Petice proti senátnímu návrhu na  novelizaci § 23 Autorského zákona 874 podpisů

Petice proti senátnímu návrhu na novelizaci § 23 Autorského zákona

Žádáme poslaneckou sněmovnu, aby nepřijala sněmovní návrh na novelizaci § 231 Autorského zákona., protože je v rozporu se základními právy vlastníků autorských práv, s právem EU, s Judikaturou Soudního dvora EU a ohrožuje ochranu duševního vlastnictví.

Senátní návrh z pera senátora Valenty je postaven na tom, že některé provozovny a některá další zařízení, by neměly mít ze zákona povinnost, platit za užití hudby a audiovizuálních děl vlastníkům těchto práv. Tedy autorům, hudby, textařům, interpretům, muzikantům, hercům, scénáristům nebo režisérům, ani vydavatelům, kteří do výroby díla vložili vlastní peníze.

Odměny pro nositele práv duševního vlastnictví v ČR jsou ve srovnání s dalšími státy Evropy několikanásobně podhodnoceny při srovnání ve vztahu k hrubému domácímu produktu. I přes to přichází senát s úpravou novely, která by znamenala razantní snížení odměn pro majitele práv a dále:

Zásah do osobnostních práv a soukromého vlastnictví. Zásah do mezinárodních smluv v rámci Evropy i světa. Zákonem nařízené snížení odměn pro majitele práv v soukromém sektoru. Narušení podnikatelské svobody a vztahu mezi majitelem díla a jeho uživateli. Rozjetí tisíce soudních sporů, které by okamžitě zahltily naše soudy. Novela by ochromila práva autorů, interpretů, herců a dalších majitelů v oblasti duševního vlastnictví.

Duševní vlastnictví, tak jako osobní vlastnictví, je základem kulturní společnosti a nesmí být oklešťováno jakoukoli zájmovou silou. Schválení tohoto návrhu by vyvolalo pošlapání těchto zásad a vyvolalo by tisíce soudních sporů, narušilo uzavřené mezinárodní smlouvy a vystavilo Českou republiku i mezinárodním soudním sporům.

Navrhovaná novela přináší návrh na porušování oprávněného požadavku na odměnu při užití děl majitelů autorských práv tam, kde užití díla nemá údajně přímý vliv na hospodářský výsledek. Dle rozsáhlých analýz vlivu hudby na zákazníka a se jedná o zdůvodnění mimo realitu života. Naopak navržená novela by omezovala majitele práv nakládat svobodně se svým majetkem, kterým je duševní vlastnictví, což je základní právo ve svobodném společenství a svobodném podnikání v demokratické společnosti.

Přijetí tohoto návrhu by znamenalo, že ceny za výrobek, či dílo hmotné, nebo duševní, by ovlivňoval stát, dle přání vlivného uživatele, nebo skupiny uživatelů přímo zákonem.

Senátní návrh nebyl prodiskutován se žádnými oprávněnými majiteli práv, ani s právníky na autorské právo a zástupci autorů a výkonných umělců a nebyl brán zřetel na mezinárodní úmluvy v oblasti autorského práva.

Proto apelujeme na poslaneckou sněmovnu a vládu, aby tento zlom v našem právním řádu nedopustila a tento návrh sněmovny nepřijala.

Prosíme všechny, kteří si váží osobního duševního vlastnictví a svobodného podnikání v ČR o podporu této petice svým podpisem.

Bližší vysvětlení a právní rozbor situace najdete v dopisech, které jsou odeslány všem poslancům českého parlamentu Svazem autorů a interpretů, Hereckou asociací a společností Intergram.

Dopis SAI a Herecké asociace poslanecké sněmovně (poslancům ČR) Dopis právního odd.. společnosti Intergram

Autor: SAI a Herecká asociace | 874 podpisů

Více >
ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY 3560 podpisů chybí 11440

ZÁKAZ POUŽÍVÁNÍ A PRODEJE ZÁBAVNÍ PYROTECHNIKY

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Motto: Normální je nerušit, neznečišťovat a neohrožovat zbytečně životy ani zdraví spoluobčanů.

 

Listina základních práv a svobod, článek 35, odst. 1) Každý má právo na příznivé životní prostředí.

 

Proto vítáme iniciativu MŽP ČR a následnou poslaneckou aktivitu, která konečně zamezila rušení lidí i přírody užitím zábavní pyrotechniky v národních parcích (NP) ČR novelou zákona č. 114/92 Sb. To ale nestačí.
 

Nevidíme však důvod, aby ve zbylé části státu (mimo NP), trpěli lidé i příroda čím dál většími škodlivými dopady petard a ohňostrojů. Není důvod diskriminovat ani přírodu ani lidi mimo národní parky – i oni mají právo na klid.
 

Proto my, níže podepsaní obyvatelé České republiky, prostřednictvím této petice žádáme Vládu a Sněmovnu České republiky o stanovení Zákazu používání a prodeje zábavní pyrotechniky na celém území České republiky bez výjimky.
 

Důvody pro podání této petice:

1) Nepříznivý vliv na životní prostředí a zásoby (i pitné) vody – mj. rozpor se zákonem o vodách č.  254/2001 Sb. (Příloha č.1)

2) Nepříznivý vliv na domácí i divoká zvířata včetně ohrožených druhů – mj. rozpor se zákonem č. 114/92 Sb. (Příloha č.2)

3) Neodborná a nepovolená manipulace způsobuje stovky zranění lidem i zvířatům. (Příloha č.3)

4) Nepříznivý vliv na psychiku a zdraví obyvatel, především starších lidí a malých dětí. (Příloha č.4)

5) Trvalé porušování zákonných podmínek pro používání zábavné pyrotechniky jak při prodeji, tak při užití. (Příloha č.5)

6) Znečištění veřejných ploch měst a obcí a následný nadbytečný úklid. (Příloha č.6)

7) Porušování vyhlášek většiny měst a zbytečné výdaje měst a obcí, které namísto plýtvání do pyrotechniky by mohly sloužit potřebným. (Příloha č.7)

8) Znečištění ovzduší a životního prostředí – přímý rozpor se zákonem na ochranu ovzduší č. 201/2012 Sb. (§ 1 odst. 1) a se zákonem o odpadech č. 185/2001 Sb. (§ 10, odst. 1) a 2) – povinnost předcházení vzniku odpadů).

9) Nulová možnost rozpoznat teroristický útok od pyrotechnické „zábavy“ – jde dokonce o jasné bezpečnostní riziko pro ČR.

 

PŘÍLOHY KE STAŽENÍ ZDE

 

Navrhované řešení:

Jako jediné smysluplné, systémové a nejbezpečnější řešení ve všech ohledech shledáváme úplný zákaz používání zábavné pyrotechniky, a tedy i prodeje na území České republiky.

 

PETIČNÍ ARCH KE STAŽENÍ ZDE

 

Adresováno:

Úřad vlády České republiky, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1 - Malá Strana, PSČ 118 01

Parlament České republiky – Poslanecká sněmovna, Sněmovní 4, Praha 1, PSČ 118 26

 

Za petiční výbor vyřizuje:

Nikola Alice Hurychová, Přemyslovská 29, Praha 3, 130 00

Nikola Procházková, 28. října 102, Kladno 273 09

Jiří Malík, Horní Teplice, Horní 3, Teplice nad Metují, 549 57 – zastupuje před úřady
 

V Teplicích nad Metují a v Praze dne 4. 1. 2019

Za správnost: Jiří Malík

Autor: Nikola Alice Hurychová | 3560 podpisů

Více >
Ochrana, azyl pro  Bahrama Samaniho 77 podpisů chybí 923

Ochrana, azyl pro Bahrama Samaniho

Vážení slovenští politici, vážená paní ministryně ,
apelujeme na Vás ohledně kurdského politika Bahrama Samaniho, který byl zadržen 8.1.2019 na letišti v Košicích. Tento kurdský politik je žadatelem o azyl z legitimního důvodu politického pronásledování a reálného ohrožení svého života. Ve své vlastní zemi v Íránu mu je bráněno vyjadřovat své politické přesvědčení. Nyní mu hrozí krutá poprava oběšením a to jen proto, že má jiný politcký názor než vládnoucí strana. Podařilo se mu před tímto nebezpečím uniknout do demokratické země, kterou je Slovenská republika. Naše obě země ČR a SR jsou země demokratické, mají právní systém, ale také svou historii, díky které mohou snadněji pochopit co to znamená být politicky pronásledován. Proto věřím, že demokratická země jakou je Slovenská republika nedopustí deportaci nevinného člověka do Turecka. Při této deportaci  hrozí panu Bahramu Samanovi jistá smrt oběšením, jelikož Turecko a Írán mezi sebou mají úmluvu o předávání politických zločinců. Při čemž víme, že pan Bahram Samani není z pohledu demokratické země zločinec, ale naopak člověk, který potřebuje ochranu a zastání. Je pronásledován pro svůj politický názor, na který má právo, ale v jeho zemi neuznávají demokratické principy a práva jedinců na svůj vlastní politcký či náboženský názor. Touto zemí, kde panuje totalita, je označen za zločince. Z pohledu našich demokratických principů se rozhodně nemůžeme na tohoto člověka dívat jako na zločince, ale jako na oběť. 
Věříme, že člověk který je ohrožen na svém životě je nucen, oprávněn a také povinen použít jakékoliv prostředky, které neublíží dalšímu člověku, k záchraně svého života, což také pan Samani udělal, když použil falešný pas.  Věříme, že by toto udělal každý člověk, kterému by hrozila smrt a chtěl by se zachránit. 
Apelujeme na Vás, na další politiky a vyšší úředníky, kteří mají pravomoc ochránit člověka, který je pronásledovan a ohrožen na životě, abyste tak učinili co nejrychleji a takovým způsobem, aby panu Samanimu nehrozila deportace nyní ani v budoucnu.  Doufáme, že demokratická země jakou je Slovenská republika nedopustí smrt nevinného člověka. 

 

Autor: Vlasta Wanková | 77 podpisů

Více >
NE předimenzované dostavbě areálu policie v Praze – Zbraslavi 517 podpisů

NE předimenzované dostavbě areálu policie v Praze – Zbraslavi

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto nesouhlas s podobou projektu dostavby areálu Policejního prezidia ČR, ulice Na Baních, Praha 5 – Zbraslav, jenž je investiční akcí Ministerstva vnitra ČR (dále také jako „Projekt“).

Zásadně se ohrazujeme proti výstavbě Projektu v navrhované podobě, a to z následujících důvodů:
 

1) Charakter zástavby

Navržená stavba půdorysnými a výškovými rozměry naprosto neodpovídá charakteru Zbraslavi ani svému nejbližšímu okolí. Největší objekt návrhu je dlouhý 180 m a až 37 m vysoký. To velikostně odpovídá budovám největších pražských sídlištích, nikoliv rezidenční zástavbě vil a viladomů, která v městské části Praha - Zbraslav převažuje. Stávající objekty v areálu policie mají rovněž menší rozměry. Pro příklad největší z nich mají délku 47 m a výšku do 20 m.

Navržený Projekt je tak v jednoznačném nesouladu s Pražskými stavebními předpisy (§ 20 a § 26), které velikost i výšku staveb v Praze regulují.
 

2) Zvýšení dopravní zátěže

Projekt počítá s napojením na existující komunikace a nepočítá s realizací žádných dopravních opatření.  1000 nově umístěných zaměstnanců, 776 nových parkovacích míst v areálu a další desítky až stovky aut parkujících mimo areál ale znamenají zvýšení dopravní zátěže v okolí areálu a v hlavních ulicích po celé Zbraslavi. Větší nároky na kapacitu hromadné dopravy jsou taktéž nevyhnutelné.
 

3) Zvýšení hluku a znečištění

V důsledku předchozího bodu je předpokládaný nárůst hladiny hluku a hladiny znečištění.
 

4) Kvalita veřejných prostranství

Projekt má po celém svém obvodu dvoupatrový betonový sokl bez jediného okna nebo dveří, což degraduje veškerá přiléhající veřejná prostranství. Návrh tímto rovněž snižuje potenciál jednoho z mála rozvojových území Zbraslavi v oblasti kolem supermarketu Lidl, které s areálem policie přímo sousedí.

Projekt rovněž neřeší obnovu ani rozvoj zeleně v přiléhajících veřejných prostranstvích.
 

5) Snížení kvality bydlení a života

Projekt v navržené podobě jednoznačně sníží kvalitu bydlení a života obyvatel Zbraslavi. To je v přímém rozporu s veřejným zájmem, protože investice z veřejných prostředků (ve výši přibližně 2 mld. Kč) by měla tyto hodnoty přinejmenším zachovat nebo je lépe rozvíjet.
 

Žádáme Ministerstvo vnitra ČR, aby nechalo přepracovat podobu Projektu, zejména ve smyslu níže uvedených požadavků.

Žádáme Magistrát hlavního města Prahy a Městskou část Praha – Zbraslav, aby uplatnily, tak jak je jejich povinností dle zákona, veškeré možné námitky k ochraně veřejného zájmů, potřeb občanů městské části Praha – Zbraslav a životního prostředí a zasadily se o zastavení Projektu v navržené podobě a dále jednaly se stavebníkem o úpravě Projektu ve smyslu níže uvedených požadavků.

Žádáme příslušný stavební úřad, aby nezaujatě posoudil Projekt z hlediska souladu s příslušnými právními předpisy (zejména Pražskými stavebními předpisy).
 

1) Objemové řešení

Požadujeme hmotově rozčlenit objekty a zredukovat jejich výšku tak, aby více odpovídaly charakteru Zbraslavi a objektům v bezprostředním okolí. Tj., aby navržené hmoty měly maximální delší půdorysný rozměr do 47 m a maximální výšku do 20 m.
 

2) Dopravní opatření

Požadujeme, aby součástí Projektu byla návazná dopravní opatření, která vhodně sníží Projektem způsobenou dopravní zátěž. Jedná se zejména o realizaci všesměrného napojení na ulici Strakonická (viz platný Územní plán Hlavního města Prahy), realizaci hlavního vjezdu do areálu mimo ulici Na Baních, realizaci dopravně zklidňujících opatření v okolí areálu a posílení kapacit MHD.
 

3) Veřejná prostranství

Požadujeme zvýšení kvality k areálu přiléhajících veřejných prostranství, vybudování navazujících chodníků v okolí areálu a výsadbu vhodné zeleně (zejména doplnění a vytvoření alejí kolem areálu). 
 

4) Veřejná diskuze

Požadujeme neodkladné umožnění veřejné diskuze o podobě projektu, který ovlivní celou Zbraslav a svou velikostí a výší investice dosahuje celoměstského významu.

Děkujeme!

 

Podrobnější informace a aktuality naleznete na: www.facebook.com/nedostavbearealupolicie/

 

Autor: Radek Janoušek | 517 podpisů

Více >
Zachraňme SOŠ Český Brod - Liblice 58 podpisů chybí 4942

Zachraňme SOŠ Český Brod - Liblice

Zastupitelstvu Středočeského kraje
Zborovská 11
150 21 Praha 5

V Českém Brodě-Liblicích 16. 1.2019

 

PETICE

 

            dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a § 1 zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

za zachování Střední odborné školy Český Brod-Liblice 

My, níže podepsaní, zejména žáci, jejich rodiče a zaměstnanci Střední odborné školy v Českém Brodě-Liblicích, Školní 145, 282 20Český Brod-Liblice, jakož i další občané, nesouhlasíme s návrhem zřizovatele školy na sloučení se Střední průmyslovou školou strojírenskou a Jazykovou školou v Kolíně od 1. 9. 2019.

 Důvody nesouhlasu:

1. Záměr kraje považujeme za nebezpečný precedent s ohledem na to, že termín sloučení škol k 1. 9. 2019 je velmi krátký a ohrožuje zejména žáky 3. ročníku, kteří by pouhý rok před maturitou byli vystaveni nejistotě ohledně dokončení studia. Navíc oznámení této skutečnosti až v průběhu školního roku 2018/2019 uprostřed náborových aktivit na rok 2019/2020 považujeme za nestandardní a nekoncepční.
2. Většina našich žáků dojíždí do školy ze spádové oblasti Český Brod, která je dále navázána na Pražskou integrovanou dopravu. Na základě ohlasů, že mnoho našich žáků do Kolína nepřejde a bude dojíždět do Prahy, „sloučení“ tedy fakticky znamená zrušení naší školy. Za těchto okolností pravděpodobně nebude možné zajistit našim žákům studium ani na nástupnické škole.
3. Zřizovatel podal návrh na sloučení škol jen několik měsíců po zvolení nové ředitelky školy, přestože při konkursu ředitelku ujistil, že se žádné změny nechystají. Ředitelka na základě tohoto ujištěnízahájila významné koncepční změny a inovace, které by byly násilně přetrhány a bez šance tyto změny realizovat.  
4. Tradice odborného školství v Českém Brodě – Liblicích trvající více než 130 let by byla nenávratně zničena, stejně jako více než 25 let trvající partnerství s odbornou školou ve Francii. Škola navíc dlouhodobě funguje jako komunitní centrum – pořádá akce pro MŠ, ZŠ i veřejnost. 

Za petiční výbor:

1. Miroslava Jirsová, Nučice 98, 281 63 Kostelec n. Černými lesy
2. Jan Brummer, Příkrá 1247, 281 63 Kostelec n. Černými lesy 
3. Jaroslav Korselt, Puškinská 593, 284 01Kutná Hora
4. Vladimír Bareš, Na Varhánkách 797, 289 11 Pečky
5. Adriana Lengerová, nám. Smiřických 53, 281 63 Kostelec n. Černými lesy
6. Erika Tajčmanová, Chrást 86, 289 14 Poříčany
7. Matěj Christán, Osadní 1061, 281 63 Kostelec n. Černými lesy

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: 
Miroslava Jirsová, Nučice 98, 281 63 Kostelec n. Černými lesy

 

 

 Podpisový arch k petici

Text předmětné petice je umístěn na první straně či v těsné blízkosti tohoto podpisového archu.    Dle §4 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, uvádíme, že podpisový arch se týká petice „za zachování Střední odborné školy Český Brod-Liblice“.

Za petiční výbor:
Miroslava Jirsová, Nučice 98, 281 63 Kostelec n. Černými lesy, jako osoba oprávněná jednat za petiční výbor ve styku s příslušnými orgány.

Autor: Tomáš Gregor | 58 podpisů

Více >
NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE 671 podpisů chybí 4329

NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE

Vážení zastupitelé hlavního města Prahy,

tímto se na Vás obracíme s výzvou, abyste respektovali rozhodnutí Městské části Prahy 15, žadatele o změnu územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy pod č. Z2896/00 v k. ú. Hostivař, která si již nepřeje dále pokračovat v pořizování této změny a chce ji ukončit.

 

Věříme, že v rámci koncepce rozvoje území, v širším kontextu ochrany přírody, veřejného zdraví a kvality života obyvatel, napříč městskými částmi, vezmete v potaz zejména tyto důvody pro zachování stávajícího funkčního využití ploch sportu /SP/ a zvláštní komplexy – ostatní /ZVO/:

1) celoměstsky významná změna a též lokalita, nikoliv brownfield plocha žádající si revitalizaci, nýbrž plnohodnotná kvalitní plocha, která není svou funkcí ani dle současně platného ani dle nově pořizovaného územního plánu určena k obytné zástavbě

2) území zasahuje do ochranného pásma přírodní památky Meandry Botiče, nachází se na rozhraní přírodního parku Hostivař – Záběhlice a hraničí se záplavovým územím

3) výstavbou by nenávratně utrpěl volný bio-koridor podél toku Botiče

4) případná obytná zástavba a provoz s ní spojený by přetnuly zavedenou pěší kolonádu a bezpečné napojení na budovanou cyklostezku Kozinova – Meandry Botiče, došlo by k přerušení pěší a cyklistické prostupnosti území, které je centrálně položené uprostřed Hostivaře

5) hygienická stanice hl. m. Prahy tuto změnu nedoporučuje a za vhodnější považuje stávající využití, jako plocha určená k jinému využití než obytnému nemá území vyřešenou odpovídající infrastrukturu, vč. té dopravní, neberou se v potaz stávající zdroje hluku

6) paralelně s pořizovanou změnou se pořizuje nový územní plán hlavního města Prahy, jehož zpracovatelem je Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR, který navrhovanou změnu akceptuje s podmínkou, že bude vyloučena zastavitelnost jižní části /SP/, která se nachází v ochranné zóně zvláště chráněného území, v Metropolitním plánu pro území navrhuje rekreační využití

7) na území městské části Prahy 15 v současnosti probíhá nebo se plánuje výstavba bytů na všech plochách svým funkčním využitím určených k obytné zástavbě, stav v tomto se změnil a nabral neřízených rozměrů oproti roku 2013, kdy byl podnět na změnu územního plánu podáván

8) pro narůstající obyvatelstvo chybí sportovní, rekreační a sociální zázemí.

 

Proč nadále trvat na pořizování změny funkčního využití plochy na čistě obytné /OB/ a všeobecně smíšené /SV/, když si ji nepřeje samospráva příslušné městské části Prahy 15, místní obyvatelé a vlastníci bytových jednotek z přilehlé lokality, zpracovatel územního plánu Prahy IPR či Hygienická stanice HMP?

 

My, podepsaní občané Městských částí Prahy 15 a Prahy 10, nesouhlasíme s pokračováním pořizování této změny územního plánu, přejeme si zachovat stávající funkční využití území a tímto vás žádáme, abyste revokovali svoje usnesení č. 25/30 ohledně schválení návrhu zadání změny č. Z2896/00 ze dne 30. 3. 2017, též vzhledem k nesouhlasu dalších zainteresovaných subjektů, dále nezatěžovali dotčené orgány se zpracováním i projednáním návrhu změny a pořizování změny ukončili.

 

Děkujeme, že z výše uvedeného nepodlehnete tlaku na bytovou výstavbu ze strany developera, podpoříte a tím ochráníte zájmy občanů hlavního města Prahy.

 

Autor: Lenka Holubcová | 671 podpisů

Více >
Podpora pro rozšíření mateřské školky v Moravanech 19 podpisů chybí 31

Podpora pro rozšíření mateřské školky v Moravanech

Tuto petici
zveřejňujeme v souladu s čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.

 

Adresáti:

Bc. Helena Kadlečíková, starostka

Ing. Lucie Stroblíková, místostarosta

RNDr. Marie Barešová

a zastupitelé obce Moravany u Brna

 

Adresa: Obecní úřad, Vnitřní 49/18 , 664 48 Moravany

 

 Vážená paní starostko, paní místostarostko a zastupitelé obce Moravany, 

 

 touto peticí se na vás obracíme s žádostí o rozšíření mateřské školy s odpovídající kapacitou v co nejbližším možném termínu . 

 

 Vzhledem k překročení kapacity stávající mateřské školky , kdy se tři čvrtě ročníku 2015 nedostalo do školky v Moravanech u Brna prosíme o okamžitou výstavbu dalších dvou tříd k zajištění dostatek míst pro děti od 3 let věku!

 

 Mnohým maminkám s dětmi do 6 let hrozí, že každé ze dvou dětí budou chodit do 2 různých školek, například Nebovidy a Moravany zároveň, popř. Moravany 1 dítě, druhé v Brně. Tato praxe již bohužel v Moravanech funguje několik let !!!

 

 Pokud má matka 2 děti, jedno školkové , druhé mladší 2 let a nemá vlastní auto, je nucena jezdit autobusovou dopravou, kdy řidič většinou dovolí pouze 2 kočárky na jednu jízdu. Takže matka může být vyloučena z přepravy kvůli kočárku. Ani tato situace není v Moravanech přiznivá pro matky , které nevlastní auto! 

 

 Letos se dostaly až 3,5 -leté děti do školky v Moravanech. Přitom podle platného zákona mohou děti začít chodit do státního zařízení již od 2 let!

 

 Rodiče, kteří nemohou umístit své děti do Mateřské školy v Moravanech mohou přijít o své zaměstnání, aby se postarali o své děti.

 

 Soukromé vzdělávání může být v porovnáním se státní mateřskou školkou velmi drahé a hlavně není finančně kompenzováno státem ! 

 

Vzhledem k výše uvedenému požaduji:

1)

 v případě, že obec obdrží dotaci na rozšíření školky o 2 třídy prosíme o okamžitou výstavbu mateřské školky (lokalita naproti stávající MŠ)

2)

 informovat veřejnost o stavu dotací na MŠ a předpokládaného termínu - zahájení a dokončení výstavby mateřské školy.

 

Za petiční výbor : 

Jitka Káňová, U Hájku 4, Moravany u Brna, 66448 tel: 608212875

 

Autor: Jitka Káňová | 19 podpisů

Více >
Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem 19778 podpisů chybí 222

Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem

Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,

 

obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.

 

Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.

 

Co nám chybí

 

Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.

 

Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují  podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,

 

V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Vidět individuální potřeby

 

Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a  stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.

 

Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.

 

A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.       

 

Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.

 

Za spolek Naděje pro děti úplňku,

 

Petr Třešňák

Petra Třešňáková

Antonín Škoch

Autor: Petr Třešňák | 19778 podpisů

Více >
Petice proti muslimské rituální porážce zvířat Halal 1272 podpisů

Petice proti muslimské rituální porážce zvířat Halal

Nejznámější z halal výrobků je halal maso. Při porážce stylem halal (tzv. Zabíha) musí být zvíře podříznuto muslimem za recitace modlitby a to záměrně bez předchozího omráčení (aby tu modlitbu slyšelo), někdy zvíře umírá i několik minut! Zvíře je tedy při porážce při plném vědomí! Ačkoliv je tento způsob ke zvířeti velmi krutý a byl i v mnoha státech zakázán, byla mu v ČR udělena v roce 2010 výjimka Ministerstvem zemědělství v zákoně o ochraně zvířat, kdy se nadřadil islám nad ochranu zvířat a nyní je možné zde tyto rituální vraždy praktikovat.

Naše běžná porážka zajišťuje také vykrvení masa, protože tělo poraženého zvířete je ihned pověšeno za nohy. V pouštních podmínkách nebylo zvíře za co pověsit a tak se podeřezávalo na zemi. Halal maso tak nejenže není lépe vykrveno, ale kromě baktérií obsahuje navíc i plno stresových hormonů.

Halal maso má i naprostá většina Kebab občerstvení, zejména turecký Donner, Indické a podobné restaurace, ale i běžné restaurace a dokonce školní jídelny. Většinou samozřejmě bez označení, aby neodradili nemuslimské zákazníky, nebo o tom nevědí, ale neštítí se občas i lhát. Např. halal s označením firmy DZ Klatovy i s logem Klasa! (již není v prodeji díky našemu upozornění prodejce, za což mu děkujeme).

HYGIENA A RIZIKO INFEKCE
Podle hygienických a právních předpisů Evropské unie musí být porážka provedená po omráčení zvířete. Předpis vyžaduje podvázání jícnu, aby se zabránilo tomu, že střevní a žaludeční obsah přelije maso. Rituální porážky (halal) mají výjimku z těchto právních a hygienických předpisů EU. Velkou pozornost ale přitahují znalecké hygienické posudky, které varují před tím, že způsob halal porážky neumožňuje dodržení požadovaných hygienických norem. Tato metoda porážky de facto není schopna zajistit podvázání jícnu (ligace) a přes zející ránu otevřeného jícnu je maso kontaminované žaludečním a střevním obsahem. Z tohoto důvodu u halal masa roste riziko kontaminace např. bakterií Escherichia Coli, kontaminace se týká hlavně mletého masa zvláště u hamburgerů a dalších produktů z mletého masa.

Autor: Lucyna Rapacká | 1272 podpisů

Více >
Petice proti množírnám psů 16360 podpisů

Petice proti množírnám psů

Důrazně žádáme o legislativní změnu, která by zamezila, aby v České republice trpěly tisíce zvířat v množírnách ve kterých se ze psů stává pouhé zboží.

Nejcharakterističtějším znakem těchto prostorů jsou otřesné podmínky, zvířata žijí většinou v těsných klecích, nemají žádný pohyb, pořádnou stravu a v některých případech jsou nechávány v nevytápěných prostorech i v zimě, protože jejich zdraví a spokojenost jsou tím posledním, o co obchodníkům s takto chovanými psy jde.

 

Feny žijí jen proto, aby rodily a jakmile toho již nejsou schopny, jsou nemilosrdně utráceny. Štěňata jsou odebírána od psů v nejútlejším věku, díky čemuž dochází k jejich častému úmrtí, neboť ještě nejsou schopny samostatného přežití. I v případě, že jsou se štěňata dostatečně životaschopná a přežijí, provází je od mládí zdravotní a psychické problémy, které zcela korespondují s hrůznými podmínkami, ve kterých jsou psi vychováváni. Nejedná se pouze o růstové problémy, díky absolutnímu nedostatku socializace nejsou psi zvyklí nejen na lidi, ale ani na ostatní psy či jiná zvířata, v extrémních případech dokonce ani na denní světlo.

 

„V množírnách zvířata žijí ve vlastních výkalech na malém prostoru jako ve vězení, nemají dostatek krmení ani vody. Ta, která mají více štěstí, jsou určena na prodej, pokud přežijí transport narvaná do malých přepravek na ovoce a zeleninu bez vody a krmení, na místo určení," říká veterinářka Martina Načeradská.

Problém je zcela nevhodně řešený legislativě, po právní stránce se jedná pouze o obecné formulace, které není sebemenší problém obejít, veterinární zpráva poté nemá právo na kontrolu bez předchozího oznámení, což dává množitelům dostatek času vše na oko zakrýt či uvést do vyhovující stavu, který samozřejmě trvá jen po dobu nezbytně nutnou. Navíc veterinární zpráva operuje vždy v daném regionu, není tedy pro množitele nic jednoduššího, než problematickou množírnu přesunout do jiného kraje.

Vše je podpořeno stále častějším prodejem přes internet, neboť dochází k takřka minimální kontrole před nákupem.

 

Místopředsedkyně Senátu Miluše Horská doufá ve změnu legislativy za dva roky, což nám přijde jako zcela neadekvátně dlouhá doba. Apelujeme proto na ministerstvo zemědělství a spravedlnosti, aby neprodleně zakročily. 

Autor: Petra Kociánová | 16360 podpisů

Více >
Stop prodeji papoušků v zoo obchodech 717 podpisů

Stop prodeji papoušků v zoo obchodech

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním zakládám tuto petici:

Vzhledem k velice častým případům, kdy zejména střední a velcí papoušci jsou v zoo obchodech vystaveny v nevyhovujících podmínkách, díky vysokým maržím obchodů žijí mnohdy i několik let v malých klecích bez možnosti proletu, bez možnosti zabavit se, kdy u nich v 80procentech dochází díky stresu k sebepoškozování a narušení jejich psychiky jsem názoru že jde ze strany provozovatelů o týrání zvířat, rozhodl jsem se založit tuto petici. My, níže podepsaní, žádáme o změnu zákonů na ochranu zvířat v těchto konkrétních bodech a důslednou kontrolu a sankcionování ze stran FÚ, KVS a obcí.
- Požadujeme omezení prodeje středních a velkých druhů papoušků v zoo obchodech, nejlepé však úplný zákaz prodeje.
- Žádáme, aby  Zákon na ochranu zvířat obsahoval všechny povinnosti chovatelů a všech dalších subjektů, zejména prodejců zabývajícími se zvířaty, aby zajistili vhodné podmínky pro jejich ubytování před prodejem koncovým zákazníkům.
-  Žádáme důkladnější šetření případů týrání zvířat: využívání možnosti zvíře z nevhodných podmínek ihned odebrat, přísnější posuzování stavu zvířete KVS, kdy se bude přihlížet nejen k výživovému stavu zvířete, ale i ubytování, velikost klece, péči, chorobám, možnosti přirozeně se pohybovat-proletět, zabavit.

 

Autor: Miroslav Dubina | 717 podpisů

Více >
Petice  za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám 6894 podpisů

Petice za dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám

My, níže podepsaní, vyzýváme poslance, senátory a vládu České republiky, aby do právního řádu ČR zajistili přijetí zákonného či podzákonného právního předpisu, který by ustanovil dobrovolnost očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám.

Proč má být očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám dobrovolné

1. Protože očkování kombinovanou vakcínou MMR neumožňuje dosáhnout optimální ochrany populace před těmito nemocemi.

2. Protože očkování proti těmto nemocem je dobrovolné ve všech vyspělých demokratických zemích a dokonce i v některých postkomunistických státech.

3. Protože tyto nemoci nepředstavují takové zdravotní riziko, aby bylo nutné očkování vymáhat zákonem pod hrozbou pokuty a omezování neočkovaných dětí.

 

I.

Účinnou ochranu proti spalničkám potřebují ty úplně nejmenší děti, účinnou ochranu proti příušnicím hlavně chlapci a mladí muži a účinnou ochranu proti zarděnkám až ženy v období těhotenství. Jedná se zřetelně o zcela odlišné skupiny osob. Tato skutečnost by měla mít v každém rozumně řízeném systému ochrany veřejného zdraví zcela zásadní význam, a to pro nalezení a přijetí optimálních očkovacích schémat proti každému z těchto tří onemocnění samostatně.

Používání kombinované vakcíny MMR (Measles, Mumps, Rubella), tedy živé vícesložkové vakcíny proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám, však brání použití optimálního schématu očkování pro každé z těchto tří onemocnění. Protože je proti spalničkám žádoucí očkovat velmi brzy, je příliš brzy očkováno i proti příušnicím a zarděnkám a mladí dospělí již nejsou proti těmto chorobám chráněni. Zlepšit schéma očkování vakcínami MMR proti jednomu onemocnění znamená pravidelně zhoršit schéma očkování proti onemocnění jinému.

Důsledky těchto neoptimálních protichůdně-kompromisních schémat můžeme již mnoho let pozorovat také v ČR. Jsou to mimo jiné již zcela pravidelné lokální epidemie (outbreaky) příušnic mezi mladými očkovanými lidmi (1).

Z důvodů, které nebyly nikdy veřejně objasněny, se orgány ochrany veřejného zdraví nepokusily na našem trhu zajistit trvalou dostupnost tzv. monovalentních vakcín, především samostatných vakcín proti spalničkám a vakcín proti příušnicím a zarděnkám. Naopak připustily, aby z našeho trhu zmizely registrované monovalentní vakcíny (např. Pavivac (2)). Orgány ochrany veřejného zdraví ČR se svou nečinností spolupodílí na neoptimálním stavu ochrany veřejného zdraví a účastní se protežování spotřeby vakcín MMR na úkor legitimních zdravotních zájmů všech očkovaných dětí a celé populace.

 

II.

Očkování proti příušnicím, zarděnkám a spalničkám je v Evropě (31 států, t.j. 28 států EU plus Norsko, Švýcarsko a Island) povinné pouze v devíti zemích (3). Z postkomunistických zemí již od povinného očkování zcela upustila Litva a Estonsko. Dokonce ani státy, které zavedly povinné očkování a na svém území jej velmi přísně prosazují (Francie), nepřistoupily k zavedení povinného očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám. Neshledaly k tomu dostatečné odborné důvody.

Japonsko ustoupilo od používání kombinované vakcíny MMR v roce 1993 a od té doby toto očkování nebylo v Japonsku obnoveno. Dobrovolné očkování je prováděno monovakcínami (4).

 

III.

Očkování proti příušnicím je očkování proti dříve zcela běžné dětské nemoci, která nikdy nepatřila mezi „metly lidstva“ a která má u malých dětí nejmírnější a nejpříznivější průběh. Je to právě současný způsob očkování proti příušnicím, který zvyšuje očkovaným dětem zdravotní riziko. Efekt očkování totiž příliš rychle vyprchává (5). V důsledku toho se posouvá výskyt příušnic do vyšších věkových skupin adolescentů a dospělých, ve kterých je toto onemocnění objektivně nebezpečnější (6). Příušnice jsou obávané zejména u dospívajících chlapců a mladých mužů, a to pro riziko virového zánětu varlat s možným následkem neplodnosti.

Očkování proti zarděnkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která je nebezpečná pouze pro matky v těhotenství, a to kvůli možnému ohrožení vyvíjejícího se plodu (7). Takové případy však byly i před érou očkování jen velice vzácné. Očkování proti zarděnkám je užitečné pouze pro ženy, a to až ve věku 17-35 let. Vzhledem k riziku poškození plodu zarděnkami je s podivem, že neexistuje žádná klinická studie, která by ochranný účinek vakcín MMR proti zarděnkám potvrzovala. Ochranný účinek očkování vakcín MMR proti zarděnkám tedy zatím ani není vědecky prokázán (8). Dětem v ČR je dnes očkování proti zarděnkám aplikováno nerozumně brzy, a to již před druhým rokem věku. V nezanedbatelném procentu případů proto stihne hladina protilátek proti viru zarděnek poklesnout pod kritickou hodnotu tak brzy, že vakcína nechrání těhotnou ženu před onemocněním a tedy ani plod před rizikem vrozených vývojových vad (9).

Očkování proti spalničkám je očkování proti běžné dětské nemoci, která také nepatřila mezi „metly lidstva“. V době před očkováním spalničky nikdy nebyly všeobecně obávaným onemocněním. Úmrtnost na spalničky dramaticky poklesla a byla v ČR velmi nízká již před zahájením očkování v roce 1969 (10). Spalničky mohou vzácně ohrozit vážným průběhem a některými komplikacemi především velmi malé děti do 1-2 let věku.

 

Závěrem

My, níže podepsaní, považujeme za nelegitimní a protiústavní, aby stát nařizoval rodičům a jejich dětem povinně se podrobit zdravotní péči, která představuje neoptimální a nedokonalou prevenci navíc méně závažných infekčních onemocnění. Máme za to, že stát může nařídit a vynucovat povinné očkování pouze tehdy, pokud nejprve učinil vše pro to, aby občanům zpřístupnil takový způsob očkování, který odpovídá aktuálnímu stavu vědeckého poznání.

Princip dobrovolnosti a svobodné volby rodičů musí být zachován i proto, že rodiče už dnes mohou na své náklady zajistit svým dětem lepší a kvalitnější očkovací schémata pomocí monovalentních vakcín dostupných v sousedních zemích (11, 12).

Politické upřednostňování vakcín MMR je ve svém důsledku aktem odepření optimální ochrany veřejného zdraví a úmyslným poškozováním práv a legitimních zájmů občanů ČR.

Proto žádáme poslance, senátory a vládu ČR, aby vyhověli požadavku této petice.

 

V Praze, dne 21. března 2017

 

Václav Hrabák
předseda Společnosti pacientů s následky po očkování, z. s.
 

Sestavitel petice:
Společnost pacientů s následky po očkování, z. s.
Horní 2, 140 00 Praha 4 – IČO: 04420934
www.poockovani.cz/peticeMMRwww.e-petice.cz/MMR

 

Zdroje, odkazy a přílohy:

(1) www.ockovani.wordpress.com/2016/03/03/kazdorocni-epidemie-priusnic-u-ockovanych/

(2) www.sukl.cz/modules/medication/detail.php?code=0137313&tab=info

(3) Očkování proti spalničkám, příušnicím a zarděnkám mají jako povinné pouze tyto státy: Bulharsko, Rumunsko, Lotyško, ČR, SR, Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Slovinsko.


(4) www.japantoday.com/category/health/view/japans-national-immunisation-program-still-trails-behind-europe

(5) www.​academic.oup.com/jid/article/197/7/950/798890/Persistence-of-Measles-Mumps-and-Rubella

(6) http://reference.medscape.com/article/966678-overview

(7) www.​academic.oup.com/jid/article/187/Supplement_1/S146/2043190/New-Horizons-in-the-Control-of-Rubella-and

(8) www.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/14651858.CD004407.pub3/abstract

(9) www.jid.oxfordjournals.org/content/206/10/1542.long

(10) www.szu.cz/uploads/Epidemiologie/2014_Trendy_ockovacich_nakaz.pdf strana 13

(11) Masern-Impfstoff-Merieux, řádek 2 tabulky povolených LP v SRN www.pei.de/EN/medicinal-products/vaccines-human/measles/measles-node.html

(12) Právní předpisy EU umožňují všem občanům čerpat zdravotní služby v libovolném členském státě EU podle pravidel daného státu. Rodiče z České republiky tak mohou požadovat například po dětských lékařích ve Spolkové republice Německo očkování svých dětí, a to vakcínami uvedenými na trh v SRN, které na trhu v ČR nejsou registrovány.

 

Pokud chcete podpořit tuto petici maximálně efektivně, prosíme o podepsání její elektronické i tištěné verze současně.

Petici a podpisový arch k vytištění stahujte zde:

Petice včetně podpisového archu - www.poockovani.cz/downloads/peticeMMR+arch.pdf
Samostatný podpisový arch -  www.poockovani.cz/downloads/Podpisovy_arch_peticeMMR.pdf

 

Více informací naleznete na www.poockovani.cz/peticeMMR

 

Autor: Společnost pacientů s následky po očkování, z. s. | 6894 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku