Železniční zastávka Vícemilice 25 podpisů

Železniční zastávka Vícemilice

My, níže podepsaní občané Bučovic – městské části Vícemilice prostřednictvím této petice žádáme, aby byla ve Vícemilicích vybudována železniční stanice pro osobní vlaky.

 

Stanice by byla vybudována na existující železniční trati Brno hl. nádraží – Veselí nad Moravou, na traťovém úseku Bučovice – Nesovice. A to přímo ve Vícemilicích v části železnice vedle stávajícího železničního přejezdu. Železniční stanice obyvatelům Vícemilic výrazně zlepší přístup do centra Bučovic, Brna i do dalších měst. V současnosti se plánuje stavba „Elektrizace Blažovice – Veselí nad Moravou“. Stavba železniční zastávky Vícemilice by se tak mohla vybudovat společně s 1. etapou elektrizace trati, nebo jako samostatná stavba současně s elektrizací výše uvedené tratě.

 

Přínos a důvody pro zhotovení železniční zastávky Vícemilice pro osobní vlaky:

- Železniční zastávka výrazně ovlivní přístup obyvatel městské části Vícemilice do centra Bučovic. Především v časech, kdy do centra Bučovic není žádné autobusové spojení linky č. 643. Obyvatelé Vícemilic nemají ve své oblasti žádné služby. Chybí tady obchod, lékař, lékárna, restaurace a jiné služby. Vše se nachází až v centru Bučovic. Obyvatelé musí za službami cestovat do centra Bučovic/Brna a zpátky. Vlakovým spojením Vícemilice – Bučovice (centrum) se doplní spoje, které můžou obyvatelé využít pro základní služby a prakticky doplní místní dopravu v Bučovicích.
- Zajištěním železniční zastávky pro obyvatele Vícemilic přibude možnost zajet do centra Bučovic (nebo přímo do Brna) ve večerních hodinách za zábavou, (například do restaurace a zpět).
- Při nepříznivém počasí je problém dostat na vlakovou stanici v Bučovicích z Vícemilic. Ne vždy navazují autobusové spoje odjíždějící z Vícemilic na vlakové spoje odjíždějící z Bučovic. Cesta pěšky vede podél hlavní silnice po cyklostezce/chodníku, kudy je to cca 2,1 km (cca 25 min chůze). Za nepříznivého počasí tedy není pro obyvatele Vícemilic snadné dostat se na železniční zastávku do Bučovic.
- Autobusová linka č. 643 (Vícemilice – Bučovice) zajišťuje především spojení pro děti základní školy. Přes školní prázdniny, kdy jsou některé autobusové spoje zrušeny, je spojení na vlakovou zastávku do Bučovic nepoužitelné, nebo žádné. Samotné spoje pro ostatní cestující (pracující, středoškoláci, vysokoškoláci, důchodci atd.) je slabé.
- Někdy se stává, že autobusy jedoucí po vytížené silnici E50 meškají a není tak možné stihnout přestup na vlakový spoj.
- Železniční zastávka ve Vícemilicích by velmi pomohla cestujícím, kteří pracují mimo město a cestují ve večerních nebo ranních hodinách. Např. autobusový poslední spoj Bučovice – Vícemilice jede kolem 18 hod. Jít potom ve 23 hod kolem hlavní silnice do Vícemilic, je nepříjemné a místy nebezpečné.
- Víkendové spojení autobusem z Vícemilic do centra Bučovic, nebo na vlak, je velmi slabé.
- Městská část Vícemilice má nezanedbatelný počet obyvatel v rámci Bučovic. Nově ve Vícemilicích, v blízkosti železničního přejezdu, přibyla výstavba 77 bytů. Výstavba 1. etapy je zkolaudovaná a z velké části zabydlená. Výstavba 2. etapy bude zkolaudovaná v roce 2022. To vede k dalšímu výraznému nárůstu obyvatel.
- Vybudování železniční zastávky by pozitivně ovlivnilo dojíždění za prací/školou směrem na Brno. Na silnici E50 a dálnici D1 jsou permanentně kolony. Po samotném příjezdu do Brna je také problém se zaparkováním v centru. Nicméně i tak v tuto chvíli obyvatelé raději zvolí cestu autem než komplikovanější nepřímé spojení z Vícemilic.
- Z mapy železniční tratě a rozmístění zastávek pro osobní vlaky, je zřejmé, že železniční zastávky jsou téměř v každé obydlené oblasti. A to v malé vzdálenosti od sebe i v mnohem méně zabydlených oblastech. Ve Vícemilicích však tato možnost chybí, přestože je zde železniční trať v bezprostřední blízkosti zabydlené oblasti. Je tu velký potenciál využití zastávky a také vhodný prostor pro zhotovení zastávky (kolej je přímá, pozemky kolem tratě se dají použít pro stavbu nástupiště).

 

 

Vybudování železniční zastávky v městské části Vícemilice bude pro její obyvatele velkým přínosem.

 

Děkujeme.

 

 

Petici podávají za obyvatele městské části Vícemilice:

Ing. Radoslav Bangó, Osvobození 295, Vícemilice

Tomáš Šiška, Osvobození 297, Vícemilice

Simona Szilvásová, Osvobození 293, Vícemilice

Autor: Simona Szilvásová | 25 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě 79 podpisů chybí 121

Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě

My, níže podepsaní občané, reagujeme na usnesení Rady města Poděbrady č. 544/2021 ze dne 20.10. 2021, kterým doporučila zastupitelstvu schválit změnu územního plánu za účelem výstavby komerčního centra v lokalitě Přední Lhota, u kruhového objezdu. Ačkoliv byl návrh dne 3.11. po diskuzi stažen z jednání zastupitelstva, může být předložen znovu. Prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé města Poděbrady návrh odmítli a zachovali dosavadní určení pozemků.

Přestože je vjezd do Poděbrad již částečně využíván ke komerčním a podnikatelským činnostem, tato část mezi silnicí I. třídy č. 38 a silnicí č. 611 slouží k zemědělským účelům. Na západ od silnice č. 38 se dosud nachází jen zastavěná část Přední Lhoty a jeden dům. V platném územním plánu není počítáno s využitím pozemků parc.č. 148, parc.č. 200/41, parc. č. 166/1 a parc.č. 166/2 v k.ú. Přední Lhota u Poděbrad pro výstavbu ani komerční využití. Schválením navrhované změny by umožnilo využít pozemky jako plochu občanské vybavenosti, ke komerčním a podnikatelským účelům, k prodeji a skladování.

Máme obavy, že další rozšíření komerční a průmyslové zóny u vjezdu do lázeňského města přinese negativní důsledky nejen pro obyvatele Přední Lhoty. Zejména se obáváme neúnosného zvýšení dopravy v oblasti kruhového objezdu, který je už nyní nárazově přetížen a blokuje vjezd do Poděbrad. Kolony u kruhového objezdu by mohli řidiči začít objíždět přes Přední Lhotu a Kluk.

Dále zřejmě dojde k navýšení světelného znečištění s přímým dopadem na občany Přední Lhoty, zvýšení hladiny emisí, hluku a k celkovému nárůstu dopravy směrem do Kluku a Poděbrad. 

Důsledkem změny územního plánu bude prolomení stávající hranice města, zábor zemědělské půdy, tj. stavba na tzv. greenfieldu, zvýšení teploty v okolí budov a parkoviště, komplikace při výjezdu a nájezdu do komerční zóny. Vizualizace představuje osm nižších budov, zahrnuje zeleň a předpokládá napojení odbočovacími pruhy na silnici č.611. Toto ovšem není závazná a konečná podoba projektu, a zejména dopady na dopravu v okolí kruhového objezdu nejsou známy, protože při jeho stavbě se s centrem nepočítalo. Vizualizace komerční zóny vůbec neřeší možnost bezpečného přístupu pro chodce a cyklisty.

Poděbrady jsou lázeňským městem a kromě toho jsou vyhledávaným místem k trvalému bydlení i rekreaci pro svou polohu na řece a množství zeleně ve městě. Poděbrady mají pověst klidného menšího sídla s historicky, architektonicky a esteticky cenným centrem, obklopeným širokým pásem zeleně, lesů, jezer a polí. Nevidíme důvod pro další rozšiřování komerčních a průmyslových zón na zemědělské půdě a znehodnocování původně zelených vjezdů do města.

Žádáme proto touto peticí zastupitelky a zastupitele města Poděbrady, aby návrh na změnu územního plánu zamítli.

Autor: Klára Jirásková | 79 podpisů

Více >
Petice za zrušení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ 168 podpisů

Petice za zrušení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+

19. října 2020 vláda schválila dokument, který určuje, jakým směrem se má ubírat vzdělávání v naší zemi. Dokument a jeho pracovní verze "Hlavní směry vzdělávací politiky do roku 2030+ " jsou ke stažení zde:

https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030

 

Doporučujeme stáhnout oba soubory. Dokumenty obsahují návrhy, nad nimiž zůstává rozum stát:

 

- distanční výuka má zůstat zachována i po skončení koronavirové krize (Strategie, str. 32),

 

- inkluze (označovaná "společné vzdělávání") má být zavedena i do školek (Strategie, str. 84),

 

- podle "expertní skupiny" má být podpořeno doučování dětí ze znevýhodněného prostředí a zároveň má být vymáhán zákaz placeného doučování dětí "bohatších rodičů" (Hlavní směry, str. 37)

 

- má dojít k nahrazení známek tzv. formativním hodnocením (Strategie, str. 30),

 

- "experti" požadují prolomení dat o lidech z různých informačních systémů (Hlavní směry, str. 55), 

 

- o tom, co se bude učit, mají rozhodovat   žákovské parlamenty (Strategie, str. 34),

 

při přijímání na střední a vysoké školy má být "zohledněna" angažovanost žáka (Strategie, str. 40),

 

- podrobněji na www.zanasedeti.cz

 

Vážená vládo, vážený pane ministře!

V souladu se zákonem č. 85/1990 Sb. žádáme o zrušení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a zastavení všech kroků, které na ni navazují.

 

Zároveň žádáme o okamžité zastavení financování těchto kroků a otevření skutečné diskuse, v níž bude popřáno sluchu i méně pokrokovým a konzervativním lidem, kteří ctí tradiční hodnoty.

 

Jsme demokratická země - budoucnost dětí je věcí nás všech. I těch, kteří nesouhlasí s výchovou k multikulturalismu, s inkluzí, nebo s distanční výukou. Nelze podřizovat přání většiny názorům několika aktivistů.

 

Jménem všech podepsaných

 

Stanislav Korityák

předseda spolku Za naše děti, z. s.

 

Autor: Stanislav Korityák | 168 podpisů

Více >
PETICE za svobodnou volbu v očkování 10440 podpisů

PETICE za svobodnou volbu v očkování

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby každý občan této země mohl učinit svobodné rozhodnutí o očkování svém a svých dětí. V tomto smyslu žádáme o změnu zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví. Dosud povinné očkování by nadále mělo být bezplatné a dostupné všem, avšak dobrovolné.

 Neboť :

Úmluva na ochranu lidských práv a důstojnosti lidské bytosti v souvislosti s aplikací biologie a medicíny (Úmluva o lidských právech a biomedicíně), kterou ČR ratifikovala 1. 10. 2001, praví: „Jakýkoliv zákrok v oblasti péče o zdraví je možno provést pouze za podmínky, že k němu dotyčná osoba poskytla svobodný a informovaný souhlas.“

 

V České republice se vynucováním povinného očkování tato mezinárodní Úmluva soustavně porušuje.

 

V téměř celé západní Evropě je očkování pouze doporučené, nikoliv povinné. Od povinného očkování se tam ustoupilo na základě rostoucího množství odborných lékařských studií, dokumentujících vážné negativní účinky očkování.

 

Zákon na ochranu veřejného zdraví by neměl prosazovat nedobrovolné plošné očkování, které nerespektuje individualitu a životní podmínky každého jednotlivce ani rodičů, kteří chtějí o svých dětech samostatně rozhodovat a cítí se zodpovědní za jejich zdraví.

 

Dnes se významně mění poměr mezi přínosy a riziky očkování, jelikož řada dříve nebezpečných onemocnění se u nás vyskytuje jen výjimečně, případně vůbec. Riziko onemocnět je tedy mizivé a riziko onemocnět se závažnými komplikacemi ještě mizivější. V této situaci nabývají rizika negativních následků po očkování na váze. Rodiče se tak dostávají do konfliktu se svým svědomím. Jsou totiž zákonem nuceni, aby své zdravé dítě vakcinací vystavovali potenciálně fatálním komplikacím (byť s relativně nízkou pravděpodobností) i v případě, že se na základě svého nejlepšího svědomí rozhodli o zdraví svého dítěte pečovat bez použití očkování či zvolit individuální očkovací plán.

 

Dopředu nelze dokázat, že očkování dítěte nebude mít žádné nežádoucí účinky ani že v jeho důsledku nemůže dojít k dočasnému nebo trvalému poškození zdraví dítěte, proto je svobodný souhlas rodičů k tomuto zákroku zásadním právním krokem.

 

Možné nežádoucí účinky vakcinace vyplývají jak přímo ze složení vakcíny (vakcíny mohou obsahovat jako pomocné látky např. antibiotika, formaldehyd, hydroxid hlinitý, sloučeniny rtuti - thiomersal a další, případně potenciálně alergizující zbytky vaječné bílkoviny a dalších složek), tak z nepředvídatelné imunitní reakce každého jedince, která může vést k závažnému poškození očkovaného. Rodiče o této skutečnosti často nejsou vůbec informováni.

 

Rodiče, kteří se rozhodnou očkování svých dětí volit podle svého uvážení či jen požádají o jeho odložení, jsou sankcionováni a jejich děti pak diskriminovány zákazem vstupu do jeslí a předškolního zařízení a zákazem účasti na ozdravných pobytech (školy v přírodě, tábory, lyžařské výcviky…).

 

Na pozadí událostí okolo prasečí chřipky se ukázalo, jak může být rozhodování o očkování ovlivněno různými zájmovými skupinami, zkresleno mediálním tlakem i jednostrannými informacemi.

 

Věříme, že i v naší zemi budou platit právní normy, ke kterým se Česká  republika přihlásila podpisem Úmluvy o lidských právech a biomedicíně –  tj. že žádnému člověku není možno zasahovat do jeho organismu bez jeho výslovného souhlasu (či souhlasu jeho zákonného zástupce).

 

Více zde: http://petice.webnode.cz/

Autor: Martina Suchánková | 10440 podpisů

Více >
„Za čistou variantu teplárny CTZ v Uherském Hradišti“ 174 podpisů chybí 326

„Za čistou variantu teplárny CTZ v Uherském Hradišti“

Vážení zastupitelé a představitelé města,


My, níže podepsaní, vítáme záměr zamezení prašnosti skládky uhlí v areálu teplárny CTZ s.r.o. na adrese Sokolovská 572, Uherské Hradiště a podporujeme náhradu dnes používaného uhelného prachu zemním plynem.


Vedle této varianty však většinový vlastník teplárny spolu s městem zvažují možnost výstavby spalovny směsného komunálního odpadu, případně odpadních kalů (tzv. ZEVO), nebo výstavby bioplynové stanice, kde by byl likvidován biologicky rozložitelný komunální odpad.


Chápeme nutnost řešení odpadové politiky v Uherském Hradišti v delším horizontu, avšak nesouhlasíme s uvedenými záměry zpracování odpadů v areálu CTZ s.r.o.


Umístění zařízení na zpracování odpadů v takové blízkosti obytné zástavby, škol, obchodních středisek a zařízení ke sportu a rekreaci považujeme za naprosto nevhodné a nezodpovědné.


Proto vás vyzýváme, abyste plně podpořili variantu náhrady kotlů na uhlí za moderní kogenerační jednotky, kde bude sloužit jako palivo pouze zemní plyn.


K uvedenému postoji nás vedou především tyto důvody:
1. Podle dostupných informací by se v případě zvažované realizace spalovny odpadů (ZEVO) jednalo o zařízení nespadající pod zákon o integrované prevenci, takže by nebyla zajištěna nejvyšší dosažitelná bezpečnost a minimalizace negativních vlivů spalovny na zdraví a životní prostředí, v souladu s nejlepšími dostupnými technikami pro tato zařízení.


2. U těchto zařízení nelze zcela vyloučit možnost havárií, především požáru v zásobníku odpadů, kdy mohou velmi nebezpečné zplodiny hoření odpadů volně unikat do okolí.


3. Současná zákonná kontrola provozu spaloven nezaručuje dodržování emisních limitů pro škodliviny nepřetržitě po celou dobu provozu, zvláště při spalování odpadů s tak proměnlivým složením, obsahujících řadu složek, které způsobují toxicitu zplodin spalování.


4. V případě provozování bioplynové stanice, zpracovávající biologicky rozložitelný odpad metodou anaerobního vyhnívání, je největším rizikem šíření obtěžujícího zápachu. Původem zápachu bývají samotné zpracovávané odpady, poruchy jednotlivých uzlů zařízení a chyby v řízení procesu vyhnívání směsi odpadů s proměnlivým složením.


5. Prakticky nefunkční legislativa ochrany občanů před emisemi zápachu (neexistující emisní limity a nedostatečné předpisy pro výstavbu a kontrolu těchto zařízení) umožňuje pouze preventivní řešení těchto problémů bioplynových stanic zpracovávajících komunální odpady a tím je umístění minimálně 800 m od obytné zástavby, což v případě CTZ nelze dodržet.


6. Nechceme připustit vyšší znečištění Uherského Hradiště, než lze docílit přechodem čistě na zemní plyn. Preferujeme řešení, které může přispět k omezení stálého nárůstu alergií, počtu astmatiků, respiračních onemocnění, a dalších chorob.

 

Děkujeme za projednání našeho stanoviska a věříme, že se naplní slova pana starosty, uvedené ve Zpravodaji města (2020/01):


„Nepostavíme tu nic, co by nebylo výhodné pro město a jeho obyvatele nebo co by mělo negativní vliv na životní prostředí.“


Věříme tedy, že při volbě varianty náhrady uhlí zvítězí zájem ochrany zdraví a životního prostředí a bude realizován přechod teplárny čistě na zemní plyn.

Autor: Jakub Grós | 174 podpisů

Více >
Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2804 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Autor: Štěpán Hálek | 2804 podpisů

Více >
Do školy jedině BEZ PODMÍNEK! Bez roušek, testování a očkování proti covidu 14630 podpisů

Do školy jedině BEZ PODMÍNEK! Bez roušek, testování a očkování proti covidu

Prohlášení

My, níže podepsaní, odmítáme poslat děti do škol, pokud na nich bude vynucováno opakované testování, celodenní zakrývání dýchacích cest, případně i očkování proti covidu.

 

Odůvodnění

Vláda ČR zaváděním podmínky plošného testování dětí na onemocnění covid-19 pro vstup do škol porušuje ústavní právo dětí na vzdělání.


My, rodiče a zákonní zástupci, důrazně nesouhlasíme s nařizováním opakovaného plošného testování ZDRAVÝCH dětí bez dostatečného lékařského, ekonomického i morálního zdůvodnění.

 

Testování představuje kromě zásahu do integrity lidského těla také nepřiměřený nátlak na dětskou psychiku.

 

Nesouhlasíme s celodenním zakrýváním dýchacích cest dětí ve školách. Vláda ani ministerstvo nepředložily dostatečně odůvodněné přínosy ani vyhodnocení nežádoucích účinků tohoto opatření.

 

Dokud nebude narovnáno bezpráví, kterého se Vláda ČR dopouští na našich dětech, budeme bránit jejich právo na vzdělání a na zdraví bez podmínek.


Iniciativa Vraťme děti do školy

Usilujeme o návrat všech žáků a studentů do škol:

 

• bez podmínky zakrývání dýchacích cest při vyučování

• bez podmínky opakovaného testování zdravých dětí

• bez podmínky očkování proti covid-19

 

Bráníme právo našich dětí na vzdělání a na zdraví bez podmínek. Bráníme svobodu občanů naší země.


Prohlášení Iniciativy Vraťme děti do školy včetně videa: Právo na vzdělání bez podmínek!


Sledujte nás na Facebooku


Odkazy

• Nežádoucí účinky roušek ve školách

• Vyjádření viroložky MUDr. Zelené k testování žáků antigenními testy ze 14. 2. 2021

• Jak na školní docházku svépomocí

• Zavření škol šíření epidemie nebrání. Studie došla k jasným závěrům

• Video prezentace PETICE LÉKAŘŮ, která 30. 3. 2021 byla představena Parlamentu ČR

Autor: Iniciativa Vraťme děti do školy | 14630 podpisů

Více >
Petice za dokončení výstavby rychlostní komunikace D49 v úseku Hulín – Fryšták – Horní Lideč – SK 403 podpisů chybí 646

Petice za dokončení výstavby rychlostní komunikace D49 v úseku Hulín – Fryšták – Horní Lideč – SK

My, níže podepsaní občané České republiky, zejména občané Zlínského kraje, vyzýváme všechny odpůrce této stavby, aby zanechali veškerých aktivit, jejichž jediným cílem je oddalování výstavby části rychlostní komunikace D49 v úseku Hulín – Fryšták – Horní Lideč – Slovenská republika ve Zlínském kraji.

 

Máme za to, že co nejrychlejší dostavba této komunikace uleví občanům žijících v přilehlých obcích.

 

Zejména dojde ke zlepšení životního prostředí v těchto obcích, neboť se omezí hlukové i smogové zatížení těchto oblastí a většina dopravy, která tamní obyvatele každodenně omezuje, bude odkloněna na novou komunikaci. D49 v úseku Hulín – Fryšták – Horní Lideč – Slovenská republika totiž má sloužit zejména jako obchvat výše uvedených obcí. Dalším přínosem pro tyto oblasti bude zkvalitnění místní fauny a flory. Doprava se totiž již nebude koncentrovat v místech, která na to nejsou uzpůsobená.

 

Dokončení stavby této komunikace nicméně bude mít pozitivní dopad i na ekonomiku Zlínského kraje, kdy Zlín a další obce budou konečně připojeny na dálniční síť. 

 

Znovu tedy vyzýváme všechny spolky, které se samy označují jako „ekologické“, aby si uvědomily, že nejen někteří aktivisty vybraní živočichové, ale i lidé mají právo na příznivé životní prostředí. Měly by tak přestat oddalovat výstavbu této páteřní komunikace Zlínského kraje. 

 

Z výše uvedených důvodů požadujeme co nejrychlejší zlepšení životního prostředí a konkurenceschopnost Zlínského kraje, a podporujeme tak dostavbu rychlostní komunikace D49.

 

Petiční výbor:

 

Marek Novák, předseda a zástupce petičního výboru, zlínský patriot, poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, člen podvýboru pro dopravu

 

Jiří Korec, člen petičního výboru, primátor města Zlín

 

Radek Doležal, člen petičního výboru, radní pro dopravu Zlínského kraje

 

Martin Štětkář, člen petičního výboru, koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje, člen výboru pro dopravu zastupitelstva Zlínského kraje

 

Autor: Marek Novák | 403 podpisů

Více >
Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem 20165 podpisů chybí 2835

Petice za dostupnější služby pro děti a dospělé s autismem

Vážená paní ministryně, vážené hejtmanky, vážení hejtmani,

 

obracíme se na Vás za rodiče a rodinné příslušníky dětí a dospělých s poruchou autistického spektra, jakož i za všechny naše podporovatele, kterým záleží na kvalitě života lidí s postižením v této zemi.

 

Na základě vlastních letitých zkušeností se domníváme, že v českém sociálním systému jsou vážným způsobem zanedbávány potřeby lidí s poruchou autistického spektra (dále PAS), a že jsou tito lidé a jejich rodiny diskriminováni v přístupu k potřebným sociálním službám. Žádáme Vás tímto o nápravu a zlepšení dostupnosti a kvality těchto služeb.

 

Co nám chybí

 

Porucha autistického spektra, zejména pokud je spojena s mentální retardací, deficitem v oblasti komunikace a tzv. problémovým chováním, patří pro pečující rodinu k nejnáročnějším postižením vůbec, což opakovaně potvrzují zahraniční studie.

 

Aby mohly rodiny normálně fungovat a zajistit svým dětem s PAS i samy sobě určitou kvalitu života, potřebují  podporu v podobě ranné péče, asistenčních a odlehčovacích služeb. A postupně, jak člověk s autismem dospívá a přirozeně se osamostatňuje, také služeb pobytových - v podobě chráněného bydlení, stacionářů a domovů pro osoby s postižením,

 

V České republice jsou ovšem takové služby pro lidi s PAS velmi špatně dostupné. Tito klienti jsou často nároční, potřebují vyšší míru asistence a specifické podmínky vyplývající z jejich postižení. Existující sociální služby je většinou odmítají kvůli nedostatku kapacit a finančních prostředků na péči. Pár specializovaných organizací pro lidi s PAS se dlouhodobě potýká s nedostatečným financováním ze strany krajů a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR.

 

Vidět individuální potřeby

 

Výsledkem této neutěšené situace je, že na pečujících rodinách leží neúměrná zátěž, která má závažné zdravotní, psychické a sociální dopady. Potýkáme se s velkou mírou vyčerpání a  stresu, absencí odpočinku, zdravotními problémy, nemožností seberealizace, sociální izolací a především velkou nejistotou ohledně života našich dětí v budoucnosti. Mnoho rodin tuto zátěž nevydrží a rozpadne se. V České republice není výjimkou, že se o lidi s PAS starají rodiče až do pozdního stáří, protože zkrátka není nikdo ochotný náročnou péči převzít.

 

Žádáme Vás tímto o zjednání nápravy a zajištění reformy systému sociální péče způsobem, který bude zohledňovat individuální potřeby všech klientů s postižením a zajistí pro ně adekvátní financování. Žádáme Vás, abyste iniciovali potřebné změny a dohlíželi na jejich provedení.

 

A jsme připravení s tímto náročným úkolem pomoci. Založili jsme sdružení Naděje pro děti úplňku z.s., natočili dokumentární film Děti úplňku, který naší situaci popisuje. Po premiéře v České televizi (2.5. 2017, ČT2, 21.00) bude volně ke shlédnutí na našem webu www.detiuplnku.cz. Budeme rádi, když jej uvidíte. Spouštíme také kampaň Hlavou zeď prorazíš, která pomůže život našich rodin přiblížit veřejnosti.       

 

Věříme, že společným úsilím se podaří zajistit našim dětem spokojenější život a klidnou budoucnost.

 

Za spolek Naděje pro děti úplňku,

 

Petr Třešňák

Petra Třešňáková

Antonín Škoch

Autor: Petr Třešňák | 20165 podpisů

Více >
Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč 2 podpisy

Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč

Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč

Na základě veřejné vyhlášky obecního úřadu v Zelenči č.j. 01038/21/OÚ ze dne 12. 10. 2021 o zveřejnění návrhu územního plánu uvádíme níže připomínky k tomuto návrhu a žádáme zastupitelstvo obce o jejich řádné projednání a zapracování.

Tento text je zpracován jako společné připomínky občanů Zelenče. Podílela se na něm odborná skupina pod vedením sdružení Sousedé pro Zeleneč. Pokud s textem souhlasíte, můžete svým podpisem tyto připomínky podpořit a ovlivnit tak další vývoj života v obci. Své podpisy mohou připojovat lidé starší 18 let, trvalé bydliště není podmínkou, kolonka pro osobní data je v závěru textu.

 

Úvod připomínek

Návrh územního plánu Zelenče (dále ÚP) byl zpracován na základě „Zadání územního plánu“, které schválilo zastupitelstvo obce dne 29. 6. 2021. V Zadání ÚP, které je závazné pro zpracovatele ÚP, je uvedeno kromě jiného: „Rozvoj bude směřován na zvýšení kvality, nikoliv kvantity. Tomuto odpovídá i následující teze rozvoje stanovená pro obec Zeleneč, a to omezit její rozpínání do krajiny. Upřednostnit využívání vnitřních rezerv sídla a proluk.“  Dále „Prioritně by měl navržený rozvoj vycházet z hlavní urbanizační osy a ctít premisu posílení centra obce. Navržená urbanistická koncepce bude založena zejména na rozvojových možnostech obce. Nepředpokládá se tak výrazné navýšení rozvojových ploch.“ 

Předložený návrh ÚP však neodpovídá zadání, neřeší využití vnitřních rozvojových pozemků obce, nárůst tranzitní dopravy, dopravu v klidu, zanedbanou občanskou vybavenost, nedostatek míst pro setkávání lidí ani potřebný rozvoj služeb. Nese naopak všechny známky toho, že je zpracován v zájmu developerských firem a těch, kdo budou profitovat na budoucích výnosech z realizace výstavby pro cca 6 000 nových obyvatel Zelenče a Mstětic. Místo toho, aby se územní plán soustředil na reálný rozvoj současné obce, dominuje v něm formální zdůvodnění potřebnosti rozsáhlých záborů orné půdy (115 ha pro zastavitelné plochy a 71 ha pro plochy změn v krajině, tj. celkem 1,86 mil. m2 zlikvidované orné půdy).

Návrh územního plánu ignoruje skutečnost, že obec své udržitelné meze rozvoje dosáhla v minulých dvaceti letech, kdy došlo developerským způsobem k nárůstu obyvatel na více než dvojnásobek. Nebylo to, bohužel, provázeno potřebným rozvojem občanské vybavenosti, vybudováním přiměření dopravní infrastruktury ani cílenou eliminací negativ, která provází každou intenzivní výstavbu. Vše tak zůstává prioritním úkolem pro nadcházející období nového ÚP. Další, a navíc natolik extrémní, růst obce, není v zájmu jejích občanů. Přinese jen spoustu dalších obtíží.  Mimo jiné je to i otázka významných nepředvídatelných výdajů, a tím ohrožení hospodaření obce, jejích ekonomických, provozních a sociálních funkcí.  

Významný nárůst obyvatel obce je již z minulosti zajištěn schválením ÚP pro část Mstětice ve znění platné změny č. 5. Ten předpokládá nejméně zdvojnásobení počtu obyvatel a vytvoření nového obytného celku městského charakteru ve Mstěticích. Tento ÚP části Mstětice byl převzat do předloženého návrhu ÚP, bohužel však současně s řadou nových změn vedoucích k navýšení kapacity tohoto území z původně plánovaných necelých 4000 až na 5 000 obyvatel.  O to více alarmující je, aby by byl v katastru Zelenče připravován další developerský záměr na vznik nového sídlištního celku na jihozápadním okraji stávající zástavby Zelenče. Ten navíc může vznikat paralelně se zástavbou ve Mstěticích, takže by k obrovskému nárůstu počtu obyvatel velmi pravděpodobně došlo skokově.

 

Připomínka č. 1

Manipulativní textace článků 14.7.3. a 14.7.4 návrhu ÚP - „ODŮVODNĚNÍ ZÁBORŮ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU“

Text zkresluje fakta a používá nepodložené argumenty odůvodňující rozsáhlé zábory ZPF. Klíčová je manipulace se statistikou obyvatel, kdy na základě faktu, že v období 2001-2020 došlo k nárůstu o 1800 obyvatel, se vyvozuje fakt, že je ve veřejném zájmu obce, aby se růst ještě významně zrychlil (6000 obyvatel za cca 20 let předpokládané výstavby). A tento údajný veřejný zájem obce je postaven nad zákonem definovaným veřejným zájmem na zachování zemědělského půdního fondu.

Zemědělský půdní fond je podle zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně ZPF, „... základním přírodním bohatstvím naší země, nenahraditelným výrobním prostředkem umožňujícím zemědělskou výrobu a je jednou z hlavních složek životního prostředí.”

Požadujeme, aby textace této části a následné definice ploch byly přepracovány v souladu s existujícími celospolečenskými zásadami udržitelnosti životního prostředí a v souladu s platnými zákony, tedy aby nedocházelo k dalšímu zbytečnému záboru ZPF.

 

Připomínka č. 2

Zastavitelná plocha Z4 v Zelenči

Navržený nový sídlištní celek je v příkrém rozporu se Zadáním ÚP, udržitelným stavem obce, potřebami obce a občanů. Navíc nic nebrání tomu, aby realizace této výstavby probíhala prakticky souběžně s novou výstavbou ve Mstěticích, což by znamenalo mnoho let vícenásobného ohrožení životního prostředí.

Požadujeme, aby nová rezidenční zástavba na jihozápadě obce, konkrétně na plochách Z4 a Z3, byla zrušena. To současně znamená zrušení poměrně předimenzovaných ploch přilehlé zeleně Z7 a Z8, které je žádoucí ponechat v původním využití jako ornou půdu. V této části obce je navíc žádoucí dokončit zelený ochranný pás přiměřené šířky podél současné zástavby. A to tak, aby došlo k finalizaci a realizaci plánu vytvořit souvislý ochranný pás zeleně kolem celé obce, který v minulosti prosazoval dlouholetý starosta obce Ing. Michael Husinec.

 

Připomínka č. 3

Rozvojové pozemky v intravilánu Zelenče

Obec vlastní v intravilánu 3 významné souvislé plochy určené pro budoucí rozvoj dosud chybějícího občanského vybavení. Dvě z nich jsou označeny jako plocha přestavby P1 a P2, chybí však správné označení třetí rozvojové plochy kolem obecního rybníka (p. c. 21/1, 41/2, 22, 21/2, 48, 49, 50 aj.), která je v návrhu ÚP nesprávně značena jako SV – plocha smíšená obytná venkovská.

Požadujeme změnit značení předmětných pozemků v souladu s budoucím využitím, tedy jako plochu přestavby P3 – OV plocha občanského vybavení.

 

Připomínka č. 4

Projekt výstavby ve Mstěticích

Při veřejném projednání zadání ÚP a společném jednání nad návrhem ÚP zaznělo, že do návrhu ÚP byl prakticky převzat platný územní plán části Mstětice, tj. podle změny č. 5. Skutečností však je, že mezi oběma dokumenty jsou zásadní změny, které zvětšují kapacitu zástavby, rozšiřují zábor ZPF pro další rezidenční objekty a zvyšují rozestavěnost v důsledku změny etapizace.  Jedná se konkrétně o tyto změny:

Blokové bytové domy se v novém návrhu ÚP rozšířily podél hlavní ulice směrem do Zelenče až na západní okraj plochy projektu a současně do 4 bloků části Z8 na JV okraji severní části projektu (viz výkres urbanistického řešení, č. 5 - Nová zástavba bytových domů). Protože centrum nové výstavby ve Mstěticích leží na návrší, které převyšuje okolí, takto navržené bloky bytových domů se čtyřmi nadzemními podlažími na ploše větší než 9 ha hrubě naruší ráz zemědělské krajiny v Polabí.
Současně přibyl v návrhu ÚP celý pás bloků rezidenční zástavby na západním okraji jižní části projektu (mezi tratí a okrajem ochranného koridoru produktovodu). Kumulovaně to znamená nárust dalších nových obyvatel ve Mstěticích nejméně o tisíc osob oproti platnému ÚP části Mstětice.
V návrhu ÚP se zásadně změnila etapizace: původní IV. etapa zanikla a byla rozdělena mezi ostatní etapy. Etapa I. v návrhu nově znamená rozestavěnost původní plochy u železnice a současně pásu podél celého východního okraje projektu, tedy podél silnice II/101, což bude mít zásadní vliv na dopravní kalamity situaci v místě. Navržená etapizace projektu je velmi benevolentní a umožnila by vysokou souběžnou rozestavěnost na všech zastavitelných plochách.

Výše uvedené změny v návrhu ÚP zásadně rozšiřují možnosti intenzivní stavební činnosti proti dosud platným podmínkám, vytváří hrubý zásah do krajinného rázu a kritickým navýšením dopravy, hluku i znečištění v širším okolí ohrožují závažně životní prostředí.

Požadujeme proto, aby:

- bytové domy byly pouze podél hlavní ulice od železniční stanice a kolem hlavního náměstí (jako v dosud platné změně č. 5 ÚP pro Mstětice),
regulace výstavby dovolila na plochách Z7 a Z8 bytové domy pouze do výšky max. 3. NP,
- byl zrušen záměr výstavby nových rezidenčních bloků na západním okraji jižní části projektu a zachováno dosud deklarované využití (OV – obchod a výroba), což mělo podle platné dokumentace zajistit novým obyvatelům služby i pracovní místa. Případně toto využití zkombinovat se zelení, která by odclonila rezidenční část od nejčastějších větrů ze západu a severozápadu,
- byly upraveny podmínky etapizace tak, aby nemohl nastat souběh všech etap výstavby a to takto:

U všech etap (II., II. a příp. IV.) doplnit tuto podmínku: - „Ukončení realizace všech podmínek uvedených v předchozí etapě.“
- Změnit formulaci „Realizace nebo zahájení výstavby na více jak 50 % ploch…“ na formulaci „Realizace výstavby na více než 50 % ploch…“.
- Do podmínek pro I. etapu části Z7 i Z8 doplnit: „Realizace plánovaných staveb na silnici II/101 (obchvat obce Zápy, kruhová křižovatka se silnicí III/10162, nadjezd nad tratí ve Mstěticích a napojení přes kruhovou křižovatku přímo na exit 8 na D11), které zajistí lepší tangenciální dopravní prostupnost.“

 

Připomínka č. 5

Realizace zeleně a sportovišť ve Mstěticích

V projektu nové zástavby v k.ú. Mstětice nejsou sportoviště ani většina plánované zeleně zahrnuty do žádné z etap výstavby. Jedná se především o plochu ochranného pásma produktovodu, který dělí zástavbu na jižní a severní část. Aby nehrozilo, že vznikne nová masivní výstavba bez realizace klíčové zeleně a sportovišť, je nezbytné, aby tyto plochy byly doplněny jako součást příslušných etap výstavby.

Požadujeme, aby plochy každé etapy výstavby byly rozšířeny o bezprostředně přilehlé plochy zeleně a sportovišť, které jsou součástí ÚP.

 

Připomínka č. 6

Projednání všech připomínek na zasedání zastupitelstva

Požadujeme, aby vypořádání všech připomínek, které obec obdrží k návrhu ÚP, bylo řádně projednáno na zasedání zastupitelstva obce a proces pořizování ÚP.

Autor: Ladislav Mrklas | 2 podpisy

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj