Chceme skatepark v Bohnicích 168 signatures

Chceme skatepark v Bohnicích

Bohnice spolu s Trojou a Čimicemi mají skoro 30 000 obyvatel a velkou část tvoří děti a mládež. Pro ty starší tu chybí místo, kde by se mohli věnovat sportům jako je skatebording, scootering (koloběžky), inline brusle či freesteyle BMX kola.

Pro bezpečné provozování těchto populárních sportů je skatepark podmínkou.

 

Chtěli bychom vybudovat skatepark v místě, kde nebude oběžovat místní obyvatele, ale bude dostupný pro fandy tohoto atraktivního sportu.

Proč tu stále není?

Co jsme pro to už udělali?

* V rámci vyhlášení participativního rozpočtu Prahy 8 v roce 2017 jsme navrhli skatepark a s tímto nápadem jsme ve veřejném hlasování získali druhý nejvyšší počet hlasů. Byly nám slíbeny I finanční prostředky z rozpočtu MČ Praha 8 a byl nám doporučen vhodný pozemek pro stavbu.

* Pro doporučený pozemek jsme ve spolupráci s firmou Mystic Constructions připravili potřebné podklady a návrh skateparku – pro následné vyhlášení výběrového řízení.

* Po volbách v roce 2018 zastavila současná koalice veškeré připravované i rozpracované projekty související s participativním rozpočtem

* Navíc se vyskytl nový záměr s původně navrhovaným pozemkem vhodným pro skatepark v blízkosti polikliniky Mazurská. Pozemek by měl být využit pro koncovou stanici plánované lanovky spojující sídliště Bohnice s Prahou 6 – Podbabou

* Společně s Magistrátem hl.m. Prahy a MČ Praha 8 jsme vytipovali další vhodné pozemky pro sportovní objekty – bývalý atletický areál mezi budovou Sevtu a Čimickým hájem a prostory u bazénu Šutka

* Proběhlo několik jednání (2019) o rozdělení atletického hřiště mezi tři sporty – skatepark, softbalové hřiště a trénkovou plochu pro dobrovolné hasiče.

* Jednání se zastavila kvůli dřívějším plánům na multifunkční halu.

 

Co chceme?

Chceme ukázat, že tyto sporty mají velké množství aktivních příznivců a skatepark bude plně využit.

 

Chceme navázat na generace jezdců, kteří v Bohnicích vyrostli a dotáhli to „dost daleko“ - např.

Petr Komárek – plnil svými fotkami titulky a magazíny Boardmag a Freemag, byl sponzorován a pravidelně se umisťoval na předních místech jak na závodech ČSP, tak i zahraničních závodech. Mezi jeho tehdejší sponzory patřila značka Carhartt

Lukáš Daněk – začal být vidět už ve svých patnácti letech, kdy si ho všimla značka Quiksilver, kterou reprezentoval několik let a následně začal jezdit za Nike SB. Pravidelně vyhrával závody ČSP a umisťoval se na předních místech na zahraničních závodech. V roce 2006 například vyhrál best trck contest na mistrovství Evropy a svými fotkami plnil jak tuzemské, tak i zahraniční magazíny. V roce 2010 se stal Mistrem ČR. Patřil k evropské špičce nové generace.

Jan Smékal - plnil svými fotkami magazíny Boardmag a Freemag, byl sponzorován a pravidelně se umisťoval na předních místech, jak na závodech ČSP, tak i zahraničních. Dlouhou dobu reprezentoval skate team úspěšné značky Horsefeathers.

 

Chceme nabídnout plnohodnotné moderní sportoviště – skatepark, který je nezbytný pro provozování adrenalinových sportů jako je skateboarding, scooter koloběžky, in-line brusle a BMX Freestyle kola.

 

Chceme, aby MČ Prahy 8 jednoznačně a rozhodně podpořila vznik adekvátního sportoviště a zasadila se o jeho vybudování.

 

Chceme pomoci najít finanční prostředky na jeho vybudování.


 

Jak bude skatepark využíván?

- Denodenně v rámci desítek aktivních nadšenců skatebordingu, scooter koloběžek, in-line bruslí a BMX freestyle kol

- Vznikne Skateboardový klub pod záštitou ČAS – České asociace skateboardingu

- Vznikne Skate akademie pro začátečníky pod vedením zkušených instruktorů

- Budou se zde organizovat závody a podobné akce

- Během prázdnin se zde budou konat příměstské skateboardové tábory

 

Děkujeme, že nás v tomto snažení svým podpisem podpoříte.

Jaroslav Kučera, Blanka Rošická

 

Petici připravil v srpnu 2020 Jaroslav Kučera, který bude zastupovat veřejnost pro jednání s  úřady. 

Author: Blanka Rošická | 168 signatures

More >
Petice za odvolání ředitelky SPŠS ve Valašském Meziříčí 14 signatures

Petice za odvolání ředitelky SPŠS ve Valašském Meziříčí

Případ paní Ludmily Surovjatkinové se stal v roce 2013 soudním sporem o neplatnost rozvázání pracovního poměru výpovědí, kterou jí dal, a to opakovaně a zcela neoprávněně její zaměstnavatel, a to Střední průmyslová škola stavební Valašské Meziříčí, když paní učitelce musela být v roce 2020 vyplacena na náhradě ušlé mzdy částka dosahující cca 1 500 000,- Kč. Celá věc pak má především lidskou stránku, nad kterou se mnozí zcela vážně zamýšlejí a podivují se nad tím, jak lze ponechat na místě ředitelky školy paní Ing. Jindru Mikuláštikovou, když právě jejím přičiněním docházelo k podávání nedůvodných výpovědí z pracovního poměru k paní učitelce.

Vzhledem k tomu, že příslušné orgány, které mají ze zákona nejen  odpovědnost za správné hospodaření a celkový chod školy, ale především za to, aby výchova a vzdělávání studentů vedla k  rozvoji jejich morálních postojů, ničeho nečiní, je na nás občanech, rodičích, pedagozích, abychom na celou věc upozornili touto peticí, kterou podepisujeme ve snaze pomoci správné věci a požadujeme, aby z pozice ředitelky Střední průmyslové školy stavební Valašské Meziříčí, byla její ředitelka Ing. Jindra Mikuláštíková (členka rady města a předsedkyně školské komise ve Valašském Meziříčí za hnutí ANO) odvolána a to co nejdříve, nejlépe IHNED. 

Mgr. et Mgr. Renata Gehringer

Author: Renata Gehringer | 14 signatures

More >
Zachrantevily.cz‌ ‌-‌ za‌ ‌záchranu‌ ‌zdevastovaných‌ ‌vil‌ ‌na ulici Milady Horákové v Praze 6 392 signatures

Zachrantevily.cz‌ ‌-‌ za‌ ‌záchranu‌ ‌zdevastovaných‌ ‌vil‌ ‌na ulici Milady Horákové v Praze 6

PETICE

dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

za záchranu zdevastovaných vil - Kočího vily a Roškotovy vily - na ulici Milady Horákové v Praze 6. 

 

Petice je určena členům Rady městské části Praha 6

 

My, níže podepsaní, sledující postupný dlouholetý rozpad Kočího vily a Roškotovy vily na ulici Milady Horákové v Praze 6, žádáme Radu MČ Prahy 6, aby bezodkladně zesílila kroky vedoucí k záchraně těchto vil a použila k tomu jakékoliv zákonné prostředky. Tyto architektonicky významné vily zasazené ve vilové čtvrti Bubeneč, kterou obdivuje celý svět, koupil před více než 20 lety bezohledný developer se sídlem v daňovém ráji  a nechává je úmyslně chátrat. Opakovaně se snaží tyto vily zbořit a vystavět na jejich místě administrativní centrum, jímž by světově unikátní genius loci čtvrtě Bubeneč zničil. 

 

Chvíle jejich možného zániku se opravdu nebezpečně přiblížila, proto je třeba vytvořit účinný tlak na developera a okamžite s ním vstoupit do jednání, jež by vedlo k záchraně těchto vil a celého Bubenče. Dosud nebylo ani zdaleka využito všech zákonných možností. Smyslem této petice je, aby takové kroky byly učiněny.

 


 

Petiční výbor občanské iniciativy “zachrantevily.cz”:

 

Ondřej Chrást, Praha 6, Rooseveltova 29, 160 00, Praha 6 - Bubeneč

Aneta Heidlová, Praha 9, Bratří Dohalských 140/7, 190 00   

Vojtěch Tatra, Praha 6, Fajmanové 1732/1, 162 00, Praha 6 - Břevnov 

Miloš Vlach, Praha 6, Na Dionysce 1758/14, Praha 6 - Dejvice


Za petiční výbor mohou jednat všichni jeho členové. 

Author: Vojtěch Tatra | 392 signatures

More >
Petice proti návrhu EU komise - zákaz užívání přírodního extraktu z technického konopí CBD 2345 signatures remaining 99997655

Petice proti návrhu EU komise - zákaz užívání přírodního extraktu z technického konopí CBD

Nesouhlasíme s návrhem Evropské Komise týkající se výtažků z technického konopí. Podle předběžného stanoviska mají být přírodní extrakty z technického konopí považovány za drogu/omamnou psychotropní látku ( tzv. „OPL“) a nebude tedy možné je volně dostupné užívat, přestože obsahují pouze povolené kanabinoidy včetně CBD a naopak neobsahují nepovolenou látku THC. 

Jedná se o čistě politické předběžné stanovisko Evropské Komise, tyto produkty v podobě výtažků a macerátů a jiných výluhů používaly už naše babičky a v současnosti  využívají přírodní výtažky z konopí v podobě potravinových doplňků spotřebitelé v různém věku pro regeneraci i prevenci vzniku různých obtíží,  a často tím předcházejí nutnosti užívání komerčně využívaných léků. Bezpečnost obsažených látek i jejich blahodárny vliv na organismus je prokázána řadou studií včetně referenční denní dávky příjmu stanovené Evropskou asociací pro bezpečnost potravin a potvrzenou Českým Státním zdravotním ústavem.

 

Zde několik bodů k petici:

 

1. Studie v rozsahu klinických zpracovávané pro účely nových potravin tzv. Novel food (ačkoliv se technické konopí řešilo již v roce 1961, nemůže tedy logicky být Novel Food aplikovanou po roce 1997) včetně Evropské asociace pro bezpečnost potravin EFSA potvrzují, že se jedná o látky bezpečné. Na úrovni ČR je od Státního zdravotního ústavu SZÚ  stanoveno množství/obsah látky CBD v potravinách, aby se jednalo o bezpečnou (zdraví neškodlivou) potravinu.

 

2. Omezení v podobě označení za drogu se týká pouze přírodních výtažků, na chemicky/synteticky vyrobené látky se stejným účinkem i chemickým složením se stanovisko o OPL nevztahuje

 

3. Pokud rozhodnutí projde v platnost, znamená to - propagaci syntetických produktů na úkor přírodních extraktů připraví zemědělce a provozovatele potravinářských podniků o tržní příležitost, která je v těchto časech krize schopna generovat významný příjem.

 

4. Pokud se z konopných extraktů stane droga, nebude konopí a konopné produkty záležitostí  farmářů a provozovatelů malých a středních potravinářských podniků, ale pouze chemických (nadnárodních) korporací, které si mohou dovolit syntetickou výrobu těchto látek.

 

5. Ve zbytku světa, konkrétně v USA, Kanadě, Velké Británii i Číně jdou přesně opačným, liberalizačním směrem. 


6. WHO dokonce zvažuje změkčení pravidel pro konopí a látku THC, v některých zemích je otevřenou otázkou úplná liberalizace trhu. 
 


Jedná se diskriminaci -  omezení volby spotřebitele – právo na konkurenci ( v rámci DG Competition) je jedno z nejsilnějším v rámci principů Smlouvy o fungování EU, kdy takováto omezení přírodních produktů oproti syntetickým, připravují zemědělce a provozovatele potravinářských podniků o tržní příležitost, ale zejména omezují konkurenci a tedy i svobodnou volbu spotřebitele v podobě přírodních produktů/extraktů volně dostupných na trhu jako potravinových doplňků.

 

Touto  peticí tak nesouhlasíme s označením výtažků z průmyslového konopí (tzv. kanabinoidů vč. CBD) jako drogy/omamných a psychotropních látek. Naopak přírodní konopné produkty by měly být v podobě volně prodejných potravinových doplňků dostupné na trhu EU s tím, že bezpečnost potraviny a ochrana spotřebitele je již nyní dostatečně zajištěna na úrovni národních autorit a tyto produkty jsou pravidelně kontrolovány.

 

Author: Ondřej Šťovíček | 2345 signatures

More >
Petice proti demolici fary a mostů v Dolních Slověnicích 139 signatures

Petice proti demolici fary a mostů v Dolních Slověnicích

My, níže podepsaní, zásadně nesouhlasíme s plánovanou demolicí areálu bývalé fary č. p. 29 v Dolních Slověnicích, okr. České Budějovice. 

Klasicistní budova z roku 1795 se nachází v mimořádně exponované poloze v centru vesnice a má historickou, architektonickou, a především výraznou urbanistickou hodnotu. Spolu s kostelem sv. Mikuláše a Linharta, školou a mosty je podstatnou součástí malebného jádra celku, spoluutvářeného okolní zástavbou s početným a komplexním souborem lidové architektury.

Zároveň nesouhlasíme s plánovaným odstraněním unikátního historického přemostění výběžku rybníka Dvořiště z poloviny 19. století, tvořeného kombinací dlouhého sypaného valu s lipovou alejí a klenutými mosty.

Jsme přesvědčeni, že uskutečnění demolice uvedených staveb, a jejich náhrada moderními mostními konstrukcemi a parkovištěm, by představovala celkovou a nevratnou devastaci tradičního centra jihočeské vesnice, které je hodnotnou součástí našeho kulturního dědictví. 

Vyzýváme proto město Lišov, jako vlastníka bývalé farní budovy, aby upustilo od záměru demolice uvedených objektů.

Žádáme město Lišov, aby respektovalo zákon o státní památkové péči, mezinárodní Úmluvu o ochraně architektonického dědictví Evropy a vlastní územní plán, v němž je kladem důraz na zachování historického prostředí a mostů jako technických památek. Žádáme zohlednění názorů odborníků na historii, architekturu, urbanismus a památkovou péči a stanovisek spolků. Podporujeme hledání vhodného řešení pro zlepšení dopravní prostupnosti při současném respektu k hodnotám prostředí.

 

Author: Jan Eliška | 139 signatures

More >
Petice za dobrovolnost očkování proti koronaviru 3793 signatures

Petice za dobrovolnost očkování proti koronaviru

Máme plné pochopení pro snahu státu chránit zdraví obyvatel před nákazou koronavirem SARS-CoV-2 a také pro naději řady lidí, která se upíná k vývoji vakcíny. Trváme ale na tom, aby v budoucnu bylo plně respektováno právo na svobodný a informovaný souhlas a aby očkování nebylo jakkoliv vynucováno.

V reakci na šíření koronaviru byla přijata řada opatření omezujících lidská práva a svobody, přičemž některá z nich nebyla přiměřená a odůvodněná. Nicméně dosud nedocházelo k opatřením zasahujícím do fyzické integrity jednotlivce bez jeho svobodného a informovaného souhlasu a s možnými riziky pro zdraví.

V souvislosti s vývojem vakcíny proti koronaviru se ovšem objevují hlasy volající po tom, aby toto očkování, jakmile bude dostupné, bylo zavedeno jako povinné a aby přístup k některým činnostem či službám byl tímto očkováním podmíněn. To důrazně odmítáme. Nedotknutelnost osoby, svoboda svědomí, právo na svobodný a informovaný souhlas i nadřazenost zájmu a blaha lidské bytosti před zájmy společnosti a vědy jsou hodnoty chráněné na úrovni ústavního pořádku. Také nelze dovozovat, že očkování bude automaticky v zájmu zdraví jednotlivce, a to mimo jiné s ohledem na krátkou dobu testování bezpečnosti a účinnosti a možné nežádoucí účinky. Proto musí být respektováno právo jednotlivce na to, aby si na základě informací sám vyhodnotil přínos očkování a rozhodl se, zda očkování podstoupí, či nikoliv.

Vyzýváme proto zákonodárce, vládu a Ministerstvo zdravotnictví, aby:

-        při přijímání opatření proti šíření koronaviru bylo plně respektováno právo každého jednotlivce na svobodný a informovaný souhlas s očkováním;

-        očkování proti koronaviru nebylo zaváděno jako povinné;

-        tímto očkováním nebyly podmiňovány žádné běžné aktivity, jako je vzdělávání, práce a podnikání, cestování a využívání veřejně nabízených služeb.

Author: Liga lidských práv a Rozalio, z. s. | 3793 signatures

More >
ŠANCE PRO VZDĚLÁVÁNÍ | OTEVŘENÝ DOPIS | PŘEJEME SI ROZŠÍŘENÍ MOŽNOSTÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ČR 1748 signatures

ŠANCE PRO VZDĚLÁVÁNÍ | OTEVŘENÝ DOPIS | PŘEJEME SI ROZŠÍŘENÍ MOŽNOSTÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ČR

Vážení členové vlády, poslanci a senátoři,

dosud jsou dětem a mladým lidem předepsány formy a očekávané výstupy vzdělávání. Jsme zklamáni, když děti ztrácí vnitřní motivaci a vzdělávání jim nedává smysl. Postrádáme důvěru ve schopnosti rodičů, dětí a mladých lidí rozhodovat o svém vzdělávání a řešit důsledky vlastních rozhodnutí.

My ani naše děti nemáme ve vzdělávacím systému naplněné potřeby autonomie, vzájemné úcty, respektu a důstojnosti. Obracíme se proto na Vás. Přejeme si změnit legislativu tak, aby byly naplněny potřeby všech aktérů ve vzdělávání. Chceme otevřít veřejnou diskusi mezi dětmi, mladými lidmi, dospělými a zahájit s Vámi jednání o řešeních.

Je pro nás důležitá především možnost volby vlastních vzdělávacích cest a možnost rozhodovat o vytváření podmínek pro rozvíjení schopností, dovedností a vědomostí. Rádi bychom, aby všichni mohli vyrůstat a učit se v prostředích, ve kterých budou mít naplněny svoje potřeby. Přejeme si rozšířit možnosti vzdělávání v ČR.

Proto navrhujeme úpravu legislativy tak, aby:

- umožňovala zachování stávajících škol i vzdělávacích programů a současně otevřela cesty pro vytváření vlastních různorodých vzdělávacích příležitostí.

- školní docházka byla dobrovolná a vznikla tím příležitost vzdělávat se i jinými způsoby než docházkou do škol a formou individuálního vzdělávání. 

- mohly vznikat rozmanité školy, vzdělávací centra apod. 

- umožnila nabízet rozličné sociálně vzdělávací služby, které by byly legitimními a plnohodnotnými variantami vzdělávání ke školní docházce a odpovídaly by potřebám znevýhodněných dětí a jejich rodin.

- bylo možné nabízet dálkové, distanční a kombinované studium i další formy studia na všech stupních vzdělávání.

- vzdělávací soustava byla prostupná, otevřená a umožňovala studovat jakoukoliv školu nezávisle na věku a dosaženém stupni vzdělání, pokud lidé splní kritéria školy pro přijetí a nároky na studium. 

- všichni účastníci ve vzdělávání byli nezávislí na jednotných rámcových vzdělávacích programech, které by tvořily nezávaznou nabídku.

- každý měl možnost stanovovat si vlastní vzdělávací cíle a formy i způsoby hodnocení výsledků vzdělávání včetně možnosti nebýt hodnocen.

- umožnila vytvářet vlastní kritéria pro prostorové, materiální i personální zajištění podmínek pro vzdělávání.

- proměnila kontrolní organizace na organizace podporující, jejichž služby budou pro školy dobrovolné a výstupy nezávazné.

Náš cíl je změnit legislativu vzdělávání v ČR tak, aby umožnila naplňování potřeb všech účastníků ve vzdělávání. Rádi bychom se aktivně zapojili, otevřeli veřejnou diskusi a zahájili s Vámi jednání o řešeních, která tento cíl umožní naplnit. Tímto vás žádáme o návrh prvního termínu společného setkání.

 

Michaela Řeřichová

Vladimír Kamba 

David Urubčík

Gabriela Ježková

Milota Kadaňková

Jaroslav Eremiáš

Jiří Košárek

 

dopis@sanceprovzdelavani.cz

www.sanceprovzdelavani.cz

#sanceprovzdelavani

Author: Michaela Řeřichová | 1748 signatures

More >
Petice za zachování Dvořákovy stezky 300 signatures

Petice za zachování Dvořákovy stezky

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby Správa železnic, státní organizace, přehodnotila rozsáhlou rekonstrukci železniční trati mezi Kralupy nad Vltavou a Nelahozevsí (akce se nazývá Rekonstrukce nelahozeveských tunelů) tak, aby nebyla narušena Dvořákova stezka ve své krajinné ani obytné části.
 

Důrazně nesouhlasíme s rozsáhlým kácením stromů a bouráním budov v ulici Dvořákova stezka.

 

Žádáme, aby Správa železnic, s. o., zohlednila environmentální hledisko, zcela opustila plán na vykácení 3 000 stromů a bourání staveb a zachovala současnou Dvořákovu stezku. Zároveň žádáme zachování panoramatu Nelahozevsi.

Není ve veřejném zájmu řešit plánovanou rekonstrukci trati tak zásadním zásahem do životního prostředí.

Nesouhlasíme s tím, aby se železniční trať posouvala blíže k řece kvůli teoretickým pár vteřinám úspory jízdní doby.

Stezka by byla ve své části prakticky zlikvidována a posunula by se těsně k Vltavě, od níž by ji dělilo jen zábradlí.

Stejně tak nevidíme důvod pro zvyšování trati nad současný terén, což by vizuálně poškodilo pohled na zámek Nelahozeves a na kostel.

Tento projekt, který bude stát několik miliard Kč, nezvratným a devastujícím způsobem zasáhne přírodu, ekosystém, krajinný ráz Dvořákovy stezky a jejího blízkého okolí, naruší stabilitu obytného a historicky významného území v obci Nelahozeves.

Nejsme proti modernizaci železnice a dopravy v ČR, chceme ale především docílit toho, aby projekt byl realizován racionálním způsobem respektujícím širší vztahy v území. Žádáme, aby trať byla nadále vedena v původní, v území stabilizované poloze. Jsme přesvědčeni, že toto řešení je dostačující a značně levnější než řešení navrhované.

Více informací naleznete na webové stránce spolku Dvořákova stezka – www.dvorakovastezka.cz.

Děkujeme.

Petice ke stažení: https://www.dvorakovastezka.cz/petice.pdf

Author: Dvořákova stezka z. s. | 300 signatures

More >
Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy 763 signatures

Petice za rozumné řešení okruhu kolem Prahy

Vážený pane premiére, pane ministře dopravy, vážené zastupitelky a zastupitelé hl.m. Prahy,

 

my, níže podepsaní občané, se na vás obracíme s žádostí o podporu řešení okruhu kolem Prahy, které povede k vyloučení tranzitní kamionové dopravy z území hlavního města a středočeských obcí, při respektování zákonných požadavků na ochranu životního prostředí, zdraví obyvatel a územního rozvoje.

 

Současný návrh SOKP dle zásad územního rozvoje však zavádí tranzitní nákladní dopravu do Prahy. Realizace dnes již dálničního průtahu by vedla ke zhoršení dopravní situace a životního prostředí zejména v městských částech na východě a na severu Prahy a měla by negativní dopady na cca 100 000 obyvatel.

 

SOKP dle ZÚR je tedy v rozporu s nařízením č. 1315/2013/EU o transevropských dopravních sítích (TEN-T). K zásadám rozvoje TEN-T patří především zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, rychlé spojení velkých aglomerací, obcházení městských oblastí, oddělení městské a tranzitní dopravy.

 

Odmítáme prosazování více než 50 let staré koncepce SOKP, která vznikala za jiné geopolitické situace pro zcela odlišné intenzity dopravy a předpokládanou zátěž než dnes. Od té doby došlo k významnému rozvoji města a obrovskému nárůstu dopravy v důsledku přechodu na tržní hospodářství a zapojení do evropských struktur.

 

Žádáme vás tímto o následující:
1.Iniciovat objektivní posouzení variant řešení pro vyloučení tranzitní, zejména kamionové dopravy z území hl.m. Prahy
2.Projednat navrhované varianty a vybrat tu, která se ukáže jako nejvhodnější z hlediska dopadů na obyvatele, ochrany životního prostředí, bezpečnosti dopravy, nákladů a územního rozvoje
3.Vymezit koridor vybrané varianty v územně plánovacích dokumentech a iniciovat přípravu podkladů pro proces EIA
4.Řešit odděleně od tranzitu dopravní obslužnost v okrajových částech Prahy

 

Věříme, že se podaří najít řešení přínosné pro Prahu i Středočeský kraj.

 

Author: Alena Štrobová | 763 signatures

More >
Návrh na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKĚHO STADIONU. 40 signatures remaining 2460

Návrh na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKĚHO STADIONU.

Návrh přípravného výboru na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKÉHO AREÁLU POD
HRADBAMI ve dnech konání nejbližších voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

Přípravný výbor podává ve smyslu § 9 odst. 2 písm. a) a § 10 zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů, v platném znění, tento návrh na konání místního referenda.

I.Místní referendum se bude konat na území obce Písek.

II. Otázku pro místní referendum navrhujeme v tomto znění: Chcete kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku pod hradbami včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu? ANO - NE

III. Odůvodnění návrhu: V současné době byl přijat v zastupitelstvu návrh na přemístění plaveckého bazénu pod Střední lesnickou školu v Písku. Finanční limit pro stavbu pod lesnickou školou určili zastupitelé tentokrát na 380 milionů korun bez daně. V ceně je vnitřní bazén, venkovní areál a wellness části, interiéry, vnitřní vybavení a parkoviště nad hřištěm s umělou trávou. Jelikož každá stavba má své vícepráce, je i v tomto případě reálný předpoklad, že odhadovaná cena nebude jistě konečná. Celkově se nám zdá takto investovaná částka neúměrně vysoká, především z důvodu současné covidové situace. Za předpokladu, že existuje nějaká srovnatelná alternativa, za kterou považujeme právě levnější a mnohem efektivnější kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku, jsme jednoznačně právě pro tuto alternativu. V této době považujeme za rozumné mít jak rezervy na městském účtě, tak mít možnost realizovat i jiné potřebné investice v Písku, které občané našeho města ocení, jako např. parkovací domy, všesportovní halu apod. Z výše uvedených důvodů se nám jako ekonomicky výhodnější jeví kompletní rekonstrukce a modernizace
stávajícího plaveckého areálu v Písku a za ušetřené finanční prostředky realizovat další potřebné a užitečné stavby. Kromě toho je místo současného plaveckého areálu naprosto výjimečné svou polohou a dostupností pro všechny návštěvníky, včetně dostatečného prostoru pro venkovní aktivity.

IV. Náklady na provedení místního referenda: Předpokládané náklady na konání místního referenda jsou odhadovány na cca 300 tisíc korun českých. Výhodné je i navrhované datum konání referenda, které je naplánováno na dobu konání parlamentních voleb, čímž budou významně sníženy náklady na jeho konání. Náklady spojené s realizací rozhodnutí přijatého v místním referendu: Náklady na kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího píseckého plaveckého areálu pod hradbami, včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu, jsou odhadovány na cca 150-180 milionů korun bez daně podle rozsahu, což není ani polovina plánované investice do stavby nového bazénu pod lesnickou školou.

V. Zmocněncem členů přípravného výboru je:
Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek

VI. Členové přípravného výboru:
1. Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek
2. Martin Brož, nar. 28.8.1981, bytem Pažoutova 2603, Písek
3. Pavel Hubka, nar. 26.10.1968, bytem Ouzká 385, Písek
4. Radek Boček, nar. 15.3.1974, bytem Na Rozmezí 209, Písek
5. Lukáš Nebes, nar. 24.4.1982, bytem Stanislava Maliny 353, Písek
6. Vladimír Lešek, nar. 27.2.1965, bytem Velké náměstí 28, Písek
7. Aleš Procházka, nar. 29.1.1990, bytem Kollárova 1578, Písek
8. Jiří Černý, nar. 22.6.1973, bytem Harantova 1391, Písek
9. Jan Belak, nar. 14.3.1988, bytem Zahradní 225, Písek
10. Michal Horák, nar. 11.6.1965, bytem Na Stínadlech 361, Písek
11. Martin Žák, nar. 6.9.1971, bytem Kollárova 1336, Písek
12. Ivo Voříšek, nar. 23.02.1965, bytem Pražská 298, Písek

Author: Martin Brož | 40 signatures

More >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 1 signature remaining 999

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 1 signature remaining 999

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 1 signature remaining 999

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 1 signature remaining 999

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Zastavte covidovou hysterii, řekněte nám, kolik je skutečně nemocných! 2 signatures

Zastavte covidovou hysterii, řekněte nám, kolik je skutečně nemocných!

My, níže podepsaní občané České republiky, daňoví poplatníci, z jejichž odvodů je spolufinancován mimo jiné zdravotní systém České republiky a z jejichž odvodů bude též spolufinancován státní dluh České republiky ve výši nejméně 500 miliard Kč, vytvořený v souvislosti s opatřeními v boji proti viru SARS-Cov-2 a nemoci Covid 19, 

žádáme Vládu České republiky, zejména jejího předsedu Andreje Babiše, ministra vnitra Jana Hamáčka, ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha, hlavní hygieničku ČR Jarmilu Rážovou, dále poslankyně a poslance Poslanecké sněmovny a senátorky a senátory Senátu Parlamentu ČR, členky a členy všech poradních orgánů, komisí, grémií a koncílií,

aby se plnou vahou zasadili o neodkladné plošné otestování reprezentativního vzorku populace ČR tak, aby bylo možno kvalifikovaně odhadnout skutečný počet nakažených nemocí Covid 19. 

Aby si pod tíhou své nesmírné odpovědnosti vůči nám a s veškerou vážností svých funkcí a důsledků svých rozhodnutí pro 10 milionů jejich spoluobčanů uvědomili, že bez znalosti tohoto čísla nelze rozumně a zodpovědně rozhodovat o opatřeních, která mají přímý vliv nejen na významnou redukci občanských práv, ale která se zásadně dotýkají základních společenských a finančních jistot občanů ČR, přičemž na mnoho z nás a mnoho našich rodin mohou mít dopad fatální.

Pokud je skutečně covid - 19 tak smrtící hrozbou, jak tvrdí část odborné veřejnosti, potom je třeba předložit skutečně tvrdá a vypovídající data o tom, proč je nutné tak drasticky zasáhnout do chodu státu a společnosti.  Je to třeba učinit kvůli těm, kteří na tato opatření doplatí nejhůře.

Pokud covid - 19 takovou hrozbou není, jak tvrdí druhá část odborné veřejnosti, pak je třeba okamžitě zastavit nebezpečný útlum ekonomiky a vrátit život co nejblíže a nejrychleji k normálu.

Zastavte chaos, který rozděluje společnost, roztáčí spirálu strachu a nejistoty, ničivě dopadá na celá odvětví ekonomiky a ohrožuje tak přímo ekonomické přežití statisíců našich spoluobčanů, kteří jsou na fungování těchto odvětví závislí.

Děkujeme.

Author: Lumír Vitha | 2 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku