Zakládám petici za zákaz obecního pálení veřejného odpadu v obci Divec. Dne 6. 4. 2024 byl v obci úmyslně podpálen veřejný odpad, který svým kouřem negativně ovlivňuje zdraví obyvatel obce Divce. Kouř z obecního pálení obtěžuje i nadále, to je 9. 4. 2024. Jako alternativu k obecnímu pálení, navrhuji likvidaci veřejného odpadu štěpkováním nebo likvidací přes firmu Marius Pedersen, Hradecké služby a.s. nebo jiné.
Autor: Vladimíra Chodúrová | 2 podpisy
Více >My, níže podepsaní majitelé, provozovatelé a návštěvníci provozoven historického centra Hradce Králové, prostřednictvím této petice žádáme, aby zastupitelé Statutárního města Hradec Králové přehodnotili záměr rekonstrukce Velkého náměstí s ohledem na jeho historický vývoj a potřeby lidí, kteří v tomto historickém centru udržují své nemovitosti, žijí a pracují.
V pozadí stojí ideologie a boj s řidiči
Ideologie, tzv. „zelený úděl“, který destruuje naše hospodářství a průmysl, bohužel destabilizuje také některá města a zasahuje do jejich přirozeného chodu. Tento obecný úvod je nutný pro odhalení příčin a samé podstaty dějů, které jsou obvykle schovány za líbivými hesly jako například: Veřejný prostor = prostor pro život, Veřejná doprava je základ, Město vstřícné k chodcům a cyklistům, Autem s rozumem, Regulované parkování nebo také zklidňování dopravy...
Manipulace místo řešení
Na otázku: „Líbí se nám zaparkovaná auta na Velkém náměstí?“ asi nikdo z nás neodpoví kladně, ale věc takto nestojí. Otázkou je, jak je to možné řešit jinak. Bez možnosti dopravní obsluhy a přístupu na Velké náměstí přestane historické centrum prosperovat a stane se místem duchů. Město však místo hledání řešení investovalo do manipulace obyvatel najatou pražskou agenturou, která prostřednictvím zavádějícího dotazníku předloží výsledek, který je městem požadován, tedy omezení parkování bez náhrady a řešení.
Připomenutí dosavadního vývoje
Projekt, který je již přes 10 let prosazován magistrátem, byl opakovaně kritizován odborníky i lidmi, kteří v centru žijí a podnikají, pro jeho nedostatky, nekoncepčnost a hrubé chyby dopravní obsluhy. První, co město, tehdy pod vedením HDK udělalo, bylo vykácení vzrostlé aleje stromů na jižní straně náměstí.
Pod náporem argumentů město konečně zjistilo, že projekt je opravdu špatný, ale místo omluvy a nového výběrového řízení zadalo přepracování projektu stejným zhotovitelům, kteří jsou teď ještě navíc vázáni ideologií nové radnice.
1. vypsat transparentní architektonickou soutěž na celkové řešení historického centra s podmínkou dopravního řešení, které zajistí jak vizuální atraktivitu prostoru, tak udržitelnost jeho provozu,
2. nebránit se a priori řešením vyzkoušeným v mnoha městech rozvinutých zemí, konkrétně podzemnímu parkování, které řeší dilema parkoviště na VN optimálně a bez kompromisů,
3. v případě řešení parkování na ploše náměstí, uplatnit princip univerzální plochy a ponechání možnosti plynulé regulaci parkovacích míst (zůstane-li plocha Velkého náměstí ve funkčních plochách „náměstí“, může být její využití plynule regulováno bez složitých stavebních řízení pouhým rozhodnutím orgánů města),
4.nenechat ideologickým politikům bez praktické vazby na realitu nenávratně poškodit již tak křehkou symbiózu malých krámků, restaurací a dalších provozoven v historickém centru s jejich návštěvníky – koordinovat organizování akcí se stálými provozovateli a neomezovat jejich činnost zbytečnými uzavírkami,
5. při organizování akcí využívat primárně plochy k tomu vhodné a určené, například opuštěné Malé náměstí,
6. brát ohledy na obyvatele a provozovatele v historickém centru, aby k nim akce, které jsou dotovány a organizovány městem, např. Vánoční trhy (2,6 mil z rozpočtu města), nebyly doslova nepřátelské (uzavřený vjezd, zrušení parkování a rozmístění cizích stánků se sortimentem okolních provozoven, často nepříslušné a příliš hlasité hudební produkce, neohleduplné noční manipulace a časné ranní úklidy atd.),
7. pokud město bude chtít organizovat Vánoční trhy, může jejich organizaci svěřit desítkám místním provozoven, které zajistí kvalitnější trhy, ušetří městu podstatnou část prostředků a ze svých výdělků dlouhodobě zvelebí veřejný prostor,
8. změny využití funkčních ploch provádět nenásilně, postupně, s možností nápravy případně nepovedených opatření, dle spravedlivého modelu pro všechny, neboť nebezpečí ideologického diktátu může zasáhnout všechny části města – příště může někdo přijít s otázkou: „Líbilo by se vám, kdyby na sídlištích místo špinavých parkovišť byly zelené plochy s lavičkami?“ – obyvatelé by pak byli nuceni parkovat v nějaké odlehlé části na odstavných placených parkovištích tak, jako se to v současné době vnucuje obyvatelům starého města.
Požadujeme pro Velké náměstí koncepční řešení s respektováním historického vývoje a s využitím zkušeností místních obyvatel. Nechceme být součástí ideových experimentů ohrožujících podstatu života v této části města. Obyvatelé a podnikatelé historického centra jsou hnacím motorem a hlavním důvodem, proč je příjemné do těchto míst přijít. Nechceme, aby se Velké náměstí a jeho okolí stalo mrtvou zónou, skanzenem bývalé prosperity.
Petiční výbor ve složení:
Karel Pohner, Tomkova 911, Hradec Králové
Ing. Roman Grym, Velké náměstí 149, Hradec Králové
Petr Kupček, K Metelce 234/13, Hradec Králové
Osoba oprávněná zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány: Karel Pohner, Tomkova 911, Hradec Králové
Autor: Karel Pohner | 56 podpisů
Více >My níže podepsání nesouhlasíme s chystanou zástavbou 5ti nových domů na pozemku č. 500/2 (louka) a pozemku č. 500/1 (louka) v katastru Horního Maršova, druhé pasmo KRNAP. Tyto pozemky (louky) jsou klenotem Horního Maršova a
neodmyslitelně k němu patří. Jedinečný pohled na starý kostel a samotný Horní Maršov které
nabízejí, by jejich zástavbou definitivně zmizel. Taktéž jejich smysluplné využití (v létě pastviny v
zimě sport a zimní radovánky). Jistě se v Horním Maršově najdou jiné pozemky, či v lepším případě nevyužité stavby vhodné pro rekonstrukci bez nutnosti zastavovat volná prostranství.
Prosíme připojte svůj podpis pokud vám není lhostejný budoucí vzhled Krkonoš. Děkujeme
Autor: Dagmar Součková | 53 podpisů
Více >My, občané města Hradce Králové, nesouhlasíme s tím, že by se mělo platit pouze v hotovosti. Platba kartou je pro nás velice důležitá, uspokojivá a jednodušší. Proto si myslíme, že by tato petice proti úplnému zrušení platby kartou a zanechání platby pouze v hotovosti mohla pomoci, a proto prosíme o co nejvíce podpisů této petice. Děkujeme.
Autor: Gabriel Novák | 2 podpisy
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.
Petenty zastupuje Mgr. et. Mgr. Pavlína Springerová Ph.D., Velké náměstí 153, Hradec Králové, 500 03, nar. dne 19. 3. 1977 a Ing. Lukáš Řádek, Mánesova 891/26, hradec Králové, 500 02, nar. dne 26. 8. 1977.
Vážení,
my, níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice říkáme:
Hradec, stejně jako celá země, prošel těžkou zkouškou covidové pandemie, která naše životy vytrhla ze zažitých zvyklostí. Covid nás konfrontoval nejen se zdravotními komplikacemi, ale i se samotou, opuštěním a možností žít naše životy tak, jak jsme byli zvyklí.
Když skončil covid, přišla strašná ruská agrese na Ukrajinu a s tím související bezprecedentní energetická krize. Tato krize silně dopadá také na hradecké domácnosti. Velké ekonomické problémy hrozí především rodinám s dětmi.
Nechceme COVID II. Nechceme, aby naše hradecké děti, které už v době pandemie ztratily kontakt se svými kamarády či prarodiči, které přišly o možnost standardně se vzdělávat, sportovat či umělecky se rozvíjet, opět přišly o své koníčky, možnost sportování a rozvoje z důvodů skokového růstu cen energií.
Současný dramatický nárůst cen energií reálně
ohrožuje existenci sportovních klubů, tělocvičen, bazénů a dalších volnočasových aktivit pro
děti.
Proto požadujeme, aby město Hradec Králové v rámci městem zřizovaných škol či dalších vzdělávacích zařízeních a sportovních organizací poskytovalo tyto volnočasové aktivity ohroženým dětem zdarma!
Autor: Lukáš Řádek | 3 podpisy
Více >Jsme proti bourání posledního kamenného mostu v katastru obce Habrová.
Je to jediná hodnotná věřejná stavba v Habrové, která vytváří jedinečnost a identitu daného místa a je připomínkou umu našich předků. Tato místní část navíc postrádá přirozené centrum typu návsi, či kostel – kamenný most je tedy obzvláště cenný.
Ikdyž stávající most není v dobrém technickém stavu (díky nevhodné opravě a dlouhodobě zanedbané péči), jeho původní část byla zjevně navržena a postavena velmi kvalitně: most navzdory
poškození více jak sto let odolává zvýšené zátěži i povodním. Z technického hlediska tedy není důvod most bourat, zničit.
Bouráním se má řešit dopravní situace. Avšak navrhovaný betonový most - esteticky hluboko pod úrovní současného mostu - tuto dopravní situaci také nevyřeší, protože je obtížné jej kvůli návaznosti na okolní křižovatky narovnat. Řeší se tak pouze jeho rozšíření.
Občané Habrové ani nemají zájem o to, aby dopravní situace nahrávala těžké dopravě, která by si pak mnohem častěji zkracovala cestu mezi Kvasinami a Rychnovem právě tudy.
Pokud měl návrh zajistit vyšší bezpečnost při průjezdu, neprokázalo by stejnou službu například upozornění na zúženou vozovku nebo omezení rychlosti?
Navrhovaný nový betonový most nemá žádné estetické kvality, okolí nepřinese vůbec žádnou hodnotu.
Autor: Bohumila Fritzlová Frecerová | 557 podpisů
Více >Nechceme být ústně zkoušeni z angličtiny. Spousta lidí k tomu ani nemá prostředky. Akorát se zas přesuneme na další zbytečnou platformu
Autor: Jiří Stefanidis | 9 podpisů
Více >PETICE
dle čl. 18 Listiny základních svobod a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Petice za zklidnění provozu, bezpečnost chodců a omezení nákladní automobilové dopravy nad 12 tun ve městě Lázně Bělohrad.
Příjemce: Městský úřad Lázně Bělohrad
Tvůrce: Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad
Vážený pane starosto,
Obracíme se na Vás jako obyvatelé města Lázně Bělohrad, především ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej s otevřeným dopisem – peticí, ve kterém sdělujeme naše obavy nad dopravní situací ve městě po zavedení zpoplatnění silnic I.třídy.
V posledních dvou měsících jsme zaznamenali zhoršení dopravní situace v našem městě. Týká se to zejména ulic Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej.
Zhoršení situace spočívá v několika aspektech :
- silnice 2. třídy je využívána nadměrnou kamionovou a nákladní dopravou. Hlavním problémem je, že silnice 2. a 3. třídy nejsou ze své povahy určeny pro provoz kamionů a těžkých nákladních vozidel. Závažnějším problémem je, že silnice č. 284 prochází lázeňským územím, kamiony projíždí přímo pod okny lázeňských domů (hotel Grand, hotel Janeček, vila Karluška, vila Stefanie, penzion Věžička a hotel Bohumilka);
- kamiony jezdí zároveň přes železniční přejezd a po nově zrekonstuované silnici v ulici Kotykova alej;
- kamiony projíždí pod okny blízko stojící mateřské školy.
V důsledku toho dochází zejména k ohrožení zdraví a bezpečí všech, kteří se pohybují kolem komunikace a to zejména z důvodu hlučnosti a kouřivosti kamionů. Dále dochází ke znehodnocení technického stavu okolních domů, neboť těžká kamionová doprava a nákladní vozidla způsobují otřesy a chvění, které není absorbováno podkladem vozovky a je tedy přenášeno na okolní budovy. V důsledku toho dochází ke znehodnocení majetku, neboť se objevují praskliny a trhliny v omítkách a zdech! Snížení kvality života všech, zejména pak v ulicích Lázeňská, T. G. Masaryka a Kotykova alej není také zanedbatelné.
Vzhledem k výše uvedenému Vás proto vyzýváme, abyste situaci začali řešit. Dle našeho názoru existuje několik efektivních způsobů řešení, které by měly vést k zákazu a omezení vjezdu těžkých nákladních vozidel do města:
- umístění dopravního značení „Zákaz vjezdu NA nad 12 tun“ na trase Miletín – Lázně Bělohrad (část úseku silnice II. třídy číslo 284) a na trase Lázně Bělohrad – Jičín (celý úsek silnice II. třídy číslo 501),
- častější kontrola orgánů Policie ČR v našem městě ohledně dodržování zákazu vjezdu NA nad 12 tun.
Měli bychom začít vyvíjet tlak na Krajský úřad v Hradci Králové, Odbor dopravy v Jičíně a rovněž Policii ČR v Jičíně, která se k návrhu umístit zákazové značky staví odmítavě.
Tento otevřený dopis – petice je adresována zejména panu starostovi a zastupitelům města Lázně Bělohrad.
Očekáváme, že povedete a vyvoláte diskusi na toto téma na některém ze zasedání zastupitelstva. Přílohou tohoto dopisu je seznam všech, kteří s podporou neváhali.
Za obyvatele města Lázně Bělohrad
Alena Timková, Kotykova alej 205, Lázně Bělohrad
Autor: Alena Timková | 14 podpisů
Více >Vážení,
vzhledem ke každoročně se zvyšující kamionové dopravě a jejímu průjezdu obytnou částí Pouchov v Hradci Králové jsou obyvatelé této části zatěžováni znečištěním, nadměrnou dopravou a hlavně nepřiměřeně nadměrným hlukem v ulicích Pouchovská a Velká, a to ne jen přes celý den, ale také do pozdních nočních hodin a po celý víkend. Díky absenci cykloztezky jsou cyklisté na této trase denně ohrožováni kamiony nerespektujcími povolenou rychlost. Těžká vozidla tudy dokonce začínají projíždět již od čtvrté hodiny ranní. Tímto Vás žádáme o zamezení vjezdu vozidel nad 3.5 tuny do ulic Pouchovská směrem od Gočárova okruhu a ulice Velká směrem od Piletic a letiště. Nebo Vás v dalším případě žádáme vjezd zamezit částečně, v odpoledních hodinách přes týden a úplně omezit o víkendech a svátcích.
Autor: Jakub Čépe | 3 podpisy
Více >Vyberte si svůj region