Petice za zachování vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem
1990 signatures

Petice za zachování vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem

Author: Adam Boušek | Uploaded: 24.03.2014 | 1990 signatures
Share it with your friends

Další ranou pro obyvatele Jesenicka je plánované zrušení vlakového spojení mezi Jeseníkem a Krnovem.
Tím by 15. června skončilo také spojení mezi Jeseníkem a Ostravou. „Byla by to pro nás katastrofa. Už nyní je problém někam se dopravit. Když se nedostanu do Šumperku nebo do Olomouce, řeším to tak, že jezdím do Opavy nebo do Ostravy. To asi padne úplně,“ říká Jaroslava Bednářová z Mikulovic.

Dopravní obslužnost Jesenicka není ani v současnosti ideální. Autobusy se lidé z okolí Zlatých Hor již nyní nedostanou například k prvnímu rannímu vlaku do Olomouce nebo od posledního večerního spoje z vnitrozemí. Všichni řeší dopravu autem. Kdo ho nemá, má smůlu. Jeseník spojují s Krnovem denně čtyři páry spěšných vlaků. Část trasy vede přes polské území. Za používání tohoto úseku dráhy inkasuje polská strana na základě pětašedesát let staré dohody vysoké poplatky. Do údržby zanedbané trati však dlouhodobě neinvestuje.

 

Žádáme ministerstvo dopravy, aby celou situaci neprodleně řešilo i s polskou stranou tak, aby vlakové spojení mezi Jeseníkem a Krnovem zůstalo zachováno. Vedení Českých drah zřejmě tato situace nezajímá, Jesenicko je daleko od Prahy. Tato oblast s jednou z nejvyšších nezaměstnaností v republice by tak znovu (po kolikáté už?) utrpěla. Je snad snahou vystěhovat tento krásný kout naší země?

 

News

16.05.2014 12:20

Zdravím všechny podepsané, 

píši, neboť se po dlouhé době situace posunula dobrým směrem, jak jsem byl informován autorem magazínového příspěvku, vypadá  to se zachováním provozu opravdu nadějně. Nechci nic zakřiknout, ale zdá se více než reálné, že by situace nakonec mohla dobře dopadnout. I proto bych Vám chtěl všem poděkovat za podpisy, díky nímž se této petici dostalo mediální pozornosti a ukázala, že o naši trasu přijít nechceme. 

S pozdravem, 

Adam

 

To whom will the petition be forwarded: Petice bude zaslána Ministerstvu dopravy ČR

Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.

Share it with your friends and acquaintances

Messages | 307

07. 07. 2015 | Ivo Plaček | Kozlov
Nejsem zastáncem rušení žádné železniční trati, natož takto důležité a zajímavé!
+0 | -0
doporučit +
07. 06. 2015 | Lubomír Daněk | Olšany u Šumperka
Doporučuji pokračovat s železnicí Zlaté hory - tunel -Jindřichov ve Slezsku na Krnov
+0 | -0
doporučit +
02. 04. 2015 | Daniel Heller | Praha 6
Jezdili jsme tudy rádi. dokonce i my Pražáci. To se vedení Českých drah nestydí? Stavitelé tratí z 19. století se mají kvůli současné krátkozraké politice drah obracet v hrobě?
+0 | -0
doporučit +
10. 03. 2015 | Ivo Benda | Šumperk
Já bych ihned postavil železniční propojení z Jindřichova ve Slezsku přes Janov, Petrovice, tunel pod Biskupskou kupou do Zlatých Hor. Neváhal bych minutu, neboť je to investice pro rozvoj tohoto vládou zanedbaného kraje. Podobně bych postavil železniční propojení mezi Rýmařovem přes Starou Ves a tunelem pod Skřítkem do Rudoltic: Spojení Bruntál - Šumperk. Taktéž silniční tunel zde. Dále Železniční spojení mezi Kouty nad Desnou a Bělou pod Pradědem: Spojení Šumperk - Jeseník a taktéž silniční tunel. Ti, kteří nechtějí zde nic stavět, chtějí zakonzervovat omezenou infrastrukturu a s tím spojenou nízkou životní úroveň zdejších lidí. Naposledy zde stavěli Sudetští Němci, a tuto infrastrukturu dosud lidé využívají. Také plánovali železniční tunel pod Skřítkem, viděl jsem jej v časopise z 1. republiky. Zato však se dosud nerozhodli nic nového zde nepostavit - pro dopravu lidí. Není to otázka peněz - každý ví, že jsou z EU, A JDE JEN O SCHOPNOST A DOVEDNOST TY STAVBY PROVÉST - nic jiného. Ivo A. Benda, nas-sen.cz
+0 | -0
doporučit +
12. 10. 2014 | David Hireš | Ostrava
Zachovejte provoz.Hodně štěstí
+0 | -0
doporučit +
22. 07. 2014 | Vlasta Tichackova | Fryšták
vlaky nerušit, lokálky podporovat
+0 | -0
doporučit +
16. 07. 2014 | Jiří Kratochvíl | Žďár nad Sázavou
Byla by velká škoda, kdyby toto nejkratší spojení Ostravska, Opavska a Krnovska s Jeseníky bylo přerušeno. Pak by se muselo jezdit přes Olomouc, Šumperk a Hanušovice, což by bylo kilometricky i finančně naúnosné, nebo by většina lidí přesedla do autobusů
+0 | -0
doporučit +
18. 05. 2014 | Jan Svoboda | Říčany
Trať není přece možné zrušit, co by tomu řekl Alois Nebel?
+0 | -0
doporučit +
17. 05. 2014 | Michal Neklapil | Opava
Dobrý den Už 41 roků jezdím do Jeseníku vlakem. Jak člověk bere kolo přes léto aby se uvolnil po stresu ve městě,tak je rád jak sedne a užije si víkend na horách. Už můj děda kdysi mi vyprávěl,že se rodí projekt tunelu který by spojil Krnov z Jeseníkem aby vlaky nemuseli jezdit přes Polsko na které není spolehnutí. Také mi říkal o projektu elektrifikace Opava - Ostrava. To bylo ůspěšně udělané,tak proč už kdysi ministerstvo tenhle projekt o vybudování tunelu neuskutečnilo? Jak zruší tyto spoje tak budou ti lidé tam odříznutí od nějakého příjmu z turistiky. Hodně lidí si asi řekne jezdi autem,ale né všichni to auto tak nutně potřebují. Od toho tady jsou busy a vlaky. No a už vidím jak nám do busu vezmou třeba 10 kol v pátek na večer,když to bude plné školáků co pojedou domů na víkend z internátů. Naši zákonodárci by měli trochu přemýšlet než něco vypotí na papír!!!
+0 | -0
doporučit +
16. 05. 2014 | Iren Horska | Sum perk
No pohlo se to,včera ujednali,že se tento rok bude jezdit,otázka je co bude dál,ale trochu pomohla i petice čauky zdraví Iren
+0 | -0
doporučit +

Sign this petition

Signatures | 1990 (+363 not confirmed)

  • Data of the signer not published
  • KAMILA ŠVARCOVÁ | PUSTĚJOV
  • Jiří Peigert | Jičín
  • Petra Mačková | Žulová
  • Ivo Plaček | Kozlov
  • Martin Buzek | Brno
  • Lubomír Daněk | Olšany u Šumperka
  • Daniel Heller | Praha 6
  • Data of the signer not published
  • Pavel Murín | Nový Malín

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku