Fotbalový stadion Za Lužánkami se nachází v katastrálním území Ponava na jihu brněnské městské části Brno-Královo Pole. Do roku 2001 na něm své zápasy hrával fotbalový klub FC Zbrojovka Brno a do roku 2008 v jeho sousedství stával zimní stadion Za Lužánkami. Chceme aby nadále stadion zde zůstal a neproběhla jeho demolice.
Author: Jakub Svoboda | 5 signatures
More >My, níže podepsaní, požadujeme, aby nebyly dále zastavovány pozemky v Městské památkové rezervaci Brno pod
národní kulturní památkou Špilberk u Pellicovy ulice a nedocházelo tak k nežádoucímu zahušťování zástavby na úkor
zeleně. Jako ukázkový příklad takovéto nevhodné výstavby se nám jeví stavební záměr nové čtyřpodlažní budovy s 18
ubytovacími jednotkami na Pellicově 2c v Brně (na místě stávající zahrady a hřiště), jehož umožnění může z pohledu
generální prevence spustit stavební boom v celém okolí hradu Špilberk. Žádáme proto, aby orgány samosprávy řádně
uplatňovaly proti takové zástavbě všechny dostupné námitky (např. v územním řízení) a aby zde byly naopak
v územněplánovací dokumentaci vymezeny závazné, nezanedbatelné nestavební plochy a plochy určené pro zeleň.
Stejně tak si nepřejeme, aby zde kvůli jakékoli zástavbě byl měněn Územní plán města Brna a Regulační plán městské
památkové rezervace Brno na plochu pro bydlení apod. (viz zejména návrhy změn B17/22 a RP MPR6-22) a zmenšovány
nestavební plochy a plochy určené pro zeleň.
Tato petice je adresována: Statutárnímu městu Brno, Magistrátu města Brna, Městské části Brno-střed, Úřadu Městské části Brno-střed a
dalším orgánům státní správy, které mají ve výše uvedené věci kompetenci anebo se věc dotýká jejich činnosti.
Petiční výbor: Ing. Michaela Nespěchalová, Pellicova2b, 602 00 Brno; Ing. arch. Kateřina Dokoupilová-Pazderková, Ph.D., Pellicova
2a, 602 00 Brno; Ing. Tereza Kadlecová, Pellicova 3a, 602 00 Brno; petiční výbor zastupuje: Ing. Michaela Nespěchalová, Pellicova
2b, 602 00.
Podpisem této petice potvrzuji, že jsem se před jejím podpisem s jejím obsahem řádně seznámil(a) a k podpisu jsem nebyl žádným
způsobem nucen(a). Potvrzuji, že jsem byl/-a řádně poučen/-a dle GDPR.
Author: Tomas Nespechal | 175 signatures
More >Petice iniciativy Živý les pro živý region
dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním
My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme o změnu hospodaření Lesů ČR, s. p. na území Ždánického lesa a Chřibů. Nesouhlasíme s prováděním plošné holosečné těžby ve zdravých listnatých porostech, která vede k rozsáhlým změnám ve struktuře a složení lesních porostů.
Náš region patří mezi oblasti nejvíce dotčené klimatickými změnami v rámci České republiky. Listnaté lesy (doubravy, dubohabřiny a bučiny) jsou zde jedním z mála prvků, které pomáhají ochlazovat klima, zadržují vodu, brzdí extrémní klimatické jevy a zabraňují erozi. Navíc jsou místem vysoké biodiverzity, poskytují dřevo pro místní obyvatele a patří mezi nejoblíbenější a nejkrásnější oblasti v našem regionu.
Plošnou holosečnou těžbou náš region přichází o tento stabilizující prvek, což povede ke zhoršení projevů klimatické změny, především k úbytku vody v krajině a k zásadnímu snížení všech výše uvedených hodnot lesních porostů.
Žádáme proto, aby již dále nebyl prováděn holosečný způsob těžby listnatých lesů v našem regionu a aby byl při těžbě prováděn pouze způsob výběrný a podrostní. Dále žádáme, aby došlo k zásadnímu snížení objemu těžby a aby byla prodlužena doba obmýtí lesních porostů. Žádáme, aby části lesů, zejména porosty straší 110 let, byly ponechány zcela bez těžby k zachování biologické rozmanitosti.
Dále požadujeme, aby byl zahájen proces zajištění ochrany našich lesů, a to nejlépe do podoby zvláště chráněného území jako chráněná krajinná oblast Středomoravské Karpaty. Cílem ochrany území s lesními porosty bude dosažení kompromisu z hlediska lesního hospodaření zaměřeného na produkci dřeva a ochrany lesních porostů jako zdroje mnoha ekosystémových služeb a funkcí.
Adresáty této petice jsou:
Lesy ČR, s. p., Přemyslova 1106/19 Nový Hradec Králové, 500 08 Hradec Králové
Ministerstvo zemědělství ČR, Těšnov 65/17, 110 00 Praha 1
Ministerstvo životního prostředí ČR, Vršovická 1442/65, 100 10 Praha 10
Agentura ochrany přírody a krajiny ČR, Kaplanova 1931/1, 148 00 Praha 11 – Chodov
Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno
Zlínský kraj, třída Tomáše Bati 21, 761 90 Zlín
Úřad vlády ČR, nábřeží Edvarda Beneše 4, 118 01, Praha 1
Iniciativa Živý les pro živý region je organizována Českým svazem ochránců přírody Kyjov.
Za petiční výbor:
Mgr. Zuzana Veverková, předsedkyně Českého svazu ochránců přírody Kyjov, Nětčická 2650/2a, 697 01 Kyjov, tel: 776 355 952, email: zuzana.veverkova@seznam.cz
Mgr. et MgA. Barbora Lungová, členka ČSOP Kyjov, členka Komise pro životní prostředí města Kyjova, akademická pracovnice na FaVU VUT v Brně, Janáčkova 798, 697 01 Kyjov, tel: 776 193 812, email: barbora.lungova@centrum.cz
Mgr. Hana Bednaříková, zástupkyně ředitele Střední školy polytechnické, Havlíčkova 1223/17, 697 01 Kyjov, tel: 774 405 607, email: bednarikova@sspkyjov.cz
Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru (klauzule vyžadovaná § 5 odst. 1 zák. č. 85/1990 Sb.).
Author: Barbora Lungová | 1280 signatures
More >Na základě přípravy dokumentu Plán dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje pro období let 2022 až 2026 – aktualizace č. 2 má Jihomoravský kraj záměr zrušit od června 2023 vlakovou linku S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice z důvodů ekonomických a nízkého využití cestujícími. Náhrada má být zajištěna současnými autobusovými linkami.
My, níže podepsaní, nesouhlasíme se zrušením této vlakové linky S21 v úseku Velké Opatovice – Boskovice. Toto vlakové spojení má pro region Malé Hané vysoký význam. Byť není tato linka plně využívaná, našla si své cestující za prací, studiem či za zdravotní péčí. Podporuje i turistický ruch. Velký význam bude mít i v případě zavedení tzv. Boskovické spojky a vznikne návaznost v Boskovicích na přímé osobní vlaky do Brna. Tím by došlo bezesporu k rychlejšímu a kvalitnějšímu spojení našeho regionu.
Železniční doprava patří z pohledu ochrany životního prostředí k těm nejšetrnějším a také patří k nejbezpečnějším způsobům dopravy. Vlak je z ekologického hlediska nejlepším možným dopravním motorizovaným prostředkem vůbec.
Celorepublikovým či celosvětovým tématem jsou právě otázky ekologické, které vlaková doprava splňuje. Měli bychom se snažit snižovat automobilovou dopravu a občanům nabídnout alternativu, která je v souladu s těmito principy. Přece nemůžeme podléhat jen a pouze ekonomické rentabilitě, která popírá všechny současné snahy o zlepšení či udržení životního prostředí.
Po Jihomoravském kraji požadujeme zachování obsluhy osobní vlakovou dopravou v rozsahu jízdního řádu 2021 na trati 262 – Velké Opatovice – Boskovice – Skalice nad Svitavou.
Author: Svazek obcí Malá Haná | 279 signatures
More >My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme, aby město Jistebnice podstatným způsobem přepracovalo záměr plánované výstavby v lokalitě nad ulicí Krátká nebo od něj zcela upustilo a nahradilo jej projektem jiným, který:
- Zredukuje plánovanou masu zástavby (větší pozemky, zachování zeleně).
- Omezí negativní dopad výstavby na stávající ráz krajiny.
- Nebude mít negativní dopad na kvalitu života v dané lokalitě (intenzivní stavební práce, nedostatečné odstínění od stávající zástavby, nárůst dopravy)
- Skloubí plánovanou výstavbu a stávající využití lokality k volnočasovým aktivitám
- Dále požadujeme, aby případný projekt vznikl na základě jasného věcného záměru, široké veřejné diskuze, veřejné architektonické soutěže, a aby odpovídal moderním trendům bydlení v přírodě.
Dle dostupných informací ze zápisů Zastupitelstva město Jistebnice zakoupilo v roce 2016 pozemek 1453/17 za cenu 100 Kč/m2. V zápisu Zastupitelstva není uveden účel koupě, ani věcný záměr využití parcely. Na základě rozhodnutí Rady města z 21.5.2020 byl pozemek rozdělen na 10 miniaturních parcel (cca 800m2). Dle ústních informací město plánuje (dosud neznámým způsobem) prodat pozemky pro výstavbu satelitního typu (malé pozemky s hustou zástavbou a minimálními rozestupy).
Plánovaný projekt má vážné nedostatky, a to především proto, že:
- Lokalita je k výstavbě zcela nevhodná. Jedná se o svažitý terén s nezajištěnými svahy nad úrovní jak ulice Krátká, tak ulice Drahnětická. Výstavba domů i sítí v dané lokalitě tak bude nákladná a nesplní údajný záměr levného bydlení. Investice města bude také nehospodárně vysoká.
- Výstavbou dojde k podstatnému narušení rázu krajiny v extravilánu a znehodnocení lokality.
- Plánované pozemky jsou neúměrně malé. Výstavba tak bude mít charakter „satelitu“, který do stávající lokality nezapadá a nesplňuje moderní požadavky na „bydlení v kontaktu s přírodou“.
- Výstavbou dojde ke znemožnění volnočasových aktivit v lokalitě – v současnosti je lokalita využíváná k zimní a letní turistice a navazuje na odpočinkovou zónu kaple sv. Máří Magdalény
- Přístupová komunikace (ul. Drahnětická) je nedostatečně dimenzovaná pro předpokládaný nárůst dopravy.
- Není třeba ničit další lokality intenzivní zástavbou. Případnou výstavbu je možné už dnes realizovat i jinde (např. mezi ulicí v Lipkách a Tisovou, kde živelná výstavba probíhá již dnes).
- Záměr výstavby zajistí bydlení pro maximálně 10 nových rodin, avšak znehodnotí kvalitu života minimálně stejnému počtu stávajících obyvatel a vlastníků nemovistostí v lokalitě. Celkový přínos projektu je tak minimálně diskutabilní.
Satelitní výstavbu v Jistebnici nechceme!
Děkujeme, že Vám záleží na zachování místního charakteru bydlení a celkové krásy Jistebnice a okolí.
Podpořte nás online nebo podpisem petičního archu ve Smíšence u Anežky - Náměstí 154, Jistebnice
Za petiční výbor:
- Jana Ryjáčková
- Marie Rybaříková
- Ondřej Tomala
Author: Ondřej Tomala Tomala | 3 signatures
More >My, níže podepsaní,
nesouhlasíme se záměrem vybudovat parkoviště namísto veřejné zeleně parčíku mezi ulicemi Slovácká a Břeclavská v obci Lednice.
Tento záměr je naprosto nevhodný, nepřiměřený a ve významné míře porušuje veřejné zájmy na ochraně zdraví a životního prostředí, protože předmětný parčík plní důležitou úlohu rekreační zeleně především pro místní.
Dále chceme upozornit na skutečnost, že je připravovaná stavba v rozporu s hodnotami a ochranou lokalit světového dědictví UNESCO, veřejnost nedostala vůbec možnost seznámit se s plánem a vyjádřit se k němu a v neposlední řadě kácení vzrostlých stromů v místě, které je historickou součástí lednického parku, považujeme za naprosto nepřípustné.
Žádáme, aby byl celý záměr "Revitalizace prostoru Břeclavská - Slovácká" i jeho alternativy řádně veřejně projednán s lednickými občany a teprve poté předložen ke schválení zastupitelstvem, dopracován a podán k příslušnému vyjádření dotčených orgánů.
Author: Klára Rothscheinová | 390 signatures
More >Petice za odklon trasy linky 53 z koridoru Husitská-Skácelova, nebo její elektrifikaci na úseku pokrytém trolejemi
My, níže podepsaní občané, žádáme radnici Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 53 za účelem napravení životní úrovně na Slovanském náměstí a okolí. Linka 53 vznikla pro podporu zahrádek pod Palackého vrchem, kdy jezdila jednou za hodinu. Tento účel již dávno neplní, místo toho je jednou z hlavních spojnic do Technologického parku.
K tomuto účelu je ale plně nevhodná. Funguje prakticky jednosměrně, jede skrze prudký kopec a prudké zatáčky skrze hustě obydlenou obytnou čtvrť a skrze park, jež má sloužit k relaxaci a kolem dvou škol. Celá tato trasa je navíc pokryta trolejemi, a má potenciál být do budoucna plně elektrifikována, což ale není zatím možné v Technologickém parku. Navíc je linka v uvedeném koridoru silně nárazová a kromě několika časových úseků, kdy jezdí přeplněna, jezdí prázdná.
Jelikož je diskutovaný koridor paralelně obsluhován dalšími třemi spoji, nevidíme v setrvání linky 53 na spalovací motor v našem bydlišti smysl. V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Stavem slovanského náměstí, Husitské, Skácelovi a Královopolské, se důkladně zabývá dokument https://tinyurl.com/pmhd3 .
Pro zvídavé, je pak spousta sebraných dokumentů o problémech (a neochotě je řešit) na Slovanském náměstí na https://tinyurl.com/slo-zvi .
https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že linka 53 může jet od Králova Pole nádraží až k ul. Záhřebské po trolejích, nebo lépe - může odbočit od Semilassa směrem k Řečkovicím a jet po okruhu přímo do Technologického parku.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 ukazuje, že změny trasy po okruhu přímo do Technologického parku a jeho následné pokrytí, jsou pro linku to nejlepší, neboť to je její současný účel – spojit Technopark s nádražím s co nejmenším vlivem na Královo Pole a následně Technologický park řádně obsloužit.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že v případě absence linky na současné trase existují alternativní vedení - jak přímočará elektrická, tak autobusová mimo, obytné zóny, stoupání a hustě obydlené klikaté úseky, kde je negativní vliv ještě umocněn.
Další možností je nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor, a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% zapaltit z dotací.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz . Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 4 signatures
More >Petice za odsun zbývajících úseků linky 44/84 na městský okruh, a/nebo její elektrifikace v místech průjezdu obytnými čtvrtěmi Jundrov, Komín, Žabovřesky a Královo Pole
My, níže podepsaní občané, žádáme radnice Jundrova, Komínu, Žabovřesk a Králova Pole, aby aktualizovali a optimalizovali linku 84/44. Linka 84/44 jezdila během svého počátku dvakrát za hodinu, nyní je to 230 průjezdů autobusů denně, místy blíže než 2 metry od zástavby, v prudkých zatáčkách hustě obydlené staré zástavby a v několika prudkých stoupáních a klesáních. Město Brno de od zavedení této linky velmi změnilo, a linka by měla být důkladně přezkoumána.
Linka je během celé trasy Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské nám.-Husitská-Kr.Pole nádraží pokryta trolejemi. Navíc je paralelně obsluhována trolejbusy a dalšími autobusy. V nejhorších místech je toto 800 autobusů a 400 trolejbusů denně. Čili přes 1200 „nákladních“ vozidel denně + běžná doprava.
Zároveň tato linka slouží velkou měrou pouze pro dopravu osob skrze zmíněné čtvrti, a jen částečně pro dopravu z/do nich.
Proto požadujeme, aby okružní linka 44/84 byla svedena na městský okruh nebo aby v maximální míře využila trolejí při průjezdu obytnými částmi čtvrtí. Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento ukazuje, že svedení 84/44 na okruh je možné, a že je i tak umožněna dobrá dostupnost této linky na této nové trase. Zároveň ukazuje ekologické náhrady skrze zmíněný koridor.
Dokument https://tinyurl.com/pmhd3 dále ukazuje, že absence linky na současné trase je jednoduše nahraditelná alternativními trolejbusovými linkami, a ukazuje výhody přesunu linky na městský okruh. Exemplárně např. trolejbusy Mendlovo náměstí-Veslařská-Skácelova-Česká a Kampus Bohunice-Veslařská-Skácelova-Kr.Pole nádraží, či přímý vjezd 44/84 do Technologického parku nebo NC Kr.Pole.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány na https://tinyurl.com/pmhd3dot (prosíme o vyplnění!) a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz. Odbor dopravy MMB sympatizuje se změnami zde požadovanými, ale sám nemůže jednat, k tomu musí být požádán zastupitely nebo zodpovědnými úředníky.
První krok, než dojde k celkové nápravě, může být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii. Mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý postižený koridor a prakticky polovina trasy, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti žádáme po celé délce trasy linky výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 8 signatures
More >Petice za plnou elektrifikaci MHD nad 6.5 t v koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí
My, níže podepsaní, žádáme radnice Králova Pole, Žabovřesk, Komína a Jundrova, aby zasáhly na koridoru Veslařská-Hlavní-Královopolská-Skácelova-Slovanské náměstí, který je plně pokrytý trolejemi, ale přesto tudy projede v nejhorších místech přes 800, většinou kloubových, spalovacích autobusů MHD. Tento koridor je hustě obydlený, a autobusy jedou úzkými a klikatícími se ulicemi, navíc do prudkého stoupání. Toto je situace, která nemá v Brně obdoby. Žádáme, aby MHD na spalovací motory bylo z koridoru v co největší míře odstraněno, a do budoucna bylo provozováno pouze MHD na elektrické motory.
V ostatních zemích EU, mimo EU, dokonce i v rozvojových metropolích, se investuje do elektrických vozidel hromadné dopravy osob, zatímco naše okolí investuje spíše do CNG - tedy obyčejných spalovacích motorů na zemní plyn. Tato levná přestavba (kdepak asi končí enviromentální dotace?) má možná o něco menší lokální smogovou stopu, ale celková ekologická zátěž je prakticky stejná. Navíc hluková stopa je, kvůli nutnosti vyšších otáček, snad dokonce vyšší.
Problémem se podrobně zabývá dokument: https://tinyurl.com/pmhd3 . Tento dokument navíc ukazuje, že plná elektrifikace na základě existujících trolejí je možná, a dokonce se jí dá výrazně zlepšit propustnost i dostupnost daných čtvrtí hromadnou dopravou. Odbor dopravy MMB se změnami sympatizuje, elektrifikace je podporována dotacemi, a její nasazení výrazně zlepší obyvatelnost okolí koridoru, a celkově pozitivně ovlivní široké okolí.
Preference občanů na jednotlivé trasy z výše linkovaného dokumentu jsou sbírány v dotazníku na https://tinyurl.com/pmhd3dot a po zpracování budou předány zodpovědným úřadům. Průběžné výsledky jsou na požádání dostupné skrze mhdkrpole@email.cz .
První krok, než dojde k celkové nápravě, muže být nasazení hybridních trolejbuso-autobusů. Tedy vozidel, která pokud to jde jedou na trolejích a nabíjejí baterii, mimo troleje pak jedou na baterii. Jelikož je trolejemi pokryt celý koridor a prakticky polovina tras všech spojů, jedná se o problém ekonomický, který se ale dle dostupných informací dá téměř 100% pokrýt z dotací.
V případě zamítnutí žádosti, žádáme po celé délce koridoru výměnu oken za speciální, protihluková, spočítaná přímo na konkrétní místo. Také žádáme o vybudování protihlukových bariér v nejpostiženějších částech a komplexní doplnění zeleně, opět po celé trase, aby došlo k odstínění negativních dopadů těžkých spalovacích vozidel MHD na naše domovy.
Více viz: https://jvanek.fedorapeople.org/slovanak/round6/mhdKrPole.html
Author: Jiri Vanek | 14 signatures
More >