Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů 972 signatures

Proti zrušení jednotky dobrovolných hasičů

My, níže podepsaní, vyjadřujeme podporu kolektivu Jednotky sboru dobrovolných hasičů Děčín - Křešice a nesouhlasíme se záměrem primátora Hroudy, tuto jednotku zrušit.


Touto peticí apelujeme na zastupitele města Děčína, jejich svědomí a zdravý rozum, aby v zájmu obyvatel města a přilehlých obcí, nehlasovali pro zrušení jednotky, neboť oni jsou v současné situaci jediní, kteří toto rozhodnutí mohou zvrátit.


Nesouhlasíme s argumentací, že ke zrušení jednotky vedou ekonomické důvody, jejikož do dnešního dne nebyla zastupitelstvu předložena žádná koncepce, která by se zabývala hospodařením města, ve vztahu k jednotkám požární ochrany.


Nesouhlasíme s argumentem malého počtu výjezdů oproti sousedním jednotkám, neboť tato jednotka je kategorie JPO 5, což jí (narozdíl od sousedních JPO 3) předurčuje zejména k plnění úkolů na úseku ochrany obyvatel před katastrofami. Vzhledem k dynamicky se měnícím klimatickým podmínkám nemůže být pochyb o tom, že potřeba zásahů bude stoupat. Tomu ostatně nasvědčuje i nárůst počtu výjezdů za poslední dva roky. Za posledních dvacet let bylo město Děčín a jeho okolí zasaženy dvěmi ničivými povodněmi na řece Labi a několika náhlými záplavami na menších přítocích Labe, zapříčiněných přívalovými děšti. Rovněž s následky vichřic a sériemi lesních požárů, se potýkáme čím dál častěji.


Upozorňujeme, že ochota občanů vstupovat do řad dobrovolného hasičstva není samozřejmá a některé oblasti ČR již dnes pociťují nedostatek dobrovolných hasičů. Žádná podaná ruka, která chce dobrovolně a nezištně přispívat k obecnému blahu, by neměla být odmítána.

 

Dříve vynaložené náklady na výcvik, školení a vystrojení dobrovolných hasičů, budou jejich zrušením promrhanými prostředky. Nehledě na fakt, že členové jednotek si často svépomocí a z vlastních kapes udržují zastaralou požární techniku, která jim byla městem svěřena. Naproti tomu případné znovuobnovení jednotky, by bylo obtížné a nesmírně nákladné.

Author: Petr Tobiáš | 972 signatures

More >
Petice za rychlé řešení přemostění železnice v Chuchli 381 signatures remaining 619

Petice za rychlé řešení přemostění železnice v Chuchli

Městskou částí Velká Chuchle prochází železniční koridor na trase Praha – Beroun – Plzeň. Tento úrovňový přejezd je nebezpečný, často dochází k ohrožení bezpečnosti vozidel i chodců.  Je vydáno nepravomocné územní rozhodnutí na nadjezd. Vydání tohoto Územního rozhodnutí předcházelo zadání investora SŽDC, vypracování projektu, projednání s dotčenými orgány.

Dne 16.12.2019 podala Městská část Praha – Velká Chuchle prostřednictvím najatého advokáta odvolání proti územnímu rozhodnutí na dlouhodobě připravovaný nadjezd přes trať.

Nesouhlasíme s jednáním vedení městské části, které jedná proti zájmům jejích občanů na zlepšení plynulosti dopravy přes železnici. Žádáme, aby z našich peněz nebyli placeni advokáti napadající stavby, které jsou ve veřejném zájmů občanů městské části.

Nesouhlasíme, aby byl názor úzké skupiny osob motivovaných osobními důvody (vlastnictví nemovitostí u plánovaného nadjezdu) a vedenými zastupitelem Melicharem prezentován jako postoj městské části. Litujeme, že starostka městské části jedná v zájmu této úzké skupiny osob a nikoli v zájmu voličů a občanů městské části.

Nadjezd železnice je nejrychlejší a nejlevnější řešení (tunel pod železnicí je 2 x dražší) a  může v dohledné době stát. Odpor proti němu z jakéhokoliv důvodu bude znamenat jen zhoršení dopravní situace a nekonečné kolony.

Nechceme další roky  stát v kolonách před závorami, nechceme riziko smrtelných nehod na přejezdu a vyzýváme vedení městské části, aby přestalo blokovat výstavbu železničního nadjezdu a hájilo veřejný zájem na bezpečnosti a plynulosti dopravy, namísto zájmů jednotlivců.

Nesouhlasíme s podáním odvolání do vydaného územního rozhodnutí na nadjezd železnice, podpisem této petice vyjadřujeme podporu  reálnému řešení nadjezdu, který má šanci v dohledné době vyřešit katastrofální situaci s dopravou ve Velké Chuchli namísto snění o podjezdu.

Author: Eva Flegelová | 381 signatures

More >
Chladivé proudy Vltavy – ne rozteklý asfalt cyklostezky 387 signatures remaining 613

Chladivé proudy Vltavy – ne rozteklý asfalt cyklostezky

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

Starosta Vyššího Brodu Ing. Milan Zálešák a zastupitelé MěÚ Vyšší Brod

 

Chladivé proudy Vltavy – ne rozteklý asfalt cyklostezky

My, kteří máme rádi malebný úsek Vltavy od Vyššího Brodu až k hradu Rožmberk se domníváme, že realizace záměru tzv. páteřní cyklostezky od Lipna nad Vltavou až do Českého Krumlova, který prosazují starostové přilehlých obcí i měst Vyšší Brod a Český Krumlov, by měla nedozírné, fatální následky na křehký a životně důležitý systém říční krajiny Vyšebrodska.

Trasa protíná mimořádně cenná území říčních luhů, rozlehlých mokřadů, říčních ramen, významných krajinných prvků, pobřežních porostů s prastarými duby, olšemi, vrbami, lipami a mnoha druhy chráněných organismů… Projekt páteřní cyklostezky nerespektuje mimořádné hodnoty přírodní, kulturní, historické i duchovní, kterými zdejší krajina oplývá.

Stezka má být z valné části asfaltová, tak, aby vyhovovala i vyznavačům jízdy na kolečkových bruslích. Plány počítají s maximálním kopírováním toku Vltavy, aby se minimalizoval výškový profil trasy. V době, kdy se celá Evropa potýká s následky klimatických změn, a s tím spojeného katastrofálního sucha, je takovýto megalomanský projekt brutálním zásahem nejenom do retenční schopnosti krajiny, ale i do jedinečných přírodních společenstev řeky, unikátního krajinného rázu a kulturních tradic Vyšebrodska.

Z tohoto důvodu požadujeme:

celkové přehodnocení koncepce plánované „páteřní cyklostezky“ z Lipna nad Vltavou až po Rožmberk tak, aby se stavba podřídila nejvyššímu veřejnému zájmu regionu Vyšebrodsko, kterým bezesporu je zachování říční krajiny Vltavy se všemi nenahraditelnými funkcemi – retenční schopnost krajiny, biodiverzita území, ochlazování krajiny v časech tropických veder, estetické hodnoty řeky, kulturní a duchovní dimenze národní řeky Vltavy.

 

navrhovanou trasu páteřní cyklostezky nechat znovu a důkladně posoudit vědeckým kruhům v oblasti hydrobiologie a krajinné ekologie; problematiku diskutovat s agenturou ochrany přírody a krajiny, ekologickými sdruženími a v neposlední řadě i s místními obyvateli

 

v maximální možné míře využívat stávající hustou síť značených cyklostezek, turistických tras, lesních cest a silniček nižších tříd – v žádném případě nezasahovat do cenných území říčních niv, luhů, mokřadů, břehových porostů, hájů, ochranných pásem v NPR Čertova stěna – Luč

Domníváme se, že splnění našich požadavků bude dobrým řešením nejen pro skupinu vyznavačů cyklistiky, ale především pro všechny, kterým učaroval ten kouzelný kraj pětilisté růže kolem stříbrné Vltavy!

 

Mgr. Jaroslav Jonáš, Náměstí 79, 382 73

Author: Jaroslav Jonáš | 387 signatures

More >
Připomínky  k  procesu  EIA - Dodatečné povolení areálu HP-Pelzer v Žatci 49 signatures

Připomínky k procesu EIA - Dodatečné povolení areálu HP-Pelzer v Žatci

Připomínky k procesu EIA

Spolek VPN 2016 z.s., zastoupen Ing. Ivanou Vírovou, IČ: 052 31 795

k dokumentaci záměru podle přílohy č. 4 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, v platném znění, k záměru v k.ú. Žatec s názvem „DODATEČNÉ POVOLENÍ AREÁLU HP-PELZER, ŽATEC“ zpracované spol. DP Eco-Consult s.r.o., zastoupené RNDr. Danielou Pačesnou, Ph.D., IČ: 287 66 300,vyjadřuje nesouhlasné stanovisko.

PŘIPOMÍNKY K PROCESU EIA, SPOLEK VPN 2016, z.s. níže, ve stručnosti:

 

1. DOKUMENTACE JE NEÚPLNÁ, NENÍ MOŽNÉ POSOUDIT VŠECHNY PODSTATNÉ VLIVY NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ. Provoz Adler Pelzer Group, o. z. Žatec, HP-Pelzer s.r.o., Raisova 1187, 438 01 Žatec, IČ: 405 24 604 na katastrálním území Žatec není v dokumentaci k procesu EIA dostatečně podrobně specifikován. Ve veřejném zájmu žádáme dokumentaci doplnit o hodnocení všech zdravotních rizik. Požadujeme dokumentaci doplnit o srozumitelnější formu popisu používaných směsí látek z hlediska charakteristiky jejich možných dopadů na zdraví, život, životní prostředí a venkovního ovzduší. Žádáme doplnit vč. monitoringu vlivů provozu na zdraví, život, životní prostředí a venkovní ovzduší.

 

2. NESOULAD S ÚZEMNÍM PLÁNEM MĚSTA ŽATEC (dále jen „ÚP Žatec“). RAISOVA ulice se rozkládá na pozemku p. č. 2712/2 v katastrálním území Žatec. Nyní je užívána a uzavřena jako areálová účelová komunikace. Raisova ulice je v platném ÚP Žatec zařazena do ploch "VEŘEJNÁ PROSTRANSTVÍ", která musejí být veřejně přístupná. Využití průmyslová výroba a skladování je na plochách Veřejná prostranství („VP“) - nepřípustné.

 

3. NADMĚRNÉ ZATÍŽENÍ LOKALITY HLUKEM Z DOPRAVY. Stávající lokalita je nadměrně zatížena hlukem ze silniční dopravy. Podle názorů odborníků i soudů, není možné do takto zatíženého území umisťovat další zdroje hluku. Navržená protihluková opatření v dokumentaci nejsou dostatečně účinná. Žádáme nepřekračování hygienických limitů hluku.

 

4. V DOKUMENTACI CHYBÍ POSOUZENÍ PROVOZU SE STÁVAJÍCÍ EXPEDIČNÍ HALOU. Nedílnou součástí provozu areálu fy HP-Pelzer v Žatci je skladová hala v areálu bývalého výrobního závodu Šroubárna Žatec. Žádáme doplnit dokumentaci o posouzení provozu skladové expediční haly z hlediska dopadů na zdraví obyvatel a životní prostředí.

Author: Ivana Vírová | 49 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku