Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích 24 podpisů chybí 476

Zastavení záměru a výstavby parkovacího domu v ulici Růžovka v Litoměřicích

My, níže podepsaní občané města Litoměřice, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Litoměřice upustilo od výstavby parkovacího domu, v ulici Růžovka v Litoměřicích, dle posledního platného projektu.

Žádáme, aby výstavba parkovacího domu byla přemístěna do jiné vhodnější lokality (např. skoro nevyužité parkoviště – autobusové nádraží v ulici Marie Pomocné v Litoměřicích). Dále žádáme, aby na místě, kde by měl nyní stát parkovací dům, bylo zřízeno pozemní parkoviště (např. zámková dlažba nebo asfalt).

Nedostatek parkovacích míst v této části sídliště Kocanda je způsoben několika faktory, například:

- vozidly, jejichž majitelé zde nebydlí, ale vozidla jsou tu dlouhodobě zaparkována

- přibývají případy více vozidel na jednu domácnost (2-3)

- parkují zde občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne odjíždí domů

Žádáme proto, aby se v této lokalitě zřídily zóny na parkování pro obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě (například modré zóny – jedno parkovací místo zdarma na jeden byt a další vozidla, za poplatek), nebo obdobný regulační systém. Tímto systémovým opatřením se sníží počet dlouhodobě parkujících vozidel, neboť řada majitelů vozidel může například zaparkovat na svém pozemku, ve své garáži, nebo jinde mimo veřejný prostor a nezabírat tak prostor pro ty, kteří tuto možnost nemají. K tomu je současný systém bez regulace nemotivuje. Dále se tím vyřeší fakt, že v ulici Růžovka zdarma od rána parkují občané, kteří poté jdou do města do zaměstnání a až pozdě odpoledne se vrací a odjíždí. Je třeba, aby tato vozidla parkovala např. na parkovišti Na Valech, které je nedaleko a není 100% využíváno.

Důvody, které nás vedou k tomuto kroku:

Výstavba parkovací domu v podobě, jak je nyní navržen, bude mít řadu negativních dopadů na obyvatele trvale žijící v dané lokalitě a přilehlých oblastech, jako například:

- zhoršení kvality ovzduší a zvýšení prašnosti i hluku způsobeného přijíždějícími a odjíždějícími automobily = negativní vliv na lidské zdraví

- zhoršení bezpečnosti v ulici vlivem většího množství projíždějících automobilů

- negativní estetický dopad na danou lokalitu a její okolí

- výstavbou parkovacího domu se dá očekávat porušení statiky přilehlých domů, jako tomu již bylo při bourání benzínové pumpy, kdy došlo k popraskání zdí v přilehlých domech

- jako vlastníci sousedících parcel v katastru nemovitostí (parcela 833 – Růžovka 133/2, Litoměřice, parcela 836 – Růžovka 115/1, 115/3, 115/5, Litoměřice, parcela 843 – Alšova 55/27, 55/29, 55/31, Litoměřice) jsme doposud nebyli seznámeni s konečným návrhem a nebyl s námi projednán souhlas, či nesouhlas s výstavbou na sousední parcele

- očekáváme rapidní snížení hodnoty bytů v dané lokalitě vlivem zvýšení četnosti průjezdů vozidel do/z parkovacího domu

- očekáváme rapidní snížení kvality bydlení v přilehlých nemovitostech – občané minimálně do třetího patra se budou dívat do zdi parkovacího domu a v dotčených bytech očekáváme nedostatek přirozeného slunečního světla

- v dané lokalitě sídliště Kocanda dojde ke zhoršení (nebo dokonce k úplnému omezení) možnosti parkovat zdarma vlivem zónového zpoplatnění komunikací, a pokud dojde ke zpoplatnění v parkovacím domu a zároveň v ulicích sídliště Kocanda paradoxně to parkovací možnosti pro obyvatele kolem parkovacího domu jen zhorší, což považujeme za „faul“ na letité obyvatele s trvalým bydlištěm v této lokalitě.

Návrhy možných opatření:

1.) vrátit se k původnímu návrhu parkovacího domu, který jsme (návrh) před čtyřmi lety podpořili

nebo

2.) zavést parkovací zóny v ulici Růžovka, Hrubínova a Alšova (modré zóny) pro obyvatele s trvalým bydlištěm v dané lokalitě (viz výše) a tím směrovat část vozidel na ne-zcela využité parkoviště v ulici Marie Pomocné, kde parkování na jeden den stojí 10,-Kč a peníze na výstavbu použít jinde nebo

3.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a postavit parkovací dům v jiné lokalitě (návrh na parkoviště Marie Pomocné – kde by nikomu a nic nepřekáželo) nebo

4.) zavést parkovací zóny (viz bod 2) a na travnaté ploše (na místě, kde stála benzínová pumpa) udělat parkoviště v úrovni vozovky (zámková dlažba, asfalt, atd.)

Žádáme, aby se peticí důkladně zabývala Rada města Litoměřice a Zastupitelstvo města Litoměřice na nejbližším možném jednání.

Děkujeme za projednání a zůstáváme v úctě.

Za petiční výbor:

Roman Stibinger, Růžovka 133/2, 412 01 Litoměřice, roman.stibinger@centrum.cz

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.)

Příloha – Listina základních práv a svobod

Čl. 18

(1) Petiční právo je zaručeno; ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu má každý právo sám nebo s jinými se obracet na státní orgány a orgány územní samosprávy s žádostmi, návrhy a stížnostmi.

Příloha - zákon 85/1990 Sb . ze dne 27. března 1990 o právu petičním

Úvodní ustanovení

§ 1

(1) Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice"). (poznámka: zákon umožňuje podat petici i jedinému člověku)

§ 2

Ve výkonu petičního práva nesmí být nikomu bráněno. Výkon tohoto práva nesmí být nikomu na újmu.

§ 3

Petiční výbor

(1) K sestavení petice, opatření podpisů občanů pod ni, doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. (poznámka: znamená to, že občané nemusí mít petiční výbor, pokud jej nepotřebují, například když není nutné další jednání se státním orgánem)

(3) Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.

§ 4

Shromažďování podpisů pod petici

(1) Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.

(2) Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

(3) K účelu uvedenému v odstavci 1 mohou být petice a podpisové archy vystaveny též na místech přístupných veřejnosti. K tomu není třeba povolení státního orgánu, nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku.

(4) Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.

§ 5

Podání a vyřízení petice

(1) Petice musí být písemná a musí být pod ní uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává; podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů výboru a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy výboru v této věci zastupovat.

(2) Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

(3) Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal anebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

Společná ustanovení

§ 9

Ustanovení jiných právních předpisů upravující řízení před státními orgány a přijímání a vyřizování stížností, oznámení a podnětů neplatí pro přijímání a vyřizování peticí podle tohoto zákona.

L'auteur: Roman Stibinger | 24 podpisů

En savoir plus >
Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR 3 Signatures chybí 99997

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR

Petice pro zajištění rovné dostupnosti léčiv ve všech lékárnách v ČR bez zvýhodňování monopolních struktur lékárenských řetězců

 

pro: Parlament České republiky – obě komory:

      - Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR

      - Senát Parlamentu ČR

 

Datum: 31. října 2023

 

Petiční výbor, zastupuje: PharmDr. Lucie Nedopilová, bytem: Černokostelecká 154/27a, 251 01 Říčany

 

Petice, kterou požadujeme, aby vláda ČR, resp. MZČR, zajistili rovnou dostupnost léčiv ve všech lékárnách bez rozdílu a současně bez narušování soutěže mezi lékárnami.

 

My, občané,

požadujeme celkovou reformu současného nefunkčního systému regulace trhu s léčivy a stanovování cen a úhrad u regulovaných léčivých přípravků.

 

Aktuálně navržené změny z dílny Ministerstva zdravotnictví ČR neřeší situaci s nedostatkem léčiv, a jen působí stylem „vytloukání klínu klínem“. Možným důsledkem přijetí těchto změn, je diskriminace až zánik nezávislých lékáren, které poskytují zdravotní služby na vesnicích a malých městech a zvýhodňování řetězcových struktur v lékárenství (monopolizace systému).

 

Požadujeme zajistit transparentní prostředí, ve kterém nemocný spoluobčan (pacient) předem zná doplatky na předepsaná léčiva, které jsou stejné ve všech lékárnách v celé ČR tak, jak je to běžné ve většině zemí EU. Lékař bude schopen pacientovi tyto doplatky předem sdělit již při předepisování v ordinaci a tím budou tyto platby pod veřejnou kontrolou.

 

Požadujeme, aby byly doplatky u stejných léčivých přípravků stejné, bez ohledu na místo, typ lékárny či jakoukoliv jinou příslušnost či propojenost lékárny se zdravotnickým zařízením nebo kapitálovým vlastníkem či distributorem.                   

 

Požadujeme, aby stát garantoval rovné podmínky pro poskytování lékárenské péče, a především tím garantoval i širokou a všeobecnou dostupnost léčiv pro všechny obyvatele, kteří je potřebují, bez ohledu, zda žijí na vesnici či ve městě.

 

Požadujeme zásadní a kompletní reformu legislativy zabývající se regulací trhu s léčivy a plateb od zdravotních pojišťoven, které jako jediné mají právo vstupovat do jednání s výrobci léčiv, a šetřit tak finanční prostředky systému. Nikoliv tak, aby dodatečné zisky některých provozovatelů plynuly mimo systém zdravotnictví, mimo území ČR a do daňových rájů.             

 

Požadujeme radikální změny po vzoru vyspělých zemí EU, které systém lékárenské péče potřebuje, a které jsou dlouhodobě odkládány a bagatelizovány. Lékárna je jedním ze základních a nejdostupnějších zdravotnických zařízení i v oblastech, kde chybí primární lékařská péče. Je také jediným zařízením, které dokáže individuální přípravou zajistit náhradu některých výpadkových léků.

 

Požadujeme také řešení dlouhodobého podfinancování systému veřejných lékáren, které zohledňuje vývoj inflace. Současný stav a navržené legislativní úpravy zásadně ohrožují existenci nezávislých lékáren, zejména na venkově a malých městech – nechceme jejich zánik, podobně jako u již nikdy neobnovených ambulancí lékařů, zaniklých obchodů, pošt či restaurací.  

--------------------------------------------------------

více informací o petici naleznete zde:

info@peticelekarnici.cz

nebo na webu: http://www.vasilekarnici.cz

 

L'auteur: Lucie Nedopilová | 3 Signatures

En savoir plus >
Za záchranu Hasskovi ulice v Třebíči 7 podpisů

Za záchranu Hasskovi ulice v Třebíči

My, majitelé přilehlých nemovitostí, obyvatelé města Třebíče, ostatní uživatelé ulice Hasskova v Třebíči prostřednictví této petice

žádáme vedení města Třebíče o realizaci změny stavby před dokončením, která by respektovala nejen naše uživatelské potřeby, ale zejména i bazální principy uplatňované při řešení městských veřejných ploch, tzn. užitnost, pobytovou a v dopadech ekonomickou atraktivitu, historický kontext a krásu ve významu obecném.

Dosažení optimálních (chápeme, že občas i protichůdných) cílů spatřujeme v realizaci těchto změn a úprav konečného řešení projektu:

▪ chápat vymezenou plochu de facto jako pěší zónu sdílenou, tzn. preference pěších ne však zcela na úkor automobilizace, což obnáší možnost výhradně vymezenému vjezdu a parkování,

▪ vyloučení jakýchkoliv oblouků a vlečných křivek z půdorysu území — úprava veřejných ploch historických měst (a ulice Hasskovy zejména) ve své podstatě není stavbou dopravní, ale občanskou,

▪ oddělení „silnice” od chodníků jen ležatými kamennými obrubníky bez jakéhokoliv výškového rozlišení — tímto je umožněno jakékoliv další užívání plochy (volný pohyb, zahrádky u podniků, lavičky apod.),

▪ doplnit veřejný prostor o zeleň městského charakteru, výsadba jedné řady stromů (např. javor mléč globosum — lze stříhat a tvarovat) na osluněné straně ulice — jde o trend ochlazování jader měst, zadržování vlhkosti, pobytový komfort a navíc typický prvek historických měst,

▪ ponechat v části ulice vyhrazené parkování pro majitele nemovitosti, a to zejména ty na severní straně (lichá org. č.) a v jihovýchodním cípu (č. org. 22 a 24), kteří nemají jinou možnost přístupu do svých objektů,

▪ majitelům ostatních nemovitostí zařídit vyhrazený vjezd přes závoru z Komenského náměstí.

Celé znění petice je umístěno ve facebookové skupině - " Baráčníci Hasskova Třebíč" 

L'auteur: Michal Vystrčil | 7 podpisů

En savoir plus >
Česká ambasáda do Jeruzaléma! 343 podpisů

Česká ambasáda do Jeruzaléma!

My, níže podepsaní, vyzýváme vládu a Parlament České republiky, aby rozhodli o přestěhování velvyslanectví České republiky v Izraeli z Tel Avivu do Jeruzaléma a povýšili tak tamní diplomatické zastoupení na plnohodnotné velvyslanectví.

Současné barbarské útoky palestinských teroristů nenechávají nikoho na pochybách, že skutečným cílem těchto organizací není vytvoření dvou států, v nichž by Židé a Arabové mohli žít v míru a bezpečí, nýbrž genocida Židů a jejich vyhnání z jejich historické domoviny. To platí nejen pro Hamás, ale také Fatáh a celou Organizaci pro osvobození Palestiny, jak dosvědčují jejich charty i jejich dlouhodobé chování. S takovými partnery nelze vést žádná mírová jednání.

Pokrytectví mezinárodního společenství, které po léta upírá Izraeli jako jedinému státu na světě právo určit si své hlavní město, je nejen nenormální, ale ve světle těchto skutečností nemravné. Ve snaze ustupovat údajným zástupcům palestinského lidu ve skutečnosti pomáhají udržovat při životě genocidní vize těchto krvežíznivých teroristů. Mír v oblasti nenastane, dokud se Palestinci nevzdají těchto šílených snů a nesmíří se s existencí Izraele.

Varování, která zaznívala při přesunu velvyslanectví Spojených států a dalších zemí do Jeruzaléma, se ukázala jako planá, protože byla vedena strachem před násilím. Chlácholením teroristů však ještě nikdy nebylo míru dosaženo, jak dobře víme z vlastní nedávné historie.

Přesunutí velvyslanectví v této pohnuté době bude jasným signálem, že podporujeme právo Izraele na existenci, a dlouhodobě podpoří všechny mírumilovné síly v regionu. Vyzýváme naše představitele, aby v této chvíli projevili odvahu a vůli k pravdě.

 

Mojmír Kallus, Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém

Denis Doksanský, Sion školy Hradec Králové

Jan Kubalčík. Konzervativní strana

L'auteur: Mojmír Kallus | 343 podpisů

En savoir plus >
Petice za změnu návrhu rekonstrukce ulice Jankovcova 22 podpisů chybí 186

Petice za změnu návrhu rekonstrukce ulice Jankovcova

Jsme obyvatelé a rezidenti Holešovic, kteří považují parkování za součást kvality života v našem okolí. Chystaná rekonstrukce ulice Jankovcova přinese významnou ztrátu parkovacích míst, což považujeme za zásadní problém.

 

Problém:

Stávající návrh dle Studie Jankovcova předpokládá změnu příčného parkování na podélné v celém úseku od Dělnické po Argentinskou. Tím dojde ke ztrátě 208 parkovacích míst. Tato změna zásadně ovlivní komfort bydlení a dostupnost parkování pro rezidenty. Ačkoli bude mít rekonstrukce významný dopad na život obyvatel, studie nebyla nikdy představena občanům k připomínkám.

 

Naše požadavky:

1) Zajistit změnu projektu tak, aby byla zachována příčná parkovací stání alespoň v úseku od zastávky MHD V Přístavu po Přístavní ulici.

2) Zařadit oblast dopravy a parkování do Strategie MČ Praha 7, která v současné době tuto oblast zanedbává.

 

Vyzýváme místní úřady k přehodnocení tohoto návrhu v zájmu zachování kvality života obyvatel Holešovic.

 

V Praze dne 18. 9. 2023

 

Petiční výbor:

Jiří Hejnic, Přístavní 1190/55, Praha 7

Pavlína Lacková, Milady Horákové 685/14, Praha 7

Zdeněk Matoušek, Jankovcova 29, Praha 7

Zdeňka Polterová, Osadní 1, Praha 7

Petr Mairych, Milady Horákové 685/14, Praha 7

 

Více informací: www.peticejankovcova.cz

L'auteur: Jiří Hejnic | 22 podpisů

En savoir plus >
Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves 210 podpisů chybí 290

Nesouhlas se změnou 165 tis. m2 plochy oddechu (SO) na VV (Veřejná vybav.) bývalé skládky Uhříněves

Dne 26. 6. 2023 přijalo Zastupitelstvo MČ Praha 22 usnesení UZ-42-3/23 o změně území bývalé skládky „Hliník“ z původní kategorie SO (nezastavitelné území) na VV (Veřejná vybavenost – území, které je možné zastavět). Tento krok vnímáme jako velice nebezpečný z důvodů níže, rozsah změny v ploše 165 tis. m2 jako bezdůvodně velký a samotný proces schválení MČ, bez nezbytných studií, jako nestandardní.

 

My, níže podepsaní občané

1. Nesouhlasíme s takto zásadním rozšířením zastavitelné plochy (celkově se změna týká 165 tis. m2) na úkor dnes nezastavitelné plochy oddechu. Žádáme proto MČ Praha 22 o revokaci usnesení UZ-42-3/23, které souhlasilo s touto změnou. Dále žádáme Magistrát hl. m. Prahy o zamítnutí takové změny.
2. Požadujeme vypracování expertního geologického průzkumu s následnou diskusí nad vhodností takové území převádět na plochu typu VV.
3. Požadujeme před případným schvalováním podobné změny zpracovat územní studii na základě studií, průzkumů a participace veřejnosti, které potvrdí základní potřeby MČ, občanů, nezbytné vazby a kapacity daného území.
4. Podporujeme zajištění nových ploch pro veřejnou vybavenost v naší MČ, ale pouze za následujících podmínek:

a) MČ má vyvíjet úsilí, aby veřejná vybavenost byla budována především v kombinaci s bytovou zástavbou v řadě rozvojových ploch v dané lokalitě, které jsou již dnes určeny pro smíšené funkce, namísto zástavbou čistě bytovými projekty bez veřejné vybavenosti (město krátkých vzdáleností).
b) Změna nezastavitelné plochy na plochy veřejné vybavenosti by měla proběhnout jen v minimálním a odůvodněném rozsahu, odhadem to může být jen 10-25 % z předmětné plochy 165 tis. m2.

POZN.: Např. cca 15 tis. m2 je plocha všech pozemků ZŠ U Obory vč. několika budov a hřiště.

c. MČ nejdříve zajistí studie konkrétních projektů veřejné vybavenosti a až pro konkrétní záměry a pozemky zajistit změnu územního plánu.
d. Jelikož většina pozemků dotčených touto změnou je v soukromém vlastnictví, MČ pro plochy vybrané dle bodu 4.c. před zahájením procesu změny ÚP uzavře se všemi vlastníky budoucí kupní smlouvy.

5. Jelikož dochází k uvolňování kontaminantů, požadujeme vypracování postupu pro případ „havárie“ na skládce spojené se zvýšeným uvolňováním nebezpečných látek. A požadujeme též o vypracování postupu informování obyvatelstva.

 

Odůvodnění našich požadavků a rizika dané změny územního plánu:

1. Předmětné pozemky dnes dle Územního plánu patří do ploch s omezenou zastavitelností sloužící rekreaci, oddechu a sportu. Jejich změna na plochy zastavitelné je obvykle nevratný krok. Navíc nezvykle velký rozsah navržené plochy VV znamená riziko, že nadbytečné plochy budou v budoucnu změněny na plochy s komerčním využitím, např. pro bydlení, a znovu vytvoří tlak na veřejnou vybavenost.
2. V minulosti byla lokalita využívána jako skládka nebezpečného odpadu z nedalekých provozů státních podniků Léčiva, Barvy a laky, Teplárna Malešice a další. Pod navážkou zeminy z pozdější rekultivace se tak ukrývá nebezpečná směs chemických látek.
3. Aktuálně je území stabilizované a monitorované v systému SEKM (Systém evidence kontaminovaných míst pod Ministerstvem životního prostředí – viz odkaz https://www.sekm.cz/portal/areasource/details/73425002/ ). Probíhají pravidelné odběry a vyhodnocení spodních vod na 11 sondách v lokalitě i přilehlém okolí. Dle závěrů uvedených v SEKM jsou na některých místech překročeny limity kontaminantů v klidovém režimu, voda není ani k závlaze.
4. Lze předpokládat, že stavební činností (s následnou zátěží budov plánovaných v lokalitě skládky) dojde k narušení rovnováhy podzemních vod a hrozí jejich kontaminace uloženými toxickými látkami do okolí, stejně tak zvýšená infiltrace toxických látek do povrchových vod, především Pitkovického a Říčanského potoka. To je v naprostém rozporu se záměrem změnit území na kategorii VV (školy, nemocnice apod.).
5. Dramaticky ubývá nezastavitelných ploch oddechu v MČ Praha 22.

6. Pokud nebude dodržen požadavek na včasné uzavření smluv s vlastníky pozemků dle požadavku v bodě 4.d, tato změna pouze výrazně zvýší hodnoty pozemků v soukromých rukou, ale MČ nebude mít jistotu, zda a za jakou cenu tyto pozemky pro realizaci svých projektů získá.          

L'auteur: Zdeněk Herštík | 210 podpisů

En savoir plus >
Petice na zachování sjezdovky na Červeném kameni 178 podpisů chybí 4822

Petice na zachování sjezdovky na Červeném kameni

My, níže podepsaní občané nesouhlasíme s rozhodnutím zastupitelstva města Kopřivnice ze dne 22. června 2023 ukončit provoz lyžařských vleků a uzavřít tak kopřivnickou sjezdovku na Červeném kameni, která byla doposud jedním z městských sportovišť a žádáme revizi tohoto rozhodnutí.

Odůvodnění:

Jde o překvapivé rozhodnutí, které působí jako nepromyšlené, nedobře odůvodněné, velmi unáhlené a v konečném důsledku zmatečné.  Souvisí zřejmě se změnou ředitele správy sportovišť, který po svém nástupu provozoval lyžařský areál pouze jeden rok.
Městu chybí jasně zpracovaná koncepce sportu, a to i rekreačního. Což mnohá města i obce zpracované mají. Je samozřejmě chvályhodné podporovat sportovní oddíly, ale je potřeba také myslet na občany, kteří sportují pouze rekreačně. Je zřejmé, že velká část současného zastupitelstva preferuje spíše jiné sporty a nemá k lyžování zásadní vztah. Nezájem vedení města je však znatelný již po několik volebních období.
Ačkoli se město prezentuje jako „Zdravé město“, které podporuje aktivní život obyvatel a ve svém Strategickém plánu v cíli B.3 výslovně zmiňuje zkvalitňování infrastruktury a zvýšení informovanosti o možnostech sportovních aktivit, zde se zachovalo zcela v rozporu s těmito deklarovanými cíli. Toto rozhodnutí o zrušení sjezdovky padlo velmi podivným způsobem a nebralo v potaz názory občanů, respektive ani jejich názor nezjišťovalo. Rozhodnutí padlo těsně před prázdninami, nebylo projednáno na veřejnosti, nebyla provedena žádná anketa, mnoho členů z koaličních stran o tom ani nevědělo. Celkově je zde zjevná nedostatečná konstruktivní komunikace ze strany vedení města, a to i s lyžařským oddílem. Na druhou stranu jsou některé pokusy vedení města o zdůvodnění tohoto rozhodnutí značně zavádějící až nekompetentní.
Uzavření areálu bude mít dopad na zvýšení nákladů na lyžařské kurzy pořádané pro děti a mládež, které organizují základní školy a například i DDM Kopřivnice. Poklesne dostupnost tohoto sportu zejména pro nízkopříjmové obyvatele a rodiny s dětmi.

Doplnění:

V našem městě se podařilo hodně věcí zlepšit a vybudovat, ale v posledních letech postupně upadal zájem zastupitelstva o fungování, propagaci, rozvoj a zachování areálu sjezdovky. Ze strany vedení města se stalo lyžování v Kopřivnici okrajovým sportem. Přitom, mnoho obyvatel města Kopřivnice a jeho okolí na sjezdovce vyrostlo, poznalo své protějšky, našlo přátele.

Troufáme si říct, že kdyby se sjezdovce dostalo trochu více pozornosti, nikdy by k jejímu zrušení nedošlo, protože by místní obyvatelé dostatečně ocenili možnost tohoto sportu přímo v Kopřivnici. Je možné nalézt funkční modely a získat zkušenosti s provozem tohoto typu sportoviště v obecní správě. Například nedaleko v Rybí. Nebo v Hlubočkách u Olomouce, kde je i sedačka, se lyžuje každoročně v průměru 90 dní. Letos to bylo dokonce 95 dní. Přitom areál je ve výšce od 288-370 m nad mořem.

Jsme si vědomi nákladů na provozování sjezdovky, ale vyzýváme město ke hledání dodatečných finančních prostředků například v nadacích a jiných zdrojích. Je poněkud zarážející, kolik město může utratit při renovaci centra, kde je řada okázalých stavebních prvků. Věříme, že město potřebné finanční zdroje může nalézt.

Praktikování sjezdového lyžování je velkým přínosem pro celé tělo a udržování se v dobré tělesné kondici. Podporuje funkci svalů, posiluje svalový aparát a zlepšuje svalovou souhru zvláště pak intersegmentálního systému, který má vliv na posturální stabilitu a dobrou rovnováhu. Z dostupných studií je potvrzen celkově prospěšný vliv sjezdového lyžování na zdraví jedince a vliv rovnováhových schopností na prevenci úrazů. U dětí se navíc při lyžování rozvíjejí jejich pohybové schopnosti.

Autor petice: Miroslav Chalupa, dlouholetý člen lyžařského oddílu a jeho oddílového výboru

Email: petice.koprivnice@seznam.cz

L'auteur: Miroslav Chalupa, Miroslav Gilar | 178 podpisů

En savoir plus >
Pomozte změnit budoucnost našich dětí 2 Signatures

Pomozte změnit budoucnost našich dětí

Určitě jste již zaznamenaly plánované změny hygienických norem, které plánuje od nového školního roku 2023/2024 zavést Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) a Ministerstvo zdravotnictví.

 

Tato nová opatření se týkají nás všech a mohou mít významný dopad na naše děti, jejich zdraví a pohodu.

 

Nelogických a problematických aspektů v těchto nových normách je hned několik, a to mne opravdu znepokojuje. Chtěl bych se zaměřit na dva zásadní body, které se týkají bezpečnosti a pohody našich dětí ve školním prostředí:

 

1. Společné dívčí a chlapecké toalety

Představa, že naše děti budou nuceny sdílet hygienické prostory se spolužáky opačného pohlaví, vyvolává v mnohách z nás vážné obavy. Nejde pouze o otázku soukromí, ale také o základní hygienické standardy a komfort našich dětí. Toto opatření může vést k nepříjemným situacím, narušení koncentrace a potenciálně i k riziku šikany. Navrhuji, aby byla věnována větší pozornost individuálním potřebám našich dětí a byly zachovány oddělené hygienické prostory pro dívky a chlapce.

 

2. Nepovinné oplocení pozemku školek

Bezpečnost našich dětí je na prvním místě, a proto nás znepokojuje záměr zavést nepovinné oplocení pozemků školek. Oplocení slouží jako fyzická bariéra, která chrání děti před nežádoucími návštěvníky či jiným nebezpečím z vnějšího světa a zajišťuje jejich bezpečí během pobytu ve školce. Zavedení tohoto opatření by mohla znamenat snížení celkového bezpečnostního standardu a zvýšené riziko pro naše děti. Žádáme, aby byla bezpečnost našich dětí nadále zajištěna povinným oplocením školek.

 

Svým podpisem na této petici vyjadřujete svou podporu vůči těmto nelogickým změnám. Společně můžeme zajistit, aby naše děti měly bezpečné a zdravé prostředí během svého školního vzdělávání.

L'auteur: Petr Vurm | 2 Signatures

En savoir plus >
Rovnoprávnost zrzavých lidí 7 podpisů chybí 9993

Rovnoprávnost zrzavých lidí

Jménem všech zrzavých lidí touto peticí vyzývám všechny obyvatele České republiky k zastavení veškeré diskriminace vůči zrzavým spoluobčanům.

Určitě se každý s nějakým zrzavým spoluobčanem potkal. Jsou všude kolem nás. Jsou součástí společnosti, i když neprávem diskriminovaní a utlačovaní!

 

Snad každé zrzavé dítě se setkalo s šikanou a to jen kvůli vyšší koncentrací světlého pigmentu feomelaninu. Od spolužáků musí psolouchat "vtípky" typu "zrzi zrzi, co tě mrzí" nebo "zrzku, dej mi zmrzku". Když se zrzavé děti dožijí dospělosti, tak tím jejich strasti nekončí, ba naopak. 

 

Každý zrzek se dozajista také setkal s opovrhnutím. Jste v práci a potřebujete pomoc. Řeknete tedy kolegovi, ať vám pomůže, ale jediné čeho se vám dostane, je úšklebek a poznámka, že zrzkům nepomáhá! 

Ve středověku byly zrzavé ženy často považovány za čarodějnice a nezřídka končily na hranici. Dnešní zrzky se potýkají s říkankou "čím zrzavější střecha, tím vlhčí sklep". Ne všichni si totiž uvědomují, že i zrzaví lidé mají city.

Ve společnosti panují vážné předsudky, například že zrzaví lidé nemají duši. Tento předsudek hojně podporuje i neblaze proslulý seriál Městečko South Park, ve kterém opakovaně vyzývají k násilí vůči zrzkům. Představte si, že místo zrzků by to byli černí lidé, najednou vám to vadí, že?!

Sdílel jsem fotku z dovolené, kde jsem měl zelené tričko. Obratem se mi foto vrátilo s velký nápisem "LEPRIKÓN". To mě tak zasáhlo, že jsem musel odstranit z šatníku vše zelené. 
 

Česká republika má 200 poslanců a 81 senátorů. Možná se ptáte, kolik z nich je zrzavých. Odpověď je 0! Další jasný důkaz diskriminace a utlačování.

Všichni určitě znají Winstona Churchilla z černobílých fotografiích. Ale to jen kvůli Britské cenzuře. Žádný fotograf nesměl Churchilla vyfotit barevným aparátem. Ptáte se proč? Protože by lidé zjistili, že je zrzavý!!

Vincent van Gogh. Nizozemský malíř, jehož není potřeba představovat. Za svůj život prodal pouze jedno dílo a nedočkal se výraznějšího uznání. Byl zničen životem a neúspěchem. Spáchal tedy sebevraždu. Až 11 let po jeho smrti se konala výstava s jeho uměním. Dokud byl živ, nikdo se o něj nezajímal, protože byl zrzavý. Po 11 letech lidé zapomněli na jeho zrzavé kadeře a začali oceňovat jeho kvalitu.

Je smutné, že i v dnešní době probíhá něco tak ohavného, jako je vyčleňování jisté skupiny lidí ze společnosti. Podpisem této petice pomůžete všem zrzavým!! 

L'auteur: Kryštof Zrzek Kudr | 7 podpisů

En savoir plus >
Tu veux un changement? Commence ici!
  • Crée
  • Soutiens
  • Partage
Créer une pétition

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj