My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN.
Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:
Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022
012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy
Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.
Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí.
Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.
Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.
Požadujeme:
1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.
3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici).
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
Author: Štěpán Hálek | 2858 signatures
More >„Nesouhlas s odvoláním jednatele společnosti Divadla Kladno s.r.o., pana Jana KRAFKY, s žádostí o ponechání Jana KRAFKY v pozici jednatele společnosti Divadla Kladno s.r.o.“
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice, vyjadřujeme důrazný nesouhlas s postupem vedení Statutárního města Kladna.
Hlavním důvodem je náhlé odvolání jednatele společnosti Divadla Kladno s. r. o., pana Jana KRAFKY, bez řádného zdůvodnění a bez věcných důvodů. Nesouhlas je umocněn skutečností, že Jan Krafka z Městského divadla Kladno a Divadla Lampion za necelé 3 roky vybudoval nebývale úspěšné a řádně fungující scény a na nich působící úspěšné soubory, za něž mluví výsledky – neustále se zvyšující počet předplatitelů, četnost repríz, účast na festivalech napříč ČR i v zahraničí, spolupráce se školami a seniory, vytváření dalšího doprovodného programu přispívajícímu ke kulturnímu rozvoji města Kladna a všech jeho občanů.
Proto žádáme, aby úspěšný jednatel společnosti Divadla Kladno s.r.o., pan Jan Krafka, zůstal jednatelem, a i nadále řídil obě populární scény Městského divadla Kladno a Divadla Lampion.
Author: Městské divadlo Kladno | 1175 signatures
More >My níže podepsaní občané a návštěvníci Královského města Rakovník nesouhlasíme s plánovanou novou výstavbou galerijního zařízení v prostoru před starou rakovnickou synagogou. Podle nás tak dojde k nenapravitelnému znehodnocení rázu rakovnické synagogy, potažmo celého historického židovského ghetta v našem městě. Nejsme odpůrci oživování veřejného prostoru, nicméně tento návrh považujeme za nešťastný a přehlížející genius loci celého místa. Požadujeme proto po Středočeském kraji opětovné posouzení architektonického návrhu a jeho případné zrušení.
Author: Vladimír Kališ Kališ | 889 signatures
More >Dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
Zachování a podpora Kontaktního Zooparku v obci Zvole.
Tvůrce petice:
Filip Valášek, Na Výsluní 530, Zvole, 252 45
Věra Řechtáčková, Třída 9. Května č.p. 1366/48 Rumburk 1 ,408 01
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice chceme podpořit Kontaktní Zoopark ve Zvoli v jeho dalším fungování do budoucna.
A to protože tento Zoopark se zabývá:
Edukativní činností pro širokou společnost lidí a spoluobčanů, včetně škol a školek – jak se orientovat v říši zvířat, zjistit co potřebují k životu a o možnostech záchrany ohrožených zvířat.
Poradenstvím s chovem zvířat v zajetí, záchranou zvířat ze špatných podmínek a chovů ( jak většinou znáte u záchrany psů a koček), kdo jste byl v u nás v zooparku, slyšeli jste příběhy o našich zvířatech. Kdo se ujme vyhozeného hada, želvy nebo pumy??? záchranu si zaslouží všechna zvířata !!!
Taktéž se zabývá a podporuje ochranářské projekty v mnoha zemích světa na záchranu zvířat , společně se světovými organizacemi.
V budoucnu se chce Zoopark rozšířit o záchranou stanici “ŠELMY V NOUZI“ a propojit chov našich zvířat se záchranou stanicí pro „nechtěné přerostlé mazlíčky“, pro zvířata z nevhodných chovných podmínek. Tímto chceme také spustit sbírku pro zakoupení nového pozemku pro výstavbu nových výběhů pro tato zvířata. Proto sledujte naše stránky Kontaktního Zooparku na Facebooku, kde se dozvíte více informací k této sbírce.
To je naše idea a podstata Kontaktního zooparku!
V tomto okamžiku Vás žádáme o podporu zachování Kontaktního zooparku.
Otázka zní:
Chcete podpořit kontaktní zoopark a jeho zachování?
Author: Věra Řechtáčková | 716 signatures
More >Vážený pane starosto,
nesouhlasíme s připravovaným úplným vykácením topolové aleje na levém břehu Berounky z Černošic do Radotína a s možným souvisejícím zneužitím dotačních titulů k této akci. Vykácení více jak 200 stromů by bylo naprosto nepřijatelným a vandalským činem poškozujícím dobré jméno Černošic a Radotína.
My, níže podepsaní, protestujeme proti chystané holoseči významného krajinotvorného prvku a biotopu. Topolová alej plní různé nezastupitelné funkce jako je například regulace toku při povodni, větrolam, krajinotvorba, mikroklima, hnízdní příležitosti, produkce kyslíku a podobně.
Pokud je alej natolik zanedbaná, že se musí kácet, měla by za to být vyvozena odpovědnost v souladu se zákonem 114/1992 Sb. vůči tomu, kdo je povinen údržbu a postupnou obnovu aleje provádět.
Je známo, že po ořezu většina stromů přežije 10 až 15 let. To je doba, za kterou v aleji vyrostou nové stromy jako náhrada za pokácené.
Požadujeme proto na objednávce města nezávislý dendrologický posudek například od Agentury pro ochranu přírody a krajiny.
Vážený pane starosto, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby alej zůstala jako celek zachována a aby byl vytvořen mechanismus její postupné obnovy.
Petiční výbor ve složení:
Ing. Jitka Landová, Na drahách 1377, Černošice
Pavel Dražan, Vrážská 1008, Černošice
Ing. Jan Jelínek, CSc., Strakonická 1601, Černošice
Václav Vojíř, Výpadová 1329/8, Praha Radotín
Author: Jan Jelínek | 427 signatures
More >Vážení,
prostřednictvím této petice žádáme MěU Kolín o možnost návratu Garagefestu zpět na původní místo konání, tedy do areálu garáží U Cihelny.
Tento již tradiční festival považujeme za dostupný nástroj obohacení lokální hudební scény, se kterým nemá město Kolín žádné finanční náklady.
V kruzích vyznavačů alternativní hudby si Garagefest získal své nemalé obecenstvo a to nejen z řad obyvatel města Kolín, ale i širokého okolí. Oblíbenost u návštěvníků tato akce získala díky své autenticitě, náplni programu a místu, na kterém je festival pořádán. Neradi bychom, aby jeho kouzlo zaniklo kvůli jeho nucenému přesunutí do jiných prostorů, jako se tomu bohužel stalo nyní v listopadu roku 2017.
Zaráží nás, že předchozí ohlášené ročníky festivalu byly městem Kolín schváleny a nyní nastává období represe. Letošní schvalování festivalu bylo podle našeho domnění provázené pochybnostmi na straně města a neadekvátním jednáním, které vedlo k přesunu festivalu. Nutno dodat, že oznámení o nemožnosti konání akce bylo podáno 22. 11. 2017, tedy tři dny před konáním samotného festivalu.
Více informací o této kauze je možné se dočíst v příloze této petice, kde je prohlášení pořadatelů festivalu v plné délce.
Z důvodů tradice festivalu, jeho oblíbenosti a kulturnímu přínosu požadujeme:
-Možnost navrácení festivalu na místo původu.
-Důsledné prošetření postupů zodpovědných orgánů, jejichž rozhodnutí vedla k přesunu celé akce.
-Věcné vysvětlení důvodů a podnětů, kvůli kterým nebylo konání festivalu schváleno v areálu garáží U Cihelny.
Děkujeme,
organizátoři Garagefestu
Za petiční výbor:
Jan Dousek
Mgr. Ondřej Nešetřil
Mgr. Jan Darebný, Ph.D.
Jakub Seidl
Bc. Matěj Forst
Tereza Verfelová, Dis.
David Petrán
Adam Horáček
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:
Mgr. Jan Darebný, Ph.D.
Author: Ondřej Nešetřil | 321 signatures
More >My občané České republiky a obyvatelé města Benešov, nesouhlasíme se zahájením jednání mezi městem Benešov a společností TNI Group a.s., se sídlem Palackého 717/11, Nové Město, 110 00 Praha 1 IČO 29386772 o výstavbě Plopsa Family Parku v areálu bývalých Táborských kasáren. Důvody: 1. Případná výstavba je v těsném sousedství stávající rodinné výstavby a zásadním způsobem naruší klid v této bytové zóně. 2. Z tohoto důvodu dojde ke znehodnocení finančních investic, které obvatelé z této lokality vynaložili do svých objektů a k poklesu třžních cen pozemků města v uvažované budoucí výstavbě v areálu bývalých Táborských kasáren. 3. Uvažovaný počet návštěvníků - 300 000 ročně - zatíží hlukem a automobilovým provozem již teď špatnou dopravní situaci a kapacitu parkovišť v Benešově. 4. Nechceme do města pouštět aktivity, které svým rozsahem překračují potřeby obyvatel města Benešov.
Author: Marie Hospodková | 218 signatures
More >Zachraňme budovu bývalé věznice! Možná jste již zaregistrovali informace, o kterých v posledních dnech informovala média. Budova bývalé věznice má být zbourána a na jejím místě mají vyrůst byty. Trochu naivně jsme čekali, že by se mohl zvednout odpor veřejnosti, ideálně našich představitelů na magistrátu. Nikoliv. Demolice již měla být povolena. Dojde tak k nepochopitelné devastaci této jedinečné soudní budovy, která by za 6 let oslavila již 100 let své existence. Z tohoto unikátního a hodnotného komplexu zbyde torzo, za jehož zády se postaví paneláky. Budova není památkově chráněná. Přesto, že by si ji nepochybně zasloužila. Jedná se o jednu z architektonicky nejhodnotnějších budov ve městě (a přiznejme si, že těch opravdu moc nemáme), která je zároveň z jedné půlky plně funkční a z druhé mimořádně zachovalá. Rovněž se nesmí zapomínat na její historii. Je až s podivem, kolik ohlasu sklidil záměr demolice budovy hlavního nádraží, což je, odpusťte nám to, tuctová drážní budova. Škoda, že tolik energie není směřováno sem. Představitelé města tradičně nemají zájem o zachování jedinečných historických památek, dlouhodobě neusilují o získání budovy do svého vlastnictví a ani o památkovou ochranu. Hlavně, že Kolibu jsme předraženě koupili, aniž by to bylo potřeba. Hlavně, že nám věznice byla dobrá, když se zde dělali populární prohlídky pro veřejnost, že Daniel Marek? Ale když je skutečně potřeba budově pomoci, tak nemáte zájem a ani se k tomu nepostavíte čelem. S podivem navíc zůstává, že má být možné, aby na tomto místě vyrostly byty. Při pohledu do územního plánu MB lze jednoduše zjistit, že toto místo je vedeno jako občanská vybavenost. To může být třeba nemocnice, dopravní terminál, školka, dětské hřiště, zkrátka něco, co slouží občanům města. Pokud by toto území mělo sloužit k bydlení, pak by jako bydlení bylo v územním plánu označeno. To, že se v přízemí udělá obchod a lékárna, když nad tím bude 10 pater bytů, opravdu stačit nebude a stále tedy bude takový záměr v rozporu s platným územním plánem. Ale jsme v MB, tady stavební úřad asi schválí všechno. V každém případě pevně věříme, že ještě není pozdě. Dokud budova stojí, tak má smysl bojovat a nic není ztracené. Apelujeme tedy na všechny aktivní občany, na všechny spolky a zodpovědné politiky, kterým na MB záleží. Pojďme s tím něco udělat! Pojďme dávat podněty k památkové ochraně budovy, pojďme přesvědčit město, že je budovu lepší koupit, než o ní přijít, pojďme ukázat, že si investor nemůže dělat co chce a takto evidentně porušovat platný územní plán. Nelze přece takové jednání umožnit, ať se to snaží tlačit sebevíc. Nepropadejte prosím lacinému tlaku PR a zástupným odůvodněním. Pojďme jednou udělat něco správně. Prosím. Prosíme všechny naše představitele, aby to jako Mladoboleslaváci neignorovali. Pokuste se s tím, prosím, něco udělat. Pokud se tuto budovu podaří zachránit, pak rádi podpoříme ve volbách toho, kdo se o to postará. Klidně celou tuto stránku zrušíme a už o nás nikdy neuslyšíte. Jen, prosím, postavte se jednou za správnou věc a nevolte jen to snadné řešení. Děkujeme všem. ❤️
Author: Petra Novotná Novotná | 195 signatures
More >Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.
Z odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.
Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.
Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.
Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.
Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.
Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.
Author: Zbyněk Havlíček | 172 signatures
More >