Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 3711 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

L'auteur: Jan Sychra | 3711 podpisů

En savoir plus >
Petice na podporu stávajícího vedení   ZŠ a MŠ Libešice 105 podpisů

Petice na podporu stávajícího vedení ZŠ a MŠ Libešice

Vážení rodiče, příznivci školy ZŠ a MŠ  Liběšice.

 

Obec Liběšice, jakožto zřizovatel, vyhlásil výběrové řízení  na pozici ředitele školy. Mohla by tedy nastat situace, kdy dojde k výměně  vedení naší školy.

 

 Touto cestou chceme p.řediteli Táborskému vyjádřit podporu nás, rodičů, kteří rozvoj  školy vnímáme velmi pozitivně  a  rádi bychom, aby v této cestě pokračoval dále.

 

 Mgr. Jan Táborský udělal pro naši školu obrovský kus práce, který my,  rodiče, ani v celém jeho rozsahu nevidíme. Z toho, co je pro nás jasně zřetelné, můžeme uvést  např. výukový program Začít spolu, budování moderních multimediálních  učeben, stabilizaci pedagogického sboru, vytváření příjemného klimatu pro žáky i zaměstnance, zvelebování školních  prostor, budování nového  hřiště pro MŠ, zapojení  žáků školy  do různých  projektů, mimoškolních aktivit a mnoho dalšího.

 

Pan ředitel  má vizi, jakým směrem a  způsobem  školu nadále  rozvíjet. A my ho na této cestě chceme jednoznačně podpořit .

 

 Jako rodiče žáků školy se na vás obracíme

s žádostí o  vyjádření podpory pro setrvání pana
Mgr. Jana Táborského ve funkci ředitele naší  školy .

                                             

Markéta Wagnerová                                       

Michaela  Livoncová                                            

Eva Pařízková

L'auteur: Markéta Wagnerová | 105 podpisů

En savoir plus >
Petice za dřívější odchod do důchodu pracovníků v přímé obslužné péči 1390 podpisů chybí 610

Petice za dřívější odchod do důchodu pracovníků v přímé obslužné péči

My všichni (většinově ale ženy) níže podepsaní apelujeme na ty, kteří o tomto rozhodují, abychom my, pracovníci v přímé obslužné péči, mohli jít dříve do tzv. důchodu, než je dosažení věku (cca) 65 let.

Důvodem pro dřívější odchod do důchodu je dle našeho názoru to, že naše profese, služba lidem, starším a povětšinou nemocným, je psychicky, ale hlavně fyzicky velmi náročná. A kdo tuto práci vykonává delší čas, 10, 15 nebo 20 let a je již ve věku 55 let a více, má sám již své zdravotní problémy, které také vyplynuly z výkonu tohoto povolání. Toto, dá se říct poslání, vykonáváme rádi, většina ji dělá srdcem a naplňuje nás to, ale nedá se to ani tak dělat na úkor svého zdraví.

Proto žádáme posuzující a rozhodující orgány, aby přehodnotily náš věk, kdy budeme moci odejít do zaslouženého důchodu, abychom si odpočinuli a měli ještě sílu a čas postarat se o naše rodiče a radovat se z našich vnoučat. Předem děkujeme za to, že se tímto důležitým tématem budete zabývat a doufáme, že se rozhodnete správně.

S pozdravem,

všichni pracovníci přímé obslužné péče.

 

Ráda bych poukázala na článek, který se věnuje kategorizaci prací u pracovníků v sociálních službách. Autorka uvádí rizikové faktory a negativní jevy, které jsou spojeny s touto prací, a zaměstnavatelé je často podceňují. Ke kategorizaci prací se nepřistupuje zodpovědně v plném rozsahu, dokumentace BOZP je nevyhovující, odborně způsobilá osoba k zajišťování úkolů v prevenci rizik často neumí stanovit specifika práce a jejích rizikových faktorů. 

(Použit první odstavec článku)

https://www.bozpinfo.cz/zarazeni-praci-do-kategorii-v-socialnich-sluzbach-v-domovech-pro-seniory?fbclid=IwAR13JQbDeycU8acGUNmTEu1LUb8kpvIzzCMHbAJSqOktTglFCkynbt1TwDw

L'auteur: Hana Malá | 1390 podpisů

En savoir plus >
Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna 642 podpisů

Petice občanů za realizaci komunikace D43 jako plnohodnotného obchvatu celého Brna

Tato petice navazuje na dosud řádně neukončené projednání „Petice občanů proti stavbě rychlostní komunikace R43 po trase tzv. německé dálnice v úseku Kuřim-Bystrc-Troubsko“, kterou podepsalo více než 37 tisíc občanů.

TEXT PETICE:
My, níže podepsaní občané, NESOUHLASÍME s trasováním transevropské komunikace „43“ přes obydlené oblasti Brna a POŽADUJEME, aby tato komunikace byla trasována jako plnohodnotný obchvat CELÉHO Brna.

Odůvodnění:

1. Realizací komunikace R43 jako průtahu přes Brno by došlo k zavlečení další tranzitní transevropské dopravy do města, což je v přímém rozporu s veřejným zájmem.

2. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo ke zvýšení hladiny hluku a vysokým emisím škodlivin v hustě obydlených oblastech.

3. Je nutné dodržovat zákonné hygienické limity, ty však jsou např. v Brně-Bosonohách již dlouhodobě překračovány. 

4. Realizací komunikace 43 jako průtahu přes Brno by došlo k nenávratnému znehodnocení rekreační oblasti Brněnské přehrady, která poskytuje široké rekreační možnosti všem obyvatelům Brna a okolí.

5. Jihomoravským krajem zveřejněná „Územní studie nadřazené dálniční a silniční sítě v jádrovém území OB3 metropolitní rozvojové oblasti Brno“, která má sloužit jako legalizační dokument průtahové varianty, je vadná a vzhledem k rozsahu problémů a vad v této studii nemůže sloužit pro účely volby trasování komunikace 43.

6. Existuje k lidem i životnímu prostředí šetrná a přitom dopravně efektivní varianta plnohodnotného obchvatu celého Brna, která by nezatěžovala obydlené oblasti a poskytovala účinné oddělení tranzitní dopravy.

7. Je povinností minimalizovat dopady lidské činnosti na obytné a klidové oblasti v Brněnské aglomeraci. Tyto oblasti je nezbytné chránit pro nás, naše děti a další generace.

Požadujeme proto:
1. Jednoznačné odmítnutí trasování 43 jako průtahu Brnem a neprodlené zastavení a ukončení všech prací na přípravě 43 v této variantě.

2. Zahrnutí plnohodnotného obchvatu celého města Brna do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a do Územního plánu města Brna, a to v trase dle aktuální verze „Optimalizované“ varianty, tj. s trasováním v tzv. Boskovické brázdě.


Za petiční výbor Jana Pálková, Opálkova 16, 635 00 Brno

 

L'auteur: Jana Pálková | 642 podpisů

En savoir plus >
PETICE ZA OBNOVU PRŮJEZDNOSTI ULICE NA HVĚZDÁRNĚ PRO OBYVATELE MĚSTSKÉ ČÁSTI 25 podpisů

PETICE ZA OBNOVU PRŮJEZDNOSTI ULICE NA HVĚZDÁRNĚ PRO OBYVATELE MĚSTSKÉ ČÁSTI

 

 My, níže podepsaní petenti, nesouhlasíme s návrhem Městské části ze dne 21.12.2023 na místní úpravu v ulici Na Hvězdárně, který se materializoval v podobě opatření obecné povahy vydaném ÚMČ Praha 16 ze dne 18.1.2024, kdy byla ulice Na Hvězdárně ve své horní části zjednosměrněna. 

Domníváme se, že: 

1. zvolený postup není ve veřejném zájmu na kvalitní dopravní obslužnost pro rezidenty MČ ze směru od Pražského okruhu, je vhodné zachovat obyvatelům MČ možnost příjezdu přes ulici Na Hvězdárně; 

2. zjednosměrnění části ulice Na Hvězdárně přivádí veškerou dopravu včetně staveništní do centra MČ přes objízdné trasy, zejm. kolem základní školy ve Velké Chuchli, kde žádné omezení neplatí; 

3. je správné omezit dopravní tranzit přes MČ, ale nikoli na úkor běžných občanů MČ. 

 

Žádáme vedení MČ Velká Chuchle, aby bezodkladně projednalo a podalo návrh na změnu místní úpravy provozu tak, aby zaručovalo všem obyvatelům MČ obousměrný průjezd ulicemi Na Hvězdárně a Na Lahovské. 

Petiční výbor: 

Mgr. Markéta Votavová Adlerova 623/9 159 00 Praha – Velká Chuchle 

Eva Flegelová Kopalova 583/16 159 00 Praha – Velká Chuchle 

Doc. MUDr. Marek Šetina CSc. Adlerova 587/27 159 00 Praha – Velká Chuchle 

L'auteur: Romana Vaňková | 25 podpisů

En savoir plus >
Petice proti usurpování práva hovořit jménem všech občanů důchodového věku 1 Signature chybí 9999

Petice proti usurpování práva hovořit jménem všech občanů důchodového věku

Vážení vrstevníci, spoluobčané důchodového věku,

 

v posledních týdnech a měsících sledujeme se vzrůstající nevolí skutečnost, že určitá část českého politického spektra si osobuje právo hovořit jménem všech občanů důchodového věku, a dokonce se jich pod záminkou jejich údajného „ožebračování“ zastávat.

Tato zjednodušující generalizace není (nejen) dle našeho názoru na místě. My jako důchodci – i valná většina našich přátel a známých srovnatelného věku – si ožebračováni nepřipadáme, jakkoliv připouštíme, že finanční situace řady důchodců není dobrá, zčásti jejich vlastním (ne)přičiněním, zčásti v důsledku okolností, které nemohli ovlivnit.

Pokud bychom o nějaké zastání stáli, zcela určitě bychom je nehledali u panoptikálních figur z hnutí ANO či SPD. První z nich svoji nekompetentnost prokázali již dostatečně, druzí k tomu ještě nedostali příležitost (a doufáme, že se jí nikdy nedočkají). Obě strany svojí agresívní rétorikou nezřídka hraničící se šířením poplašných zpráv přispívají k rozkolu ve společnosti a mezigeneračním třenicím.

Nechceme prodat úděl našich dětí a vnoučat za mísu čočovice, navíc hrazenou ze státní kasy.

K činnosti současné vlády máme řadu výhrad a rozhodně s ní stoprocentně nesouzníme. Odmítáme však, aby nás důchodce proti ní jako politický klacek využíval subjekt, s nímž nesouzníme už vůbec, protože jeho vláda by ve srovnání se současnou představovala mnohem apokalyptičtější alternativu.

Pokud se s našimi názory uvedenými v této petici ztotožňujete, prosíme vás o její podpis:

L'auteur: Jiří Mareš | 1 Signature

En savoir plus >
Petice  za revitalizaci veřejného prostoru hlavních dopravních tahů v Plzni 2 Signatures

Petice za revitalizaci veřejného prostoru hlavních dopravních tahů v Plzni

My, níže podepsaní, tímto žádáme příslušné orgány a složky Statutárního města Plzně, IČ 00075370, o urychlenou přípravu a realizaci opatření k revitalizaci veřejného prostoru v oblasti hlavních dopravních tahů v Plzni směřující k:

- celkovému zklidnění automobilové dopravy;

- výraznému zvýšení nyní minimálního podílu ploch   veřejné zeleně a k průběžné péči a údržbě o ně

- všestranně vyváženému vyřešení vztahu jednotlivých druhů dopravy včetně současného nevyhovujícího vzájemného vztahu dopravy pěší a cyklistické (v to počítaje elektrokola, elektrokoloběžky a podobné moderní/módní druhy dopravy).

Máme za to, že poslední dobou zprovozněné komunikace, například silnice I/20 (v úseku I/27 až II/231) a II/215 (propojení silnic I/20 a I/26, tzv. západní okruh), zprovoznění záchytných parkovišť (například P+R Dobřanská, P+R náměstí Emila Škody, P+G Kotkova ulice) a další připravovaná opatření snížila dopravní zátěž některých dopravních tahů natolik, že je možné přistoupit k intenzivní přípravě a následné postupné realizaci opatření směřujících k tomu, aby se z původně tranzitních tras staly třídy plné zeleně a života.

Zároveň se domníváme, že vhodně zvolená opatření umožní další kvalitativní rozvoj revitalizovaných oblastí a jejich nejbližšího okolí a přispějí ke všestrannému zvýšení kvality života včetně zvýšení kvality bydlení, zvýšení bezpečnosti a rozvoje podnikání.

Poznámka: Tato petice vznikla v reakci na četné požadavky rozšířit Petici za revitalizaci oblasti ulic Skvrňanská a Přemyslova (nebyla podána) na celé území města.

L'auteur: Jiří Krýsl | 2 Signatures

En savoir plus >
Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na 64 podpisů

Ne zastavování sportovišť aneb zachovejme sportovní areál Erpet Smíchov vedle železničního mostu na

Vyzýváme politickou reprezentaci, aby, s ohledem na obyvatele města, neumožnila změnu územního plánu ze sportoviště na komerčně zastavitelnou plochu a jednala s vlastníkem pozemku o možném rozvoji v rámci aktuálně platného účelu – tedy sportovního využití (detailní popis problematiky naleznete níže).

 

Jak můžete nyní pomoci vy?

Nejvíce tím, že fyzicky přijdete a vyjádříte svůj názor na zásadním jednání Výboru pro územní rozvoj ZHMP, kde bude na programu právě projednání změny územního plánu pro toto sportoviště (Z 3205/14 - Šemíkův břeh). Nejspíše se bude jednat o úterý 19. 3. 2024 nebo 16. 4. 2024 (sledujte náš FB). Právě výbor dává stanovisko pro rozhodnutí našim magistrátním zastupitelům, kteří mají budoucnost sportoviště plně ve svých rukou.

Dále podepište online petici a přijďte na zasedání Zastupitelstva MHMP, kde bude změna územního plánu na programu (Z 3205/14 - Šemíkův břeh).

 

Zastavění sportovního areálu Erpet Smíchov v ploše téměř tří hektarů na břehu Vltavy by znamenalo nevratnou ztrátu nejen pro Smíchov, ale pro celou Prahu.

Sportoviště bylo historicky využívané především jako fotbalové hřiště (od roku 1957), v roce 1980 přibyla sportovní hala, následně přestavěna na golfové centrum, postupně přibyly tenisové kurty a další sportovně-rekreační plochy. V období koronavirové pandemie byl areál novým majitelem SEBRE, a to i přes sportovní poptávku, záměrně uzavřen pro sport.

Na Smíchově vzniká mnoho nových developerských projektů a počet obyvatel této čtvrti se v následujících letech zvýší přibližně o třetinu, tedy cca 10 000 lidí. To nejen enormně zvedne poptávku po sportovních a rekreačních plochách v blízkém okolí, ale také významně zkomplikuje stav už nyní kapacitně přetížené veřejné i individuální dopravy. Na zmiňované území a jeho rekreační funkci proto nelze nahlížet izolovaně lokálně, ale je nutné jeho účel posuzovat komplexně ve vztahu k celému území Smíchova, a to zejména v budoucnu.

V předmětné lokalitě proto v žádném případě není důvodné obětovat prostor určený pro sport a rekreaci komerční zástavbě. Toto místo je unikátní svou polohou a je to poslední větší plocha v okolí určená pro sport. Magistrátní zastupitelé by tak neměli existující sportoviště nechat nevratně zastavět. Naopak, měli by sportovní aktivity podporovat a budovat další. Oblast u řeky je pro rekreaci a sport ideální, jak říká i magistrátem schválená Koncepce pražských břehů, kterou zpracoval IPR v roce 2014.

 

Děkujeme za vyjádření i vašeho názoru,

 

Spolek Za lepší Smíchov

www.zalepsismichov.cz

www.facebook.com/zalepsismichov

Termíny zasedání Výboru pro územní rozvoj ZHMP a program (hledejte: Z 3205/14 - Šemíkův břeh): www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/primator_a_volene_organy/zastupitelstvo/vybory_zastupitelstva/archiv_zpravy_z_vyboru_zastupitelstva/volebni_obdobi_2022_2026/rok_2023_2026/vybor_pro_uzemni_rozvoj_zhmp/index.html

L'auteur: spolek Za lepší Smíchov | 64 podpisů

En savoir plus >
Petice proti plánovanému provedení objízdné trasy do Želče 223 podpisů Objectif atteint

Petice proti plánovanému provedení objízdné trasy do Želče

Na letošní rok je naplánována oprava mostu přes železnici do Želče u Měcholup. Dojde tedy k úplnému uzavření jediné příjezdové cesty do obce, náhradní objízdná trasa je plánována přes ostatní komunikaci, která je v havarijním stavu. Dle údajů z projektové dokumentace, na základě které byla uzavřena smlouva s dodavatelskou firmou, bude část objízdné trasy opravena recyklátem, v druhé části bude opraveno 25 výtluků. V úseku dlouhém cca. 1 km dojde k rozšíření komunikace na 3 metry.

Takto navržené úpravy považujeme za zcela nevyhovující z těchto důvodů:

- současné navrhované řešení omezí dojezd složek integrovaného záchranného systému a prodlouží ho téměř o dvojnásobek – a to jen v případě volného průjezdu objízdné trasy, což vzhledem k šířce komunikace nebude vždy možné (po komunikaci budou jezdit autobusy, zemědělské stroje, v době sklizně i kamionová doprava)

- linková autobusová doprava je nyní zajišťována spojem 415, který na své trase do/z Prahy získá více než 20 minutové zpoždění, navrhované opravy objízdné trasy nebudou pro autobusovou dopravu dostačující (především kvůli šířce komunikace)

- místní komunikace v obci, která by měla být využívána jako objízdná, je úzká, nepřehledná, bez chodníků a možnosti vyhnout se projíždějícím vozidlům (silnice je využívána dětmi a důchodci jako komunikace pro chodce)

- navrhovaným řešením dojde k zamezení přístupu občanů Želče na sportovní hřiště (včetně členů tělovýchovné jednoty, která má hřiště ve správě a zodpovídá za jeho údržbu)

- v obci chybí základní občanská vybavenost (plnohodnotný obchod, lékař, škola, školka), občané by museli několikrát denně využívat nedostatečně opravenou objízdnou trasu (zvýšené opotřebení vozů ve vlastnictví občanů obce, vyšší náklady všech občanů na dopravu do zaměstnání, škol a dalších institucí, časová náročnost)

1. Požadujeme zajištění dopravně inženýrského opatření provedením provizorního přemostění. Toto bylo požadováno již v květnu 2022, do dnešního dne jsme neobdrželi stanovisko proč tato varianta nebyla provedena.

2. V případě nemožnosti realizovat objížďku přes mostní provizorium, požadujeme zřízení objízdné trasy pro rychlou záchrannou službu a osobní automobily přes viadukt "ke mlýnu". Objízdná trasa by v tomto případě byla cca. 700 metrů.

3. Žádáme vedení městyse Měcholupy o sjednání nápravy a hájení zájmů občanů Želče.

L'auteur: Lenka Kořínková | 223 podpisů

En savoir plus >
Tu veux un changement? Commence ici!
  • Crée
  • Soutiens
  • Partage
Créer une pétition

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj