Petice za záchranu Galerie kritiků 1 signature

Petice za záchranu Galerie kritiků

Věc: Podpora a zachování činnosti Galerie kritiků v Paláci Adria

My, níže podepsaní občané a příznivci kultury, bychom vás rádi upozornili na vážnou situaci, které čelí Galerie kritiků a Sdružení výtvarných kritiků a teoretiků z.s.(dále jen „Sdružení“).  Z důvodu stoprocentního zdražení nájmu prostor v Paláci Adria hrozí, že tato významná kulturní instituce bude nucena ukončit svou činnost. Žádáme vás proto o podporu k zajištění dalšího fungování Galerie kritiků.

O Galerii kritiků

Galerie kritiků byla zřízena jako nezisková instituce v roce 2001 za účelem poskytování hodnotných kulturních služeb v centru Prahy. Od té doby se stala významným kulturním centrem s bohatým výstavním programem a pravidelnými mezinárodními výstavami. Každoročně pořádá soutěž Ceny kritiky za mladou malbu, která podporuje mladé umělce do 30 let, a je důležitou platformou pro začínající talenty.

Význam galerie

Kultura a vzdělávání - galerie přispívá k rozvoji kulturní vzdělanosti a zájmu veřejnosti o současné výtvarné umění, poskytuje vzdělávací programy, komentované prohlídky a besedy s umělci široké veřejnosti.
Podpora umělců - galerie poskytuje prostor mladé generaci umělců, čímž podporuje jejich profesní růst a integraci do mezinárodní umělecké scény.
Mezinárodní spolupráce - díky spolupráci se zahraničními partnery a mezinárodním výstavám galerie zvyšuje prestiž českého umění v zahraničí.

Aktuální situace

Zdražení nájmu v Paláci Adria ohrožuje ekonomickou stabilitu Galerie kritikůa její schopnost poskytovat kvalitní kulturní služby. I přes maximální úspory a získávání finančních prostředků z různých zdrojů, včetně grantů, příspěvků a vlastních aktivit, není Sdružení schopno pokrýt zvýšené náklady na nájem.

Prostor Galerie kritiků v 1. patře budovy Adria není vhodný ani pro galerijní činnost, ani pro komerční podnikání. Sdružení trvalo deset let, než přesvědčilo své publikum o vstupu do galerie po schodech či výtahem. Budova navíc potřebuje opravy a chátrá, což negativně ovlivňuje všechny nájemce. Přestože nájem je hrazen městskými granty, zvýšení nájmu činí komerční pronájem pro Galerii kritiků zcela nereálným.

Sdružení nejen pořádá výstavy, ale také hájí profesní, sociální a autorská práva svých členů, organizuje mezinárodní projekty a slouží jako informační zdroj pro odbornou i širokou veřejnost. Pro rok 2024 jsou plánovány významné zahraniční výstavy z Makedonie a Holandska, které nyní hrozí zrušením.Likvidace galerie by měla vážné dopady na uměleckou obec.

Naše žádost

Zachování výše nájmu: Žádáme o zachování stávající výše nájmu nebo její přiměřené navýšení, které by umožnilo galerii pokračovat ve své činnosti bez finančního kolapsu.
Podpora z veřejných zdrojů: Apelujeme na Magistrát hlavního města Prahy, aby poskytl dodatečnou finanční podporu pro zajištění činnosti Galerie kritiků jako důležité kulturní instituce.
Ochrana kulturního dědictví: Vyzýváme majitele Paláce Adria, aby zvážili kulturní hodnotu a tradici Galerie kritiků a podpořili její zachování.

Proč je Vaše podpora důležitá

Vaše podpora je klíčová pro udržení kulturního bohatství Prahy a pokračování činnosti galerie, která již více než dvě desetiletí obohacuje kulturní život našeho města. Společně můžeme zajistit, že Galerie kritiků bude i nadále místem, kde se setkávají umělci, kritici a široká veřejnost, a kde se tvoří a prezentuje výtvarné umění na nejvyšší úrovni.

Prosíme všechny, kteří souhlasí s touto peticí, aby připojili svůj podpis a pomohli nám zachránit Galerii kritiků. Děkujeme vám za podporu!

Kontakt

Mgr. Vlasta Čiháková-Noshiro, Ph.D.
Předsedkyně Sdružení výtvarných kritiků a teoretiků, kurátorka Galerie kritiků, Palác Adria v Praze

 

Author: Vlasta Čiháková Noshiro | 1 signature

More >
Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy 1 signature remaining 999

Petice za zrušení nového vizuálního stylu Pražské integrované dopravy

Žádáme zastavení realizace nové podoby barevného řešení vozidel pražské integrované dopravy, které dominují svislé červené pruhy na nevýrazném šedém podkladu, které jsou výsledkem projektu „Rebrand PID“ – neboli projektu „nové vizuální identity pražské integrované dopravy (PID)“. Požadujeme u všech nově pořizovaných vozidel (a u vozidel, jejichž rekonstrukce nebo oprava bude vyžadovat nový lak nebo nátěr karoserie) návrat k tradiční podobě vizuálního stylu vozidel pražské integrované dopravy s horizontálními červenými pruhy na žlutokrémovém, bílém nebo stříbrném podkladu. Praha svou vizuální identitu vozidel veřejné dopravy má danou víc než stoletou tradicí. Tato tradice představuje kulturní a historickou hodnotu, svázanou se symbolickými barvami města Prahy – se žlutou a červenou, zejména však svázanou s charakteristickými tvarovými liniemi jednotlivých typů vozidel.

 

 

Plné znění petice s doprovodným obsahem k naleznutí na www.pid-neprebarvovat.cz

 

Vážení občané, obracíme se na vás už s druhou peticí, která se týká stejného tématu – nesmyslného přebarvování vozidel veřejné dopravy, tedy tramvají, autobusů, vlaků, nejnověji i trolejbusů, které se staly obětí arogantního záměru – změnit násilně v rozporu s uznávanou tradicí barevnost a vizuální styl vozidel v Praze a následně i ve Středočeském kraji, provozovaných v rámci integrovaného systému PID (Pražské integrované dopravy).

 

Už první petice z r. 2021, se kterou se někteří z vás seznámili, žádala o zastavení tohoto projektu, i když v jiných souvislostech. Tehdejší zastupitelstvo hl.m. Prahy mírnou většinou, díky tehdejší vládnoucí koalici, odmítlo zrušit tento nesmyslný projekt, který byl v srpnu r. 2020 radou Hlavního města Prahy schválen. Řada tehdejších opozičních politiků veřejně tento projekt odsoudila. Dnes je řada z těchto politiků součástí vládnoucí koalice na pražském magistrátu. Je proto nanejvýš vhodná chvíle znovu s veškerou silou odborných argumentů, které předkládáme jako přílohu na dalších stránkách naší petice, vynaložit veškeré úsilí a právně dostupné prostředky k zastavení tohoto nesmyslného projektu.

 

Nové vizuální řešení nátěru vozidel Pražské integrované dopravy vzešlo z neveřejné soutěže Magistrátu hl. města Prahy vyzvaných grafických designérů a uplatňuje zcela nové řešení barevnosti vozidel používaných u jednotlivých dopravců v rámci systému Pražské integrované dopravy, zejména vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy (soupravy metra, tramvaje, autobusy a trolejbusy), dále železničních vozidel Českých drah (příměstské vlaky) a vozidel dalších dopravců. Toto předkládané řešení svým grafickým pojetím barevného členění vozidel zcela popírá dosavadní tradici, která byla založena už počátkem 20. století ( od roku 1905), byla v průběhu různých časových etap rozvíjena, částečně pod vlivem vývoje vizuálních stylů a nových technologií na vozidlech modifikována, avšak vždy dodržovala kontinuitu jedinečného vizuálního stylu symbolicky se odkazujícího na barevnou kombinaci vlajky hlavního města Prahy. Tento styl je charakteristický kombinací vždy horizontálních prvků, logicky navazujících na vodorovné linie dominantních ploch karoserií vozidel – okenního pásu, střechy a obrysu vozů, vždy v kombinaci červeného horizontálního pruhu ve spodní části vozidel v kombinaci s bílou barvou (nebo krémovou či stříbrnou) na převažujících částech karoserie, opět ve formě horizontálních ploch, s doplňky ve zlaté barvě (v minulosti) a žluté barvě (v současnosti).

 

 

Pokud se Vám nové vizuální schéma Pražské integrované dopravy nelíbí, podepište prosím tuto petici, je zapotřebí co nejvíce vašich hlasů, aby byla petice projednatelná na Zastupitelstvu. Děkujeme!

 

Author: Kryštof Jelínek | 1 signature

More >
Zavrtáme VRT 65 signatures

Zavrtáme VRT

PETICE dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním „Zavrtáme VRT!“ Petice za podzemní řešení (v podobě tunelu) vysokorychlostní trati v Dolních Měcholupech. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, my níže podepsaní občané se na Vás obracíme ve věci vhodného řešení vysokorychlostní trati (dále jen „VRT“), která má v budoucnu procházet městskou částí Praha – Dolní Měcholupy. Dne 19.3.2024 proběhl výbor územního rozvoje zastupitelstva hl. m. Prahy, kde byl projednán i bod, který řešil návrh na změnu územního plánu i Zásad územního rozvoje na vedení trasy VRT přes městskou část Praha - Dolní Měcholupy. Výbor územního rozvoje rozhodoval zcela bez na jednoznačných a relevantních podkladů. Dovolujeme si připomenout, že vedení městské části Praha – Dolní Měcholupy vyjádřilo jednoznačný nesouhlas s projednáním tohoto bodu, pokud není jednoznačně stanoveno, že bude schváleno pouze podzemní vedení trati (tedy tunel). Tento požadavek městské části Praha – dolní Měcholupy nebyl respektován. Ze strany zástupců městské části Praha – Dolní Měcholupy bylo tedy na místě připomenuto, že městská část Praha – Dolní Měcholupy podporuje pouze podzemní variantu. Navzdory této skutečnosti výbor pro územní rozvoj 8 hlasy podpořil návrh na schválení přípravy výše uvedených změn, a to bez jasného a jednoznačného závěru, zda bude VRT vedena tunelem (v podzemí) anebo estakádou (nad zemí). Usnesení výboru tak bylo schváleno bez jasného závěru, zda trať bude vedena v podzemním tunelu či na estakádě viaduktu vysokém 12 m anebo na 9 m vysokém valu, který by fakticky rozdělil městskou část na 2 části. Správa železnic se k věci vyjádřila následovně: „nikdo ještě neříká, zda bude estakáda nebo tunel“. My níže podepsaní občané se na Vás tedy obracíme s žádostí, aby byla VRT před městskou část Praha – Dolní Měcholupy vedena pod zemí, tedy tunelem. Důrazně nesouhlasíme ani s variantou estakády na viaduktu ani s variantou rozdělení městské části na 2 části prostřednictvím valu. Záměr vedení VRT na estakádě viaduktu, který bude vysoký 12 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Zamezení možnosti výstavby plánovaného parku, rozdělení parku na několik částí, devastace plánovaného parku, neboť např. pod estakádou by patrně nerostla zeleň, nebylo by možné vysadit stromy apod.  Významná limitace množství zeleně v městské části spojené s limity výstavby plánovaného parku.  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Záměr vedení VRT na valu vysokém 9 m je zcela nevhodný z následujících důvodů:  Faktické rozdělení městské části Praha – Dolní Měcholupy na 2 části a vytvoření mezi těmito dvěma částmi téměř nepřekonatelnou bariéru.  Zamezení výstavbě plánovaného parku, na kterém mají občané městské části velký zájem.  Významná limitace množství zeleně v městské části (s ohledem na absenci plánovaného parku).  Negativní dopady jako hluk, vibrace, světlo od projíždějících vlaků atd.  Výrazné zhoršení životního prostředí v městské části.  Zásadní zhoršení kvality života a možnosti volnočasových aktivit. Vážený pane primátore, vážení zastupitelé hl. m. Prahy, s ohledem na výše uvedené důvody se na Vás obracíme a důrazně žádáme, aby plánovaná VRT v městské části Praha – Dolní Měcholupy byla řešena výlučně podzemní variantou (tunelem), která je pro nás, podepsané občany, i pro vedení městské části, jedinou akceptovatelnou možností. Podzemní varianta je nejméně rušivá, nebude produkovat takové množství hluku, vibrací či světla z projíždějících vlaků, navíc nezamezí výstavbě dlouho plánovaného parku, který by měl podpořit i komunitní a společenský život v Dolních Měcholupech, resp. výstavbu parku neomezí natolik, že by park fakticky nebyl příliš využitelný ke svému účelu. My, občané Dolních Měcholup, tímto žádáme zastupitelstvo hl. Prahy, primátora hl.m. Prahy, Magistrát hl.m. Prahy, aby konali v souladu s tím, že v Dolních Měcholupech za žádnou cenu nechceme nadzemní variantu VRT. Petiční výbor ve složení členů spolku Dolnoměcholupsko z.s.: 1) Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 1110 1, 2) Ing. Petr Šavrda, RČ: 630622/2109, trvale bytem U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01, 3) Ing. Pavel Brabec, RČ: 961127/0515, trvale bytem Nad Vokolky 237/29, Praha – Dolní Měcholupy, 111 01. Petiční výbor může zastupovat jakýkoliv člen petičního výboru. Petici organizuje spolek Dolnoměcholupsko, z.s., se sídlem: U Šumavy 278/24, Praha – Dolní Měcholupy, 11101. Autor petice: Josef Holeš, RČ:720825/0511, trvale bytem Za Kovárnou 52/7, Praha – Dolní Měcholupy, 111 0 1, předseda spolku Dolnoměcholupsko z.s.

Author: Josef Holeš | 65 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj