Změnit údaje i v profilu?
Tzv. tempo 30 je v západních zemích již mnoho let důležitým opatřením pro zklidňování dopravy na místních komunikacích a v residenčních oblastech. Základní princip je jednoduchý: rychlost 50 km/hod. se povolí pouze na hlavních místních komunikacích, které slouží dálkovým dopravním tahům, kdežto na komunikacích zajišťujících hlavně plošnou dopravní obsluhu se zavede omezení na 30 km/hod.
Inspirací může být v loňském roce velmi mediálně sledovaná iniciativa v Paříži, kde byla povinná třicítka až na hlavní tahy zavedena od 30. srpna 2021. Stejnou povinnost ale již před lety zavedla další velká francouzská města - Grenoble, Nantes, Lille, Štrasburk nebo Rennes. Ve Španělsku byla od 11. května 2021 povinně zavedena třicítka ve všech městských a obecních ulicích (tedy nejen ve velkých městech). Německo třicítku testuje plošně od roku 2021 v Cáchách, Augsburgu, Hannoveru, Lipsku, Münsteru, Ulmu a v Bonnu.
Diskuse rezonuje i na evropské úrovni. Evropský parlament schválil 6. října 2021 návrh doporučení Evropské komise omezující rychlost na 30 km/h v obytných zónách. V příslušném usnesení vyzývá Evropskou komisi, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“.
Tempo 30 je v ČR na skromném počátku, přesto už existuje několik prvních odvážných iniciátorů. Prvním průkopníkem byla Městská část Brno-Židenice, která je pojata jako zóna 30 s výjimkou hlavních tahů. K podobné reakci se odhodlala i radnice Prahy 7, která zavedla na území Holešovic maximální povolenou rychlost 30 km/hod rovněž s výjimkou hlavních tahů.
Hlavními důvody jsou zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy a snížení hluku.
Bezpečnost je primárním důvodem pro zavedení třicítky. Dle vědeckých studií je riziko úmrtí chodce při srážce s vozem v 50kilometrové rychlosti 80 %, při snížení na 30 km/h ale klesá na 10 %. V zemích EU se v souvislosti s dopravními nehodami průměrně eviduje na 22 700 mrtvých osob ročně a asi 120 000 vážně zraněných.
Snížení rychlosti na třicítku vede dle provedených studií k poklesu produkovaného hluku zhruba o tři až pět decibelů. Toto snížení hluku znamená subjektivně pokles na polovinu (dvě auta jedoucí rychlostí 30 km/hod. jsou stejně hlučná jako jedno auto jedoucí 50 km/hod.).
Byl prokázán dopad snížení rychlosti na zácpy a tedy celkově průjezdnější město. Je nutné ovšem vést řidiče k tomu, aby jezdili na 3. rychlostní stupeň (většina vozidel to bez problémů umožňuje). Nižší rychlost se samozřejmě netýká hlavních komunikací s dálkovými tahy, ale především komunikací obslužných, kde mají zákaz vjezd vozidel nad 3,5 tuny.
S ohledem na výše uvedené žádáme o omezení rychlosti na 30 km/hodinu pro oblast Prahy 5 - Jinonice, zejména pro ulice Karlštejnská, Butovická, Puchmajerova, Klikatá či v Zářezu.
To whom will the petition be forwarded: Radnice Praha 5
Petition signature must be confirmed in a subsequent e-mail.
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
It's late, but I'm so proud to see your post even now. I always support your writing.
카지노 게임
꽁 머니 토토
토토 검증
토토 구인 구직
토토 코드
https://www.j9korea.com
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat
Podpoření příspěvku je možné pouze po přihlášení. Přihlásit se nebo zaregistrovat