Petice za dobrovolnost očkování proti koronaviru 8768 signatures

Petice za dobrovolnost očkování proti koronaviru

Máme plné pochopení pro snahu státu chránit zdraví obyvatel před nákazou koronavirem SARS-CoV-2 a také pro naději řady lidí, která se upíná k vývoji vakcíny. Trváme ale na tom, aby v budoucnu bylo plně respektováno právo na svobodný a informovaný souhlas a aby očkování nebylo jakkoliv vynucováno.

V reakci na šíření koronaviru byla přijata řada opatření omezujících lidská práva a svobody, přičemž některá z nich nebyla přiměřená a odůvodněná. Nicméně dosud nedocházelo k opatřením zasahujícím do fyzické integrity jednotlivce bez jeho svobodného a informovaného souhlasu a s možnými riziky pro zdraví.

V souvislosti s vývojem vakcíny proti koronaviru se ovšem objevují hlasy volající po tom, aby toto očkování, jakmile bude dostupné, bylo zavedeno jako povinné a aby přístup k některým činnostem či službám byl tímto očkováním podmíněn. To důrazně odmítáme. Nedotknutelnost osoby, svoboda svědomí, právo na svobodný a informovaný souhlas i nadřazenost zájmu a blaha lidské bytosti před zájmy společnosti a vědy jsou hodnoty chráněné na úrovni ústavního pořádku. Také nelze dovozovat, že očkování bude automaticky v zájmu zdraví jednotlivce, a to mimo jiné s ohledem na krátkou dobu testování bezpečnosti a účinnosti a možné nežádoucí účinky. Proto musí být respektováno právo jednotlivce na to, aby si na základě informací sám vyhodnotil přínos očkování a rozhodl se, zda očkování podstoupí, či nikoliv.

Vyzýváme proto zákonodárce, vládu a Ministerstvo zdravotnictví, aby:

-        při přijímání opatření proti šíření koronaviru bylo plně respektováno právo každého jednotlivce na svobodný a informovaný souhlas s očkováním;

-        očkování proti koronaviru nebylo zaváděno jako povinné;

-        tímto očkováním nebyly podmiňovány žádné běžné aktivity, jako je vzdělávání, práce a podnikání, cestování a využívání veřejně nabízených služeb.

Author: Liga lidských práv a Rozalio, z. s. | 8768 signatures

More >
Petice za zrušení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ 167 signatures

Petice za zrušení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+

19. října 2020 vláda schválila dokument, který určuje, jakým směrem se má ubírat vzdělávání v naší zemi. Dokument a jeho pracovní verze "Hlavní směry vzdělávací politiky do roku 2030+ " jsou ke stažení zde:

https://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030

 

Doporučujeme stáhnout oba soubory. Dokumenty obsahují návrhy, nad nimiž zůstává rozum stát:

 

- distanční výuka má zůstat zachována i po skončení koronavirové krize (Strategie, str. 32),

 

- inkluze (označovaná "společné vzdělávání") má být zavedena i do školek (Strategie, str. 84),

 

- podle "expertní skupiny" má být podpořeno doučování dětí ze znevýhodněného prostředí a zároveň má být vymáhán zákaz placeného doučování dětí "bohatších rodičů" (Hlavní směry, str. 37)

 

- má dojít k nahrazení známek tzv. formativním hodnocením (Strategie, str. 30),

 

- "experti" požadují prolomení dat o lidech z různých informačních systémů (Hlavní směry, str. 55), 

 

- o tom, co se bude učit, mají rozhodovat   žákovské parlamenty (Strategie, str. 34),

 

při přijímání na střední a vysoké školy má být "zohledněna" angažovanost žáka (Strategie, str. 40),

 

- podrobněji na www.zanasedeti.cz

 

Vážená vládo, vážený pane ministře!

V souladu se zákonem č. 85/1990 Sb. žádáme o zrušení Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a zastavení všech kroků, které na ni navazují.

 

Zároveň žádáme o okamžité zastavení financování těchto kroků a otevření skutečné diskuse, v níž bude popřáno sluchu i méně pokrokovým a konzervativním lidem, kteří ctí tradiční hodnoty.

 

Jsme demokratická země - budoucnost dětí je věcí nás všech. I těch, kteří nesouhlasí s výchovou k multikulturalismu, s inkluzí, nebo s distanční výukou. Nelze podřizovat přání většiny názorům několika aktivistů.

 

Jménem všech podepsaných

 

Stanislav Korityák

předseda spolku Za naše děti, z. s.

 

Author: Stanislav Korityák | 167 signatures

More >
NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE 1134 signatures remaining 3866

NE! ZMĚNĚ ÚZEMNÍHO PLÁNU A BYTOVÉ VÝSTAVBĚ V OBLASTI PŘÍRODNÍ PAMÁTKY MEANDRY BOTIČE

Vážení zastupitelé hlavního města Prahy,

tímto se na Vás obracíme s výzvou, abyste respektovali rozhodnutí Městské části Prahy 15, žadatele o změnu územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy pod č. Z2896/00 v k. ú. Hostivař, která si již nepřeje dále pokračovat v pořizování této změny a chce ji ukončit.

 

Věříme, že v rámci koncepce rozvoje území, v širším kontextu ochrany přírody, veřejného zdraví a kvality života obyvatel, napříč městskými částmi, vezmete v potaz zejména tyto důvody pro zachování stávajícího funkčního využití ploch sportu /SP/ a zvláštní komplexy – ostatní /ZVO/:

1) celoměstsky významná změna a též lokalita, nikoliv brownfield plocha žádající si revitalizaci, nýbrž plnohodnotná kvalitní plocha, která není svou funkcí ani dle současně platného ani dle nově pořizovaného územního plánu určena k obytné zástavbě

2) území zasahuje do ochranného pásma přírodní památky Meandry Botiče, nachází se na rozhraní přírodního parku Hostivař – Záběhlice a hraničí se záplavovým územím

3) výstavbou by nenávratně utrpěl volný bio-koridor podél toku Botiče

4) případná obytná zástavba a provoz s ní spojený by přetnuly zavedenou pěší kolonádu a bezpečné napojení na budovanou cyklostezku Kozinova – Meandry Botiče, došlo by k přerušení pěší a cyklistické prostupnosti území, které je centrálně položené uprostřed Hostivaře

5) hygienická stanice hl. m. Prahy tuto změnu nedoporučuje a za vhodnější považuje stávající využití, jako plocha určená k jinému využití než obytnému nemá území vyřešenou odpovídající infrastrukturu, vč. té dopravní, neberou se v potaz stávající zdroje hluku

6) paralelně s pořizovanou změnou se pořizuje nový územní plán hlavního města Prahy, jehož zpracovatelem je Institut plánování a rozvoje Prahy – IPR, který navrhovanou změnu akceptuje s podmínkou, že bude vyloučena zastavitelnost jižní části /SP/, která se nachází v ochranné zóně zvláště chráněného území, v Metropolitním plánu pro území navrhuje rekreační využití

7) na území městské části Prahy 15 v současnosti probíhá nebo se plánuje výstavba bytů na všech plochách svým funkčním využitím určených k obytné zástavbě, stav v tomto se změnil a nabral neřízených rozměrů oproti roku 2013, kdy byl podnět na změnu územního plánu podáván

8) pro narůstající obyvatelstvo chybí sportovní, rekreační a sociální zázemí.

 

Proč nadále trvat na pořizování změny funkčního využití plochy na čistě obytné /OB/ a všeobecně smíšené /SV/, když si ji nepřeje samospráva příslušné městské části Prahy 15, místní obyvatelé a vlastníci bytových jednotek z přilehlé lokality, zpracovatel územního plánu Prahy IPR či Hygienická stanice HMP?

 

My, podepsaní občané Městských částí Prahy 15 a Prahy 10, nesouhlasíme s pokračováním pořizování této změny územního plánu, přejeme si zachovat stávající funkční využití území a tímto vás žádáme, abyste revokovali svoje usnesení č. 25/30 ohledně schválení návrhu zadání změny č. Z2896/00 ze dne 30. 3. 2017, též vzhledem k nesouhlasu dalších zainteresovaných subjektů, dále nezatěžovali dotčené orgány se zpracováním i projednáním návrhu změny a pořizování změny ukončili.

 

Děkujeme, že z výše uvedeného nepodlehnete tlaku na bytovou výstavbu ze strany developera, podpoříte a tím ochráníte zájmy občanů hlavního města Prahy.

 

Author: Lenka Holubcová | 1134 signatures

More >
Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě 78 signatures remaining 122

Petice proti výstavbě komerční zóny v Přední Lhotě

My, níže podepsaní občané, reagujeme na usnesení Rady města Poděbrady č. 544/2021 ze dne 20.10. 2021, kterým doporučila zastupitelstvu schválit změnu územního plánu za účelem výstavby komerčního centra v lokalitě Přední Lhota, u kruhového objezdu. Ačkoliv byl návrh dne 3.11. po diskuzi stažen z jednání zastupitelstva, může být předložen znovu. Prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé města Poděbrady návrh odmítli a zachovali dosavadní určení pozemků.

Přestože je vjezd do Poděbrad již částečně využíván ke komerčním a podnikatelským činnostem, tato část mezi silnicí I. třídy č. 38 a silnicí č. 611 slouží k zemědělským účelům. Na západ od silnice č. 38 se dosud nachází jen zastavěná část Přední Lhoty a jeden dům. V platném územním plánu není počítáno s využitím pozemků parc.č. 148, parc.č. 200/41, parc. č. 166/1 a parc.č. 166/2 v k.ú. Přední Lhota u Poděbrad pro výstavbu ani komerční využití. Schválením navrhované změny by umožnilo využít pozemky jako plochu občanské vybavenosti, ke komerčním a podnikatelským účelům, k prodeji a skladování.

Máme obavy, že další rozšíření komerční a průmyslové zóny u vjezdu do lázeňského města přinese negativní důsledky nejen pro obyvatele Přední Lhoty. Zejména se obáváme neúnosného zvýšení dopravy v oblasti kruhového objezdu, který je už nyní nárazově přetížen a blokuje vjezd do Poděbrad. Kolony u kruhového objezdu by mohli řidiči začít objíždět přes Přední Lhotu a Kluk.

Dále zřejmě dojde k navýšení světelného znečištění s přímým dopadem na občany Přední Lhoty, zvýšení hladiny emisí, hluku a k celkovému nárůstu dopravy směrem do Kluku a Poděbrad. 

Důsledkem změny územního plánu bude prolomení stávající hranice města, zábor zemědělské půdy, tj. stavba na tzv. greenfieldu, zvýšení teploty v okolí budov a parkoviště, komplikace při výjezdu a nájezdu do komerční zóny. Vizualizace představuje osm nižších budov, zahrnuje zeleň a předpokládá napojení odbočovacími pruhy na silnici č.611. Toto ovšem není závazná a konečná podoba projektu, a zejména dopady na dopravu v okolí kruhového objezdu nejsou známy, protože při jeho stavbě se s centrem nepočítalo. Vizualizace komerční zóny vůbec neřeší možnost bezpečného přístupu pro chodce a cyklisty.

Poděbrady jsou lázeňským městem a kromě toho jsou vyhledávaným místem k trvalému bydlení i rekreaci pro svou polohu na řece a množství zeleně ve městě. Poděbrady mají pověst klidného menšího sídla s historicky, architektonicky a esteticky cenným centrem, obklopeným širokým pásem zeleně, lesů, jezer a polí. Nevidíme důvod pro další rozšiřování komerčních a průmyslových zón na zemědělské půdě a znehodnocování původně zelených vjezdů do města.

Žádáme proto touto peticí zastupitelky a zastupitele města Poděbrady, aby návrh na změnu územního plánu zamítli.

Author: Klára Jirásková | 78 signatures

More >
Železniční zastávka Vícemilice 23 signatures

Železniční zastávka Vícemilice

My, níže podepsaní občané Bučovic – městské části Vícemilice prostřednictvím této petice žádáme, aby byla ve Vícemilicích vybudována železniční stanice pro osobní vlaky.

 

Stanice by byla vybudována na existující železniční trati Brno hl. nádraží – Veselí nad Moravou, na traťovém úseku Bučovice – Nesovice. A to přímo ve Vícemilicích v části železnice vedle stávajícího železničního přejezdu. Železniční stanice obyvatelům Vícemilic výrazně zlepší přístup do centra Bučovic, Brna i do dalších měst. V současnosti se plánuje stavba „Elektrizace Blažovice – Veselí nad Moravou“. Stavba železniční zastávky Vícemilice by se tak mohla vybudovat společně s 1. etapou elektrizace trati, nebo jako samostatná stavba současně s elektrizací výše uvedené tratě.

 

Přínos a důvody pro zhotovení železniční zastávky Vícemilice pro osobní vlaky:

- Železniční zastávka výrazně ovlivní přístup obyvatel městské části Vícemilice do centra Bučovic. Především v časech, kdy do centra Bučovic není žádné autobusové spojení linky č. 643. Obyvatelé Vícemilic nemají ve své oblasti žádné služby. Chybí tady obchod, lékař, lékárna, restaurace a jiné služby. Vše se nachází až v centru Bučovic. Obyvatelé musí za službami cestovat do centra Bučovic/Brna a zpátky. Vlakovým spojením Vícemilice – Bučovice (centrum) se doplní spoje, které můžou obyvatelé využít pro základní služby a prakticky doplní místní dopravu v Bučovicích.
- Zajištěním železniční zastávky pro obyvatele Vícemilic přibude možnost zajet do centra Bučovic (nebo přímo do Brna) ve večerních hodinách za zábavou, (například do restaurace a zpět).
- Při nepříznivém počasí je problém dostat na vlakovou stanici v Bučovicích z Vícemilic. Ne vždy navazují autobusové spoje odjíždějící z Vícemilic na vlakové spoje odjíždějící z Bučovic. Cesta pěšky vede podél hlavní silnice po cyklostezce/chodníku, kudy je to cca 2,1 km (cca 25 min chůze). Za nepříznivého počasí tedy není pro obyvatele Vícemilic snadné dostat se na železniční zastávku do Bučovic.
- Autobusová linka č. 643 (Vícemilice – Bučovice) zajišťuje především spojení pro děti základní školy. Přes školní prázdniny, kdy jsou některé autobusové spoje zrušeny, je spojení na vlakovou zastávku do Bučovic nepoužitelné, nebo žádné. Samotné spoje pro ostatní cestující (pracující, středoškoláci, vysokoškoláci, důchodci atd.) je slabé.
- Někdy se stává, že autobusy jedoucí po vytížené silnici E50 meškají a není tak možné stihnout přestup na vlakový spoj.
- Železniční zastávka ve Vícemilicích by velmi pomohla cestujícím, kteří pracují mimo město a cestují ve večerních nebo ranních hodinách. Např. autobusový poslední spoj Bučovice – Vícemilice jede kolem 18 hod. Jít potom ve 23 hod kolem hlavní silnice do Vícemilic, je nepříjemné a místy nebezpečné.
- Víkendové spojení autobusem z Vícemilic do centra Bučovic, nebo na vlak, je velmi slabé.
- Městská část Vícemilice má nezanedbatelný počet obyvatel v rámci Bučovic. Nově ve Vícemilicích, v blízkosti železničního přejezdu, přibyla výstavba 77 bytů. Výstavba 1. etapy je zkolaudovaná a z velké části zabydlená. Výstavba 2. etapy bude zkolaudovaná v roce 2022. To vede k dalšímu výraznému nárůstu obyvatel.
- Vybudování železniční zastávky by pozitivně ovlivnilo dojíždění za prací/školou směrem na Brno. Na silnici E50 a dálnici D1 jsou permanentně kolony. Po samotném příjezdu do Brna je také problém se zaparkováním v centru. Nicméně i tak v tuto chvíli obyvatelé raději zvolí cestu autem než komplikovanější nepřímé spojení z Vícemilic.
- Z mapy železniční tratě a rozmístění zastávek pro osobní vlaky, je zřejmé, že železniční zastávky jsou téměř v každé obydlené oblasti. A to v malé vzdálenosti od sebe i v mnohem méně zabydlených oblastech. Ve Vícemilicích však tato možnost chybí, přestože je zde železniční trať v bezprostřední blízkosti zabydlené oblasti. Je tu velký potenciál využití zastávky a také vhodný prostor pro zhotovení zastávky (kolej je přímá, pozemky kolem tratě se dají použít pro stavbu nástupiště).

 

 

Vybudování železniční zastávky v městské části Vícemilice bude pro její obyvatele velkým přínosem.

 

Děkujeme.

 

 

Petici podávají za obyvatele městské části Vícemilice:

Ing. Radoslav Bangó, Osvobození 295, Vícemilice

Tomáš Šiška, Osvobození 297, Vícemilice

Simona Szilvásová, Osvobození 293, Vícemilice

Author: Simona Szilvásová | 23 signatures

More >
Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč 2 signatures

Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč

Společné připomínky k návrhu územního plánu obce Zeleneč

Na základě veřejné vyhlášky obecního úřadu v Zelenči č.j. 01038/21/OÚ ze dne 12. 10. 2021 o zveřejnění návrhu územního plánu uvádíme níže připomínky k tomuto návrhu a žádáme zastupitelstvo obce o jejich řádné projednání a zapracování.

Tento text je zpracován jako společné připomínky občanů Zelenče. Podílela se na něm odborná skupina pod vedením sdružení Sousedé pro Zeleneč. Pokud s textem souhlasíte, můžete svým podpisem tyto připomínky podpořit a ovlivnit tak další vývoj života v obci. Své podpisy mohou připojovat lidé starší 18 let, trvalé bydliště není podmínkou, kolonka pro osobní data je v závěru textu.

 

Úvod připomínek

Návrh územního plánu Zelenče (dále ÚP) byl zpracován na základě „Zadání územního plánu“, které schválilo zastupitelstvo obce dne 29. 6. 2021. V Zadání ÚP, které je závazné pro zpracovatele ÚP, je uvedeno kromě jiného: „Rozvoj bude směřován na zvýšení kvality, nikoliv kvantity. Tomuto odpovídá i následující teze rozvoje stanovená pro obec Zeleneč, a to omezit její rozpínání do krajiny. Upřednostnit využívání vnitřních rezerv sídla a proluk.“  Dále „Prioritně by měl navržený rozvoj vycházet z hlavní urbanizační osy a ctít premisu posílení centra obce. Navržená urbanistická koncepce bude založena zejména na rozvojových možnostech obce. Nepředpokládá se tak výrazné navýšení rozvojových ploch.“ 

Předložený návrh ÚP však neodpovídá zadání, neřeší využití vnitřních rozvojových pozemků obce, nárůst tranzitní dopravy, dopravu v klidu, zanedbanou občanskou vybavenost, nedostatek míst pro setkávání lidí ani potřebný rozvoj služeb. Nese naopak všechny známky toho, že je zpracován v zájmu developerských firem a těch, kdo budou profitovat na budoucích výnosech z realizace výstavby pro cca 6 000 nových obyvatel Zelenče a Mstětic. Místo toho, aby se územní plán soustředil na reálný rozvoj současné obce, dominuje v něm formální zdůvodnění potřebnosti rozsáhlých záborů orné půdy (115 ha pro zastavitelné plochy a 71 ha pro plochy změn v krajině, tj. celkem 1,86 mil. m2 zlikvidované orné půdy).

Návrh územního plánu ignoruje skutečnost, že obec své udržitelné meze rozvoje dosáhla v minulých dvaceti letech, kdy došlo developerským způsobem k nárůstu obyvatel na více než dvojnásobek. Nebylo to, bohužel, provázeno potřebným rozvojem občanské vybavenosti, vybudováním přiměření dopravní infrastruktury ani cílenou eliminací negativ, která provází každou intenzivní výstavbu. Vše tak zůstává prioritním úkolem pro nadcházející období nového ÚP. Další, a navíc natolik extrémní, růst obce, není v zájmu jejích občanů. Přinese jen spoustu dalších obtíží.  Mimo jiné je to i otázka významných nepředvídatelných výdajů, a tím ohrožení hospodaření obce, jejích ekonomických, provozních a sociálních funkcí.  

Významný nárůst obyvatel obce je již z minulosti zajištěn schválením ÚP pro část Mstětice ve znění platné změny č. 5. Ten předpokládá nejméně zdvojnásobení počtu obyvatel a vytvoření nového obytného celku městského charakteru ve Mstěticích. Tento ÚP části Mstětice byl převzat do předloženého návrhu ÚP, bohužel však současně s řadou nových změn vedoucích k navýšení kapacity tohoto území z původně plánovaných necelých 4000 až na 5 000 obyvatel.  O to více alarmující je, aby by byl v katastru Zelenče připravován další developerský záměr na vznik nového sídlištního celku na jihozápadním okraji stávající zástavby Zelenče. Ten navíc může vznikat paralelně se zástavbou ve Mstěticích, takže by k obrovskému nárůstu počtu obyvatel velmi pravděpodobně došlo skokově.

 

Připomínka č. 1

Manipulativní textace článků 14.7.3. a 14.7.4 návrhu ÚP - „ODŮVODNĚNÍ ZÁBORŮ ZEMĚDĚLSKÉHO PŮDNÍHO FONDU“

Text zkresluje fakta a používá nepodložené argumenty odůvodňující rozsáhlé zábory ZPF. Klíčová je manipulace se statistikou obyvatel, kdy na základě faktu, že v období 2001-2020 došlo k nárůstu o 1800 obyvatel, se vyvozuje fakt, že je ve veřejném zájmu obce, aby se růst ještě významně zrychlil (6000 obyvatel za cca 20 let předpokládané výstavby). A tento údajný veřejný zájem obce je postaven nad zákonem definovaným veřejným zájmem na zachování zemědělského půdního fondu.

Zemědělský půdní fond je podle zákona č. 334/1992 Sb., o ochraně ZPF, „... základním přírodním bohatstvím naší země, nenahraditelným výrobním prostředkem umožňujícím zemědělskou výrobu a je jednou z hlavních složek životního prostředí.”

Požadujeme, aby textace této části a následné definice ploch byly přepracovány v souladu s existujícími celospolečenskými zásadami udržitelnosti životního prostředí a v souladu s platnými zákony, tedy aby nedocházelo k dalšímu zbytečnému záboru ZPF.

 

Připomínka č. 2

Zastavitelná plocha Z4 v Zelenči

Navržený nový sídlištní celek je v příkrém rozporu se Zadáním ÚP, udržitelným stavem obce, potřebami obce a občanů. Navíc nic nebrání tomu, aby realizace této výstavby probíhala prakticky souběžně s novou výstavbou ve Mstěticích, což by znamenalo mnoho let vícenásobného ohrožení životního prostředí.

Požadujeme, aby nová rezidenční zástavba na jihozápadě obce, konkrétně na plochách Z4 a Z3, byla zrušena. To současně znamená zrušení poměrně předimenzovaných ploch přilehlé zeleně Z7 a Z8, které je žádoucí ponechat v původním využití jako ornou půdu. V této části obce je navíc žádoucí dokončit zelený ochranný pás přiměřené šířky podél současné zástavby. A to tak, aby došlo k finalizaci a realizaci plánu vytvořit souvislý ochranný pás zeleně kolem celé obce, který v minulosti prosazoval dlouholetý starosta obce Ing. Michael Husinec.

 

Připomínka č. 3

Rozvojové pozemky v intravilánu Zelenče

Obec vlastní v intravilánu 3 významné souvislé plochy určené pro budoucí rozvoj dosud chybějícího občanského vybavení. Dvě z nich jsou označeny jako plocha přestavby P1 a P2, chybí však správné označení třetí rozvojové plochy kolem obecního rybníka (p. c. 21/1, 41/2, 22, 21/2, 48, 49, 50 aj.), která je v návrhu ÚP nesprávně značena jako SV – plocha smíšená obytná venkovská.

Požadujeme změnit značení předmětných pozemků v souladu s budoucím využitím, tedy jako plochu přestavby P3 – OV plocha občanského vybavení.

 

Připomínka č. 4

Projekt výstavby ve Mstěticích

Při veřejném projednání zadání ÚP a společném jednání nad návrhem ÚP zaznělo, že do návrhu ÚP byl prakticky převzat platný územní plán části Mstětice, tj. podle změny č. 5. Skutečností však je, že mezi oběma dokumenty jsou zásadní změny, které zvětšují kapacitu zástavby, rozšiřují zábor ZPF pro další rezidenční objekty a zvyšují rozestavěnost v důsledku změny etapizace.  Jedná se konkrétně o tyto změny:

Blokové bytové domy se v novém návrhu ÚP rozšířily podél hlavní ulice směrem do Zelenče až na západní okraj plochy projektu a současně do 4 bloků části Z8 na JV okraji severní části projektu (viz výkres urbanistického řešení, č. 5 - Nová zástavba bytových domů). Protože centrum nové výstavby ve Mstěticích leží na návrší, které převyšuje okolí, takto navržené bloky bytových domů se čtyřmi nadzemními podlažími na ploše větší než 9 ha hrubě naruší ráz zemědělské krajiny v Polabí.
Současně přibyl v návrhu ÚP celý pás bloků rezidenční zástavby na západním okraji jižní části projektu (mezi tratí a okrajem ochranného koridoru produktovodu). Kumulovaně to znamená nárust dalších nových obyvatel ve Mstěticích nejméně o tisíc osob oproti platnému ÚP části Mstětice.
V návrhu ÚP se zásadně změnila etapizace: původní IV. etapa zanikla a byla rozdělena mezi ostatní etapy. Etapa I. v návrhu nově znamená rozestavěnost původní plochy u železnice a současně pásu podél celého východního okraje projektu, tedy podél silnice II/101, což bude mít zásadní vliv na dopravní kalamity situaci v místě. Navržená etapizace projektu je velmi benevolentní a umožnila by vysokou souběžnou rozestavěnost na všech zastavitelných plochách.

Výše uvedené změny v návrhu ÚP zásadně rozšiřují možnosti intenzivní stavební činnosti proti dosud platným podmínkám, vytváří hrubý zásah do krajinného rázu a kritickým navýšením dopravy, hluku i znečištění v širším okolí ohrožují závažně životní prostředí.

Požadujeme proto, aby:

- bytové domy byly pouze podél hlavní ulice od železniční stanice a kolem hlavního náměstí (jako v dosud platné změně č. 5 ÚP pro Mstětice),
regulace výstavby dovolila na plochách Z7 a Z8 bytové domy pouze do výšky max. 3. NP,
- byl zrušen záměr výstavby nových rezidenčních bloků na západním okraji jižní části projektu a zachováno dosud deklarované využití (OV – obchod a výroba), což mělo podle platné dokumentace zajistit novým obyvatelům služby i pracovní místa. Případně toto využití zkombinovat se zelení, která by odclonila rezidenční část od nejčastějších větrů ze západu a severozápadu,
- byly upraveny podmínky etapizace tak, aby nemohl nastat souběh všech etap výstavby a to takto:

U všech etap (II., II. a příp. IV.) doplnit tuto podmínku: - „Ukončení realizace všech podmínek uvedených v předchozí etapě.“
- Změnit formulaci „Realizace nebo zahájení výstavby na více jak 50 % ploch…“ na formulaci „Realizace výstavby na více než 50 % ploch…“.
- Do podmínek pro I. etapu části Z7 i Z8 doplnit: „Realizace plánovaných staveb na silnici II/101 (obchvat obce Zápy, kruhová křižovatka se silnicí III/10162, nadjezd nad tratí ve Mstěticích a napojení přes kruhovou křižovatku přímo na exit 8 na D11), které zajistí lepší tangenciální dopravní prostupnost.“

 

Připomínka č. 5

Realizace zeleně a sportovišť ve Mstěticích

V projektu nové zástavby v k.ú. Mstětice nejsou sportoviště ani většina plánované zeleně zahrnuty do žádné z etap výstavby. Jedná se především o plochu ochranného pásma produktovodu, který dělí zástavbu na jižní a severní část. Aby nehrozilo, že vznikne nová masivní výstavba bez realizace klíčové zeleně a sportovišť, je nezbytné, aby tyto plochy byly doplněny jako součást příslušných etap výstavby.

Požadujeme, aby plochy každé etapy výstavby byly rozšířeny o bezprostředně přilehlé plochy zeleně a sportovišť, které jsou součástí ÚP.

 

Připomínka č. 6

Projednání všech připomínek na zasedání zastupitelstva

Požadujeme, aby vypořádání všech připomínek, které obec obdrží k návrhu ÚP, bylo řádně projednáno na zasedání zastupitelstva obce a proces pořizování ÚP.

Author: Ladislav Mrklas | 2 signatures

More >
Nesouhlas se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem 24 signatures

Nesouhlas se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem

My, občané města Kostelec nad Labem a obyvatelé blízkého okolí, nesouhlasíme se stavbou krematoria v Kostelci nad Labem a žádáme, aby všechny dotčené orgány vzaly tento nesouhlas a uvedené argumenty na vědomí.

 

Máme důvodné obavy z přímých dopadů realizace této stavby na celkové zdraví obyvatel města a přilehlého okolí, včetně dopadů na psychický komfort, a to zejména z níže popsaných důvodů:

 

1. Bezprecedentní blízkost záměru od obytné zástavby. Žádná podobná stavba vystavěná po roce 1989 není umístěna tak blízko obytné zástavby a staveb občanské vybavenosti, jako je např. mateřská škola a dětské hřiště.
2. V rámci emisní situace dojde k významnému zvýšení emisí rtuti a radioaktivních látek. Negativní dopady krematorií na veřejné zdraví jsou již ve světě zdokumentovány a vede se polemika o tom, jak k umisťování těchto staveb postupovat, a to včetně doporučených vzdáleností od obytné zástavby.
3. Máme obavy ze zhoršení dopravní situace ve městě, zadavatel v dokumentaci argumentuje nejasně a nepřesvědčivě.
4. Odmítáme další narušení podoby města postavením vysokého komínu. Sám oznamovatel připouští, že by z hlediska emisí doporučoval výšku komína 22-24m, což významně vizuálně poškodí oblast, jež by měla být vstupní branou do města Kostelec nad Labem.
5. Stavba nezapadá do celkové koncepce města, je v rozporu se schváleným územním plánem, kde v místě plánované stavby je dle ÚP plocha „NERUŠÍCÍ VÝROBY A SLUŽEB“, tedy plocha určená k zařízení výroby a služeb podstatně neobtěžující své okolí. Jsme přesvědčeni, že provoz krematoria bude rušivý, a to ze všech důvodů výše popsaných.

 

Jsme přesvědčeni, že výše uvedené argumenty nebyly doplněnou dokumentací řádně vyvráceny a máme za to, že data předložená v záměru nebudou odpovídat reálným dopadům stavby.

Author: Adam Guttenberg | 24 signatures

More >
STOP prodeji stavebních pozemků v průmyslové zóně města Nový Jičín 105 signatures

STOP prodeji stavebních pozemků v průmyslové zóně města Nový Jičín

Vážení zastupitelé města Nový Jičín,

my, níže podepsaní, žádáme o zrušení záměru prodeje pozemků v průmyslové zóně města Nový Jičín (záměr č. 414/Z17/2021), schváleného na 17. zasedání zastupitelstva dne 13.9.2021.

Proč nesouhlasíme ?

Námi kritizovaný záměr prodeje se týká městských stavebních pozemků v průmyslové zóně (ul. Hřbitovní) o výměře cca 14 hektarů (140 000 m2). Jedná se o velmi rozsáhlé území města (asi 30 novojičínských náměstí), a navíc i o poslední stavební pozemky v majetku města pro průmyslovou zástavbu. Podmínky vyhlášeného majetkoprávního záměru jednoznačně zvýhodňují nadnárodního developera, který bude velmi pravděpodobně v této lokalitě realizovat výstavbu skladů a montoven s nízkou přidanou hodnotou a vysokou dopravní zátěží pro město. Většina nadnárodních společností zdaňuje v tzv. daňových rájích (optimalizují své zisky v zahraničí), fiskální příjem pro město je tak nulový.

Podstatné je rovněž to, že prodejem těchto posledních průmyslových pozemků ztratí město jakýkoliv legitimní vliv na stavební vývoj v této lokalitě a ztratí tím zároveň i možnost motivovat k příchodu do Nového Jičína perspektivní menší a střední firmy s vysokou přidanou hodnotou a vyššími požadavky na kvalifikační strukturu svých zaměstnanců.

Počátkem roku 2019 bylo v plánu investic města prezentováno rozdělení tohoto rozsáhlého území na 4 menší zóny, které by tak byly atraktivní a zejména i finančně dostupné také pro místní menší a střední firmy. Zveřejněný záměr prodeje pozemků je tedy v přímém rozporu s dříve prezentovanými plány města. Je nutné dále zmínit, že k tak zásadnímu tématu neproběhlo žádné referendum, veřejné projednávání, anketa apod. Přitom se jedná o zcela zásadní rozhodnutí, které bude mít do budoucna přímý vliv na dlouhodobou kvalitu života ve městě a pravděpodobně i strukturu jeho obyvatel.

Navrhujeme:

- postupně připravit městské pozemky v průmyslové zóně na 4 menší zóny pro regionální drobné a střední investory způsobilé závazně prezentovat podnikatelské záměry s důrazem na vyšší přidanou hodnotu a potřebu nárůstu kvalifikované a vzdělanostní zaměstnanosti v Novém Jičíně,

- při následném posuzování zájemců o výstavbu podmínit kritéria prodeje vlivem jejich budoucí výroby na životní prostředí (hluk, emise, dopravní zátěž ve městě a další).

 

Petice společně s podpisy bude předána zastupitelům města dne 15.11.2021 nebo 13.12.2021 (18. a 19. zasedání zastupitelstva města)

 

Autor petice: Ing Zdeněk Trefil, Na Stráni 1848/11, Nový Jičín, datová schránka: 3hxe6k

 

 

Author: Zdeněk Trefil | 105 signatures

More >
Petice proti rozšíření těžby u Tovačova 19 signatures

Petice proti rozšíření těžby u Tovačova

Rozšíření těžby přínáší řadu negativ pro celý region mezi které patří.

 

01 Nestabilní podloží pod Tovačovem

V celé oblasti Tovačovska se nachází vrstva štěrkopísku. Tato vrstva není stabilní a v případě jejího konstantního narušování těžbou se může štěrkopísek začít přesouvat přímo pod Tovačovem. Tento jev způsobuje nadměrné namáhání staveb.

Mezi první důsledky můžou patřit praskliny na fasádách a na stropě. Nejvíce bude zasažen zámek, který se nachází méně než 900 metrů od těžby.

 

 

02 Více dopravy, prachu a hluku

 

Těžba na 60 ha při ložisku v hloubce 2-4 metrů znamená, že ještě před samotnou těžbou bude nutné odvést 1 200 000-2 400 000 m3 vysoce bonitní černozemě. Nákladní automobil má kapacitu 10-20 m3, vlakový vagon 80 m3 za suchého stavu zeminy, který je velmi prašný.

Z toho plyne, že i kdyby byla samotná těžba štěrkopísku velmi šetrná, přípravné práce šetrné nebudou. Dokonce i v případě, kdy by naprosto vše proběhlo šetrně, je velmi nepravděpodobné, aby pásový přepravník o délce 1 km nezačal být do pěti let hlučný a prašný sám o sobě.

Z těžby profituje pouze zahraniční společnost HeidelbergCement AG, pro obyvatele Tovačova plynou minimální benefity.

 

03 Minimální benefity

 

Hodnota vymezeného ložiska může být výrazně více než 1 miliarda Kč, bereme-li v úvahu objem plánované těžby a vývoj ceny štěrkopísku.

30 milionů složených převážně z povinných poplatků nedává smysl. Navíc drtivá většina všech zisků z těžby odejde do zahraničí a minimálním způsobem podpoří region. A především hodnota ložiska bude za pár let výrazně vyšší.

Společnost nabízí rekultivaci nových těžebních prostor, avšak na mnoha místech, kde již rekultivace “proběhla”, dochází k velmi silné erozi, kdy se část břehu i se stromy utrhne a spadne do vody. V těchto místech jsou břehy tak příkré, že "benefit" rozšíření koupání je bezcenný. Navíc společnosti téměř nic nebrání v tom, aby provedla plnohodnotnou rekultivaci, jakou provádí ve své domovské zemi.

 

Lukáš Galeta

Author: Lukáš Galeta | 19 signatures

More >
Do you want a change? Just start!
  • Create
  • Support
  • Share
Start a petition

Select your region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku