My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zastavením či značným omezením osobní dopravy na tratích, o které usiluje vedení Středočeského kraje za hnutí STAN.
Aktuálně se to týká těchto tratí či traťových úseků:
Trať / úsek / průměrný počet cestujících 2019 - pracovní den/víkend [os/den] / nový rozsah objednávky 2022
012 Plaňany zast. - Kouřim 169/130 zastavení osobní dopravy
062 Křinec - Městec Králové 170/84 zastavení osobní dopravy
063 Bakov nad Jizerou - Dolní Bousov 21/- zastavení osobní dopravy
064 Mšeno - Mladá Boleslav 212/222* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
076 Mělník - Mšeno 265/149* sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
094 (Kralupy nad Vltavou) - Vraňany - Lužec nad Vltavou 166/- zastavení osobní dopravy
095 Straškov - Zlonice - (Slaný) 15/- zastavení osobní dopravy
110 Slaný - Louny 317/319 zastavení osobní dopravy
124 Lužná u Rakovníka - Milostín - Žatec n/a pátek - neděle
162 Rakovník - Kralovice 235/171* omezený sezónní provoz v 6 a + v období platnosti SELČ
204 Březnice - Rožmitál pod Třemšínem 71/52 zastavení osobní dopravy
210 Čisovice - Mníšek - Dobříš 390/658 zastavení osobní dopravy
220 Votice - Tábor 372/361 zastavení osobní dopravy
222 Vlašim - Trhový Štěpánov 182/244 zastavení osobní dopravy
233 Čelákovice - Mochov 37/- zastavení osobní dopravy
Děje se tak dokonce v Evropském roce železnice 2021, kdy se v sousedních zemích, zejména v Německu a Polsku, regionální tratě hromadně reaktivují. Ani jiné kraje v ČR vlaky neruší, některé dokonce obnovují.
Vedení Středočeského kraje zcela opomíjí skutečnost, že vlaková doprava je v tarifu PID již 30 let bezprecedentně diskriminována a tunelována uměle výhodnějšími podmínkami jízdného v autobusech integrovaných do PID, jejichž pokrytí postupně dosáhlo většinu území kraje a prostředky z nevybraných tržeb a následně neposkytnutých státních kompenzací pochopitelně nyní kraji chybí.
Výhody vlaků jsou zřejmé, autobus nikdy nemůže plnohodnotně nahradit vlak. Od jízdních vlastností, kdy vlak nepodléhá náhlým změnám směru a rychlosti umožňující klidnější nástup/výstup i pohyb po vozidle během jízdy, WC včetně možnosti umytí a dezinfekce rukou, přeprava většího množství kočárků a jízdních kol, které ani sečteny nejsou. Zvlášť v kopcovitém terénu je možnost jejich přepravy zásadní. Zájem o oblasti neobsluhované vlakovou dopravou pak upadá. Zcela se zapomíná na strategickou úlohu, kterou železnice sehrála během povodní.
Na seznam rozhodně nepatří trať 210, resp. úsek Čisovice-Mníšek-Dobříš, nedávno generálně opravený úsek včetně světelného zabezpečení přejezdů, kde je týdenní frekvence vysoko nad rušitelskou hranicí stanovenou krajem na 2500 cestujících týdně. Tuto frekvenci naopak nesplňuje řada jiných úseků, které ani na seznamu nejsou. Vše je tedy značně pochybné včetně očekávaných úspor, které jsou vzhledem celkovým výdajům kraje zanedbatelné. Evidentně se jedná jen o politický tlak STAN na úhradu ztrát z pandemie po vládním hnutí ANO, prostřednictvím ministra průmyslu, obchodu a dopravy, který bydlí v Mníšku pod Brdy, který po trati též rád jezdí. Kraj např. zcela nevyužívá státní 75% slevy pro vybrané skupiny cestujících v autobusech, což může v součtu představovat i vyšší částku, než očekávaná úspora za neobjednané vlaky. Nechceme, aby vedení kraje směřovalo dopravní obslužnost do služeb typu sdílené taxi, tedy kamsi na dálný jihovýchod, do zemí přeplněných maršutek a dolmuşů, což se nejen v době epidemie jeví jako krajně nevhodné.
Požadujeme:
1) Zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2020/2021 i do budoucna.
2) Sjednocení tarifních podmínek v rámci tarifu PID mezi vlaky a autobusy, včetně zavedení 2pásem i pro vlaky a možnosti zakoupit jízdenku dle tarifu PID i ve vlaku.
3) Kvalitní vlakové soupravy, které přesvědčí další cestující k využívání železniční dopravy a díky možnosti odvěšování/přivěšování jednotlivých dílů optimalizují kapacitu a náklady na provoz dle aktuální přepravní poptávky (v ČR je již praktikováno např. na Jizerskohorské železnici).
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
https://zdopravy.cz/rozhovor-na-seznamu-trati-k-redukci-jsou-ty-po-kterych-jezdi-mene-nez-2500-lidi-tydne-rika-stredocesky-radni-82188/
Author: Štěpán Hálek | 2838 signatures
More >Dobrý den, jmenuji se Miroslav Knot a jsem žákem sedmé třídy na ZŠ v Mladé Boleslavi. Zakládám tento podpisový list pro zmodernizování skate parku Na Radouči. S kamarády trávíme většinu volného času na tomto hřišti,kde jezdíme na koloběžkách. Jezdí se tam však i na skateboardech či inline. Byly bychom rádi za modernější a bezpečnější prostředí. Velké plus by bylo kryté hřiště, alespoň zčásti. Lepší osvětlení a povrch, případně odpočinková zóna.
Author: Miroslav Knot | 48 signatures
More >My, níže podepsaní rodiče žáků šestých tříd při škole ZŠ Průhonice, chceme prostřednictvím této petice vyjádřit nesouhlas s přerozdělením našich dětí a vytvořením nových třídních kolektivů. K rozdělení došlo bez jakékoli diskuse či oznámení ze strany vedení školy. - Naše děti byly rok bez svého třídního kolektivu a nyní mají mít kolektiv nový. - Na žádné třídnické hodině ani třídní schůzce se neprobírala možnost rozdělení dětí z důvodů uvedených vedením školy v systému Bakaláři (zvýšený počet cizinců a dětí s potřebou dopomoci, či kázeňské problémy). - Nebyli jsme obeznámeni o možném přerozdělování dětí ani písemně, bylo nám vše oznámeno jako definitivní rozhodnutí 24.8.2021, což je týden před začátkem školního roku.
Požadujeme: 1. Zachování stávajících třídních kolektivů jako ve školním roce 2020/2021. 2. Otevřenou komunikaci s rodiči a dětmi ze strany školy a včasnou diskuzi.
Za všechny rodiče, kteří tuto petici podporují, děkuji Mgr. Lada Dudová Na sídlišti III 412,Průhonice
Author: Lada Dudová | 35 signatures
More >My níže podepsaní občané a návštěvníci Královského města Rakovník nesouhlasíme s plánovanou novou výstavbou galerijního zařízení v prostoru před starou rakovnickou synagogou. Podle nás tak dojde k nenapravitelnému znehodnocení rázu rakovnické synagogy, potažmo celého historického židovského ghetta v našem městě. Nejsme odpůrci oživování veřejného prostoru, nicméně tento návrh považujeme za nešťastný a přehlížející genius loci celého místa. Požadujeme proto po Středočeském kraji opětovné posouzení architektonického návrhu a jeho případné zrušení.
Author: Vladimír Kališ Kališ | 888 signatures
More >My, níže podepsaní, považujeme nápad umístit maketu keltské hlavy na kruhový objezd za nevhodný. Vhodnou alternativou by byl znak města Nového Strašecí - W.
Author: Jiří Kroulík | 3 signatures
More >My, níže podepsaní občané Neratovic (nad 18 let,
s trvalým bydlištěm v Neratovicích, Byškovicích, Korycanech, Lobkovicích či Mlékojedech), žádáme členy Zastupitelstva města Neratovice, aby umožnili vytvoření velké klidové a relaxační zóny – parku pro současné i budoucí obyvatele Neratovic – rozšířením plochy zeleně od křižovatky ulic Mánesova a Dr. E. Beneše (u pizzerie Mexikano) o areál po zbourané Mateřské školce Urxova.
Navrhujeme co nejrychlejší schválení přesunu umístění nové polikliniky před budovu Zdravotnické záchranné služby – zejména z důvodu logičtější přístupnosti z ulice Dr. E. Beneše a napojení na současnou i budoucí dopravní situaci v dané oblasti.
Žádáme zastupitele o projednání a schválení záměru dílčí změny stávajícího územního plánu ve zrychleném postupu podle § 55 stavebního zákona.
Mapa ke stažení na www.bit.ly/parkneratovice
Hlavní výhody přesunu umístění:
Nová poloha bude lépe prostorově navazovat na nově vzniklé autobusové a železniční zastávky a jejich přístupnost.
Bude využita plocha, která více navazuje
na parkoviště a komunikaci.
Dojde k záboru minimální části zeleně, která navíc není v současnosti téměř využívána.
Nová poloha je prostorově výhodnější vzhledem k okolním objektům, protože se, kromě jednoho bytového domu, dostane oproti ostatním více
do úkosu, tj. lidé na ni nebudou přímo vidět z oken.
Výhodnější řešení parkování: Poloha objektu
u stávajícího parkoviště je výhodná také proto, že ordinace lékařů obecně otevírají v době, kdy je většina celého přilehlého parkoviště až po ulici
28. října vyparkovaná, protože lidé ráno odjíždějí
do zaměstnání. Odpoledne se ordinace většinou zavírají v době před návratem obyvatel
ze zaměstnání, tedy parkovací plochy by mohly být částečně využity pro polikliniku.
Author: Pavel Novotný | 102 signatures
More >„Nesouhlas s odvoláním jednatele společnosti Divadla Kladno s.r.o., pana Jana KRAFKY, s žádostí o ponechání Jana KRAFKY v pozici jednatele společnosti Divadla Kladno s.r.o.“
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice, vyjadřujeme důrazný nesouhlas s postupem vedení Statutárního města Kladna.
Hlavním důvodem je náhlé odvolání jednatele společnosti Divadla Kladno s. r. o., pana Jana KRAFKY, bez řádného zdůvodnění a bez věcných důvodů. Nesouhlas je umocněn skutečností, že Jan Krafka z Městského divadla Kladno a Divadla Lampion za necelé 3 roky vybudoval nebývale úspěšné a řádně fungující scény a na nich působící úspěšné soubory, za něž mluví výsledky – neustále se zvyšující počet předplatitelů, četnost repríz, účast na festivalech napříč ČR i v zahraničí, spolupráce se školami a seniory, vytváření dalšího doprovodného programu přispívajícímu ke kulturnímu rozvoji města Kladna a všech jeho občanů.
Proto žádáme, aby úspěšný jednatel společnosti Divadla Kladno s.r.o., pan Jan Krafka, zůstal jednatelem, a i nadále řídil obě populární scény Městského divadla Kladno a Divadla Lampion.
Author: Městské divadlo Kladno | 1175 signatures
More >Přes čtyři sta stromů a patnáct tisíc metrů čtverečních keřů padlo za cyklostezku „Do Prahy na kole“ z Kolovrat do Mnichovic. Z důvodu zásahu do kořenové zóny stávajících stromů lze očekávat chřadnutí a úhyn dalších jedinců.
Z odborného pohledu arboristy lze potvrdit, že šlo o zdravé stromy a řadě z nich bylo možné se vyhnout.
Jsme spolek, který má mimo jiné za cíl ochranu přírody a krajiny. Projekt chystaný několik let nám ukázali těsně před odevzdáním na dotace. Nebylo už možné do něj příliš zasahovat. Docílili jsme odstranění veřejného osvětlení navrhovaného po celé délce říčanského úseku.
Pokácené stromy a narušení mizejících biotopů již nezachráníme, můžeme ale usilovat o změnu povrchu.
Nevýhody asfaltu, na které hlavně chceme upozornit, jsou značné ohřívání povrchu i okolí, zhoršená orientace ve tmě, zatížení krajiny, větší náročnost na prostor pro pohyb strojů při realizaci, zasypání kořenových systémů stromů okolo cesty neprodyšným a nepropustným povrchem. Nevhodně mění ráz krajiny. Řada cyklistů považuje asfalt za nudný povrch a pro běžce i chodce nepřináší relaxační účinek.
Jakmile jej jednou do krajiny dáte, už tam zůstane. Stezka, která bude vypadat jako další silnice, ráz krajiny Ladova kraje změní. Vadí nám ignorování toho, že existuje mnohem ekologičtější, venkovu bližší a k přírodě šetrnější varianta, a to povrch z mlatu.
Tento úsek je prvním úsekem plánované cyklostezky Praha – Vídeň, a to, jak se k němu vyjádříme, může mít vliv na její podobu po celou její cestu.
Author: Zbyněk Havlíček | 171 signatures
More >Petice proti kácení stromů v okolí Lesního divadla v Řevnicích
My, níže podepsaní, nesouhlasíme s plánovaným projektem Rekonstrukce lesní cesty “Lesní divadlo”, v jehož rámci má být pokáceno přibližně 230 vzrostlých zdravých stromů (dubů, buků, borovic a modřínů) v těsné blízkosti Lesního divadla a jeho okolí:
Jsme přesvědčení, že rekonstrukce lesní cesty je zcela zbytečná:
- současný stav je pro stávající neintenzivní a příležitostnou dopravu naprosto vyhovující – obě části lesní cesty se nacházejí za dopravní značkou zákaz vjezdu
- cesta je sjízdná celoročně (včetně složek Integrovaného záchranného systému) a nenacházejí se na ní žádné výrazné výtluky či výmoly
- předpokládanou finanční spoluúčast města Řevnic ve výši 689 751,- Kč bez DPH lze využít vhodněji na úpravu jiných lesních cest, které rekonstrukci skutečně potřebují
Vykácením 230 stromů dojde k nevratnému zásahu do charakteristické atmosféry Lesního divadla a jeho okolí:
- v přímém okolí divadla zmizí několik desítek stromů a změní se tak na vyprahlou mýtinu
- v okolí lesní cesty vzniknou 5metrové vykácené pásy a holá místa
- zvýší se frekvence projíždějících aut a jejich rychlost
sníží se diverzita lesa a zmizí přirozená místa pro hnízdění lesního ptactva
Lesní divadlo a jeho okolí včetně lesní cesty jsou oblíbeným rekreačním a odpočinkovým místem řady místních obyvatel a s oblibou jej využívají rovněž turisté, běžci, pejskaři a místní mateřské školy. Po lesní cestě vedou také turistické značky a jsou tak vstupní branou do Brd.
Kromě výše uvedeného jsme také přesvědčení o tom, že splnění lesního hospodářského plánu je možné i na jiných místech lesa v majetku města Řevnic, než v okolí Lesního divadla.
S ohledem na výše uvedené a vzhledem k tomu, že navrhovaný projekt nebyl projednán s veřejností, vyzýváme zastupitele města Řevnic, aby respektovali názor obyvatel vyjádřený touto peticí, zastavili projekt Rekonstrukce lesní cesty “Lesní divadlo“ a zabránili vykácení 230 stromů.
Petiční místa:
Salon Klára: nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1
Lékárna U Stříbrné hvězdy: Komenského 535 Spotřební zboží Jelínek: Komenského 124
Květinka Řevnice: nám. Krále Jiří z Poděbrad 626
Za petiční výbor:
Jaroslava Vyletová
nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1
vyletovaj@seznam.cz
Author: Jaroslava Vyletová | 28 signatures
More >