Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově 8 podpisů

Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově

Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově

 

Vážený pane primátore,

obracíme se  na Vás jako obyvatelé města Chomutova, především ulic Jezerní,  Št.kpt. Kouby, Fügnerova, V Alejích, Černovická a ostatních přiléhajících k rychlostní silnici I/13 při průjezdu městem Chomutov od sídliště Zahradní.

V posledních letech zaznamenáváme podstatný nárůst tranzitní dopravy, která projíždí celým městem Chomutov v blízkosti obytných zón.

Rychlostní silnice I/13 byla zprovozněna v 80.letech 20.století za zcela jiných dopravních   a legislativních podmínek, které již nereflektují dnešní situaci a stav poznání 21.století. Byla postavena na základě již dnes neplatných potřeb a reálií 80. let.

V uplynulých 30 letech došlo k extrémnímu nárustu dopravy na této páteřní komunikaci v Chomutově a životní podmínky obyvatel bydlících v sousedství této komunikace se každým rokem zhoršují. Dle sčítání dopravy z roku 2020 na nejvíce frekventovaném úseku Březenecká-Černovická projede 25 000 vozidel denně, což je nárůst oproti roku 2000 o 11 000 vozidel denně. Narůst je způsoben tranzitní dopravou, kamionovou tranzitní dopravou a také obchodní zónou Globus. V následujících letech se dá předpokládat další nárůst dopravy z důvodu rozšiřování obchodní zóny a výstavby logistických parků v blízkosti komunikace I/13.

Tento jev je již zřejmý výstavbou logistického parku Panattoni v Jirkově, který bude využívat společnost Amazon a další německé společnosti a lze očekávat další navýšení kamionové přepravy, která bude mířit na mimoúrovňovou křižovatku s komunikací  D7 u Spořic.

Obyvatelé přilehlé bytové zástavby jsou zatěžování nadměrnou hlučnosti, což je viditelné i  dle hlukové mapy Ministerstva zdravotnictví z roku 2017.  

Dále jsou zatěžování prašností, exhalacemi, světelným smogem od přilehlých benzínových pump a osvětlení.

Nejvyšší podíl na hlukové zátěži má především kamionová doprava a dále neukáznění  motocyklisté a řidiči, kteří překračují povolenou rychlost.

Při průjezdu kamionové dopravy jsou také přenášeny vibrace do budov.

Obyvatelé přilehlé bytové zástavby v letních měsících nemohou větrat a v noci klidně spát.

V důsledku těchto negativních jevů dochází ke snížení kvality života obyvatel, zvýšení zdravotních obtíží a znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech.

Přestože dochází k tak vysokému nárustu dopravy, tak v okolí silnice I/13 nebyla přijatá žádná významná opatření, která by hlukovou zátěž přilehlé obytné zástavby snížila.   Hluk se považuje za podstatný stresor a snižuje délku života. Město Chomutov je 4. nejhlučnější město Ústeckého kraje a v kvalitě života na 190. místě a významný podíl na tom má právě silnice I/13.

Ulice Jezerní je již nyní postižena souběhem hluku ze silnice I/13 a vlakové zastávky.

Přesunem hlavního nádraží do centra Chomutova budou opět nejvíce postiženy ulice Št.kpt. Kouby, Fügnerova a V Alejích, jak je již uvedeno ve studii o vlivu na životní prostředí k tomuto projektu.

 

Protihluková stěna postavená v 80. letech 20. století již neplní svoji funkci a je zcela nevyhovující. V některých částech bytové zástavby zcela chybí.

Ke zmírnění všech negativních jevů žádáme:

1/ vybudování nové protihlukové stěny v úseku Zahradní-Černovická, která splňuje platné legislativní podmínky

 

2/ zavést kamerové měření rychlosti na úseku Březenecká -Globus

 

3/ snížit rychlost na 50 km/h na úseku Březenecká -Globus

 

4/ v oblasti Št.Kpt. Kouby- Černovická použít tzv.tichý asfalt

 

Navrhujeme:

1/ odklon kamionové dopravy do průmyslových oblastí města Chomutova- např. přes nově vznikajicí estakádu u Otvic do průmyslové zony Jižní pole a napojení na dálnici D7

 

2/ přesunout rychlostní silnici 1/13 do koridoru po zaniklém železničním tělese, které vznikne přesunem hlavního nádraží do centra  a snížením počtu kolejí v oblasti Lipská – původní hlavní nádraží

 

 

 

Marie Štáfková

Daniela Misiarzova

 

 

 

 

Autor: Marie Štáfková | 8 podpisů

Více >
Za lepší Bílinu 180 podpisů

Za lepší Bílinu

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním pro odvolání starostky obce Bíliny Mgr. Zuzany
Schwarz Bařtipánové a místostarostky Ing. Marcely Dvořákové.

 

My, níže podepsaní, vyjadřujeme zásadní nesouhlas
s dosavadním vedením města Bílina starostkou Mgr. Zuzanou Schwarz Bařtipánovou a místostarostkou Ing. Marcelou Dvořákovou. Bezpečnost občanů je jednou ze základních priorit každé obce. Bohužel musíme konstatovat, že právě bezpečnost občanů se v našem městě dramaticky snižuje, což mimo jiné způsobuje odliv spořádaných občanů nejen do okolních obcí. Jedním ze základních pilířů koaliční smlouvy současného vedení města je deklarace zlepšení bezpečnostní situace ve městě, ke které se současná koalice zavázala. Opak je však pravdou, z některých částí našeho města se v posledních letech stávají lokality s prudkým nárůstem kriminality.

 

Současné vedení města se vůči snižování nebezpečnosti, zejména v lokalitě panelového sídliště Za Chlumem staví alibisticky a současnou neutěšenou situaci dokonce spíše svým nekonáním přiživuje.

 

Požadujeme, aby se starostka obce Mgr. Zuzana Schwarz
Bařtipánová a místostarostka Ing. Marcela Dvořáková vzdali svých funkcí a byly nahrazeny erudovanějšími kandidáty, kteří budou skutečně pracovat ve prospěch Města Bílina.

Autor: Jiřina Malá | 180 podpisů

Více >
Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ 466 podpisů

Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice v souladu s čl. 18 Listiny základních práv a svobod žádáme, aby:

1) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan vedla přes území krajského města Ústí nad Labem, a to konkrétně přes Ústí nad Labem - západní nádraží,

2) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan měla vlakovou zastávku v lokalitě Ústí nad Labem - západní nádraží.

 

Domníváme se, že:

1) vlaková zastávka přispěje k rozvoji města Ústí nad Labem, zvýší kupní sílu a cenu nemovitostí,

2) je povinností Ústečanů podpořit touto peticí zástupce z Ústí nad Labem, kteří za naše požadavky bojují a reprezentují tak naše postoje,

3) je vhodné využít nádraží Ústí nad Labem - západ a přilehlé brownfieldy pro účely výstavby vlakové zástavky vysokorychlostní trati a dalších souvisejících staveb, jakými jsou například parkoviště pro cestující, naopak není vhodné pro tyto stavby využívat prostory ve volné krajině v okolí jezera Milada,

4) i přesto, že petice není nejefektivnějším způsobem prosazování občanských zájmů, chceme tímto vytvořit tlak na příslušný státní orgán, který se bude, byť jen částečně, na rozhodování o celém záměru podílet.

 

Bojujme za to, aby hlas Ústečanů byl slyšet a naše město neztratilo budoucnost.

Autor: Petr Vidlák | 466 podpisů

Více >
DODATEČNÉ POVOLENÍ AREÁLU HP-PELZER ŽATEC 14 podpisů

DODATEČNÉ POVOLENÍ AREÁLU HP-PELZER ŽATEC

e-petice.cz
„Dodatečné povolení areálu HP - Pelzer, Žatec“
Posuzované dle zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů.
Oznamovatel (investor) HP-Pelzer, s.r.o., Raisova 1187, 438 01 Žatec, IČ: 405 24 604.

Toto zdroj: maps.google.com

 

ŽÁDÁME UDRŽITELNÉ ZDRAVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

 

VE ZVEŘEJNĚNÉ DOKUMENTACI JE POPSÁN NEUTĚŠENÝ STAV PROVOZŮ A ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ VE MĚSTĚ ŽATEC DŮSLEDKEM ČINNOSTÍ FIRMY HP-Pelzer, s.r.o. SOUČASNÝ PROVOZ FIRMY HP-Pelzer, Žatec NEODPOVÍDÁ PLATNÝM ZÁKONŮM A MÁ ZÁVAŽNÉ NEGATIVNÍ DOPADY NA ZDRAVÍ OBYVATEL – ÚNIKY TOXICKÝCH RAKOVINOTVORNÝCH LÁTEK DO OVZDUŠÍ A OBTĚŽUJÍCÍ NADMĚRNÁ HLUKOVÁ ZÁTĚŽ ÚZEMÍ.

Zlepšení životního prostředí může nastat až po provedení velkého množství a pro firmu HP-Pelzer, Žatec značně finančně náročných nápravných opatření. V ochraně životního prostředí platí tzv. PRINCIP PŘEDBĚŽNÉ OPATRNOSTI (§ 13 zákona o životním prostředí). Předběžná opatrnost spočívá ve vycházení z nejhorší možné varianty z těch, které mohou nastat. Na základě více než 20-ti leté zkušenosti s provozy firmy HP-Pelzer, Žatec máme právo se domnívat, že neprovede potřebná, pro firmu nákladná nápravná opatření v relativně krátkém časovém období tak, jak uvádí přepracovaná dokumentace pěti let. Obyvatelé budou i nadále vystaveni znečišťování ovzduší úniky toxických rakovinotvorných látek a obtěžováni nadměrným hlukem. Máme právo se domnívat, že státní správa nedokáže firmu HP-Pelzer, Žatec k provedení nápravných opatření donutit. Stavební úřad v Žatci nedokázal ani za několik let přinutit firmu HP-Pelzer, Žatec k výkonu rozhodnutí, kterými nařídil ukončit provozy v nezkolaudovaných objektech.

 

MY, NÍŽE PODEPSANÍ, ŽÁDÁME MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ ČR, ABY VYDALO NESOUHLASNÉ ZÁVAZNÉ STANOVISKO K DODATEČNÉMU POVOLENÍ NELEGÁLNÍCH PROVOZŮ FIRMY HP-Pelzer, s.r.o., RAISOVA 1187, 438 01 ŽATEC, IČ: 405 24 604. ŽÁDÁME O UPLATNĚNÍ PRINCIPU PŘEDBĚŽNÉ OPATRNOSTI.

DŮVODEM JE OBAVA Z TRVALÉHO POŠKOZENÍ KVALITY ŽIVOTA.

Připomínky spolku VPN 2016, z. s., Husitské nám. 3002, 438 01 Žatec, IČ: 052 31 795, zastupuje předsedkyně Ing. Ivana Vírová

Petice vložena: 01. 01. 2021 Obdrží: Ministerstvo životního prostředí ČR, Ústecký kraj, Senátor PČR MUDr. Ivo Trešl

Autor: Anna Buranová | 14 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Ústecký x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku