Proti developerské výstavbě na místech k tomu nevhodných 18 signatures remaining 482

Proti developerské výstavbě na místech k tomu nevhodných

Velký byznys je v současnosti výstavba bytů a komerečních prostor. Zřejmě proto už se tak nehledí na to, kde nebo za jakých podmínek se staví. Úředníci, úřady, státní a veřejné orgány nejenže nestíhají a nezvládají tlaku vzdorovat, ještě navíc chybným postupem a někdy i svérázným výkladem práva developerům značně pomáhají, a to na úkor občanů a životního prostředí.

V Čakovicích v Praze 9 - ul. Cukerní dovolil Stavební úřad stavbu bytového domu o 6 bytech a 4 podlažích a podkrovím mezi RD, které jsou jedno a dvoupodlažní, ve stabilizovaném území OB. Místo zahrady vznikne parkoviště pro 9 vozů. To vše navíc v těsné blízkosti historického centra. Takových případů, kdy se staví na místě zjevně nevhodném, je mnoho.

Jde o spor nikoli mezi státem a podnikatelem, ale o anonymní spor mezi nepřipravenými jednotlivci a bohatým podnikatelem (tzv. investorem). Dnes jsou ve svízelné, značně oslabené situaci oni a zítra může být kdokoli z nás.

Přes veškeré oprávněné kroky se nedaří stavbě zabránit. Než příslušné orgány rozhodnou, developer má postaveno.

Žádáme úřady, státní a veřejné orgány, zejména zákonodárce, instituce územního plánování a stavební úřady, aby zabránily absurdní výstavbě a zlovůli developerů, kteří v rozporu s právními předpisy, územním plánem a dobrými mravy narušují dosavadní uspořádání a řád, kde občan by měl být silná jednotka, nikoli slabý plebs, který proti mocnářství nezmůže nic a kde životní prostředí je až na posledním místě.

Výzýváme příslušné orgány, zejména zákonodárce, instituce územního plánování a stavební úřady, aby se ujaly kooperativně svých kompetencí a pravomocí, aby se odpovědně a jednotně vypořádaly s nastalou neúnosnou situací a jednaly čestně, včasně, důrazně, s občanskou loajalitou a s ohledem k životnímu prostředí proti ziskuchtivým obchodním uskupením, tak aby zvrhlou výstavbu na místech k tomu nevhodných, v co nejširší rozsahu, co nejdříve, napravily a znormalizovaly.

Žádáme média, aby vystupovala nestranně a nezávisle, aby se zaměřila na tyto přehlížené případy a svými články nepodporovala pouze jednu stranu a to devolopery (tzv. investory), kteří se na práva oprávněné zájmy občanů příliš neohlíží.

Author: Soňa Vodrážková | 18 signatures

More >
Petice za znovuzavedení rezidentní zóny placeného stání (ZPS) na území Prahy 3 během celého víkendu 4 signatures remaining 9996

Petice za znovuzavedení rezidentní zóny placeného stání (ZPS) na území Prahy 3 během celého víkendu

Zóna placeného stání (ZPS) na území MČ Praha 3 byla s platností od 1. 2. 2018 bohužel náhle a nepříznivě upravena tak, že provozní doba „modré“ rezidentní zóny byla zkrácena o období celého víkendu, tj. od pátku 18:00 až do neděle 0:00 hod. byla zcela deaktivována (a zaveden tak režim parkování zdarma pro všechny), "papírové" parkovací karty byly od 1. února 2018 automaticky nahrazeny elektronickým parkovacím oprávněním (na ulici tak dnes nelze rozpoznat, na základě jakého oprávnění vůz parkuje a virtuální kontrola je přinejmenším diskutabilní).

Dopadem této změny do praxe je skutečnost, že na většině území Prahy 3 má "platící" rezident potíže najít volné parkovací místo. O víkendu na území Prahy 3 může parkovat kdokoli bez omezení zcela zdarma a rezident s platným a uhrazeným oprávněním často místo vůbec nenajde. Až čtvrtinu míst dále denně blokují „černí pasažéři“ a vymáhání práva v praxi dosud příliš nefunguje. V některých jiných MČ (Praha 1, 2, 7) přitom zóny fungují po celý týden včetně víkendu a vymáhání práva probíhá kontinuálně a systematicky.

STÁVAJÍCÍ STAV, KDY O VÍKENDU NENÍ ZÓNA VŮBEC REGULOVÁNA, PŘIVÁDÍ DO ULIC PRAHY 3 AKTIVNĚ ZDARMA PARKUJÍCÍ AUTA PRO CENTRUM PRAHY, TJ. NADBYTEČNOU DOPRAVU, ZÁCPY, EMISE A HLUK, NENÍ POCHOPITELNÁ Z POHLEDU EKOLOGICKÉHO, EKONOMICKÉHO, ZKUŠENOSTÍ Z JINÝCH VELKOMĚST A PŘEDEVŠÍM ZDRAVÉHO ROZUMU.

Jsme přesvědčeni, že je nutné opět okamžitě aktivovat provozní dobu „modré" rezidentní zóny během celého víkendu, přičemž návštěvníci si budou moci nadále zaplatit časově omezené stání i o víkendu (výši poplatku může regulovat MČ Praha 3).

JE NAPROSTÝM EKONOMICKÝM NONSENSEM NABÍZET TENTO VZÁCNÝ STATEK (PARKOVACÍ MÍSTO, JEHOŽ JE NEDOSTATEK) O VÍKENDU ZCELA ZDARMA.

Parkovací oprávnění pro veřejně prospěšné organizace či pro pečovatele v zóně ZPS lze jednoduše zřídit i v rámci stávající metodiky. Je nutné urychleně provést analýzu stávajícího nežádoucího stavu a revizi rozmístění jednotlivých druhů zón. Dále je nutné provést revizi průnikových zón pro parkování v „modré“ zóně i na území sousedních MČ, které nejsou nyní z pohledu Prahy 3 vyvážené.

PETENTI TÍMTO ZDVOŘILE ŽÁDAJÍ STAROSTU MČ PRAHA 3 O OKAMŽITÉ ZNOVUZAVEDENÍ PLATNOSTI REZIDENTNÍ ("MODRÉ") ZÓNY PLACENÉHO STÁNÍ NA ÚZEMÍ MČ PRAHA 3 BĚHEM CELÉHO VÍKENDU.

Děkujeme předem! 

Zapni Žižkov

Author: Martin Král | 4 signatures

More >
Petice za zachování názvu pražského letiště Václava Havla 6 signatures

Petice za zachování názvu pražského letiště Václava Havla

Vážený pane ministře,

 

my, níže podepsaní signatáři, chceme svým podpisem vyjádřit naprostý nesouhlas s návrhem na změnu názvu pražského letiště. Považujeme za správné a adekvátní, že největší letiště v ČR nese jméno prvního českého prezidenta po Sametové revoluci, jednoho ze signatářů i mluvčích Charty77, geniálního dramatika a esejisty a politického vězně Václava Havla.

Stejně tak považujeme za nepřijatelné přejmenování letiště Václava Havla na „letiště Karla Gotta“ který nejspíše kvůli klidu a možnosti pokračování v umělecké kariéře podepsal spolu s dalšími předními českými umělci tzv. Antichartu. Domníváme se, že je potřebné, aby veřejné prostory nesly jména „hrdinů“ kteří si stáli za svými názory i v situacích, kdy ze svých postojů nijak neprofitovali, spíše naopak. Obáváme se, že změna názvu letiště by mohla být určitým signálem týkajícím se právě Charty77 a Anticharty, protože právě toto téma mají oba „kandidáti“ společné.

Nechceme tímto atakovat nezpochybnitelný talent pana Karla Gotta, ani jakákoli jeho rozhodnutí. Uznáváme ho jako jednoho z největších českých umělců minimálně 20. století, ale není podle nás vhodné přejmenovávat pražské letiště pouze na základě uměleckých zásluh.

Proto navrhujeme, aby jméno Karla Gotta nesl jiný objekt, dosud „neutrálně“ (např. pouze místopisně) pojmenovaný.

 

 

Žádáme vás, abyste zvážil všechny aspekty případné změny názvu.

 

Věříme, že i díky Vašemu vyjádření bude mít pražské letiště ten „správný“, reprezentativní název.

 

Author: Alena Pálková | 6 signatures

More >
Za přejmenování pražského letiště 27 signatures remaining 7999973

Za přejmenování pražského letiště

Vážený pane premiére,
Vážená paní ministryně,
Vážený pane ministře,

my, níže podepsaní, se na Vás obracíme s žádostí, abyste jednou provždy ukončili opakované veřejné diskuse o přejmenování pražského letiště, dnes Letiště Václava Havla Praha.

Protože je evidentní, že jméno největší postavy českých dějin za posledních 30 let se nezdá majoritě minoritních skupin dost dobré, navrhují níže podepsaní změnu, která utne všechny pochyby a shrne české dějiny a světonázor do dycky, ale opravdu dycinky platného názvu. Níže podepsaní se obávají dopadu na státní rozpočet, který by nesly všechny v budoucnu myslitelné změny. Lze se s jistou mírou pravděpodobnosti domnívat, že by padaly návrhy na přejmenování po panu Suchém, panu Haškovi, panu Jágrovi, panu Bartoškovi, paní Špotákové, paní Bohdalové, panu Moravcovi, panu Putinovi a dalších (níže podepsaní věří, že pro podobné návrhy nenastane nikdy důvod a výše jmenovaní zůstanou navždy s námi).

Níže podepsaní si dovolují navrhnout jméno osobnosti, která je nekonfliktní, všeobecně známá, nechala za sebou výraznou stopu v českých duších a hlavně takovou, se kterou se může majorita českého národa ztotožnit. Minorita české populace se dokonce může domnívat, že Letiště Václava Havla Praha bude pojmenováno po nich. Je také vhodné, aby se každý, kdo přiletí do naší krásné země a stověžaté matičky ihned dozvěděl, kam strčil nos.

Vážený pane premiére, vážená paní ministryně, vážený pane ministře, podpořte prosím změnu názvu pražského letiště na Letiště Brouka Pytlíka.

Děkujeme.

Author: Martin Fafílek Fafílek | 27 signatures

More >
Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna 412 signatures

Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna

Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.

TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.

Odůvodnění:

1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.

2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.

3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány. 

4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.

5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.

6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.

7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.

Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.

2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.


Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno

 

Author: Jana Pálková | 412 signatures

More >
Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice 100 signatures

Za výstavbu polikliniky na vhodnějším místě a vybudování velkého parku pro Neratovice

My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.

Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.

Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.

Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
 

Hlavní výhody přesunu umístění:

Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.

 

 

 

Author: Pavel Novotný | 100 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku