„Za zachování života na Velkém náměstí v Hradci Králové“ 56 podpisů

„Za zachování života na Velkém náměstí v Hradci Králové“

My, níže podepsaní majitelé, provozovatelé a návštěvníci provozoven historického centra Hradce Králové, prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé Statutárního města Hradec Králové přehodnotili záměr rekonstrukce Velkého náměstí s ohledem na jeho historický vývoj a potřeby lidí, kteří v tomto historickém centru udržují své nemovitosti, žijí a pracují.

V pozadí stojí ideologie a boj s řidiči

Ideologie, tzv. „zelený úděl“, který destruuje naše hospodářství a průmysl, bohužel destabilizuje také některá města a zasahuje do jejich přirozeného chodu. Tento obecný úvod je nutný pro odhalení příčin a samé podstaty dějů, které jsou obvykle schovány za líbivými hesly jako například: Veřejný prostor = prostor pro život, Veřejná doprava je základ, Město vstřícné k chodcům a cyklistům, Autem s rozumem, Regulované parkování nebo také zklidňování dopravy...   

Manipulace místo řešení

Na otázku: „Líbí se nám zaparkovaná auta na Velkém náměstí?“ asi nikdo z nás neodpoví kladně, ale věc takto nestojí. Otázkou je, jak je to možné řešit jinak. Bez možnosti dopravní obsluhy a přístupu na Velké náměstí přestane historické centrum prosperovat a stane se místem duchů. Město však místo hledání řešení investovalo do manipulace obyvatel najatou pražskou agenturou, která prostřednictvím zavádějícího dotazníku předloží výsledek, který je městem požadován, tedy omezení parkování bez náhrady a řešení.

Připomenutí dosavadního vývoje

Projekt, který je již přes 10 let prosazován magistrátem, byl opakovaně kritizován odborníky i lidmi, kteří v centru žijí a podnikají, pro jeho nedostatky, nekoncepčnost a hrubé chyby dopravní obsluhy. První, co město, tehdy pod vedením HDK udělalo, bylo vykácení vzrostlé aleje stromů na jižní straně náměstí.

Pod náporem argumentů město konečně zjistilo, že projekt je opravdu špatný, ale místo omluvy a nového výběrového řízení zadalo přepracování projektu stejným zhotovitelům, kteří jsou teď ještě navíc vázáni ideologií nové radnice.               

 

1. vypsat transparentní architektonickou soutěž na celkové řešení historického centra s podmínkou dopravního řešení, které zajistí jak vizuální atraktivitu prostoru, tak udržitelnost jeho provozu,

 

 

2. nebránit se a priori řešením vyzkoušeným v mnoha městech rozvinutých zemí, konkrétně podzemnímu parkování, které řeší dilema parkoviště na VN optimálně a bez kompromisů,

 

3. v případě řešení parkování na ploše náměstí, uplatnit princip univerzální plochy a ponechání možnosti plynulé regulaci parkovacích míst (zůstane-li plocha Velkého náměstí ve funkčních plochách „náměstí“, může být její využití plynule regulováno bez složitých stavebních řízení pouhým rozhodnutím orgánů města),

 

4.nenechat ideologickým politikům bez praktické vazby na realitu nenávratně poškodit již tak křehkou symbiózu malých krámků, restaurací a dalších provozoven v historickém centru s jejich návštěvníky – koordinovat organizování akcí se stálými provozovateli a neomezovat jejich činnost zbytečnými uzavírkami,

 

5. při organizování akcí využívat primárně plochy k tomu vhodné a určené, například opuštěné Malé náměstí,

 

6. brát ohledy na obyvatele a provozovatele v historickém centru, aby k nim akce, které jsou dotovány a organizovány městem, např. Vánoční trhy (2,6 mil z rozpočtu města), nebyly doslova nepřátelské (uzavřený vjezd, zrušení parkování a rozmístění cizích stánků se sortimentem okolních provozoven, často nepříslušné a příliš hlasité hudební produkce, neohleduplné noční manipulace a časné ranní úklidy atd.),  

 

7. pokud město bude chtít organizovat Vánoční trhy, může jejich organizaci svěřit desítkám místním provozoven, které zajistí kvalitnější trhy, ušetří městu podstatnou část prostředků a ze svých výdělků dlouhodobě zvelebí veřejný prostor,

 

8. změny využití funkčních ploch provádět nenásilně, postupně, s možností nápravy případně nepovedených opatření, dle spravedlivého modelu pro všechny, neboť nebezpečí ideologického diktátu může zasáhnout všechny části města – příště může někdo přijít s otázkou: „Líbilo by se vám, kdyby na sídlištích místo špinavých parkovišť byly zelené plochy s lavičkami?“ – obyvatelé by pak byli nuceni parkovat v nějaké odlehlé části na odstavných placených parkovištích tak, jako se to v současné době vnucuje obyvatelům starého města.

 

Požadujeme pro Velké náměstí koncepční řešení s respektováním historického vývoje a s využitím zkušeností místních obyvatel. Nechceme být součástí ideových experimentů ohrožujících podstatu života v této části města. Obyvatelé a podnikatelé historického centra jsou hnacím motorem a hlavním důvodem, proč je příjemné do těchto míst přijít. Nechceme, aby se Velké náměstí a jeho okolí stalo mrtvou zónou, skanzenem bývalé prosperity.             

 

Petiční výbor ve složení:

Karel Pohner, Tomkova 911, Hradec Králové             
Ing. Roman Grym, Velké náměstí 149, Hradec Králové
Petr Kupček, K Metelce 234/13, Hradec Králové

 

Osoba oprávněná zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány: Karel Pohner, Tomkova 911, Hradec Králové

 

L'auteur: Karel Pohner | 56 podpisů

En savoir plus >
Proti bourání mostu v Habrové 557 podpisů

Proti bourání mostu v Habrové

Jsme proti bourání posledního kamenného mostu v katastru obce Habrová.

 

Je to jediná hodnotná věřejná stavba v Habrové, která vytváří jedinečnost a identitu daného místa a je připomínkou umu našich předků. Tato místní část navíc postrádá přirozené centrum typu návsi, či kostel – kamenný most je tedy obzvláště cenný.

 

Ikdyž stávající most není v dobrém technickém stavu (díky nevhodné opravě a dlouhodobě zanedbané péči), jeho původní část byla zjevně navržena a postavena velmi kvalitně: most navzdory

poškození více jak sto let odolává zvýšené zátěži i povodním. Z technického hlediska tedy není důvod most bourat, zničit.

 

Bouráním se má řešit dopravní situace. Avšak navrhovaný betonový most - esteticky hluboko pod úrovní současného mostu - tuto dopravní situaci také nevyřeší, protože je obtížné jej kvůli návaznosti na okolní křižovatky narovnat. Řeší se tak pouze jeho rozšíření. 

 

Občané Habrové ani nemají zájem o to, aby dopravní situace nahrávala těžké dopravě, která by si pak mnohem častěji zkracovala cestu mezi Kvasinami a Rychnovem právě tudy.

Pokud měl návrh zajistit vyšší bezpečnost při průjezdu, neprokázalo by stejnou službu například upozornění na zúženou vozovku nebo omezení rychlosti?

 

Navrhovaný nový betonový most nemá žádné estetické kvality, okolí nepřinese vůbec žádnou hodnotu.

L'auteur: Bohumila Fritzlová Frecerová | 557 podpisů

En savoir plus >
Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun 14 podpisů chybí 136

Zákaz vjezdu nákladních automobilů nad 12 tun

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

Petice za zklidnění provozu, bezpečnost chodců a omezení nákladní automobilové dopravy nad 12 tun ve městě Lázně Bělohrad.

Příjemce: Městský úřad Lázně Bělohrad

Tvůrce: Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad

 

Vážený pane starosto,

Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Lázně Bělohrad, především ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej s otevřeným dopisem – peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací ve městě po zavedení zpoplatnění silnic I.třídy.

V posledních dvou měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej.

Zhoršení situace spočívá v několika aspektech :
- silnice 2. třídy je využívána nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem je, že silnice č. 284 prochází lázeňským územím, kamiony projíždí přímo pod okny lázeňských domů (hotel Grand, hotel Janeček, vila Karluška, vila Stefanie, penzion Věžička a hotel Bohumilka);
- kamiony jezdí zároveň přes železniční přejezd a po nově zrekonstuované silnici v ulici Kotykova alej;
- kamiony projíždí pod okny blízko stojící mateřské školy.

V důsledku toho dochází zejména k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikace a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů. Dále dochází ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech! Snížení kvality života všech, zejména pak v ulicích Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej není také zanedbatelné.

Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abyste situaci začali řešit. Dle našeho názoru existuje několik efektivních způsobů řešení, které by měly vést k zákazu a omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města:
- umístění dopravního značení „Zákaz vjezdu NA nad 12 tun“ na trase Miletín – Lázně Bělohrad (část úseku silnice II. třídy číslo 284) a na trase Lázně Bělohrad – Jičín (celý úsek silnice II. třídy číslo 501),
- častější kontrola orgánů Policie ČR v našem městě ohledně dodržování zákazu vjezdu NA nad 12 tun.

Měli bychom začít vyvíjet tlak na Krajský úřad v Hradci Králové, Odbor dopravy v Jičíně a rovněž Policii ČR v Jičíně, která se k návrhu umístit zákazové značky staví odmítavě.

Tento otevřený dopis – petice je adresována zejména panu starostovi a zastupitelům města Lázně Bělohrad.

Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskusi na toto téma na některém ze zasedání zastupitelstva. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.

Za obyvatele města Lázně Bělohrad

Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad

L'auteur: Alena Timková | 14 podpisů

En savoir plus >
Tu veux un changement? Commence ici!
  • Crée
  • Soutiens
  • Partage
Créer une pétition

Vyberte si svůj region

Královéhradecký x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj