Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun 7 signatures

Petice za umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Podatel:

Ing. Karel Hasman

Anýžova 96

26801 Hořovice

Datum narození: 1.8.1956

 

Adresáti:

Město Hořovice, Palackého nám. 1, 26801 Hořovice

Město Zdice, Husova 2, 26751 Zdice

Městys Cerhovice, nám. Kapitána Kučery čp.10, 26761 Cerhovice

Obec Lochovice, Lochovice 77, 26723 Lochovice

Obec Felbabka, Felbabka 79, 26801 Hořovice

Městys Jince, Čsl. dělostřelců 172, 262 23 Jince

Obec Libomyšl, Libomyšl 71, 26723 Lochovice

Obec Hluboš, Hluboš 3, 262 22 Hluboš

Obec Čenkov, Čenkov 66, 262 23 Jince

Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, p.o., Zborovská 11,

15021 Praha 5

Policie ČR, Dopravní inspektorát,Žežická 498, 261 23 Příbram V –Zdaboř

 

Vážení,

my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice žádáme o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun v úseku od sjezdu č. 34 a sjezdu č. 28 dálnice D5 až k silnici 1. třídy I/18 v Příbrami v souvislosti s neuspokojivou dopravní situací v obcích, kterými prochází silnice 2. a 3. třídy č. II/605, II/114, II/117, II/118 a III/1149.

Zdůvodnění:

silnice II. a III. třídy ve výše zmíněné oblasti jsou nadměrně využívány tranzitní kamionovou a jinou nákladní dopravou i přesto, že nejsou pro takovou dopravu určeny. Je zřejmé, že ani podklad silnic není schopen této zátěži odolat, čímž dochází k nadměrnému ničení povrchu komunikací, opotřebování krajnic a ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť přetížená nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy.
V důsledku toho dochází také k ohrožení zdraví a bezpečnosti občanů, kteří se pohybují kolem komunikací, a to zejména z důvodu nadměrné hlučnosti, prašnosti a exhalací. Je tak snížena kvalita života všech obyvatel v okolí těchto komunikací.
Plánovaná první část východního obchvatu města Hořovic je jen částečné řešení, které tranzitní dopravu odklání z centra města Hořovic. Navíc s největší pravděpodobností přenese dopravní zatížení do okolních obcí, v nichž problém nadměrné dopravy také není dořešen.
Směrový průzkum, který proběhl v roce 2017 v Hořovicích, doložil, že výše uvedené silnice jsou využívány kamionovou dopravou především za účelem zkrácení si cesty z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům.

Z výše uvedených důvodů žádáme dle zákonů č. 268/2015 Sb., č. 361/2000 Sb. a dle metodického pokynu Ministerstva dopravy „Omezování tranzitní nákladní dopravy“ o umístění zákazové značky pro tranzit nad 12 tun, která by uspokojivě vyřešila problém přetíženosti vyjmenovaných obcí a komunikací tranzitní dopravou. Omezení tranzitní dopravy se v žádném případě netýká zásobování dotčených lokalit.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice 26801 (zástupce petičního výboru)

Ing. Věra Eschnerová, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Ing. Jiří Eschner, Příbramská 1105, Hořovice 26801

Author: Karel Hasman | 7 signatures

More >
Petice za konečnou zastávku Na Knížecí 94 signatures

Petice za konečnou zastávku Na Knížecí

Požadujeme zachování konečné zastávky Praha, Na Knížecí pro linky Příbram - Praha z těchto důvodů:

1. Návaznost na další spoje 2. Zvýšená kriminalita v oblasti Smíchovského nádraží 3. Omezená dostupnost občerstvení a služeb

Až donedávna nikdo nevěděl, jak si zastupitelé města Příbrami společně se zástupci Pražské integrované dopravy (dále jen PID) představují integraci Příbramska do většího systému hlavního města. Termín se neustále odkládal, a když bylo představeno v pořadí již několikáté datum, stále nebyly uveřejněny žádné informace ohledně plánu začlenění do PID. Tyto zprávy, které stále jsou dle autorů označovány za "pouze orientační", vešly na veřejnost v neoficiální formě až v dubnu tohoto roku. Sdělení obsahovalo kromě oznámení o přejmenování některých zastávek, vynechání zastávky Příbram, Milínská a změny číslování linek i zprávu o změně konečné zastávky ze stanice Praha, Na Knížecí na Praha, Smíchovské nádraží.

Argumenty PID pro přesun jsou jasné: Smíchovské nádraží patří do spádové oblasti jihozápadních Čech a je významným železničním uzlem, „historicky zde linky do Příbrami stavěly" a zastávka Anděl se nachází v docházkové vzdálenosti. I přes to, že autobusové nádraží Na Knížecí a zastávka Anděl hrají důležitou roli v městské hromadné dopravě, nebyl na tento argument brán zřetel. V nejbližším okolí zastávky Na Knížecí se také nachází OC Nový Smíchov, zatímco v okolí Smíchovského nádraží není výběr mezi možnostmi občerstvení a dalšími službami. Tento fakt byl obyvateli Příbrami především oceňován, samotné obchodní centrum je mnohdy i cílem cesty. Z terminálu Na Knížecí (potažmo Anděl) jsou vedeny přímé linky na letiště a dopravní komunikace s centrem i krajními částmi Prahy je zde lepší z důvodu většího množství tramvají a autobusových linek, které tu mají obvykle počáteční zastávku.

Smíchovské nádraží je také vyhlášené svou zvýšenou kriminalitou, která především při čekání na autobus v nočních hodinách hraje velkou roli; nemožnost čekat v bezpečných prostorech třeba obchodního centra ještě zvyšuje důležitost této skutečnosti.

Prodloužení zajíždění linek až na terminál Na Knížecí neovlivní nijak možnost začlenění zastávky Smíchovské nádraží jako obyčejné výstupní a nástupní zastávky, jak tomu bylo dříve. Možnost výstupu a nástupu na zastávce Na Knížecí i na zastávce Smíchovské nádraží tak bude zachována a budou splněny žádosti obou stran.

Author: Adam Karas | 94 signatures

More >
Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou! 66 signatures

Chceme nový skatepark v Kralupech nad Vltavou!

Žádáme zastupitele a radu Města Kralupy nad Vltavou o dlouho slibovaný skatepark.  

A proč nový skateboardový park? Ten současný,  postavený v minulém století, je ve velmi špatném stavu (rezivějící rampy, propadliny a vypukliny, kde se drží voda, kluzký a má nevyhovující, někde pro jezdce nebezpečný povrch).  

Plno začínajících BMX riderů, skateboardových jezdců, in-line jezdců se chce rozvíjet a posouvat svoje schopnosti v adrenalinových sportech, ale problém je, že není kde. Využívají proto veřejná prostranství ve městě, což není úplně ideální.  

Postavilo se několik dětských hřišť pro malé děti, ale prostor pro tenhle sport chybí. A jak víte, kdo si hraje nezlobí. Drogy a kriminalita mládeže je tady na denním pořádku, a proto je důležité, aby mladí měli dostatek prostoru na své koníčky, mezi které dneska patří právě adrenalinové sporty. V novém skateboardovém parku bychom chtěli pořádat i různé akce a závody se souhlasem města.   

Lukáš Martinek, Kralupy nad Vltavou, 5. 6. 2019  

Kdo souhlasí s naším názorem a má zájem o skatepark pro sebe nebo své ratolesti,  ať se zde podepíše, prosím. Lze podepsat i papírový arch, ke stažení zde: https://utulek-kralupy.estranky.cz/file/32/sp.docx Zašlete mi ofocený a vyplněný mailem na skateparkpetice@seznam.cz, děkuji.

Author: Monika Kolková | 66 signatures

More >
STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD ! 160 signatures

STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD !


Vážení obyvatelé města Poděbrady,
obracíme se na vás s žádostí o podporu naší petice "STOP HYPERMARKETU V CENTRU PODĚBRAD".

Dnešní vedení města definuje Poděbrady jako půvabné, klidné, komorně laděné, čisté a bezpečné město a klade si za cíl zlepšení kvality ovzduší, snížení hluku, ochranu životního prostředí a zklidnění dopravy.

Jsme přesvědčeni, že záměr investora vybudovat 300m od lázeňské kolonády hypermarket o zastavěné ploše 5000m2 a více jak 200 parkovacími místy, je s těmito bohulibými záměry města v absolutním rozporu.

Největší zátěž předpokládaného pohybu více než 2 000 dopravních prostředků každý den, by nesli obyvatelé ul. Mánesova, Dr. Horákové, Mánesova a na ně navazujících ulic. Předpokládá se, že při absolutním zatížení, by kruhovým objezdem u nadjezdu projelo až 19.000 vozidel, za 24 hodin!

Otevírací doba 7.00-22.00, 7 dní v týdnu, což znamená absolutní změnu kvality bydlení obyvatel v okolí celého obchodního centra.
V blízkém okolí plánovaného hypermarketu není cyklostezka a ani zde nejsou přechody.
Přejít vozovku pod nadjezdem z ul. Alešova do ul. U garáží již dnes znamená velké riziko, natož při případném, dramatickém navýšení hustoty dopravy na tomto kruhovém objezdu.

V neposlední řadě je tímto záměrem ohrožena existence stávajících drobných podnikatelů ve měste.

Toto jsou argumenty, které by měly iniciovat aktivitu vedení města k hledání způsobů a prostředků, jak zabránit přebudování centra lázeňského města Poděbrady na nákupní zónu.

Petice si klade za cíl aktivizovat občany Poděbrad, kterým není lhostejné, jak a kde budeme žít. Jestli v lázeňském městě, nebo v nákupním centru.
Děkujeme za Vaši podporu.

Za petiční výbor: Roman Gütter, Kozinova 804, Poděbrady

 

Author: filip starý | 160 signatures

More >
Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina 1146 signatures

Proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu a změně územního plánu v k. ú. Zdejcina

My, níže podepsaní občané, podáváme ve smyslu ustanovení § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, petici proti plánované výstavbě lyžařského sjezdového areálu v k. ú. Zdejcina (okres Beroun) a proti případné navrhované změně územního plánu pro k. ú. Zdejcina, jež by tuto výstavbu umožňovala.

 

Deset důvodů, proč na Zdejcinu sjezdovka nepatří

 

Plánovaný lyžařský sjezdový areál má být podle dostupných informací srovnatelný s areálem na Monínci, kde je čtyřsedačková lanovka s kapacitou 2.400 osob/hodinu. Sjezdovka na Monínci se rozkládá v nadmořské výšce 490 – 700 m. n. m., zatímco uvažovaná sjezdovka na Zdejcině by byla v nadmořské výšce 225 – 400 m. n. m.

Výstavba takového areálu v katastrálním území Zdejcina není kromě uvedeného vhodná zejména proto, že:

1. Zde není dostatečná kapacita příjezdových komunikací, což by při zachování stávajícího stavu vedlo k přetížení nejen místního provozu na Zdejcinu a do Hýskova, ale nemalý dopad by zaznamenala i páteřní komunikace v Berouně.

2. Rozšíření kapacity příjezdových komunikací a vybudování parkovišť nutných pro lyžařský sjezdový areál by vedlo ke zvýšenému znečištění ovzduší a nárůstu hluku v lokalitě při samém okraji Chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko. Umístěním sjezdovky by došlo ke znehodnocení krajinného rázu údolí řeky Berounky.

3. Lyžařský sjezdový areál by bylo možno provozovat téměř výhradně s umělým sněhem, což by vedlo k ochlazení místního ekosystému. Pozdní tání umělého sněhu by vedlo ke zpomalení vývoje rostlin a živočichů, k následné migraci dotčené fauny a k úhynu citlivých rostlin, čímž by lokalita ztratila na své pestrosti a zajímavosti.

4. Umístění sjezdovky by ovlivnilo a ohrozilo kvalitu podzemních vod, protože zasněžovací technologie disponuje nejenom ekologickým systémem Snowfactory, ale i klasickými sněžnými děly.

5. Umělé zasněžování klasickou metodou má negativní vliv na vodní toky a ekosystémy. Při výrobě umělého sněhu jsou obvykle používána aditiva, která znečišťují půdu. Zatížení svahu by mohlo způsobit jeho nestabilitu, příp. dokonce sesuv půdy.

6. Zasněžování sjezdovky by vyžadovalo neekologické čerpání vody z Berounky i ze zdrojů pitné vody, přičemž lokalita Zdejciny trpí trvalým nedostatkem vody.

7. Zdejcina není centrálně odkanalizována. Opomenout nelze ani provoz odpadového hospodářství, odhazování odpadků a další znečištění prostředí.

8. Lyžařský areál by se nepochybně stal zdrojem velkého hluku (doprava návštěvníků, vlastní provoz areálu: zasněžovací děla a výrobníky sněhu, lanovka a vleky, sněžné rolby a další zařízení spojená s provozem střediska - zásobování, ubytování, restaurace, občerstvení). Neodmyslitelnou součástí komerčních sjezdovek je v současné době i doprovodný program v podobě hudby a moderovaných akcí, které by byly zdrojem dalšího hluku a zátěže přilehlého údolí Berounky. Ani pás zeleně by hluku nezabránil.

9. Světlo při nočním lyžování by se stalo zdrojem světelného smogu, který není legislativou regulován, představuje však velkou zátěž pro lidský organismus. Osvětlení na stožárech by podle plánu mělo mířit do obydlené oblasti.

10. Vzhledem ke své poloze (20 km od Prahy) by areál na Zdejcině mohl očekávat vysoký počet návštěvníků. Dle ověřitelných informací z lyžařského areálu Monínec, který se nachází 85 km jižně od Prahy v relativně hůře dostupné lokalitě bez dálnice nebo rychlostní komunikace, je denní návštěvnost 650-700 osob, o víkendu až 1500 osob za den. U areálu na Zdejcině by bylo možné očekávat několikanásobný počet návštěvníků. V lokalitě by se tak výrazně zvýšil pohyb osob bez vazby na místo, který by mohl mít značný vliv na nárůst kriminality a snížení bezpečnosti místních obyvatel.

V rámci městské části Zdejcina působí spolek Naše Zdejcina, který se záměrem projektu sjezdovky jednoznačně nesouhlasí a je připraven proti němu aktivně vystoupit. 

 

Petiční výbor ve složení:

jméno, příjmení a bydliště

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

Miroslav Krist, U Teplárny 7, 158 00 Praha 5

Kamil Douděra , Lesní 23, 266 01 Beroun-Zdejcina

Osobou oprávněnou zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány byl určen:

Ondřej Kavan, Na Kole 81, 252 46 Vrané nad Vltavou

 www.petice-sjezdovka-zdejcina.cz

 

Author: Ondřej Kavan | 1146 signatures

More >
Nechceme další budovu školky v parku! 166 signatures

Nechceme další budovu školky v parku!

Hlavní budova MŠ Hostivice má nyní 9 tříd, k dispozici zahradu a krásný park, kde děti tráví většinu odpoledního času mezi stromy, ve stínu, kde mají spoustu herních prvků a veliké pískoviště...

Nyní na tomto místě chce vedení města postavit další budovu školky pro další tři třídy, parkoviště, přijezdové cesty....

Tím pádem zmizí zeleň, prostor na hraní (bude k dispozici pouze zahrada, kde celý den svítí slunce a není se kam schovat).

 A na této zahradě by bylo pohromadě cca 300 dětí z dvanácti  tříd! 

Důvody proč nechceme rozšířit školku na tomto místě:

- zmizí zeleň a prostor na hraní,

- větší koncentrace dětí na jednom místě (počet dětí by se navýšil o 1/3) povede k rychlejšímu šíření nemocí, větší anonymintě a odcizení,

- vedení města by mohlo zvážit postavaní nové budovy na jiném místě nebo využít jiné prostory v majetku města mimo stávající areál MŠ (např. budova zámku na námestí, případně v rámci výstavby nových developerských projektů - např. Bažantnice, Břve, u Litovické tvrze, apod.),

- zhoršení dopravní situace v ul. Litovická, ul. ČS armády a kolem ZŠ v ranních a odpoledních hodinách, kde již v současné době není provoz v uvedené doby optomální,

- po dobu výstavby nové budovy budou děti vystavéné nadměrnému hluchu a prachu.

Děkujeme za Vaši podporu!

 

Author: Lucie Tvrdíková | 166 signatures

More >
Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace 654 signatures

Uvolnění levého pruhu silnice II/608 od hranice obce Zdiby a Praha - řešení dopravní situace

''V roce 2014 byla zrekonstruována silnice 11/608 p. č. 1438/1 - Ústecká ulice v Dolních Chabrech v Praze. Od hranice katastru Hlavního města Prahy byl u této dříve dvouproudé silnice po ukončení rekonstrukce omezen provoz pouze do pravého pruhu. Levý pruh byl natřen bílými čarami, aby se stal pruhem neprůjezdným. 
V současné době se každý den v ranní špičce doprava na silnici 11/608 zastaví již před sjezdem na Klecany a auta stojí nebo velmi pomalu popojíždějí až do Prahy. Autobusy na linkách 370, 371, 372, 373 a 374 nabírají průměrně třicetiminutová zpoždění. 
Chtěli bychom, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice směrem do centra uvolněn pro veškerou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu. Myslíme si, že uvolnění cca 1,5 km komunikace, kterou by mohli řidiči používat, by bylo přínosné pro průjezdnost tohoto úseku a zrychlení provozu. Je samozřejmě nutné dbát na bezpečnost, proto by měl být v místě odbočení do ulice Obslužná provoz sveden do jednoho pruhu a za tímto křížením znovu uvolněn. 
Na 1. km i 9. km sjezdu z dálnice D8, které jsou spojeny se silnicí 11/608 jsou průmyslové zóny a neustále vznikají další plochy skladových areálů, jejichž provozem bude nadále v budoucnu zvyšována dopravní zátěž tohoto území. 
Nemalé finanční prostředky vynaložené v roce 2014 na rekonstrukci Ústecké ulice při jejím používání jen z poloviny považujeme za nehospodárně vynaložené. 
Vzhledem k tomu, že ranní dopravní situace na dálnici D8 i silnici 11/608 směrem do Prahy začíná být neúnosná, dochází k narůstající nehodovosti v těchto úsecích, doprava se zbrzdí na obou silnicích v katastru obce Zdiby a pomalu popojíždí do Prahy, jsou kolony dennodenní problém. Při narůstajícím počtu osobních automobilů, které směřují do Prahy, a v každém cestuje většinou pouze jeden člověk, je důležité motivovat občany, aby používali pro cestu do Prahy hromadnou autobusovou dopravu. Při jejím použití se sníží počet automobilů na silnici a zároveň zrychlí doprava. Nyní ovšem mohou při jízdě autobusem počítat pouze s tím, že musí použít autobus odjíždějící o 30 minut dříve, než potřebují, aby se dostali včas do zaměstnání či školy.''

Celkově vzhledem k přísunu velkého množství obyvatel v minulých letech je třeba situaci na příjezdu do Prahy v dlouhodobém horizontu začít řešit. 
Vyzýváme Vás tímto, abyste se zasadili o to, aby byl levý jízdní pruh Ústecké ulice uvolněn pro veškerou automobilovou dopravu nebo minimálně pro autobusovou dopravu a aby se kraj začal zabývat tvorbou plánu na zlepšení celkové dopravní infrastruktury na severní části Prahy, což potvrzujeme níže svým podpisem.

Klára Čížková Rothová, Lukáš Drápela

 

Author: Lukáš Drápela | 654 signatures

More >
petice za zklidnění dopravy v Hořovicích a řešení obchvatu města 43 signatures

petice za zklidnění dopravy v Hořovicích a řešení obchvatu města

Vážený pane starosto.

Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Hořovice, především ulic Příbramská a Pražská, 9.května, Tyršova s otevřeným dopisem - peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací v našem městě.

V posledních několika měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména silnic č.  114  ( Pražská, 9.května, Tyršova ) a č. 1149 (ulice Příbramská).

 Zhoršení situace spočívá v několika aspektech:

- silnice 2. třídy jsou využívány nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. třídy a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem ovšem je, že ani jedna ze silnic není pro takovou dopravu určena – neexistuje dostatečné dopravní značení a zřejmě ani podklad silnic není pro takto těžký provoz určen, neboť dochází k ničení domů v okolí těchto komunikací i silnic samotných.

Nutno podotknout, že kamionová a nákladní doprava nerespektuje ani zákonem zakázané doby provozu, které jsou v době mimo prázdnin v neděli od 13:00 do 22:00 a v době prázdnin ještě v pátek od 17:00 do 22:00 a v sobotu od 07:00 do 13:00 (platí pro vozidla nad 7,5t a vozidla nad 3,5t s připojeným přípojným vozidlem).

V důsledku toho dochází zejména:

- k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikací a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů, nadměrné hlučnosti některý druhů motocyklů a jiných vozidel a kvůli četnosti provozu.

- znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují, otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech!

- snížení kvality života všech zejména však na ulicích Pražská, 9.května, Tyršova, Příbramská a dále přilehlých ulic.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abychom situaci společnými silami začali řešit. Existuje dle našeho názoru několik efektivních způsobů řešení, které by z krátkodobého hlediska měly vést ke zklidňování dopravy v obci a z dlouhodobého hlediska by měly vést k zákazu či omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města a k celkovému konceptu řešení dopravy kolem města: 

Měli bychom z titulu města začít aktivně pracovat na opatřeních, která povedou k vynucení dodržování rychlosti na území města. Tento tlak bychom měli zejména vyvíjet směrem k Policii ČR, městské policii  ale měli bychom i aktivně přijmout opatření, které by vynucení pravidel a represi přestupků podpořilo – například aktivními radarovými systémy, zpomalovacími semafory či retardéry.

Z dlouhodobého hlediska bychom měli také zvážit přijetí těchto opatřeních:

   - vytvořit tzv. adaptační úsek pro postupné snižování rychlosti pomocí např. dopravního značení, menší šířky jízdního pruhu nebo příčných prvků na vozovce a to ještě před vjezdem do města.

   - změnit uspořádání na vjezdu do města tak, aby znemožnilo vjíždět vysokou rychlostí a to pomocí například vjezdových ostrůvků, fyzickému zúžení, malé okružní křižovatky atp.

  - vytvořit přirozené bariéry při průjezdu obcí – například vytvořením přechodů pro chodce, které na některých místech ulic Příbramská , Pražská, Tyršova i  9. Května chybí, a která by vedly ke změně režimu průjezdu městem.

- měli bychom uvažovat o dalších zklidňujících opatřeních, např.:

  - Informační opatření, která upozorňují účastníky provozu, že se očekává určité chování – například umístěním dopravních značek s omezením rychlosti či informační tabule atp.

  - úpravy v horizontálním (zúžení vozovky) i vertikálním směru (výškové vychýlení příčnými prahy).

Ale především, měli bychom opět aktivně otevřít debatu dávno plánovaného obchvatu města a přednést požadavek na kompetetní orgány státní správy. Vypadá to, že se v několika posledních letech nepodniklo vůbec nic a chování města a zastupitelů spíše připomíná smíření s danou situací.

Obecného zamezení vjezdu kamionové a nákladní dopravy do města Hořovice či alespoň vymezení doby, v rámci které není vjezd přípustný (noční klid, soboty, neděli, svátky aj.). Tuto skutečnost lze navrhnout, neboť se lze domnívat, že komunikace je využívána kamionovou dopravou za účelem zkrácení si z dálnice D5 směrem na jih či vyhnutí se placeným úsekům. Tento podnět by tedy mohl být vydán a stanoven přímo obcí s rozšířenou působností po písemném vyjádření příslušného orgánu Policie ČR a to dle zákonů č. 13/1997 Sb., č. 361/2000 Sb. Zde se lze mimo jiné dočíst, že pozemní komunikace smí být užívány bezplatně obvyklým způsobem a k účelům, ke kterým jsou určeny, přičemž silnice 2.třídy a 3. Třídy nejsou určeny pro tranzitní přepravu.

Měli bychom začít vyvíjet tlak na krajské úřady, abychom docílili snížení přípustné hmotnosti průjezdu městem po zmíněných silnicích. Tím bychom alespoň částečně zamezili vjezd nejtěžších kamiónu do naší města.

Tento otevřený dopis - petice je adresován zejména panu starostovi a zastupitelům města Hořovice a měl by sloužit jako startér pro diskuzi k opatřením, která můžeme přijmout ihned a na kterých bychom měli začít pracovat. Účinnějšího a rychlejšího postupu ovšem dosáhneme i kolektivní cestou. Dokážeme si představit, že se stejnými problémy se potýkají přilehle obce kolem silnice 114. Jsme připraveni  vést diskuze tak, abychom v některých otázkách postupovali konzistentně a zejména společně.

Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskuzi na toto téma na některém z blížících se zasedání zastupitelstva.

Za obyvatele města Hořovice

Ing. Karel Hasman, Anýžova 96, Hořovice

v Hořovicích 22.9.2016 ( Světový den bez aut )

Author: Karel Hasman | 43 signatures

More >
Petice za dobrou alternativu středočeské dálnice D3 56 signatures

Petice za dobrou alternativu středočeské dálnice D3

Území na jih od Prahy (mezi Prahou a Meznem) je významnou rekreační oblastí, zároveň však zdejší obyvatelé v rozvíjejících se obcích denně dojíždějí do větších měst za zaměstnáním. Oba tyto vlivy kladou velké nároky na dopravní obslužnost a současně ochranu a citlivost přístupu ke zdejší krajině. Základní podmínkou udržitelného využívání území je proto chytré a efektivní řešení osobní dopravy, které by nenarušovalo přírodní a kulturní hodnoty území.

 

Znepokojuje nás, že

- je stále prosazován v mnoha ohledech zastaralý projekt tzv. Západní varianty dálnice D3, který trpí zásadními nedostatky,
- není věnována dostatečná pozornost rozvoji místní efektivní dopravní sítě a obyvatelé jsou de facto nuceni strádat v dopravních zácpách či strpět dlouhé objíždění a denně řešit obtížnou cestu zejm. za prací do větších měst.

Podporujeme proto iniciativu Alternativa středočeské D3 a požadujeme

1) vypracovat alternativní návrhy řešení dopravní obslužnosti dotčeného území s důrazem na využití veřejné dopravy, návaznosti na Pražskou integrovanou dopravu, železnici a vhodné silniční trasy
2) bezodkladně modernizovat silnici I/3 v úseku Mirošovice – Mezno výstavbou dalších jízdních pruhů, obchvatů obcí ležících přímo v její trase (Olbramovice, Miličín aj.), mimoúrovňových křižovatek, přechodů či tunelů (apod.) tak, aby byla zajištěna plynulá průjezdnost této silnice a snížena zátěž životního prostředí obyvatel dotčených obcí
3) koncepční podporu rozvoje obcí směřující k místní stabilitě a zvýšení kvality života obyvatel, nikoliv ke zvyšování zátěže životního prostředí, plýtvání zdroji a závislosti na vzdálených regionech
4) odložit záměr výstavby středočeské D3 a důsledně aktualizovat podklady pro její ev. výstavbu na základě

odborných studií, které nebudou vycházet z údajů starších 10 let před uvažovaným termínem výstavby,
5) zohlednit přínos modernizovaného IV. železničního koridoru Praha – České Budějovice pro dopravní obslužnost dotčeného území
6) zohlednit přínos modernizované silnice I/3 pro dopravní obslužnost dotčeného území
7) zohlednění technické a finanční náročnosti řešení vzhledem k jejímu přínosu

Author: Roman Andres | 56 signatures

More >
PETICE na podporu starostky obce Mgr. Jany Münzbergerové 81 signatures reached

PETICE na podporu starostky obce Mgr. Jany Münzbergerové

Vážení zastupitelé, vážení spoluobčané,

v posledních dnech rozvířily atmosféru naší obce znepokojivé informace o počínání některých občanů a zastupitelů, kteří se rozhodli zaútočit na dobré jméno a funkci starostky Jany Münzbergerové.

Je-li špiněno jméno člověka, nemělo by se mlčet. A nemělo by se mlčet a nekonat, je-li dokonce potají plánováno odvolání paní starostky, kvůli krokům, kterými se poctivě snaží hájit zájmy obce jako celku. Jedná se hlavně o připravovanou dočasnou stavební uzávěru, která by měla zabránit nevratným stavebním změnám na některých pozemcích určených k výstavbě a přispět k rozumné úpravě územního plánu obce. Současný územní plán obce ve spojení s plány některých developerů hrozí dalším nekontrolovatelným nárůstem rodinných a zejména bytových domů v obci a s tím spojený růst obyvatel, aut, dětí školou povinných atd. bez výstavby odpovídající infrastruktury. To vše by zkomplikovalo život v mnoha ohledech nám všem.

To dokonce uznávají i ti zastupitelé, kteří svým hlasováním následně nechávají volnou ruku developerům. Za naprosto skandální považujeme např. výrok paní zastupitelky Těthalové před hlasováním zastupitelstva o stavební uzávěře, kdy paní Těthalová veřejně na zasedání 7.3.2016 uvedla: „….Chápu, že se nemůže tolik stavět a být jedna střecha na druhé, auta se sem nevejdou, děti se sem nevejdou atd. ….Ale pro nás jako rodinu je to nekomfortní……já budu hlasovat proti stavební uzávěře.“ Zastupitelka tak veřejně i s přiznáním dala přednost svému soukromému zájmu, neboť její rodina je spoluvlastníkem dotčených pozemků, před zájmem veřejným!

Stejně tak zastupitel Krása na následujícím veřejném zasedání 11. 4. 2016 řekl: „… já vás znova, předkladatele těchto návrhů (pozn. stavební uzávěry), žádám o zvážení, jestli to chcete vztáhnout na všechny pozemky, o kterých jste tu mluvili. Já za sebe říkám, že pokud na ten pozemek, jehož jsem spolumajitelem, to budete vztahovat, já budu živým příkladem, že to je konfliktní opatření.“ Oba dva citovaní zastupitelé jsou v morálním střetu zájmů a upřednostňují svůj soukromý zájem nad zájmy obyvatel, které zastupují.

Nepokrytá snaha obhajovat soukromé zájmy a zájmy developerů vyústila do podoby útoku na paní starostku Münzbergerovou. Její odvolání má za cíl zabránit dočasné stavební uzávěře a připravovaným změnám územního plánu. Výše popsanou situaci považujeme my níže podepsaní za naprosto nepřijatelnou a proto:

My níže podepsaní občané obce Husinec – Řež prostřednictvím této petice podporujeme Janu Münzbergerovou jako řádně zvolenou starostku naší obce a požadujeme její setrvání ve funkci. Dále požadujeme, aby zastupitelstvo obce pokračovalo v krocích, které omezí potenciálně konfliktní a předimenzovanou plánovanou výstavbu v obci (dočasná stavební uzávěra u vybraných pozemků určených k výstavbě, změna územního plánu a uvedení územního plánu obce do souladu s reálnými možnostmi obecní infrastruktury).

Author: Martin Kubica | 81 signatures

More >
„CHCEME ZACHOVAT TOPOLOVOU ALEJ MEZI ČERNOŠICEMI A RADOTÍNEM. “ 427 signatures

„CHCEME ZACHOVAT TOPOLOVOU ALEJ MEZI ČERNOŠICEMI A RADOTÍNEM. “

Vážený pane starosto,
nesouhlasíme s připravovaným úplným vykácením topolové aleje na levém břehu Berounky z Černošic  do Radotína a s možným souvisejícím zneužitím dotačních titulů   k této akci. Vykácení více jak 200 stromů by bylo naprosto nepřijatelným a vandalským činem poškozujícím dobré jméno Černošic a Radotína. 

My, níže podepsaní, protestujeme proti chystané holoseči významného krajinotvorného prvku a biotopu. Topolová alej plní různé nezastupitelné funkce jako je například regulace toku při povodni, větrolam, krajinotvorba, mikroklima, hnízdní příležitosti, produkce kyslíku a podobně.
Pokud je alej natolik zanedbaná, že se musí kácet, měla by za to  být vyvozena odpovědnost v souladu se zákonem 114/1992 Sb. vůči tomu, kdo je povinen údržbu a postupnou obnovu aleje provádět.
Je známo, že po ořezu většina stromů přežije 10 až 15 let. To je doba, za kterou v aleji vyrostou nové stromy jako náhrada za pokácené.                                        

Požadujeme proto na objednávce města nezávislý dendrologický posudek například od Agentury pro ochranu přírody a krajiny.       

Vážený pane starosto, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby alej zůstala jako celek zachována a aby byl vytvořen mechanismus její postupné obnovy.

 

Petiční výbor ve složení:
Ing. Jitka Landová, Na drahách 1377, Černošice 

Pavel Dražan, Vrážská 1008, Černošice

Ing. Jan Jelínek, CSc., Strakonická 1601, Černošice

Václav Vojíř, Výpadová 1329/8, Praha Radotín
 

Author: Jan Jelínek | 427 signatures

More >
„Ne uzavření silnice III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku“ 57 signatures reached

„Ne uzavření silnice III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku“

Vážený pane hejtmane,
v nejbližších dnech má Váš úřad jednat o požadavku Botanického ústavu AV a obce Průhonice o uzavření a vyřazení silnice č. III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku z veřejné silniční sítě a začlenění této komunikace do pozemku Průhonického parku. 

My, níže podepsaní, protestujeme proti jejímu uzavření a nesouhlasíme se záměrem Botanického ústavu AV a obce Průhonice. Vzhledem ke stále se zvyšujícímu dopravnímu zatížení obce Dobřejovice a jejího blízkého okolí (exit 8 dálnice D1, Pražský okruh R1, a silnice II/101 Říčany-Jesenice) je silnice III/0032 při dopravním kolapsu těchto tahů (hlavně dálnice D1), který v tomto úseku bývá velmi častý, jediným nouzovým řešením pro bezpečné a rychlé spojení s Fakultní Thomayerovou nemocnicí v Krči a Prahou (nejen pro občany Dobřejovic, ale i přilehlých obcí). Zároveň s uvažovanou výstavbou komerční zóny mezi obcí Průhonice a exitem 8 dálnice D1, kde by mělo být vytvořeno cca 3000 parkovacích míst a s tím související nárůst dopravy v této lokalitě je naprosto zřejmé, že uzavřením této silnice dojde k zásadnímu zásahu do života občanů Dobřejovic a přilehlých obcí. Tato komunikace má také nezanedbatelný význam pro rekreační aktivity  - vede zde cyklostezka - tato silnice je hojně využívaná cyklisty z celé jižní části Prahy jako nejlepší spojnice do oblíbených přírodních rekreačních oblastí. Zároveň právě probíhá oprava mostu na této komunikaci na základě veřejné zakázky ev. č. 0032-2 Rozkoš ve výši 4,34 mil. Kč bez DPH, která je hrazena z veřejných prostředků a vyhověním požadavku Botanického ústavu AV a obce Průhonice na začlenění této části komunikace do pozemků Průhonického parku by došlo nejen k plýtvání veřejných zdrojů, ale také neoprávněného zhodnocování majetku žadatele. Silnice III/0032 je historickou komunikací, která vždy oddělovala dvě části Průhonického parku. Uzavření silnice považujeme jako nelogický krok jak ve vztahu k historii, kdy o výše uvedené důležitosti komunikace svědčí její vznik a její zachování do dnešní doby, tak ve vztahu k současnosti, kdy se vynakládají nemalé finance na vznik funkčních (tedy na sebe navazujících) komunikačních sítía budování potřebných spojnic k již existujícím cestám. Uzavřením této silnice popíráme nejenom historii, současnost, ale i budoucnost.......

Vážený pane hejtmane, vyzýváme Vás, abyste se zasadil o to, aby Váš úřad nevyhověl kladně žádosti Botanického ústavu AV a obce Průhonice o uzavření a vyřazení silnice č. III/0032 v úseku mezi I. a II. částí Průhonického parku z veřejné silniční sítě a začlenění komunikace do pozemku Průhonického parku, což potvrzujeme níže svým podpisem.

 

Petiční výbor ve složení:
Jozová Jolana, předsedkyně spolku Moderní Dobřejovice, U zámku 218, Dobřejovice 251 70

Ladislav Bezouška, místopředseda spolku Moderní Dobřejovice, Skalická 122, Dobřejovice 251 70 

Tomáš Kubíček, člen spolku Moderní Dobřejovice, Skalická 52,Dobřejovice, 251 70

Petiční výbor zastupuje: Jozová Jolana, předsedkyně spolku Moderní Dobřejovice, U zámku 218, Dobřejovice 251 70

 

Author: Jolana Jozová | 57 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Středočeský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku