Za setrvání kongregace Redemptoristů  na Svaté Hoře v Příbrami 1057 podpisů chybí 443

Za setrvání kongregace Redemptoristů na Svaté Hoře v Příbrami

Občanská petiční iniciativa

za setrvání kongregace Redemptoristů

na Svaté Hoře

My níže podepsaní občané prostřednictvím této petiční občanské iniciativy žádáme, aby členové

Kongregace Nejsvětějšího Vykupitele Redemptoristé (Provincie Bratislava – Praha)

jmenovitě P. Mgr. David Horáček, CSsR., P. Mgr. Pavel Hudousek, CSsR., P. Mgr. Jan Kuník, CSsR. a P. Mgr. Krzysztof Strzelczyk, CSsR. nadále setrvali na Svaté Hoře a vykonávali zde pastorační činnost.

Žádáme, aby vedení kongregace přehodnotilo své rozhodnutí opustit po 123 letech Svatou Horu, neboť je tento řeholní řád s tak významným poutním místem, jakým Svatá Hora je, neodmyslitelně historicky spjatý.

Svatá Hora jako historická památka i jako poutní místo a duchovní instituce je významnou součástí českého duchovního a kulturního dědictví a její příběh provází dějiny města Příbrami. Svou historickou roli má zde i kongregace Redemptoristů, která významně přispěla k rozvoji a významu Svaté Hory.

Kongregace Redemptoristů je pro nás občany věřící i nevěřící, praktikující katolíky i ty, jenž na Svatou Horu rádi zajdou jen občas, neodmyslitelnou součástí nejen dějin města Příbrami, ale i běžného duchovního fungování Svaté Hory.

Rozhodnutí opustit toto významné poutní místo, které Redemptoristé nejen duchovně spravovali 123 let, když je se Svatou Horou tento řeholní řád tak pevně historicky spojen, nepovažujeme za šťastné.

Proto my všichni níže podepsaní žádáme, aby vedení kongregace Redemptoristů své rozhodnutí opustit Svatou Horu přehodnotilo a kongregace Redemptoristů na Svaté Hoře setrvala a nepřerušovala tak duchovní a historickou kontinuitu tohoto celosvětového významného centra duchovní činnosti.

Jsme přesvědčeni, že Redemptoristé ke Svaté Hoře patří a mají zde své místo a své budoucí úkoly, jimiž je zejména duchovní činnost, kterou nám zde poskytovali a poskytují.

Velice děkujeme.

Za organizační výbor petiční občanské iniciativy:

PhDr. Mgr. Jan Traxler, Věra Langová, Mgr. Ing. Pavel Švarc

Autor: PhDr. Mgr. Jan Traxler | 1057 podpisů

Více >
Petice za dostupnost léčiva Ivermektin v ČR pro léčbu Covidu-19 101 podpisů chybí 899

Petice za dostupnost léčiva Ivermektin v ČR pro léčbu Covidu-19

Žádáme a prosíme Lékařskou komoru, všechny zdravotníky a politiky v ČR, aby zajistili českým občanům do českých lékáren dodávky léčiva Ivermectin, abychom ho nemuseli kupovat u veterinářů.

 

Dle zkušeností slovenských lékařů výrazně pomáhá jako alternativní lék při léčbě Covidu-19, úspěšně zabraňuje těžkým průběhům a úmrtím bez větších vedlejších účinků. Lék je pro lidi bezpečný, v zahraničí běžně dostupný, není důvod, aby jste bránili českým občanům v jeho zakoupení na lékařský předpis v českých lékárnách v  době, kdy umírá na Covid-19  i 150 lidí denně. Příp. zajistěte proti receptu jeho online prodej.

 

Ivermektin podávali úspěšně i další lékaři. Podle nich byla tolerance léčby velmi dobrá, nežádoucí účinky minimální, zdravotní stav velké většiny pacientů se po užívání Ivermektinu ve spojení s další léčbou dařilo rychle zlepšit natolik, že mohli být z nemocnic propuštěni domů. Ivermektin je levnější než ostatní léky, ale nyní je v ČR obtížně dostupný, protože v České republice zatím není registrovaný.

 

Proto vás prosíme o jeho rychlou podmíněnou registraci a zajištění jeho nákupu pro české občany, aby byl pro všechny, kteří ho chtějí využít ke své léčbě běžně dostupný. Děkujeme.

 

Autor: Pavel Šebelle | 101 podpisů

Více >
Petice za povinnou zdravotní kontrolu pro starší držitele zbrojních průkazů 155 podpisů

Petice za povinnou zdravotní kontrolu pro starší držitele zbrojních průkazů

My, níže podepsaní občané České republiky, žádáme zavedení povinné pravidelné zdravotní kontroly pro všechny držitele zbrojních průkazů, kteří dosáhli určitého věku (například 60 let a více). Cílem této petice je zajistit, aby všichni držitelé zbrojních průkazů byli zdravotně způsobilí k odpovědnému a bezpečnému používání střelných zbraní.

Důvody pro petici:

1. Zajištění veřejné bezpečnosti: Držitelé zbrojních průkazů mají odpovědnost za bezpečné používání zbraní. Zdravotní způsobilost, zejména u starších osob, je klíčová pro minimalizaci rizika nehod a zneužití zbraní.

2. Zdravotní stav se s věkem mění: S věkem mohou nastat změny v oblasti zraku, sluchu, motorických dovedností a kognitivních schopností, které mohou ovlivnit schopnost bezpečně zacházet se zbraněmi.

Požadavky:

1. Zavedení povinné zdravotní kontroly pro držitele zbrojních průkazů starších 60ti let, která by zahrnovala prohlídky u odborných lékařů.

2. Pravidelné opakování kontroly (např. každé 2 roky), která by potvrzovala způsobilost k držení a používání zbraní.

3. Praktické přezkoušení manipulace se zbraní na střelnici.

Závěr:

Zavedení povinné zdravotní kontroly pro starší držitele zbrojních průkazů by přispělo k větší bezpečnosti jak pro samotné držitele zbraní, tak pro širokou veřejnost. Žádáme kompetentní orgány, aby tuto iniciativu zvážily a podnikly kroky k jejímu zavedení.

 

Datum: 9.1.2025

Místo: Ořechov

Autor: Pavel Vrbka | 155 podpisů

Více >
Petice pro okamžité schválení zákazu používání pyrotechniky v obci Dambořice a přilehlém okolí 14 podpisů

Petice pro okamžité schválení zákazu používání pyrotechniky v obci Dambořice a přilehlém okolí

My, níže podepsaní, žádáme o zákaz používání a prodeje tzv. zábavní pyrotechniky, dělobuchů, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí. A to z těchto důvodů: 1.) Při používání zábavní pyrotechniky dochází ke zranění lidí i zvířat, k otravám, výbuchům a úniku jedovatých látek do ovzduší. Ročně se eviduje velké množství popálených či poraněných lidí, poškozených a zničených aut nebo jiného majetku, ale zábavní pyrotechnika a ohňostroje mají rovněž na svědomí nezanedbatelné číslo vyděšených, ztracených, zraněných a mrtvých zvířat, a to jak domácích mazlíčků, tak vyplašené a vystresované lesní zvěře, nemluvě při tom o znečištění vzduchu a vody. 2.) Zábavní pyrotechnika, včetně ohňostrojů, vytváří hluk, výbuchy, světlo, resp. světelné znečištění, zápach, znečišťuje ovzduší, vody a půdu. Škodí životnímu prostředí tím, že kontaminuje oblast jedovatými chemikáliemi a působí znečištění vodních ploch a zdrojů. Dochází ke kontaminaci ovzduší, kdy se těžké kovy z ohňostrojů, jako barium a stroncium, dostávají do vzdálenosti několik stovek metrů. Exploze pyrotechniky a ohňostrojů uvolňují chemické látky, resp. jedovaté zplodiny, které negativně působí na zdraví lidí a zvířat, kontaminují půdu, rostliny a vodu. Do vody se dostávají zdraví ohrožující perchloráty, které zabraňují vstřebávání jódu a způsobují např. onemocnění štítné žlázy. Pevné částice, např. popílek v kouři, poškozuje ovzduší a životního prostředí. Zábavní pyrotechnika a ohňostroje přispívají také k ničení ozónové vrstvy. 3.) Životní prostředí rovněž nezanedbatelně poškozuje i odpad ze zábavní pyrotechniky. Nehledě na samozřejmost faktu, že používání zábavní pyrotechniky zvyšuje v širokém okolí riziko požáru. Zde je vhodné připomenout, že zábavní pyrotechnika se vyrábí převážně v rozvojových zemích, kde nejsou dodržována bezpečnostní pravidla a standard. 4.) Při současné bezpečnostní situaci může být zábavní pyrotechnika lehce zaměnitelná s reálným nebezpečím teroristických útoku. 5.) Negativní dopady zábavní pyrotechniky jsou i vůči lidem. Jde o hluk, který negativně působí na psychický stav starších osob, malých dětí a nemocných nebo citlivých osob. Hluk obtěžuje i ostatní lidi. Dochází ke škodám na majetku a nezřídka i k požárům. Dochází též k otravám těžkými kovy z ohňostrojů. Riziko zranění při neopatrné manipulaci nebo v blízkosti výbuchu, např. poškození sluchu či očí, popálení, utržení prstů, šok a trauma. Světelné záblesky a výbuchy mohou vyvolat u lidí trpících epilepsií i záchvat. 6.) Zvířata mají mnohem citlivější smysly než lidé, např. mají až 50 krát lepší sluch, a proto snášejí bouchání petard hůře a je pro ně velice traumatizující a bolestivé. Zejména pro mláďata přímo ohrožují na životě. Zvířata bývají zmatená, dezorientovaná a vystresovaná. Používání zábavní pyrotechniky znamená pro zvířata šok, trauma, zmatek, úzkost a strach. Jsou vyděšená, schovávají se a snaží se před hlukem a výbuchy uniknout. 7.) Zábavní pyrotechnika se používá výhradně za tmy a následkem slepé paniky dochází k vážným zraněním, doživotním traumatům a zvířata mohou fyzickým či psychickým následkům podlehnout. Používání zábavní pyrotechniky znamená trauma i pro domácí zvířata a domácí mazlíčky. Psi a kočky se velmi lehce zaběhnou a ztratí se. Zvířata v panice dezorientovaně utíkají a střetávají se s motorovými vozidly nebo vlaky, způsobují nehody a umírají. Postižené panikou a šoky jsou volně žijící zvířata, ale i zvířata zavřená na farmách. Ptáci v úleku narážejí do drátů elektrického vedení, do pevných překážek a skleněných ploch. Zbytky ohňostrojů uvolňují škodlivé látky, které škodí ovzduší a vodě. Tam pak vodním ptákům a zejména rybám. 8.) V posledních letech se nárůst používání zábavní pyrotechniky dostal do neúnosného stavu, a proto vidí jako jediné řešení úplný zákaz používání a prodej zábavní pyrotechniky. Zákaz používání zábavní pyrotechniky řeší i v jiných státech. Zákaz používaní petard a zábavní pyrotechniky platí v Maďarsku, v Itálii, ale i celé řadě měst jako např. v Bruselu, Paříži, Miláně, Neapoli. Tento zákaz platí rovněž v řadě německých měst. Je zde omezený prodej a používání zábavní pyrotechniky a uvažuje se o dalším zpřísnění, či dokonce o úplnému zákazu používání pyrotechniky. V Rakousku platí od roku 2013 úplný zákaz prodeje zábavní pyrotechniky a od roku 2016 je už její prodej a držení trestným činem. 9.) Pouštění tzv. lampionů štěstí je extrémně nebezpečným hazardem. Hořící a neřízené lampiony jsou totiž časovanou bombou. Kromě toho, že mohou cokoliv zapálit, jsou také velkou zátěží pro životní prostředí. Některé země je proto úplně zakazují včetně jejich prodeje. Ve chvíli, kdy je lampion vypuštěn, se z něj stává nebezpečí úplně pro všechny. Nikdo nedokáže odhadnout, kam jej vítr odvane či kam dopadne, a z minulosti víme, že lampiony takto napáchaly už mnoho tragédií. 10.) Přednost před tzv. zábavou by měla mít vždy ochrana lidí, zvířat, životního prostředí a majetku, kterou ohňostroje a ostatní podobná zábava hrubě porušuje a ohrožuje. NEPŘIHLÍŽEJME UTRPENÍ, ZVÍŘE NENÍ VĚC! > MLUVÍME ZA TY, KTEŘÍ SAMI NEMOHOU. > BRÁNÍME TY, KTEŘÍ SE BRÁNIT SAMI NEDOKÁŽÍ > CHRÁNÍME ZVÍŘATA A JEJICH PRÁVA.

Autor: Barbora Mlejnková | 14 podpisů

Více >
Petice za návrat vlaku EuroCity Košičan na původní trasu přes Valašské Meziříčí a Vsetín. 20 podpisů chybí 1480

Petice za návrat vlaku EuroCity Košičan na původní trasu přes Valašské Meziříčí a Vsetín.

My, níže podepsaní občané, žádáme České dráhy a příslušné orgány o návrat vlaku EuroCity Košičan na původní trasu přes Valašské Meziříčí a Vsetín. Tento krok přinese značné výhody pro cestující i železniční infrastrukturu, a to z následujících důvodů: 1. Pohodlí pro cestující Přímé spojení přes Valašské Meziříčí a Vsetín eliminuje nutnost přestupu v Púchově. Cestující by mohli opět využívat pohodlnou a rychlou cestu bez zbytečného komplikování své cesty. 2. Odlehčení přetíženého koridoru přes Ostravu a Bohumín Přesunutí vlaku zpět na původní trasu by částečně uvolnilo přetížený železniční koridor vedoucí přes Ostravu a Bohumín, což by přispělo ke zlepšení plynulosti provozu a snížení potenciálních zpoždění na této trase. 3. Zrychlení dopravy po rekonstrukci tratě Po nedávné optimalizaci železniční tratě v úseku Valašské Meziříčí – Horní Lideč došlo ke zlepšení infrastruktury, které umožní zkrátit dobu cestování. Tento úsek se nyní stává rychlejší variantou, než je trasa přes Ostravu, která původně nabízela jen desetiminutovou časovou úsporu. 4. Efektivní využití technologie Pendolina Trasa přes Vsetín umožňuje plné využití naklápěcí technologie vlaků Pendolino, což by vedlo ke zvýšení cestovní rychlosti a komfortu pro cestující. Návrat vlaku EuroCity Košičan na původní trasu přinese prospěch cestujícím, ulehčí železniční infrastruktuře a podpoří efektivní využití moderních vlakových technologií. Žádáme proto, aby byl tento návrh zvážen a vlak Košičan navrácen na trasu přes Valašské Meziříčí a Vsetín. Děkujeme za zvážení naší žádosti.

Autor: Daniel Vychopeň | 20 podpisů

Více >
Severus Is not black 1 podpis chybí 9999

Severus Is not black

**Petice proti ztvárnění Severuse Snapea jako afroamerického charakteru** My, níže podepsaní, se obracíme k tvůrcům a fanouškům Harryho Pottera s následujícími obavami ohledně ztvárnění postavy Severuse Snapea v případných adaptacích, které by mohly změnit jeho etnický původ na afroamerický.

**1. Autenticita postavy**

Severus Snape je složitým a komplexním charakterem, jehož historie a motivace jsou úzce spjaty s jeho britským pozadím. Jakékoli změny v jeho etnickém původu by mohly narušit autenticitu jeho postavy a vyprávění.

 

**2. Historické a kulturní kontexty**

Příběh Harryho Pottera je zasazen do britské kultury a historie, a jakákoli změna v etnickém složení postav by mohla ovlivnit vnímání a porozumění příběhu, který se dotýká mnoha kulturních a historických témat.

 

**3. Respekt k původnímu dílu**

Původní ztvárnění postavy Severuse Snapea, jak ho vytvořil J.K. Rowling, je důležitou součástí příběhu. Jakékoli změny by mohly oslabit celkovou hodnotu příběhu a jeho vývoj.

 

**4. Názory fanoušků**

Mnozí fanoušci Harryho Pottera sdílejí obavy ohledně této změny a věří, že je důležité zachovat postavy tak, jak byly původně zamýšleny, aby se udržela jejich hloubka a komplexnost. Vyzýváme vás, abyste zvážili naše obavy a respektovali původní vizi postavy Severuse Snapea, jak ji vytvořila J.K. Rowling.

 

Děkujeme za vaši pozornost.

Autor: DENIS CINA | 1 podpis

Více >
Lanovka stojí, Petřín musí žít. 24 podpisů chybí 6476

Lanovka stojí, Petřín musí žít.

Petice za zajištění informační kampaně a náhradní dopravy k Petřínské rozhledně

 

Vážené zastupitelstvo hlavního města Prahy,

obracíme se na Vás s žádostí o zajištění opatření, která usnadní návštěvu Petřínské rozhledny v době, kdy je lanová dráha na Petřín mimo provoz. Tato oblíbená turistická atrakce je nejen významnou památkou Prahy, ale i častým cílem rodin, seniorů a zahraničních návštěvníků, kteří jsou nyní při cestě na vrchol kopce značně omezeni.

 

Žádáme Vás o následující kroky:

      1. Informační kampaň:

       • Zajistěte jasné a přehledné informace pro veřejnost o alternativních způsobech dopravy na Petřín, a to prostřednictvím online kanálů, tištěných map na zastávkách, informačních tabulí u lanové dráhy i v turistických centrech.

       • Informace by měly být dostupné nejen v češtině, ale i v angličtině a dalších cizích jazycích.

      2. Zřízení náhradní autobusové dopravy:

       • Prostřednictvím Dopravního podniku hl. m. Prahy zorganizujte dočasnou autobusovou linku, která by zajistila přístup na Petřín. Linka by mohla vycházet například z oblasti Malé Strany (zastávka Újezd) a zajíždět do blízkosti rozhledny.

       • Tato linka by mohla fungovat především o víkendech a svátcích, kdy je zájem veřejnosti největší.

 

Jsme přesvědčeni, že přijetí těchto opatření nejen ulehčí přístup k Petřínské rozhledně, ale také zlepší pověst Prahy jako města přívětivého vůči turistům a místním obyvatelům.

 

Děkujeme Vám za zvážení této petice a za Vaši snahu o zlepšení dostupnosti jedné z ikonických pražských památek.

 

S úctou,

David Soukup, obyvatel Prahy 1 a provozovatel bistra I LOVE YOU na Petříně

Autor: David Soukup | 24 podpisů

Více >
Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v okolí Jiráskových sadů v Litoměřicích 155 podpisů

Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v okolí Jiráskových sadů v Litoměřicích

Petice "Za bezpečnou cestu do školy a funkční systém parkování v ulici Svojsíkova a okolí Jiráskových sadů"

Podle článku 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.**

 

Adresát: 

Vážení představitelé města Litoměřic,

Stručný popis petice: Petice za zmírnění negativních dopadů prováděné revitalizace zeleného pásu v ulici Svojsíkova, zajištění bezpečné cesty do a ze školy žákům, studentům i jejich rodičům a zavedení funkčního a efektivního systému parkování v okolí Jiráskových sadů, především pak okamžité posunutí betonových zátarasů, bránících bezpečnému zastavení a výstupu a nástupu osob. 


 

Úplný text petice:

My, níže podepsaní občané, vyjadřujeme tímto svoji nespokojenost a obavy ohledně právě probíhajících změn v okrajové části Jiráskových sadů (parcelní číslo 3067/1) k ulici Svojsíkova (tzv. “revitalizace zeleného pásu”), která přímo navazuje na pozemní komunikaci vedoucí ke dvěma školám, školní družině, sportovištím a školní jídelně. Tento zásah nejen že významně ztížil podmínky pro rodiče a žáky v této oblasti a ohrozil bezpečnost našich dětí, ale také jasně ukázal, že tak, jak je nyní realizován, celou situaci zhorší trvale.
Požadujeme proto včasné zjednání nápravy.

Je nutné si uvědomit, o jak důležité místo se jedná. Dvě nejbližší základní školy, gymnázium, protější centrum odborného výcviku a domov mládeže Pohoda zaručují ve všedních dnech, jen v těchto místech opakovaný pohyb více než 1500 žáků (do školy, ze školy, přesuny na oběd, vycházky a sportoviště) a přibližně 200 zaměstnanců, spojených se školskými provozy.
Sama Centrální školní jídelna je v době polední špičky využívána pro stravování pracovníků Policie ČR, Vězeňské služby, Státního zastupitelství a dalších úřadů, dále pak Speciálními školami a dalšími dětskými skupinami, nebo jako závodní stravování různých firem).
Taktéž mimo pracovní dny je tento prostor hojně využíván, ať již pro víkendové relaxační či sportovní aktivity, nebo závody na blízkých sportovištích a ve sportovních organizacích (Sokol, basketbal, florbal, fotbal, ping pong, posilování a fitness, plavání a mnoha dalších, včetně samotných návštěvníků Jiráskových sadů, kteří sem přijíždějí ze širokého okolí). 

 

Problémy spojené s přestavbou:

1. Nemožnost parkování a vystupování pasažérů mimo vozovku kvůli umístění vysokých betonových zátarasů. To nutí a i nadále bude nutit řidiče buď k zastavování přímo na silnici, či dále od krajnice, čímž je omezen ostatní provoz a ohrožena bezpečnost dětí i řidičů.

2. Pokud řidiči zajedou za krajnici, jsou děti nuceny vystupovat přímo do vozovky, což je značně nebezpečné, zejména v době ranní špičky.

3. Rodiče zastavující dále od krajnice způsobují dopravní zácpy a brzdí plynulý provoz v celé této oblasti a to jen proto, aby předešli poškození vozidla kvůli nevhodně zvoleným stavebním prvkům. Posunutí betonových bloků a rozšíření parkovacích míst tedy nepřispěje pouze k vyšší bezpečnosti parkování, ale zároveň rozšíří a zkapacitní  i komunikaci, kterou denně projíždějí v obou směrech stovky vozidel.

4. Betonové zátarasy v současném umístění ani opticky nenavazují na stávající řadu, která již byla vybudována od CŠJ k plaveckému bazénu a jsou zcela bezdůvodně a bezohledně posunuty směrem k vozovce.
 

Proto žádáme představitele města o urgentní řešení této situace a navrhujeme následující opatření:

1. Posunutí betonových zátarasů dále od krajnice vozovky nebo snížení jejich výšky natolik, aby bylo umožněno současně parkovat mimo vozovku a zároveň bylo možné i otevření dveří vozidla na straně spolujezdce a výstup cestujících směrem k parku.

2.  Vytvoření bezpečných zón pro vystupování osob  z aut rozšířením parkovacích míst, a odstranění zbytků polorozpadlých dočasných zúžení u míst k přecházení vozovky, případně jejich nahrazení prvky permanentními

 

Věříme, že přihlédnete k našim návrhům a podniknete kroky k zajištění bezpečného a plynulého provozu v této oblasti.

 

S pozdravem,

 

Občané a přátelé města Litoměřic

 

Autor: Radek Voženílek | 155 podpisů

Více >
Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická 34 podpisů chybí 966

Zklidnění provozu na Radlické (Stodůlecká - Mezi Lány), zřízení SSZ křižovatky Radlická x Butovická

Vážený pane první náměstku primátora,

My, níže podepsaní, tímto žádáme o zvážení zavedení opatření ke zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány a o zřízení světelné signalizace na křižovatce Radlická, Butovická. Tato opatření považujeme za nezbytná pro bezpečnost a kvalitu života v této lokalitě, zejména s ohledem na ochranu dětí, které navštěvují dvě blízké základní školy a mateřské školky.

1. Aktuální stav

Kvůli vysoké intenzitě provozu a faktu, že je Radlická v tomto úseku střídavě čtyřpruhová a dvoupruhová, zde mnoho řidičů překračuje povolenou rychlost a dochází tu k tvorbě častých nebezpečných situací pro chodce, motoristy i cyklisty. Tyto situace v kombinaci s frekventovaným přecházením dětí přes Radlickou na přechodu u této křižovatky mohou mít katastrofální následky.

V uplynulých pěti letech vznášeli někteří jinoničtí občané dotazy na zřízení světelné signalizace na zástupce místní samosprávy a TSK. Bohužel jsme dostávali odpovědi typu „nejsou peníze“, „křižovatka nesplňuje požadavky normy na zřízení světelné signalizace“, „investice přijde vniveč, když se bude stavět Radlická radiála“, „nedávno se investovalo do zvýšení bezpečnosti křižovatky“. Na všechny tyto odpovědi existují silné protiargumenty, které jsme ovšem jako jednotliví občané neměli možnost efektivně přednést.

Proto jsme se rozhodli jít cestou petice. Doufáme, že tak nastartujeme aktivní diskuzi odpovědných orgánů s občany na řešení této otázky. Rádi bychom v rámci ní ukázali, jak to s bezpečností této křižovatky vypadá ve skutečnosti, nikoli na papíře.

2. Zklidnění provozu na Radlické v úseku Stodůlecká - Mezi Lány, zřízení světelné signalizace

Radlická ulice v úseku mezi Stodůleckou a Mezi Lány je známá vysokou intenzitou provozu a častým překračováním povolené rychlosti. Proto žádáme o prověření základních bezpečnostních opatření:

zúžení Radlické do jednoho pruhu v tomto úseku v obou směrech,
prověření možnosti využití zrušeného pruhu např. pro parkovací stání a/nebo cyklopruh vhodného typu,
zřízení světelné signalizace na křižovatce s Butovickou.

Nyní proběhlá změna organizace jízdních pruhů v úseku Stodůlecká – Butovická je chvályhodná, sama o sobě však bezpečí zejména dětí dostatečně nezvýšila.

Nedávno se navíc ukázalo, že Praha uvažuje o postupné stavbě Radlické radiály. Tyto úvahy dále zintenzivňují potřebu zvýšení bezpečnosti této křižovatky a tohoto úseku Radlické pro chodce, protože pokud bude tunel Radlice zprovozněn před zbytkem Radlické radiály, intenzita a nebezpečnost provozu na stávající Radlické se dále podstatně navýší.

Omezení počtu pruhů a zřízení světelné signalizace na křižovatce podle našeho názoru zajistí zpomalení neukázněných řidičů na rychlostní limit a tím zvýší schopnost jejich správné reakce na dění na křižovatce. Zároveň by tato opatření významně navýšila počet parkovacích míst, což by mimo jiné mohlo v návaznosti na již existující školní ulici před Tyršovou školou a plánované zklidnění dopravy v oblasti starých Butovic významně pomoci s bezpečnou dopravní obslužností obou škol.

Věříme, že naše žádost bude přijata s pochopením a vstřícností, a že se podaří uskutečnit opatření, která přispějí k bezpečnějšímu a klidnějšímu prostředí pro všechny, zejména pak pro děti.

Děkujeme za Vaši pozornost a ochotu se naší žádostí zabývat.

S úctou, petiční výbor:

Petr Papírník, Markova 528/14, Praha 5, Jinonice, tel. 777 133 259, email petr.purnanand@gmail.com

Marek Měrka, V břízkách 348, Praha 5, tel. 605 295 960, email marek.merka@gmail.com

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn kterýkoliv člen petičního výboru.

Autor: Petr Papírník | 34 podpisů

Více >
Stop cyklostezce na trase lokálky z Lokte do Slavkova 184 podpisů dosaženo

Stop cyklostezce na trase lokálky z Lokte do Slavkova

Po dlouholetých diskuzích o budoucnosti tratě z Lokte do Horního Slavkova se rozhodlo o postavení cyklostezky místo obnovení provozu.

 

Kvůli rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, které zamítlo rekonstrukci mostu přes Ohři, a také kvůli zahájení legislativního procesu o konzervaci dráhy skončí provoz ze stanice Loket do stanice Loket předměstí. Místo sjízdné tratě se má od změny jízdního řádu v prosinci skončit provoz vlaků a postavit cyklostezka, po další části trati do Horního Slavkova má také vzniknout po nesjízdné trati cyklostezka.

 

Důvodů, proč zanechat trať v provozu a zároveň obnovit provoz z Lokte Předměstí do Horního Slavkova, je hodně. Prvním je očekávaná těžba lithia, která by na trať znovu přivedla nákladní vlaky. Dalším důvodem je velký počet mostů a tunelů na tak kratkém úseku, který by mohl v budoucnu přilákat nejen fanoušky železnice, ale i turisty. Je to ale také např. zlepšení mobility.

 

Žádáme, aby kraj nechal rozhodnout v referendu lidi o budoucnosti tratě a dále, aby se uskutečnila studie proveditelnosti o obnovení provozu. 

Politiku zřejmě nezajímá budoucnost dráhy, která by přinesla pracovní místa a také by díky ní prosperovali tamější lidé.

 

Byla by veliká škoda nechat historicky významnou lokálku po západním vzoru zníčit a nedat lidem možnost výběru mezi vlakem či autobusem. Cyklostezka nedokáže nikdy nahradit vlakovou mobilitu. 

 

 

Autor: Benjamin Parlásek | 184 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj