Petice za odvolání ředitelky SPŠS ve Valašském Meziříčí 36 signatures

Petice za odvolání ředitelky SPŠS ve Valašském Meziříčí

Případ paní Ludmily Surovjatkinové se stal v roce 2013 soudním sporem o neplatnost rozvázání pracovního poměru výpovědí, kterou jí dal, a to opakovaně a zcela neoprávněně její zaměstnavatel, a to Střední průmyslová škola stavební Valašské Meziříčí, když paní učitelce musela být v roce 2020 vyplacena na náhradě ušlé mzdy částka dosahující cca 1 500 000,- Kč. Celá věc pak má především lidskou stránku, nad kterou se mnozí zcela vážně zamýšlejí a podivují se nad tím, jak lze ponechat na místě ředitelky školy paní Ing. Jindru Mikuláštikovou, když právě jejím přičiněním docházelo k podávání nedůvodných výpovědí z pracovního poměru k paní učitelce.

Vzhledem k tomu, že příslušné orgány, které mají ze zákona nejen  odpovědnost za správné hospodaření a celkový chod školy, ale především za to, aby výchova a vzdělávání studentů vedla k  rozvoji jejich morálních postojů, ničeho nečiní, je na nás občanech, rodičích, pedagozích, abychom na celou věc upozornili touto peticí, kterou podepisujeme ve snaze pomoci správné věci a požadujeme, aby z pozice ředitelky Střední průmyslové školy stavební Valašské Meziříčí, byla její ředitelka Ing. Jindra Mikuláštíková (členka rady města a předsedkyně školské komise ve Valašském Meziříčí za hnutí ANO) odvolána a to co nejdříve, nejlépe IHNED. 

Mgr. et Mgr. Renata Gehringer

Author: Renata Gehringer | 36 signatures

More >
Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi 1 signature remaining 999

Odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, či její elektrifikaci na úseku s trolejemi

Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.

K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.

 

Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .

Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .

 

https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích 1 signature remaining 999

Odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v obytných čtvrtích

Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole

 

My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.

 

Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.

Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.

 

Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.

 

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám. 1 signature remaining 999

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Slovanské nám.

Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.

 

V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.

 

Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .

 

První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
Reorganizaci linky 67 za  zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy 1 signature remaining 999

Reorganizaci linky 67 za zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení smogové stopy

Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.

 

My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.

Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :

Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.

Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.

 

Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.

Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.

 

Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.

 

V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.

 

Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html

Author: Jiri Vanek | 1 signature

More >
„Za zachování kočárové dopravy v Praze“ 57 signatures

„Za zachování kočárové dopravy v Praze“

My, přátelé historické Prahy a hlavně koní, níže podepsaní, jsme silně znepokojeni snahami aktivistů z organizace Hlas zvířat o zákaz fiakrové dopravy v Praze v rámci kampaně Kůň není stroj. Většina hesel těchto aktivistů se nezakládá na pravdě. Posudky několika odborníků k doměnkám aktivistů existují a již byly zveřejněny. V kampani zveřejněné fotografie a videa jsou z velké části zahraniční a mnohé z nich s kočárovou dopravou s největší pravděpodobnostní ani nesouvisí. Jediná fotografie z Prahy zobrazuje klisnu, která se jen kousla do jazyka. Nehod, kde byl účastníkem kočár tažený koňmi, se aktivistům podařilo v médiích dohledat jen několik v době 20let. Navíc se ani jedna z nich nestala v Praze.

Pražští kočároví koně přitom mají jedny z nejlepších podmínek na světě. Pracují maximálně šest hodin denně, chodí téměř výhradně v kroku a pouze po rovině. Nakováni jsou speciálními podkovami, které tlumí nárazy. Počet lidí v lehkém kočáru je limitován. Zátěž koní je kvalifikována jako lehký tah. Na upraveném stanovišti mají koně k pití a chlazení vodu z hydrantu. Úpravy stanoviště, hydrant a vodu financují sami fiakristé.

Zdravotní stav koní je kontrolován veterináři pravidelně každé dva měsíce i namátkově na stanovišti koní v centru Prahy. Koně zvládají v plném zdraví pracovat do vysokého věku a obvykle si pak ještě dlouho užívají aktivní důchod. Pro práci jsou vybíráni koně klidných povah a pokud se v průběhu jejich pečlivého výcviku ukáže, že jim ruch města nedělá dobře, nikdo po nich práci v Praze nevyžaduje. O týrání se u dobře živených, v dobré fyzické a psychické kondici fiakrových koní nedá mluvit, natož na tom stavět celou kampaň!

Prostřednictvím této petice Vás tedy žádáme, abyste krásné kočárové koně z centra Prahy nevyháněli. Při případném rozhodování o budoucnosti fiakrové dopravy v Praze se raději než ničím nepodloženými či nepravdivými hesly aktivistů řídili názory odborníků či provozovatelů fiakrů, kteří legálně podnikají v historickém centru Prahy na základě živnostenských oprávnění a řádně uzavřených smluv.


 

Author: Miluše Vetráková | 57 signatures

More >
ODSTRANĚNÍ ODCHYTOVÝCH KLECÍ NA PTÁKY  Z AREÁLU ŽELEZNIČNÍ STANICE V ČESKÉM TĚŠÍNĚ 71 signatures remaining 29

ODSTRANĚNÍ ODCHYTOVÝCH KLECÍ NA PTÁKY Z AREÁLU ŽELEZNIČNÍ STANICE V ČESKÉM TĚŠÍNĚ

Petice dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

My, níže podepsaní občané, se prostřednictvím této petice obracíme na Městský úřad v Českém Těšíně, náměstí ČSA 1, 737 01 Český Těšín, se žádostí, aby se zasadil při jednání se Správou železnic, státní organizací, se sídlem Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1, o

ODSTRANĚNÍ ODCHYTOVÝCH KLECÍ NA PTÁKY Z AREÁLU ŽELEZNIČNÍ STANICE V ČESKÉM TĚŠÍNĚ

Odůvodnění: Nepřejeme si, aby v našem městě byli v tomto areálu odchytáváni holubi do odchytových klecí a následně usmrcováni. Odchyt holubů (a přitom nezřídka i jiných zdravých ptáků) do odchytových klecí a jejich následné usmrcování považujeme za neetické a nehumánní – a navíc naprosto zbytečné, protože neřeší problém znečišťování nástupišť a nezamezuje ani poškozování nádražní budovy, jelikož tyto nejsou dostatečně zabezpečeny (např. účinnými sítěmi) proti usedání a hnízdění holubů.
Děkujeme.

V Českém Těšíně dne 27. srpna 2020

Za petiční výbor:
Mgr. Bc. Ladislav Hess, Štefánikova 124/20, 737 01 Český Těšín (sestavitel petice)
Miroslava Hessová, Štefánikova 124/20, 737 01 Český Těšín 
PhDr. Alena Hasáková, Štefánikova 21/26, 737 01 Český Těšín

Zastupovat petiční výbor při jednáních se státními orgány je oprávněn kterýkoli člen petičního výboru (dle § 5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb., o právu petičním)

Author: Ladislav Hess | 71 signatures

More >
Petice proti návrhu EU komise - zákaz užívání přírodního extraktu z technického konopí CBD 2347 signatures remaining 99997653

Petice proti návrhu EU komise - zákaz užívání přírodního extraktu z technického konopí CBD

Nesouhlasíme s návrhem Evropské Komise týkající se výtažků z technického konopí. Podle předběžného stanoviska mají být přírodní extrakty z technického konopí považovány za drogu/omamnou psychotropní látku ( tzv. „OPL“) a nebude tedy možné je volně dostupné užívat, přestože obsahují pouze povolené kanabinoidy včetně CBD a naopak neobsahují nepovolenou látku THC. 

Jedná se o čistě politické předběžné stanovisko Evropské Komise, tyto produkty v podobě výtažků a macerátů a jiných výluhů používaly už naše babičky a v současnosti  využívají přírodní výtažky z konopí v podobě potravinových doplňků spotřebitelé v různém věku pro regeneraci i prevenci vzniku různých obtíží,  a často tím předcházejí nutnosti užívání komerčně využívaných léků. Bezpečnost obsažených látek i jejich blahodárny vliv na organismus je prokázána řadou studií včetně referenční denní dávky příjmu stanovené Evropskou asociací pro bezpečnost potravin a potvrzenou Českým Státním zdravotním ústavem.

 

Zde několik bodů k petici:

 

1. Studie v rozsahu klinických zpracovávané pro účely nových potravin tzv. Novel food (ačkoliv se technické konopí řešilo již v roce 1961, nemůže tedy logicky být Novel Food aplikovanou po roce 1997) včetně Evropské asociace pro bezpečnost potravin EFSA potvrzují, že se jedná o látky bezpečné. Na úrovni ČR je od Státního zdravotního ústavu SZÚ  stanoveno množství/obsah látky CBD v potravinách, aby se jednalo o bezpečnou (zdraví neškodlivou) potravinu.

 

2. Omezení v podobě označení za drogu se týká pouze přírodních výtažků, na chemicky/synteticky vyrobené látky se stejným účinkem i chemickým složením se stanovisko o OPL nevztahuje

 

3. Pokud rozhodnutí projde v platnost, znamená to - propagaci syntetických produktů na úkor přírodních extraktů připraví zemědělce a provozovatele potravinářských podniků o tržní příležitost, která je v těchto časech krize schopna generovat významný příjem.

 

4. Pokud se z konopných extraktů stane droga, nebude konopí a konopné produkty záležitostí  farmářů a provozovatelů malých a středních potravinářských podniků, ale pouze chemických (nadnárodních) korporací, které si mohou dovolit syntetickou výrobu těchto látek.

 

5. Ve zbytku světa, konkrétně v USA, Kanadě, Velké Británii i Číně jdou přesně opačným, liberalizačním směrem. 


6. WHO dokonce zvažuje změkčení pravidel pro konopí a látku THC, v některých zemích je otevřenou otázkou úplná liberalizace trhu. 
 


Jedná se diskriminaci -  omezení volby spotřebitele – právo na konkurenci ( v rámci DG Competition) je jedno z nejsilnějším v rámci principů Smlouvy o fungování EU, kdy takováto omezení přírodních produktů oproti syntetickým, připravují zemědělce a provozovatele potravinářských podniků o tržní příležitost, ale zejména omezují konkurenci a tedy i svobodnou volbu spotřebitele v podobě přírodních produktů/extraktů volně dostupných na trhu jako potravinových doplňků.

 

Touto  peticí tak nesouhlasíme s označením výtažků z průmyslového konopí (tzv. kanabinoidů vč. CBD) jako drogy/omamných a psychotropních látek. Naopak přírodní konopné produkty by měly být v podobě volně prodejných potravinových doplňků dostupné na trhu EU s tím, že bezpečnost potraviny a ochrana spotřebitele je již nyní dostatečně zajištěna na úrovni národních autorit a tyto produkty jsou pravidelně kontrolovány.

 

Author: Ondřej Šťovíček | 2347 signatures

More >
Odstranění odchytových klecí na holuby z nádražní budovy v Českém Těšíně 43 signatures remaining 57

Odstranění odchytových klecí na holuby z nádražní budovy v Českém Těšíně

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

Vznik petice: 19.7.2020

My, podepsaní v této petici, žádáme o odstranění odchytových klecí na holuby, které jsou umístěné na budově Správy železnic na ul. Nádražní v Českém Těšíně, s parcelním číslem 3335/4 katastrálního území Český Těšín, a žádáme o řešení situace jiným způsobem, např. síťováním nebo umístěním ultrazvukových plašičů ptactva. Odchyt ptactva do odchytových klecí, které jsou navíc přikryté černou fólií, na střeše budovy exponované přímému slunečnímu záření vyžaduje jejich častou kontrolu (při dnešních teplotách pokládáme i hodinové intervaly za nedostatečné) kvůli možnému nezákonnému úhynu a trpění odchycených holubů nebo jiného ptactva. Dále z důvodu, že na střechu budovy je přímý výhled z obytné části, pokládáme za neetické, aby lidé s výhledem na tuto budovu museli být nechtěnými účastníky trýznění ptáků a svědky jejich odchytu.

Dále je známo, že odchyt pomocí odchytových klecí nezajistí vyhubení populace. To znamená, že prováděný odchyt holubů nezajistí nemožnost jejich pohybu po nástupištích a znečišťování. Dále snížením populace holubů v této lokalitě může dojít ke zvýšení výskytu ptáků jiných druhů, kteří budou taktéž prostory nástupišť znečišťovat. Důkladným zasíťováním, vhodným umístěním ultrazvukových plašičů a také častějším a důkladnějším úklidem nástupišť by nádraží v Českém Těšíně jistě dosáhlo spokojenějších cestujících bez nutnosti odchytu tímto neetickým způsobem.

Obsah petice s podpisy bude zároveň odeslán na Správu železnic, státní organizaci, se sídlem Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1, jakožto žádost o odstranění odchytových klecí.

Author: Ladislav Hess | 43 signatures

More >
Přezkoumání činnosti ředitele ZŠ Albrechtická 82 signatures remaining 118

Přezkoumání činnosti ředitele ZŠ Albrechtická

Vážený pane starosto Žďárský, vážená paní místostarostko Šestáková, 

vážená Rado městské části Prahy 19,

obracíme se na Vás touto peticí, abychom upozornili na práci současného ředitele Základní školy Albrechtická ve Kbelích, jmenovitě na Mgr. Bc. Květoslava Přibila, MBA. Důvodem této stížnosti je: 

nedostatky shledány ve zprávě ČŠI se více prohlubují 

odchod kvalifikovaných, oblíbených, nepostradatelných, pro kbelskou komunitu naprosto nenahraditelných a pro svou práci nadšených pedagogů,

další nárůst nekvalifikovaných pedagogů, 

selhání organizace distanční výuky, selhání pana ředitele jako manažera, který měl v době korona krize učitele vést, neschopnost vedení předat rodičům řádný manuál k systému Bakaláři.

Rozpad programu Začít spolu na 2. stupni, který byl p.ředitelem garantován a o který má kbelská komunita enormní zájem

nedostatky v komunikaci školy směrem k veřejnosti - na webových stránkách nejsou zveřejněny kontakty na školskou radu, není přístupný školní řád, školní vzdělávací program, ani výroční zprávy školy

nedostatky v komunikaci, nulová e-mailová komunikace směrem k jednotlivcům i třídám.

Neschopnost a nezájem vedení školy na udržení žákovského parlamentu, který je nezbytným prostředkem k demokratické výchově dětí a prostředníkem mezi žáky a vedením  .

Snaha o zajištění materiálního vybavení potlačuje snahu o zajištění příznivého klimatu jak v pedagogickém sboru, tak mezi žáky

pověření vedením školy Mgr.Květoslav Přibila bez řádného výběrového řízení dle Vyhlášky č. 54/2005 Sb., Vyhláška o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisí.

 

Žádáme Vás tímto (jakožto zřizovatele) o projednání této stížnosti a vyvození zásadních kroků, které povedou k nápravě.

 

 

 

 

 

 

 

Author: Adéla Novotná | 82 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku