LEGALIZACE 961 podpisů chybí 249039

LEGALIZACE

 

 

Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice

 

Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky 

 

My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:

 

Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.

Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.

Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.

Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.

Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..

 

Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.

 

Za petiční výbor: 

Jakub Tichý

Svatava Hýblová

Radek Billa

 
PRO420 s.z 

Kurzova 2222/16

155 00 Praha

 

 

 

Autor: Radek Billa | 961 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4629 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Autor: Jan Sychra | 4629 podpisů

Více >
Petice za zachování kontaktního místa ÚP KoP v Náměšti nad Oslavou 94 podpisů chybí 6

Petice za zachování kontaktního místa ÚP KoP v Náměšti nad Oslavou

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním za zachování kontaktního místa ÚP KoP Třebíč dislokované pracoviště v Náměšti nad Oslavou, Husova 898, 675 71 Náměšť nad Oslavou a za návrat k plnohodnotnému pracovišti ÚP v Náměšti nad Oslavou.. ** My, níže podepsaní občané Náměště n.Osl a obcí k městu příslušných, žádáme představitele města o zasazení se o ustoupení od plánovaného záměru zrušení kontaktního pracoviště ÚP – dávek státní sociální podpory, dávek hmotné nouze a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Dále návrat k plnohodnotnému pracovišti úřadu práce, kdy po 30letech fungování bylo zrušeno oddělení evidence uchazečů o zaměstnání a podpora v nezaměstnanosti. Kontaktní pracoviště dávek SSP pracuje cca s 1500 klienty našeho města a okolí. Jedná se o matky (rodiny) s malými dětmi, invalidy, seniory. Tedy o naše nejzranitelnější dávkovou spoluobčany. Převážná většina z nich by měla velký problém dojíždět vyřizovat potřebnou agendu na úřad do Třebíče. Hodně lidí by takto nakonec o dávky pomoci přišlo a jejich už tak nezáviděníhodná situace by se zhoršila. Ne každý disponuje online možnostmi. Město zvyšuje všechny možné daně, místní poplatky…, omezily se zde výrazně již například služby České pošty.. Náměšť, jako ORP by proto měla mít zachovanou alespoň službu pro ty nejzranitelnější spoluobčany. *** Apelujeme touto peticí na námi volené zastupitele, aby ze své pozice využili všech možných prostředků k zachování kontaktního místa ÚP KoP Třebíč dislokované pracoviště v Náměšti nad Oslavou, Husova 898, 675 71 Náměšť nad Oslavou, stejně jako k zasazení se o návrat k plnohodnotnému fungování Úřadu práce v Náměšti. Je to služba státu, kterou může ze dne na den potřebovat každý. Autor petice: Olga Žáková, Husova 540, Náměšť nad Oslavou

Autor: Olga Žáková | 94 podpisů

Více >
Podpora výstavby mateřské a základní školy ZAYA v Poříčí nad Sázavou 2 podpisy chybí 498

Podpora výstavby mateřské a základní školy ZAYA v Poříčí nad Sázavou

Vážení občané,

Jsme znepokojeni aktuální stavební uzávěrou v Poříčí nad Sázavou, okr. Benešov, která brání výstavbě nových mateřských a základních škol v naší obci. Tato omezení přicházejí v době, kdy počet obyvatel neustále roste a stávající školská zařízení jsou již nyní přeplněná.

Výzva k podpoře: Žádáme o zrušení stavební uzávěry a umožnění výstavby nové mateřské a základní školy ZAYA. Tento projekt je klíčový pro budoucnost našich dětí a kvalitní vzdělávání v naší obci.

Důvody pro naši petici:

Zajištění kvalitního vzdělání: Současné kapacity škol neodpovídají potřebám rostoucí populace.
Podpora rozvoje obce: Nové školské zařízení přispěje k celkovému rozvoji a atraktivitě Poříčí nad Sázavou.
Zamezení přeplněnosti: Sníží se počet dětí ve třídách, což povede k lepšímu vzdělávacímu prostředí.
Dodržování územního plánu: Projekt ZAYA je v souladu se schváleným územním plánem naší obce.

Podpisem této petice vyjadřujete svou podporu pro:

- Zrušení stavební uzávěry na výstavbu mateřských a základních škol.
- Okamžité povolení výstavby školy ZAYA.
- Podporu kvalitního vzdělávání pro naše děti.

Podpořte budoucnost našich dětí a rozvoj Poříčí nad Sázavou a okresu Benešov!

Více o nás a naší práci:

www.zaya.cz

www.zaya.cz/nova-skola/

www.facebook.com/rczajicek.cz/

Autor: Lada Mladá Mladá | 2 podpisy

Více >
Petice za záchranu přírodního parku Drahaň-Troja 1669 podpisů chybí 8331

Petice za záchranu přírodního parku Drahaň-Troja

V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.

 

Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.

 

Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.

 

Požadujeme následující:

1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.

 

Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.

 

--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
 

Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf

Kaňon Vltavy u Sedlce

http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/

Historická krajina versus dálnice

https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/

Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)

https://rozumnadoprava.cz/sokp518/

Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)

https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/

Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky

https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/

 

Autor: Lenka Hornychová | 1669 podpisů

Více >
PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy 366 podpisů

PETICE za budování kapacit komunitních služeb na území hlavního města Prahy

My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme hlavní město Prahu o zrušení výstavby nového pavilonu v areálu ústavu Domov se zvláštním režimem Krásná Lípa v Ústeckém kraji vzdáleném 130 km od Prahy a žádáme, aby vedení hlavního města převedlo finanční prostředky alokované na stavbu pavilonu a jeho provoz na zajištění komunitních služeb pro Pražany se zdravotním postižením na území hlavního města.

Nesouhlasíme s obnovením bezohledné praxe zavedené před sedmdesáti lety bývalým režimem, který zahájil vyvážení Pražanů se zdravotním postižením mimo území města, zejména do pohraničí, bývalých terezínských kasáren apod. Praha v důsledku toho provozuje tři čtvrtiny svých kapacit pobytových služeb, cca 1.000 lůžek mimo své území; tyto kapacity nyní chybí v Praze.

Trváme na tom, že Praha má budovat kapacity služeb na svém území, jak jí to ukládá platná právní úprava a zejména jak to potřebují a požadují její obyvatelé. Jako občané moderní a vyspělé metropole očekáváme od námi zvolených zástupců, že nám a našim blízkým zajistí kvalitní veřejné služby v místě, kde žijeme.

Nesouhlasíme s tím, že vedení hlavního města plánuje využívat prostředky z Národního plánu obnovy na modernizaci a rozvoj pobytových sociálních služeb tak, že bude podporovat územní segregaci občanů s postižením, když má rozvíjet služby na území Prahy, a to služby komunitní, poskytované tam, kde tito občané mají svůj domov.

Nový pavilon v Krásné Lípě znamená víc než jen desítky milionů investovaných do stavby a vybavení, znamená také vysoké finanční prostředky na provoz nového objektu a zejména další prohlubování historické nespravedlnosti a segregaci Pražanů se zdravotním postižením. Miliarda, kterou hlavní město již dnes každoročně odesílá na provoz služeb mimo Prahu, bude v dalších desetiletích o to více narůstat; s tím nesouhlasíme.

Požadujeme sociální služby bez jakékoliv segregace. A to plně v souladu s povinností hl. m. Prahy jakožto územního samosprávného celku podle § 95 písm. g) ve spojení s § 38 zákona o sociálních službách zajišťovat dostupnost a přístupnost služeb sociální péče pro své občany.

Z toho důvodu žádáme Radu hlavního města Prahy o neodkladnou revokaci usnesení č. 2917 ze dne 11. 12. 2023, zrušení výstavby pavilonu v krásné Lípě a místo toho otevření nových komunitních služeb na území Prahy. Děkujeme.

Petiční výbor:   

Jan Paleček

Vít Zima 

Marek Šilar

Za petiční výbor je oprávněn jednat a členy výboru zastupovat (§ 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.):

Jan Paleček

Autor: Jan Paleček | 366 podpisů

Více >
Lépe propojené město Tábor: podpořte výstavbu lávky pro pěší společně s rekonstrukcí Křižíkova mostu 322 podpisů

Lépe propojené město Tábor: podpořte výstavbu lávky pro pěší společně s rekonstrukcí Křižíkova mostu

 

 

Vážení občané a občanky,

 obracíme se na vás s naléhavou žádostí o podporu pro realizaci projektu, který má potenciál zlepšit životní prostředí a zvýšit bezpečnost v našem městě.

 

 Jedná se o vybudování lávky pro pěší a cyklisty spojené s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu na trase Tábor - Bechyně.

 

 Současný stav mostu není optimální a nevyhovuje potřebám současného městského života. Vytvoření lávky pro pěší a cyklisty společně s plánovanou rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu nejen zlepší přístupnost pro chodce, ale také umožní bezpečnější přecházení řeky pro všechny uživatele, včetně cyklistů.

 

 Vzhledem k potenciálnímu oddělenému provedení prací, tedy opravě železnižního mostu bez lávky pro pěší a cyklisty, máme oprávněné obavy, že by lávka pro pěší mohla zůstat pouze ve fázi plánování a nikdy by nebyla realizována, nebo by se její výstavba odložila na neurčito a její případná výstavba někdy v budoucnu by byla i výrazně dražší.

 

Vybudování lávky pro pěší a cyklisty najednou společně s rekonstrukcí železničního mostu představuje důležitou a dlouhodobou investici do bezpečnosti a lepšího propojení obyvatel města Tábor.

 

 Proto vás žádáme o podporu naší petice, která vyzývá místní úřady a zástupce veřejného sektoru k výstavě lávky pro pěší a cyklisty společně s rekonstrukcí železničního Křižíkova mostu.

 

Vaše podpora je nezbytná pro zajistění realizace tohoto projektu včas a za dostupných podmínek.

 

 Děkujeme Vám za vaši podporu k vytvoření bezpečného a propojeného města Tábor pro všechny jeho obyvatele.

 

S poděkováním a úctou,


Michal ARNOŠT, Milan RYBA, Jiřina CHUDÁ

osadní výbor Čelkovice 


 

Autor: Michal Arnošt | 322 podpisů

Více >
Petice proti klamavé reklamě v oblasti živočišných výrobků 527 podpisů chybí 49473

Petice proti klamavé reklamě v oblasti živočišných výrobků

Klamavá reklama je popsána v § 2977 Občanského zákoníku, a to jako něco uvádějící zákazníka v omyl. Tento omyl vede k tomu, že si zákazník může zboží koupit pod vlivem takovéto reklamy, a pokud by klamán nebyl, zboží by si možná nekoupil.


Potravinářský průmysl, a to především živočišná produkce se vyznačuje obrovskou mírou zavádějících informací, lživých zobrazení a zakrýváním skutečností, ať jsou to fialové kravičky nebo takzvané veselé krávy, či šťastná prasátka houpající se na stromě zvaný klobásovník. Ve skutečnosti však zvířata v tomto průmyslu neuvěřitelně trpí a žádné z nich není šťastné.
Proto v rámci petice chceme dosáhnout změny § 2977 tak, aby prodejci i výrobci museli ohledně zvířat uvádět a zobrazovat pravdivé údaje a skutečnosti, podobně jako například prodejci a výrobci tabákových výrobků.

Cílem petice je tedy změna § 2977 Občanského zákoníku tak, aby nebylo možné klamat zákazníka o podmínkách chovu a zacházení se zvířaty v jakékoliv fázi jejich života nebo ohledně smrti. Žádná forma nadsázky, přehánění nebo nepravdivého zobrazení by neměla být přípustná v reklamě, která se týká produktů získávaných z živých bytostí.

Vyzýváme zákonodárce, aby se tímto paragrafem zabývali a také aby začali postihovat společnosti, které se zmiňovaného klamavého jednání dopouští.

Níže podepsané osoby souhlasí se zněním této petice, tedy požadují v jejím smyslu uváděnou změnu zmíněného paragrafu Občanského zákoníku.

Autor: Josef Němec | 527 podpisů

Více >
Zrušení zákona č. 13/2021 Sb. kterým se mění přístupnost k osobním zbraním na sebeobranu 1 podpis chybí 499999

Zrušení zákona č. 13/2021 Sb. kterým se mění přístupnost k osobním zbraním na sebeobranu

My lidé a občané České republiky svým podpisem níže žádáme o zrušení zákona č. 13/2021 Sb., který v dnešní době, kdy bezpečnost není zaručena, naší bezpečnost značně zhoršuje.

Na sebeobranu a osobní bezpečnost máme právo dle zákona č. 2/1993 Sb. Listiny základních práv a svobod. Evropská unie a vláda České republiky nám užití těchto práv značně přitěžuje až znemožňuje. Tento zákon, bez něhož jsme se vždy obešli, nám přitěžuje až znemožňuje užití následujících práv:

Oddíl první - Základní lidská práva a svobody
- Článek 6. odstavec 1. "Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením."

- Článek 7. odstavec 1. "Nedotknutelnost osoby a jejího soukromí je zaručena."

- Článek 10. odstavec 3. "Každý má právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života."

- Článek 12. odstavec 1. "Obydlí je nedotknutelné. Není dovoleno do něj vstoupit bez souhlasu toho, kdo v něm bydlí."

Lidé, kteří nevlastní nebo nemohou vlastnit osobní dopravní prostředek, jako je například osobní automobil, mají fyzické postižení omezující pohyb nebo mají jiné problémy znemožňující pohyb, si nemohou dle zákona č. 13/2021 Sb. zakoupit plynové (expanzní) zbraně ráže vyšší než 6,35 mm. Jelikož taková to ráže je u pistolových provedeních vzácná, není tudíž téměř možné si osobní obrannou zbraň pořídit bez osobního odběru a registrace na oddělení Policie České republiky.

To znamená, že firma, která takové to osobní obranné zbraně prodává, například sídlí na opačné straně země České republiky a lidé s jakýkoliv omezením, nejsou schopni se na místo dostat. Místo toho, aby lidé měli možnost si osobní obrannou zbraň pořídit a nechat odeslat domů, jako jakýkoliv jiný obranný prostředek, si jej jinak pořídit nemohou. Smysl listiny základních práv a svobod je tudíž narušen a lidé nemají možnost se bránit proti trestné činnosti a jiným neoprávněným vlivům vůči nim, které je může stát dočasná až doživotní újma na zdraví nebo na životě.

Plynové (expanzní) pistole byly již od začátku vyrobeny k sebeobraně, cvičení v manipulaci se zbraní, vystřelování pyrotechniky (světlic), sběratelství, výcviku loveckých a policejních psů a k filmovým a divadelním představením. Jsou zkonstruovaná výlučně pro použití nábojek, které uvolňují dráždivý plyn a vytvářejí akustický efekt. Není možné do nich vložit ostrý náboj. Po úpravě pro neoprávněné účely by byla zničená.

Více informací zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Plynovka

Zdroj náhledu securitymagazin.cz

Autor: Jakub Křivohlavý | 1 podpis

Více >
Petice za odstranění stanu, co si říká petiční stánek před Strakovou Akademií 16 podpisů

Petice za odstranění stanu, co si říká petiční stánek před Strakovou Akademií

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
 

Stánek před Strakovou Akademií (dále jen stan) nemá jako hlavní smysl podepisování petic, ale jeho hlavní účel je protest proti současné vládě a jako zázemí pro demonstranty. Shánění podpisů je zde pouze druhořadou aktivitou. Toto bylo jak v původním stanu (stanech) naproti přes ulici, tak v tomto stanu současném.

My, níže podepsaní vidíme ve spojení se stanem tyto problémy:

* Stan zabírá veřejný prostor, přičemž množství sezbíraných podpisů není adekvátní na tak velké rozměry stanu a to i toho současného.
* Stan slouží především jako zázemí demonstrantů a k vyjádření nesouhlasu se současnou vládou. To, ale nemá co společného s názvem „petiční stánek“.
* Stan přitahuje problémy a z místa před Strakovou Akademií se stává problémová lokalita. Neustále tam vyjíždí policie Čr, nebo tam příslušníci přímo setrvávají a hlídají dění. To se financuje z veřejného rozpočtu. Lidé, co okolo pravidelně procházejí a nemají se stanem nic společného, se tam necítí zrovna nejbezpečněji – a právě oni ty výjezdy také spolufinancují ze svých daní.
* Stan působí až odpudivým dojmem. Nápisy na stanu z části nečitelné, jak na ně působí povětrnostní vlivy. Lidé, co sbírají podpisy často neochotní a někteří působí neupraveným dojmem. Vzhledem k absenci wc (v současné době zahájení petice) nechceme domýšlet, jak to tam funguje s vyprazdňováním, když se tam v noci spí ve spacákách nebo na karimatce pod dekou.
* Ve stanu se nocuje a přes noc spí. Pokud by nebyly na stanu zbytky nápisů, neznalý by si mohl myslet, že tam jsou bezdomovci. Petice nejsou na stole a ti nocující lidé případné zájemce odkazují na denní hodinu. To je podle nás absurdita, jelikož by tedy petiční stánek měl stát pouze přes den. Jinak si vedle mohou postavit stany další „bezdomovci“, napsat na svůj stan „petiční stánek“ a to, co je kousek dál u Hlávkova mostu u vody by mohlo vyrůst i zde.
* Je jen otázkou času, kdy se toho stanu chytne nějaký zahraniční influncer a po zjištění si historie stanu nám udělá ve světě ostudu. Nehledě na to, že se okolo pohybuje hodně zahraničních turistů, co tyhle stany znají ze světa spíše z vyloučených lokalit.

My, níže podepsaní nemáme nic proti sběru petic standartním způsobem – stánky, co se rozbalí a večer zase složí, stolky, stání u metra a oslovování kolemjdoucích a pod... Ale jak bylo řečeno a vysvětleno výše – tento stan má ke standartnímu petičnímu stánku daleko a proto vás žádáme o jeho odstranění a pokutu pro provozovatele tohoto stánku za nedodržení podmínek pro petiční stánek.

Členové petičního výboru: Brian Kostlán, Náves 17/4, 25262, Únětice

Osoba oprávněná zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány:
Brian Kostlán, Náves 17/4, 25262, Únětice

 

Autor: Brian Kostlán | 16 podpisů

Více >
Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy 1 podpis chybí 999

Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy

Žádáme zastavení realizace nové podoby barevného řešení vozidel pražské integrované dopravy, které dominují svislé červené pruhy na nevýrazném šedém podkladu, které jsou výsledkem projektu „Rebrand PID“ – neboli projektu „nové vizuální identity pražské integrované dopravy (PID)“. Požadujeme u všech nově pořizovaných vozidel (a u vozidel, jejichž rekonstrukce nebo oprava bude vyžadovat nový lak nebo nátěr karoserie) návrat k tradiční podobě vizuálního stylu vozidel pražské integrované dopravy s horizontálními červenými pruhy na žlutokrémovém, bílém nebo stříbrném podkladu. Praha svou vizuální identitu vozidel veřejné dopravy má danou víc než stoletou tradicí. Tato tradice představuje kulturní a historickou hodnotu, svázanou se symbolickými barvami města Prahy – se žlutou a červenou, zejména však svázanou s charakteristickými tvarovými liniemi jednotlivých typů vozidel.

 

 

Plné znění petice s doprovodným obsahem k naleznutí na www.pid-neprebarvovat.cz

 

Vážení občané, obracíme se na vás už s druhou peticí, která se týká stejného tématu – nesmyslného přebarvování vozidel veřejné dopravy, tedy tramvají, autobusů, vlaků, nejnověji i trolejbusů, které se staly obětí arogantního záměru – změnit násilně v rozporu s uznávanou tradicí barevnost a vizuální styl vozidel v Praze a následně i ve Středočeském kraji, provozovaných v rámci integrovaného systému PID (Pražské integrované dopravy).

 

Už první petice z r. 2021, se kterou se někteří z vás seznámili, žádala o zastavení tohoto projektu, i když v jiných souvislostech. Tehdejší zastupitelstvo hl.m. Prahy mírnou většinou, díky tehdejší vládnoucí koalici, odmítlo zrušit tento nesmyslný projekt, který byl v srpnu r. 2020 radou Hlavního města Prahy schválen. Řada tehdejších opozičních politiků veřejně tento projekt odsoudila. Dnes je řada z těchto politiků součástí vládnoucí koalice na pražském magistrátu. Je proto nanejvýš vhodná chvíle znovu s veškerou silou odborných argumentů, které předkládáme jako přílohu na dalších stránkách naší petice, vynaložit veškeré úsilí a právně dostupné prostředky k zastavení tohoto nesmyslného projektu.

 

Nové vizuální řešení nátěru vozidel Pražské integrované dopravy vzešlo z neveřejné soutěže Magistrátu hl. města Prahy vyzvaných grafických designérů a uplatňuje zcela nové řešení barevnosti vozidel používaných u jednotlivých dopravců v rámci systému Pražské integrované dopravy, zejména vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy (soupravy metra, tramvaje, autobusy a trolejbusy), dále železničních vozidel Českých drah (příměstské vlaky) a vozidel dalších dopravců. Toto předkládané řešení svým grafickým pojetím barevného členění vozidel zcela popírá dosavadní tradici, která byla založena už počátkem 20. století ( od roku 1905), byla v průběhu různých časových etap rozvíjena, částečně pod vlivem vývoje vizuálních stylů a nových technologií na vozidlech modifikována, avšak vždy dodržovala kontinuitu jedinečného vizuálního stylu symbolicky se odkazujícího na barevnou kombinaci vlajky hlavního města Prahy. Tento styl je charakteristický kombinací vždy horizontálních prvků, logicky navazujících na vodorovné linie dominantních ploch karoserií vozidel – okenního pásu, střechy a obrysu vozů, vždy v kombinaci červeného horizontálního pruhu ve spodní části vozidel v kombinaci s bílou barvou (nebo krémovou či stříbrnou) na převažujících částech karoserie, opět ve formě horizontálních ploch, s doplňky ve zlaté barvě (v minulosti) a žluté barvě (v současnosti).

 

 

Pokud se Vám nové vizuální schéma Pražské integrované dopravy nelíbí, podepište prosím tuto petici, je zapotřebí co nejvíce vašich hlasů, aby byla petice projednatelná na Zastupitelstvu. Děkujeme!

 

Autor: Kryštof Jelínek | 1 podpis

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj