Vážení zástupci rady města Litoměřice,
my, rodiče dětí a zaměstnanci litoměřických mateřských škol a další dotčené skupiny, se na Vás obracíme jako na zřizovatele s naléhavou výzvou. Jsme hrubě nespokojeni s fungováním MŠ ve městě. Ze školek odcházejí kvalitní učitelky a mnoho rodičů dá raději dítě do soukromého zařízení. Jako hlavní příčinu vidíme nebezpečnou koncentraci moci v rukou jediné osoby – ředitelky M. Mejtové. Žádáme:
* ZMĚNU SYSTÉMU ŘÍZENÍ LITOMĚŘICKÝCH MŠ
* PROVEDENÍ PRŮZKUMU SPOKOJENOSTI PEDAGOGŮ A RODIČŮ
* PROŠETŘENÍ PODEZŘENÍ NA BOSSING ZE STRANY ŘEDITELKY MEJTOVÉ
* V PŘÍPADĚ POTVRZENÍ NAŠICH VÝHRAD ODVOLÁNÍ ŘEDITELKY MEJTOVÉ
Fungování 11 mateřských škol pod jediným vedením má mimo jiné tyto následky:
* Nemožnost výběru pro rodiče a děti. Školky jsou unifikované, pokud je rodič nespokojený, musí hledat v soukromém sektoru.
* Systém je zastaralý a rigidní. V mnoha případech nebere ohledy na potřeby dětí. Příkladem může být nucení dětí k odpočinku na lůžku po obědě.
* Tento systém brzdí manažerský růst perspektivních učitelek, z nichž by se za jiných okolností mohly stát ředitelky jednotlivých školek. Město přichází o kvalitní osobnosti.
Především však jde o obrovskou koncentraci moci (i zodpovědnosti) v rukou jednoho člověka.
Pod vedením ředitelky Mejtové vidíme v litoměřických MŠ:
* Vládu „silné ruky“. Rozhodování z pozice moci, která nepřipouští diskuzi. Nerespektování práva na odlišný názor. V mnoha případech máme také podezření na bossing.
* Neempatický přístup k zaměstnancům, dětem i rodičům.
* Přesouvání učitelek ze školky do školky nehledě na jejich názor a na přání dětí a rodičů.
* Mocenskou personální politiku. Pokud učitelka projeví odlišný názor, je na ni vyvíjen nátlak, který často vede až k ukončení pracovního poměru. Kvalitní učitelky odcházejí za hranice našeho města, do soukromých MŠ, či úplně opouštějí profesi.
* Nedostatečnou komunikaci směrem k rodičům. Důležité informace se často nedozvědí vůbec nebo jen „z druhé ruky“.
Jsme si vědomi, že velká část našich výhrad může být postavena do roviny „tvrzení proti tvrzení“. Některé nelze doložit jinak, než výpovědí postižených učitelek. Ty si však často nechtějí přidělávat problémy, nebo se zkrátka bojí o práci. Navrhujeme proto prošetření nezávislou institucí se zárukou anonymity. Například Mobbing free institut (www.sikanavpraci.cz).
Změny by ideálně měla iniciovat Komise výchovy a vzdělávání při Radě města Litoměřice, kde je však ředitelka Mejtová jako politická nominantka. Do posledních voleb vnímali zaměstnanci i rodiče určité politické krytí její vedoucí pozice. S tím větší nadějí jsme kvitovali změnu politického vedení města, které, jak pevně věříme, dokáže celou věc posoudit objektivně, bez minulých osobních vazeb.
Věříme, že vám záleží na tom, aby se dětem v našem městě dostávalo kvalitního předškolního vzdělávání. Doufáme, že se naším podnětem budete zabývat a shledáte, že je třeba přistoupit ke změnám, které umožní kvalitnější pedagogickou práci. Tu jsou schopni vykonávat pouze ti, kdo nežijí v neustálém strachu o místo. Zároveň to určitě ocení i rodiče a pozitivně se to projeví i u dětí.
Prosíme o sdělení vašeho stanoviska našim zástupcům M.Smejkalové a J.Kotěrovi
emaily: M.Smejkalovi@seznam.cz a kotera@centrum.cz
Samozřejmě uvítáme také osobní jednání.
V Litoměřicích dne 6. 9. 2023
Rodiče a zaměstnanci litoměřických mateřských škol
Autoři výzvy:
Mgr. Bc. Martina Smejkalová, rodič a Manažerka projektu MAP Roudnicko
Mgr. Jan Kotěra, rodič a ředitel Střediska ekologické výchovy SEVER, Litoměřice
Mgr. Vladimíra Bitalová, 45 let praxe v ltm. školství
Mgr. Hana Vocásková, rodič
Níže máte spolu se svým podpisem možnost přidat svou zkušenost s organizací a vedením litoměřických MŠ.
Autor: Martina Smejkalová | 673 podpisů
Více >Souhlas k současné podobě pergoly na dětském hřišti po rekonstrukci a rozšíření a celoobvodově zakryté proti nepřízni počasí a zamykání z důvodu ničení a odcizení obecního majetku a zdržování cizích lidí.
Autor: Milan Karel | 1 podpis
Více >Chceme zrušení diskotéky na Luně v Teplicích, protože objekt se nachází přímo mezi obytnými domy a každý víkend je tu obrovský hluk, nepořádek a nebezpečno. Policii to nezajímá a my potřebujeme klid a bezpečí.
Autor: Marie Koudelková | 7 podpisů
Více >Dobrý den,
ráda bych upozorinla na fakt, který rozhodlo 659 občanů města Mostu. Aby na rekreační ploše s vodou bylo oplocené výcvikové hřiště pro psi. Za prvé v areálu mají psi zákaz koupání. Za druhé je tam dětské hřiště a neříkám že všichni pejskaři tam nechávají po svých miláčcích exkrementy, ale je tomu bohužel tak. A také pokud by tam to hřiště bylo tak by byla jen otázka času kdy by Vaše dítě nějaký pes pokousal. Nejsem proti hřišti jako takovému ať si ho postaví jinde ale určitě ne na Benediku.
Autor: m luky | 4 podpisy
Více >Musíme si usnadnit život a dohlídnout na voňavější budoucnost!!!
Autor: Eryk Szachbazian | 1 podpis
Více >SLOVANSKÁ EVROPA FEDERACE, ZA PRÁVO LIDÍ, NÁRODŮ, KULTURY, NOVÉ BUDOUCNOSTI I SVOBODY. NEJSME EVROPSKÁ UNIE ANI NATO CO MEZI NÁS NEPATŘÍ. JSME SLOVANI A SLOVANI NAVŽDY ZŮSTANEME I SVOJE SI UBRÁNÍME.
Autor: Vaclav Businský | 2 podpisy
Více >Dobrý den spoluobčané, žijeme tady v souladu s přírodou a krásným jezerem. Chcete tady ten smrad z chemičky? Já ne, proto píši tuto petici. Už toho máme prostě dost! A ten smrad je k nežití... Čistý vzduch pro nás. Děkujeme
Autor: Kateřina Neubauerová | 3 podpisy
Více >My, níže podepsaní občané České republiky, nesouhlasíme s kácením vitálních stromů ve vrchní části ulice Truhlářova, Střekov, Ústí nad Labem a žádáme o okamžité zrušení rozhodnutí odboru životního prostředí a veřejné zakázky na kácení. Požadujeme ponechání vitálních stromů a jejich arboristické ošetření, nikoli pokácení.
Důvody nesouhlasu:
První dendrologický průzkum společnosti Envipor s.r.o doporučoval kácení pouze 8 lip, které jsou ve špatném zdravotním stavu. Ve veřejné zakázce, kterou zadal odbor dopravy a majetku města Ústí nad Labem, která je již vysoutěžena, se má pokácet 14 ks cca 60 let starých lip i přes to, že dendrologický průzkum doporučuje pouze aboristické ošetření - zdravotní řez. Nepovažujeme za správné, když se pokácí, byť jediný vitální strom v intravilánu města, a to jen z důvodu obdržení dotace na revitalizaci městské zeleně. Celosvětově lze konstatovat, že úbytek jakékoliv zeleně přispívá ke globálnímu oteplování planety Země. V tomto kontextu je ztráta poloviny aleje významným zásahem do ekosystému městské části a přímému zásahu do kvality bydlení a života v našem městě.
Autor: Jiří Kopal | 36 podpisů
Více >Petice za snížení hluku ze silnice I/13 v Chomutově
Vážený pane primátore,
obracíme se na Vás jako obyvatelé města Chomutova, především ulic Jezerní, Št.kpt. Kouby, Fügnerova, V Alejích, Černovická a ostatních přiléhajících k rychlostní silnici I/13 při průjezdu městem Chomutov od sídliště Zahradní.
V posledních letech zaznamenáváme podstatný nárůst tranzitní dopravy, která projíždí celým městem Chomutov v blízkosti obytných zón.
Rychlostní silnice I/13 byla zprovozněna v 80.letech 20.století za zcela jiných dopravních a legislativních podmínek, které již nereflektují dnešní situaci a stav poznání 21.století. Byla postavena na základě již dnes neplatných potřeb a reálií 80. let.
V uplynulých 30 letech došlo k extrémnímu nárustu dopravy na této páteřní komunikaci v Chomutově a životní podmínky obyvatel bydlících v sousedství této komunikace se každým rokem zhoršují. Dle sčítání dopravy z roku 2020 na nejvíce frekventovaném úseku Březenecká-Černovická projede 25 000 vozidel denně, což je nárůst oproti roku 2000 o 11 000 vozidel denně. Narůst je způsoben tranzitní dopravou, kamionovou tranzitní dopravou a také obchodní zónou Globus. V následujících letech se dá předpokládat další nárůst dopravy z důvodu rozšiřování obchodní zóny a výstavby logistických parků v blízkosti komunikace I/13.
Tento jev je již zřejmý výstavbou logistického parku Panattoni v Jirkově, který bude využívat společnost Amazon a další německé společnosti a lze očekávat další navýšení kamionové přepravy, která bude mířit na mimoúrovňovou křižovatku s komunikací D7 u Spořic.
Obyvatelé přilehlé bytové zástavby jsou zatěžování nadměrnou hlučnosti, což je viditelné i dle hlukové mapy Ministerstva zdravotnictví z roku 2017.
Dále jsou zatěžování prašností, exhalacemi, světelným smogem od přilehlých benzínových pump a osvětlení.
Nejvyšší podíl na hlukové zátěži má především kamionová doprava a dále neukáznění motocyklisté a řidiči, kteří překračují povolenou rychlost.
Při průjezdu kamionové dopravy jsou také přenášeny vibrace do budov.
Obyvatelé přilehlé bytové zástavby v letních měsících nemohou větrat a v noci klidně spát.
V důsledku těchto negativních jevů dochází ke snížení kvality života obyvatel, zvýšení zdravotních obtíží a znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech.
Přestože dochází k tak vysokému nárustu dopravy, tak v okolí silnice I/13 nebyla přijatá žádná významná opatření, která by hlukovou zátěž přilehlé obytné zástavby snížila. Hluk se považuje za podstatný stresor a snižuje délku života. Město Chomutov je 4. nejhlučnější město Ústeckého kraje a v kvalitě života na 190. místě a významný podíl na tom má právě silnice I/13.
Ulice Jezerní je již nyní postižena souběhem hluku ze silnice I/13 a vlakové zastávky.
Přesunem hlavního nádraží do centra Chomutova budou opět nejvíce postiženy ulice Št.kpt. Kouby, Fügnerova a V Alejích, jak je již uvedeno ve studii o vlivu na životní prostředí k tomuto projektu.
Protihluková stěna postavená v 80. letech 20. století již neplní svoji funkci a je zcela nevyhovující. V některých částech bytové zástavby zcela chybí.
Ke zmírnění všech negativních jevů žádáme:
1/ vybudování nové protihlukové stěny v úseku Zahradní-Černovická, která splňuje platné legislativní podmínky
2/ zavést kamerové měření rychlosti na úseku Březenecká -Globus
3/ snížit rychlost na 50 km/h na úseku Březenecká -Globus
4/ v oblasti Št.Kpt. Kouby- Černovická použít tzv.tichý asfalt
Navrhujeme:
1/ odklon kamionové dopravy do průmyslových oblastí města Chomutova- např. přes nově vznikajicí estakádu u Otvic do průmyslové zony Jižní pole a napojení na dálnici D7
2/ přesunout rychlostní silnici 1/13 do koridoru po zaniklém železničním tělese, které vznikne přesunem hlavního nádraží do centra a snížením počtu kolejí v oblasti Lipská – původní hlavní nádraží
Marie Štáfková
Daniela Misiarzova
Autor: Marie Štáfková | 8 podpisů
Více >Vyberte si svůj region