Motýli svobody: Zachovejme umění Davida Černého na Národní! 609 signatures remaining 391

Motýli svobody: Zachovejme umění Davida Černého na Národní!

My, níže podepsaní, se obracíme na zodpovědné instituce a veřejnost s výzvou k zachování unikátního uměleckého díla Davida Černého, motýlů na fasádě obchodního domu Máj Národní v Praze. Toto umělecké dílo, které spojuje symboliku míru, svobody a poctu československým stíhacím pilotům, hrdinům RAF, je nejen výrazným kulturním prvkem, ale i důležitým odkazem na historické události naší země. Umístění motýlů přímo na Národní třídě, kde se odehrály klíčové momenty našich moderních dějin, dodává tomuto dílu ještě hlubší význam.

 

Motýli s křídly, která připomínají jemnost a křehkost života, a trupem inspirovaným stíhačkou Spitfire, odkazují na bojovnost a odvahu v těžkých časech. Toto dílo symbolizuje spojení míru a boje za svobodu, aktuální téma nejen pro českou společnost, ale i pro celý svět. Kinetické sochy na fasádě oživují prostor, který by jinak zůstal pouhou vzpomínkou na minulost.

 

Nechceme, aby byl tento odkaz odstraněn nebo opomenut! Žádáme proto, aby byly motýli Davida Černého zachováni a zůstali součástí veřejného prostoru v srdci Prahy. Tím podpoříme nejen kulturní život města, ale i připomeneme naši historii a hodnoty, které nás vedly k demokracii a svobodě. Praha musí žít a dýchat nejen historií, ale i současným uměním, které má sílu spojovat generace a přinášet novou perspektivu na svět kolem nás.

 

Připojte se k nám, zachraňme motýly a zajistěme, aby Praha zůstala městem, které si cení svobody, umění a svých hrdinů!

 

Podpořte tuto petici a přidejte svůj hlas k těm, kteří chtějí, aby umění žilo dál v srdci naší metropole!

Author: Petr Peřina | 609 signatures

More >
Petice za zlepšení autobusové dopravy na lince 123 13 signatures

Petice za zlepšení autobusové dopravy na lince 123

Petice za zlepšení autobusové dopravy na lince 123 a zavedení nové trasy

Stručný popis:
Žádáme zvýšení kapacity autobusové linky 123 během špičky, zrušení zkráceného provozu o víkendech (autobus jede pouze do stanice Kavalírka) a vytvoření nové trasy Kavalírka – Průchová – Nové Butovice (ulicemi Nad Kavalírkou, Nad Turbovou,). Jsme přesvědčeni, že tato opatření zlepší dopravní dostupnost a komfort cestujících.

 

Důvody naší žádosti:

Přeplněnost spojů: Autobusy linky 123 jsou zejména v ranní a odpolední špičce přeplněné. Mnozí cestující se na zastávkách nevejdou do autobusu, včetně rodičů s kočárky, pro které je situace obzvláště problematická.

Demografické změny: Oblast je hustě obydlená mladými rodinami a výstavbou nových bytových domů v okolí zastávky Průchová se počet obyvatel dále výrazně zvýšil.

Terénní náročnost: Oblast Košíř je kopcovitá, což omezuje pěší docházku, a dostupnost veřejné dopravy je proto klíčová pro zajištění mobility místních obyvatel.

 

Žádáme:
1. Zvýšení kapacity spojů autobusové linky 123 při stávají trase, dokud nebude zaveden bod tři

 

2. Víkendový provoz: Na trase linky 123 je z důvodu zvýšené poptávky po dopravním spojení během víkendů navrhováno zavedení spojů až na stanici Anděl. To by umožnilo obyvatelům Košíř lepší dostupnost služeb a kulturních zařízení v centru města i mimo pracovní dny, bez nutnosti přestupu.

 

3. Zavedení nové autobusové trasy propojující zastávky Kavalírka a Průchova vedoucí po ulicích Nad Kavalírkou, Nad Turbovou. Tato trasa by zlepšila dostupnost nových obytných oblastí a zároveň pomohla odlehčit přetíženým spojům na trase Anděl – Šmukýřka, přes zastávky Schodová, Nádraží Cibulka, Naskové.

 

4. Zvážení prodloužení této nové linky navrhované v bodu číslo 3 až ke stanici metra Nové Butovice. Propojení by přineslo lepší dostupnost občanské vybavenosti v oblasti Jinonic. Pro tuto variantu navrhujeme:

 

a. Zavedení kyvadlové dopravy řízené světelnou signalizací v ulici Na Pomezí,

b. zavedení okružní linky Kavalírka – Průchová – Nové Butovice s možností návratu přes zastávky jako Šafránkova, Motol (ulice Bucharova a Plzeňská).

 

 

Věříme, že navržená opatření povedou k lepší dostupnosti veřejné dopravy, zvýší komfort cestujících a přispějí ke zlepšení kvality života obyvatel Košíř.

 

Děkujeme za pochopení a podporu našich požadavků.

Pro zobrazení celého návrhu včetně schémat naskenujte QR kód v záhlaví.

Author: Vendulka Vaněčková | 13 signatures

More >
Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická 128 signatures remaining 872

Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická

Vážený pane první náměstku primátora,

My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.

1. Aktuální stav

Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.

V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.

Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.

2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace

Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:

zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.

Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.

Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.

Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.

Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.

Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.

S úctou, petiční výbor:

Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com

Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.

Author: Petr Papírník | 128 signatures

More >
PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka 175 signatures

PETICE proti nekoncepčnímu přemostění přírodního parku Smetanka

My,

níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že

 v lokalitě jednoho z nejmalebnějších pražských přírodních zákoutí - v zákonem chráněném přírodním parku Smetanka v Praze 9 - vzniká projekt Správy železnic na investiční akci A12 (Modernizace traťového úseku Praha-Libeň - Praha- -Malešice, I. stavba);
součástí projektu je výstavba železničního přemostění dvou existujících železničních mostů ve výšce 40 metrů nad terénem;
 v současné navrhované podobě hrozí nevratná devastace unikátního pražského přírodního parku se zásadním dopadem na obyvatele i životní prostředí;
navrhovaná stavba je v rozporu se zákonem o ochraně přírody a krajiny č. 114/1992 Sb.  a realizací hrozí zničení nejen 400 stromů a tisícovky keřů, ale i ohrožení chráněných druhů zvířat a rostlin;
deklarovaný smysl stavby (odstranění kapacitního hrdla) je neodůvodněný a zcela nekoncepční, protože tento údajný problém bude přesunut pouze o 2km k jednokolejnému tunelu pod Českobrodskou ulicí.  K němu by totiž po vybudování uvedené stavby ústily koleje tři. Pro rozšíření tunelu přitom neexistují dosud žádná řešení ani plány;
vzhledem k výše uvedenému i k tomu, že investor stavby nedisponuje ani žádným aktuálním rozpočtem, se jedná o trestuhodný hazard s veřejnými financemi.

žádáme proto, aby:

byl projekt vzhledem k výše uvedenému projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu a také příslušnými odbory MHMP a IPR;
byl projekt v současné podobě všemi dotčenými orgány důrazně odmítnut přinejmenším do vyřešení uvedených nesrovnalostí (především pak nekoncepčnost a nenavazující dopravní řešení, které stavbu dělá zcela zbytečnou, dále pak trestuhodnou absencí rozpočtu stavby i samotné liché zdůvodnění jejího vlastního smyslu).

 

Za petiční výbor:

Hrdlořezská zvonička, spolek

IČO 28554060

Hrdlořezská 357/16, Praha 9 - Hrdlořezy

v.z. Leona Hornová

Pod Hloubětínskou zastávkou 188/24, Praha 9 – Hrdlořezy

 

                                                                                    

 

 

V Praze 15. 6. 2022

Author: Leona Hornová | 175 signatures

More >
Petice na podporu řidiče tramvaje v Praze – proti propuštění a trestnímu stíhání 7 signatures

Petice na podporu řidiče tramvaje v Praze – proti propuštění a trestnímu stíhání

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme svůj nesouhlas s mediálním lynčem a unáhlenými kroky vůči řidiči tramvaje, který se stal terčem veřejné kritiky v souvislosti s incidentem v Praze.

Dle dostupných informací a svědectví řidič tramvaje postupoval v souladu s přepravním řádem, který mu dává právo vykázat cestujícího, jenž porušuje přepravní podmínky – v tomto případě údajně znečišťováním vozu. Cestující měl povinnost výzvu řidiče uposlechnout, a pokud tak neučinil, bylo na místě přivolání policie.

Znepokojení vzbuzuje skutečnost, že v mediálních výstupech je prezentována pouze část příběhu, zatímco verze samotného řidiče je opomíjena. Dle jeho výpovědi byl terčem urážek a plivanců ze strany cestujícího. Než bude tento případ řádně prošetřen, je zcela nepřijatelné, aby byl řidič okamžitě odsouzen veřejností, vystaven ztrátě zaměstnání a čelil trestnímu stíhání.

Zdůrazňujeme, že řidiči městské hromadné dopravy jsou vystaveni enormní psychické zátěži a dennodenně čelí konfliktním situacím. Místo unáhleného trestu žádáme, aby byla důsledně prošetřena všechna fakta, včetně svědectví nezávislých pozorovatelů a kamerových záznamů.

Proto žádáme:

Dopravní podnik hl. m. Prahy, aby se zdržel okamžitého propuštění řidiče a vyčkal na výsledek důkladného šetření.
Orgány činné v trestním řízení, aby přistupovaly k případu nestranně a bez tlaku veřejného mínění či médií.
Vedení města Prahy, aby chránilo zaměstnance dopravního podniku před neodůvodněným pracovněprávním postihem na základě neúplných nebo zavádějících informací.

Spravedlivé posouzení případu je klíčové nejen pro dotyčného řidiče, ale i pro všechny ostatní zaměstnance MHD, kteří musí mít jistotu, že jejich zákonné pravomoci budou respektovány a nebudou v případě konfliktních situací ponecháni napospas mediálnímu a společenskému tlaku.

 

Author: Barbora Růžičková | 7 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

Hlavní město Praha x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj