Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji 2783 signatures

Petice proti rušení osobních vlaků ve Středočeském kraji

My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN. 


Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:


Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022


012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy

Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.


Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí. 


Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.

Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.


Požadujeme:


1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
   
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.

3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici). 


https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/


https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
 

Author: Štěpán Hálek | 2783 signatures

More >
Petice za zachování a revitalizaci vnitrobloku „U Letadla“ v Poděbradech 138 signatures reached

Petice za zachování a revitalizaci vnitrobloku „U Letadla“ v Poděbradech

My, níže podepsaní občané, reagujeme usnesením Rady města Poděbrady č. 288/2021 ze dne 26. 5. 2021 schválený záměr nabídnout k prodeji pozemky (parc. č. 1397/1, 1399 a 1400/1) ve vnitrobloku „U Letadla“. Prostřednictvím této petice žádáme, aby město Poděbrady svůj záměr prodeje přehodnotilo a namísto prodeje přinejmenším významnou část vnitrobloku revitalizovalo a zachovalo jako zelenou klidovou zónu určenou pro obyvatele města.

 

Přestože je dnes vnitroblok obestavěn bytovými domy a v poněkud zanedbaném stavu, zůstává veřejnosti snadno přístupným a také je obyvateli přilehlých či vzdálenějších domů běžně využíván. Slouží k procházkám a setkávání, venčení psů nebo dětem k jejich hrám. Je klidný, plný zeleně a vzrostlých stromů. A při troše snahy by mohl být ještě mnohem přívětivějším a využívanějším místem. Důležitost a potřebnost místa se potvrdila v době pandemie a s ní spojených vládních restrikcí, kdy bylo využíváno skutečně hojně.

 

Máme obavy, že rozprodej vnitrobloku může znamenat nejen likvidaci cenné zeleně, ale například též zastavění dosavadního klidového území parkovacími místy. To by významně poškodilo obyvatele přilehlých domů a připravilo o onu klidovou zónu i další obyvatele města.

 

Naší vizí je zachovat veřejně přístupný vnitroblok (či jeho významnou část) a zároveň jej revitalizovat, aby bylo zastaveno jeho chátrání a funkci klidové zóny mohl plnit ještě lépe (smysl nám to dává zejména v místech pozemků parc. č. 1399 a 1397/1). Může se jednat například o vytvoření malého hřiště, osazení laviček, městskou/komunitní zahradu apod. Zvelebení a zachování vnitrobloku může výrazně pozitivně ovlivnit vnímání prostoru a vztahy lidí zde bydlících.

 

Žádáme proto zastupitelky a zastupitele města, aby se o zachování vnitrobloku a umožnění jeho dalšího využívání obyvateli města aktivně zasadili.

Podpis pod petici je nutné potvrdit v následně doručeném mailu.

Author: Michal Louč | 138 signatures

More >
Otevřený dopis starostovi Roudnice n/L ve věci nestandardního zahájení školního roku pro prvňáčky 5 signatures

Otevřený dopis starostovi Roudnice n/L ve věci nestandardního zahájení školního roku pro prvňáčky

Starostovi panu Ing. Františku Padělkovi a místostarostovi panu Vlastimilu Čtverákovi

Karlovo nám. 21

Roudnice n/L, 413 01

 

Nesouhlas se zahájením školního roku 2021/2022 pro prvňáčky v kulturním domě

 

Vážený pane starosto Padělku, vážený pane místostarosto Čtveráku, vedení města,

 

chci vyjádřit svůj nesouhlas s nestandardním zahájením nového školního roku 2021/2022 pro prvňáčky v kulturním domě.

 

Vedení města zřejmě chtělo dětem připravit pěkné uvítání do nové etapy jejich života, nevzalo ovšem v úvahu několik podstatných skutečností:

 

1) Na jaře 2021 se z důvodu nepříznivé epidemické situace nekonal zápis do 1. tříd.

Děti se těší do školy, kterou zatím znají jen zvenčí. Těší se, jsou zvědavé, plné očekávání a zároveň obav a nejistoty. Jaké to ve škole bude? Jak vypadá třída? Jací budou spolužáci? Jaká bude paní učitelka? Zahájením školního roku v kulturním domě se dětem oddaluje skutečný nástup do školy a prodlužuje čas nejistoty. Stres a strach z neznámého zažívají hned dvakrát. Poprvé v kulturním domě, kdy netuší, co se bude dít a co se od nich očekává, a 2. 9. znovu ve škole.

 

2) Děti vůbec nechápou, proč nemohou jít 1. září do školy. Proč ráno nevstanou stejně jako jejich sourozenci, nevezmou aktovku a nejdou do školy, ale čekají až do oběda. A upřímně ani já jako rodič nerozumím.

 

3) Navíc v červnu 2021 na konci školního roku proběhlo v kulturním domě rozloučení s předškoláky. Děti nerozumějí, proč mají jít znovu do kulturního domu. Chtějí do školy.

 

4) Rodiče, kteří již dlouho dopředu počítají s dovolenou na 1. 9., si musí vzít 2 dny dovolené. Každý rodič chce své dítě doprovodit poprvé do školy. Pokud se o nestandardním zahájení školního roku dozvíme týden dopředu, může to být pro některé rodiče pozdě a zaměstnavatel jim nemusí vyjít vstříc. Pokud jsou rodiče OSVČ či živnostníci, dovolenou si sice mnozí vzít mohou, ale i tak je to komplikace. Já například pracuji jako OSVČ v oblasti služeb, a to znamená, že si nemohu na 2x 0,5 dne objednat klienty, což s sebou nese ztrátu příjmu.

 

5) Vzhledem k dlouhé distanční výuce během let 2020-21 většina z nás pochopila, že každý den, který děti stráví ve škole, je dnem dobrým. Proč je tedy byť o jeden jediný den ochuzovat? Navíc v situaci, kdy nevíme, jaká omezení přijdou během podzimu.

 

Kdysi jsem spolupracovala s organizací věnující se sociálně ohroženým a znevýhodněným dětem a jejich takřka magická věta zněla: „V zájmu dítěte.“ Marně si lámu hlavu, jaký zájem dítěte byl dnes v kulturním domě naplněn. Z mého pohledu nešlo o žádný zájem dětí, ani nás rodičů a ani škol a učitelů. Čí zájem byl tedy touto akcí naplněn?

 

Vypadá to, že jdu s křížkem po funuse. Ano, jdu. Jsem přesvědčena, že i kdybych Vám dopis odeslala ihned po obdržení pozvánky na slavnost, tedy 25. 8., již naplánovaná akce by přesto proběhla. Doufám, že tímto otevřeným dopisem Vás přinejmenším pozvu k pohledu na vzniklou situaci z naší, tedy rodičovské a dětské strany, a že možná příští rok od podobného zahájení školního roku pro prvňáčky upustíte. Slavnost jako taková není špatná, nešťastné bylo její načasování.

 

S pozdravem

Mgr. Karolina Šubrtová

 

V Roudnici n/L 1. září 2021

Author: Karolina Šubrtová | 5 signatures

More >
Ne tlumočníkům 139 signatures

Ne tlumočníkům

V souvislosti se stahováním koaličních sil po neúspěšné operaci v Afghanistánu a postupem islamistického Talibanu po celé zemi jsou občané ČR v posledních týdnech vystaveni hře na city. Je prý naší povinností pomoci těm, kdo pomáhali v Afghanistánu našim vojákům. Má jít hlavně o tlumočníky, ale i o další spolupracovníky. S nimi by pak mohly přijít i jejich rodiny. Tyto snahy ale musí občané ČR zcela odmítnout.

Za posledních 20 let, kdy se válka v Afghanistánu vedla, většina občanů ČR ani netušila, proč se v Afghanistánu bojuje. Na otázku, jakým způsobem se v Afghanistánu bojuje za Prahu, by nedokázal odpovědět asi nikdo z nich. Taliban je jistě představitelem zla, ale s takovou by naši vojáci mohli zasahovat v téměř každé zemi světa. Faktem ovšem je, že Talibanem naše země, ani její občané, nebyli ohroženi nikdy. Byla to tedy možná válka našich vlád, ale ne našich lidí. Závazek vůči afghánským spolupracovníkům mají tak naše vlády, ale nikoliv čeští občané. 

A pouze zájem českých občanů, nikoliv vlády, musí být rozhodující v tom, zda a jak těmto afghánským spolupracovníkům pomáhat. 

Odmítáme další hru s našimi city. Zkoušeli to se "sirotky", nyní to zkouší s "tlumočníky". Záměrně se nemluví o tom, o jaké počty se jedná. Tlumočník by si mohl přivést celou rodinu. To jsou v afghánských poměrech počty, o kterých se nám ani nesnilo. Z pár desítek "tlumočníků" může být pár tisíc příchozích. Pro začátek. A to může být zcela zásadní dopad na kulturní a etnický ráz naší země. 

Vlády ČR si za naše peníze v Afghanistánu vedly svou válku a dobrodějství. Nyní by měly znovu za naše peníze organizovat přesun tisíců a jejich následnou péči zde. Říkáme ne. 

Pokud chtějí Afghánci ze své země utíkat, nemusí přes půl světa do ČR. Mohou jít do Pakistánu, Íránu, Turkmenistánu, Uzbekistánu, Tadžikistánu, či do jiné blízké země. Nebyli by první ani poslední. Ti, který záleží na jejich osudu, jim mohou založit sbírku. Problém "tlumočníků" se tím vyřeší, dobrodějové udělají dobrý skutek, a my ostatní, kterých se to netýká, můžeme být bez starostí.

Pokud souhlasíte s tímto řešením, místo importu neznámého počtu Afghánců, podepište prosím tuto petici.

Author: Filip Vávra Vávra | 139 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj