Říkáme NE prodloužení tramvajové trati na Lesnou!
Proč?
1. Není to přínosem pro severní část Lesné, tramvaj bude opět jen zajíždět do Čertovy rokle.
2. Původní plán bylo tramvaj prodloužit přes Seifertovu až na Majdalenky. Proti tomu byla radnice. Tohle by bylo řešení přímého spojení z Lesné do centra bez přestupů.
3. Stačí protáhnout trolejbus, který končí na Kohoutové, je to levnější řešení a větší přínos! Lidé by se dostali bez přestupu do centra. Původní cena prodloužení tratě byla 800 mil. Kč, při dnešních cenách se vyšplhá klidně až na 1 mil. a výš.
4. Budou pokáceny vzrostlé stromy od Merhautové až po Čertovu rokli!
5. Na rohu Okružní a tř. Gen. Píky vyroste nevzhledná protihluková zeď.
6. Musí se zbourat Pool Grill před Teslou.
Původně to mělo být prodloužení tramvaje po Seifertově na Majdalenky, Haškovu a Fillovu. To se zásahem radnice zmařilo a teď je z toho propojka bez velkého reálného přínosu za miliardu!
L'auteur: Danuše Krupicová | 55 podpisů
En savoir plus >Vyzývám všechny chovatele domácího zvířectva ve městech a obcích Jihomoravského kraje k podpoře petice za zákaz používání výbušné zábavní pyrotechniky v katastrech obcí Jihomoravského kraje.
Každoročně zejména v poslední den roku jsou desetitisíce psů, koček, králíků, slepic a dalšího domácího zvířectva vystavovány obrovskému stresu z ohlušujících explozí výbušné zábavní pyrotechniky, často s fatálními nebo dlouhodobými následky.
Považujeme takovéto nezodpovědné chování ze strany mentálně nedospělých spoluobčanů za úmyslné týrání zvířat a žádáme jeho postavení mimo zákon.
L'auteur: Jiří Gazda | 11 podpisů
En savoir plus >My, níže podepsaní občané Bučovic – městské části Vícemilice prostřednictvím této petice žádáme, aby byla ve Vícemilicích vybudována železniční stanice pro osobní vlaky.
Stanice by byla vybudována na existující železniční trati Brno hl. nádraží – Veselí nad Moravou, na traťovém úseku Bučovice – Nesovice. A to přímo ve Vícemilicích v části železnice vedle stávajícího železničního přejezdu. Železniční stanice obyvatelům Vícemilic výrazně zlepší přístup do centra Bučovic, Brna i do dalších měst. V současnosti se plánuje stavba „Elektrizace Blažovice – Veselí nad Moravou“. Stavba železniční zastávky Vícemilice by se tak mohla vybudovat společně s 1. etapou elektrizace trati, nebo jako samostatná stavba současně s elektrizací výše uvedené tratě.
Přínos a důvody pro zhotovení železniční zastávky Vícemilice pro osobní vlaky:
- Železniční zastávka výrazně ovlivní přístup obyvatel městské části Vícemilice do centra Bučovic. Především v časech, kdy do centra Bučovic není žádné autobusové spojení linky č. 643. Obyvatelé Vícemilic nemají ve své oblasti žádné služby. Chybí tady obchod, lékař, lékárna, restaurace a jiné služby. Vše se nachází až v centru Bučovic. Obyvatelé musí za službami cestovat do centra Bučovic/Brna a zpátky. Vlakovým spojením Vícemilice – Bučovice (centrum) se doplní spoje, které můžou obyvatelé využít pro základní služby a prakticky doplní místní dopravu v Bučovicích.
- Zajištěním železniční zastávky pro obyvatele Vícemilic přibude možnost zajet do centra Bučovic (nebo přímo do Brna) ve večerních hodinách za zábavou, (například do restaurace a zpět).
- Při nepříznivém počasí je problém dostat na vlakovou stanici v Bučovicích z Vícemilic. Ne vždy navazují autobusové spoje odjíždějící z Vícemilic na vlakové spoje odjíždějící z Bučovic. Cesta pěšky vede podél hlavní silnice po cyklostezce/chodníku, kudy je to cca 2,1 km (cca 25 min chůze). Za nepříznivého počasí tedy není pro obyvatele Vícemilic snadné dostat se na železniční zastávku do Bučovic.
- Autobusová linka č. 643 (Vícemilice – Bučovice) zajišťuje především spojení pro děti základní školy. Přes školní prázdniny, kdy jsou některé autobusové spoje zrušeny, je spojení na vlakovou zastávku do Bučovic nepoužitelné, nebo žádné. Samotné spoje pro ostatní cestující (pracující, středoškoláci, vysokoškoláci, důchodci atd.) je slabé.
- Někdy se stává, že autobusy jedoucí po vytížené silnici E50 meškají a není tak možné stihnout přestup na vlakový spoj.
- Železniční zastávka ve Vícemilicích by velmi pomohla cestujícím, kteří pracují mimo město a cestují ve večerních nebo ranních hodinách. Např. autobusový poslední spoj Bučovice – Vícemilice jede kolem 18 hod. Jít potom ve 23 hod kolem hlavní silnice do Vícemilic, je nepříjemné a místy nebezpečné.
- Víkendové spojení autobusem z Vícemilic do centra Bučovic, nebo na vlak, je velmi slabé.
- Městská část Vícemilice má nezanedbatelný počet obyvatel v rámci Bučovic. Nově ve Vícemilicích, v blízkosti železničního přejezdu, přibyla výstavba 77 bytů. Výstavba 1. etapy je zkolaudovaná a z velké části zabydlená. Výstavba 2. etapy bude zkolaudovaná v roce 2022. To vede k dalšímu výraznému nárůstu obyvatel.
- Vybudování železniční zastávky by pozitivně ovlivnilo dojíždění za prací/školou směrem na Brno. Na silnici E50 a dálnici D1 jsou permanentně kolony. Po samotném příjezdu do Brna je také problém se zaparkováním v centru. Nicméně i tak v tuto chvíli obyvatelé raději zvolí cestu autem než komplikovanější nepřímé spojení z Vícemilic.
- Z mapy železniční tratě a rozmístění zastávek pro osobní vlaky, je zřejmé, že železniční zastávky jsou téměř v každé obydlené oblasti. A to v malé vzdálenosti od sebe i v mnohem méně zabydlených oblastech. Ve Vícemilicích však tato možnost chybí, přestože je zde železniční trať v bezprostřední blízkosti zabydlené oblasti. Je tu velký potenciál využití zastávky a také vhodný prostor pro zhotovení zastávky (kolej je přímá, pozemky kolem tratě se dají použít pro stavbu nástupiště).
Vybudování železniční zastávky v městské části Vícemilice bude pro její obyvatele velkým přínosem.
Děkujeme.
Petici podávají za obyvatele městské části Vícemilice:
Ing. Radoslav Bangó, Osvobození 295, Vícemilice
Tomáš Šiška, Osvobození 297, Vícemilice
Simona Szilvásová, Osvobození 293, Vícemilice
L'auteur: Simona Szilvásová | 60 podpisů
En savoir plus >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
My, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice vyjadřujeme nesouhlas s připravovanou změnou územního plánu B3/15-CM.
Tato aktuální změna podle našeho názoru nerespektuje stav a kondici lokality, ve které se nachází historická budova tzv. Briessovy Sladovny. Tedy část bývalé sladovny, přes kterou by, dle nového územního plánu, měla vést v budoucnu silniční komunikace. Areál na adrese Gargulákova 34 byl v posledních letech zásadně rekonstruován a uveden do funkčního stavu, kdy zde aktuálně sídlí firmy i stálí obyvatelé.
Dle našeho názoru má rekonstruovaná část sladovny navíc historickou hodnotu (založeno v roce 1900) a není proto namístě její nahrazení silniční komunikací. Očekáváme proto přehodnocení změny územního plánu a zachování opravené části Briessovy Sladovny.
L'auteur: Martin Peřina | 674 podpisů
En savoir plus >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Jistebnice podstatným způsobem přepracovalo záměr plánované výstavby v lokalitě nad ulicí Krátká nebo od něj zcela upustilo a nahradilo jej projektem jiným, který:
- Zredukuje plánovanou masu zástavby (větší pozemky, zachování zeleně).
- Omezí negativní dopad výstavby na stávající ráz krajiny.
- Nebude mít negativní dopad na kvalitu života v dané lokalitě (intenzivní stavební práce, nedostatečné odstínění od stávající zástavby, nárůst dopravy)
- Skloubí plánovanou výstavbu a stávající využití lokality k volnočasovým aktivitám
- Dále požadujeme, aby případný projekt vznikl na základě jasného věcného záměru, široké veřejné diskuze, veřejné architektonické soutěže, a aby odpovídal moderním trendům bydlení v přírodě.
Dle dostupných informací ze zápisů Zastupitelstva město Jistebnice zakoupilo v roce 2016 pozemek 1453/17 za cenu 100 Kč/m2. V zápisu Zastupitelstva není uveden účel koupě, ani věcný záměr využití parcely. Na základě rozhodnutí Rady města z 21.5.2020 byl pozemek rozdělen na 10 miniaturních parcel (cca 800m2). Dle ústních informací město plánuje (dosud neznámým způsobem) prodat pozemky pro výstavbu satelitního typu (malé pozemky s hustou zástavbou a minimálními rozestupy).
Plánovaný projekt má vážné nedostatky, a to především proto, že:
- Lokalita je k výstavbě zcela nevhodná. Jedná se o svažitý terén s nezajištěnými svahy nad úrovní jak ulice Krátká, tak ulice Drahnětická. Výstavba domů i sítí v dané lokalitě tak bude nákladná a nesplní údajný záměr levného bydlení. Investice města bude také nehospodárně vysoká.
- Výstavbou dojde k podstatnému narušení rázu krajiny v extravilánu a znehodnocení lokality.
- Plánované pozemky jsou neúměrně malé. Výstavba tak bude mít charakter „satelitu“, který do stávající lokality nezapadá a nesplňuje moderní požadavky na „bydlení v kontaktu s přírodou“.
- Výstavbou dojde ke znemožnění volnočasových aktivit v lokalitě – v současnosti je lokalita využíváná k zimní a letní turistice a navazuje na odpočinkovou zónu kaple sv. Máří Magdalény
- Přístupová komunikace (ul. Drahnětická) je nedostatečně dimenzovaná pro předpokládaný nárůst dopravy.
- Není třeba ničit další lokality intenzivní zástavbou. Případnou výstavbu je možné už dnes realizovat i jinde (např. mezi ulicí v Lipkách a Tisovou, kde živelná výstavba probíhá již dnes).
- Záměr výstavby zajistí bydlení pro maximálně 10 nových rodin, avšak znehodnotí kvalitu života minimálně stejnému počtu stávajících obyvatel a vlastníků nemovistostí v lokalitě. Celkový přínos projektu je tak minimálně diskutabilní.
Satelitní výstavbu v Jistebnici nechceme!
Děkujeme, že Vám záleží na zachování místního charakteru bydlení a celkové krásy Jistebnice a okolí.
Podpořte nás online nebo podpisem petičního archu ve Smíšence u Anežky - Náměstí 154, Jistebnice
Za petiční výbor:
- Jana Ryjáčková
- Marie Rybaříková
- Ondřej Tomala
L'auteur: Ondřej Tomala Tomala | 3 Signatures
En savoir plus >Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi
My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.
K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.
Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .
Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .
https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
L'auteur: Jiri Vanek | 4 Signatures
En savoir plus >Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole
My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.
Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.
Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.
Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
L'auteur: Jiri Vanek | 8 podpisů
En savoir plus >Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí
My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.
V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.
Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .
První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
L'auteur: Jiri Vanek | 14 podpisů
En savoir plus >Petice za reorganizaci linky 67 za účelem zvýšení dopravního komfortu MČ Jundrov a snížení zvukového a částicového smogu na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí.
My, níže podepsaní, žádáme radnice Jundrova, Komína, Žabovřesk a Králova Pole, aby reevaluovalo linku 67, neboť tak jak byla navržena – tedy spojení Jundrova s Poliklinikou Dobrovského a nákupními centry – lze udělat lépe, ekologičtěji, a ohleduplněji vůči obyvatelům staré - často památkové - zástavby v kopcích Komína, Žabovřesk a Králova Pole. Navíc by nové schéma mělo být mnohem flexibilnější a užitečnější pro obyvatele Jundrova.
Problémem koridoru se zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 :
Linka 67 jako taková je zde nahrazena trolejbusy po exsitujících trolejích - exemplárně trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, ale sama dále existuje, a jezdí v expresní formě z Optátovy nebo Vozovny komín na okruh a po něm přímo do NC.Kr.Pole (a dále na Shopping Park), případně i se zájezdem na Domažlickou.
Pokud tak občané v dotazníku rozhodnou, může být Jundrov interně pokryt - ideálně elektrickým - minibusem, který nejenže neškodí jako velký desetitunový autobus na spalovací motor, ale pokryje i vzdálenější části Jundrova, a může jezdit až k vozovně komín a umožnit přestup na tramvaj a tím výrazně snížit intervaly pro přesun do/z Jundrova.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 pokrývá i další možnosti, jako například směrování po ul. Purkyňové mimo otevírací dobu Polikliniky zahradníkova, nebo pomocné spoje Technologický Park – Kr.Pole Nádraží – OC Kr.Pole - Hl. Nádraží - Olympia a Technologický Park – Purkyňova-Tábor – OC Kr.Pole a pak buď do Královo Pole nádraží nebo do dalších obchodních center po současné trase 67.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
L'auteur: Jiri Vanek | 6 podpisů
En savoir plus >Svými hlasy se obracíme na Jihomoravský kraj (Žerotínovo nám. 449/3, 601 82 Brno) a žádáme o urychlené dokončení rekonstrukce silnice II/372 v úseku Velké Opatovice – Chlum. Tato silnice je velmi důležitou komunikací pro obslužnost Velkých Opatovic i okolních měst a obcí, včetně obcí z Pardubického kraje. Provoz na této silnici je důležitý nejen pro dopravní obslužnost, ale i pro složky integrovaného záchranného systému. Je naprosto nezbytné, aby rekonstrukcí získala komunikace takové parametry, které pro její účastníky zajistí bezpečnost a plynulost provozu. Její současný stav je pro bezpečnost a plynulost provozu neudržitelný. Bereme na vědomí nutnost vykácení jedné strany aleje vzrostlých lip v k. ú. Svárov z důvodu dodržení technických parametrů rekonstruované silnice. Nicméně jedná se o lípy, které jsou v současné době vrostlé přímo do tělesa stávající silnice, jejichž zdravotní stav není příliš dobrý a které navíc budou nahrazeny náhradní výsadbou. Tato náhradní výsadba zabezpečí obnovu lipové aleje tak, aby v budoucnu byla alej opět jako funkční celek.
L'auteur: Libor Jendřejas | 319 podpisů
En savoir plus >My, níže podepsaní obyvatelé ulic dotčených změnou trasy autobusu č. 65 z července 2019, vyjadřujeme svůj nesouhlas se zmíněnou změnou, která se citelně dotkla kvality života obyvatel zmíněných ulic. Nově zavedený provoz této linky z Řečkovic po ulicích Renčova, Duhová a dále Nadační do Medlánek navíc porušuje podmínky, na kterých se dohodla rada zastupitelstva městské části Řečkovice ze dne 17. října 2018, a to konkrétně, že bude zaveden "nízkoemisní“ minibus, s průjezdem max. 3x za hodinu při zachování maximálního počtu parkovacích míst." Projíždějící autobusy jsou nasazovány velké a vysokoemisní libovolně během dne, nejen ve špičce, a projíždějí velmi úzkým prostorem v bezprostřední blízkosti obytných domů, které se do té doby nacházely v klidném a tichém prostředí. Četnost průjezdů je oproti usnesení až 14x za hodinu v ranní špičce. Autobusy projíždějí několika místy s komplikovanou dopravní situací, kde brzdí provoz a zvyšují nebezpečnost situace pro účastníky silničního provozu i chodce, neboť v těchto končinách chybí i přechody a chodníky po obou stranách vozovky. Zastávek jiných linek MHD je přitom v dostupném okolí několik. Linka 65 byla zavedena prioritně pro obsluhu nového sídliště „Kouzelné Medlánky“ a protažení linky do Řečkovic po ulici Duhová a Renčová je vzhledem k blízkosti konečné tramvaje č.1 a nedaleké zastávky autobusů Olšanského zbytečným dublováním MHD. Zastávka na ulici Renčova je využívána minimem lidí v porovnání se zhoršením životních podmínek obyvatel na ulici Renčová, Oranžová, Duhová, Azurová a Nadační. Ulice Duhová má navíc místy sklon více než 12% a je tak zcela nevhodná pro MHD, zejména pak v zimních měsících. Tuto skutečnost vzal DPMB při zavádění linky 65 do Medlánek v potaz, jakožto i petici proti této lince s trasou přes Řečkovice z roku 2007, ale najednou k těmto skutečnostem mlčí. Řidiči linky 65 zde navíc ve velké míře při jízdě v obou směrech překračují povolenou rychlost, takže narůstá hlučnost, zejména pak v ranní a večerní době. Při uvažování změny linky 65 ani po její změně nebylo provedeno měření hluku a imisí. Zejména pak v ranních hodinách do 6:00 dochází k překračování povolených hlukových limitů. Chybějící neprovedené měření hluku při posuzování změny trasy linky 65 považujeme za hrubé pochybení DPMB a požadujeme jeho provedení v místě křižovatky Duhová x Azurová a rovněž na ulici Renčova v místě zastávky MHD. Aktuální situace je pro nás coby místní obyvatele neúnosná, a proto žádáme zástupce města Brna ve věci MHD o prověření situace a nápravu stavu, jelikož zastupitelé městské části Řečkovice navzdory dříve obdrženým protestům nejednali ve prospěch většiny obyvatel a ani nedodrželi závěry svého původního usnesení.
L'auteur: Rostislav Lesniak | 23 podpisů
En savoir plus >V roce 2016 jsme podepisovali petici "Za vyvolávací systém a více otevřených přepážek na pobočce České Pošty Brno-Slatina".
Vyvolávací systém se sice podařilo prosadit, avšak stále je zde dlouhá čekací doba.
Chceme vždy otevřené všechny přepážky a nechceme už čekat!
L'auteur: Lubor Pospíchal | 108 podpisů
En savoir plus >ZŠ Boskovice přidala loni do školního řádu zákaz používání mobilních telefonů a dalších elektronických zařízení v době od vstupu do školy do konce vyučování.
Na základě šetření české školní inspekce byl tento bod ve školním řádu ZŠ Boskovice shledán být nepřiměřeným (v oficiálním prohlášení ČŠI níže dokonce jako protiprávní), a škola a zřizovatel byli požádání o sjednání nápravy. Školská rada následně jednohlasně znovu schválila stávající řád se zákazem s odůvodněním, že si stěžoval pouze jeden rodič, a že pedagogové podepsali petici za zachování zákazu.
Bez ohledu na to, co si myslíte o používání mobilů dětmi o přestávkách, nevadí Vám, že vedení školy ignoruje právo a výsledky inspekčního šetření? To si musí stěžovat nadpoloviční většina rodičů, aby bylo řešeno porušování právních předpisů školou a respektování inspekčních zpráv?
Teď jsou to mobily, jejichž zákaz Vám třeba nevadí. Příště to může být něco, co bude vadit i Vám, a domoci se práva bude nesnadné. Jedná se o precedentní případ. Ze ZŠ Boskovice vzniká jakýsi stát ve státě, kde si vedení a školská rada nastavují svoje vlastní pravidla bez ohledu na zákony této země, a jejich výklad kontrolních orgánů.
Otázka této petice tedy zní:
Vadí Vám, že ZŠ Boskovice zákazem používání mobilních telefonů o přestávkách ignoruje inspekční šetření, které takové opatření považuje za nepřiměřené (potažmo jako protiprávní)?
Petici podepište prosím pouze pokud jste rodičem dítěte, které navštěvuje nebo bude navštěvovat ZŠ Boskovice.
Stanovisko ČŠI k zákazu používání mobilních telefonů zde: http://www.skav.cz/wp-content/uploads/2019/01/Stanovisko-ČŠI-k-regulaci-mobilních-telefonů-ve-školách-16.1.2019-RP.pdf
K dalším sdružování a diskuzi zakládám skupinu svobodomyslných rodičů a žáků ZŠ Boskovice kde budete vítáni: https://www.facebook.com/groups/svobodomyslnizsboskovice
L'auteur: Vladimír Kamba | 4 Signatures
En savoir plus >Tuto petici
zveřejňujeme v souladu s čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním.
Adresáti:
Bc. Helena Kadlečíková, starostka
Ing. Lucie Stroblíková, místostarosta
RNDr. Marie Barešová
a zastupitelé obce Moravany u Brna
Adresa: Obecní úřad, Vnitřní 49/18 , 664 48 Moravany
Vážená paní starostko, paní místostarostko a zastupitelé obce Moravany,
touto peticí se na vás obracíme s žádostí o rozšíření mateřské školy s odpovídající kapacitou v co nejbližším možném termínu .
Vzhledem k překročení kapacity stávající mateřské školky , kdy se tři čvrtě ročníku 2015 nedostalo do školky v Moravanech u Brna prosíme o okamžitou výstavbu dalších dvou tříd k zajištění dostatek míst pro děti od 3 let věku!
Mnohým maminkám s dětmi do 6 let hrozí, že každé ze dvou dětí budou chodit do 2 různých školek, například Nebovidy a Moravany zároveň, popř. Moravany 1 dítě, druhé v Brně. Tato praxe již bohužel v Moravanech funguje několik let !!!
Pokud má matka 2 děti, jedno školkové , druhé mladší 2 let a nemá vlastní auto, je nucena jezdit autobusovou dopravou, kdy řidič většinou dovolí pouze 2 kočárky na jednu jízdu. Takže matka může být vyloučena z přepravy kvůli kočárku. Ani tato situace není v Moravanech přiznivá pro matky , které nevlastní auto!
Letos se dostaly až 3,5 -leté děti do školky v Moravanech. Přitom podle platného zákona mohou děti začít chodit do státního zařízení již od 2 let!
Rodiče, kteří nemohou umístit své děti do Mateřské školy v Moravanech mohou přijít o své zaměstnání, aby se postarali o své děti.
Soukromé vzdělávání může být v porovnáním se státní mateřskou školkou velmi drahé a hlavně není finančně kompenzováno státem !
Vzhledem k výše uvedenému požaduji:
1)
v případě, že obec obdrží dotaci na rozšíření školky o 2 třídy prosíme o okamžitou výstavbu mateřské školky (lokalita naproti stávající MŠ)
2)
informovat veřejnost o stavu dotací na MŠ a předpokládaného termínu - zahájení a dokončení výstavby mateřské školy.
Za petiční výbor :
Jitka Káňová, U Hájku 4, Moravany u Brna, 66448 tel: 608212875
L'auteur: Jitka Káňová | 42 podpisů
En savoir plus >PETICE
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod
a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
Nesouhlas s výstavbou pobočky České Pošty na ulici Terezy Novákové
My, občané České republiky, zejména obyvatelé Brna - Řečkovic, nesouhlasíme s výstavbou pobočky České Pošty v proluce na ulici T. Novákové (pozemek parc. č. 49 k.ú. Řečkovice).
Důvody nesouhlasu - Pobočka České Pošty je na tomto místě nevhodná kvůli:
Špatná dostupnost pro občany.
Navrhovaná poloha pošty není logická, bude izolovaná od ostatních služeb v přirozeném centru městské části, kterým je areál Vysočina. Občané tak budou muset při svých obslužných pochůzkách vážit cestu na více míst.
Nízký přínos pro občany.
Plánovaná pobočka pošty má mít stejný počet přepážek jako na stávající pobočce. Problémem stávající pošty na Kolaříkové je spíše neefektivnost její práce, než nedostatek prostoru.
Dopravní zátěž.
Bude nutné zřídit novou, velmi frekventovanou křižovatku, vybudovat nový odbočovací pruh, přechod pro chodce, dvě zastávky autobusu a velmi pravděpodobně i semafory. Parkování na ulici T.Novákové a v přilehlých ulicích už bude téměř nemožné.
Životní prostředí a kvalita prostředí (pohoda bydlení).
Veškerá dopravní obsluha pošty je nadzemní, což zatíží životní prostředí a zhorší kvalitu prostředí. Velikost zástavby a související počet parkovacích míst znemožňuje vybudování zeleně a oddychové zóny pro budoucí nájemníky a jejich děti. Významně poklesne životní komfort i ostatním obyvatelům lokality.
Vysoké náklady.
Investice do staveb souvisejících s dopravní obslužností jsou obrovské a zbytečné.
My, níže podepsaní tedy protestujeme proti umístění pobočky České Pošty na tomto místě.
Děkujeme.
L'auteur: Ondřej Růžička | 28 podpisů
En savoir plus >Žádáme tímto zastupitelstvo města Strážnice o vydání místní vyhlášky, která zakáže používání jakékoliv pyrotechniky na území města Strážnice, a to po celý rok vyjma Silvestra.
L'auteur: Kamil Horňáček | 22 podpisů
En savoir plus >Z důvodu nespravedlivého výběru finalistů ve výběrovém řízení pro jméno hvězdice, jakožto maskota sportovního střediska STAREZ - SPORT, a.s. se dožadujeme spravedlnosti a žádáme o pojmenování hvězdice jménem Jeff.
L'auteur: Martin Foff | 131 podpisů
En savoir plus >Ač má SPŠ Brno Purkyňova mnoho kvalit, její atmosféru negativně ovlivňuje řada učitelů. V této petici se chceme věnovat Ing. Luboru Košťálovi, jež svými pochybnými praktikami vystrnadil velkou řadu nadaných studentů. Nechceme dále tolerovat jeho slova: "Zavolali na mě tolik inspekcí. Vždycky jsem vyhrál." Řekněme ne člověku, který nám jen neustále podkopává sebevědomí. Ne! Nechceme Vás, odejděte!
L'auteur: Frantisek Soudek | 5 podpisů
En savoir plus >My, níže podepsaní,
touto peticí vyjadřujeme náš zájem o možnost požádat o hnědé popelnice na bioologicky rozložitelný odpad.
Vzhledem k tomu, že většina obyvatel Brna nemá zahradu vhodnou k založení vlastního kompostu, či dokonce žádnou zahradu, myslíme si, že hnědé popelnice jsou pro mnoho lidí ideální řešení. Konkrétně pouze 21% obyvatel Brna bydlí ve venkovských, či vilových zástavbách, kde mají zahradu. Zbylých 79% obyvatel Brna bydlí na sídlištích, či v blokových zástavbách. (zdroj: sčítání lidu 2011)
Obracíme se na Vás, paní Mgr. Jasno Flamiková, jako na místostarostku Brna střed - městské části, jež má nejvyšší počet obyvatel. Navíc v centru města mají lidé jen málokdy místo, kde by mohli umístit vlastní kompost. Usnadnění třídění bioodpadu, by jistě znamenalo snížení celkového objemu směsného odpadu.
Chceme vyjádřit náš zájem o hnědé popelnice. Děkujeme za dosavadní práci na řešení tohoto problému a doufáme, že zvážíte další možný postup.
S pozdravem a přáním hezkého dne, Josefína Susová - Lidická 3, Brno a další obyvatelé města Brna.
L'auteur: Josefína Susová | 659 podpisů
En savoir plus >PETICE PROTI VÝSTAVBĚ OBCHODNÍHO CENTRA KAUFLAND V BYSTRCI PŘI ULICI PÁTEŘNÍ
My, níže podepsaní občané, tímto vyzýváme v souladu se zákonem č. 85/1990 Sb., o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů,
zastupitelstvo Statutárního města Brna, jakožto vlastníka pozemků part. č. 1938/55 a 1938/567 v katastrálním území Bystrc, zapsaných v katastru nemovitostí vedeném Katastrálním úřadem pro Jihomoravský kraj, Katastrální pracoviště Brno - město, k tornu,
aby zabránilo příslušným usnesením prodeji, směně či jakémukoliv jinému zcizení předmětných pozemků či jejích části a neumožnili tak převodem vlastnictví k předmětným pozemkům na jakoukoliv třetí osobu výstavbu obchodního centra Kaufland při ulici Páteřní provozovatele Kaufland Česká republika v.o.s.
My, níže podepsaní občané, jsme toho názoru, že zamýšlená výstavba obchodního centra není v dané lokalitě žádoucí a k výše uvedenému požadavku nás vedou zejména následující důvody:
silniční komunikace v okolí jsou již nyní přetížené silným provozem, zejména ulice Páteřní, Rakovecká a křižovatka u UNI Hobby marketu (kolony jsou každý všední den). Lze předpokládat, že provoz obchodního centra zatíží silniční komunikace dalšími auty v řádech tisíců denně (odhadem 15 000 aut denně nehledě na nutné zásobování);
vyšší provoz bude znamenat vyšší hlukové zatížení a rovněž zatížení výfukovými plyny v širším okolí plánovaného obchodního centra;
v bezprostřední blízkosti navrhovaného obchodního centra již stojí pině nevyužité nákupní
centrum Max, kde je provozován supermarket Billa . Město by mělo brát ohled rovněž na pravděpodobné chátrání této stavby v důsledku výstavby nového centra v jeho bezprostředním okolí, namísto jeho lepšího využití (viz případ OC Letná);
pro obyvatele, kteří mají zájem o zboží nabízené řetězcem Kaufland je k dispozici např.
prodejna Kaufland v Brně Bohunicích dobře dopravně dostupná individuální i hromadnou dopravou;
naprosto společensky neužitečnou a architektonicky nehodnotnou stavbou by měl být
zastavěn jeden z posledních nezastavěných pozemků, který by mohl být využit užitečněji pro posílení skutečné občanské vybavenosti městské části - např. výstavbou penzionu pro seniory, případné jiného veřejně prospěšnějšího zařízení, nebo změnou využití pozemku na park;
obyvatelé Bystrce mají již nyní dostatečné možnosti pro zajištění nákupu potravin a dalšího běžného sortimentu, které jsou zajištěny přítomností prodejen nadnárodních řetězců, např. 4 prodejny Albert, 1 prodejnu Billa, 2 prodejny Penny Market, 1 prodejnu Lidi (prodejní síť náleží stejně jako Kaufland stejnému vlastníku Schwarz Gruppe GmbH);
L'auteur: Marta Charousová | 249 podpisů
En savoir plus >Vyberte si svůj region