Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích 10 podpisů chybí 490

Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích

My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.

Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).

Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:

- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována

- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)

- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů

Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.

Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:

Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:

- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví

- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů

- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí

- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech

- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele

- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu

- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla

- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.

Návrhy možných opatření:

1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili

nebo

2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo

3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo

4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)

Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.

Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.

Za petiční výbor:

Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Příloha – Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

Autor: Roman Stibinger | 10 podpisů

Více >
Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS 5769 podpisů chybí 14231

Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS

Dobrý den,

ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.

Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy

s chůzí, řečí a motorikou.

Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.

Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.

To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.

Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.

Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.

Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).

Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.

Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.

V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu

z jeho odebrání.

Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.

Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.

 

Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová

 

Autor: Kateřina Šmídová | 5769 podpisů

Více >
Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR 3 podpisy chybí 99997

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR bez zvýhodňování monopolních struktur lékárenských řetězců

 

pro: Parlament České republiky – obě komory:

      - Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR

      - Senát Parlamentu ČR

 

Datum: 31. října 2023

 

Petiční výbor, zastupuje: PharmDr. Lucie Nedopilová, bytem: Černokostelecká 154/27a, 251 01 Říčany

 

Petice, kterou požadujeme, aby vláda ČR, resp. MZČR, zajistili rovnou dostupnost léčiv ve všech lékárnách bez rozdílu a současně bez narušování soutěže mezi lékárnami.

 

My, občané,

požadujeme celkovou reformu současného nefunkčního systému regulace trhu s léčivy a stanovování cen a úhrad u regulovaných léčivých přípravků.

 

Aktuálně navržené změny z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR neřeší situaci s nedostatkem léčiv, a jen působí stylem „vytloukání klínu klínem“. Možným důsledkem přijetí těchto změn, je diskriminace až zánik nezávislých lékáren, které poskytují zdravotní služby na vesnicích a malých městech a zvýhodňování řetězcových struktur v lékárenství (monopolizace systému).

 

Požadujeme zajistit transparentní prostředí, ve kterém nemocný spoluobčan (pacient) předem zná doplatky na předepsaná léčiva, které jsou stejné ve všech lékárnách v celé ČR tak, jak je to běžné ve většině zemí EU. Lékař bude schopen pacientovi tyto doplatky předem sdělit již při předepisování v ordinaci a tím budou tyto platby pod veřejnou kontrolou.

 

Požadujeme, aby byly doplatky u stejných léčivých přípravků stejné, bez ohledu na místo, typ lékárny či jakoukoliv jinou příslušnost či propojenost lékárny se zdravotnickým zařízením nebo kapitálovým vlastníkem či distributorem.                   

 

Požadujeme, aby stát garantoval rovné podmínky pro poskytování lékárenské péče, a především tím garantoval i širokou a všeobecnou dostupnost léčiv pro všechny obyvatele, kteří je potřebují, bez ohledu, zda žijí na vesnici či ve městě.

 

Požadujeme zásadní a kompletní reformu legislativy zabývající se regulací trhu s léčivy a plateb od zdravotních pojišťoven, které jako jediné mají právo vstupovat do jednání s výrobci léčiv, a šetřit tak finanční prostředky systému. Nikoliv tak, aby dodatečné zisky některých provozovatelů plynuly mimo systém zdravotnictví, mimo území ČR a do daňových rájů.             

 

Požadujeme radikální změny po vzoru vyspělých zemí EU, které systém lékárenské péče potřebuje, a které jsou dlouhodobě odkládány a bagatelizovány. Lékárna je jedním ze základních a nejdostupnějších zdravotnických zařízení i v oblastech, kde chybí primární lékařská péče. Je také jediným zařízením, které dokáže individuální přípravou zajistit náhradu některých výpadkových léků.

 

Požadujeme také řešení dlouhodobého podfinancování systému veřejných lékáren, které zohledňuje vývoj inflace. Současný stav a navržené legislativní úpravy zásadně ohrožují existenci nezávislých lékáren, zejména na venkově a malých městech – nechceme jejich zánik, podobně jako u již nikdy neobnovených ambulancí lékařů, zaniklých obchodů, pošt či restaurací.  

--------------------------------------------------------

více informací o petici naleznete zde:

info@peticelekarnici.cz

nebo na webu: http://www.vasilekarnici.cz

 

Autor: Lucie Nedopilová | 3 podpisy

Více >
Petice proti zákazu CBD v ČR 3334 podpisů chybí 996666

Petice proti zákazu CBD v ČR

Nesouhlasíme s návrhem MZe týkajícím se zákazu prodeje potravin a potravinových doplňků obsahujících CBD na území ČR.

 

Podle tiskové zprávy ministerstva zemědělství mají být produkty s obsahem CBD zakázané k prodeji a nebude si je tak možné již zakoupit. 

(kompletní vyjádření MZe je zde:  https://eagri.cz/public/web/mze/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/x2023_ministerstvo-zemedelstvi-informuje-o.html )

 

S tímto návrhem rozhodně nesouhlasíme, protože nikoliv všechny konopné produkty s obsahem CBD a dalších kanabinoidů splňují definici tzv. „nové potraviny“, navíc existenci dlouhodobého používání výrobků produkovaných tradičními postupy z tradičně používaných částí rostliny konopí setého není potřeba na území ČR dodatečně prokazovat.

 

Při materializaci rizik množství CBD v doporučené denní dávce potraviny/doplňku stravy neexistují důvody pro zákaz či zastavení uvádění na trh a takové omezení uvádění potravin a potravinových doplňků  s obsahem CBD na trh je zcela v rozporu s Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020 (o který se paradoxně samo Ministerstvo zemědělství ve své argumentaci opírá). Doporučené denní dávkování u potravin a potravinových doplňků znamená příjem CBD v řádu jednotek mg CBD /denně, identifikovaná rizika se týkají dávkování v řádech jednotek tisíc mg denně, kdy při aplikaci takového přístupu by byla nebezpečnou v zásadě každá potravina resp. chemická látka.

 

Zákazem uvádění produktů na trh opatřením obecné povahy v ČR  vzniká nerovnovážné postavení soutěžitelů a je omezen volný pohyb zboží a služeb v rozporu s články 34 a 36 Smlouvy o fungování EU a články 78 a 79 Rozsudkem Evropského soudního dvora ve věci C- 663/18 ze dne 19.11.2020, neboť ve Francii dochází k registraci CBD produktů jako doplňků stravy splňujících konkrétní parametry % obsahu CBD, limitu příjmu denní dávky CBD pod 50 mg denně a již dnes běžně aplikovaným limitem na THC v podobě akutní referenční dávky.

 

Vyzýváme vládu ČR, aby s ohledem na výše uvedené přijala řešení, které přinese z jedné strany dostatečnou úroveň bezpečnosti potravin a ochrany spotřebitele a z druhé zajistí další fungování odvětví v legální sféře, tedy výrobci a distributoři jasně nastavené mantinely a měřitelné limity a stát evidenci a dohled na trhem a příjmy do státního rozpočtu. Zejména spotřebitelé mají mít rovnocenné podmínky v rámci jednotného trhu EU a jasně definovaný přístup k produktům, které poptávají a používají, protože řadě z nich pomáhají a dnes si již bez nich nedovedou představit spokojené každodenní fungování. 

 

Takovým řešením je dle našeho názoru nastavení dočasného rámce s registrací produktů jako potravinových doplňků s konkrétním vymezením jejich parametrů (zejména % obsahu CBD a limitu denní dávky v řádu nižších desítek CBD denně při dodržení limitů THC) s trváním do doby nalezení finálního řešení na úrovni EU, neboť při rychlosti rozhodovacích a schvalovacích procesů na úrovni EFSA je nutné mezidobí pokrýt řešením na národní úrovni, přitom konzistentním s vývojem v jiných státech.  

Autor: Ondřej Šťovíček | 3334 podpisů

Více >
Česká ambasáda do Jeruzaléma! 343 podpisů

Česká ambasáda do Jeruzaléma!

My, níže podepsaní, vyzýváme vládu a Parlament České republiky, aby rozhodli o přestěhování velvyslanectví České republiky v Izraeli z Tel Avivu do Jeruzaléma a povýšili tak tamní diplomatické zastoupení na plnohodnotné velvyslanectví.

Současné barbarské útoky palestinských teroristů nenechávají nikoho na pochybách, že skutečným cílem těchto organizací není vytvoření dvou států, v nichž by Židé a Arabové mohli žít v míru a bezpečí, nýbrž genocida Židů a jejich vyhnání z jejich historické domoviny. To platí nejen pro Hamás, ale také Fatáh a celou Organizaci pro osvobození Palestiny, jak dosvědčují jejich charty i jejich dlouhodobé chování. S takovými partnery nelze vést žádná mírová jednání.

Pokrytectví mezinárodního společenství, které po léta upírá Izraeli jako jedinému státu na světě právo určit si své hlavní město, je nejen nenormální, ale ve světle těchto skutečností nemravné. Ve snaze ustupovat údajným zástupcům palestinského lidu ve skutečnosti pomáhají udržovat při životě genocidní vize těchto krvežíznivých teroristů. Mír v oblasti nenastane, dokud se Palestinci nevzdají těchto šílených snů a nesmíří se s existencí Izraele.

Varování, která zaznívala při přesunu velvyslanectví Spojených států a dalších zemí do Jeruzaléma, se ukázala jako planá, protože byla vedena strachem před násilím. Chlácholením teroristů však ještě nikdy nebylo míru dosaženo, jak dobře víme z vlastní nedávné historie.

Přesunutí velvyslanectví v této pohnuté době bude jasným signálem, že podporujeme právo Izraele na existenci, a dlouhodobě podpoří všechny mírumilovné síly v regionu. Vyzýváme naše představitele, aby v této chvíli projevili odvahu a vůli k pravdě.

 

Mojmír Kallus, Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém

Denis Doksanský, Sion školy Hradec Králové

Jan Kubalčík. Konzervativní strana

Autor: Mojmír Kallus | 343 podpisů

Více >
Pomozte nám zastavit výstavbu u parku Zahrádky! 2012 podpisů

Pomozte nám zastavit výstavbu u parku Zahrádky!

Bez rychlého zásahu zmizí u Rokytky zeleň i chránění živočichové!

Vyzýváme zodpovědné politiky a úředníky, aby urychleně zabránili další výstavbě v unikátním zeleném srdci rozvojových Vysočan. Nenechme zničit úrodnou půdu, vzrostlé stromy a domov chráněných živočichů. Další byty mohou vyrůst na rozsáhlých okolních brownfieldech po bývalých továrnách. Proč ničit zeleň, které máme kolem sebe stále méně?

V rozvojových Vysočanech (podél Kolbenovy a Poděbradské ulice) jsou ve výstavbě tisíce bytů. Do roku 2035 zde má bydlet více než 45 tisíc obyvatel, což odpovídá krajskému městu Karlovy Vary. Park Zahrádky, jediný přírodní park v této čtvrti, už dnes slouží nejen tisícům místních občanů, ale je i oblíbenou výletní destinací mnoha rodin z Prahy a středních Čech. To vše na území necelých 5 hektarů, tedy méně než poloviny rozlohy obdobných centrálních parků na Proseku nebo Černém Mostě s menším počtem obyvatel.

Stále platný, ale absolutně zastaralý územní plán z roku 1999 nechrání unikátní zelené plochy a nenabízí odpovídající koncepci rozvoje veřejného prostoru čtvrti. Naopak umožňuje, aby jediné klidné místo bylo znovu zahlceno těžkou technikou, prachem a hlukem a cestu mezi novou školou a parkem opět ohrožovala stavba a těžká doprava. Přitom nový návrh pražského územního plánu zelené centrum meandru Rokytky chrání jako zeleň. Jeho schválení je však v nedohlednu.

Důrazně odmítáme plán výstavby na pozemcích původních zahrad v meandru parku Zahrádky, zejména na místě poslední funkční zahradní kolonie ČZS 99 (parcelní čísla 1805/1 a 1805/3, k. ú. Vysočany)!

Jde o plíce naší čtvrti, zeleň, která nám pomáhá vyrovnat se s klimatickými jevy a dopady aktuální výstavby domů na život nás všech. Bez ní budou v létě Vysočany ještě rozpálenější. Podporu města by neměly mít soukromé zisky, ale veřejný zájem, včetně možnosti využívat zeleň pro rozvoj místní komunity.

Proto žádáme:

1. Zastavení veškerých zásahů majitele nebo developera JRD, zabránění plánované necitlivé demolice v období vegetace, kácení stromů a odnětí úrodné půdy ze zemědělského půdního fondu. Projekt bytové výstavby nerespektuje potřeby místních obyvatel a přináší do centra lokality jen zátěž. Ohrožuje ekologickou rovnováhu a celistvost celého území, včetně chráněných živočichů, i bezpečnost páteřní pěší promenády mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova.

2. Okamžitou změnu Územního plánu na zastavitelných pozemcích původní zahradní kolonie na nezastavitelnou “zeleň městskou a krajinnou" (ZMK), jež povede ke splnění Klimatického plánu hl. m. Prahy v souladu s již několik let navrhovaným Metropolitním plánem HMP a obnovení funkce významného biocentra (L2/89) Prahy 9, jak žádají občané již v petici z roku 2021 (MHMP 518848/2022).

3. Získání pozemků zahradní kolonie zpět do veřejného vlastnictví (zejména pozemky 1805/1, 1805/3, k. ú. Vysočany) ve prospěch občanů Prahy a jejich ochranu jako veřejné zeleně s nenahraditelnou ekologickou funkcí v rámci naší čtvrti.

Pomozte nám svým podpisem zabránit nenávratnému zničení lokality, která je pro mnohé obyvatele i návštěvníky Vysočan zeleným ostrůvkem uprostřed města.

Více informací najdete na www.parkzahradky.cz.

Zde najdete také důvody, které vedly k výzvě, a odpovědi na často kladené dotazy.

Podpořte nás na Darujme.cz (https://www.darujme.cz/projekt/1207610)

nebo nabídněte jinou pomoc na info@parkzahradky.cz.

Za podpis, sdílení e-petice i jakoukoli další podporu předem děkujeme.

Autor: Monika Domincová | 2012 podpisů

Více >
Za záchranu Hasskovi ulice v Třebíči 7 podpisů

Za záchranu Hasskovi ulice v Třebíči

My, majitelé přilehlých nemovitostí, obyvatelé města Třebíče, ostatní uživatelé ulice Hasskova v Třebíči prostřednictví této petice

žádáme vedení města Třebíče o realizaci změny stavby před dokončením, která by respektovala nejen naše uživatelské potřeby, ale zejména i bazální principy uplatňované při řešení městských veřejných ploch, tzn. užitnost, pobytovou a v dopadech ekonomickou atraktivitu, historický kontext a krásu ve významu obecném.

Dosažení optimálních (chápeme, že občas i protichůdných) cílů spatřujeme v realizaci těchto změn a úprav konečného řešení projektu:

▪ chápat vymezenou plochu de facto jako pěší zónu sdílenou, tzn. preference pěších ne však zcela na úkor automobilizace, což obnáší možnost výhradně vymezenému vjezdu a parkování,

▪ vyloučení jakýchkoliv oblouků a vlečných křivek z půdorysu území — úprava veřejných ploch historických měst (a ulice Hasskovy zejména) ve své podstatě není stavbou dopravní, ale občanskou,

▪ oddělení „silnice” od chodníků jen ležatými kamennými obrubníky bez jakéhokoliv výškového rozlišení — tímto je umožněno jakékoliv další užívání plochy (volný pohyb, zahrádky u podniků, lavičky apod.),

▪ doplnit veřejný prostor o zeleň městského charakteru, výsadba jedné řady stromů (např. javor mléč globosum — lze stříhat a tvarovat) na osluněné straně ulice — jde o trend ochlazování jader měst, zadržování vlhkosti, pobytový komfort a navíc typický prvek historických měst,

▪ ponechat v části ulice vyhrazené parkování pro majitele nemovitosti, a to zejména ty na severní straně (lichá org. č.) a v jihovýchodním cípu (č. org. 22 a 24), kteří nemají jinou možnost přístupu do svých objektů,

▪ majitelům ostatních nemovitostí zařídit vyhrazený vjezd přes závoru z Komenského náměstí.

Celé znění petice je umístěno ve facebookové skupině - " Baráčníci Hasskova Třebíč" 

Autor: Michal Vystrčil | 7 podpisů

Více >
Petice za změnu návrhu rekonstrukce ulice Jankovcova 22 podpisů chybí 186

Petice za změnu návrhu rekonstrukce ulice Jankovcova

Jsme obyvatelé a rezidenti Holešovic, kteří považují parkování za součást kvality života v našem okolí. Chystaná rekonstrukce ulice Jankovcova přinese významnou ztrátu parkovacích míst, což považujeme za zásadní problém.

 

Problém:

Stávající návrh dle Studie Jankovcova předpokládá změnu příčného parkování na podélné v celém úseku od Dělnické po Argentinskou. Tím dojde ke ztrátě 208 parkovacích míst. Tato změna zásadně ovlivní komfort bydlení a dostupnost parkování pro rezidenty. Ačkoli bude mít rekonstrukce významný dopad na život obyvatel, studie nebyla nikdy představena občanům k připomínkám.

 

Naše požadavky:

1) Zajistit změnu projektu tak, aby byla zachována příčná parkovací stání alespoň v úseku od zastávky MHD V Přístavu po Přístavní ulici.

2) Zařadit oblast dopravy a parkování do Strategie MČ Praha 7, která v současné době tuto oblast zanedbává.

 

Vyzýváme místní úřady k přehodnocení tohoto návrhu v zájmu zachování kvality života obyvatel Holešovic.

 

V Praze dne 18. 9. 2023

 

Petiční výbor:

Jiří Hejnic, Přístavní 1190/55, Praha 7

Pavlína Lacková, Milady Horákové 685/14, Praha 7

Zdeněk Matoušek, Jankovcova 29, Praha 7

Zdeňka Polterová, Osadní 1, Praha 7

Petr Mairych, Milady Horákové 685/14, Praha 7

 

Více informací: www.peticejankovcova.cz

Autor: Jiří Hejnic | 22 podpisů

Více >
Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves 210 podpisů chybí 290

Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves

Dne 26. 6. 2023 přijalo Zastupitelstvo MČ Praha 22 usnesení UZ-42-3/23 o změně území bývalé skládky „Hliník“ z původní kategorie SO (nezastavitelné území) na VV (Veřejná vybavenost – území, které je možné zastavět). Tento krok vnímáme jako velice nebezpečný z důvodů níže, rozsah změny v ploše 165 tis. m2 jako bezdůvodně velký a samotný proces schválení MČ, bez nezbytných studií, jako nestandardní.

 

My, níže podepsaní občané

1. Nesouhlasíme s takto zásadním rozšířením zastavitelné plochy (celkově se změna týká 165 tis. m2) na úkor dnes nezastavitelné plochy oddechu. Žádáme proto MČ Praha 22 o revokaci usnesení UZ-42-3/23, které souhlasilo s touto změnou. Dále žádáme Magistrát hl. m. Prahy o zamítnutí takové změny.
2. Požadujeme vypracování expertního geologického průzkumu s následnou diskusí nad vhodností takové území převádět na plochu typu VV.
3. Požadujeme před případným schvalováním podobné změny zpracovat územní studii na základě studií, průzkumů a participace veřejnosti, které potvrdí základní potřeby MČ, občanů, nezbytné vazby a kapacity daného území.
4. Podporujeme zajištění nových ploch pro veřejnou vybavenost v naší MČ, ale pouze za následujících podmínek:

a) MČ má vyvíjet úsilí, aby veřejná vybavenost byla budována především v kombinaci s bytovou zástavbou v řadě rozvojových ploch v dané lokalitě, které jsou již dnes určeny pro smíšené funkce, namísto zástavbou čistě bytovými projekty bez veřejné vybavenosti (město krátkých vzdáleností).
b) Změna nezastavitelné plochy na plochy veřejné vybavenosti by měla proběhnout jen v minimálním a odůvodněném rozsahu, odhadem to může být jen 10-25 % z předmětné plochy 165 tis. m2.

POZN.: Např. cca 15 tis. m2 je plocha všech pozemků ZŠ U Obory vč. několika budov a hřiště.

c. MČ nejdříve zajistí studie konkrétních projektů veřejné vybavenosti a až pro konkrétní záměry a pozemky zajistit změnu územního plánu.
d. Jelikož většina pozemků dotčených touto změnou je v soukromém vlastnictví, MČ pro plochy vybrané dle bodu 4.c. před zahájením procesu změny ÚP uzavře se všemi vlastníky budoucí kupní smlouvy.

5. Jelikož dochází k uvolňování kontaminantů, požadujeme vypracování postupu pro případ „havárie“ na skládce spojené se zvýšeným uvolňováním nebezpečných látek. A požadujeme též o vypracování postupu informování obyvatelstva.

 

Odůvodnění našich požadavků a rizika dané změny územního plánu:

1. Předmětné pozemky dnes dle Územního plánu patří do ploch s omezenou zastavitelností sloužící rekreaci, oddechu a sportu. Jejich změna na plochy zastavitelné je obvykle nevratný krok. Navíc nezvykle velký rozsah navržené plochy VV znamená riziko, že nadbytečné plochy budou v budoucnu změněny na plochy s komerčním využitím, např. pro bydlení, a znovu vytvoří tlak na veřejnou vybavenost.
2. V minulosti byla lokalita využívána jako skládka nebezpečného odpadu z nedalekých provozů státních podniků Léčiva, Barvy a laky, Teplárna Malešice a další. Pod navážkou zeminy z pozdější rekultivace se tak ukrývá nebezpečná směs chemických látek.
3. Aktuálně je území stabilizované a monitorované v systému SEKM (Systém evidence kontaminovaných míst pod Ministerstvem životního prostředí – viz odkaz https://www.sekm.cz/portal/areasource/details/73425002/ ). Probíhají pravidelné odběry a vyhodnocení spodních vod na 11 sondách v lokalitě i přilehlém okolí. Dle závěrů uvedených v SEKM jsou na některých místech překročeny limity kontaminantů v klidovém režimu, voda není ani k závlaze.
4. Lze předpokládat, že stavební činností (s následnou zátěží budov plánovaných v lokalitě skládky) dojde k narušení rovnováhy podzemních vod a hrozí jejich kontaminace uloženými toxickými látkami do okolí, stejně tak zvýšená infiltrace toxických látek do povrchových vod, především Pitkovického a Říčanského potoka. To je v naprostém rozporu se záměrem změnit území na kategorii VV (školy, nemocnice apod.).
5. Dramaticky ubývá nezastavitelných ploch oddechu v MČ Praha 22.

6. Pokud nebude dodržen požadavek na včasné uzavření smluv s vlastníky pozemků dle požadavku v bodě 4.d, tato změna pouze výrazně zvýší hodnoty pozemků v soukromých rukou, ale MČ nebude mít jistotu, zda a za jakou cenu tyto pozemky pro realizaci svých projektů získá.          

Autor: Zdeněk Herštík | 210 podpisů

Více >
Petice na zachování sjezdovky na Červeném kameni 178 podpisů chybí 4822

Petice na zachování sjezdovky na Červeném kameni

My, níže podepsaní občané nesouhlasíme s rozhodnutím zastupitelstva města Kopřivnice ze dne 22. června 2023 ukončit provoz lyžařských vleků a uzavřít tak kopřivnickou sjezdovku na Červeném kameni, která byla doposud jedním z městských sportovišť a žádáme revizi tohoto rozhodnutí.

Odůvodnění:

Jde o překvapivé rozhodnutí, které působí jako nepromyšlené, nedobře odůvodněné, velmi unáhlené a v konečném důsledku zmatečné.  Souvisí zřejmě se změnou ředitele správy sportovišť, který po svém nástupu provozoval lyžařský areál pouze jeden rok.
Městu chybí jasně zpracovaná koncepce sportu, a to i rekreačního. Což mnohá města i obce zpracované mají. Je samozřejmě chvályhodné podporovat sportovní oddíly, ale je potřeba také myslet na občany, kteří sportují pouze rekreačně. Je zřejmé, že velká část současného zastupitelstva preferuje spíše jiné sporty a nemá k lyžování zásadní vztah. Nezájem vedení města je však znatelný již po několik volebních období.
Ačkoli se město prezentuje jako „Zdravé město“, které podporuje aktivní život obyvatel a ve svém Strategickém plánu v cíli B.3 výslovně zmiňuje zkvalitňování infrastruktury a zvýšení informovanosti o možnostech sportovních aktivit, zde se zachovalo zcela v rozporu s těmito deklarovanými cíli. Toto rozhodnutí o zrušení sjezdovky padlo velmi podivným způsobem a nebralo v potaz názory občanů, respektive ani jejich názor nezjišťovalo. Rozhodnutí padlo těsně před prázdninami, nebylo projednáno na veřejnosti, nebyla provedena žádná anketa, mnoho členů z koaličních stran o tom ani nevědělo. Celkově je zde zjevná nedostatečná konstruktivní komunikace ze strany vedení města, a to i s lyžařským oddílem. Na druhou stranu jsou některé pokusy vedení města o zdůvodnění tohoto rozhodnutí značně zavádějící až nekompetentní.
Uzavření areálu bude mít dopad na zvýšení nákladů na lyžařské kurzy pořádané pro děti a mládež, které organizují základní školy a například i DDM Kopřivnice. Poklesne dostupnost tohoto sportu zejména pro nízkopříjmové obyvatele a rodiny s dětmi.

Doplnění:

V našem městě se podařilo hodně věcí zlepšit a vybudovat, ale v posledních letech postupně upadal zájem zastupitelstva o fungování, propagaci, rozvoj a zachování areálu sjezdovky. Ze strany vedení města se stalo lyžování v Kopřivnici okrajovým sportem. Přitom, mnoho obyvatel města Kopřivnice a jeho okolí na sjezdovce vyrostlo, poznalo své protějšky, našlo přátele.

Troufáme si říct, že kdyby se sjezdovce dostalo trochu více pozornosti, nikdy by k jejímu zrušení nedošlo, protože by místní obyvatelé dostatečně ocenili možnost tohoto sportu přímo v Kopřivnici. Je možné nalézt funkční modely a získat zkušenosti s provozem tohoto typu sportoviště v obecní správě. Například nedaleko v Rybí. Nebo v Hlubočkách u Olomouce, kde je i sedačka, se lyžuje každoročně v průměru 90 dní. Letos to bylo dokonce 95 dní. Přitom areál je ve výšce od 288-370 m nad mořem.

Jsme si vědomi nákladů na provozování sjezdovky, ale vyzýváme město ke hledání dodatečných finančních prostředků například v nadacích a jiných zdrojích. Je poněkud zarážející, kolik město může utratit při renovaci centra, kde je řada okázalých stavebních prvků. Věříme, že město potřebné finanční zdroje může nalézt.

Praktikování sjezdového lyžování je velkým přínosem pro celé tělo a udržování se v dobré tělesné kondici. Podporuje funkci svalů, posiluje svalový aparát a zlepšuje svalovou souhru zvláště pak intersegmentálního systému, který má vliv na posturální stabilitu a dobrou rovnováhu. Z dostupných studií je potvrzen celkově prospěšný vliv sjezdového lyžování na zdraví jedince a vliv rovnováhových schopností na prevenci úrazů. U dětí se navíc při lyžování rozvíjejí jejich pohybové schopnosti.

Autor petice: Miroslav Chalupa, dlouholetý člen lyžařského oddílu a jeho oddílového výboru

Email: petice.koprivnice@seznam.cz

Autor: Miroslav Chalupa, Miroslav Gilar | 178 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj