My,
níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že
v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb. a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí. K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.
žádáme proto, aby:
byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).
Za petiční výbor:
Hrdlořezská zvonička, spolek
IČO 28554060
Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy
v.z. Leona Hornová
Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy
V Praze 15. 6. 2022
Autor: Leona Hornová | 44 podpisů
Více >Ochranu zvířat proti týrání v ČR upravují zákony č. 166/1999 Sb., 246/1992 Sb. a jeho novela č. 77/2004 Sb.
Za týrání se považuje mimo jiné:
"vyvolávat bezdůvodně nepřiměřené působení stresových vlivů biologické, fyzikální nebo chemické povahy", "zacházet se zvířetem, přepravovat je nebo je pohánět způsobem, který vyvolává nepřiměřenou bolest, utrpení nebo poškození zdraví anebo vede k jeho neúměrnému fyzickému vyčerpání".
Tyto zákony platí i pro jatka. I když je nepředstavitelné, že by jakékoli welfare mohlo vést k pohodě zvířat jdoucích na smrt, přesto musí být jatka organizována a vybavena tak, aby ušetřila porážené zvíře utrpení.
I to naprosté minimum ochrany, které výše uvedené zákony zvířatům poskytují, však bývá porušováno, jak je dokumentováno např. nedávno uvedeným dokumentem „Svědectví: Pravda, která měla zůstat skryta“.
Videozáznamy z anonymního zdroje jednoznačně prokazují, že na jatkách Hrabětice soustavně dochází k hrubému porušování zákona. Už tak vystresovaná a vyděšená zvířata jsou po utrpení z chovu a následného transportu předmětem dalšího týrání a nesprávného zacházení.
Na základě těchto záznamů požadujeme, aby byla Jatka Hrabětice uzavřena a osoby, které jsou za týrání odpovědné, byly pohnány k odpovědnosti.
Autor: Ctirad Mihule | 914 podpisů
Více >Žádáme o otevření zoologických zahrad, které mají být opět uzavřeny údajně z epidemiologických důvodů. Venkovní prostory zoo lze přirovnat k parku. Počty návštěvníků v tomto období nejsou vysoké, jsou však významným zdrojem příjmu každé zoo. Určitě lze nastolit taková opatření, aby nedocházelo ke kumulaci vyššího množství lidí na malé ploše.
Autor: Radek Malý | 1 podpis
Více >
Říkáme NE prodloužení tramvajové trati na Lesnou!
Proč?
1. Není to přínosem pro severní část Lesné, tramvaj bude opět jen zajíždět do Čertovy rokle.
2. Původní plán bylo tramvaj prodloužit přes Seifertovu až na Majdalenky. Proti tomu byla radnice. Tohle by bylo řešení přímého spojení z Lesné do centra bez přestupů.
3. Stačí protáhnout trolejbus, který končí na Kohoutové, je to levnější řešení a větší přínos! Lidé by se dostali bez přestupu do centra. Původní cena prodloužení tratě byla 800 mil. Kč, při dnešních cenách se vyšplhá klidně až na 1 mil. a výš.
4. Budou pokáceny vzrostlé stromy od Merhautové až po Čertovu rokli!
5. Na rohu Okružní a tř. Gen. Píky vyroste nevzhledná protihluková zeď.
6. Musí se zbourat Pool Grill před Teslou.
Původně to mělo být prodloužení tramvaje po Seifertově na Majdalenky, Haškovu a Fillovu. To se zásahem radnice zmařilo a teď je z toho propojka bez velkého reálného přínosu za miliardu!
Autor: Danuše Krupicová | 50 podpisů
Více >Petice ze dne 8. 7. 2022 za Více parkovacích míst v Jablonci nad Nisou
adresovaná Zastupitelstvu Statutárního města Jablonce nad Nisou
My, níže podepsaní občané Jablonce nad Nisou, požadujeme, aby byl v našem městě rozšířen počet parkovacích míst.
Petiční výbor:
Ondřej Bašus, Boženy Němcové 3656/4, Jablonec nad Nisou
Petr Mikula, Jizerská 3567/8, Jablonec nad Nisou
Jiří Vondráček, Wolkerova 1891/22, Jablonec nad Nisou
Lukáš Pleticha, Průmyslová 1631/4, Jablonec nad Nisou
Členy petičního výboru zastupuje:
Ondřej Bašus, Boženy Němcové 3656/4, Jablonec nad Nisou
Odůvodnění:
Stávající stav parkovacích míst je vzhledem k počtu občanů města Jablonec nad Nisou hluboce podprůměrný. Lidé občas parkují i na zakázaných místech a mimo jiné ohrožují i volný průjezd vozidel IZS..
Na území města se nachází spousta pozemků soukromých i městských, které by se daly pro tyto účely využít.
Jedním z inspirativních příkladů je nemovitost na území Mšena nad Nisou - budova bývalého Alberta, ve kterém by mohlo vzniknout dvoupatrové parkoviště pro rezidenty. Z poplatků za parkování by bylo možné náklady na rekonstrukci a provoz parkoviště financovat. Nově vzniklé místo nabízí i možnost umístění solárních panelů pro jeho efektivnější provoz.
Další ideálním místem pro výstavbu parkovacích míst je plánovaný dopravní terminál v centru města.
Autor: Ondřej Bašus | 4 podpisy
Více >Chtěla bych požádat lidi co mají své drahé polovičky za mřížemi, aby podepsali tuto petici... blíží se koronavir a ne jen to, ale i válka na Ukrajině nás dostala tady v ČR na dno. Vše se zdražuje a to asi nebude konec...tedy maminky samoživitelky prosím o podpis taky prosím, aby to vzalo ministerstva Spravedlnosti do svých rukou. Doufám že ne Zeman, nejhorší prezident ČR..tedy žádám aby byla vyhlášena amnestie alespoň půlroční za předčí maření úředního rozhodnutí,,nedbalky ,alimenty...zavírejte vrahy ,násilníky a ne lidi, které se dostali třeba ne svou vynou od rodiny.
Autor: Natali Csakova | 1 podpis
Více >Žádám všechny obyvatele, vlastníky, turisty a všechny slušné příchozí o podpis této petice. My slušní občané atd. nechceme ve svém okolí a v okolí svých nemovitostí, které jsou v řádech milionů vidět nepřizpúsobivé občany a vůbec ne, aby zde žili! Zákon který zakázal bezdoplatkové zóny nás chránil! Přijďte se všichni podívat jak to zde v centru Karlových Varů vypadá! Chceme znovu zavést bezdoplatkové zóny a chceme, aby tito lidé, kteří nechodí a nechtějí chodit do práce ani do školy, nedostávali ani korunu zdarma od státu z našich peněz! Ty mercedesy, taxíky a nákupy až domů s tím vůbec nekorespondují! Děkuji za všechny.
Autor: Jan Kubát Kubát | 1 podpis
Více >Souhlasím, aby bylo činěno maximální možné úsilí k zachování, obnově a rozvoji SDH sítě v naší společnosti, neboť považuji její úlohu v mnohých oblastech telekomunikačního sektoru za nezastupitelnou.
Autor: Josef Kratochvíle | 1 podpis
Více >Jelikož v Ústí nad Labem dálková autobusová doprava byla úplně ukončena v roce 2017, od té doby se není možné dostat prostřednictvím autobusové dopravy dále než do Děčína/Teplic.
Můj návrh by byl zařídit/prodloužit tyto linky.
Ze stávajicí linky
550908: Litoměřice - Praha. Linku upravit tak, aby začínala v Ústí nad Labem. (Ústí nad Labem - Litoměřice - Praha)
Udělat další spoje do okolních vzdálených měst.
Autor: Dominik Ličko | 1 podpis
Více >Vyberte si svůj region