Svatý Hostýn je duchovní srdce Moravy. Je to místo tiché modlitby, útěchy i radosti, které po více než sto let doprovázeli a stále doprovázejí jezuité – kněží Tovaryšstva Ježíšova. Jejich každodenní služba poutníkům, mše svaté, zpovědi, duchovní rozhovory i osobní přítomnost utvářely a doposud utvářejí jedinečný duchovní charakter tohoto mariánského poutního místa. My, níže podepsaní občané, poutníci, věřící i nevěřící, vyjadřujeme hluboké znepokojení nad rozhodnutím představeného České provincie Tovaryšstva Ježíšova, P. Petra Přádky SJ, který se v závěru svého mandátu rozhodl ukončit působení jezuitů na Svatém Hostýně. Svatý Hostýn je jedno z nejvýznamnějších poutních míst v České republice. Jeho duchovní síla, historická hodnota a společenský význam přesahují hranice regionu i náboženské příslušnosti. Působení jezuitů zde má dlouhou tradici a zásadní význam – přináší hluboké duchovní vedení, kvalitní liturgii, kazatelství, svátostnou službu, ale také otevřenost vůči hledajícím a těm, kdo do kostela přicházejí třeba jen jednou za čas. Jezuité se zde stali nejen správci svatyně, ale i průvodci tisíců poutníků, svědky živé víry a mostem mezi tradicí a dnešním světem. Rozhodnutí ukončit jejich působení na tomto místě vnímáme jako unáhlené, necitlivé a neodpovídající potřebám věřících ani širší veřejnosti. Považujeme za důležité, aby tak zásadní krok byl předmětem širší debaty, naslouchání hlasům poutníků a zohlednění dlouhodobého významu jejich působení na Hostýně. V době, kdy katolická církev celosvětově hovoří o synodální cestě – cestě naslouchání, dialogu a společného rozlišování – vnímáme rozhodnutí o ukončení působení jezuitů na Svatém Hostýně jako krok, který by měl být podroben právě takovému synodálnímu procesu. Svatý Hostýn není jen poutní místo, je to živé duchovní centrum, které si žádá pastorační kontinuitu, lidskou blízkost a hluboké zakořenění. Jezuité zde nebyli jen správci – byli a jsou pastýři. Jejich odchod by byl přerušením vztahové i duchovní sítě, která se tu po generace utvářela. Rozumíme, že Tovaryšstvo Ježíšovo čelí novým výzvám a že každé rozhodnutí vyžaduje zodpovědné rozlišování. Přesto věříme, že Svatý Hostýn má pro život české církve natolik zásadní význam, že by bylo vhodné toto rozhodnutí přehodnotit a hledat cesty, jak působení jezuitů zachovat – byť třeba v jiné formě či rozsahu. Věříme, že jejich odchod by znamenal ztrátu jedinečného duchovního rozměru tohoto místa. Nejde jen o organizační změnu. Jde o ztrátu kontinuity, vztahů, zkušenosti i charisma, které jezuité přinášeli a přinášejí. Tímto žádáme vedení Tovaryšstva Ježíšova v České republice, jakož i představitele olomoucké arcidiecéze, aby přehodnotili odchod jezuitů ze Svatého Hostýna a hledali možnosti, jak zachovat jejich duchovní službu tomuto místu. Nechceme jít proti nikomu. Jen prosíme – nenechávejte Hostýn bez jezuitů. S úctou a nadějí, poutníci.
Author: Patrik Danič | 108 signatures
More >My, níže podepsaní občané města Karlovy Vary a další znepokojení obyvatel, tímto jsme oslovili naši nespokojenost a žádáme o odvolání primátorky města Karlovy Vary, paní Andrey Pfeffer Ferklové, z důvodů, které jsou uvedeny níže.
Důvody petice:
1. Nedodržení podmínek povolení: Kavárna v podobě dřevěného modulu byla po ukončení Mezinárodního filmového festivalu (MFF) ponechána ve Dvořákových sadech v rozporu s dočasným povolením. Tato stavba byla do nedávna nelegální a představovala černou stavbu v oblasti, která vyžaduje zvláštní ochranu.
2. Porušení pravidel ochrany pramenů: Oblast Dvořákových sadů je zónou s nejvyšší ochranou pramenů. Jakékoliv zásahy do této oblasti musí být schváleny Českým inspektorátem lázní a zřídel, který spadá pod ministerstvo zdravotnictví. Nelegální umístění kavárny představuje riziko pro tyto chráněné prameny.
3. Střet zájmů: Kavárnu v Dvořákových sadech instalovala společnost Progresus a pronájem této stavby drží manžel paní primátorky, pan Tomáš Pfeffer. Tato skutečnost je zřejmým střetem zájmů, který ohrožuje důvěru veřejnosti ve spravedlivé a transparentní vedení města.
Vyzýváme zastupitelstvo města Karlovy Vary k okamžitým krokům vedoucím k nápravě této situace, prošetření celé situace a zajištění, aby podobná pochybení v budoucnosti již nenastala. Žádáme rovněž o podniknutí nezbytných právních kroků k zjištění kdo nelegálně v ochranném pásmu nelegálně kopal k zavedení všech přípojek.
Svůj podpis připojujeme jako vyjádření našeho požadavku na nápravu popsané situace a na zajištění transparentního a zákonného vedení našeho města.
Petiční výbor:
Petr Ajšman, Krokova 37/339, Karlovy Vary
Author: Petr Ajšman | 467 signatures
More >Kvůli značným pochybám o morální integritě a neetickým pokleskům, které hraničí s kriminální činností žádám, aby byla znemožněna pedagogická činnost bc. I.S. a to jak na tamní ZUŠ tak na Konzervatoři Německého Řádu. Podvratné chování do škol nepatří a je nezbytné chránit bezpečný rozvoj mládeže. My níže podepsaní vyzýváme k ukončení pracovního vztahu a spolupráce institucí s I.S..
Author: Petr Martiník | 27 signatures
More >Touto peticí žádáme o zachování prodejny Flop top ve Lhenicích. Nechceme zde žádný JIP. Zvažte prosím pane Gregoro, jestli by nebylo lepší, prodloužit Flosmanu nájemní smlouvu, jsme na tento obchod zvyklí, personál máme rádi a nechceme aby přišli o práci.
Author: Zákaznice Nespokojená | 23 signatures
More >Většina současných politků se chová jako soukromníci bez zájmu o celek Takovým lidem antickém Řecku říkali idioti. Původně slovo idiot totiž mělo v řečtině náš význam soukromník. Pokud to platí u vás, nepokračujte ve čtení.
Čest výjimkám. Kdo z vás se zajímá o školství nebo sociální oblast? Rád takové lidi podpořím? Do školství je třeba investovat především. Od r. 1989 slyším stále jen sliby. Jediné, co se uskutečnilo je, že si můžete děti vzdělávat podle svých měřítek, pokud na to máte dost peněz. Přitom se dále plýtvá veřejnými prostředky na výchovu poslušných mloků či poddaných jako za Marie Terezie.
Škola je od scholé - volný čas, kdy jsou děti svobodné od pracovní dřiny, aby mohly rozvíjet svoji tvořivost a sebepoznání. Také se případně uzdravit ze zranění či pochybeného vidění světa, do nichž je uvedou sice milující, ale nevědomí rodiče. Naučí se vnímat, že pravá skutečnost je vždy někde za všemi těmi moudrými myšlenkami, s nimiž se mohou během života setkat. A tou skutečností rozhodně nejsou ty myšlenky samotné!!!
Udělejte takové školství, aby aspoň 1/5 škol v ČR fungovala svobodně jako tvůrčí dílny, v nichž dítě tvoří samo sebe bez nadřazenosti učitelů. Bez takových, kteří si svévolně přisvojují to, že vědí nejlépe, kam se má vzdělání jim svěřených dětí ubírat. Podobně jako to ví pan učitel Fiala při řízení státu. Jak slepí vedou slepé, všichni padnou do jámy.
Nebo možná lépe, poskytněte podmínky k jeho rozvoji. Již se u nás objevila celá řada vzdělávacích modelů, v nichž se dětem daří skvěle a které jim poskytují podnětné prostředí pro jejich úspěšný rozvoj - např. unschooling, domškoláci, montessori, daltonské, lesní, jenské a waldorfské školy,
Problémem pro mnohé rodiče jsou totiž ekonomické podmínky, za nichž se mohou jejich děti takových vzdělávacích modelů účastnit. Přitom rozdíl v dotaci na vzdělávání v běžné ZŠ s převahou frontální výuky a s nadřazenou roli učitele proti potřebné dotaci na alternativní způsoby základního vzdělávání není vzhledem k výsledku (mnohem větší radost ze vzdělávání) nijak velký. Vždyť tady investujeme do budoucnosti národa
Dítě by si mělo osvojit jako životní základ, že odpovědnost za rozhodnutí, která v životě činí je na něm. To však je téměř nemožné v situaci, kdy mu při frontální výuce učitel(ka) diktuje téměř každý další krok. Výsledkem takového vzdělání je mrhání lidskou energií, která se vybíjí ve vzájemných střetech, které plynou z autoritářsky nastaveného prostředí. Dítě má v podstatě dvě krajní možnosti, podřídit se nebo odporovat.
Učitel však často není schopen rozeznat, zda je dítě nesoustředěné pro nezájem nebo neschopnost se soustředit či pochopit výklad. Mnoho dětí soustředěnost projevuje, ale předmětem zájmu může být jen samotná činnost, která se před ním odehrává. Jiné nasadí masku zájmu jako mimikry
Základ nezájmu dětí o školu plyne z toho, že učitel často dítě vnímá jako nevědomé. Pokud dětem nasloucháme, můžeme se hodně dozvědět nejen o nich, ale i o sobě samých.
Škola se často podobá kasárnům či nemocnici. "Efektivitě" síly státu, péče o zdraví či vzdělávání je podřízen život v takové instituci, která tím ztrácí živost a tím i vlastní účel, kterému má sloužit - život jako takový. Pak i její efektivita je pochybná.
Poslední dobou se mluví o investicích do obrany. Nehledě k davové psychóze, kterou často řídí ti, kteří těží z následného obchodu se zbraněmi a smrtí, je armáda vždy nenažraná. Dáte-li jí příležitost, spolkne vše, co do ní hodíte, včetně vašich spoluobčanů i vás samotných. Maximum by měla být současná 2% HDP. Ušetřené procento z plánovaných 3% by se mohlo investovat do rozvoje humánnějších modelů obecně přístupného vzdělávání.
Cestu konfrontace EU s velmocemi je cesta, která vede do záhuby. Egoistické nároky se vzájemně posilují jako akce a reakce a většinou končí velkým konfliktem.
Braňme se svobodně vzdělanou populací, která se nedá zotročit.
Author: Jan Všetečka | 1 signature
More >PETICE ZA ÚPRAVU PODMÍNEK ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ 8.B ZŠ VÁCLAVA HAVLA V PODĚBRADECH
My, rodiče a zákonní zástupci žáků třídy 8.B se obracíme na ředitelství Základní školy Václava Havla v Poděbradech s touto výzvou a žádostí o urychlené sjednání nápravy. Dle informací od žáků dané třídy je dlouhodobě neřešen problém s chováním jejich spolužáka Kryštofa Eliáše. Tento žák se již na prvním stupni opakovaně dopouštěl prohřešků proti kázni, zásadám slušného chování, školním řádem vyžadovaným povinnostem k úctě k zaměstnancům školy i spolužákům. Jeho závadné chování se stále stupňuje a znemožňuje poskytování vzdělávání ostatním žákům dané třídy, jakož i zapojování třídního kolektivu do dalších školních aktivit.
Mezi hlavní závadové projevy tohoto žáka lze označit: - opakované verbální napadání spolužáků i vyučujících, bez zjevné příčiny; - fyzické napadání vybraných spolužáků (doslova cílená šikana); - téměř neustálé vyrušování při hodinách tvořením hluku, jež znemožňuje se soustředit žákům na výuku včetně testů a písemných prací. Hluk spočívá ve vykřikování, vydáváním neartikulovaných zvuků, bouchání do lavice, chozením po třídě bez dovolení vyučujícího; - snaha strhávat ostatní vybrané spolužáky k podobnému jednání; - házení s lavicemi a židlemi a další nepořádek o přestávkách včetně vzteklého křiku; - vyvolávání konfliktů s vyučujícími; - rušení při výuce (výkladu) má mj. za následek nedostatek času pro vyučující k výkladu látky, což jsou posléze žáci nuceni doplňovat samostudiem; - nemožnost účasti žáků na dalších odborných činnostech v rámci výuky (např. laboratorní práce) z důvodu rizikového chování uvedeného žáka, což má za následek nedostatečné získání a prohloubení znalostí v některých předmětech (biologie, chemie, fyzika), jež nelze plnohodnotně nahradit samostudiem.
Podle informací od žáků má uvedený Kryštof zpracován individuální vzdělávací plán, nicméně nebylo přijato přijato podpůrné opatření ve formě asistenta pedagoga, jež by mohl jeho chování v rámci pobytu ve škole usměrnit. Vzhledem k pokračujícím a stupňujícím se prohřeškům lze však s již nyní o účinnosti těchto opatření pochybovat; je spíše na místě uvažovat o poruchách chování a osobnosti a iniciovat provedení podrobnější speciálně-pedagogické a psychologické diagnostiky. Ostatní děti v dané třídě za přítomnosti Kryštofa důvodně pociťují obavy o své zdraví, mnohé jsou frustrovány nečinností školy, netěší se do školy, některé již si stěžují na pravidelné psychosomatické zdravotní obtíže a vlastně logicky mají pocit, že slušně chovající většina musí vždy strpět jakéhokoli agresora, protože přece všichni plní povinnou školní docházku a že být agresorem „s diagnózou“ se vlastně vyplácí (jiný systém hodnocení, jiné časové limity, dokonce nápovědy ze strany asistenta při písemných pracích). Podporuje se „individualita“, snaha o nemožnou inkluzi, namísto podpory těch, jež o vzdělání mají zájem. Konflikty mezi Kryštofem a ostatními žáky, kteří jím byli napadeni a upozornili na to, již dokonce vedly k podávání trestních oznámení a šíření atmosféry strachu vůči nim a jedna ze žákyň v důsledku obav a z toho plynoucích zdravotních obtíží dokonce musela průběhu tohoto školního roku přestoupit na jinou ZŠ.
Shora uvedené problémy však mohou mít, kromě, jiného, ještě závažnější důsledky. Totiž že nedostatečná výuka a schopnost soustředění se, povede k neúspěchu při velmi důležitých přijímacích zkouškách na střední školy (jde o nejsilnější ročníky, tudíž i dobré výsledky u zkoušky budou ještě důležitější než v jiné roky), jež žáky touto dobou za rok čekají a většina z nich se již začne na ně připravovat. Systematická a úmyslná blokace výuky rozhodně jejich šance na zvládnutí tohoto důležitého milníku v jejich životě nezvyšuje. Žádáme proto důkladné zvážení nastalé situace, neboť dosud přijatá podpůrná opatření (pokud existují) zjevně nevedou k cíli. Jaká je možnost, aby tento žák měl schválen individuální vzdělávací plán, resp. pokud jej má, jak je plněn? Proč nebyl dosud žáku přidělen asistent? Proč nebyla svolána výchovná komise a s jejími výsledky nebyli seznámeni přiměřeně ostatní žáci ve třídě? Případně, je-li pro daného žáka diagnostikována tak závažná vývojová porucha schopnosti soustředění, učení, sebeovládání a akceptace autority a kolektivu, zda není na místě iniciovat, nejpozději od následujícího školního roku, zřízení speciální třídy postupem podle § 16 odst. 9 šk. zák., případně přestup tohoto žáka do jiné, pro něj vhodnější školy s možností speciálního vzdělávání (podle našich informací dokonce nedávno cca týden takovou školu navštěvoval, ovšem výuky se z protestu vůbec neúčastnil, strávil ji na chodbě...)? Jak intenzivně se pracuje s rodiči tohoto žáka ? I případný chybějící souhlas zákonných zástupců lze nahradit, v případě zcela jednoznačně vyznívající zprávy školního poradenského zařízení, i úředním (soudním) postupem v koordinaci s orgánem OSPOD. Osud našich dětí nám není lhostejný a věříme, že ani škole, která by měla poskytnout, kromě výuky samé, i bezpečný prostor pro vzdělávání. V Poděbradech dne 30. března 2025 David Jaroš, rodič a člen školské rady
Author: David Jaroš | 6 signatures
More >Nabídka půjček mezi vážnými a rychlými soukromými osobami. E-mail: inter-finance.net@outlook.fr nebo info.crdit@gmail.com
Dobrý den paní a Pane,
Předkládám vám nabídku půjčky mezi jednotlivci, abych vám umožnil realizovat své sny bez obav.
Píšu svůj text na tomto webu, pomoci všem jednotlivcům získat seriózní financování, rychle v transparentnosti a sledovatelnosti; Moje podmínky jsou jednoduché bez protokolu. Také poskytuji půjčky mezi jednotlivci lidem, kteří mohou respektovat mé podmínky.
Pokud tedy potřebujete půjčku, kontaktujte mě, abych vás mohl informovat o mé nabídce.
Moje úroková sazba je 2%.
Moje výpůjční kapacita je od 5 000 do 8 000 000 eur. Pokud chcete mít více informací, neváhejte mě kontaktovat na mé e-mailové adrese: inter-finance.net@outlook.fr nebo info.crdit@gmail.com
Author: Mr Philippe cambournac | 1 signature
More >My, níže podepsaní rodiče, studenti, pedagogové a členové komunity TK Brno, požadujeme navrácení barelu s čistou pitnou vodou do vstupního prostoru TK Brno, odkud byl odebrán. Výdejník na barelovou vodu, kterou zakoupil spolek Rodiče a přátelé TK Brno, z.s., je ve škole stále k dispozici, takže se jedná pouze o dokupování samotných barelů s kvalitní pramenitou vodou.
Výdejník s barely byl pořízen na výslovné přání studentů a po dlouhou dobu přispíval k dodržování optimálního pitného režimu studentů ve škole i na školním internátě a pedagogů. Díky možnosti úpravy teploty vody ho studenti využívali i k přípravě teplých zalévaných pokrmů (instantní kaše, polévky, kuskus apod.).
Studenti jsou v současné době nuceni kupovat drahou vodu v pet lahvích nebo si vodu napouštět na školních toaletách, kde tato není chutná a jsou obavy o její kvalitu.
Domníváme se, že za stávající situace je pitný režim studentů ohrožen, což může mít v případě velké fyzické zátěže při vyučování i neblahé zdravotní dopady.
Děkujeme za zvážení našeho požadavku, případně o navržení a realizování alternativy (zařízení na filtraci vody apod.).
Author: Kateřina Špičková | 53 signatures
More >My, níže podepsaní rodiče, studenti a členové komunity TK Brno, vyjadřujeme svou podporu paní PhDr. Martině Piškaninové a požadujeme její setrvání ve funkci učitelky humanitních předmětů.
Přístup PhDr. Piškaninové je založen na otevřené komunikaci se studenty a výuce, která se nevyhýbá ani palčivým tématům dnešní společnosti. Pod jejím vedením studenti jeví větší zájem o učivo a výuka samotná je baví. Podporuje jejich samostatné uvažovaní nad tématy, diskuzi, probrané učivo fixuje opakováním a svým přístupem pomáhá budování přátelské školní komunity, což považujeme za důležitý faktor.
Zprávy o tom, že by jí neměla být prodloužena pracovní smlouva, nás velmi znepokojily a věříme, že její setrvání na pozici učitelky by bylo v nejlepším zájmu studentů.
Děkujeme za zvážení našeho požadavku.
Author: Klára Jeništová | 74 signatures
More >