Petice ministryni Maláčové: zachovejte 80 pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením v Brně 265 signatures remaining 85

Petice ministryni Maláčové: zachovejte 80 pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením v Brně

My níže podepsaní zaměstnanci, příbuzní, přátelé a sympatizanti kulturních projektů AMERFO o p.s., žádáme Vás, paní ministryně Maláčová, abyste se zasadila o zachování pracovních míst pro 80 osob se zdravotním postižením, které našly profesní uplatnění odpovídající jejich možnostem.

V důsledku nezákonného postupu MPSV máte v těchto dnech Vy osobně potvrdit svým podpisem odepření příspěvku na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením na chráněném trhu práce za 3. čtvrtletí roku 2019 - a to po téměř 7 měsících (ačkoli správní řízení určuje lhůtu 30 dnů). 

Hrozí, že spolek provozující mezinárodně oceňované muzeum a zážitkový hostel, projekt Retro-use, Franz Kafka Špitál a další v důsledku nezákonného postupu MPSV a pandemie bude muset během několika měsíců ukončit provoz a propustit 80 zaměstnanců z celého Jihomoravského kraje. 


V tomto kraji byla před pandemií nezaměstnanost ve výši 17% mezi lidmi s hendikepem. MPSV se střílí samo do nohy, pokud vloni přidělilo finanční prostředky z fondů EU na podporu vzniku nových pracovních míst, které nyní zaniknou v důsledku neprofesionání práce jiné části téhož ministerstva. Jedna ruka tak neví, co dělá druhá. Nedojde ani k úspoře budoucích výdajů, protože většina postižených skončí na Úřadě práce, což zatíží veřejný rozpočet mnohem více - když pomineme sociální a zdravotní dopady především na psychiatricky nemocné kolegy, pro které jsou pracovní návyky a schopnost si udržet stálou práci nejdůležitější.

Věříme, že si ve svém náročném programu najdete čas se osobně seznámit s podklady, které od prosince 2019 máte na stole.


Dovolujeme si Vás požádat, abyste se osobně přesvědčila, že postup některých úředníků z Vašeho ministerstva, kteří vyhověli 44 subjektům ve stejné době v mnohem méně závažných kauzách s až cimrmanovskými argumenty (např. že manželka jednatele firmy brala antobiotika, proto má manželova společnost nárok na podporu, i když firma neodvedla DPH a tím nesplnila podmínky pro získání podpory), aniž by naši žádost téměř 7 měsíců řešili, se dopustili nerovného a tedy nezákonného postupu - když už pomineme absurditu toho, že tentýž úřad, který pracuje na vzniku a udržení míst pro hendikepované, současně tato místa svým liknavým a protiprávním postupem ničí.

Věříme, že pochybení některých úředníků Vámi řízeného ministerstva nebudete omlouvat a budete se jimi zabývat.

Děkujeme za Vaši laskavost.
 

Author: Stanislav Kovařík | 265 signatures

More >
„Za čistou variantu teplárny CTZ v Uherském Hradišti“ 72 signatures remaining 428

„Za čistou variantu teplárny CTZ v Uherském Hradišti“

Vážení zastupitelé a představitelé města,


My, níže podepsaní, vítáme záměr zamezení prašnosti skládky uhlí v areálu teplárny CTZ s.r.o. na adrese Sokolovská 572, Uherské Hradiště a podporujeme náhradu dnes používaného uhelného prachu zemním plynem.


Vedle této varianty však většinový vlastník teplárny spolu s městem zvažují možnost výstavby spalovny směsného komunálního odpadu, případně odpadních kalů (tzv. ZEVO), nebo výstavby bioplynové stanice, kde by byl likvidován biologicky rozložitelný komunální odpad.


Chápeme nutnost řešení odpadové politiky v Uherském Hradišti v delším horizontu, avšak nesouhlasíme s uvedenými záměry zpracování odpadů v areálu CTZ s.r.o.


Umístění zařízení na zpracování odpadů v takové blízkosti obytné zástavby, škol, obchodních středisek a zařízení ke sportu a rekreaci považujeme za naprosto nevhodné a nezodpovědné.


Proto vás vyzýváme, abyste plně podpořili variantu náhrady kotlů na uhlí za moderní kogenerační jednotky, kde bude sloužit jako palivo pouze zemní plyn.


K uvedenému postoji nás vedou především tyto důvody:
1. Podle dostupných informací by se v případě zvažované realizace spalovny odpadů (ZEVO) jednalo o zařízení nespadající pod zákon o integrované prevenci, takže by nebyla zajištěna nejvyšší dosažitelná bezpečnost a minimalizace negativních vlivů spalovny na zdraví a životní prostředí, v souladu s nejlepšími dostupnými technikami pro tato zařízení.


2. U těchto zařízení nelze zcela vyloučit možnost havárií, především požáru v zásobníku odpadů, kdy mohou velmi nebezpečné zplodiny hoření odpadů volně unikat do okolí.


3. Současná zákonná kontrola provozu spaloven nezaručuje dodržování emisních limitů pro škodliviny nepřetržitě po celou dobu provozu, zvláště při spalování odpadů s tak proměnlivým složením, obsahujících řadu složek, které způsobují toxicitu zplodin spalování.


4. V případě provozování bioplynové stanice, zpracovávající biologicky rozložitelný odpad metodou anaerobního vyhnívání, je největším rizikem šíření obtěžujícího zápachu. Původem zápachu bývají samotné zpracovávané odpady, poruchy jednotlivých uzlů zařízení a chyby v řízení procesu vyhnívání směsi odpadů s proměnlivým složením.


5. Prakticky nefunkční legislativa ochrany občanů před emisemi zápachu (neexistující emisní limity a nedostatečné předpisy pro výstavbu a kontrolu těchto zařízení) umožňuje pouze preventivní řešení těchto problémů bioplynových stanic zpracovávajících komunální odpady a tím je umístění minimálně 800 m od obytné zástavby, což v případě CTZ nelze dodržet.


6. Nechceme připustit vyšší znečištění Uherského Hradiště, než lze docílit přechodem čistě na zemní plyn. Preferujeme řešení, které může přispět k omezení stálého nárůstu alergií, počtu astmatiků, respiračních onemocnění, a dalších chorob.

 

Děkujeme za projednání našeho stanoviska a věříme, že se naplní slova pana starosty, uvedené ve Zpravodaji města (2020/01):


„Nepostavíme tu nic, co by nebylo výhodné pro město a jeho obyvatele nebo co by mělo negativní vliv na životní prostředí.“


Věříme tedy, že při volbě varianty náhrady uhlí zvítězí zájem ochrany zdraví a životního prostředí a bude realizován přechod teplárny čistě na zemní plyn.

Author: Jakub Grós | 72 signatures

More >
Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách 41 signatures

Petice za ponechání možnosti stavby lávky pro pěší v Klecánkách

Vážení občané,

v současnosti figuruje v územním plánu Klecan, v ÚP Roztok, a v ÚP Středočeského kraje přemostění řeky Vltavy v Klecánkách (viz ÚP Klecany). Změnou územního plánu č. 4 Klecan je navrhováno vynětí tohoto statutu. Není zřejmé, kdo tuto konkrétní změnu územního plánu inicioval a za jakým účelem. Zřejmé ovšem je, že s touto skutečností nebyly předem seznámeny okolní obce a stavební komise Klecan, nemluvě o obyčejných občanech. Je možné, že vznikla pouze ze strachu, aby Vltava v této části severního okraje Prahy nebyla přemostěna a nesuplovala tak jakkoli severní okruh Prahy. Tato koncepce je sice za stávající infrastruktury a zastavěnosti území nesmyslná, nicméně apelace za její znemožnění pochopitelná.

Navrhovatel však evidentně nedocenil všechny důsledky vyplývající z vynětí možnosti přemostění Vltavy. Desítky let zde funguje přívoz a to s různou kvalitou a také v závislosti na povodňových stavech. Přívoz ve všední den nefunguje od deváté dopolední do jedné odpolední a končí v půl sedmé, tzn., že v této době už nelze využívat vlak a autobus pro potřeby klecanských občanů. Město Klecany desítky let přívoz dotuje ze svého rozpočtu, přičemž výše dotace nebyla v minulosti transparentně zveřejňována.

Tyto faktory v podstatě velmi omezují propojení infrastruktury mezi pravým a levým břehem a téměř znemožňují dostupnost pracovních příležitostí či návštěvnost kulturních akcí. Přitom řešení by bylo na místě a to formou přemostění lávkou. Ta zde byla již mnohokráte plánována, např. v roce 2008, kdy město Klecany pouze včas nezareagovalo a k stavbě nakonec nedošlo. Ze zprávy o uplatňování ÚP Klecan s pokyny pro zpracování změny č. 4 platné k 17. 1. 2019 jasně vyplývá povinnost skloubit změnu územního plánu s požadavky na řešení dopravní infrastruktury, tj. řešit navrženou cyklistickou dopravu v souladu s koncepcí zpracovaného Generelu cyklotras a cyklostezek Středočeského kraje. Trasa „pražské kolo“, která překonáním řeky Vltavy navazuje na cyklotrasu 1. třídy se stává ve večerních hodinách nepoužitelnou, právě proto, že je závislá na fungování přívozu. Počet cyklistů každým rokem stoupá a od jara za do podzimu za pěkného počasí občané čekají až desítky minut  při nepřetržitém provozu přívozu na možnost přepravy. Pokud dojde k vynětí možnosti přemostění Vltavy v Klecánkách z ÚP Klecan, bude v budoucnu víceméně nemožné danou lávku postavit a to i přes to, že by na její stavbu byly k dispozici požadované finance.

Je nepochopitelné, že v době pandemie se zkracuje doba fungování přívozu ve všední den do půl sedmé a občané po této době musí používat autobusy, kde riziko nakažení v uzavřeném prostoru je nejméně o řád vyšší. Navíc tato změna nebyla občanům sdělena ve zprávách z obce a výrazně na ni není upozorněno ani u přívozu. Pandemie nás v budoucnosti budou pravděpodobně stále provázet a možnost dostat se lávkou na druhý břeh bez blízkého kontaktu s případně nakaženými se přímo nabízí.

Tímto tedy apelujeme na MÚ Klecany, jakožto pořizovatele změny územního plánu č. 4, aby přehodnotil požadavek na jeho změnu, a možnost přemostění formou lávky pro pěší a cyklisty zachoval.

Soulad s GDPR: svým podpisem zároveň souhlasíte se shromažďováním, uchováváním a zpracováním osobních údajů po dobu nezbytně nutnou.

Petici podává: Pavel Lisý  Trvalé bydliště: Do Klecánek 286, 250 67 Klecany

Author: Pavel Lisý | 41 signatures

More >
ŠANCE PRO VZDĚLÁVÁNÍ | OTEVŘENÝ DOPIS | PŘEJEME SI ROZŠÍŘENÍ MOŽNOSTÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ČR 1654 signatures

ŠANCE PRO VZDĚLÁVÁNÍ | OTEVŘENÝ DOPIS | PŘEJEME SI ROZŠÍŘENÍ MOŽNOSTÍ VZDĚLÁVÁNÍ V ČR

Vážení členové vlády, poslanci a senátoři,

dosud jsou dětem a mladým lidem předepsány formy a očekávané výstupy vzdělávání. Jsme zklamáni, když děti ztrácí vnitřní motivaci a vzdělávání jim nedává smysl. Postrádáme důvěru ve schopnosti rodičů, dětí a mladých lidí rozhodovat o svém vzdělávání a řešit důsledky vlastních rozhodnutí.

My ani naše děti nemáme ve vzdělávacím systému naplněné potřeby autonomie, vzájemné úcty, respektu a důstojnosti. Obracíme se proto na Vás. Přejeme si změnit legislativu tak, aby byly naplněny potřeby všech aktérů ve vzdělávání. Chceme otevřít veřejnou diskusi mezi dětmi, mladými lidmi, dospělými a zahájit s Vámi jednání o řešeních.

Je pro nás důležitá především možnost volby vlastních vzdělávacích cest a možnost rozhodovat o vytváření podmínek pro rozvíjení schopností, dovedností a vědomostí. Rádi bychom, aby všichni mohli vyrůstat a učit se v prostředích, ve kterých budou mít naplněny svoje potřeby. Přejeme si rozšířit možnosti vzdělávání v ČR.

Proto navrhujeme úpravu legislativy tak, aby:

- umožňovala zachování stávajících škol i vzdělávacích programů a současně otevřela cesty pro vytváření vlastních různorodých vzdělávacích příležitostí.

- školní docházka byla dobrovolná a vznikla tím příležitost vzdělávat se i jinými způsoby než docházkou do škol a formou individuálního vzdělávání. 

- mohly vznikat rozmanité školy, vzdělávací centra apod. 

- umožnila nabízet rozličné sociálně vzdělávací služby, které by byly legitimními a plnohodnotnými variantami vzdělávání ke školní docházce a odpovídaly by potřebám znevýhodněných dětí a jejich rodin.

- bylo možné nabízet dálkové, distanční a kombinované studium i další formy studia na všech stupních vzdělávání.

- vzdělávací soustava byla prostupná, otevřená a umožňovala studovat jakoukoliv školu nezávisle na věku a dosaženém stupni vzdělání, pokud lidé splní kritéria školy pro přijetí a nároky na studium. 

- všichni účastníci ve vzdělávání byli nezávislí na jednotných rámcových vzdělávacích programech, které by tvořily nezávaznou nabídku.

- každý měl možnost stanovovat si vlastní vzdělávací cíle a formy i způsoby hodnocení výsledků vzdělávání včetně možnosti nebýt hodnocen.

- umožnila vytvářet vlastní kritéria pro prostorové, materiální i personální zajištění podmínek pro vzdělávání.

- proměnila kontrolní organizace na organizace podporující, jejichž služby budou pro školy dobrovolné a výstupy nezávazné.

Náš cíl je změnit legislativu vzdělávání v ČR tak, aby umožnila naplňování potřeb všech účastníků ve vzdělávání. Rádi bychom se aktivně zapojili, otevřeli veřejnou diskusi a zahájili s Vámi jednání o řešeních, která tento cíl umožní naplnit. Tímto vás žádáme o návrh prvního termínu společného setkání.

 

Michaela Řeřichová

Vladimír Kamba 

David Urubčík

Gabriela Ježková

Milota Kadaňková

Jaroslav Eremiáš

Jiří Košárek

 

dopis@sanceprovzdelavani.cz

www.sanceprovzdelavani.cz

#sanceprovzdelavani

Author: Michaela Řeřichová | 1654 signatures

More >
Vyhrazené parkování v ulici Kpt. Bartoše, Pardubice 1 signature

Vyhrazené parkování v ulici Kpt. Bartoše, Pardubice

My, obyvatelé  a podnikatelé části Polabin IV., žádáme zřízení rezidentního parkování a zpoplatněného parkování pro parkující na záchytném parkovišti v ulici Kpt. Bartoše v Pardubicích.

Důvodem je, že na "centrálním" parkovišti na ulici Kpt. Bartoše v Pardubicích a přilehlých okolních parkovištích je velmi obtížné, ne-li zcela nemožné parkování. Celou situaci způsobila současná regulace cen parkování ve středu města, která vyhnala všechna auta na periferii. Současně se na kritické situaci podílelo zrušení "nelegálních" parkovacích míst v areálu bývalého lihovaru Hobé. Z tohoto místa den ze dne zmizelo na 300 parkovacích míst. A v neposlední řadě je ve velmi krátkém časovém horizontu na spadnutí zpoplatnění parkoviště u Alberta, což bude mít za následek odsun dalších minimálně 300 aut denně do ulic a parkovišť přiléhajících co nejblíže k nádraží, tudíž také záchytné parkoviště na ulici Kpt. Bartoše, které je zdarma a přímo u městské dopravy.

Jak je možné, aby jeden z největších dopravních uzlů v ČR neměl vlastní pakoviště?! Jak je možné, že cestující vlakem nemají možnost zaparkovat? Bylo zřízení záchytného parkoviště v Masarykových kasárnách dotaženo k jeho plné funkčnosti, např. zřízením kyvadlové bezplatné dopravy na nádraží? Nebylo. Bylo pouze potvrzením necitlivého přístupu k danému problému. Protože, když můžu zadarmo zaparkovat 5 minut od nádraží, proč bych parkoval na druhém konci města a bůhví jak se dopravoval. Ale to je již na jiné téma.
Občané, využívající parkoviště na ulici Kpt. Bartoše v Pardubicích

Author: Richard Kuška | 1 signature

More >
Petice proti výstavbě sportovní haly na parcele č. 1867/1 v k.ú. Kamýk a pro zřízení parku tamtéž 891 signatures

Petice proti výstavbě sportovní haly na parcele č. 1867/1 v k.ú. Kamýk a pro zřízení parku tamtéž

Úřad městské části Praha 12

Zastupitelstvo a Rada městské části

Písková 830/25

143 00, Praha 4 Modřany

 

Petice proti výstavbě sportovní haly na parcele č. 1867/1 v katastrálním území Kamýk a pro zřízení parku tamtéž

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme se záměrem MČ Praha 12 vystavět na parcele č. 1867/1 a v jejím bezprostředním okolí v katastrálním území Kamýk (prostranství mezi Policejní akademií a prodejnou Lidl u ulice Lhotecká) multifunkční sportovní halu s příslušenstvím, jsme proti záměru na změnu kódu z SO3 (částečně urbanizovaná rekreační plocha) na kód SP (sport) a žádáme přeměnit toto prostranství na oficiální a plnohodnotný městský park.

 

V tomto záměru vycházíme, mimo jiné, z následujícího:

 

1) Parcela je cennou součástí místního systému zeleně a frekventovaným místem pro odpočinek občanů. Prostor již nyní, v možnostech stávajících dispozic a údržby, neoficiálně funkci parku plní a je oblíbeným dějištěm širokého spektra individuálních i skupinových aktivit místních obyvatel.

 

2) Prostor je v řadě ohledů unikátní - pro funkci parku je předpřipraven (travní plochy, dřeviny, podoba terénu), absentují zde křoviny a podobná divoká zeleň (narozdíl od jiných alespoň trochu podobných ploch), je příznivě situován (vstupní brána do údolí Zátišského potoka, v sousedství lesa a biokoridoru, v docházkové vzdálenosti pro občany ze sídliště na pomezí Kamýku a Modřan, v blízkosti tohoto území nevede vedení vysokého napětí a není tedy vystaveno neionizujícímu elektromagnetickému záření), koncentrace dřevin se zvyšuje směrem k ulici Lhotecká a odstiňuje tak prostor opticky a částečně i hlukově, navíc prostor již v současné době působí při řádném sečení velmi reprezentativně.

 

3) Rekreační a biologický potenciál tohoto prostoru pro občany a přírodní systém Prahy 12 může při odpovídajícím rozšíření funkční a reprezentativní formy vzrůst několikanásobně. To vše při potřebě relativně nízkých finančních investic (kde se navíc nabízí vyztužení formou grantů/dotací) a terénních úprav. Prostor je třeba pouze šetrně dotvořit, a to tak, aby zůstal zachován jeho přírodní charakter, ale zároveň došlo k posílení možností rekreačního vyžití občanů a biologické funkce.

 

4) Prostor má důležitou klimatickou a biologickou funkci, jejíž hodnota dále rapidně vzrůstá s ohledem na klimatickou situaci posledních let a výhledy do budoucna. Zachování/posílení této funkčnosti je plně v souladu s aktuální politikou vedení MČ Praha 12 pro boj s klimatickou změnou, závěry pracovních skupin MA 21 a obecně postojem komunikovaným směrem k občanům MČ. Klimatická změna, nedostatek srážek a městský tepelný ostrov jsou nepříjemnou realitou. V momentě, kdy jsou, mimo jiné, městské a příměstské lesy a sídlištní zeleň naprosto decimovány suchem a škůdci (přičemž tento trend v nejbližších letech rozhodně nevymizí, jsme zatím na samotném začátku), je další zástavba zeleně na nevhodných místech nerozumná a kontraproduktivní.

 

5) Co se týká lokace sportovní haly, věříme, že území MČ Praha 12 nabízí i jiné a vhodnější alternativy - namátkově např. volné pozemky u ulice Generála Šišky (v její horní části poblíž hasičské stanice, většinou ve stavu rumiště/divokých houštin, navíc u MHD - bus, tramvaj, v budoucnu v sousedství stanice metra D).

 

6) Obáváme se plýtvání. Může se stát, že nyní bude zničen cenný a ve všech ohledech předpřipravený prostor, který nevyžaduje zásadní finance a úpravy, ale v budoucnu se bude k tomuto účelu (park, městská zeleň) pracně a s výrazně vyšší finanční zátěží konvertovat nebo nově budovat jiný prostor s horšími parametry. Obecně nově vysazená/revitalizovaná zeleň na Praze 12 kapacitně, funkčně a geograficky nedosahuje úrovně zeleně průběžně likvidované novými projekty. Preferujeme principy udržitelné a koncepční politiky na území MČ.

 

7) Přejeme si příjemný a moderní prostor pro všechny občany Prahy 12, který bude přijímán veskrze pozitivně a mohl by sloužit jako inspirace pro obdobné projekty. Měl by vycházet z potřeb místních obyvatel a jejich zájmů. Níže jsou uvedeny některé z možných/navrhovaných prvků:

 

- Relaxační prvky pro občany - systém cest přírodně co nejvhodnějšího provedení (např. mlatové cesty) kopírující současné ušlapané hliněné komunikace a vhodně je spojující, prvky pro odpočinek a zastavení (lavičky, polehy, vhodně tvarované kameny či kusy kmenů stromů určené jako sedáky, houpačka), volné udržované travní plochy (pro deky a pikniky, individuální a skupinové aktivity, vyhrazené místo pro grilování/rozdělání ohně.

- Dětské hřiště/prostor pro rodiče s dětmi, výše uvedené komunikace by měly být sjízdné pro kočárky, invalidní vozíky, děti s odrážedly.

- Případné sportovní prvky prostorově nenáročného a nerušivého charakteru - venkovní posilovna, pétanque, pingpongové stoly.

- Možnost vedení cyklostezky přes toto území směrem dále do údolí Hodkoviček a k Vltavě.

- Výsadba rostlin, jež by mohly napomoci rozšířit životní prostor vzácnějších a užitečných živočišných druhů. Včetně výběru cíleného na konkrétní druhy (viz. např. pokus o reintrodukci vymizelého modráska vičencového na Dívčích hradech výsadbou a ochranou vičencových ploch).

- Výsadba rostlin, které budou plnit jak estetickou, tak i jinak užitnou/funkční roli - tj. např. ovocné stromy a keře, s možným zřetelem na dříve hojné, ale v současnosti minoritní (až zapomenuté) druhy, jako je například kdouloň, moruše či oskeruše, staré české odrůdy jabloní, hrušní, třešní/višní a jiných ovocných plodin (viz. např. arboretum v Prokopském údolí, některé nově realizované parky). Toto by zároveň plnilo funkci osvětovou.

- Obecně by ale výsadba měla být plánována s ohledem na: 1) charakter území, návaznost na okolí, stávající flóru a faunu a 2) dlouhodobou udržitelnost a odolnost v městském prostředí a éře klimatických výkyvů.

- Další duálně funkční prvky spojující užitečný a osvětový charakter - hmyzí hotely, možnost umístění včelích úlů.

- Naučné cedule a tabule, s doplňkovou možností vytvoření kompletní naučné stezky, jež by začínala na tomto území a zahrnovala přilehlé přírodní okolí (les, potok, louky a systém nádrží pod Policejní akademií).

 

Pro případné dotazy, komentáře či návrhy občanů směrem k petičnímu výboru je možno využít e-mail: park1@centrum.cz

 

Za petiční výbor:

Daniel Bílek, Dobevská 875/5, Praha 4 Kamýk

Mgr. et MgA. Anita Jirovská, Daškova 3087/28, Praha 4 Modřany

Jan Kolár, Imrychova 882/7, Praha 4 Kamýk

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru

Author: Daniel Bílek | 891 signatures

More >
Petice o posílení a rozšíření pokrytí telefonního a datového signálu v obcích okolo hory Říp 224 signatures

Petice o posílení a rozšíření pokrytí telefonního a datového signálu v obcích okolo hory Říp

Obce okolo hory Říp, včetně všech svých občanů, chatařů, chalupářů a návštěvníků, jsou velice znepokojeni současným stavem signálu GSM k běžnému volání a internetových dat, které mnohdy nelze ani použít.

V této oblasti se nachází cca 15 obcí s velice špatným a v místech i nulovým signálem od všech tří tuzemských mobilních operátorů. Operátoři si jsou nedostatku vědomi a po proměření signálu bylo konstatováno, že venkovní signál (mimo budovu) se "chytit" dá, avšak signály v budovách jsou téměř nulové. Bylo nám doporučeno telefonovat mimo budovu a nebo si přepnout telefony na 2G. Což je vzhledem k turistické oblasti nemožné, jelikož všichni návštěvníci by si po příjezdu museli přeinstalovat telefony. Zároveň je to vzhledem k rychle se rozvíjející technice velký krok zpět.

Mezery jsou viditelné i na mapách pokrytí jednotlivých operátorů. Jsou místa např. Straškov-Vodochody, konkrétně okolo hotelu Amálka s úplně nulovým signálem, dále jsou na tom pak velice špatně obce Černouček, Mnetěš, Ctiněves, ale třeba i Přestavlky a další. 

 

Slabý, místy téměř žádný signál GSM, obtěžuje každodenní život, mimo jiné v těchto bodech:

1. Znemožnění běžných pracovních, soukromých, či volnočasových aktivit, které jsou závislé na signálu GSM.
2. Ohrožení bezpečnosti a běžného života nemožností přivolat si rychlou zdravotní péči, pomoc hasičů nebo policie.
3. Nemožnost splnit podmínky, státem požadované elektronické komunikace občanů, ale i podnikatelů (EET) se státními úřady.

 

Na jednotlivé žádosti občanů zatím ani jeden z operátorů nereagoval. Společnost O2 Czech republic a.s. například doporučila, že jedinou možností jak tuto situaci zlepšit je realizace nového vysílače. Vzhledem k tomu, že jsou mobilní služby v ČR jedny z nejdražších v Evropě, a každý z našich obyvatelů platí nemalé měsíční finanční částky všem třem operátorům, přijde nám takováto situace velice znepokojivá.

Obec okolo hory Říp v zastoupení svých občanů, proto požadují, aby došlo k realizaci nového vysílače, který by tento nepříjemný stav, co každodenně komplikuje, stěžuje a ohrožuje naše životy vyřešil.

Author: Lucie Blažková | 224 signatures

More >
Petice proti trase linky MHD č. 65 po ulici Renčova a Duhová 23 signatures

Petice proti trase linky MHD č. 65 po ulici Renčova a Duhová

My, níže podepsaní obyvatelé ulic dotčených změnou trasy autobusu č. 65 z července 2019, vyjadřujeme svůj nesouhlas se zmíněnou změnou, která se citelně dotkla kvality života obyvatel zmíněných ulic. Nově zavedený provoz této linky z Řečkovic po ulicích Renčova, Duhová a dále Nadační do Medlánek navíc porušuje podmínky, na kterých se dohodla rada zastupitelstva městské části Řečkovice ze dne 17. října 2018, a to konkrétně, že bude zaveden "nízkoemisní“ minibus, s průjezdem max. 3x za hodinu při zachování maximálního počtu parkovacích míst." Projíždějící autobusy jsou nasazovány velké a vysokoemisní libovolně během dne, nejen ve špičce, a projíždějí velmi úzkým prostorem v bezprostřední blízkosti obytných domů, které se do té doby nacházely v klidném a tichém prostředí. Četnost průjezdů je oproti usnesení až 14x za hodinu v ranní špičce. Autobusy projíždějí několika místy s komplikovanou dopravní situací, kde brzdí provoz a zvyšují nebezpečnost situace pro účastníky silničního provozu i chodce, neboť v těchto končinách chybí i přechody a chodníky po obou stranách vozovky. Zastávek jiných linek MHD je přitom v dostupném okolí několik. Linka 65 byla zavedena prioritně pro obsluhu nového sídliště „Kouzelné Medlánky“ a protažení linky do Řečkovic po ulici Duhová a Renčová je vzhledem k blízkosti konečné tramvaje č.1 a nedaleké zastávky autobusů Olšanského zbytečným dublováním MHD. Zastávka na ulici Renčova je využívána minimem lidí v porovnání se zhoršením životních podmínek obyvatel na ulici Renčová, Oranžová, Duhová, Azurová a Nadační. Ulice Duhová má navíc místy sklon více než 12% a je tak zcela nevhodná pro MHD, zejména pak v zimních měsících. Tuto skutečnost vzal DPMB při zavádění linky 65 do Medlánek v potaz, jakožto i petici proti této lince s trasou přes Řečkovice z roku 2007, ale najednou k těmto skutečnostem mlčí. Řidiči linky 65 zde navíc ve velké míře při jízdě v obou směrech překračují povolenou rychlost, takže narůstá hlučnost, zejména pak v ranní a večerní době. Při uvažování změny linky 65 ani po její změně nebylo provedeno měření hluku a imisí. Zejména pak v ranních hodinách do 6:00 dochází k překračování povolených hlukových limitů. Chybějící neprovedené měření hluku při posuzování změny trasy linky 65 považujeme za hrubé pochybení DPMB a požadujeme jeho provedení v místě křižovatky Duhová x Azurová a rovněž na ulici Renčova v místě zastávky MHD. Aktuální situace je pro nás coby místní obyvatele neúnosná, a proto žádáme zástupce města Brna ve věci MHD o prověření situace a nápravu stavu, jelikož zastupitelé městské části Řečkovice navzdory dříve obdrženým protestům nejednali ve prospěch většiny obyvatel a ani nedodrželi závěry svého původního usnesení. 

Author: Rostislav Lesniak | 23 signatures

More >
Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol 226 signatures remaining 99774

Petice za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

„Za aktivnější přístup škol a částečné otevření škol“

My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice žádáme pana ministra školství Roberta Plagu o zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a za částečné otevření škol pro studenty maturitních ročníků a dětí připravujících se na přijímací zkoušky, a to ještě do konce školního roku.

Jak jistě víte, po uzavření škol zůstalo doma přes jeden milion žáků. Tito žáci se každé ráno a odpoledne musí připravovat sami na své budoucí povolání z valné části pouze samostudiem, protože většina jejich domovských škol omezila svou činnost na jednoduché zadávání úkolů a učiva pomocí emailů. Skrze tyto emaily úkolují nejen žáky, ale především jejich rodiče, aby se o přípravu vlastních dětí postarali sami. Tito rodiče se zpravidla vrací domů po 8-12 hodinové pracovní směně a doma na ně čekají úkoly, které jim zadali „učitelé“ jejich dítěte.Tento způsob výuky se jeví v horizontu několika dalších týdnů jako obvzláště neudržitelný.

Ještě větší problém nastává doma především v rodinách s více dětmi, kdy musí rodiče během zbytku dne, tj. V čase mezi 16:00-19:00 oběhnout 2-4 děti, zadat jim, zkontrolovat a opravit učivo v rozsahu 1.-9. třídy ZŠ, případně 1.-4. ročníku střední školy. To vše v prostředí, kde pod tlakem časové tísně a nevhodné doby vyhrazené učivu pod dohledem rodiče roste napětí a vznikají konflikty.

Nesmíme proto zapomenout, že jsou tu stále pedagogové, kteří jsou odpovědní za přípravu našich dětí, kteří jsou stále v pracovním procesu, tedy nejsou na dovolené ani v karanténě a měli by udělat vše proto, aby dětem školní učivo vhodným způsobem sami zprostředkovali.

Navrhujeme aby se zásadním způsobem změnil přístup škol, aby prostřednictvím tlaku z vedení škol, od zřizovatelů škol a od školní inspekce došlo k zásadní změně pasivního přístupu školských zařízení. Je nutné začít maximálně využívat internetové komunikační aplikace, vytvářet a bezodkladně distribuovat videopřednášky s výkladem učiva, umožnit on-line diskuze nad učivem pomocí sdílených komunikačních platforem.

Myslíme si, že je také nutné v omezené míře nabídnout distanční studium, tedy docházku do škol, všem maturantům a dětem, připravujícím se na přijímací zkoušky na střední školy. Školní zařízení budou v takovém využívána jen minimem dětí a studentů a samotná výuka může probíhat v redukovaných třídách po 10-12 studentech s dostatečnými odstupy jeden od druhého i od vyučujícího.

A otázka roušek? Nevidíme nic problematického na tom chtít po učitelích i studentech, aby nosili během omezené doby distančního studia roušku. Po průměrných 4-5 vyučujících hodinách denně budou učitel i student v relativně dobré formě. Vždyť běžný zaměstnanec vydrží bez větších potíží v roušce 8 i 12 hodinovou pracovní směnu

Z výše uvedených důvodů žádáme o projednání návrhu věnujícímu se zajištění aktivnějšího přístupu škol k výuce a otevření škol pro maturitní ročníky a pro děti připravující se na přechod na vyšší školy co nejdříve ve vazbě na postupné uvolňováním restrikcí, a to ještě ve školním roce 2019/2020.

Děkujeme. 

Author: Petr Ješina | 226 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku