Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách 76 signatures

Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách

Vážení občané,

v současnosti figuruje v územním plánu Klecan, v ÚP Roztok, a v ÚP Středočeského kraje přemostění řeky Vltavy v Klecánkách (viz ÚP Klecany). Změnou územního plánu č. 4 Klecan je navrhováno vynětí tohoto statutu. Není zřejmé, kdo tuto konkrétní změnu územního plánu inicioval a za jakým účelem. Zřejmé ovšem je, že s touto skutečností nebyly předem seznámeny okolní obce a stavební komise Klecan, nemluvě o obyčejných občanech. Je možné, že vznikla pouze ze strachu, aby Vltava v této části severního okraje Prahy nebyla přemostěna a nesuplovala tak jakkoli severní okruh Prahy. Tato koncepce je sice za stávající infrastruktury a zastavěnosti území nesmyslná, nicméně apelace za její znemožnění pochopitelná.

Navrhovatel však evidentně nedocenil všechny důsledky vyplývající z vynětí možnosti přemostění Vltavy. Desítky let zde funguje přívoz a to s různou kvalitou a také v závislosti na povodňových stavech. Přívoz ve všední den nefunguje od deváté dopolední do jedné odpolední a končí v půl sedmé, tzn., že v této době už nelze využívat vlak a autobus pro potřeby klecanských občanů. Město Klecany desítky let přívoz dotuje ze svého rozpočtu, přičemž výše dotace nebyla v minulosti transparentně zveřejňována.

Tyto faktory v podstatě velmi omezují propojení infrastruktury mezi pravým a levým břehem a téměř znemožňují dostupnost pracovních příležitostí či návštěvnost kulturních akcí. Přitom řešení by bylo na místě a to formou přemostění lávkou. Ta zde byla již mnohokráte plánována, např. v roce 2008, kdy město Klecany pouze včas nezareagovalo a k stavbě nakonec nedošlo. Ze zprávy o uplatňování ÚP Klecan s pokyny pro zpracování změny č. 4 platné k 17. 1. 2019 jasně vyplývá povinnost skloubit změnu územního plánu s požadavky na řešení dopravní infrastruktury, tj. řešit navrženou cyklistickou dopravu v souladu s koncepcí zpracovaného Generelu cyklotras a cyklostezek Středočeského kraje. Trasa „pražské kolo“, která překonáním řeky Vltavy navazuje na cyklotrasu 1. třídy se stává ve večerních hodinách nepoužitelnou, právě proto, že je závislá na fungování přívozu. Počet cyklistů každým rokem stoupá a od jara za do podzimu za pěkného počasí občané čekají až desítky minut  při nepřetržitém provozu přívozu na možnost přepravy. Pokud dojde k vynětí možnosti přemostění Vltavy v Klecánkách z ÚP Klecan, bude v budoucnu víceméně nemožné danou lávku postavit a to i přes to, že by na její stavbu byly k dispozici požadované finance.

Je nepochopitelné, že v době pandemie se zkracuje doba fungování přívozu ve všední den do půl sedmé a občané po této době musí používat autobusy, kde riziko nakažení v uzavřeném prostoru je nejméně o řád vyšší. Navíc tato změna nebyla občanům sdělena ve zprávách z obce a výrazně na ni není upozorněno ani u přívozu. Pandemie nás v budoucnosti budou pravděpodobně stále provázet a možnost dostat se lávkou na druhý břeh bez blízkého kontaktu s případně nakaženými se přímo nabízí.

Tímto tedy apelujeme na MÚ Klecany, jakožto pořizovatele změny územního plánu č. 4, aby přehodnotil požadavek na jeho změnu, a možnost přemostění formou lávky pro pěší a cyklisty zachoval.

Soulad s GDPR: svým podpisem zároveň souhlasíte se shromažďováním, uchováváním a zpracováním osobních údajů po dobu nezbytně nutnou.

Petici podává: Pavel Lisý  Trvalé bydliště: Do Klecánek 286, 250 67 Klecany

Author: Pavel Lisý | 76 signatures

More >
Rekonstrukce plavební komory Vrané nad Vltavou 5 signatures remaining 9995

Rekonstrukce plavební komory Vrané nad Vltavou

Pro všechny přátele vodní dopravy všeho druhu se tímto spouští petice za rekonstrukci plavební komory Vrané nad Vltavou. V komoře je žalostně málo vyvazovacích prvků a pro posádky plavidel se stává opravdu hazardem se zdravím, někdy i životem. Jelikož je převýšení hladin vody okolo 8 metrů a vyvazovací prvky jsou až uplně nahoře, kam se absolutně nedá dosáhnout, pak zbývá jen držet se rukou žebříku a ručkovat (což je navíc dle plavebního zákona přísně zakázáno). Jelikož se komora při cestě proti proudu napouští ze strany komory, působí na loď velmi silný proud a mnohdy není v moci posádky loď udržet, pak hrozí buď že loď bude při napoušťění nekontrolovaně cestovat po komoře a narážet do boku komory ale také hrozí srážka s ostatními plavidly, nebo i pád osob do vody, což už je riziko, které bychom neradi zažili na vlastní kůži. Inspirací nám může být perfektně vybavená komora Štěchovice, která je opatřena plovoucími prvky, na které se loď vyváže a plováky pak soupají s hladinou a lana se nemusí ani převazovat. Po cestách ve vyspělích zemích Evropy se můžeme setkat i s velkým počtem levných a přesto bezpečných řešení. Například se na bok komory přivaří ode dna až na hráz ocelový profil, za který se provlékne lano a loď se pak také nemusí ani převazovat při stoupání hladiny vody, někde byl i v komorách tento systém ocelového profilu nahrazen lanem, to posloužilo také velice dobře. Jsem přesvědčen, že by se s touto komorou už mělo něco dělat. Lodní doprava každým rokem narůstá a určitě si tak po mnoha stovkách miliard proinvestovaných na českých silnicích a dálnicích zasloužila také nějakou modernizaci.

Author: Tomáš Tvrdík | 5 signatures

More >
Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy. 446 signatures

Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy.

P E T I C E

 

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby všemi dostupnými prostředky zabránilo stavbě dalších čtyř logisticko-montážních hal v katastru města Kosmonosy (záměr označovaný jako D+D Park Kosmonosy, II.etapa).

 

Plánovaná výstavba těchto průmyslových hal na ploše o celkové rozloze 23,4 ha přinese dramatické zhoršení už tak silně poznamenaného životního prostředí Kosmonos a Mladé Boleslavi a bude mít zásadně negativní dopad na kvalitu života v této oblasti.

 

Jako signatáři této petice se obáváme zejména:

 

1. Zhoršení kvality života v této oblasti

Uvažovaný vjezd do areálu ze silnice III/2769 (tzv. Stakorská) způsobí nezvratné zhoršení životních podmínek obyvatel města. Do vzduchu se dostane obrovské množství polétavého prachu, navýší se hluk a světelné znečištění ze skladových a montážních hal (zamýšlen je non-stop provoz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.) Kromě lidí bud mít tento záměr i přímý vliv na volně žijící živočichy.

 

2. Zvýšení dopravní zátěže ve městě

Razantní nárůst kamionové přepravy postihne nejen ulici Stakorskou (která není dimenzovaná na vyšší provoz), ale i ulici Boleslavskou a Hradišťskou, velmi ztíží připojování dopravy z vedlejších ulic. Více kamionů bude projíždět také skrz Horní Stakory. Sníží se bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů.

 

3. Zhoršení podmínek pro vsakování vody

Záměr významně ovlivní urychlení odtoku vody z krajiny kvůli nemožnosti jejího zasakování kvůli velkoplošné zástavbě. V době měnícího se klimatu a přetrvávajícího nedostatku vody tento záměr zhoršuje již dnes složitou situaci s ubývající spodní vodou. Další haly budou svoji ohřevnou plochou dále zvyšovat teplotu ovzduší, a ještě více tak ovlivňovat již nyní dramatický nedostatek srážek v oblasti. V době, kdy stát vynakládá značné finanční prostředky na udržování vody v krajině (např. projekt Dešťovka) je tento záměr v přímém rozporu s plánovanými a potřebnými opatřeními.

 

4. Ztráty kvalitní zemědělské půdy

Záměrem bude dotčen zemědělský půdní fond v rozsahu 23,7081 ha (z toho 10,6851 ha I. třída přednosti v ochraně). Podle § 4 (3) Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu. Výstavba čtyř logistických hal však nemůže být veřejným zájmem.

 

Děkujeme za podporu a jsme s pozdravem

 

Za petiční výbor:

Milada Vrbová, Zalužanská 1276, 293 01 Ml. Boleslav
Libor Wenzel, Stakorská 855, 293 06 Kosmonosy
David Odnoha, Jizerská 915, 293 06 Kosmonosy Michal Šimek, Karla Veselého 536/2, 293 06 Kosmonosy

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány jsou oprávnění všichni výše uvedení členové petičního výboru.

 

Petice s podpisovými archy je k dispozici na těchto místech:

Cafe Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
Květina CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav

Author: David Odnoha | 446 signatures

More >
Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky 255 signatures remaining 45

Nesouhlasíme s výstabou mělnické cyklostezky

Vážený pane starosto, vážení zastupitelé města Mělníka.

 

My, níže podepsaní občané města Mělníka a okolí zásadně nesouhlasíme s výstavbou cyklostezky v úseku od Hadíku směrem k bývalým lázním.

Plánovaná trasa nové mělnické cyklostezky vede podél Labe, kde žije několik druhů chráněných živočichů a je i hojně využívána nejen místními, ale i návštěvníky města k procházkám, sportování, rybaření, venčení psů, koupání a spoustě dalších aktivit. Dále stezka má pokračovat strmým kopcem, který zdolá opravdu jen velmi zdatný cyklista (převážná většina z kola sesedá a tlačí) do parku Na Polabí, kde má být svedena na Pražskou ulici. Ovšem co bude bránit cyklistům nepokračovat v jízdě do města příjemným prostředím parku. Z parku Na Polabí se rázem stane neznačená cyklostezka.

Mělničané nejsou turisté, kterým se stačí podívat na řeku z vyhlídky za zámkem. My tu žijeme a chceme žít. Tímto projektem vezmete místním obyvatelům jedno z posledních míst přírody na Mělníku. Nechceme u řeky asfaltovou silnici využívanou cyklisty pouze několik měsíců v roce. Nechceme u Labe asfalt vůbec. Chceme tento úsek využívat všichni bez omezení k trávení volného času v přírodě.

Žádáme Vás proto o zastavení projektu cyklostezky v úseku Hadík – staré lázně.

 

 

Děkujeme

Author: Pavel Peroutka | 255 signatures

More >
Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice 102 signatures

Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice

My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.

Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.

Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.

Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
 

Hlavní výhody přesunu umístění:

Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.

 

 

 

Author: Pavel Novotný | 102 signatures

More >
Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun 9 signatures

Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Podatel:

Ing. Karel Hasman

Anýžova 96

26801 Hořovice

Datum narození: 1.8.1956

 

Adresáti:

Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice

Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice

Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice

Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice

Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice

Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince

Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice

Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš

Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,

15021 Praha 5

Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř

 

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.

Zdůvodnění:

silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.

Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)

Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Author: Karel Hasman | 9 signatures

More >
Vraťte lipovou alej na lužecký hřbitov! 7 signatures remaining 993

Vraťte lipovou alej na lužecký hřbitov!

Petice za obnovu lipového stromořadí na hřbitově v Lužci nad Vltavou

My, níže podepsaní občané žádáme Obecní úřad Lužec nad Vltavou, aby obnovil z jeho rozhodnutí vykácenou lipovou alej na hřbitově v obci.
 

Lipová alej, která na lužeckém hřbitově desítky let poskytovala květinám okolních hrobů a také pozůstalým stín, stála na hřbitově desítky let. Vzrostlé lipové stromořadí (alej) opylovaly tisíce včel. Lípy tvořily jistou dominantu hřbitova, což lze spatřit i na hřbitovech okolních obcí. 
 

Stromy byly vykáceny na základě dendrologického posudku Martina Hnilici z Liběchova, ze dne 10. 9. 2015, v němž bylo konstatováno, že údajně napadených stromů je jen 40%, přesto Hnilica doporučuje alej vykácet. Některé kmeny, jak uvádí posudek, měly mezi 50-90 cm. Za vykácení lip z lužeckého hřbitova zaplatila obec firmě, která kácení prováděla 192.632,- Kč. Tyto peníze mohl Lužec nad Vltavou investovat např. do infrastruktury obce, kdežto takhle vylétly komínem.


Bezprostředně po vykácení, ještě před vyfrézování holých pařezů, jsme pořídili důkladnou fotodokumentaci, kterou k petici přikládáme. Na obrázcích vidíte, že drtivá většina lip byla zcela zdravých.


Dnes je na hřbitově holá pláň a neuvěřitelná výheň, zvláště v letních měsících, což podtrhuje ještě množství kamene a mramoru v podobě náhrobků a hrobních desek. Květiny na hrobech mnohem rychleji vadnou, protože se mnohonásobně rychleji odpaří voda, kterou je, my, pozůstalí, zaléváme. Zbytečně vykáceným lipám život nevrátíme, ale můžeme přimět vedení obce Lužec nad Vltavou, aby nechala co možná nejdříve vysadit alej novou, což mimo jiné onen dendrologický posudek doporučuje.


Podepište petici pro osázení nových lip na místech, kde stály staré!


Věřte nám, že to ocení nejenom obyvatelé Lužce, ale také Vraňan, Spomyšle a dalších obcí, jejichž předkové na hřbitově v Lužci nad Vltavou leží a kteří pravidelně hřbitov navštěvují.

Stromy plní významnou estetickou funkci a zvyšují komfort v krajině. Brání přehřívání hřbitova, zachycují prach a znečišťující látky. Produkují kyslík, pohlcují oxid uhličitý, hluk a snižují vibrace. V neposlední řadě jejich výsadba a ochrana představují součást strategie adaptace na změny klimatu, ke které se Česká republika hlásí.


Źádáme tedy radu OÚ Lužec nad Vltavou, aby se zasadila o blaho občanů své obce i obcí okolních s tím, že zcela obnoví vykácenou alej na hřbitově v Lužci nad Vltavou.

Author: Jiří Sedláček Sedláček | 7 signatures

More >
Petice proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov 129 signatures remaining 171

Petice proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov

Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „proti plánované výstavbě supermarketu LIDL na místě bývalé Barumky v katastru Žalov."

 

Adresát: Městský úřad Roztoky, nám. 5. května 

 

My, níže podepsaní občané a majitelé dotčených nemovitostí, nesouhlasíme s plánovanou výstavbou supermarketu Lidl v Roztokách-Žalov u plánované základní školy. Jsme přesvědčeni o tom, že supermarket není vhodný do této lokality z důvodů níže uvedených.

 

Obáváme se, že:

1/ dojde k nárůstu dopravní zátěže na dnes již tak exponovaných silnicích Lidická x Přemyslovská,
2/ bude docházet ke kolizním dopravním situacím v areálu v ranní a odpolední špičce, kterou budou nejvíce ohroženy na bezpečnosti děti školou povinné,
3/ nevhodné umístění objektů základní školy a supermarketu „vedle sebe“ => zvýšené riziko úrazu dětí kvůli zvýšené koncentraci aut,
4/ hladina hluku a exhalací se v této oblasti výrazně zvýší, 
5/ při zásobování zboží, zejména v noci, bude docházet k rušení nočního klidu,
6/ světelný smog bude představovat diskomfort pro přilehlé lokality,
7/ hlučnost z větracích a chladicích zařízení bude rušivým elementem zejména v nočních hodinách.

 

Víme, že společnost vlastnící pozemky v bývalém areálu Barum odprodá další část pozemku potřebného na výstavbu druhé budovy ZŠ městu proti povolení úřadu k výstavbě LIDLu.

 

Chceme poukázat na to, že ze Žalova se postupně stává průmyslová zóna Roztok (benzínová pumpa, stavebniny, STK, autoprovozovny, ubytovna, TESCO, sběrný dvůr, aj.) naopak je tu absence lékařů, parkových ploch, chybí plavecký bazén pro výuku, zábavu i rehabilitace, dále komunitní centrum pro kulturní akce či výstavy, domov pro seniory, který by z našeho pohledu byl vhodnější stavbou namísto supermarketu.

 

Prostřednictvím této petice žádáme zastupitelstvo města Roztoky o posouzení všech negativ a pozitiv, které ovlivní obyvatele Žalova a současně apelujeme na to, aby představitelé města vyjednali s developerem jiné podmínky či rovnou od developera odkoupilo celý pozemek, se kterým pak může disponovat dle vlastního uvážení.

Author: Lenka Vozková | 129 signatures

More >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 94 signatures

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Author: Adam Karas | 94 signatures

More >
Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou! 66 signatures

Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou!

Žádáme zastupitele a radu Města Kralupy nad Vltavou o dlouho slibovaný skatepark.  

A proč nový skateboardový park? Ten současný,  postavený v minulém století, je ve velmi špatném stavu (rezivějící rampy, propadliny a vypukliny, kde se drží voda, kluzký a má nevyhovující, někde pro jezdce nebezpečný povrch).  

Plno začínajících BMX riderů, skateboardových jezdců, in-line jezdců se chce rozvíjet a posouvat svoje schopnosti v adrenalinových sportech, ale problém je, že není kde. Využívají proto veřejná prostranství ve městě, což není úplně ideální.  

Postavilo se několik dětských hřišť pro malé děti, ale prostor pro tenhle sport chybí. A jak víte, kdo si hraje nezlobí. Drogy a kriminalita mládeže je tady na denním pořádku, a proto je důležité, aby mladí měli dostatek prostoru na své koníčky, mezi které dneska patří právě adrenalinové sporty. V novém skateboardovém parku bychom chtěli pořádat i různé akce a závody se souhlasem města.   

Lukáš Martinek, Kralupy nad Vltavou, 5. 6. 2019  

Kdo souhlasí s naším názorem a má zájem o skatepark pro sebe nebo své ratolesti,  ať se zde podepíše, prosím. Lze podepsat i papírový arch, ke stažení zde: https://utulek-kralupy.estranky.cz/file/32/sp.docx Zašlete mi ofocený a vyplněný mailem na skateparkpetice@seznam.cz, děkuji.

Author: Monika Kolková | 66 signatures

More >
NE dalšímu zatížení dopravy - centrum Říčan 23 signatures reached

NE dalšímu zatížení dopravy - centrum Říčan

Nesouhlasíme s neuváženým řešením dopravy kvůli plánované nové škole na Komenského náměstí v Říčanech. Zablokuje dopravu v centru města.

- Město si nechalo zpracovat dopravní průzkum (zveřejněno 28.5. 2019). Vyplývá z něj mimo jiné, že ulice Olivova je v jižní části města aktuálně nejzatíženější.

- Přesto město k obsluze nové školy plánuje využít ulici Olivovu jako hlavní dopravní tepnu. V praxi to bude znamenat zatížit tuto již tak exponovanou ulici a totálně zablokovat dopravu v centru města.

-  Plánuje se v zatáčce pod přejezdem krátkodobé parkoviště K+R a dopravní obslužnost ke škole také Olivovou event. Melantrichova a cestička Chelčického.

- V praxi tedy desítky až stovky aut postávající a blokující komunikaci. Před 8:00 ráno dovážení dětí (krátké parkování), rodiče logicky budou na Prahu pokračovat centrem města! Odpoledne vyzvedávání (čekání rodičů v autě na dítě). Matematická třída (nyní) sdružuje děti nejen z centra Říčan. Tělocvična bude hostit kroužky, kam dojíždějí autem děti ze vzdálenějších míst (na některé kroužky i děti z Ondřejova a dál.) až do večerních hodin. Třídní schůzky. Jídelna dováží / vyváží suroviny  a jídla. Učitelé a lektoři kroužků jezdí autem. Tudíž není pravda, že do školy chodí jen místní děti pěšky!!!! Velké dopravní zátěži se nevyhneme. 

- Olivova už nyní trpí obrovským dopravním zatížením. Studie ukazuje 1300 aut /24 hodin jedním směrem. Jsou na ní 3 školy: Slunečnice, Škola u lesa a gymnázium. Doprava není plynulá - často přejíždí vlak za šraňky. Ulice nemá dostatečnou šířku 3,5m vedle zaparkovaného auta. Zatáčka je nepřehledná. Drobné rozšíření formou záboru pruhu trávy nepomůže. Asfalt se záplatuje 2x ročně.

- Jako obyvatelé okolí vnímáme nemožnost vyjet ze vrat a garáží, naše návštěvy nemají kde zaparkovat, nemůžeme vynosit nákup a parkovat před svými domy (městská policie toto pokutuje kvůli blokování dopravy). Jde o centrum města, kde bydlí rodiny.

 

- Požadujeme vyřešit dopravní obsluhu nové školy, gymnázia a úřadu města ulicí U Mostu. Požadujeme komunikovat celé řešení s obyvateli. Pokud  to nepůjde, STAVBU NOVÉ ŠKOLY ZRUŠIT a vybrat vhodnější lokalitu.

 

Author: Andrea Hlubučková | 23 signatures

More >
Petice proti asfaltovému povrchu cyklostezky přírodou Ladova kraje 170 signatures

Petice proti asfaltovému povrchu cyklostezky přírodou Ladova kraje

Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.

Z  odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.

Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.

Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.

Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.

Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.

Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.

Author: Zbyněk Havlíček | 170 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku