O tom, zda se má brněnské nádraží přesunout či nikoliv, byla popsána spousta papíru, vedou se spory mezi politiky i mezi architekty. Mimochodem, myšlenka na přesun nádraží jižním směrem vznikla už v roce 1912.
V současné době jsou ve hře dvě varianty. První počítá s přesunem, respektive výstavbou nového nádraží poblíž centrálního autobusového nádraží. Tam by měla vzniknout také celá nová čtvrť včetně tramvajových tratí. Nové nádraží by podle vedení města dobře sloužilo, až bude Brno napojeno na plánované vysokorychlostní tratě. Současnou stanici s nimi snadno propojit nelze.
Druhá varianta, kterou prosazují kritici městského vedení z řad opozičních zastupitelů i občanských sdružení, by měla zachovat nádraží v centru města, vlaky by měly zastavovat v oblasti Malé Ameriky. Stávající tratě by zůstaly v provozu, doplnila by je ale soustava tunelů a podzemní nástupiště pro vysokorychlostní vlaky.
Argumentů pro a proti je v obou variantách celá řada. Jak to všechno nakonec dopadne, je ve hvězdách. Faktem ale zůstává, že něco se s brněnským vlakovým nádražím udělat musí.
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
You can express your opinion with topic by signing petition here:
https://get-vidmate.com/vidmate-2019-download/
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat