Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská 645 podpisů

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

Petice za zajištění dopravní bezpečnosti dětí, rodičů, trojských občanů a ostatních chodců před budovami škol, v celé lokalitě Troja a regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská

 

Magistrát hlavního města Prahy
Mariánské nám. 2/2
110 01 Praha 1


Vážený pane primátore, vážený pane 1. náměstku pro oblast dopravy, vážení členové Rady hlavního města Prahy,


My, níže podepsaní občané, žádáme Magistrát hlavního města Prahy o zavedení opatření k regulaci tranzitní dopravy v ulici Trojská a implementaci dalších bezpečnostních prvků především před školskými zařízeními. Jedná se především o světelné semafory u přechodů pro chodce a úsekové měření rychlosti v celé oblasti.

Tato žádost je motivována především nutností zvýšit bezpečnost dětí navštěvujících školská zařízení, která jsou v této oblasti umístěna. Konkrétně Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30.


Důvody naší petice:
1. Bezpečnost dětí. Přechody pro chodce před školskými zařízeními v Trojské ulici, kde jsou dislokovány Základní škola Trojská 110, Trojské gymnázium s.r.o., Královská mateřská a základní škola s.r.o. a Mateřská škola Nad Kazankou 30 jsou kritickými místy, kde se denně pohybuje velký počet dětí. Vysoká intenzita tranzitní dopravy pro ně představuje značné riziko. Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný. Posledním důkazem je velmi vážná dopravní nehoda ze dne 17. června 2024, při které byla na přímo přechodu sražena motocyklistou patnáctiletá studentka Trojského gymnázia. Bohužel, utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy. Řidič nerespektoval stávající úpravu (zpomalovací pásy, dvojitou plnou čáru, sloupky bránící předjetí v místě přechodu).


2. Vysoká rychlost. Mnoho řidičů nedodržuje povolenou rychlost v blízkosti škol a také v celé lokalitě, což představuje přímé ohrožení pro děti, rodiče i ostatní chodce.


3. Dopravní chaos. Zvýšený provoz vozidel ztěžuje plynulý pohyb a způsobuje dopravní zácpy a vysokou nervozitu účastníků silničního provozu, což vede k nebezpečným a nepřehledným situacím v blízkosti školských zařízení.


4. Životní prostředí. Tranzitní doprava způsobuje zvýšenou hladinu hluku a emisí, což negativně ovlivňuje zdraví dětí a učitelů, a zároveň snižuje kvalitu ovzduší v oblasti.


Navrhovaná opatření:
- Zavedení opatření regulující tranzitní dopravu v Troji – světelná závora.
- Umístění úsekového měření rychlosti v ulici Trojská.
- Instalace dopravních opatření jako jsou dopravní semafory na přechodech pro chodce před budovami škol pro zajištění vyšší bezpečnosti dětí, rodičů a chodců.
- Posílení přítomnosti strážníků Městské policie hl. m. Prahy v ranních a odpoledních hodinách, kdy je dopravní provoz nejintenzivnější.


Věříme, že přijetí těchto opatření významně přispěje k ochraně našich dětí a zvýšení bezpečnosti v okolí školských zařízení v ulici Trojská.

 

Děkujeme za zvážení naší žádosti a těšíme se na rychlou a pozitivní reakci.

 

S úctou, za petiční výbor
Ing. Josef CÍCHA, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Mgr. Radka CÍCHOVÁ HÝSKOVÁ, Trojská 67/163, 171 00 Praha 7
Ing. Jitka EYBERGEROVÁ, Pod Havránkou 7/10, 171 00 Praha 7
Mgr. Daniela HERIANOVÁ, Mezipolí 1235/4, Praha 4

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního
výboru.


V Praze, dne 25. 6. 2024

Autor: Jitka Eybergerová | 645 podpisů

Více >
PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia) 1418 podpisů dosaženo

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

PETICE PRO ZACHOVÁNÍ PROVOZNÍCH ZAMĚSTNANCŮ ČD, a.s. (vlaky Moravia)

 

My, níže podepsaní občané, zaměstnanci dráhy, dopravců, jiných útvarů veřejných či neveřejných, uživatelé a podporovatelé železniční dopravy, vyjadřujeme svůj nesouhlas s rozhodnutím kraje o zrušení provozních železničních zaměstnanců, zahrnujících vlakvedoucí, pokladní a také ohrožení nekterých strojvedoucích, v rámci akciové společnosti České dráhy, státního dopravce. Toto rozhodnutí má negativní dopad nejen na fungování dopravce, ale zejména na psychický stav dotčených zaměstnanců, kteří mají být propuštěni.

 

Způsobený rozklad dopravce povede k nedostatečnému zajištění bezpečnosti cestujících a k narušení spolehlivosti provozování drážní dopravy, například způsobem svévolného pohybu pochybných osob/cestujících ve vlacích, kteří záměrně poškozují nejen majetek uvnitř i vně vlakové soupravy, ale i obtěžují ostatní spolucestující. Tím dochází k porušení základního práva na bezpečnou a spolehlivou veřejnou dopravu, jak je stanoveno v zákonech o provozování drážní dopravy (č. 266/1994 Sb.) a o drážní dopravní obslužnosti (č. 77/2017 Sb.).

 

Dále zdůrazňujeme, že uváděná bezpečnost elektrických vlakových jednotek Moravia, řada 530 a 550, je pochybná. Ne vždy je zajištěna bezpečnost jak cestujících, tak i provozování drážní dopravy, zejména při nedostatku personálu na vlakových soupravách, jak je uváděno. Tento stav odporuje pravidlům a povinnostem pro železniční dopravce, stejně jako předpisům, které zakazují provozování nedoprovázených vlakových souprav vlakovým personálem. Také při mimořádné události je též povinností vlakového personálu aktivně se věnovat cestujícím, podávat jim informace, starat se o jejich bezpečí a pohodu, zajišťovat čistotu a upotřebitelný stav soupravy, komunikace s dispečinkem, přepravu služebních zásilek, zajišťování přípojů, řešení a vyrovnání konfliktů, vylučování z přepravy, sčítání cestujících a jejich odbavení.

 

Dále co se týče k omezení pokladních přepážek či jejich úplné zrušení je zcela jistě špatný tah k nafouknutí problému zvanému černí pasažéři a je zřejmé, že cestující nebudou mít přístup k informacím ve stanici, ze které chtějí například cestovat, informace a vyřízení jednotlivých jízdenek, slev, doplatků, dokladů, jejich správnému odbavení, informace k jednotlivým spojům, a dále i prodeji návazných dokladů a místenek, také pokladní řeší služební zásilky, služby ztrát a nálezů, distribuci letáků a informačních plakátů a mnoho dalšího.

 

Vyzýváme proto k přehodnocení rozhodnutí kraje, prověření této situace Ministerstvem dopravy, Drážním úřadem a Drážní inspekcí a k nalezení alternativních řešení, která budou respektovat bezpečnost cestujících, zachování pracovních míst a udržení kvality a spolehlivosti železniční dopravy v České republice, respektive v Jihomoravském kraji.

 

Zde uvádíme některé předpisy a dokumenty, které o těchto tématech hovoří:

zákon 266/1994 Sb.
zák. 1/2000 Sb.
zák. 86/1937 Sb.
zák. 77/2017 Sb.
zák. 101/1995 Sb.
zák. 194/2010 Sb.
zák. 77/2002 Sb.
zák. 376/2006 Sb.
předpis SŽ D1
předpis ČD D2 a předpisy vztahující se k doprovodu vlaku, 

a další

Autor: Michal Vonderka | 1418 podpisů

Více >
Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně 4870 podpisů

Petice proti výstavbě lanovky z Pisárek do Univerzitního kampusu v Brně

Vážení zastupitelé města Brna,

 

město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.

 

1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.

 

2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.

 

3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.

 

4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.       

 

5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.

 

Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel. 

 

Děkujeme.                                   19. února 2024

 

Souhrn:

Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:

1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.

 

Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my

Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/

 

 

Autor: Jan Sychra | 4870 podpisů

Více >
Petice za dřívější odchod do důchodu pracovníků v přímé obslužné péči 1422 podpisů chybí 578

Petice za dřívější odchod do důchodu pracovníků v přímé obslužné péči

My všichni (většinově ale ženy) níže podepsaní apelujeme na ty, kteří o tomto rozhodují, abychom my, pracovníci v přímé obslužné péči, mohli jít dříve do tzv. důchodu, než je dosažení věku (cca) 65 let.

Důvodem pro dřívější odchod do důchodu je dle našeho názoru to, že naše profese, služba lidem, starším a povětšinou nemocným, je psychicky, ale hlavně fyzicky velmi náročná. A kdo tuto práci vykonává delší čas, 10, 15 nebo 20 let a je již ve věku 55 let a více, má sám již své zdravotní problémy, které také vyplynuly z výkonu tohoto povolání. Toto, dá se říct poslání, vykonáváme rádi, většina ji dělá srdcem a naplňuje nás to, ale nedá se to ani tak dělat na úkor svého zdraví.

Proto žádáme posuzující a rozhodující orgány, aby přehodnotily náš věk, kdy budeme moci odejít do zaslouženého důchodu, abychom si odpočinuli a měli ještě sílu a čas postarat se o naše rodiče a radovat se z našich vnoučat. Předem děkujeme za to, že se tímto důležitým tématem budete zabývat a doufáme, že se rozhodnete správně.

S pozdravem,

všichni pracovníci přímé obslužné péče.

 

Ráda bych poukázala na článek, který se věnuje kategorizaci prací u pracovníků v sociálních službách. Autorka uvádí rizikové faktory a negativní jevy, které jsou spojeny s touto prací, a zaměstnavatelé je často podceňují. Ke kategorizaci prací se nepřistupuje zodpovědně v plném rozsahu, dokumentace BOZP je nevyhovující, odborně způsobilá osoba k zajišťování úkolů v prevenci rizik často neumí stanovit specifika práce a jejích rizikových faktorů. 

(Použit první odstavec článku)

https://www.bozpinfo.cz/zarazeni-praci-do-kategorii-v-socialnich-sluzbach-v-domovech-pro-seniory?fbclid=IwAR13JQbDeycU8acGUNmTEu1LUb8kpvIzzCMHbAJSqOktTglFCkynbt1TwDw

Autor: Hana Malá | 1422 podpisů

Více >
Za zdravé dělohy 1603 podpisů chybí 3397

Za zdravé dělohy

Endometrióza je druhé nejčastější gynekologické onemocnění, při kterém se tkáň podobná děložní sliznici vyskytuje i jinde v těle, než pouze v děloze.
Endometriózu má 1 z 10 žen v reprodukčním věku, což odpovídá 190 milionům žen na celém světě a zhruba 250 tisícům žen v České republice. Diagnóza tohoto onemocnění trvá v průměru 7 až 10 let.
Typickými symptomy jsou bolestivá a silná menstruace, bolestivé vyprazdňování, bolesti podbřišku, bolestivý sex a neplodnost

 

Chceš, aby bylo v České republice více center specializujících se na endometriózu a tím se zkrátila doba diagnostiky? Chceš, aby byla endometrióza uznána jako závažné onemocnění a aby proběhla reforma úhradového systému léčby? Chceš, aby se zlepšila prevence a povědomí o tomto onemocnění? Chceš, aby se přestala bagatelizovat bolestivá menstruace?

MY TO CHCEME TAKY!

Chceme, aby zákonodárci udělali nutné změny a pomohli tak ženám s endometriózou ke kvalitnějšímu životu.

Chceme, aby se o endometrióze mluvilo, protože ženské zdraví není jen otázkou žen, ale CELÉ POPULACE!

Podepiš naši petici Za zdravé dělohy se kterou se vydáme v dubnu 2023 do poslanecké sněmovny.
Čím více podpisů se nám podaří získat, tím větší šanci na úspěch máme!

 

Děkujeme za Tvůj čas

 

Pacientská organizace ENDO talks CZ, z.s.

 

www.endotalks.cz

Autor: Barbora Pospíšilová | 1603 podpisů

Více >
Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS 5967 podpisů chybí 14033

Petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů u lidí s RS

Dobrý den,

ráda bych Vás touto cestou požádala o podpis petice za spravedlivé posuzování invalidních důchodů pro pacienty s roztroušenou sklerózou.

Momentálně je míra invalidity u těchto pacientů posuzována zejména podle Kurtzeovy stupnice (EDSS), která se zaměřuje zejména na fyzické projevy roztroušené sklerózy, jako jsou například problémy

s chůzí, řečí a motorikou.

Pravdou ale je, že jsou často nejvíce omezující symptomy jako chronická únava, nebo deprese. Na ty se ale při posuzování nároku na invalidní důchod nebere ohled.

Únava, o které je řeč, není běžná únava, kterou zažívá každý po fyzické nebo psychické námaze. Nejbližší, co může zažít i běžný člověk, je únava spojená s nemocí a horečkou. Není možné jí příliš dlouho odkládat a ani po spánku neodeznívá. Lidé s roztroušenou sklerózou tak zažívají celé dny, kdy nejsou schopni vstát z postele, ačkoli podle škály EDSS, jsou schopni chůze ať už s oporou, nebo bez ní. Případně potřebují během dne často odpočívat i po běžných a pro ostatní lidi nenáročných aktivitách.

To je omezuje v mnoha oblastech života – v oblasti sociální, pracovní, partnerské, v oblasti zájmů, seberealizace, péče o sebe, o domácnost aj.

Chronická únava, je všeobecně známým průvodním jevem roztroušené sklerózy a je možné se o ní dočíst v odborné literatuře. Z části je důsledkem nemoci a z části ji může mít na svědomí i samotná léčba, jejíž cílem je pozastavení rozvoje nemoci a zmírňování jejích příznaků.

Roztroušená skleróza je v současné době nevyléčitelná.

Nejistá sociální situace - nestabilní a nejisté finanční zázemí, neustálé přetahování se o každý stupeň invalidity, odvolávání se proti rozhodnutím posudkových lékařů a absolvování opakovaných návštěv posudkových komisí - pak způsobuje i zvýšenou míru stresu. Stres a nutnost překonávat vyčerpání, mnohdy negativně působí na zdravotní stav pacienta a zvyšují riziko ataky (náhlého a často i nevratného zhoršení zdravotního stavu).

Apeluji na to, aby krom Kurtzeovy stupnice byla používána alespoň pro účely posouzení nároku na invalidní důchod, stupnice hodnotící míru únavy. Takové nástroje (např. FFS – Fatigue Severity scale) se již používají v zahraničí.

Kurtzeova stupnice (EDSS), je vhodný nástroj pro potřeby neurologů (nastavení léčby, sledování vývoje nemoci), ale sama o sobě nereflektuje stav a míru postižení u daného člověka.

V České republice žije přibližně 17 – 20 tisíc lidí s diagnózou RS. Mnozí z nich nedosáhnou na invalidní důchod, mají nižší stupeň než který odpovídá jejich reálnému stavu, nebo žijí ve strachu

z jeho odebrání.

Podpisem této petice se budete spolupodílet na iniciativě, která má za cíl pozitivně ovlivnit kritéria hodnocení nároku na invalidní důchod u pacientů s roztroušenou sklerózou.

Petici může podepsat každý občan ČR starší 16 let.

 

Děkuji za každý podpis, jménem všech pacientů s roztroušenou sklerózou,
Bc. Kateřina Šmídová

 

Autor: Kateřina Šmídová | 5967 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj