Petice proti rozšíření těžby u Tovačova 20 signatures

Petice proti rozšíření těžby u Tovačova

Rozšíření těžby přínáší řadu negativ pro celý region mezi které patří.

 

01 Nestabilní podloží pod Tovačovem

V celé oblasti Tovačovska se nachází vrstva štěrkopísku. Tato vrstva není stabilní a v případě jejího konstantního narušování těžbou se může štěrkopísek začít přesouvat přímo pod Tovačovem. Tento jev způsobuje nadměrné namáhání staveb.

Mezi první důsledky můžou patřit praskliny na fasádách a na stropě. Nejvíce bude zasažen zámek, který se nachází méně než 900 metrů od těžby.

 

 

02 Více dopravy, prachu a hluku

 

Těžba na 60 ha při ložisku v hloubce 2-4 metrů znamená, že ještě před samotnou těžbou bude nutné odvést 1 200 000-2 400 000 m3 vysoce bonitní černozemě. Nákladní automobil má kapacitu 10-20 m3, vlakový vagon 80 m3 za suchého stavu zeminy, který je velmi prašný.

Z toho plyne, že i kdyby byla samotná těžba štěrkopísku velmi šetrná, přípravné práce šetrné nebudou. Dokonce i v případě, kdy by naprosto vše proběhlo šetrně, je velmi nepravděpodobné, aby pásový přepravník o délce 1 km nezačal být do pěti let hlučný a prašný sám o sobě.

Z těžby profituje pouze zahraniční společnost HeidelbergCement AG, pro obyvatele Tovačova plynou minimální benefity.

 

03 Minimální benefity

 

Hodnota vymezeného ložiska může být výrazně více než 1 miliarda Kč, bereme-li v úvahu objem plánované těžby a vývoj ceny štěrkopísku.

30 milionů složených převážně z povinných poplatků nedává smysl. Navíc drtivá většina všech zisků z těžby odejde do zahraničí a minimálním způsobem podpoří region. A především hodnota ložiska bude za pár let výrazně vyšší.

Společnost nabízí rekultivaci nových těžebních prostor, avšak na mnoha místech, kde již rekultivace “proběhla”, dochází k velmi silné erozi, kdy se část břehu i se stromy utrhne a spadne do vody. V těchto místech jsou břehy tak příkré, že "benefit" rozšíření koupání je bezcenný. Navíc společnosti téměř nic nebrání v tom, aby provedla plnohodnotnou rekultivaci, jakou provádí ve své domovské zemi.

 

Lukáš Galeta

Author: Lukáš Galeta | 20 signatures

More >
Jsme proti vodnímu lyžování na Laguně v Přerově 587 signatures

Jsme proti vodnímu lyžování na Laguně v Přerově

My, občané města Přerova a jeho okolí, chceme důrazně vyjádřit svůj nesouhlas se záměrem představitelů města zbudovat v oblasti Laguny, v těsné blízkosti chráněné přírodní rezervace, atrakci jízdy na vodních lyžích. Zmíněná oblast je oblíbená mezi obyvateli města zejména jako klidová zóna, oblíbené místo vycházek rodin s malými dětmi, čemuž přispívá i nedávno renovované dětské hřiště, je to rovněž oblíbené útočiště rybářů, pejskařů a v neposlední řadě si toto místo oblíbili vyznavači hry diskgolf, která přináší potěšení celým rodinám. V létě je toto místo využíváno občany k opalování a koupání a provoz lyžařského vleku by tyto aktivity výrazně zhoršil. Nakonec nelze vynechat i ekologické hledisko - oblast Laguny je přirozeným útočištěm velkého množství vodního ptactva, nejen kachny, lysky, morčáci, příležitostně i labutě, ale oblast mokřadu kolem laguny je i místem výskytu ledňáčků, pěnkav, dlasků, červenek a jiného ptactva. Jejich život by byl výrazně znepříjemněn existencí pochybné zábavy pro pár zájemců. Apelujeme tedy na radu města Přerova, aby znovu přehodnotila své rozhodnutí ohledně výstavby areálu pro vodní lyžování a přehodnotila hledisko pochybné "zábavy"  lidí a vzala do úvahy rovněž hledisko ochrany životního prostředí a trvale udržitelného rozvoje města.

Author: Ivana Ďuričková | 587 signatures

More >
Tunel pod Červenohorským sedlem (železniční tunel) 41 signatures

Tunel pod Červenohorským sedlem (železniční tunel)

~~Jednodušší přístup do Jesenického regionu.~~
Železniční trať, která končí v Koutech nad Desnou propojit tunelem do Jeseníku. Tato železniční trať by mohla přepravovat kamionovou dopravu, která nejvíce ohrožuje přírodu Jesenických hor.


Původní železniční trať, která objíždí ve stoupání celou Horní Lipovou, při nákladní dopravě tj., dvě dieslové lokomotivy způsobují vibrace v lesích i ve vzdálenějších obydlích. Projíždí-li nákladní doprava lesem, poznáme to podle výfukových plynů, v kterých místech se nachází. Tato nákladní doprava musí být ekonomicky velmi nákladná a ekologický závadná.
Při vybudování tunelu by se zaručeně zkrátilo spojení do Šumperka a dále. Zájem by později mohla mít i polská strana, využití drahého nákladného (pro ČR) průjezdu z Jeseníku do Krnova přes Glucholazy (PL), by mohlo mít pro Polskou republiku dopravní význam.
Nahlédneme-li do mapy České republiky a okolních států, do budoucna by mohlo být spojení Vídeň až Wroclaw.

 


Tato železniční trať by mohla být elektrifikovaná, určitě by ochranáři přírody uvítali. Při realizaci železničního tunelu by se zvýšila zaměstnanost v Jesenickém regionu a ten byl hlavním bodem ve volebním programu všech politických stran.
Na výstavbu železničního tunelu pod Červenohorským sedlem by bylo možné čerpat peníze z fondů Evropské unie.

 


Děkuji za přečtení mého návrhu a prosím petici s podpisy rozesílejte svým známým. Lepší dopravní dostupnost by přilákala investory do Jesenického regionu, oživil by se cestovní ruch a zabránili bychom migraci mladých lidí.  
 " Nikdy není pozdě ". Soňa Konečná, Jeseník.

 

Author: Soňa Konečná | 41 signatures

More >
Petice za vybudování tunelu pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách 5243 signatures

Petice za vybudování tunelu pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách

O možnosti vybudovat tunel pod Červenohorským sedlem v Jeseníkách se hovoří už od čtyřicátých let minulého století.

Vždy však tento záměr narážel na nedostatek financí. V současné době se náklady na stavbu, která by byla jednou z největších svého druhu v České republice, odhadují na 4,7 miliardy korun. (Cena tunelu Blanka v Praze se pohybuje kolem 37 miliard korun). Na výstavbu tunelu pod Červenohorským sedlem by bylo možné čerpat peníze z fondů Evropské unie. Tunel o délce 6 150 metrů s celkovým výškovým rozdílem 46 metrů (dnes silnice přes Červenohorské sedlo překonává 1404 metrů) by vzhledem k délkově, výškově a směrově příznivému vedení silnice I/44 by výrazně zkrátil jízdní dobu, snížila by se spotřeba pohonných hmot a lze také předpokládat snížení počtu nehod a dopravních kolizí. Navíc by během výstavby v oblasti klesla nezaměstnanost. Lepší dopravní dostupnost do jesenického regionu by také mohla přilákat více investorů, které právě komplikovaná dopravní situace (zejména v zimním období) odrazuje od výstavby nových průmyslových objektů. Samozřejmě by se tak snížila nezaměstnanost, která na Jesenicku patří k nejvyšším v republice.

 

Žádáme proto vládu a další instituce, aby se naším podnětem odpovědně zabývaly.

 

Author: František Pavlů | 5243 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Olomoucký x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj