
Iveta Ernestová, U školky 367, Tuchoměřice  252 67

Autor: Miroslav Rolc | 94 podpisů

Více >
Petice za vyloučení možnosti ukládat likvidační sankce dle nařízení GDPR 218 podpisů chybí 782

Petice za vyloučení možnosti ukládat likvidační sankce dle nařízení GDPR

Vážený pane premiére, Vážená paní ministryně, Vážený pane ministře,

Vážený pane poslanče, Vážená paní poslankyně,

Vážený pane senátore, Vážená paní senátorko,

Vážený pane prezidente,

dovolujeme se na Vás obrátit ve věci „NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) – dále jen NAŘÍZENÍ GDPR“.

Jak jistě víte toto NAŘÍZENÍ GDPR zavádí mnohé nové povinnosti všem orgánům veřejné moci, neziskovým subjektům a podnikatelům, bez ohledu na jejich velikost a počet zaměstnanců. Toto NAŘÍZENÍ GDPR tak dopadne i na ty nejmenší obce, neziskovky a podnikatele. Za porušení povinností lze dle NAŘÍZENÍ GDPR uložit správní pokuty až do výše 20 000 000 EUR, nebo jedná-li se o podnik, až do výše 4 % celkového ročního obratu celosvětově za předchozí rozpočtový rok, podle toho, co je vyšší.

            S ohledem na závazky České republiky vůči Evropské unii a s ohledem na právní charakter nařízení, tak nelze vyloučit nastoupení právních účinků tohoto nařízení ke dni 25.5.2018. Chtěli bychom Vás však upozornit na možnost aktivace článku 83 odst. 7 NAŘÍZENÍ GDPR, jež stanoví následující:

„7.Aniž jsou dotčeny nápravné pravomoci dozorových úřadů podle čl. 58 odst. 2, může každý členský stát stanovit pravidla týkající se toho, zda a do jaké míry je možno ukládat správní pokuty orgánům veřejné moci a veřejným subjektům usazeným v daném členském státě.“

Plnou aktivací článku 83 odst. 7 NAŘÍZENÍ GDPR a přijetím odpovídající české legislativy, tak lze dosáhnout toho, že orgány veřejné moci a veřejné subjekty včetně těch nejmenších obcí a neziskových subjektů budou zcela vyloučeny ze sankčního mechanismu NAŘÍZENÍ GDPR, tedy, že jim nebudou hrozit jakékoli peněžité sankce.

Dále se jeví vysoce vhodným v přijímané legislativě velice široce vymezit pojem „veřejný subjekt“ pro účely článku 83 odst. 7 NAŘÍZENÍ GDPR, aby Vámi posuzovaná česká legislativa poskytla dostatečně silný právní základ pro ochranu nejen obcí a dalších orgánů veřejné moci, ale i všech nepodnikatelských neziskových subjektů působících v oblasti školství, zdravotnictví a v mnohých dalších, které jako veřejné subjekty naplňují veřejný zájem České republiky.

Dle našeho názoru lze nastíněnými kroky a plnou aktivací článku 83 odst. 7 NAŘÍZENÍ GDPR ochránit obce, neziskové subjekty a další orgány konající ve veřejném zájmu naší vlasti před rizikem uložení likvidačních pokut. Současně bychom Vás chtěli upozornit, že odpovídají českou legislativu je třeba přijmout do doby nabytí účinnosti NAŘÍZENÍ GDPR, tj. do 25.5.2018. Závěrem doufáme, že se jako účastníci legislativního procesu postavíte na stranu všech subjektů konajících ve veřejném zájmu naší vlasti a Vaše legislativní návrhy poskytnou všem těmto subjektům dostatečnou právní ochranu a vyloučí dle článku 83 odst. 7 NAŘÍZENÍ GDPR možnost ukládání peněžitých pokut všem těmto subjektům.

Autor: Luboš Kliment | 218 podpisů

Více >
Zpoplatnění parkování v centru města Cheb 17 podpisů

Zpoplatnění parkování v centru města Cheb

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb.o právu petičním

My, níže podepsaní občané města Chebu, prostřednictvím této petice žádáme pozastavení zaváděného parkovacího systému, jeho následné přepracování včetně návrhu řešení vybudování nových parkovacích míst v rámci plánované revitalizace vnitrobloků.

Odmítáme schválený systém regulace parkování v centru města, který má vstoupit v platnost od 1.3.2018.

1. Projekt a jeho příprava nebyla vůbec diskutována s občany /setkání s občany v KC Svoboda Cheb 9 dní před jeho účinností nepovažujeme za dostačující/.

2. Studie vypracovaná na podkladě údajů firmy EDIP vykazuje jasné známky neznalosti místních podmínek.

3. Systém umožňuje parkování pouze v ulici trvalého bydliště. Pokud bude místo ve vedlejší ulici, občan ho využít nesmí /např. v ulici Růžová vychází na cca 140 bytů 14 parkovacích míst, Jakubská 11 míst na 80 bytových jednotek/. Občanům je v podstatě znemožněno od 1. 3. 2018 parkovat v blízkosti svého bydliště, a to přesto, že parkovací karta bude zpoplatněna!

4. Zcela nepochopitelně jsou některé ulice v oblasti ze systému vyčleněny a hrozí jim parkovací kolaps /např. Jánské nám, Úzká ulice/, obdobná situace hrozí v neupravených dvorních traktech, kde bude docházet k rozjíždění zelených ploch.

5. Nechceme platit za službu, která žádnou službou není a která nám pouze komplikuje život.

6. Vedení města dokonce nereaguje na doporučení odborníků z Krajské správy a údržby silnic, pro odložení a přepracování tohoto systému. Tvůrci tohoto systému přiznávají pochybení, které potvrdili na schůzce s občany 19.2.2018.

7. Od poslední petice z roku 2012, kdy bylo tehdejším vedením města / panem starostou RNDr. Pavlem Vanouškem / přislíbena výstavba nových parkovacích míst převážně ve vnitroblocích. V historickém centru nedošlo k žádné další realizaci. Nyní se situace opakuje a my už nemáme důvod věřit dalším planým slibům.

Navrhujeme:

1. Pozastavení zaváděného parkovacího sytému, který má být spuštěn 1.3.2018. Domníváme se, že je možnost zakrýt dopravní značení a odložit účinnost. Nařízení města je v kompetenci rady města, která může v této záležitosti rozhodnout k 1.3.2018, tento termín zasedání zmiňoval Ing. Pospíšil na veřejném projednání.

2. Sjednocení ulic „starého města“ v jednu jedinou zónu.

3. Do parkovacích oblastí začlenit dosud nezařazené lokality jako např. Jánské náměstí, Úzkou ulici, ulici Křížovnickou, Cechovní aj.

4. Dořešit parkování návštěv

5. Poplatek za parkování zachovat na minimální úrovni, jedná se o opatření pro občany trvale bydlící, ať platí cizí návštěvníci, hrozí tak další vylidňování centra města

6. Zpracovat koncepci rozvoje nedořešených vnitrobloků města. V letošním roce zahájit stavební práce a dále zařadit finance na zpracování dokumentace dvora ohraničeného ulicemi Růžová, Jakubská, Židovská.

7. Vytvořit pracovní skupinu týkající se navrhovaných úprav složenou z úředníků a občanů a po zapracování návrhů vše projednat s občany z jednotlivých lokalit.

Za petiční výbor:

Mgr. Marcela Novotná, Jakubská 9, 350 02 Cheb

Jindra Korcová, Jánské nám. 269/10, 350 02 Cheb

Mgr. Otto Fridrich , Růžová 5, 350 02 Cheb

Lenka Vajašová, Růžová 369/3, 350 02 Cheb

Hana Francková, Jakubská 11, 350 02 Cheb

Soňa Vinšová, Úzká 2, 350 02 Cheb

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: Mgr. Marcela Novotná, Jakubská 9, 350 02 Cheb, Jindra Korcová, Růžová 367/2,

350 02 Cheb, Mgr. Otto Friedrich, Růžová 5, 350 02 Cheb

(klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Autor: Marcela Novotná | 17 podpisů

Více >
Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem 18605 podpisů chybí 395

Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem

Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,

 

obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.

 

Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.

 

Co nám chybí

 

Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.

 

Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují  podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,

 

V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Vidět individuální potřeby

 

Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a  stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.

 

Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.

 

A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.       

 

Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.

 

Za spolek Naděje pro děti úplňku,

 

Petr Třešňák

Petra Třešňáková

Antonín Škoch

Autor: Petr Třešňák | 18605 podpisů

Více >
Petice  za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám 6422 podpisů

Petice za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám

My, níže podepsaní, vyzýváme poslance, senátory a vládu České republiky, aby do právního řádu ČR zajistili přijetí zákonného či podzákonného právního předpisu, který by ustanovil dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám.

Proč má být očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám dobrovolné

1. Protože očkování kombinovanou vakcínou MMR neumožňuje dosáhnout optimální ochrany populace před těmito nemocemi.

2. Protože očkování proti těmto nemocem je dobrovolné ve všech vyspělých demokratických zemích a dokonce i v některých postkomunistických státech.

3. Protože tyto nemoci nepředstavují takové zdravotní riziko, aby bylo nutné očkování vymáhat zákonem pod hrozbou pokuty a omezování neočkovaných dětí.

 

I.

Účinnou ochranu proti spalničkám potřebují ty úplně nejmenší děti, účinnou ochranu proti příušnicím hlavně chlapci a mladí muži a účinnou ochranu proti zarděnkám až ženy v období těhotenství. Jedná se zřetelně o zcela odlišné skupiny osob. Tato skutečnost by měla mít v každém rozumně řízeném systému ochrany veřejného zdraví zcela zásadní význam, a to pro nalezení a přijetí optimálních očkovacích schémat proti každému z těchto tří onemocnění samostatně.

Používání kombinované vakcíny MMR (Measles, Mumps, Rubella), tedy živé vícesložkové vakcíny proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám, však brání použití optimálního schématu očkování pro každé z těchto tří onemocnění. Protože je proti spalničkám žádoucí očkovat velmi brzy, je příliš brzy očkováno i proti příušnicím a zarděnkám a mladí dospělí již nejsou proti těmto chorobám chráněni. Zlepšit schéma očkování vakcínami MMR proti jednomu onemocnění znamená pravidelně zhoršit schéma očkování proti onemocnění jinému.

Důsledky těchto neoptimálních protichůdně-kompromisních schémat můžeme již mnoho let pozorovat také v ČR. Jsou to mimo jiné již zcela pravidelné lokální epidemie (outbreaky) příušnic mezi mladými očkovanými lidmi (1).

Z důvodů, které nebyly nikdy veřejně objasněny, se orgány ochrany veřejného zdraví nepokusily na našem trhu zajistit trvalou dostupnost tzv. monovalentních vakcín, především samostatných vakcín proti spalničkám a vakcín proti příušnicím a zarděnkám. Naopak připustily, aby z našeho trhu zmizely registrované monovalentní vakcíny (např. Pavivac (2)). Orgány ochrany veřejného zdraví ČR se svou nečinností spolupodílí na neoptimálním stavu ochrany veřejného zdraví a účastní se protežování spotřeby vakcín MMR na úkor legitimních zdravotních zájmů všech očkovaných dětí a celé populace.

 

II.

Očkování proti příušnicím, zarděnkám a spalničkám je v Evropě (31 států, t.j. 28 států EU plus Norsko, Švýcarsko a Island) povinné pouze v devíti zemích (3). Z postkomunistických zemí již od povinného očkování zcela upustila Litva a Estonsko. Dokonce ani státy, které zavedly povinné očkování a na svém území jej velmi přísně prosazují (Francie), nepřistoupily k zavedení povinného očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám. Neshledaly k tomu dostatečné odborné důvody.

Japonsko ustoupilo od používání kombinované vakcíny MMR v roce 1993 a od té doby toto očkování nebylo v Japonsku obnoveno. Dobrovolné očkování je prováděno monovakcínami (4).

 

III.

Očkování proti příušnicím je očkování proti dříve zcela běžné dětské nemoci, která nikdy nepatřila mezi „metly lidstva“ a která má u malých dětí nejmírnější a nejpříznivější průběh. Je to právě současný způsob očkování proti příušnicím, který zvyšuje očkovaným dětem zdravotní riziko. Efekt očkování totiž příliš rychle vyprchává (5). V důsledku toho se posouvá výskyt příušnic do vyšších věkových skupin adolescentů a dospělých, ve kterých je toto onemocnění objektivně nebezpečnější (6). Příušnice jsou obávané zejména u dospívajících chlapců a mladých mužů, a to pro riziko virového zánětu varlat s možným následkem neplodnosti.

Očkování proti zarděnkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která je nebezpečná pouze pro matky v těhotenství, a to kvůli možnému ohrožení vyvíjejícího se plodu (7). Takové případy však byly i před érou očkování jen velice vzácné. Očkování proti zarděnkám je užitečné pouze pro ženy, a to až ve věku 17-35 let. Vzhledem k riziku poškození plodu zarděnkami je s podivem, že neexistuje žádná klinická studie, která by ochranný účinek vakcín MMR proti zarděnkám potvrzovala. Ochranný účinek očkování vakcín MMR proti zarděnkám tedy zatím ani není vědecky prokázán (8). Dětem v ČR je dnes očkování proti zarděnkám aplikováno nerozumně brzy, a to již před druhým rokem věku. V nezanedbatelném procentu případů proto stihne hladina protilátek proti viru zarděnek poklesnout pod kritickou hodnotu tak brzy, že vakcína nechrání těhotnou ženu před onemocněním a tedy ani plod před rizikem vrozených vývojových vad (9).

Očkování proti spalničkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která také nepatřila mezi „metly lidstva“. V době před očkováním spalničky nikdy nebyly všeobecně obávaným onemocněním. Úmrtnost na spalničky dramaticky poklesla a byla v ČR velmi nízká již před zahájením očkování v roce 1969 (10). Spalničky mohou vzácně ohrozit vážným průběhem a některými komplikacemi především velmi malé děti do 1-2 let věku.

 

Závěrem

My, níže podepsaní, považujeme za nelegitimní a protiústavní, aby stát nařizoval rodičům a jejich dětem povinně se podrobit zdravotní péči, která představuje neoptimální a nedokonalou prevenci navíc méně závažných infekčních onemocnění. Máme za to, že stát může nařídit a vynucovat povinné očkování pouze tehdy, pokud nejprve učinil vše pro to, aby občanům zpřístupnil takový způsob očkování, který odpovídá aktuálnímu stavu vědeckého poznání.

Princip dobrovolnosti a svobodné volby rodičů musí být zachován i proto, že rodiče už dnes mohou na své náklady zajistit svým dětem lepší a kvalitnější očkovací schémata pomocí monovalentních vakcín dostupných v sousedních zemích (11, 12).

Politické upřednostňování vakcín MMR je ve svém důsledku aktem odepření optimální ochrany veřejného zdraví a úmyslným poškozováním práv a legitimních zájmů občanů ČR.

Proto žádáme poslance, senátory a vládu ČR, aby vyhověli požadavku této petice.

 

V Praze, dne 21. března 2017

 

Václav Hrabák
předseda Společnosti pacientů s následky po očkování, z. s.
 

Sestavitel petice:
Společnost pacientů s následky po očkování, z. s.
Horní 2, 140 00 Praha 4 – IČO: 04420934
www.poockovani.cz/peticeMMRwww.e-petice.cz/MMR

 

Zdroje, odkazy a přílohy:

(1) www.ockovani.wordpress.com/2016/03/03/kazdorocni-epidemie-priusnic-u-ockovanych/

(2) www.sukl.cz/modules/medication/detail.php?code=0137313&tab=info

(3) Očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám mají jako povinné pouze tyto státy: Bulharsko, Rumunsko, Lotyško, ČR, SR, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Slovinsko.


(4) www.japantoday.com/category/health/view/japans-national-immunisation-program-still-trails-behind-europe

(5) www.​academic.oup.com/jid/article/197/7/950/798890/Persistence-of-Measles-Mumps-and-Rubella

(6) http://reference.medscape.com/article/966678-overview

(7) www.​academic.oup.com/jid/article/187/Supplement_1/S146/2043190/New-Horizons-in-the-Control-of-Rubella-and

(8) www.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004407.pub3/abstract

(9) www.jid.oxfordjournals.org/content/206/10/1542.long

(10) www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/2014_Trendy_ockovacich_nakaz.pdf strana 13

(11) Masern-Impfstoff-Merieux, řádek 2 tabulky povolených LP v SRN www.pei.de/EN/medicinal-products/vaccines-human/measles/measles-node.html

(12) Právní předpisy EU umožňují všem občanům čerpat zdravotní služby v libovolném členském státě EU podle pravidel daného státu. Rodiče z České republiky tak mohou požadovat například po dětských lékařích ve Spolkové republice Německo očkování svých dětí, a to vakcínami uvedenými na trh v SRN, které na trhu v ČR nejsou registrovány.

 

Pokud chcete podpořit tuto petici maximálně efektivně, prosíme o podepsání její elektronické i tištěné verze současně.

Petici a podpisový arch k vytištění stahujte zde:

Petice včetně podpisového archu - www.poockovani.cz/downloads/peticeMMR+arch.pdf
Samostatný podpisový arch -  www.poockovani.cz/downloads/Podpisovy_arch_peticeMMR.pdf

 

Více informací naleznete na www.poockovani.cz/peticeMMR

 

Autor: Společnost pacientů s následky po očkování, z. s. | 6422 podpisů

Více >
Petice proti muslimské rituální porážce zvířat Halal 1183 podpisů

Petice proti muslimské rituální porážce zvířat Halal

Nejznámější z halal výrobků je halal maso. Při porážce stylem halal (tzv. Zabíha) musí být zvíře podříznuto muslimem za recitace modlitby a to záměrně bez předchozího omráčení (aby tu modlitbu slyšelo), někdy zvíře umírá i několik minut! Zvíře je tedy při porážce při plném vědomí! Ačkoliv je tento způsob ke zvířeti velmi krutý a byl i v mnoha státech zakázán, byla mu v ČR udělena v roce 2010 výjimka Ministerstvem zemědělství v zákoně o ochraně zvířat, kdy se nadřadil islám nad ochranu zvířat a nyní je možné zde tyto rituální vraždy praktikovat.

Naše běžná porážka zajišťuje také vykrvení masa, protože tělo poraženého zvířete je ihned pověšeno za nohy. V pouštních podmínkách nebylo zvíře za co pověsit a tak se podeřezávalo na zemi. Halal maso tak nejenže není lépe vykrveno, ale kromě baktérií obsahuje navíc i plno stresových hormonů.

Halal maso má i naprostá většina Kebab občerstvení, zejména turecký Donner, Indické a podobné restaurace, ale i běžné restaurace a dokonce školní jídelny. Většinou samozřejmě bez označení, aby neodradili nemuslimské zákazníky, nebo o tom nevědí, ale neštítí se občas i lhát. Např. halal s označením firmy DZ Klatovy i s logem Klasa! (již není v prodeji díky našemu upozornění prodejce, za což mu děkujeme).

HYGIENA A RIZIKO INFEKCE
Podle hygienických a právních předpisů Evropské unie musí být porážka provedená po omráčení zvířete. Předpis vyžaduje podvázání jícnu, aby se zabránilo tomu, že střevní a žaludeční obsah přelije maso. Rituální porážky (halal) mají výjimku z těchto právních a hygienických předpisů EU. Velkou pozornost ale přitahují znalecké hygienické posudky, které varují před tím, že způsob halal porážky neumožňuje dodržení požadovaných hygienických norem. Tato metoda porážky de facto není schopna zajistit podvázání jícnu (ligace) a přes zející ránu otevřeného jícnu je maso kontaminované žaludečním a střevním obsahem. Z tohoto důvodu u halal masa roste riziko kontaminace např. bakterií Escherichia Coli, kontaminace se týká hlavně mletého masa zvláště u hamburgerů a dalších produktů z mletého masa.

Autor: Lucyna Rapacká | 1183 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj