PETICE za uvolnění Pražského hradu pro občanské účely 77 podpisů

PETICE za uvolnění Pražského hradu pro občanské účely

Využívajíce svého práva obracet se peticí se žádostmi nebo návrhy na příslušné státní orgány, vyzýváme vládu a Parlament, aby společným úsilím nalezli důstojné sídlo pro prezidenta republiky jinde než na Pražském hradě.

Umístěním sídla prezidenta a jeho kanceláře na Pražský hrad je již více než 100 let narušován aktuální republikánský charakter státu - Pražský hrad byl budován jako sídlo panovníka z Boží milosti a svým umístěním, okázalou krásou i těsným sousedstvím se sídelní katedrálou pražského arcibiskupa symbolizoval zvláštní postavení panovníka vůči jeho poddaným. K Hradu vždy neoddělitelně patřil příslušný majestát. Byl sídlem toho, kdo maje stát, měl i Hrad a byl formálním a mnohdy i skutečným vlastníkem státu i Hradu.

Postavení prezidenta však má mít zcela jiný charakter - podle T.G.Masaryka má být prezident primus inter pares, republikánská forma státu má zahrnovat i demokratizaci, tj. zrovnoprávnění všech účastníků republikánského života, včetně předsedy státu.

Přítomnost sídla prezidenta na Hradě přináší řadu zcela konkrétních problémů a komplikací, mj. pro obyvatele Prahy velmi znesnadňuje jinak zcela běžné propojení mezi Klárovem, Pohořelcem, Bruskou a Úvozem, protože při snaze o zcela běžný průchod je občan vystaven komplikované osobní prohlídce, která je nejenom časově velmi náročná, hlavně ale je krajně nedůstojná.

Naprosto zásadní problémy vyvolává toto umístění sídla na Pražském hradě pro všechny, kdo se chtějí účastnit duchovního života v pražské katedrále, ať už jako aktivní účastníci mše svaté, nebo jako obdivovatelé symbolů české státnosti.

Není žádný důvod, aby Pražský hrad nemohl fungovat jako kterýkoli jiný český hrad, tj. umožňovat prohlídky po různě rozsáhlých a tím i různě honorovaných okruzích, aniž by přitom vyvolával potřebu prohledávat každého návštěvníka.

Z výše uvedených důvodů proto požadujeme, aby zákon č. 114/1993 Sb., o Kanceláři presidenta republiky, byl v § 3 upraven tak, že prezident sídlí v jiných prostorách, než je Pražský hrad.

 

Za petiční výbor je oprávněn jednat:

RNDr. Radim Špaček, Šumberova 48, Praha 6, korespondenční adresa: Dobrovolného 699, 25263 Roztoky. e-mail radim.spacek@korunaceska.cz, tel. 603 778 312

Autor: Radim Špaček | 77 podpisů

Více >
Petice na podporu připomínek HPP11 k územní studii Opatov - Na Jelenách 136 podpisů chybí 264

Petice na podporu připomínek HPP11 k územní studii Opatov - Na Jelenách

Já níže podepsaný se připojuji k připomínkám Hnutí pro Prahu 11 k územní studii pro lokalitu Opatov – Na Jelenách.

Plné znění připomínek Hnutí pro Prahu 11 (k 19.1.2019) je uvedeno na tomto odkazu:

http://hpp11.cz/files/docs/novy.opatov/2019.01.19.HPP11.Vyjadreni.k.US.Opatov.Na.Jelenach.pdf

 

Územní studie Opatov–Na Jelenách může zásadním způsobem ovlivnit zástavbu dané lokality. Představuje 0,5 mil. m2 zastavitelné plochy až 12ti patrovými budovami, tisíce nových obyvatel, desetitisíce přijíždějících pracovníků a tisíce vázaných parkovacích stání. V případě varianty „B“ jsou tato čísla ještě vyšší.

Územní studie nevyřešila problematické záměry plánované v území (obří garážový dům P+R v blízkosti DPS Šalounova, administrativní megakomplex Nový Opatov), naopak je přijala téměř v plném svém rozsahu

 

Odkaz na web Prahy 11 (informace + odkaz ke stažení studie):

https://www.praha11.cz/cs/uzemni-rozvoj-a-regenerace/strategicke-a-uzemni-planovani/uzemni-studie/uzemni-studie-opatov-na-jelenach.html

 

Studie nedostatečně hájí veřejný zájem a udržitelný rozvoj lokality, neřeší aktuální problémy s deficitem dopravy v klidu v okolí stanice metra Opatov, naopak tyto problémy díky navrhovanému zahuštění zástavby prohlubuje. Závažné problémy se zatížením životního prostředí na hranu limitů pro hluk a znečištění ovzduší odkládá do fáze územních řízení - bez účasti široké veřejnosti, což je nepřijatelné. Domníváme se, že navrhovaný rozvoj území podle územní studie povede k významnému nárůstu dopravy, zhoršení životního prostředí a kvality bydlení v dané lokalitě a jejím okolí.

 

Územní studie je územně plánovacím podkladem. I když není závazným podkladem pro územní rozhodování, je (pakliže je vložena do evidence územně plánovací činnosti) podkladem neopominutelným a odchylné rozhodnutí je třeba v územním rozhodnutí zdůvodnit a v odůvodnění prokázat, že bylo nalezeno z hlediska veřejných zájmů vhodnější nebo alespoň rovnocenné řešení.

 

Na Magistrát můžete také zaslat Vaše připomínky k územní studii. Nezapomeňte připojit datum, vaše jméno a příjmení, datum narození, bydliště a podpis. Připomínky může podat každý, a to poštou na Odbor územního rozvoje Magistrátu hl. m. Prahy (Jungmannova 35/29, 110 00 Praha 1) do 28. 2. 2019.

Připomínky lze rovněž zanést do podatelny Magistrátu v Jungmannově ulici, a nebo zaslat datovou schránkou na adresu: 48ia97h.

 

Související články na webu HPP11:

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=650:pohled-do-minulosti-cesta-k-zastavbe-uzemi-opatov-na-jelenach&catid=36&Itemid=56

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=648:studie-opatov-na-jelenach-dne-18-12-2018-na-zs-mikulova&catid=36&Itemid=56

http://hpp11.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=647:verejne-projednavani-uzemni-studie-lokality-opatov-na-jelenach&catid=36&Itemid=56

 

Hnutí pro Prahu 11

ing. Jiří Štyler

Zakouřilova 776/82

149 00, Praha - Chodov

www.hpp11.cz

hpp11.praha@gmail.com 

Autor: Aleš Kulhánek | 136 podpisů

Více >
Petice  za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám 6998 podpisů

Petice za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám

My, níže podepsaní, vyzýváme poslance, senátory a vládu České republiky, aby do právního řádu ČR zajistili přijetí zákonného či podzákonného právního předpisu, který by ustanovil dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám.

Proč má být očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám dobrovolné

1. Protože očkování kombinovanou vakcínou MMR neumožňuje dosáhnout optimální ochrany populace před těmito nemocemi.

2. Protože očkování proti těmto nemocem je dobrovolné ve všech vyspělých demokratických zemích a dokonce i v některých postkomunistických státech.

3. Protože tyto nemoci nepředstavují takové zdravotní riziko, aby bylo nutné očkování vymáhat zákonem pod hrozbou pokuty a omezování neočkovaných dětí.

 

I.

Účinnou ochranu proti spalničkám potřebují ty úplně nejmenší děti, účinnou ochranu proti příušnicím hlavně chlapci a mladí muži a účinnou ochranu proti zarděnkám až ženy v období těhotenství. Jedná se zřetelně o zcela odlišné skupiny osob. Tato skutečnost by měla mít v každém rozumně řízeném systému ochrany veřejného zdraví zcela zásadní význam, a to pro nalezení a přijetí optimálních očkovacích schémat proti každému z těchto tří onemocnění samostatně.

Používání kombinované vakcíny MMR (Measles, Mumps, Rubella), tedy živé vícesložkové vakcíny proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám, však brání použití optimálního schématu očkování pro každé z těchto tří onemocnění. Protože je proti spalničkám žádoucí očkovat velmi brzy, je příliš brzy očkováno i proti příušnicím a zarděnkám a mladí dospělí již nejsou proti těmto chorobám chráněni. Zlepšit schéma očkování vakcínami MMR proti jednomu onemocnění znamená pravidelně zhoršit schéma očkování proti onemocnění jinému.

Důsledky těchto neoptimálních protichůdně-kompromisních schémat můžeme již mnoho let pozorovat také v ČR. Jsou to mimo jiné již zcela pravidelné lokální epidemie (outbreaky) příušnic mezi mladými očkovanými lidmi (1).

Z důvodů, které nebyly nikdy veřejně objasněny, se orgány ochrany veřejného zdraví nepokusily na našem trhu zajistit trvalou dostupnost tzv. monovalentních vakcín, především samostatných vakcín proti spalničkám a vakcín proti příušnicím a zarděnkám. Naopak připustily, aby z našeho trhu zmizely registrované monovalentní vakcíny (např. Pavivac (2)). Orgány ochrany veřejného zdraví ČR se svou nečinností spolupodílí na neoptimálním stavu ochrany veřejného zdraví a účastní se protežování spotřeby vakcín MMR na úkor legitimních zdravotních zájmů všech očkovaných dětí a celé populace.

 

II.

Očkování proti příušnicím, zarděnkám a spalničkám je v Evropě (31 států, t.j. 28 států EU plus Norsko, Švýcarsko a Island) povinné pouze v devíti zemích (3). Z postkomunistických zemí již od povinného očkování zcela upustila Litva a Estonsko. Dokonce ani státy, které zavedly povinné očkování a na svém území jej velmi přísně prosazují (Francie), nepřistoupily k zavedení povinného očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám. Neshledaly k tomu dostatečné odborné důvody.

Japonsko ustoupilo od používání kombinované vakcíny MMR v roce 1993 a od té doby toto očkování nebylo v Japonsku obnoveno. Dobrovolné očkování je prováděno monovakcínami (4).

 

III.

Očkování proti příušnicím je očkování proti dříve zcela běžné dětské nemoci, která nikdy nepatřila mezi „metly lidstva“ a která má u malých dětí nejmírnější a nejpříznivější průběh. Je to právě současný způsob očkování proti příušnicím, který zvyšuje očkovaným dětem zdravotní riziko. Efekt očkování totiž příliš rychle vyprchává (5). V důsledku toho se posouvá výskyt příušnic do vyšších věkových skupin adolescentů a dospělých, ve kterých je toto onemocnění objektivně nebezpečnější (6). Příušnice jsou obávané zejména u dospívajících chlapců a mladých mužů, a to pro riziko virového zánětu varlat s možným následkem neplodnosti.

Očkování proti zarděnkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která je nebezpečná pouze pro matky v těhotenství, a to kvůli možnému ohrožení vyvíjejícího se plodu (7). Takové případy však byly i před érou očkování jen velice vzácné. Očkování proti zarděnkám je užitečné pouze pro ženy, a to až ve věku 17-35 let. Vzhledem k riziku poškození plodu zarděnkami je s podivem, že neexistuje žádná klinická studie, která by ochranný účinek vakcín MMR proti zarděnkám potvrzovala. Ochranný účinek očkování vakcín MMR proti zarděnkám tedy zatím ani není vědecky prokázán (8). Dětem v ČR je dnes očkování proti zarděnkám aplikováno nerozumně brzy, a to již před druhým rokem věku. V nezanedbatelném procentu případů proto stihne hladina protilátek proti viru zarděnek poklesnout pod kritickou hodnotu tak brzy, že vakcína nechrání těhotnou ženu před onemocněním a tedy ani plod před rizikem vrozených vývojových vad (9).

Očkování proti spalničkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která také nepatřila mezi „metly lidstva“. V době před očkováním spalničky nikdy nebyly všeobecně obávaným onemocněním. Úmrtnost na spalničky dramaticky poklesla a byla v ČR velmi nízká již před zahájením očkování v roce 1969 (10). Spalničky mohou vzácně ohrozit vážným průběhem a některými komplikacemi především velmi malé děti do 1-2 let věku.

 

Závěrem

My, níže podepsaní, považujeme za nelegitimní a protiústavní, aby stát nařizoval rodičům a jejich dětem povinně se podrobit zdravotní péči, která představuje neoptimální a nedokonalou prevenci navíc méně závažných infekčních onemocnění. Máme za to, že stát může nařídit a vynucovat povinné očkování pouze tehdy, pokud nejprve učinil vše pro to, aby občanům zpřístupnil takový způsob očkování, který odpovídá aktuálnímu stavu vědeckého poznání.

Princip dobrovolnosti a svobodné volby rodičů musí být zachován i proto, že rodiče už dnes mohou na své náklady zajistit svým dětem lepší a kvalitnější očkovací schémata pomocí monovalentních vakcín dostupných v sousedních zemích (11, 12).

Politické upřednostňování vakcín MMR je ve svém důsledku aktem odepření optimální ochrany veřejného zdraví a úmyslným poškozováním práv a legitimních zájmů občanů ČR.

Proto žádáme poslance, senátory a vládu ČR, aby vyhověli požadavku této petice.

 

V Praze, dne 21. března 2017

 

Václav Hrabák
předseda Společnosti pacientů s následky po očkování, z. s.
 

Sestavitel petice:
Společnost pacientů s následky po očkování, z. s.
Horní 2, 140 00 Praha 4 – IČO: 04420934
www.poockovani.cz/peticeMMRwww.e-petice.cz/MMR

 

Zdroje, odkazy a přílohy:

(1) www.ockovani.wordpress.com/2016/03/03/kazdorocni-epidemie-priusnic-u-ockovanych/

(2) www.sukl.cz/modules/medication/detail.php?code=0137313&tab=info

(3) Očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám mají jako povinné pouze tyto státy: Bulharsko, Rumunsko, Lotyško, ČR, SR, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Slovinsko.


(4) www.japantoday.com/category/health/view/japans-national-immunisation-program-still-trails-behind-europe

(5) www.​academic.oup.com/jid/article/197/7/950/798890/Persistence-of-Measles-Mumps-and-Rubella

(6) http://reference.medscape.com/article/966678-overview

(7) www.​academic.oup.com/jid/article/187/Supplement_1/S146/2043190/New-Horizons-in-the-Control-of-Rubella-and

(8) www.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004407.pub3/abstract

(9) www.jid.oxfordjournals.org/content/206/10/1542.long

(10) www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/2014_Trendy_ockovacich_nakaz.pdf strana 13

(11) Masern-Impfstoff-Merieux, řádek 2 tabulky povolených LP v SRN www.pei.de/EN/medicinal-products/vaccines-human/measles/measles-node.html

(12) Právní předpisy EU umožňují všem občanům čerpat zdravotní služby v libovolném členském státě EU podle pravidel daného státu. Rodiče z České republiky tak mohou požadovat například po dětských lékařích ve Spolkové republice Německo očkování svých dětí, a to vakcínami uvedenými na trh v SRN, které na trhu v ČR nejsou registrovány.

 

Pokud chcete podpořit tuto petici maximálně efektivně, prosíme o podepsání její elektronické i tištěné verze současně.

Petici a podpisový arch k vytištění stahujte zde:

Petice včetně podpisového archu - www.poockovani.cz/downloads/peticeMMR+arch.pdf
Samostatný podpisový arch -  www.poockovani.cz/downloads/Podpisovy_arch_peticeMMR.pdf

 

Více informací naleznete na www.poockovani.cz/peticeMMR

 

Autor: Společnost pacientů s následky po očkování, z. s. | 6998 podpisů

Více >
Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem 19822 podpisů chybí 178

Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem

Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,

 

obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.

 

Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.

 

Co nám chybí

 

Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.

 

Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují  podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,

 

V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Vidět individuální potřeby

 

Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a  stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.

 

Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.

 

A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.       

 

Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.

 

Za spolek Naděje pro děti úplňku,

 

Petr Třešňák

Petra Třešňáková

Antonín Škoch

Autor: Petr Třešňák | 19822 podpisů

Více >
První stupeň základních škol bez známek 580 podpisů

První stupeň základních škol bez známek

Při vstupu na první stupeň základní školy potřebují děti postupně rozvíjet dovednosti k učení a motivaci učit se po celý život. V současném světě existují moderní metody hodnocení výsledků učení, které jsou pro tento věk dětí vhodnější a srozumitelnější než srovnávání se známkami. V některých zemích Evropy hodnotí děti v tomto věku pouze slovně a pracují zejména se sebehodnocením. U nás si školy mohou volit známkování nebo slovní hodnocení, přesto naprostá většina škol stále hodnotí známkami i na prvním stupni. Změna zákona, která by zavedla na prvním stupni pouze slovní hodnocení, by umožnila zlepšit vztah dětí ke vzdělávání. Otevřela by dveře všech základních škol pro pedagogické přístupy založené na podpoře individální motivace dětí k učení. Školy, které již hodnotí slovně, mají mnoho dobrých zkušeností, které se dají využít pro všechny ostatní školy. Na základě jejich dosavadních zkušeností je také důležité zamezit přepisování slovního hodnocení na známky pro potřebu přijímacího řízení na střední školy a víceletá gymnázia. Aktuálním trendem v zahraničí je různorodost hodnocení s pomocí dobře vedeného portfolia žáka, které umožňuje mít dobrý přehled o dovednostech žáka ve všech oblastech učení. Pro potřeby diagnostiky talentu a schopností žáka existují efektivní různorodé nástroje, vhodnější než známkování. A pro potřeby rozhodnutí o výběru dalšího studia může být vhodnou podporou kvalitní a nezávislé poradenství.  

Autor: Petr Chaluš | 580 podpisů

Více >
Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti 9226 podpisů

Petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti


Vážená paní, vážený pane,
Obracíme se na Vás tímto otevřeným dopisem v souvislosti s televizní premiérou filmu V nejlepším zájmu dítěte z cyklu Český žurnál, který pojednává o tématu kojeneckých ústavů a profesionální pěstounské péče na přechodnou dobu. Film vzbudil značný zájem veřejnosti, která se spolu s tvůrci filmu ptá, proč jsou v Česku, jako v jedné z posledních evropských zemi umísťovány malé děti do kojeneckých ústavů (dětských center), když i dle platné legislativy by měly být opuštěné děti přednostně svěřovány do náhradní rodinné péče. Do ústavů jsou děti přidělovány bohužel i v případech, kdy jsou v daných krajích či poblíž volní profesionální pěstouni, což nás vede k závěru, že jde o zcela účelové jednání krajů, sociálních pracovnic a dalších státních orgánů.

 

Raný vývoj nejmenších dětí je křehkým procesem, který by podle všech vědeckých výzkumů měl ideálně probíhat v milující péči jednoho výhradního pečovatele. Ten je dítětem vnímán jako bezpečný opěrný bod, který neuspokojuje pouze potřebu jídla, spánku a podobně, ale také (a především) potřebu lásky, blízkosti a bezpečí. Tuto potřebu personál kojeneckých ústavů navzdory vší poctivé snaze nemůže naplnit. Pobyt v ústavech vede k citové deprivaci dětí a k nevratným změnám v jejich psychickém vývoji, které často ústí v osobnostní problémy v dalším životě těchto dětí (neschopnost navazování sociálních vztahů, zvýšené sklony ke kriminálnímu jednání atd).


Problém si vyžaduje razantní politické řešení. Před několika dny konstatoval Výbor pro práva dítěte při Radě vlády ČR pro lidská práva, že Česko v ochraně práv dětí za sousedními státy zaostává. Navrhuje omezit ústavní péči v dětských domovech a kojeneckých ústavech a také na ministerské úrovni sjednotit péči o ohrožené děti. Apelujeme na zákonodárce, aby tento podnět vzali za svůj a prosadili jej na parlamentní půdě.


Vaší pozornosti doporučujeme zhlédnutí filmu V nejlepším zájmu dítěte, který najdete zde http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10408111009-cesky-zurnal/215562262600004-v-nejlepsim-zajmu-ditete a který shrnuje tuto nelehkou problematiku. Obracíme se na Vás, protože věříme, že i Vaše pomoc může současný neutěšený stav věcí změnit. Pomozte nám napravit osudy tisíců českých dětí, které pobyt v kojeneckých ústavech mrzačí po zbytek života.


Děkujeme,
Linda Kallistová Jablonská, režisérka filmu
Irena Hejdová, scenáristka filmu
Vít Klusák, režisér, producent Českého žurnálu
Filip Remunda, režisér, producent Českého žurnálu
Helena Třeštíková, režisérka
Petra Soukupová, spisovatelka
Martha Issová, herečka
Lenka Krobotová, herečka
Erika Hníková, režisérka
Jitka Schneiderová, herečka
A další signatáři petice za omezení ústavní péče pro nejmenší děti
 

Autor: Irena Hejdová | 9226 podpisů

Více >
Zachraňme SOŠ Český Brod - Liblice 415 podpisů chybí 4585

Zachraňme SOŠ Český Brod - Liblice

Zastupitelstvu Středočeského kraje
Zborovská 11
150 21 Praha 5

V Českém Brodě-Liblicích 16. 1.2019

 

PETICE

 

            dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a § 1 zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

za zachování Střední odborné školy Český Brod-Liblice 

My, níže podepsaní, zejména žáci, jejich rodiče a zaměstnanci Střední odborné školy v Českém Brodě-Liblicích, Školní 145, 282 20Český Brod-Liblice, jakož i další občané, nesouhlasíme s návrhem zřizovatele školy na sloučení se Střední průmyslovou školou strojírenskou a Jazykovou školou v Kolíně od 1. 9. 2019.

 Důvody nesouhlasu:

1. Záměr kraje považujeme za nebezpečný precedent s ohledem na to, že termín sloučení škol k 1. 9. 2019 je velmi krátký a ohrožuje zejména žáky 3. ročníku, kteří by pouhý rok před maturitou byli vystaveni nejistotě ohledně dokončení studia. Navíc oznámení této skutečnosti až v průběhu školního roku 2018/2019 uprostřed náborových aktivit na rok 2019/2020 považujeme za nestandardní a nekoncepční.
2. Většina našich žáků dojíždí do školy ze spádové oblasti Český Brod, která je dále navázána na Pražskou integrovanou dopravu. Na základě ohlasů, že mnoho našich žáků do Kolína nepřejde a bude dojíždět do Prahy, „sloučení“ tedy fakticky znamená zrušení naší školy. Za těchto okolností pravděpodobně nebude možné zajistit našim žákům studium ani na nástupnické škole.
3. Zřizovatel podal návrh na sloučení škol jen několik měsíců po zvolení nové ředitelky školy, přestože při konkursu ředitelku ujistil, že se žádné změny nechystají. Ředitelka na základě tohoto ujištěnízahájila významné koncepční změny a inovace, které by byly násilně přetrhány a bez šance tyto změny realizovat.  
4. Tradice odborného školství v Českém Brodě – Liblicích trvající více než 130 let by byla nenávratně zničena, stejně jako více než 25 let trvající partnerství s odbornou školou ve Francii. Škola navíc dlouhodobě funguje jako komunitní centrum – pořádá akce pro MŠ, ZŠ i veřejnost. 

Za petiční výbor:

1. Miroslava Jirsová, Nučice 98, 281 63 Kostelec n. Černými lesy
2. Jan Brummer, Příkrá 1247, 281 63 Kostelec n. Černými lesy 
3. Jaroslav Korselt, Puškinská 593, 284 01Kutná Hora
4. Vladimír Bareš, Na Varhánkách 797, 289 11 Pečky
5. Adriana Lengerová, nám. Smiřických 53, 281 63 Kostelec n. Černými lesy
6. Erika Tajčmanová, Chrást 86, 289 14 Poříčany
7. Matěj Christán, Osadní 1061, 281 63 Kostelec n. Černými lesy

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: 
Miroslava Jirsová, Nučice 98, 281 63 Kostelec n. Černými lesy

 

 

 Podpisový arch k petici

Text předmětné petice je umístěn na první straně či v těsné blízkosti tohoto podpisového archu.    Dle §4 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, uvádíme, že podpisový arch se týká petice „za zachování Střední odborné školy Český Brod-Liblice“.

Za petiční výbor:
Miroslava Jirsová, Nučice 98, 281 63 Kostelec n. Černými lesy, jako osoba oprávněná jednat za petiční výbor ve styku s příslušnými orgány.

Autor: Tomáš Gregor | 415 podpisů

Více >
ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY 4196 podpisů chybí 10804

ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Motto: Normální je nerušit, neznečišťovat a neohrožovat zbytečně životy ani zdraví spoluobčanů.

 

Listina základních práv a svobod, článek 35, odst. 1) Každý má právo na příznivé životní prostředí.

 

Proto vítáme iniciativu MŽP ČR a následnou poslaneckou aktivitu, která konečně zamezila rušení lidí i přírody užitím zábavní pyrotechniky v národních parcích (NP) ČR novelou zákona č. 114/92 Sb. To ale nestačí.
 

Nevidíme však důvod, aby ve zbylé části státu (mimo NP), trpěli lidé i příroda čím dál většími škodlivými dopady petard a ohňostrojů. Není důvod diskriminovat ani přírodu ani lidi mimo národní parky – i oni mají právo na klid.
 

Proto my, níže podepsaní obyvatelé České republiky, prostřednictvím této petice žádáme Vládu a Sněmovnu České republiky o stanovení Zákazu používání a prodeje zábavní pyrotechniky na celém území České republiky bez výjimky.
 

Důvody pro podání této petice:

1) Nepříznivý vliv na životní prostředí a zásoby (i pitné) vody – mj. rozpor se zákonem o vodách č.  254/2001 Sb. (Příloha č.1)

2) Nepříznivý vliv na domácí i divoká zvířata včetně ohrožených druhů – mj. rozpor se zákonem č. 114/92 Sb. (Příloha č.2)

3) Neodborná a nepovolená manipulace způsobuje stovky zranění lidem i zvířatům. (Příloha č.3)

4) Nepříznivý vliv na psychiku a zdraví obyvatel, především starších lidí a malých dětí. (Příloha č.4)

5) Trvalé porušování zákonných podmínek pro používání zábavné pyrotechniky jak při prodeji, tak při užití. (Příloha č.5)

6) Znečištění veřejných ploch měst a obcí a následný nadbytečný úklid. (Příloha č.6)

7) Porušování vyhlášek většiny měst a zbytečné výdaje měst a obcí, které namísto plýtvání do pyrotechniky by mohly sloužit potřebným. (Příloha č.7)

8) Znečištění ovzduší a životního prostředí – přímý rozpor se zákonem na ochranu ovzduší č. 201/2012 Sb. (§ 1 odst. 1) a se zákonem o odpadech č. 185/2001 Sb. (§ 10, odst. 1) a 2) – povinnost předcházení vzniku odpadů).

9) Nulová možnost rozpoznat teroristický útok od pyrotechnické „zábavy“ – jde dokonce o jasné bezpečnostní riziko pro ČR.

 

PŘÍLOHY KE STAŽENÍ ZDE

 

Navrhované řešení:

Jako jediné smysluplné, systémové a nejbezpečnější řešení ve všech ohledech shledáváme úplný zákaz používání zábavné pyrotechniky, a tedy i prodeje na území České republiky.

 

PETIČNÍ ARCH KE STAŽENÍ ZDE

 

Adresováno:

Úřad vlády České republiky, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1 - Malá Strana, PSČ 118 01

Parlament České republiky – Poslanecká sněmovna, Sněmovní 4, Praha 1, PSČ 118 26

 

Za petiční výbor vyřizuje:

Nikola Alice Hurychová, Přemyslovská 29, Praha 3, 130 00

Nikola Procházková, 28. října 102, Kladno 273 09

Jiří Malík, Horní Teplice, Horní 3, Teplice nad Metují, 549 57 – zastupuje před úřady
 

V Teplicích nad Metují a v Praze dne 4. 1. 2019

Za správnost: Jiří Malík

Autor: Nikola Alice Hurychová | 4196 podpisů

Více >
Petice proti množírnám psů 16375 podpisů

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Autor: Petra Kociánová | 16375 podpisů

Více >
NE předimenzované dostavbě areálu policie v Praze – Zbraslavi 613 podpisů

NE předimenzované dostavbě areálu policie v Praze – Zbraslavi

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas s podobou projektu dostavby areálu Policejního prezidia ČR, ulice Na Baních, Praha 5 – Zbraslav, jenž je investiční akcí Ministerstva vnitra ČR (dále také jako „Projekt“).

Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Projektu v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:
 

1) Charakter zástavby

Navržená stavba půdorysnými a výškovými rozměry naprosto neodpovídá charakteru Zbraslavi ani svému nejbližšímu okolí. Největší objekt návrhu je dlouhý 180 m a až 37 m vysoký. To velikostně odpovídá budovám největších pražských sídlištích, nikoliv rezidenční zástavbě vil a viladomů, která v městské části Praha - Zbraslav převažuje. Stávající objekty v areálu policie mají rovněž menší rozměry. Pro příklad největší z nich mají délku 47 m a výšku do 20 m.

Navržený Projekt je tak v jednoznačném nesouladu s Pražskými stavebními předpisy (§ 20 a § 26), které velikost i výšku staveb v Praze regulují.
 

2) Zvýšení dopravní zátěže

Projekt počítá s napojením na existující komunikace a nepočítá s realizací žádných dopravních opatření.  1000 nově umístěných zaměstnanců, 776 nových parkovacích míst v areálu a další desítky až stovky aut parkujících mimo areál ale znamenají zvýšení dopravní zátěže v okolí areálu a v hlavních ulicích po celé Zbraslavi. Větší nároky na kapacitu hromadné dopravy jsou taktéž nevyhnutelné.
 

3) Zvýšení hluku a znečištění

V důsledku předchozího bodu je předpokládaný nárůst hladiny hluku a hladiny znečištění.
 

4) Kvalita veřejných prostranství

Projekt má po celém svém obvodu dvoupatrový betonový sokl bez jediného okna nebo dveří, což degraduje veškerá přiléhající veřejná prostranství. Návrh tímto rovněž snižuje potenciál jednoho z mála rozvojových území Zbraslavi v oblasti kolem supermarketu Lidl, které s areálem policie přímo sousedí.

Projekt rovněž neřeší obnovu ani rozvoj zeleně v přiléhajících veřejných prostranstvích.
 

5) Snížení kvality bydlení a života

Projekt v navržené podobě jednoznačně sníží kvalitu bydlení a života obyvatel Zbraslavi. To je v přímém rozporu s veřejným zájmem, protože investice z veřejných prostředků (ve výši přibližně 2 mld. Kč) by měla tyto hodnoty přinejmenším zachovat nebo je lépe rozvíjet.
 

Žádáme Ministerstvo vnitra ČR, aby nechalo přepracovat podobu Projektu, zejména ve smyslu níže uvedených požadavků.

Žádáme Magistrát hlavního města Prahy a Městskou část Praha – Zbraslav, aby uplatnily, tak jak je jejich povinností dle zákona, veškeré možné námitky k ochraně veřejného zájmů, potřeb občanů městské části Praha – Zbraslav a životního prostředí a zasadily se o zastavení Projektu v navržené podobě a dále jednaly se stavebníkem o úpravě Projektu ve smyslu níže uvedených požadavků.

Žádáme příslušný stavební úřad, aby nezaujatě posoudil Projekt z hlediska souladu s příslušnými právními předpisy (zejména Pražskými stavebními předpisy).
 

1) Objemové řešení

Požadujeme hmotově rozčlenit objekty a zredukovat jejich výšku tak, aby více odpovídaly charakteru Zbraslavi a objektům v bezprostředním okolí. Tj., aby navržené hmoty měly maximální delší půdorysný rozměr do 47 m a maximální výšku do 20 m.
 

2) Dopravní opatření

Požadujeme, aby součástí Projektu byla návazná dopravní opatření, která vhodně sníží Projektem způsobenou dopravní zátěž. Jedná se zejména o realizaci všesměrného napojení na ulici Strakonická (viz platný Územní plán Hlavního města Prahy), realizaci hlavního vjezdu do areálu mimo ulici Na Baních, realizaci dopravně zklidňujících opatření v okolí areálu a posílení kapacit MHD.
 

3) Veřejná prostranství

Požadujeme zvýšení kvality k areálu přiléhajících veřejných prostranství, vybudování navazujících chodníků v okolí areálu a výsadbu vhodné zeleně (zejména doplnění a vytvoření alejí kolem areálu). 
 

4) Veřejná diskuze

Požadujeme neodkladné umožnění veřejné diskuze o podobě projektu, který ovlivní celou Zbraslav a svou velikostí a výší investice dosahuje celoměstského významu.

Děkujeme!

 

Podrobnější informace a aktuality naleznete na: www.facebook.com/nedostavbearealupolicie/

 

Autor: Radek Janoušek | 613 podpisů

Více >
Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy 285 podpisů

Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy

Vážený pane premiére, pane ministře dopravy, vážené zastupitelky a zastupitelé hl.m. Prahy,

 

my, níže podepsaní občané, se na vás obracíme s žádostí o podporu řešení okruhu kolem Prahy, které povede k vyloučení tranzitní kamionové dopravy z území hlavního města a středočeských obcí, při respektování zákonných požadavků na ochranu životního prostředí, zdraví obyvatel a územního rozvoje.

 

Současný návrh SOKP dle zásad územního rozvoje však zavádí tranzitní nákladní dopravu do Prahy. Realizace dnes již dálničního průtahu by vedla ke zhoršení dopravní situace a životního prostředí zejména v městských částech na východě a na severu Prahy a měla by negativní dopady na cca 100 000 obyvatel.

 

SOKP dle ZÚR je tedy v rozporu s nařízením č. 1315/2013/EU o transevropských dopravních sítích (TEN-T). K zásadám rozvoje TEN-T patří především zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, rychlé spojení velkých aglomerací, obcházení městských oblastí, oddělení městské a tranzitní dopravy.

 

Odmítáme prosazování více než 50 let staré koncepce SOKP, která vznikala za jiné geopolitické situace pro zcela odlišné intenzity dopravy a předpokládanou zátěž než dnes. Od té doby došlo k významnému rozvoji města a obrovskému nárůstu dopravy v důsledku přechodu na tržní hospodářství a zapojení do evropských struktur.

 

Žádáme vás tímto o následující:
1.Iniciovat objektivní posouzení variant řešení pro vyloučení tranzitní, zejména kamionové dopravy z území hl.m. Prahy
2.Projednat navrhované varianty a vybrat tu, která se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, ochrany životního prostředí, bezpečnosti dopravy, nákladů a územního rozvoje
3.Vymezit koridor vybrané varianty v územně plánovacích dokumentech a iniciovat přípravu podkladů pro proces EIA
4.Řešit odděleně od tranzitu dopravní obslužnost v okrajových částech Prahy

 

Věříme, že se podaří najít řešení přínosné pro Prahu i Středočeský kraj.

 

Autor: Alena Štrobová | 285 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku