NAHRAĎTE VŘÍDELNÍ KOLONÁDU KOPIÍ LITINOVÉ KOLONÁDY 2671 podpisů chybí 2329

NAHRAĎTE VŘÍDELNÍ KOLONÁDU KOPIÍ LITINOVÉ KOLONÁDY

MĚSTO KARLOVY VARY PRÁVĚ ŘEŠÍ HAVARIJNÍ STAV VŘÍDELNÍ KOLONÁDY A TAK NASTAL TEN SPRÁVNÝ ČAS NA NÁPRAVU MINULÉ CHYBY. CHCEME NAVRÁTIT MĚSTU JEHO BÝVALÝ KLENOT - VŘÍDELNÍ KOLONÁDU Z R.1879. KOLONÁDU ARCHITEKTŮ FELLNERA A HELMERA, KTEŘÍ DALI MĚSTU MNOHO DALŠÍCH KRÁSNÝCH STAVEB A POMOHLI STVOŘIT GENIA LOCI SVĚTOVĚ UZNÁVANÝCH LÁZNÍ.

 

Vzhledem k tomu, že současná kolonáda z r.1975, vytvořená v socialismu, je v havarijním stavu, její oprava bude stát dle odhadu cca.20 mil.Kč a její životnost je jen 15 let, nedává smysl dále jí udržovat. Nikdy s městem nesrostla, absolutně se do "šlehačkových" Karlových Varů nehodí, hyzdí nejdůležitější místo krásných lázní a rozhodně nepřispívá k pěknému dojmu z lázeňského města.
Replika původní litinové kolonády od Fellnera a Helmera je technicky možná.

Kolonáda by restartovala zájem o Vary. Všichni co tu už byli, by měli důvod znovu do města přijet a prohlédnout si jak kolonáda do města zapadá a jak změnila historické centrum. Příkladů, kdy efekt obnovy původní zástavby funguje je po světě dost - například katedrála Frauenkirche a historické centrum Altmark v Drážďanech,  nebo katedrála Krista Spasitele v Moskvě. Podobně funguje také rozestavěná Sagrada Familia v Barceloně. V sousedním Německu obnova historických budov centru Berlína a Frankfurtu nad Mohanem. 

Stavba kolonády by nemusela být až tak nákladná. Připomeňme si, že firma Fellner a Helmer jí dokázala postavit během půl roku. Replikou kolonády se zabývali v projektu obchodního centra Josefa v Otovicích. Odhad nákladů vycházel zhruba 150 milionů v případě stavby na zelené louce (bez podzemí a technologie vřídelní vody, jelikož kolonáda měla sloužit pouze jako výstavní a tržní hala). S demolicí staré budovy a úpravou podzemních prostor a technologie lze předpokládat cenu do 250 milionů Kč, což je méně než stál například bazén u KV Arény. Přínos kolonády pro cestovní ruch a věhlas Karlových Varů by byl přitom obrovský - určitě větší než bazén, nebo miliardová KV Arena. Pokud by se stavěla nová - opět moderní kolonáda, tak by byly náklady obdobné a výsledek velmi nejistý.

Stavbu lze zahrnout do programů na podporu cestovního ruchu a lze proto uvažovat s financováním z fondů EU, případně i fondů česko - německé spolupráce, jelikož kolonáda byla stržena v roce 1939 po nástupu fašismu.

Napravil by se i paradox, kdy město, které dalo světu všeobecně platnou značku pro lázně užívanou např.na mapách tj.gejzír tryskající v míse, by opět konečně tuto vřídelní vázu mělo.

Vřídlo je naše rodinné stříbro a město, které tu díky Vřídlu vzniklo, by mělo mít jako prioritu toto rodinné stříbro mít v důstojném a reprezentativním "obalu", nikoliv v krabici od bot made in Bulgaria. Karlovy Vary se snaží stát památkou UNESCO. Návratem původní kolonády se Karlovým Varům navrátí velmi významná součást jejich genia loci a hodnotná architektura odpovídající nárokům této prestižní organizace.

Na zatraktivnění samotného centra a stavbu důstojné Vřídelní kolonády by město mělo umět najít finance. Zase tak chudé není a také není tak bohaté, aby si udržovalo v centru rozpadající kolonádu, která karlovarskému "sletu dortů" atraktivitu ubírá.

Stačí se jen zamyslet.
Podporou této petice vyjadřujeme požadavek, aby město zahájilo práce na nahrazení současné Vřídelní kolonády replikou kolonády z roku 1879 od architektů Fellnera a Helmera.

Autor: Alexandr Maier | 2671 podpisů

Více >
„Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč“. 61 podpisů

„Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč“.

PETICE

dle čl. 18 Listiny základních práv a svoboda zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 v úseku Stráž nad Ohří - Boč

 

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme:

 

Řešení bezpečnosti provozu na silnici 1/13 a navrhujeme následující :

 

1) Vybudovat  zpomalovací prvky v obcích Stráž nad Ohří a Boč (během roku 2018) a instalovat  průjezdové radary

2) Podporu  vybudování chodníků v obcích Stráž nad Ohří a Boči s ohledem na místní situaci i udělení výjimek z aktuálních norem, případně legislativy (předpokládáme spolufinancování obce Stráž nad Ohří, rok 2019),

3) Přeložku silnice 1/13 (nejlépe variantu tunelu) mimo obce Stráž nad Ohří a Boč, žádáme o zahájení prací na studii proveditelnosti a geologických průzkumů (žádáme o podání průběžné zprávy v 1. čtvrtletí roku 2019).

 

Odůvodnění petice: V současné době je chůze po obcích možná jen v těsné blízkosti krajnice, a to případně i s kočárkem. V zimních měsících je chůze podél silnice komplikována sněhovými hromadami při kraji silnice. Pokud se v jednom místě potkají na silnici dva protijedoucí kamiony, není prostor pro chodce téměř žádný. Nevyjímaje zdravotní rizika spojená s vdechováním škodlivých zplodin a vysoké prašnosti z aut. Poslední studie z roku 2006 ukazuje, že oběma obcemi projede denně přes 10 000 vozidel. Předpokládáme, že toto číslo bude nadále stoupat.Většina projíždějících řidičů nedodržuje předepsanou rychlost 50 km/h a nerespektuje přechody pro chodce. Přecházení této vytížené vozovky je velmi nebezpečné, v Boči přechod pro chodce chybí úplně a ve Stráži je jejich počet nedostačující. Vlivem zvýšené kamionové dopravy dochází k prokazatelným otřesům nemovitostí stojících podél silnice 1/13 a tudíž ke znehodnocování majetku lidí. Silnice 1/13 je hlavní spojnicí Karlovarského a Ústeckého kraje, je využívána jako tranzitní trasa nejen nákladní kamionové dopravy. Je  úsekem častých dopravních nehod, kdy se stává i na několik hodin zcela neprůjezdnou . Objízdná trasa je možná mimo zimní měsíce jen pro osobní dopravu. V případě nehody se často nemohou dostat záchranné složky na určené místo včas a řidiči stojí v kolonách hodiny. Jsme nuceni denně několikrát přecházet frekventovanou silnici 1/13 na místech bez přechodu pro chodce nebo tam, kde není chodník, a to i s malými dětmi ze zdejší mateřské školy (např. na dětské či fotbalové hřiště v obci). Je to opravdu nebezpečné a na hranici únosnosti. Více jak 30 let je zablokována výstavba v obcích kvůli plánované a dosud neuskutečněné přeložce, a proto se naše vesnice nemohou rozvíjet, zdejší populace stárne a mladá generace nemůže stavět, přestože obce mají rozvojové plochy k bydlení venkovského typu.

                Domníváme se, že výstavbou přeložky či tunelu (v lepším případě) by se významně ulevilo nejen místním obyvatelům, ale i těm řidičům, kteří denně jezdí po silnici 1/13 do práce. Žádáme o projednání našich požadavků a věříme v přesvědčivost výše zmíněných důvodů, neboť naše podmínky pro žití, zde v obcích Stráž nad Ohří a Boči, jsou již velmi neutěšené.

Za petiční výbor:

Miloslav Záleský, bytem Stráž nad Ohří 111, 363 01 Ostrov

Johana Kovářová, bytem Stráž nad Ohří 66, 363 01 Ostrov

Mgr. Dana Albrechtová, bytem Stráž nad Ohří 71, 363 01 Ostrov

Petra Mourková, Boč 22, Stráž nad Ohří 362 74

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn:

 

Miloslav Záleský, bytem Stráž nad Ohří 111, 363 01 Ostrov

Autor: Miloslav Záleský | 61 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

Karlovarský x celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku