Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.
TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.
Odůvodnění:
1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.
2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.
3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány.
4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.
5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.
6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.
7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.
Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.
2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.
Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno
Author: Jana Pálková | 591 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby Správa železnic, státní organizace, přehodnotila rozsáhlou rekonstrukci železniční trati mezi Kralupy nad Vltavou a Nelahozevsí (akce se nazývá Rekonstrukce nelahozeveských tunelů) tak, aby nebyla narušena Dvořákova stezka ve své krajinné ani obytné části.
Důrazně nesouhlasíme s rozsáhlým kácením stromů a bouráním budov v ulici Dvořákova stezka.
Žádáme, aby Správa železnic, s. o., zohlednila environmentální hledisko, zcela opustila plán na vykácení 3 000 stromů a bourání staveb a zachovala současnou Dvořákovu stezku. Zároveň žádáme zachování panoramatu Nelahozevsi.
Není ve veřejném zájmu řešit plánovanou rekonstrukci trati tak zásadním zásahem do životního prostředí.
Nesouhlasíme s tím, aby se železniční trať posouvala blíže k řece kvůli teoretickým pár vteřinám úspory jízdní doby.
Stezka by byla ve své části prakticky zlikvidována a posunula by se těsně k Vltavě, od níž by ji dělilo jen zábradlí.
Stejně tak nevidíme důvod pro zvyšování trati nad současný terén, což by vizuálně poškodilo pohled na zámek Nelahozeves a na kostel.
Tento projekt, který bude stát několik miliard Kč, nezvratným a devastujícím způsobem zasáhne přírodu, ekosystém, krajinný ráz Dvořákovy stezky a jejího blízkého okolí, naruší stabilitu obytného a historicky významného území v obci Nelahozeves.
Nejsme proti modernizaci železnice a dopravy v ČR, chceme ale především docílit toho, aby projekt byl realizován racionálním způsobem respektujícím širší vztahy v území. Žádáme, aby trať byla nadále vedena v původní, v území stabilizované poloze. Jsme přesvědčeni, že toto řešení je dostačující a značně levnější než řešení navrhované.
Více informací naleznete na webové stránce spolku Dvořákova stezka – www.dvorakovastezka.cz.
Děkujeme.
Petice ke stažení: https://www.dvorakovastezka.cz/petice.pdf
Author: Dvořákova stezka z. s. | 445 signatures
More >dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Motto: Normální je nerušit, neznečišťovat a neohrožovat zbytečně životy ani zdraví spoluobčanů.
Listina základních práv a svobod, článek 35, odst. 1) Každý má právo na příznivé životní prostředí.
Proto vítáme iniciativu MŽP ČR a následnou poslaneckou aktivitu, která konečně zamezila rušení lidí i přírody užitím zábavní pyrotechniky v národních parcích (NP) ČR novelou zákona č. 114/92 Sb. To ale nestačí.
Nevidíme však důvod, aby ve zbylé části státu (mimo NP), trpěli lidé i příroda čím dál většími škodlivými dopady petard a ohňostrojů. Není důvod diskriminovat ani přírodu ani lidi mimo národní parky – i oni mají právo na klid.
Proto my, níže podepsaní obyvatelé České republiky, prostřednictvím této petice žádáme Vládu a Sněmovnu České republiky o stanovení Zákazu používání a prodeje zábavní pyrotechniky na celém území České republiky bez výjimky.
Důvody pro podání této petice:
1) Nepříznivý vliv na životní prostředí a zásoby (i pitné) vody – mj. rozpor se zákonem o vodách č. 254/2001 Sb. (Příloha č.1)
2) Nepříznivý vliv na domácí i divoká zvířata včetně ohrožených druhů – mj. rozpor se zákonem č. 114/92 Sb. (Příloha č.2)
3) Neodborná a nepovolená manipulace způsobuje stovky zranění lidem i zvířatům. (Příloha č.3)
4) Nepříznivý vliv na psychiku a zdraví obyvatel, především starších lidí a malých dětí. (Příloha č.4)
5) Trvalé porušování zákonných podmínek pro používání zábavné pyrotechniky jak při prodeji, tak při užití. (Příloha č.5)
6) Znečištění veřejných ploch měst a obcí a následný nadbytečný úklid. (Příloha č.6)
7) Porušování vyhlášek většiny měst a zbytečné výdaje měst a obcí, které namísto plýtvání do pyrotechniky by mohly sloužit potřebným. (Příloha č.7)
8) Znečištění ovzduší a životního prostředí – přímý rozpor se zákonem na ochranu ovzduší č. 201/2012 Sb. (§ 1 odst. 1) a se zákonem o odpadech č. 185/2001 Sb. (§ 10, odst. 1) a 2) – povinnost předcházení vzniku odpadů).
9) Nulová možnost rozpoznat teroristický útok od pyrotechnické „zábavy“ – jde dokonce o jasné bezpečnostní riziko pro ČR.
PŘÍLOHY KE STAŽENÍ ZDE
Navrhované řešení:
Jako jediné smysluplné, systémové a nejbezpečnější řešení ve všech ohledech shledáváme úplný zákaz používání zábavné pyrotechniky, a tedy i prodeje na území České republiky.
PETIČNÍ ARCH KE STAŽENÍ ZDE
Adresováno:
Úřad vlády České republiky, nábřeží Edvarda Beneše 4, Praha 1 - Malá Strana, PSČ 118 01
Parlament České republiky – Poslanecká sněmovna, Sněmovní 4, Praha 1, PSČ 118 26
Za petiční výbor vyřizuje:
Nikola Alice Hurychová, Přemyslovská 29, Praha 3, 130 00
Nikola Procházková, 28. října 102, Kladno 273 09
Jiří Malík, Horní Teplice, Horní 3, Teplice nad Metují, 549 57 – zastupuje před úřady
V Teplicích nad Metují a v Praze dne 4. 1. 2019
Za správnost: Jiří Malík
Author: Nikola Alice Hurychová | 17487 signatures
More >Kůň s námi žije domestikován více než 6000 let. Od té doby byl využit téměř ve všech oblastech lidské činnosti, kde bylo potřeba jeho pomoci. S rozvojem techniky a s výměnou společenských řádů ve 20. století klesly počty koní ve světě o mnoho miliónů. Představa některých lidí, že zbavení koní pracovních povinností a jejich vypuštění na pastviny jim zachrání život, je zcela zcestná. Stávající covidová situace přispěla k tomu, že koně jsou a budou jako první zasaženi ekonomickými a hospodářskými problémy. Kůň, stejně jako člověk, potřebuje životní náplň a pravidelný životní rytmus. Pro vzájemnou spolupráci je potřeba vhodný chov, odchov a výcvik koně a jeho pravidelné trénování, využívání v práci, ve sportu, ve zdravotnictví, k rekreaci a dalším vhodným účelům. Bez toho by kůň mohl být chován jen jako rarita v oborách a zoologických zahradách. Možná, že by pak někoho napadlo, že by byl vhodný alespoň na maso. A to přece nechceme! Souhlasím s tím, aby pro koně bylo i nadále zachováno jejich pracovní, sportovní, rekreační a další vhodné využití a připojuji svůj podpis:
Author: Iva Rosická Rosická | 256 signatures
More >Nemůžeme dovolit aby jsme zníčili tento svět. Nemůžem ubližovat jediním čistím duším na teto zemi !!!! Mluvím tak o psech, kočkách,koňích ale i o zvířatech z velkopěstíren! Já osobně jsem odhodlaná změnit svět, ať to stojí, co to stojí.
Author: Jana Pechová | 2221 signatures
More >STOP testování na zvířatech
Desítky let trvající výzkumy onemocnění jako je Alzheimerova či Parkinsonova choroba a AIDS dosud nepřinesly žádné významnější výsledky vedoucí k léčbě těchto onemocnění. Neměli bychom tedy konečně obrátit pozornost na jiné, dostupné a spolehlivé metody výzkumu, které by nepřinášely jiným tvorům utrepní?
My, lidé, patříme také mezi primáty, což znamená, že máme společných mnoho vlastností. Jako inteligentní a vysoce vyvinutí tvorové máme schopnost prožívat stres, strach a psychicky strádat. Izolace v laboratořích a chovných centrech nemůže primátům nikdy poskytnout vyhovující prostředí a uspokojit jejich komplexní sociální a další životní potřeby, obzvlášť, když jsou podrobováni procedurám, které jim způsobují fyzické i psychické utrpení. Na konci svého života, který prožijí v laboratoři jako „pokusné objekty“, jsou utraceni, některé orgány rozpitvány a mrtvá těla jednoduše vyhozena.
Author: Kateřina Ilievova | 166 signatures
More >hlavnim a zaroven jedinym bodem teto petice je
zadost o vyjdareni pozadavku a pripadne podbory na znovuotevreni Hospody U Dvou Psu!!
Jedina hospoda se Svijanama(nekolik druhu) prijemny personal, chytre rozlozeni stolu, teraska, obcerstveni a v neposledni rade kulecnik s gaucem. Volam vsechny obcany Zatce spojte se a bojujte touto petici za ZNOVU OTEVRENI HOSPODY U DVOU PSU
Author: Leo Rumburak | 3 signatures
More >Já, níže podepsaná/ý, tímto projevuji podporu nově zřizované mateřské škole při Svobodné lesní základní škole Ráj, z.s.. Věřím, že tato mateřská škola bude přínosem nejen pro rodiče a jejich děti, které ji budou navštěvovat, ale také pro širší společenství obyvatel nejen Jihočeského kraje .
Principy, na kterých je Svobodná lesní základní škola Ráj, z.s. a její mateřská škola (dále jen škola) postavena, jsou mi blízké. Sebepoznání, svoboda, odpovědnost, vzájemná úcta a respekt, individuální přístup, týmová spolupráce a důvěra.
Koncepce klade důraz na smysluplnost vzdělávání, stojí na důvěře ve schopnosti samotných dětí.
Škola je členem Asociace demokratických škol a Asociace lesních škol. Má díky tomu certifikaci pro výuku předškolního vzdělávání na demokratických principech a zároveň výuku v přírodě.
Podporuji vznik této mateřské školy jako žádoucí a smysluplné rozšíření současné nabídky základního vzdělávání v regionu Jihočeského kraje a to buď z pozice zákonného zástupce dítěte nebo z pozice veřejnosti.
Petici sestavil Martin Chvosta, předseda Svobodné lesní základní školy Ráj, z.s..
Author: Martin Chvosta | 5 signatures
More >Virus se nešíří na sjezdovkách! Proto nerozumíme vládním krokům, díky kterým občané mohou ve stupni 3 sytému PES do hospod, do uzavřeného bazénu, fitka, do nákupního centra či hotelu, a přitom nemohou lyžovat venku na čerstvém horském vzduchu. Sportování venku přeci podporuje imunitu! Lyžaři jsou díky pohybu ve venkovním prostředí a své výstroji málo rizikovou skupinou.
Proto žádáme o nastavení rozumných podmínek na horách co nejdřív! O víkendu nechceme jen sedět v hospodách a tlačit se v nákupních centrech.
Na horách budeme odpovědní. Pobyt na horách je zdravý, je ale nutná také odpovědnost jejich návštěvníků. Budeme dodržovat hygienická opatření, jako ochranu úst a rukou, bezpečný odstup. Budeme respektovat bezpečí jiných návštěvníků a sportovců, zaměstnanců, ale také místních obyvatel.
Prosíme vládu o rozumný přístup. Cestovní ruch na horách v Česku zaměstnává tisíce lidí, často představuje jediný zdroj práce pro místní. Dopady jakýchkoliv dalších omezení by byly zničující.
Komunita Za naše hory
Author: Tereza Skácalová | 1574 signatures
More >My, níže podepsaní,
nesouhlasíme se záměrem vybudovat parkoviště namísto veřejné zeleně parčíku mezi ulicemi Slovácká a Břeclavská v obci Lednice.
Tento záměr je naprosto nevhodný, nepřiměřený a ve významné míře porušuje veřejné zájmy na ochraně zdraví a životního prostředí, protože předmětný parčík plní důležitou úlohu rekreační zeleně především pro místní.
Dále chceme upozornit na skutečnost, že je připravovaná stavba v rozporu s hodnotami a ochranou lokalit světového dědictví UNESCO, veřejnost nedostala vůbec možnost seznámit se s plánem a vyjádřit se k němu a v neposlední řadě kácení vzrostlých stromů v místě, které je historickou součástí lednického parku, považujeme za naprosto nepřípustné.
Žádáme, aby byl celý záměr "Revitalizace prostoru Břeclavská - Slovácká" i jeho alternativy řádně veřejně projednán s lednickými občany a teprve poté předložen ke schválení zastupitelstvem, dopracován a podán k příslušnému vyjádření dotčených orgánů.
Author: Klára Rothscheinová | 388 signatures
More >My, občané Městského obvodu Plzeň 4, vyzýváme představitele města Plzně, Krizového štábu města Plzně a Krajské hygienické stanice Plzeňského kraje, aby odstoupili od záměru umístění karanténního místa pro osoby bez domova do budovy bývalé základní školy ve Školní/Masarykově ulici.
Respektujeme nutnost zřízení karanténního místa na území města Plzně, nicméně jeho umístění v budově bývalé školy hodnotíme jako naprosto nevhodné. Jedná se o přirozené centrum Doubravky, v jehož blízkosti se pohybuje a žije tisíce obyvatel našeho obvodu. Domníváme se, že finanční prostředky, které bude nutné použít na úpravu a zabezpečení budovy a přilehlých pozemků lze použít k ochraně lidí bez domova jiným, účelnějším způsobem v jiných nemovitostech ve vlastnictví města či kraje.
Žádáme proto Radu města Plzně, Krizový štáb města Plzně a Krajskou hygienickou stanici Plzeňského kraje, aby k účelu osob lidí bez domova vytipovali lokalitu, která bude pro takové účely vhodnější.
Petiční výbor: Mgr. Markéta Beránková, Mgr. Jana Tomšíková, Ing. Michaela Bělohlavová
Author: Jana Tomšíková | 894 signatures
More >My, níže, podepsaní, žádáme a apelujeme na předsedu vlády a rovněž na ministra dopravy, a Správu železnic, aby zabránili a ihned zastavili demolici historické budovy vlakového nádraží v Dětřichově nad Bystřicí. Jde o unikátní odkaz předků a součást života naší vesnice po dlouhá staletí. V dávných dobách byla tato stanice pýchou Ferdinandovy Císařsko-královské severní železniční dráhy a vždy byla nejvyšším bodem z hlediska nadmořské výšky, kdy všechny vlakové soupravy celou trať stoupají do kopce až k budově stanice Dėtřichov, kde se vlaky křižují, a poté již vlak pokračuje z kopce dolů pořád níž a níž až do Ostravy. V minulosti na podnět místní občanky Správa železnic investovala a zbudovala zde nové vyšší perony, z důvodu podnětu občanky, kde písemně adresovala Správě železnic žádost o zvýšení peronu, protože zdejší lidé nemohli vystupovat z vlaku, protože to bylo vysoko ke schodům vagónů a lidé každodenně dojíždějící z práce unavení měly obtíže vystoupit. Tudíž pokud Správa železnic tehdy žádosti občanky vyhověla nepochybně rozuměla, že zdejší nádraží má velký význam pro zdejší obyvatele a také pro turisty, kteři ji využívají, když sem cestují za cyklostezkami, houbařením a lyžováním na běžkách a výlety do přírody pod zdejší nejvyšší horou Nízkých Jeseníků Slunečná. Náklady demolice činí cca 26 milionů korun. Myslíme si, že rozumnější by bylo budovu zachovat, přestože její stavební stav odpovídá zubu času a chátrajícím stavem. Myslíme si veřejný zájem občanů, například převod budovy do vlastnictví Hnutí Duha Jeseníky, které již o koupi stavby požádalo, či převod do vlastnictví spolku, s tím že budova by byla využita například jako sociální podnik, obdobně jako na Osoblažsku nebo Náměšť na Hané, a dala zde práci a zaměstnání místním lidem dlouhodobě nezaměstnaným, a zároveň dimenzi budovy využít pro komunitní centrum, klubovnu pro mládež na seniory, železniční muzeum, výstavy, koncerty, expozice, projekce,a zábavný program pro děti a turistický ruch, výletní parní vlaky, na gastrofestivaly, a využít potenciál budovy v souladu s koncepcí Moravskoslezského kraje rozvoje turismu a přeshraniční česko-polské spolupráce. Apelujeme proto na vás, aby se budova zachovala a došlo k její opravě, aby mohla najít své využiti pro obyvatele.
Author: Mgr. Karol Volf | 21 signatures
More >My níže podepsaní si přejeme diplomatickou i finanční pomoc České republiky obyvatelům Náhorního Karabachu a zásah proti postupu Ázerbájdžánu a Turecka zde. Domníváme se, že dávno minuly časy, kdy bylo možno řešit cokoli za pomoci zbraní i když má někdo momentálně přesilu... Chceme se jako občané České republiky zasadit za zadržení eskalace nacionalismu ve světě.
Author: Viktor Valtr | 14 signatures
More >DOPIS
k přijetí zákona o podpoře zahrádkářské činnosti (zahrádkářský zákon)
Vážení spoluobčané, zahrádkáři a milovníci přírody,
Český zahrádkářský svaz, z.s. (dále jen ČZS, z.s.) usiluje řadu let o přijetí zákona o podpoře zahrádkářské činnosti (dále jen zahrádkářský zákon), který by právně posílil postavení početně nejsilnější zahrádkářské veřejnosti v ČR a současně garantoval zachování a další rozvoj zahrádkářské činnosti, umožnil získávání půdy od státu, zakládání nových zahrádkářských osad, a současně vytvořil i legislativní překážku enormním snahám a zájmům developerů o pozemky stávajících zahrádkářských osad a jejich využití pro stavební účely. Návrh zahrádkářského zákona se v současné době nachází v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR.
Usnesením II. sněmu ČZS, z.s., konaného ve dnech 23. - 24.11.2019 v Praze bylo pověřeno představenstvo ČZS, z.s., aby na podporu přijetí zahrádkářského zákona byla sepsána Petice adresovaná oběma komorám parlamentu ČR a prezidentu ČR, což tímto činíme, neboť jsme přesvědčeni o tom, že nemůžeme zůstat lhostejnými k zanechanému dědictví předchozích generací zahrádkářů, a zároveň cítíme také povinnost postarat se o budoucnost zahrádkaření v ČR se všemi souvisejícími aktivitami a výchovnými aspekty.
Za vaši podporu podpisem této petice děkujeme.
Praha 12.12.2019 Představenstvo ČZS, z.s.
PETICE
ze dne 12.12.2019
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
pro
přijetí zákona o podpoře zahrádkářské činnosti
„ZAHRÁDKÁŘSKÝ ZÁKON“
Adresovaná Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, Senátu Parlamentu České republiky a prezidentu České republiky.
Níže podepsaní,
dávají na vědomí prostřednictvím této petice, že si přejí přijetí návrhu zahrádkářského zákona a zároveň konstatují, že široká a početně silná zahrádkářská veřejnost je znepokojena zmařením dosud několika pokusů o přijetí zákonné normy zahrádkářského zákona, když v okolních státech EU je zahrádkářský zákon již dlouho součástí jejich právního řádu.
Zahrádkáři jsou součástí společenství této země a jejich historie má svoje kořeny v prvorepublikových časech. V moderních dějinách našeho státu se aktivně zapojují, spolupůsobí, podporují a ovlivňují svojí činností významné projekty místního, regionálního, republikového i mezinárodního významu týkajících se životního prostředí, ochrany zemědělského půdního fondu, klimatických změn, prevence kriminality a výchovy mládeže, tedy vyvíjejí činnost veskrze prospěšnou a ve veřejném zájmu.
Apelujeme proto na vás zákonodárce, abyste dali svůj hlas k přijetí návrhu zahrádkářského zákona, a to napříč zákonodárnými sbory bez ohledu na vaše politické směřování. Věříme vám a děkujeme za vaši podporu a hlas.
Petiční výbor ve složení:
Stanislav Kozlík, Skalka 50, 696 48 Skalka
JUDr. Pavel Rus, Pavlovská 33, 623 00 Brno
JUDr. Jarmila Štroblová, Slánská 1678/20, 163 00 Praha 6 – Řepy
Marcela Urbanová, Kaštanova 475/4, 737 01 Český Těšín
MVDr. Stanislav Kubesa, Družstevní 15, 747 05 Malé Hoštice
Mgr. Vlasta Ambrožová, Vrtova 11, 796 01 Prostějov
Ing. Marta Pawlicová, Ke Kulturnímu Domu 530/6, 160 00 Praha 6
Milan Pech, K.H. Borovského 142, 434 01 Most
Miroslav Pánek, Letců RAF 1933, 288 01 Nymburk
Pozn.: zastupovat Petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen Petičního výboru (dle §5, odst. 1, zák. č. 85/1990 Sb.)
Author: Jan Culka | 50 signatures
More >Rádi bychom s pomocí této petice zabránili kontroverzní zástavbě zahrádek a zeleně v Brně Židenicích v blízkosti ulice Šedova rozsáhlou novou čtvrtí s přibližně 500 byty a více než 600 parkovacími místy.
Výstavba je projektována v lokalitě, kterou předchozí geologické posudky vyhodnotili jako nevhodnou (sesuvy). Dodnes jsou znát negativní geologické vlivy výstavby Polikliniky na domech řady obyvatel např. v ulici Vinařického. Projekt rovněž sníží plochy zeleně, minimalizuje biokoridor propojující Bílou horu a Akátky, výrazně dopravně zatíží své okolí a sníží kvalitu života občanů o dalších mnoha dopadech nemluvě.
Navrhujeme přístupovat k území v souladu s původní studií z roku 2005 - zachovat zde zahrádky v kombinaci s krajinnou zelení.
Další informace o projektu: http://sedova.mypressonline.com
Author: Eva Klepáčková | 6 signatures
More >Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi
My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.
K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.
Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .
Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .
https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 4 signatures
More >Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole
My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.
Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.
Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.
Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 8 signatures
More >Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí
My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.
V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.
Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .
První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 14 signatures
More >Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.
My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.
Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :
Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.
Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 6 signatures
More >My, níže podepsaní, zásadně nesouhlasíme s plánovanou demolicí areálu bývalé fary č. p. 29 v Dolních Slověnicích, okr. České Budějovice.
Klasicistní budova z roku 1795 se nachází v mimořádně exponované poloze v centru vesnice a má historickou, architektonickou, a především výraznou urbanistickou hodnotu. Spolu s kostelem sv. Mikuláše a Linharta, školou a mosty je podstatnou součástí malebného jádra celku, spoluutvářeného okolní zástavbou s početným a komplexním souborem lidové architektury.
Zároveň nesouhlasíme s plánovaným odstraněním unikátního historického přemostění výběžku rybníka Dvořiště z poloviny 19. století, tvořeného kombinací dlouhého sypaného valu s lipovou alejí a klenutými mosty.
Jsme přesvědčeni, že uskutečnění demolice uvedených staveb, a jejich náhrada moderními mostními konstrukcemi a parkovištěm, by představovala celkovou a nevratnou devastaci tradičního centra jihočeské vesnice, které je hodnotnou součástí našeho kulturního dědictví.
Vyzýváme proto město Lišov, jako vlastníka bývalé farní budovy, aby upustilo od záměru demolice uvedených objektů.
Žádáme město Lišov, aby respektovalo zákon o státní památkové péči, mezinárodní Úmluvu o ochraně architektonického dědictví Evropy a vlastní územní plán, v němž je kladem důraz na zachování historického prostředí a mostů jako technických památek. Žádáme zohlednění názorů odborníků na historii, architekturu, urbanismus a památkovou péči a stanovisek spolků. Podporujeme hledání vhodného řešení pro zlepšení dopravní prostupnosti při současném respektu k hodnotám prostředí.
Author: Jan Eliška | 354 signatures
More >Select your region
Souhlasíte s tím, aby byl Andrej Babiš premiérem?