Zachrantevily.cz‌ ‌-‌ za‌ ‌záchranu‌ ‌zdevastovaných‌ ‌vil‌ ‌na ulici Milady Horákové v Praze 6 361 signatures

Zachrantevily.cz‌ ‌-‌ za‌ ‌záchranu‌ ‌zdevastovaných‌ ‌vil‌ ‌na ulici Milady Horákové v Praze 6

PETICE

dle čl. 18 listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

za záchranu zdevastovaných vil - Kočího vily a Roškotovy vily - na ulici Milady Horákové v Praze 6. 

 

Petice je určena členům Rady městské části Praha 6

 

My, níže podepsaní, sledující postupný dlouholetý rozpad Kočího vily a Roškotovy vily na ulici Milady Horákové v Praze 6, žádáme Radu MČ Prahy 6, aby bezodkladně zesílila kroky vedoucí k záchraně těchto vil a použila k tomu jakékoliv zákonné prostředky. Tyto architektonicky významné vily zasazené ve vilové čtvrti Bubeneč, kterou obdivuje celý svět, koupil před více než 20 lety bezohledný developer se sídlem v daňovém ráji  a nechává je úmyslně chátrat. Opakovaně se snaží tyto vily zbořit a vystavět na jejich místě administrativní centrum, jímž by světově unikátní genius loci čtvrtě Bubeneč zničil. 

 

Chvíle jejich možného zániku se opravdu nebezpečně přiblížila, proto je třeba vytvořit účinný tlak na developera a okamžite s ním vstoupit do jednání, jež by vedlo k záchraně těchto vil a celého Bubenče. Dosud nebylo ani zdaleka využito všech zákonných možností. Smyslem této petice je, aby takové kroky byly učiněny.

 


 

Petiční výbor občanské iniciativy “zachrantevily.cz”:

 

Ondřej Chrást, Praha 6, Rooseveltova 29, 160 00, Praha 6 - Bubeneč

Aneta Heidlová, Praha 9, Bratří Dohalských 140/7, 190 00   

Vojtěch Tatra, Praha 6, Fajmanové 1732/1, 162 00, Praha 6 - Břevnov 

Miloš Vlach, Praha 6, Na Dionysce 1758/14, Praha 6 - Dejvice


Za petiční výbor mohou jednat všichni jeho členové. 

Author: Vojtěch Tatra | 361 signatures

More >
Petice za dobrovolnost očkování proti koronaviru 3762 signatures

Petice za dobrovolnost očkování proti koronaviru

Máme plné pochopení pro snahu státu chránit zdraví obyvatel před nákazou koronavirem SARS-CoV-2 a také pro naději řady lidí, která se upíná k vývoji vakcíny. Trváme ale na tom, aby v budoucnu bylo plně respektováno právo na svobodný a informovaný souhlas a aby očkování nebylo jakkoliv vynucováno.

V reakci na šíření koronaviru byla přijata řada opatření omezujících lidská práva a svobody, přičemž některá z nich nebyla přiměřená a odůvodněná. Nicméně dosud nedocházelo k opatřením zasahujícím do fyzické integrity jednotlivce bez jeho svobodného a informovaného souhlasu a s možnými riziky pro zdraví.

V souvislosti s vývojem vakcíny proti koronaviru se ovšem objevují hlasy volající po tom, aby toto očkování, jakmile bude dostupné, bylo zavedeno jako povinné a aby přístup k některým činnostem či službám byl tímto očkováním podmíněn. To důrazně odmítáme. Nedotknutelnost osoby, svoboda svědomí, právo na svobodný a informovaný souhlas i nadřazenost zájmu a blaha lidské bytosti před zájmy společnosti a vědy jsou hodnoty chráněné na úrovni ústavního pořádku. Také nelze dovozovat, že očkování bude automaticky v zájmu zdraví jednotlivce, a to mimo jiné s ohledem na krátkou dobu testování bezpečnosti a účinnosti a možné nežádoucí účinky. Proto musí být respektováno právo jednotlivce na to, aby si na základě informací sám vyhodnotil přínos očkování a rozhodl se, zda očkování podstoupí, či nikoliv.

Vyzýváme proto zákonodárce, vládu a Ministerstvo zdravotnictví, aby:

-        při přijímání opatření proti šíření koronaviru bylo plně respektováno právo každého jednotlivce na svobodný a informovaný souhlas s očkováním;

-        očkování proti koronaviru nebylo zaváděno jako povinné;

-        tímto očkováním nebyly podmiňovány žádné běžné aktivity, jako je vzdělávání, práce a podnikání, cestování a využívání veřejně nabízených služeb.

Author: Liga lidských práv a Rozalio, z. s. | 3762 signatures

More >
Návrh na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKĚHO STADIONU. 37 signatures remaining 2463

Návrh na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKĚHO STADIONU.

Návrh přípravného výboru na konání místního referenda v obci Písek o REKONSTRUKCI A MODERNIZACI PLAVECKÉHO AREÁLU POD
HRADBAMI ve dnech konání nejbližších voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky

Přípravný výbor podává ve smyslu § 9 odst. 2 písm. a) a § 10 zákon č. 22/2004 Sb., o místním referendu a o změně některých zákonů, v platném znění, tento návrh na konání místního referenda.

I.Místní referendum se bude konat na území obce Písek.

II. Otázku pro místní referendum navrhujeme v tomto znění: Chcete kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku pod hradbami včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu? ANO - NE

III. Odůvodnění návrhu: V současné době byl přijat v zastupitelstvu návrh na přemístění plaveckého bazénu pod Střední lesnickou školu v Písku. Finanční limit pro stavbu pod lesnickou školou určili zastupitelé tentokrát na 380 milionů korun bez daně. V ceně je vnitřní bazén, venkovní areál a wellness části, interiéry, vnitřní vybavení a parkoviště nad hřištěm s umělou trávou. Jelikož každá stavba má své vícepráce, je i v tomto případě reálný předpoklad, že odhadovaná cena nebude jistě konečná. Celkově se nám zdá takto investovaná částka neúměrně vysoká, především z důvodu současné covidové situace. Za předpokladu, že existuje nějaká srovnatelná alternativa, za kterou považujeme právě levnější a mnohem efektivnější kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího plaveckého areálu v Písku, jsme jednoznačně právě pro tuto alternativu. V této době považujeme za rozumné mít jak rezervy na městském účtě, tak mít možnost realizovat i jiné potřebné investice v Písku, které občané našeho města ocení, jako např. parkovací domy, všesportovní halu apod. Z výše uvedených důvodů se nám jako ekonomicky výhodnější jeví kompletní rekonstrukce a modernizace
stávajícího plaveckého areálu v Písku a za ušetřené finanční prostředky realizovat další potřebné a užitečné stavby. Kromě toho je místo současného plaveckého areálu naprosto výjimečné svou polohou a dostupností pro všechny návštěvníky, včetně dostatečného prostoru pro venkovní aktivity.

IV. Náklady na provedení místního referenda: Předpokládané náklady na konání místního referenda jsou odhadovány na cca 300 tisíc korun českých. Výhodné je i navrhované datum konání referenda, které je naplánováno na dobu konání parlamentních voleb, čímž budou významně sníženy náklady na jeho konání. Náklady spojené s realizací rozhodnutí přijatého v místním referendu: Náklady na kompletní rekonstrukci a modernizaci stávajícího píseckého plaveckého areálu pod hradbami, včetně jeho venkovní části se zachováním venkovního plaveckého bazénu, jsou odhadovány na cca 150-180 milionů korun bez daně podle rozsahu, což není ani polovina plánované investice do stavby nového bazénu pod lesnickou školou.

V. Zmocněncem členů přípravného výboru je:
Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek

VI. Členové přípravného výboru:
1. Marek Anděl, nar. 3.12.1971, bytem Tyršova 681/38, Písek
2. Martin Brož, nar. 28.8.1981, bytem Pažoutova 2603, Písek
3. Pavel Hubka, nar. 26.10.1968, bytem Ouzká 385, Písek
4. Radek Boček, nar. 15.3.1974, bytem Na Rozmezí 209, Písek
5. Lukáš Nebes, nar. 24.4.1982, bytem Stanislava Maliny 353, Písek
6. Vladimír Lešek, nar. 27.2.1965, bytem Velké náměstí 28, Písek
7. Aleš Procházka, nar. 29.1.1990, bytem Kollárova 1578, Písek
8. Jiří Černý, nar. 22.6.1973, bytem Harantova 1391, Písek
9. Jan Belak, nar. 14.3.1988, bytem Zahradní 225, Písek
10. Michal Horák, nar. 11.6.1965, bytem Na Stínadlech 361, Písek
11. Martin Žák, nar. 6.9.1971, bytem Kollárova 1336, Písek
12. Ivo Voříšek, nar. 23.02.1965, bytem Pražská 298, Písek

Author: Martin Brož | 37 signatures

More >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 1 signature remaining 999

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 1 signature remaining 999

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 1 signature remaining 999

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 1 signature remaining 999

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Zastavte covidovou hysterii, řekněte nám, kolik je skutečně nemocných! 2 signatures

Zastavte covidovou hysterii, řekněte nám, kolik je skutečně nemocných!

My, níže podepsaní občané České republiky, daňoví poplatníci, z jejichž odvodů je spolufinancován mimo jiné zdravotní systém České republiky a z jejichž odvodů bude též spolufinancován státní dluh České republiky ve výši nejméně 500 miliard Kč, vytvořený v souvislosti s opatřeními v boji proti viru SARS-Cov-2 a nemoci Covid 19, 

žádáme Vládu České republiky, zejména jejího předsedu Andreje Babiše, ministra vnitra Jana Hamáčka, ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha, hlavní hygieničku ČR Jarmilu Rážovou, dále poslankyně a poslance Poslanecké sněmovny a senátorky a senátory Senátu Parlamentu ČR, členky a členy všech poradních orgánů, komisí, grémií a koncílií,

aby se plnou vahou zasadili o neodkladné plošné otestování reprezentativního vzorku populace ČR tak, aby bylo možno kvalifikovaně odhadnout skutečný počet nakažených nemocí Covid 19. 

Aby si pod tíhou své nesmírné odpovědnosti vůči nám a s veškerou vážností svých funkcí a důsledků svých rozhodnutí pro 10 milionů jejich spoluobčanů uvědomili, že bez znalosti tohoto čísla nelze rozumně a zodpovědně rozhodovat o opatřeních, která mají přímý vliv nejen na významnou redukci občanských práv, ale která se zásadně dotýkají základních společenských a finančních jistot občanů ČR, přičemž na mnoho z nás a mnoho našich rodin mohou mít dopad fatální.

Pokud je skutečně covid - 19 tak smrtící hrozbou, jak tvrdí část odborné veřejnosti, potom je třeba předložit skutečně tvrdá a vypovídající data o tom, proč je nutné tak drasticky zasáhnout do chodu státu a společnosti.  Je to třeba učinit kvůli těm, kteří na tato opatření doplatí nejhůře.

Pokud covid - 19 takovou hrozbou není, jak tvrdí druhá část odborné veřejnosti, pak je třeba okamžitě zastavit nebezpečný útlum ekonomiky a vrátit život co nejblíže a nejrychleji k normálu.

Zastavte chaos, který rozděluje společnost, roztáčí spirálu strachu a nejistoty, ničivě dopadá na celá odvětví ekonomiky a ohrožuje tak přímo ekonomické přežití statisíců našich spoluobčanů, kteří jsou na fungování těchto odvětví závislí.

Děkujeme.

Author: Lumír Vitha | 2 signatures

More >
„Za zachování kočárové dopravy v Praze“ 57 signatures

„Za zachování kočárové dopravy v Praze“

My, přátelé historické Prahy a hlavně koní, níže podepsaní, jsme silně znepokojeni snahami aktivistů z organizace Hlas zvířat o zákaz fiakrové dopravy v Praze v rámci kampaně Kůň není stroj. Většina hesel těchto aktivistů se nezakládá na pravdě. Posudky několika odborníků k doměnkám aktivistů existují a již byly zveřejněny. V kampani zveřejněné fotografie a videa jsou z velké části zahraniční a mnohé z nich s kočárovou dopravou s největší pravděpodobnostní ani nesouvisí. Jediná fotografie z Prahy zobrazuje klisnu, která se jen kousla do jazyka. Nehod, kde byl účastníkem kočár tažený koňmi, se aktivistům podařilo v médiích dohledat jen několik v době 20let. Navíc se ani jedna z nich nestala v Praze.

Pražští kočároví koně přitom mají jedny z nejlepších podmínek na světě. Pracují maximálně šest hodin denně, chodí téměř výhradně v kroku a pouze po rovině. Nakováni jsou speciálními podkovami, které tlumí nárazy. Počet lidí v lehkém kočáru je limitován. Zátěž koní je kvalifikována jako lehký tah. Na upraveném stanovišti mají koně k pití a chlazení vodu z hydrantu. Úpravy stanoviště, hydrant a vodu financují sami fiakristé.

Zdravotní stav koní je kontrolován veterináři pravidelně každé dva měsíce i namátkově na stanovišti koní v centru Prahy. Koně zvládají v plném zdraví pracovat do vysokého věku a obvykle si pak ještě dlouho užívají aktivní důchod. Pro práci jsou vybíráni koně klidných povah a pokud se v průběhu jejich pečlivého výcviku ukáže, že jim ruch města nedělá dobře, nikdo po nich práci v Praze nevyžaduje. O týrání se u dobře živených, v dobré fyzické a psychické kondici fiakrových koní nedá mluvit, natož na tom stavět celou kampaň!

Prostřednictvím této petice Vás tedy žádáme, abyste krásné kočárové koně z centra Prahy nevyháněli. Při případném rozhodování o budoucnosti fiakrové dopravy v Praze se raději než ničím nepodloženými či nepravdivými hesly aktivistů řídili názory odborníků či provozovatelů fiakrů, kteří legálně podnikají v historickém centru Prahy na základě živnostenských oprávnění a řádně uzavřených smluv.


 

Author: Miluše Vetráková | 57 signatures

More >
Petice proti návrhu EU komise - zákaz užívání přírodního extraktu z technického konopí CBD 2339 signatures remaining 99997661

Petice proti návrhu EU komise - zákaz užívání přírodního extraktu z technického konopí CBD

Nesouhlasíme s návrhem Evropské Komise týkající se výtažků z technického konopí. Podle předběžného stanoviska mají být přírodní extrakty z technického konopí považovány za drogu/omamnou psychotropní látku ( tzv. „OPL“) a nebude tedy možné je volně dostupné užívat, přestože obsahují pouze povolené kanabinoidy včetně CBD a naopak neobsahují nepovolenou látku THC. 

Jedná se o čistě politické předběžné stanovisko Evropské Komise, tyto produkty v podobě výtažků a macerátů a jiných výluhů používaly už naše babičky a v současnosti  využívají přírodní výtažky z konopí v podobě potravinových doplňků spotřebitelé v různém věku pro regeneraci i prevenci vzniku různých obtíží,  a často tím předcházejí nutnosti užívání komerčně využívaných léků. Bezpečnost obsažených látek i jejich blahodárny vliv na organismus je prokázána řadou studií včetně referenční denní dávky příjmu stanovené Evropskou asociací pro bezpečnost potravin a potvrzenou Českým Státním zdravotním ústavem.

 

Zde několik bodů k petici:

 

1. Studie v rozsahu klinických zpracovávané pro účely nových potravin tzv. Novel food (ačkoliv se technické konopí řešilo již v roce 1961, nemůže tedy logicky být Novel Food aplikovanou po roce 1997) včetně Evropské asociace pro bezpečnost potravin EFSA potvrzují, že se jedná o látky bezpečné. Na úrovni ČR je od Státního zdravotního ústavu SZÚ  stanoveno množství/obsah látky CBD v potravinách, aby se jednalo o bezpečnou (zdraví neškodlivou) potravinu.

 

2. Omezení v podobě označení za drogu se týká pouze přírodních výtažků, na chemicky/synteticky vyrobené látky se stejným účinkem i chemickým složením se stanovisko o OPL nevztahuje

 

3. Pokud rozhodnutí projde v platnost, znamená to - propagaci syntetických produktů na úkor přírodních extraktů připraví zemědělce a provozovatele potravinářských podniků o tržní příležitost, která je v těchto časech krize schopna generovat významný příjem.

 

4. Pokud se z konopných extraktů stane droga, nebude konopí a konopné produkty záležitostí  farmářů a provozovatelů malých a středních potravinářských podniků, ale pouze chemických (nadnárodních) korporací, které si mohou dovolit syntetickou výrobu těchto látek.

 

5. Ve zbytku světa, konkrétně v USA, Kanadě, Velké Británii i Číně jdou přesně opačným, liberalizačním směrem. 


6. WHO dokonce zvažuje změkčení pravidel pro konopí a látku THC, v některých zemích je otevřenou otázkou úplná liberalizace trhu. 
 


Jedná se diskriminaci -  omezení volby spotřebitele – právo na konkurenci ( v rámci DG Competition) je jedno z nejsilnějším v rámci principů Smlouvy o fungování EU, kdy takováto omezení přírodních produktů oproti syntetickým, připravují zemědělce a provozovatele potravinářských podniků o tržní příležitost, ale zejména omezují konkurenci a tedy i svobodnou volbu spotřebitele v podobě přírodních produktů/extraktů volně dostupných na trhu jako potravinových doplňků.

 

Touto  peticí tak nesouhlasíme s označením výtažků z průmyslového konopí (tzv. kanabinoidů vč. CBD) jako drogy/omamných a psychotropních látek. Naopak přírodní konopné produkty by měly být v podobě volně prodejných potravinových doplňků dostupné na trhu EU s tím, že bezpečnost potraviny a ochrana spotřebitele je již nyní dostatečně zajištěna na úrovni národních autorit a tyto produkty jsou pravidelně kontrolovány.

 

Author: Ondřej Šťovíček | 2339 signatures

More >
Škody musí platit viníci a ne daňový poplatníci 34 signatures remaining 966

Škody musí platit viníci a ne daňový poplatníci

ŠKODU MAJÍ PLATIT VINÍCI

Vyzýváme zastupitele Ústeckého a Karlovarského kraje, ministerstvo financí a příslušné úřednice a úředníky, aby důsledně vymáhali miliardové škody, které svým počínáním způsobila organizovaná zločinecká skupina při systémovém zneužití prostředků z operačního programu ROP Severozápad.  Chceme, aby se ve věci ROP Severozápad kraje a další dotčené úřady přihlásily jako poškozené v příslušných trestních řízeních a důkladně vymáhaly škody způsobené zločineckou skupinou u civilních soudů.  
Připojte prosím svůj podpis, abychom společně přiměli politiky a úředníky jednat ve věci miliardových škod, které namísto korupčníků platíme my všichni.

 

O co přesně jde?
Asi si dokážete představit, co by se za XY milionů korun dalo zlepšit v Ústeckém a Karlovarském kraji. A co teprve za 14 miliard korun.
Právě o 14 miliard připravila Ústecký a Karlovarský kraj zločinecká skupina, která právě míří k soudu. Tak škody v rozkradeném operačním programu ROP Severozápad vyčíslila policie a státní zástupci.

Účty za počínání podvodníků a korupčníků zatím hradí kraje a stát ze svého. Tedy vlastně z našeho, z peněz daňových poplatníků. Za tzv. korekce za špatně nastavený dotační systém krajské samosprávy zaplatil v případě Karlovarského kraje 308 milionů, Ústeckého kraje 598 milion a stát 1,2 miliardy korun.

Škodu mají platit viníci, připomínal Leo Steiner a další už v roce 2013. Snaha kraje přimět, aby se přihlásily v předchozím soudním řízení jako poškozené, vyšla na poslední chvíli – třeba Ústecký kraj tak učinil v poslední možný den, tedy na začátku soudního jednání v jedné z menších větví celé kauzy.

Soud tehdy kraje a stát odkázal na civilní řízení. Od té doby je ticho po pěšině a škody za korupci a podvody tehdejších politiků, úředníků a dalších platíme my všichni.

Ony miliardy korun měly podpořit výrazné zlepšení prostředí a životních podmínek v krajích, které nesou nálepku „strukturálně postižené“.  Jenže na úkor nás všech si evropské a stání miliardy rozdělilo pár podvodníků na své předražené projekty.

Tak budeme moc rádi, když se podpisem této petice připojíte k těm, kdo chtějí peníze ukradené z veřejných rozpočtů nazpět. Krajští politici se k tomu zatím moc nemají, tak jim dejme najevo, že vážně mají začít konat.

 

Děkuji a dejte o této petici vědět i svým přátelům a známým.  

 

 

Zdroje:

Karlovarský i Ústecký kraj schválily zaplacení korekcí ROP Severozápad (19.8.2013)

https://www.irozhlas.cz/regiony/karlovarsky-i-ustecky-kraj-schvalily-zaplaceni-korekci-rop-severozapad_201308191901_mkopp

 

Podmínky MF pro obnovení refundace a certifikace výdajů ROP Severozápad (2.8.2013)

https://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2013/podminky-mf-pro-obnoveni-refundace-a-cer-13733

 

Kauza ROP Severozápad u soudu: Poškození chtějí dvě miliardy (9.9.2014)

https://zpravy.aktualne.cz/regiony/ustecky/soud-zacal-rop-severozapad-chce-po-obzalovanych-628-milionu/r~7e2501fe37f811e494d7002590604f2e/

 

Padla obžaloba v obřím dotačním případu na severozápadě Čech (8.6.2020)

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/padla-obzaloba-v-obrim-dotacnim-pripadu-na-severozapade-cech-108789

 

Milion korun za loajalitu. Ředitele ROP Severozápad viní z mlčení o manipulacích s evropskými dotacemi (2.7.2020, ČRo)

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/rop-severozapad-petr-vrablik-uplatek-falsovani-hodnoceni_2007020600_vtk?fbclid=IwAR3DaowmjdQFX06h9wYhadQANinCy6M-z2APv-p8ubWzeLRf4-6D5LqaBiI

Author: Leo Steiner Steiner | 34 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku