NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE 1067 podpisů chybí 3933

NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE

Vážení zastupitelé hlavního města Prahy,

tímto se na Vás obracíme s výzvou, abyste respektovali rozhodnutí Městské části Prahy 15, žadatele o změnu územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy pod č. Z2896/00 v k. ú. Hostivař, která si již nepřeje dále pokračovat v pořizování této změny a chce ji ukončit.

 

Věříme, že v rámci koncepce rozvoje území, v širším kontextu ochrany přírody, veřejného zdraví a kvality života obyvatel, napříč městskými částmi, vezmete v potaz zejména tyto důvody pro zachování stávajícího funkčního využití ploch sportu /SP/ a zvláštní komplexy – ostatní /ZVO/:

1) celoměstsky významná změna a též lokalita, nikoliv brownfield plocha žádající si revitalizaci, nýbrž plnohodnotná kvalitní plocha, která není svou funkcí ani dle současně platného ani dle nově pořizovaného územního plánu určena k obytné zástavbě

2) území zasahuje do ochranného pásma přírodní památky Meandry Botiče, nachází se na rozhraní přírodního parku Hostivař – Záběhlice a hraničí se záplavovým územím

3) výstavbou by nenávratně utrpěl volný bio-koridor podél toku Botiče

4) případná obytná zástavba a provoz s ní spojený by přetnuly zavedenou pěší kolonádu a bezpečné napojení na budovanou cyklostezku Kozinova – Meandry Botiče, došlo by k přerušení pěší a cyklistické prostupnosti území, které je centrálně položené uprostřed Hostivaře

5) hygienická stanice hl. m. Prahy tuto změnu nedoporučuje a za vhodnější považuje stávající využití, jako plocha určená k jinému využití než obytnému nemá území vyřešenou odpovídající infrastrukturu, vč. té dopravní, neberou se v potaz stávající zdroje hluku

6) paralelně s pořizovanou změnou se pořizuje nový územní plán hlavního města Prahy, jehož zpracovatelem je Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR, který navrhovanou změnu akceptuje s podmínkou, že bude vyloučena zastavitelnost jižní části /SP/, která se nachází v ochranné zóně zvláště chráněného území, v Metropolitním plánu pro území navrhuje rekreační využití

7) na území městské části Prahy 15 v současnosti probíhá nebo se plánuje výstavba bytů na všech plochách svým funkčním využitím určených k obytné zástavbě, stav v tomto se změnil a nabral neřízených rozměrů oproti roku 2013, kdy byl podnět na změnu územního plánu podáván

8) pro narůstající obyvatelstvo chybí sportovní, rekreační a sociální zázemí.

 

Proč nadále trvat na pořizování změny funkčního využití plochy na čistě obytné /OB/ a všeobecně smíšené /SV/, když si ji nepřeje samospráva příslušné městské části Prahy 15, místní obyvatelé a vlastníci bytových jednotek z přilehlé lokality, zpracovatel územního plánu Prahy IPR či Hygienická stanice HMP?

 

My, podepsaní občané Městských částí Prahy 15 a Prahy 10, nesouhlasíme s pokračováním pořizování této změny územního plánu, přejeme si zachovat stávající funkční využití území a tímto vás žádáme, abyste revokovali svoje usnesení č. 25/30 ohledně schválení návrhu zadání změny č. Z2896/00 ze dne 30. 3. 2017, též vzhledem k nesouhlasu dalších zainteresovaných subjektů, dále nezatěžovali dotčené orgány se zpracováním i projednáním návrhu změny a pořizování změny ukončili.

 

Děkujeme, že z výše uvedeného nepodlehnete tlaku na bytovou výstavbu ze strany developera, podpoříte a tím ochráníte zájmy občanů hlavního města Prahy.

 

Autor: Lenka Holubcová | 1067 podpisů

Více >
Petice za okamžité zastavení kácení zdravých vzrostlých stromů v centru Prahy 3518 podpisů chybí 1482

Petice za okamžité zastavení kácení zdravých vzrostlých stromů v centru Prahy

My, níže podepsaní občané žádáme okamžité zastavení kácení a úpravu projektu rekonstrukce sportoviště u ZŠ Na Smetance. 

Podporujeme myšlenku rekonstrukce areálu hřiště pro žáky základních škol, zároveň ale požadujeme zachování zeleně.

Požadujeme okamžité zastavení kácení a úpravu projektu rekonstrukce hřiště u ZŠ Na Smetance, a to z následujících důvodů:

Stromy jsou i dle posudků MČ Praha 2 zdravé, vzrostlé a žijí na daném místě již více než 60 let. Javory jsou vysoké 13 a 14 metrů s průměrem koruny 10 metrů. Stromy stojí v pražské památkové zóně a v zóně se zvýšenou ochranou zeleně. Stromy plní významnou estetickou funkci.

Projekt rekonstrukce sportoviště je možné upravit tak, aby byly stromy zachovány. Variantní návrhy zpracované architekty existují! Jeden javor má být pokácen pouze proto, že vadí novému plotu. Druhý javor by pouze zmenšil plochu jednoho ze 3 hřišť. Při zadání zpracování projektu nebyl MČ Praha 2 vznesen požadavek na zachování zdravých vzrostlých stromů. Projekt v pražské památkové zóně za více než 35 milionů korun nebyl zpracován architekty! Variantní návrhy nejsou MČ Praha 2 brány v potaz. Občané, kteří se dlouhodobě snaží o úpravu projektu jsou Radou MČ napadáni a vysmíváni. Finální verze projektu není i přes dlouhodobé žádosti občanů MČ Praha 2 zveřejněný!

Stromy poskytují potřebný stín pro hřiště a hlavně pro děti, které si na hřišti hrají. Stromy regulují mikroklima v ulici a na hřišti. 

Stromy plní v popsané lokalitě izolační funkci, tedy zachycují prach a znečišťující látky především z dopravy, produkují kyslík, absorbují oxid uhličitý, hluk, snižují vibrace a brání přehřívání ulice projevující se jako fenomén tepelného ostrovu města. Areál hřiště se přitom nachází přímo naproti rušné ulici Italská a ani 300 metrů pražské magistrály a hlavního nádraží.

Magistrát navíc zcela nepochopitelně povolil kácení stromů ve vegetačním období, kdy jsou olistněné a především obývané ptáky, kteří na nich mají svá aktivně využívaná hnízda. 

Děkujeme za aktivní a konstruktivní přístup k našim požadavkům Radě MČ Praha 2, konkrétně těmto zástupcům ODS, Hnutí ANO a TOP09:

Černochová Jana Mgr.ODS
Udženija Alexandra Ing. ODS
Grundler Michael Ing. TOP 09
Kolář Jan Bc. ANO
Korseska Jan ODS
Šolc Jaroslav Ing.
Vondrášek Václav Ing. arch. ODS
Kašická Renáta Bc. ANO
Zuna Michal TOP 09

Autor: Lukáš Teklý | 3518 podpisů

Více >
Nesouhlas se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem 23 podpisů

Nesouhlas se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem

My, občané města Kostelec nad Labem a obyvatelé blízkého okolí, nesouhlasíme se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem a žádáme, aby všechny dotčené orgány vzaly tento nesouhlas a uvedené argumenty na vědomí.

 

Máme důvodné obavy z přímých dopadů realizace této stavby na celkové zdraví obyvatel města a přilehlého okolí, včetně dopadů na psychický komfort, a to zejména z níže popsaných důvodů:

 

1. Bezprecedentní blízkost záměru od obytné zástavby. Žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby a staveb občanské vybavenosti, jako je např. mateřská škola a dětské hřiště.
2. V rámci emisní situace dojde k významnému zvýšení emisí rtuti a radioaktivních látek. Negativní dopady krematorií na veřejné zdraví jsou již ve světě zdokumentovány a vede se polemika o tom, jak k umisťování těchto staveb postupovat, a to včetně doporučených vzdáleností od obytné zástavby.
3. Máme obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě, zadavatel v dokumentaci argumentuje nejasně a nepřesvědčivě.
4. Odmítáme další narušení podoby města postavením vysokého komínu. Sám oznamovatel připouští, že by z hlediska emisí doporučoval výšku komína 22-24m, což významně vizuálně poškodí oblast, jež by měla být vstupní branou do města Kostelec nad Labem.
5. Stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí. Jsme přesvědčeni, že provoz krematoria bude rušivý, a to ze všech důvodů výše popsaných.

 

Jsme přesvědčeni, že výše uvedené argumenty nebyly doplněnou dokumentací řádně vyvráceny a máme za to, že data předložená v záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby.

Autor: Adam Guttenberg | 23 podpisů

Více >
Petice proti rozšíření těžby u Tovačova 19 podpisů

Petice proti rozšíření těžby u Tovačova

Rozšíření těžby přínáší řadu negativ pro celý region mezi které patří.

 

01 Nestabilní podloží pod Tovačovem

V celé oblasti Tovačovska se nachází vrstva štěrkopísku. Tato vrstva není stabilní a v případě jejího konstantního narušování těžbou se může štěrkopísek začít přesouvat přímo pod Tovačovem. Tento jev způsobuje nadměrné namáhání staveb.

Mezi první důsledky můžou patřit praskliny na fasádách a na stropě. Nejvíce bude zasažen zámek, který se nachází méně než 900 metrů od těžby.

 

 

02 Více dopravy, prachu a hluku

 

Těžba na 60 ha při ložisku v hloubce 2-4 metrů znamená, že ještě před samotnou těžbou bude nutné odvést 1 200 000-2 400 000 m3 vysoce bonitní černozemě. Nákladní automobil má kapacitu 10-20 m3, vlakový vagon 80 m3 za suchého stavu zeminy, který je velmi prašný.

Z toho plyne, že i kdyby byla samotná těžba štěrkopísku velmi šetrná, přípravné práce šetrné nebudou. Dokonce i v případě, kdy by naprosto vše proběhlo šetrně, je velmi nepravděpodobné, aby pásový přepravník o délce 1 km nezačal být do pěti let hlučný a prašný sám o sobě.

Z těžby profituje pouze zahraniční společnost HeidelbergCement AG, pro obyvatele Tovačova plynou minimální benefity.

 

03 Minimální benefity

 

Hodnota vymezeného ložiska může být výrazně více než 1 miliarda Kč, bereme-li v úvahu objem plánované těžby a vývoj ceny štěrkopísku.

30 milionů složených převážně z povinných poplatků nedává smysl. Navíc drtivá většina všech zisků z těžby odejde do zahraničí a minimálním způsobem podpoří region. A především hodnota ložiska bude za pár let výrazně vyšší.

Společnost nabízí rekultivaci nových těžebních prostor, avšak na mnoha místech, kde již rekultivace “proběhla”, dochází k velmi silné erozi, kdy se část břehu i se stromy utrhne a spadne do vody. V těchto místech jsou břehy tak příkré, že "benefit" rozšíření koupání je bezcenný. Navíc společnosti téměř nic nebrání v tom, aby provedla plnohodnotnou rekultivaci, jakou provádí ve své domovské zemi.

 

Lukáš Galeta

Autor: Lukáš Galeta | 19 podpisů

Více >
Petice za zachování a revitalizaci vnitrobloku „U Letadla“ v Poděbradech 141 podpisů chybí 109

Petice za zachování a revitalizaci vnitrobloku „U Letadla“ v Poděbradech

My, níže podepsaní občané, reagujeme usnesením Rady města Poděbrady č. 288/2021 ze dne 26. 5. 2021 schválený záměr nabídnout k prodeji pozemky (parc. č. 1397/1, 1399 a 1400/1) ve vnitrobloku „U Letadla“. Prostřednictvím této petice žádáme, aby město Poděbrady svůj záměr prodeje přehodnotilo a namísto prodeje přinejmenším významnou část vnitrobloku revitalizovalo a zachovalo jako zelenou klidovou zónu určenou pro obyvatele města.

 

Přestože je dnes vnitroblok obestavěn bytovými domy a v poněkud zanedbaném stavu, zůstává veřejnosti snadno přístupným a také je obyvateli přilehlých či vzdálenějších domů běžně využíván. Slouží k procházkám a setkávání, venčení psů nebo dětem k jejich hrám. Je klidný, plný zeleně a vzrostlých stromů. A při troše snahy by mohl být ještě mnohem přívětivějším a využívanějším místem. Důležitost a potřebnost místa se potvrdila v době pandemie a s ní spojených vládních restrikcí, kdy bylo využíváno skutečně hojně.

 

Máme obavy, že rozprodej vnitrobloku může znamenat nejen likvidaci cenné zeleně, ale například též zastavění dosavadního klidového území parkovacími místy. To by významně poškodilo obyvatele přilehlých domů a připravilo o onu klidovou zónu i další obyvatele města.

 

Naší vizí je zachovat veřejně přístupný vnitroblok (či jeho významnou část) a zároveň jej revitalizovat, aby bylo zastaveno jeho chátrání a funkci klidové zóny mohl plnit ještě lépe (smysl nám to dává zejména v místech pozemků parc. č. 1399 a 1397/1). Může se jednat například o vytvoření malého hřiště, osazení laviček, městskou/komunitní zahradu apod. Zvelebení a zachování vnitrobloku může výrazně pozitivně ovlivnit vnímání prostoru a vztahy lidí zde bydlících.

 

Žádáme proto zastupitelky a zastupitele města, aby se o zachování vnitrobloku a umožnění jeho dalšího využívání obyvateli města aktivně zasadili.

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Autor: Michal Louč | 141 podpisů

Více >
Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2803 podpisů

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Autor: Štěpán Hálek | 2803 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj