Vážení zástupci rady města Litoměřice,
my, rodiče dětí a zaměstnanci litoměřických mateřských škol a další dotčené skupiny, se na Vás obracíme jako na zřizovatele s naléhavou výzvou. Jsme hrubě nespokojeni s fungováním MŠ ve městě. Ze školek odcházejí kvalitní učitelky a mnoho rodičů dá raději dítě do soukromého zařízení. Jako hlavní příčinu vidíme nebezpečnou koncentraci moci v rukou jediné osoby – ředitelky M. Mejtové. Žádáme:
* ZMĚNU SYSTÉMU ŘÍZENÍ LITOMĚŘICKÝCH MŠ
* PROVEDENÍ PRŮZKUMU SPOKOJENOSTI PEDAGOGŮ A RODIČŮ
* PROŠETŘENÍ PODEZŘENÍ NA BOSSING ZE STRANY ŘEDITELKY MEJTOVÉ
* V PŘÍPADĚ POTVRZENÍ NAŠICH VÝHRAD ODVOLÁNÍ ŘEDITELKY MEJTOVÉ
Fungování 11 mateřských škol pod jediným vedením má mimo jiné tyto následky:
* Nemožnost výběru pro rodiče a děti. Školky jsou unifikované, pokud je rodič nespokojený, musí hledat v soukromém sektoru.
* Systém je zastaralý a rigidní. V mnoha případech nebere ohledy na potřeby dětí. Příkladem může být nucení dětí k odpočinku na lůžku po obědě.
* Tento systém brzdí manažerský růst perspektivních učitelek, z nichž by se za jiných okolností mohly stát ředitelky jednotlivých školek. Město přichází o kvalitní osobnosti.
Především však jde o obrovskou koncentraci moci (i zodpovědnosti) v rukou jednoho člověka.
Pod vedením ředitelky Mejtové vidíme v litoměřických MŠ:
* Vládu „silné ruky“. Rozhodování z pozice moci, která nepřipouští diskuzi. Nerespektování práva na odlišný názor. V mnoha případech máme také podezření na bossing.
* Neempatický přístup k zaměstnancům, dětem i rodičům.
* Přesouvání učitelek ze školky do školky nehledě na jejich názor a na přání dětí a rodičů.
* Mocenskou personální politiku. Pokud učitelka projeví odlišný názor, je na ni vyvíjen nátlak, který často vede až k ukončení pracovního poměru. Kvalitní učitelky odcházejí za hranice našeho města, do soukromých MŠ, či úplně opouštějí profesi.
* Nedostatečnou komunikaci směrem k rodičům. Důležité informace se často nedozvědí vůbec nebo jen „z druhé ruky“.
Jsme si vědomi, že velká část našich výhrad může být postavena do roviny „tvrzení proti tvrzení“. Některé nelze doložit jinak, než výpovědí postižených učitelek. Ty si však často nechtějí přidělávat problémy, nebo se zkrátka bojí o práci. Navrhujeme proto prošetření nezávislou institucí se zárukou anonymity. Například Mobbing free institut (www.sikanavpraci.cz).
Změny by ideálně měla iniciovat Komise výchovy a vzdělávání při Radě města Litoměřice, kde je však ředitelka Mejtová jako politická nominantka. Do posledních voleb vnímali zaměstnanci i rodiče určité politické krytí její vedoucí pozice. S tím větší nadějí jsme kvitovali změnu politického vedení města, které, jak pevně věříme, dokáže celou věc posoudit objektivně, bez minulých osobních vazeb.
Věříme, že vám záleží na tom, aby se dětem v našem městě dostávalo kvalitního předškolního vzdělávání. Doufáme, že se naším podnětem budete zabývat a shledáte, že je třeba přistoupit ke změnám, které umožní kvalitnější pedagogickou práci. Tu jsou schopni vykonávat pouze ti, kdo nežijí v neustálém strachu o místo. Zároveň to určitě ocení i rodiče a pozitivně se to projeví i u dětí.
Prosíme o sdělení vašeho stanoviska našim zástupcům M.Smejkalové a J.Kotěrovi
emaily: M.Smejkalovi@seznam.cz a kotera@centrum.cz
Samozřejmě uvítáme také osobní jednání.
V Litoměřicích dne 6. 9. 2023
Rodiče a zaměstnanci litoměřických mateřských škol
Autoři výzvy:
Mgr. Bc. Martina Smejkalová, rodič a Manažerka projektu MAP Roudnicko
Mgr. Jan Kotěra, rodič a ředitel Střediska ekologické výchovy SEVER, Litoměřice
Mgr. Vladimíra Bitalová, 45 let praxe v ltm. školství
Mgr. Hana Vocásková, rodič
Níže máte spolu se svým podpisem možnost přidat svou zkušenost s organizací a vedením litoměřických MŠ.
Autor: Martina Smejkalová | 648 podpisů
Více >Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR
Požadujeme zavedení kamerových systémů na všech jatkách v České republice bez výjimky. Naše požadavky na změnu legislativy se opírají zejména o následující skutečnosti:
Kamerové systémy by mohly odradit od špatného a násilného zacházení se zvířaty, podporovaly snahu dodržovat správné postupy a předešly situacím, kdy se ke konzumentům dostane maso z nemocného zvířete (viz. situace v Polsku). Domníváme se, že spotřebitel by měl vědět, co jí a jakým procesem si zvíře před smrtí prošlo.
Kamery požadujeme na místech vykládání či vyhánění zvířat z transportního vozu, předporážkového ustájení zvířat a na místech usmrcování, vykrvení a následného stahování z kůže, vyvrhování a zbavování se jednotlivých částí těla.
Požadujeme, aby byl celý tento proces živě vysílán na webových stránkách jednotlivých jatek tak, aby se na něj kdokoliv mohl kdykoliv podívat. Vzorem může být např. společnost Hollandia, která pod heslem „jsme průhlední” vysílá online každou z částí svých činností.
Kamerové systémy neukončí utrpení na jatkách, ale budou cenným nástrojem běžným spotřebitelům k tomu, aby věděli, jak je nakládáno se zvířaty, které konzumují. Jatka nedovolují exkurze a jejich budovy jsou uzpůsobeny tak, že se nikdo nemá šanci o jejich činnosti nic dozvědět. Zvířata jsou odkázána na vůli zaměstnanců. Z pořízených záběrů a výpovědí zaměstnanců vyplývá, že jsou v některých případech zvířatům chvíle před smrtí znepříjemňovány.
Inspirací může být Francie a Velká Británie, kde jsou kamerové systémy na jatkách již zavedeny.
My, níže podepsaní, souhlasíme s textem Petice za zavedení kamerových systémů na všech jatkách v ČR.
Petice ke stažení: https://bit.ly/2SWyymf
Autor: Zvířata Nejíme | 35737 podpisů
Více >Dobrý den,
ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.
Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy
s chůzí, řečí a motorikou.
Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.
Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.
To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.
Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.
Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.
Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).
Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.
Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.
V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu
z jeho odebrání.
Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.
Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.
Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová
Autor: Kateřina Šmídová | 5597 podpisů
Více >Endometrióza je druhé nejčastější gynekologické onemocnění, při kterém se tkáň podobná děložní sliznici vyskytuje i jinde v těle, než pouze v děloze.
Endometriózu má 1 z 10 žen v reprodukčním věku, což odpovídá 190 milionům žen na celém světě a zhruba 250 tisícům žen v České republice. Diagnóza tohoto onemocnění trvá v průměru 7 až 10 let.
Typickými symptomy jsou bolestivá a silná menstruace, bolestivé vyprazdňování, bolesti podbřišku, bolestivý sex a neplodnost…
Chceš, aby bylo v České republice více center specializujících se na endometriózu a tím se zkrátila doba diagnostiky? Chceš, aby byla endometrióza uznána jako závažné onemocnění a aby proběhla reforma úhradového systému léčby? Chceš, aby se zlepšila prevence a povědomí o tomto onemocnění? Chceš, aby se přestala bagatelizovat bolestivá menstruace?
MY TO CHCEME TAKY!
Chceme, aby zákonodárci udělali nutné změny a pomohli tak ženám s endometriózou ke kvalitnějšímu životu.
Chceme, aby se o endometrióze mluvilo, protože ženské zdraví není jen otázkou žen, ale CELÉ POPULACE!
Podepiš naši petici Za zdravé dělohy se kterou se vydáme v dubnu 2023 do poslanecké sněmovny.
Čím více podpisů se nám podaří získat, tím větší šanci na úspěch máme!
Děkujeme za Tvůj čas
Pacientská organizace ENDO talks CZ, z.s.
www.endotalks.cz
Autor: Barbora Pospíšilová | 1534 podpisů
Více >Výrobce: Opavia – http://www.opavia-lu.com
Váha: 31g
Cena: 8,- Kč
Energetická hodnota: 2315 kJ / 553 kcal (100 g)
Proč už se nevyrábí vlnky? Odpověď mi zaslali přímo od výrobce MONDELEZ:
Vážený pane Volhejne,
děkujeme Vám za e-mail. Reakcí a názorů našich spotřebitelů si velmi vážíme. Naše portfolio výrobků podléhá neustálé obměně. Řídíme se zde průběžným průzkumem trhu a zájmu našich zákazníků.
Bohužel sušenky Vlnky byly dříve součástí našeho portfolia. V současné době o jejich znovuzavedení na českém a slovenském trhu neuvažujeme, přesto věříme, že v našem portfoliu najdete stejně kvalitní výrobky.
Vaši připomínku ohledně těchto sušenek jsme předali odpovědnému oddělení ke zvážení.
Se srdečným pozdravem
Petra Seifertová
Nesouhlasím proč obměňovat nějakou výrobu když to byly nejlepší sušenky na Českém trhu!
Podepsáním této petice si zavzpomínáme na tyto výborné sušenky a doufám že to MONDELEZ donutí třeba i obnovit výrobu.
Autor: Petr Volhejn | 2474 podpisů
Více >Žádáme a prosíme o odebrání týraných psů rumunským žebrákům, kteří na ně lákají kolemjdoucí a vybírají peníze.
Skupina žebráků se svými bernardýny jezdí po městech České republiky, kde zubožené psy horkem a hladem nutí celé dny sedět na ulici. Vyhladovělí psi jsou lákadlo, je s nimi násilně jednáno a slouží pouze jako věc k výdělku. Veterinární správa případ uzavřela jako podezření na porušení zákona na ochranu zvířat proti týrání, za které žebrákům teď hrozí pokuta. Než ovšem dojde ke správnímu řízení, mohou být žebráci i s týranými psy někde v zahraničí a týrání bude nadále pokračovat.
Jedná se o dospělé jedince i malá štěňata, kteří jsou bez ohledu tomuto peklu denodenně vystaveni. Pojďme se pokusit udělat maximum.
Autor: Kateřina Hermanová | 877 podpisů
Více >My, níže podepsaní, si přejeme, aby se české pohřebnictví otevřelo změnám ve prospěch větší svobody jednotlivce a udržitelného přístupu k životnímu prostředí. Věříme, že i tento často opomíjený obor by se měl dočkat pozornosti, aby nadále neztrácel krok s potřebami moderního člověka a naopak šel naproti hodnotám, které dnešní společnost zastává.
Je to již více než 100 let, kdy byla na českém území přijata kremace jako způsob pohřbení. Od této doby se pohřebnictví žádné výrazné změny nedočkalo, což je dáno z velké části tím, že i téma smrti jako takové bylo vytlačeno z veřejné diskuze na okraj společenského zájmu. Až ve světle dnešní doby, v níž se lidé učí o smrti mluvit a přijímat ji, se dostalo v západním světě přijetí novým metodám pohřbení, které dávají jednotlivci i jeho blízkým větší prostor pro vyjádření myšlenek a hodnot v rámci pohřebního rituálu.
Ten se v současné době nachází v krizi, kdy obřad v krematoriu či na hřbitově volí čím dál méně lidí, z čehož vyplývá, že jeho soudobé pojetí je mnohým z nás vzdálené. Věříme, že přijetí těchto nových i staronových způsobů pohřbení, může mít na společnost pozitivní dopad právě v tomto ohledu - každý dostane možnost odejít z tohoto světa způsobem, který je nejblíže jeho přesvědčení, což povede k smysluplnějším posledním rozloučením napříč společností.
Důležitým pilířem je pro nás osobní svoboda. Jsme toho názoru, že lidé by měli mít v tak intimní otázce, jako je odchod z tohoto světa, největší možnou volnost. Odvoláváme se tím na článek 10 odst. 2 zákona č. 2/1993 Sb., dále jako “Listina základních práv a svobod”, ve spojení s čl. 9 sdělení č. 209/1992 Sb., Úmluvy o ochraně lidských práv a svobod., jenž zaručují právo na soukromý život, pod nějž judikatura Evropského soudu pro lidská práva podřadila i právo na pohřbení blízkých osob.
Dožadujeme se také změn ve prospěch udržitelnosti. Nárok na příznivé životní prostředí vyplývá z čl. 35 odst. 1 Listiny základních práv a svobod. V kontextu doby, kdy směřujeme jako česká společnost na základě Pařížské dohody, zveřejněné sdělením č. 64/2017 Sb. m. s., k uhlíkové neutralitě, nám přijde důležité dovolit lidem učinit krok tímto směrem i ve věci jejich poslední stopy. Z tohoto hlediska nejsou současné legální metody pohřbení ideální. U nás tolik oblíbená kremace s sebou v tuto chvíli nese několikanásobně vyšší uhlíkovou stopu než její nové alternativy. I na druhou legální metodu pohřbení, tedy pohřeb do země, klade podle nás zákon zbytečné nároky, jenž jsou na úkor její šetrnosti. Jsme toho názoru, že stát by občanům neměl odpírat přístup k moderním udržitelným metodám pohřbení a ani k metodám dávno tradičním a prostým.
Současný zákon o pohřebnictví proto považujeme za příliš restriktivní a zastaralý. Jsme přesvědčeni, že jeho znění by mělo projít revizí, jelikož v současné podobě dostatečně nereaguje na změny, které se od jeho přijetí udály napříč společností, a to ani v rámci dosud přijatých novel.
My, níže podepsaní, se tímto vyslovujeme pro otevření seriózní debaty o přijetí nového zákona o pohřebnictví, který rozšíří možnosti pohřbení a souvisejícího rituálu. Zároveň svým podpisem vyjadřujeme svůj zájem o to, aby byly tyto změny následně aplikovány v praxi. Věříme, že takové kroky mohou prospět každému z nás jako jednotlivci i naší společnosti jako celku.
Autor: Poslední stopa z.s. | 50 podpisů
Více >My, občané ČR protestujeme proti povinné platbě koncesionářských poplatků ČT a ČR.
Tato média již dávno neplní funkci veřejnoprávní a nezávislou. Podávají nám nepravdivé informace zejména o politickém dění a nabízejí nám pokleslou zábavu.
Na programy se nedá dívat a proto považujeme za nemorální požadovat od celého národa povinnou platbu!
Požadujeme možnost dobrovolně si zvolit,komu budeme svoje peníze posílat, tak ,jak je to v okolních státech!
Stavíme se plně za pana prezidenta a žádáme naši vládu a zákonodárce o změnu zákona!
Autor: Helena Ulčaková | 79 podpisů
Více >PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním Parlamentu České Republiky My, níže podepsaní občané České Republiky, prostřednictvím této petice žádáme o projednání a následné zrušení zákona č. 348 ze dne 5. srpna 2005 o rozhlasových a televizních poplatcích a o změně některých zákonů. Prostřednictvím této petice usilujeme o zrušení televizních a rozhlasových poplatků. Předem děkujeme. S pozdravem PhDr. Miroslav Sládek
Každý občan naší země musí platit pravidelně a to pod hrozbou obrovských trestů televizní a rozhlasové poplatky. A co za ně občané dostávají?
Pravidelnou dávku demagogie, lží a manipulace. Nedozvědí se sice jedinou objektivní informaci o dění ve společnosti, vývoji politické a ekonomické situace nebo světovém dění. Z televizní obrazovky a rozhlasových přijímačů se line proud nehorázností. Úplně nejhorší však je, že tento proud je hlavně zaměřen na děti a mladou generaci. Ty je totiž nejsnazší infikovat lží, zmanipulovat a vymývat jim mozky. Poslední výkon České televize na Déčku, tedy kanále určeném těm nejmenším vyvolává u každého myslícího člověka mrazení v zádech.
Na pozadí hodně barevného prostředí nějakého kouzelného lesa, nebo jeskyně čarodějnice zní masové skandování Sieg Heil a projevu nejspíše Adolfa Hitlera, jiná čarodějnice vnucuje dětem, že ten řečník je třeba zlý jenom proto, že mu někdo ublížil nebo že to má geneticky zakodováno. A následuje ještě větší nehoráznost a přímo zločin na dětské mysli. Proti zlu, vykládá čarodějnice, se nemá bojovat, ale léčit jej objímáním. Následovaly komentáře, které žádaly jediné, zrušit poplatky za televizní a rozhlasové vysílání.
Proto zveřejňujeme petice s touto žádostí.
Podepisujte, posílejte, předáme do parlamentu a na vládu, samozřejmě i na Hrad.
Všichni společně dosáhneme změny k lepšímu.
Jak postupovat:
Zde si prosím stáhněte PETICI s podpisovým archem. Vytiskněte ji. Lidem a Vašim přátelům ve Vašem okolí prosím nechte podepsat. Vyplněný podpisový arch zašlete na adresu sekretariátu : SEKRETARIÁT SPR - RSČ Palackého třída 148, 612 00, Brno
Příloha - Listina základních práv a svobod Čl. 18
(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi. Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním Úvodní ustanovení
§ 1 (1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)
§ 2 Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.
§ 3 Petiční výbor (1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem) (3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
§ 4 Shromažďování podpisů pod petici (1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen. (2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat. (3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku. (4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
§ 5 Podání a vyřízení petice (1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat. (2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal. (3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení. Společná ustanovení
§ 9 Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.
Autor: David Brázda | 480 podpisů
Více >Vyberte si svůj region