My,
níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že
v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí. K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.
žádáme proto, aby:
byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).
Za petiční výbor:
Hrdlořezská zvonička, spolek
IČO 28554060
Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy
v.z. Leona Hornová
Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy
V Praze 15. 6. 2022
Author: Leona Hornová | 48 signatures
More >My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, chceme vyjádřit náš nesouhlas se zrušením míst pro koňské povozy na Staroměstském náměstí a ve Stromovce.
Rada hlavního města Prahy v této věci rozhodnula dne 20. prosince 2021. Náš cech nebyl ani informován o tom, že se tato věc bude na schůzi rady řešit, čímž mu byla odepřena možnost se k věci vyjádřit a bránit se. I s výsledkem jsme se poprvé setkali až na Twitteru.
Hlasování o zrušení koňských povozů bylo reakcí na tendenční kampaň Kůň není stroj. Kampaň je postavena na lživých informacích. My, jakožto majitelé koní, zásadně odmítáme všechny body zmíněné kampaně. Chceme dostat možnost bránit se proti verdiktu Rady hlavního města Prahy.
Prvním bodem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočár je pro koně extrémně těžký. Toto tvrzení je lživé. Kočáry, které používáme, váží mezi 500-550 kg. Skutečnost, že na rovném povrchu kůň utáhne až trojnásobek vlastní váhy, zde byla kompletně opomenuta. I pokud je kočár plně naložený, tak jeho váha nepřesáhne 1200 kg. Pokud dva koně váží dohromady 1400 kg, tak se stále jedná pouze o méně než jednonásobek jejich vlastních vah.
„Kočáry dnes mají taková kuličková ložiska, že ty koně by je v pohodě utáhly i na ocase. Jezdí se okruh asi dva kilometry, pro koně malá procházka.“
Ing. CSc. Jan Navrátil pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022
Další argumenty kampaně zmiňují nevhodné prostředí pražských ulic, které koně údajně příliš stresuje, což má za následek jeho splašení a následné ublížení na zdraví sobě, nebo osobám v jeho okolí. Tyto argumenty lze vyvrátit faktem, že v Praze nikdy k žádnému takovému incidentu nedošlo. Je pravda, že ne každý kůň se k této práci hodí, a proto si koně pro tuto činnost pečlivě vybíráme. Naši koně prošli potřebným výcvikem a mají vhodné povahové vlastnosti. I díky tomu a naší prvotřídní péči se naše koně těší dobrému zdraví, jak ostatně dokazuje nespočet veterinárních zpráv, kterými jsme schopni naše tvrzení podložit.
V kampani se také dočteme, že koně jsou v letních vedrech tak přepracovaní, že někteří z nich kolabují a mohou zemřít na přehřátí organismu. Tento argument je opět lživý. V Praze neevidujeme žádný takovýto případ. Přesto jsme však na stanoviště na vlastní náklady pořídili napojení hydrant, ze kterého koně během směny napájíme, případně chladíme.
„Kůň je stepní zvíře, má perfektní termoregulační systém, je zvyklý být na slunci, ostatně v přírodě je na něm taky.“
Aleš Fiala, prezident Asociace svazu chovatelů koní pro Mladou frontu DNES dne 5. ledna 2022
Dalším argumentem kampaně je nevhodný povrch, po kterém jsou koně nuceni chodit. Proto naše koně chráníme speciálními podkovami s tlumící pryží, které jsou schopny eliminovat tvrdé nárazy. Koním s tímto typem podkov chůze po asfaltu a dlažbě nevadí.
Posledním argumentem kampaně Kůň není stroj je tvrzení, že kočáry tažené koňmi do historického centra města nepatří. K vyvrácení tohoto argumentu budeme potřebovat právě Vaši pomoc. My, Cech fiakristů a povozníků Čech a Moravy, Vás proto žádáme o podpis do naší petice, kterým vyjádříte svůj nesouhlas se zrušením této činnosti.
Děkujeme,
Členové Cechu fiakristů a povozníků Čech a Moravy s rodinami
https://www.facebook.com/CechFiakristu
Author: Jiří Brejcha | 443 signatures
More >Petice za dopravní zklidnění Jinonic
My, níže podepsaní se touto peticí obracíme na Hlavní město Prahu a Městskou část Praha 5 se žádostí, aby byly přijaty konkrétní kroky k dopravnímu zklidnění Jinonic.
S ohledem na stále zhoršující se dopravní situaci považujeme za zásadní vyloučení průjezdní dopravy z ulic Karlštejnská, Klikatá, Butovická, Za Zámečkem a Na Vidouli. Již od dob výstavby Jihozápadního města bylo Jinonicím slibováno, že tyto ulice nebudou sloužit pro tranzit. Konkrétní kroky jsou však neustále odkládány - v posledních letech s poukazem na to, že nejprve je třeba vybudovat dopravní propojení v areálu Motorlet (nyní Waltrovka). Chybějící propojení přes bývalý Motorlet bylo konečně otevřeno v roce 2016 (nová ulice U Trezorky).
Dlouhodobá uzavírka ulice Klikatá (2020-2021) ukázala, že nová ulice U Trezorky funguje jako plnohodnotná náhrada ulic Karlštejnská a Klikatá (během uzavírky nedochází k dopravním excesům nad rámec běžných pražských poměrů). Důležité je, že na rozdíl od Karlštejnské a Klikaté je ulice U Trezorky na dopravní zátěž připravena (lávka pro chodce, přechody s dělícími ostrůvky a odbočovací pruhy; navíc ulice sousedí s opěrnou zdí a kancelářskými budovami).
Nesouhlasíme s výroky některých politiků, že “vše vyřeší Radlická radiála.” Již při výstavbě dnešní Radlické ulice kolem Jinonic se slibovalo, že tato moderní kapacitní komunikace veškerou zbytnou dopravu z Jinonic odvede. Doprava z Jinonic však nikdy nezmizela, ale naopak stále narůstá. Studie ČVUT (11/2018, www.bit.ly/cvutrr) upozorňuje, že napojení radiály na Městský okruh je nefunkční a kvůli uzavírkám tunelů na radiále mají vznikat kongesce v oblasti Jinonic. I kdyby se všechny problémy radiály podařilo vyřešit, k jejímu zprovoznění dojde nejdříve za deset let.
Z výše uvedených důvodů žádáme, aby za účelem dopravního zklidnění došlo:
ze strany příslušných institucí k zajištění kontroly dodržování stávajícího dopravního značení omezující vjezd vozidel s hmotností přesahující 3,5 tuny;
k omezení rychlosti v ulici Butovická na 30 km/h a aby dodržování limitu bylo kontrolováno ze strany příslušných orgánů radarem;
k uzavření ulice Tichnova v úseku Schwarzenberská - Řeporyjská a zamezení průjezdu ulicemi Na Vidouli - Za Zámečkem k dálnici D5 (pokud by toto opatření nebylo dostatečné, žádáme o vytvoření systému jednosměrek v ulicích Klikatá - Karlštejnská - Butovická).
Petiční výbor: Tomáš Mandlík, Záluské 86/65, Praha 5, Aneta a Michal Dvořákovi, Karlštejnská 43/24, Praha 5, Milan Kostohryz, Souběžná II 40/24, Praha 5.
Author: Aneta Dvorakova | 23 signatures
More >Petice
podle čl. 18 LZPS a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
„za svěření majetku ve vlastnictví hlavního města Prahy objektu bývalého Hotelu Opatov do správy městské části Praha 11“
My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby Magistrát hl. m. Prahy, který je vlastníkem „sesterského“ objektu právě rekonstruované ubytovny Sandra na Opatově, svěřil objekt do správy městské části Praha 11.
Objekt se kdysi jmenoval Hotel Twin Opatov a v přízemí se nacházel autoservis. Tento hotel si na sebe však nevydělal a v opuštěném objektu kdysi praskly stoupačky, a to kvůli chybě magistrátních zaměstnanců, a kompletně vyplavily celý objekt. Objekt je prázdný od roku 2011, tedy letos je to deset let. Předkládáme proto petici za převod objektu Opatov, Nad Opatovem 240 do svěřené správy MČ Prahy 11.
Domníváme se, že objekt by měl v čase hospodářské krize sloužit jako kombinace kanceláří pro drobné živnostníky a začínající obchodní společnosti z Jižního Města za dotované nájemné, tito podnikatelé přinesou práci našim obyvatelům. Právě nedostupnost obchodních a kancelářských prostor kolikrát velmi brání v rozjezdu úspěšného podnikání. Věříme tomu, že kanceláře za férovou cenu nalákají desítky, možná stovky zájemců a Jižní Město se stane sídlem stovek nových technologických a dalších obchodních společností, které dají práci svým obyvatelům. Zbytek domu bude po rekonstrukci sloužit jako ústupové bydlení pro seniory, azylový dům pro matky v nouzi (domácí násilí, ztráta bydlení) a omezeně také startovací bydlení pro mladé rodiny s dětmi, kde podmínkou bude věk a početí dítěte, abychom naše děti motivovali k zakládání rodin a jako společnost nevymřeli. Tyto funkce vhodně doplní možnost služebny městské nebo státní policie, avšak ještě lépe než u sousední Sandry. Z chyb této rekonstrukce se poučíme a navrhneme lepší dispozice a řešení interiéru budovy. V přízemí pak vybudujeme třeba školku nebo dětský klub. K tomu samozřejmě zajistíme jak pro Hotel Opatov, tak i pro Sandru parkovací místa, tak jak bylo slíbeno. Je to určitě lepší než současná chátrající ruina nebo ghetto nepřizpůsobivých z celé Prahy, jak o tom sní magistrát.
Děkujeme
Bc. Robert Vašíček rob.vasicek@seznam.cz
Jeřábkova 1459/8, Praha, 149 00, Praha 11
Author: Robert Vašíček | 59 signatures
More >My, níže podepsaní rodiče dětí v předškolním či školním věku zdvořile žádáme o založení třídy vedené podle programu Začít spolu na státní ZŠ na Praze 3.
Důvodem je náš zájem, aby vzdělávání našich dětí bylo smysluplné, aktivně zapojovalo žáky, probíhalo v bezpečném prostředí bez strachu a ponižování a zbytečné buzerace. Chceme, aby škola rozvíjela radost z učení a zaměřila se na individuální potřeby dětí.
Zájímá nás také orientace na výkon a výsledky učení. Ty však nejsou definovány primárně schopností nabiflovat se něco nazpaměť, ale kompetencemi, které jsou klíčové pro život v naší společnosti - kreativita, spolupráce, samostatný úsudek, sebreflexe.
Program Začít spolu takovýto ucelený přístup nabízí spolu s podporou pedagogů, proto ho považujeme za vhodný k zavádění na ZŠ.
Děkujeme za zvážení naší žádosti.
Author: Ondřej Nádvorník | 2 signatures
More >Vážení čtenáři, DPP chce prodloužit metro B za stanici Zličín do nové stanice Depo Zličín a od stanice Stodůlky větvit jižněji do stanice Západní Město. Za nás je stanice Depo Zličín zbytečná a když už by měla vznikat bylo by ideální postavit také koleje na úsek Západní Město - Depo Zličín. Položme si otázku nebylo by skvělé mít stanici Depo Kačerov, koleje tam už vedou a některé vlaky v ranní špičce na Kačerově končí? Stanice metra by byla i lépe umístěna pro cestující mířící do Michle nebo na Spořilov, bylo by rozumné mít napojení na železnici. Panelový dům v Zakryté ulici by pravděpodobně, ale stavbě musel ustoupit.
Author: Já Spamík | 3 signatures
More >Petice proti zdraženi kuponu MHD v Praze-pokud každý cestující zaplatí-třeba i symbolickou-cenu za jízdné,nebude třeba tak velké zdražovaní,jak navrhuje vedení Magistratu hl. m. Prahy.
Author: Věra Třebická | 10 signatures
More >Vážený pane starosto Žďárský, vážená paní místostarostko Šestáková,
vážená Rado městské části Prahy 19,
obracíme se na Vás touto peticí, abychom upozornili na práci současného ředitele Základní školy Albrechtická ve Kbelích, jmenovitě na Mgr. Bc. Květoslava Přibila, MBA. Důvodem této stížnosti je:
nedostatky shledány ve zprávě ČŠI se více prohlubují
odchod kvalifikovaných, oblíbených, nepostradatelných, pro kbelskou komunitu naprosto nenahraditelných a pro svou práci nadšených pedagogů,
další nárůst nekvalifikovaných pedagogů,
selhání organizace distanční výuky, selhání pana ředitele jako manažera, který měl v době korona krize učitele vést, neschopnost vedení předat rodičům řádný manuál k systému Bakaláři.
Rozpad programu Začít spolu na 2. stupni, který byl p.ředitelem garantován a o který má kbelská komunita enormní zájem
nedostatky v komunikaci školy směrem k veřejnosti - na webových stránkách nejsou zveřejněny kontakty na školskou radu, není přístupný školní řád, školní vzdělávací program, ani výroční zprávy školy
nedostatky v komunikaci, nulová e-mailová komunikace směrem k jednotlivcům i třídám.
Neschopnost a nezájem vedení školy na udržení žákovského parlamentu, který je nezbytným prostředkem k demokratické výchově dětí a prostředníkem mezi žáky a vedením .
Snaha o zajištění materiálního vybavení potlačuje snahu o zajištění příznivého klimatu jak v pedagogickém sboru, tak mezi žáky
pověření vedením školy Mgr.Květoslav Přibila bez řádného výběrového řízení dle Vyhlášky č. 54/2005 Sb., Vyhláška o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisí.
Žádáme Vás tímto (jakožto zřizovatele) o projednání této stížnosti a vyvození zásadních kroků, které povedou k nápravě.
Author: Adéla Novotná | 82 signatures
More >Žádáme zrušení prázdninového provozu městské dopravy v Praze. Vzhledem k uvolňování opatření využívá městskou dopravu v Praze čím dál více lidí a není možné dodržovat bezpečné odstupy.
Author: Věra Třebická | 7 signatures
More >