Změnit údaje i v profilu?
Od konce devadesátých let v ČR výrazně narůstá silniční nákladní doprava. Neúplný systém mýtného pro nákladní vozidla dosud zahrnuje v zásadě jen dálnice a rychlostní silnice, kamiony tak v mnoha případech cíleně objíždí zpoplatněné úseky po zbytku silniční sítě, na které mýtné zavedeno není.
Obyvatelé řady českých měst a obcí tak v důsledku narůstající nákladní dopravy strádají. Je potřeba rozšířit mýto pro nákladní dopravu na všechny silnice a následně navyšovat mýtné tak, aby reflektovalo náklady na výstavbu a údržbu silnic. To podpoří konkurenceschopnost dodavatelů zboží a služeb z menších vzdáleností. Výnosy z mýtného lze následně využít ve prospěch rozvoje železniční nákladní dopravy a veřejných logistických center. Mýtné by se ale nemělo vztahovat na autobusové spoje veřejné dopravy.
V ČR se dosud spíše symbolický zisk z mýtného “rozpouští” v neefektivním a problematickém rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Přitom například ve Švýcarsku dosáhly výnosy z mýtného v roce 2007 v přepočtu přes 26 miliard Kč, přičemž 2/3 těchto prostředků jsou cíleně investovány do systémových ekologických opatření, zejména do zdokonalování železniční sítě, 1/3 pak získávají kantony na údržbu své silniční sítě a k pokrytí dalších nákladů spojených s automobilovou dopravou. Inspirace švýcarským modelem by České republice vytrhla trn z paty. Samozřejmě v kombinaci s průhlednými zakázkami na zefektivňování a rozvoj dopravní infrastruktury.
Žádáme proto odpovědné instituce, aby rozšíření mýtného pro nákladní dopravu prosadily!
zdroj obrázku:idnes.cz
To whom will the petition be forwarded: Petice bude zaslána Ministerstvu financí ČR a Ministerstvu dopravy ČR
Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.
Messages
Discussion was stopped because of many unsuitable contributions.