Výzva městu Tišnov k vyhlášení stavu klimatické nouze 10 podpisů

Výzva městu Tišnov k vyhlášení stavu klimatické nouze

   Vážený pane starosto, vážená rado, vážení zastupitelé,

v roce 2018 vydal Mezivládní panel pro klimatickou změnu při OSN (IPCC) zprávu „Global warming 1,5 °C“. Lze se v ní dočíst, že vývoj změny klimatu postupuje nad očekávání rychle a chceme-li zabránit ekologickému a společenskému rozvratu v tomto století, musíme urychleně a důrazně začít konat teď hned. Urgentnost klimatické změny se v plné míře projevila i na loňském klimatickém summitu v New Yorku, kdy představitelé mnoha států předkládali závazky, které byly mnohdy ambicióznější, než jaké přijali v rámci Pařížské dohody v r. 2015. Vědci i představitelé mnoha států se shodují, že je zapotřebí razantním způsobem omezovat emise CO2 tak, aby do roku 2030 klesly minimálně na polovinu a po roce 2050 byly nulové nebo dokonce negativní (tj. více CO2 odebíráno než vypouštěno). Ústav výzkumu globální změny AV ČR, v. v. i. kupříkladu dochází k závěru, že: „Pokud lidstvo emise skleníkových plynů do roku 2050 zásadně neomezí, ke konci tohoto století pak lze očekávat oteplení o 3 až 6 °C oproti současnosti.“ Takové oteplení by s vysokou pravděpodobností mohlo představovat konec naší společnosti jak ji dnes známe.

   Potřebná řešení ale existují. Jejich implementace je bohužel naší politickou reprezentací projednávána jen velmi pomalu, což nás velmi znepokojuje. IPCC totiž zdůrazňuje, že máme jen několik málo let na to, abychom provedli potřebné změny a téměř každý aspekt lidské civilizace transformovali směrem k uhlíkově neutrálním technologiím. Rozhodli jsme se proto konat sami a oslovit v této věci Vás.

   Žádáme Vás, aby město Tišnov vyhlásilo stav klimatické nouze a dalo tím veřejnosti najevo nutnost problematiku klimatické změny aktivně řešit a Vaše odhodlání v této věci bezodkladně jednat.

   Žádáme Vás, aby město urychleně podniklo veškeré kroky vedoucí k omezování emisí skleníkových plynů na svém území tak, aby tyto kroky byly v souladu s celosvětovou snahou udržet globální oteplování pod hranicí 2°C. Žádáme Vás o vypracování a implementaci akčního plánu, který zajistí splnění tohoto cíle. V příloze č. 1 podrobněji rozebíráme, jaké všechny aspekty by takový plán měl zahrnovat.

   Žádáme Vás, abyste občany města začali o klimatické krizi pravdivě, v souladu s nejnovějším vědeckým poznáním a s naléhavostí, kterou si tato situace zaslouží, informovat a v této oblasti je vzdělávat.

   Jsme si vědomi, že jde o ambiciózní cíle, jejichž realizace bude velmi náročná. Přesto se na Vás s naší výzvou obracíme, neboť vědecké zprávy a varování jsou čím dál víc znepokojující. Je nám též jasné, že Tišnov celý svět nezachrání. Chceme ale, aby odvedl svůj díl práce. Byli bychom dokonce rádi, pokud by Tišnov šel ostatním městům příkladem a zařadil se mezi první města vyhlašující klimatickou nouzi v naší republice. (Ostatně Tišnov a jeho obyvatelé vždy měli a mají k přírodě velmi blízko a je zřejmé, že klima se stane jedním z hlavních témat voleb.) Tišnov nebude osamocen, na celém světě již stovky měst vyhlásily stav klimatické nouze2 . Chápeme, že kroky směřující k řešení klimatické krize mohou být u části obyvatel nepopulární. Nabízíme Vám proto svou podporu a pomoc s vysvětlováním jejich nutnosti. Také se s Vámi rádi osobně sejdeme a prodiskutujeme případné nejasnosti k naší výzvě. Stejně tak Vám nabízíme naši součinnost a pomoc při projednávání těchto otázek.

   Věříme, že i Vy chcete přispívat k tomu, aby se v Tišnově dobře žilo nám i našim dětem v dlouhodobém výhledu. Je ale nutné začít bezodkladně jednat, k čemuž jako naši volení představitelé máte nejen mandát, ale i povinnost. Pojďme dát tedy sobě i našim dětem naději na budoucnost, kterou stojí za to žít.

   Naši výzvu podpořila řada dalších tišnovských institucí. Seznam signatářů této výzvy naleznete v příloze č. 2 tohoto dopisu. Ve sběru dalších podpisů k této výzvě budeme pokračovat i nadále a o skutečném počtu podpisů Vás budeme informovat.

V Tišnově dne 5.2.2020, za neformální skupinu Na to přijdem!,
     Jan Bílek,
     Lucie Martínková,
     Michal Rezek,
     Katka Rezková,
     Zuzana Kostřicová,
     Tomáš Dvořák.

 

https://www.facebook.com/groups/natoprijdem/

Autor: Jan Bílek | 10 podpisů

Více >
PETICE proti demolici Jiránkovy vily a developingu v přírodním parku Smetanka 179 podpisů

PETICE proti demolici Jiránkovy vily a developingu v přírodním parku Smetanka

PETICE proti demolici Jiránkovy vily a developingu v přírodním parku Smetanka (Hrdlořezy, Praha 9)

 

dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním

 

My,

níže podepsaní občané, prostřednictvím této petice konstatujeme, že

- Jiránkova vila (1678) přestavěná v roce 1850 a přilehlá továrna na cukrovinky z 20. let minulého století tvoří důležitou a nedílnou část historie městské části Praha 9, která si zaslouží být zachována pro další generace;

- jsme maximálně znepokojeni platným rozhodnutím na demolici vily i industriálního objeku, stejně jako záměrem developera na tomto místě vybudovat naprosto předimenzovaný rezidenční projekt, neodpovídající charakteru místa či existující místní skromné bytové zástavbě reflektující genius loci této unikátní lokality;

- historické objekty i místo chystané výstavby se nachází na území přírodního parku Smetanka, resp.ho park obklopuje ze tří stran. Ochranu cenné lokality doplňuje i sousední funkční lokální biocentrum;

- se o záměru demolice objektů i chystaném developingu nebyla informována  veřejnost, místní obyvatelé ani volení zastupitelé. 

 

a žádáme proto, aby:

- byla chystaná demolice historicky cenné Jiránkovy vily (1678) a přilehlého industriálního areálu továrny na cukrovinky z 20. let minulého století zastavena;

- byl řádně a s účastí dotčené, široké i odborné veřejnosti záměr na megalomanský developerský projekt firmy Áté Property s.r.o. v této lokalitě projednán ve všech příslušných výborech a komisích MČ Praha 9 (především komise územního rozvoje a životního prostředí), městské radě a v městském zastupitelstvu;

- byla zadána a vypracována nezávislá studie dopadů na dopravu v klidu a vzhledem k umístění chystané výstavby uprostřed přírodního parku chráněného dle (§ 12 zák. 114/1992 Sb.) realizována i studie vlivů dopadů na životní prostředí, tzv. malá EIA;

- zvážit volenými orgány města možnost, aby historické objekty i příslušné pozemky byly vykoupeny, zachovány či uzpůsobeny vhodným způsobem pro využití občany MČ Praha 9 (funkce sociální, zdravotní apod.).


Za petiční výbor:

 

Tomáš Cvikr, Pavel Halama, Pavel Drábek, Ivetta Hlubůčková, Andrea Halamová

 

V Praze 3.2.2020


 

Autor: Andrea Halamová | 179 podpisů

Více >
Petice proti vybudování velké dálniční odpočívky Staré Město (D35) 144 podpisů chybí 456

Petice proti vybudování velké dálniční odpočívky Staré Město (D35)

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

My, níže podepsaní,

nesouhlasíme se záměrem na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 mezi obcemi Dětřichov a Maletín, která je popsána níže v odstavci, a žádáme příslušné orgány, aby bylo od realizace předmětné stavby ustoupeno a záměry na budování dalších objektů mezi obcemi Dětřichov a Maletín zrušeny. Stavba se dotýká obyvatel Starého Města, Bíle Studně, Radišova, Třebářova, Dětřichova u Moravské Třebové,  Petrušova a Moravské Třebové.

 

Předmětem petice je záměr na výstavbu odpočívky Staré Město na dálnici D35 úseku Opatovice – Staré Město, jehož investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Záměr spočívá v těchto základních rysech:

a) Zábor 112 tisíc m2 zemědělské půdy nejvyšší kvality (I. třída ochrany zemědělského půdního fondu) v blízkosti Starého Města.

b) Výstavba velké odpočívky po obou stranách dálnice D35 s celkovou kapacitou 348 míst, kde většina parkovacích míst (200) je určena pro nákladní vozidla.

 

Nesouhlasíme se záměrem výstavby odpočívky z následujících důvodů:

a) Negativní dopad na kvalitu života v obci a přilehlých vesnicích.
b) Předložená studie posouzení vlivů na životní prostředí (EIA) zlehčuje vlivy na životní prostředí, na faunu, která v této lokalitě žije a neuvádí aktuální informace.
c) Zábor velké plochy pozemků v I. třídě ochrany, které jsou pro svou vysokou kvalitu využívány zemědělsky.
d) Snížení množství vody v krajině z důvodu velké vyasfaltované plochy odpočívky, která nedovolí vsakování vody.
e) Zvýšení hlukové zátěže způsobené odpočívkou.
f) Zvýšení světelného smogu způsobené odpočívkou.
g) Zánik ploch pro výsadbu zeleně podél D35.

 

Petiční výbor ve složení:

Ing. Josef Gečnuk, nar. 9. 6. 1992, Moravská Třebová, Tovární 20, 57101

Bc. Ladislav Krejzek, Staré Město 303, 569 32

Dis. Sandra Sedláková, Staré Město 239, 569 32

 

Petiční výbor zastupuje Ing. Josef Gečnuk, Moravská Třebová, Tovární 20

Autor: Josef Gečnuk | 144 podpisů

Více >
Cyklostezka  Nymburk-Lysá nad Labem-Čelakovice 30 podpisů chybí 170

Cyklostezka Nymburk-Lysá nad Labem-Čelakovice

P E T I C E

 

dle čl. 1   8 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním, v plném znění

 

My, níže podepsaní, majitelé a uživatelé nemovitostí v rekreační chatové oblasti Buda nacházející se v katastrálním území Ostrá, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s realizací „Cyklostezky Nymburk – Lysá nad Labem – Čelákovice“ a s vybudováním asfaltové/betonové cyklostezky skrze tuto rekreační oblast a žádáme o jeho přehodnocení.

Důvody nesouhlasu:

Záměr vybudování cyklostezky je v současné době situován do přírodní rezervace Mydlovarský luh rozprostírající se mj. na Katastrálním území Ostrá. Jedná se o oblast spadající do ochranného pásma zvláště chráněného území, která je zařazena mezi evropsky významné lokality soustavy Natura 2000. Samotné vybudování asfaltové/betonové cyklostezky skrze tuto oblast a její následné vytížení by tak nevratným způsobem narušilo tento významný a chráněný ekosystém. Jsme toho názoru, že zachování tohoto ekosystému a jeho udržování pro další generace by mělo být primárním veřejným zájmem upřednostněným nad zájmem vybudování cyklostezky vedoucí touto chatovou lokalitou.

Dalším významným aspektem, který je nutno zohlednit, je skutečnost, že vybudováním rušné asfaltové/betonové cyklostezky v místě stávající cesty lemující Labe a vedoucí skrze chatovou oblast Buda, by došlo k podstatnému zásahu do ústavně garantovaných vlastnických práv vlastníků zde se nacházejících rekreačních objektů, neboť se jedná o jedinou přístupovou cestu k jejich nemovitostem.

Vlastníci a uživatelé 79 chat by tak byli nejen zásadním způsobem omezeni v možnosti fakticky užívat své nemovitosti, ale zároveň omezeni na svých právech ztrátou klidu, soukromí a zvýšením nebezpečí zejména pro malé děti (v tomto směru čerpáme ze zkušeností a vážných příkladů nehod již realizovaných cyklostezek).

Tato rekreační chatová oblast zde existuje již více než 80 let a lze si jen stěží představit, že by se lidé, kteří zde žijí a mají zde své kořeny, mohli s takovýmto necitlivým zásahem do zdejší přírody smířit. Nelze přitom odhlédnout od toho, že celá situace by na vlastníky nemovitostí měla rovněž negativní ekonomický dopad, neboť by z uvedených důvodů došlo ke snížení hodnoty jejich nemovitostí.

Vzhledem k výše uvedeným důvodům se proto domníváme, že vybudování asfaltové/betonové cyklostezky skrze rekreační chatovou oblast Buda v katastrálním území Ostrá, v těsné blízkosti rekreačních objektů včetně necitlivého přemostění Hronětíckého náhonu lávkou, není ve stávající podobě záměru žádoucí.

V tomto směru se proto vlastníci a uživatelé nemovitostí nacházejících se v chatové oblasti Buda přiklánějí k návrhům alternativ vedení trasy cyklostezky (např. za pomoci přemostění a využití stávajících místních komunikací) – prezentovaných místním Obecním úřadem Ostrá, jež se jeví jako finančně méně náročné a schůdnější.

Děkujeme.

Za petiční výbor:

 

Miloš Šafránek – nám. T.G.M. 711/20, Poděbrady 290 01, e-mail: mil.safranek@tiscali.cz          …………………...

Roman Zápotocký – Buda 440, Ostrá 289 22                                                                                ……………………

Jana Šťastná – Verdunská 710/3, Praha 6 – Bubeneč 160 00                                                      ……………………

 

Za petiční výbor je oprávněn jednat:

předseda - Miloš Šafránek – nám. T.G.M. 711/20, Poděbrady 290 01, e-mail: mil.safranek@tiscali.cz

 

Originály petičních archů jsou uloženy u předsedy petičního výboru, pana Miloše Šafránka.

 

Nedílnou přílohu petice tvoří 6 stran petičního archu (strana 1-4 – obsahuje podpisy vlastníků nemovitostí zapsaných v katastru nemovitostí, str. 5-6 – obsahuje podpisy uživatelů nemovitostí (přímí příbuzní vlastníků nemovitostí).

Zasláno (předáno):

 

                            1/    Obecní úřad Ostrá

                                   289 22 Ostrá 172

 

 

                             2/   MÚ Lysá nad Labem

                                   Odbor životního prostředí

                                   Husovo nám. 23/1

                                   289 22 Lysá nad Labem

 

 

                             3/  MÚ Lysá nad Labem

                                  Stavební úřad

                                  Husovo nám. 23/1

                                 289 22 Lysá nad Labem

 

 

                              4/  MÚ Nymburk

                                   Odbor životního prostředí

                                   nám. Přemyslovců 163

                                   288 02 Nymburk

 

 

                               5/ MÚ Nymburk

                                   Stavební úřad

                                   nám. Přemyslovců 163

                                   288 02 Nymburk

 

 

                               6/ Povodí Labe, s.p.

                                   Víta Nejedlého 951/8

                                    500 03 Hradec Králové

 

 

                                7/  Labská Stezka, o.s.

                                     Za Žoskou 2506

                                     288 02 Nymburk

 

                           8/  Krajský úřad pro Středočeský kraj

 předáno osobně hejtmance Jermanové-Pokorné v mobilní kanceláři v Poděbradech 

Autor: Miloš Šafránek | 30 podpisů

Více >
HALY NA MACKOVĚ HOŘE NECHCEME 416 podpisů chybí 584

HALY NA MACKOVĚ HOŘE NECHCEME

V listopadu 2019 se mezi občany Nového Strašecí objevila vizualizace návrhu plánované výstavby průmyslových hal v lokalitě Mackovy hory, zpracovaná konkrétní developerskou společností.

 

Taková potenciální výstavba průmyslových hal je podle našeho názoru velmi nešťastná a našemu městu Nové Strašecí by přinesla (jistě, či s velkou pravděpodobností) spoustu negativních dopadů:

 

Zvýšení hladiny smogu (včetně světelného) ve městě, zvýšená hlučnost. Naprosto nevhodné umístění průmyslové zóny na návrší na návětrné straně města.

 

Zahuštění dopravy v oblasti kruhového objezdu, snížení bezpečnosti.

 

Další negativní zatížení vzhledu města a jeho okolí. Nekoncepční vytváření další oblasti s nevzhlednými průmyslovými halami v okolí města (ČLUZ, Průmyslová zóna SV, areál Hamiro, knižní velkoobchod), v situaci, kdy tyto oblasti nejsou plně využity.

 

Negativa spojená s využíváním agenturních pracovníků. Ze zkušeností jiných měst s takovými halami je možné, či dokonce pravděpodobné, že by došlo k najímání levné pracovní síly, tzv. agenturních pracovníků, většinou z chudších regionů Evropy. S tímto faktem pak mohou být spojeny komplikace jako rušení nočního klidu, konzumace alkoholu na veřejnosti a další.

 

Negativní dopady na životní prostředí. Zastavěná půda ztrácí schopnost zadržovat vodu a tato situace zhoršuje problémy se suchem.

 

Ztráta možnosti lepšího využití této lokality v budoucnosti.

 

Dědictví budoucím generacím. Vybudování nevzhledné „levné montovny“ se všemi jejími negativy nelze vzít jednoduše zpět. Jedná se o naprosto zásadní strategické rozhodnutí, které ovlivní vzhled našeho města a život v něm na desítky, ne-li stovky let. 

 

Více informací na:

https://www.facebook.com/Nové-Strašecí-Občané-proti-halám-100109631497866/

 

Svým podpisem se připojuji k petici „HALY NA MACKOVĚ HOŘE NECHCEME“ a s ní spojené výzvě zastupitelům našeho města, aby podnikli takové kroky a opatření, které výstavbu hal v této lokalitě neumožní.

 

Petiční výbor:

Šárka Skálová, Nádražní 289, Nové Strašecí

Ivana Haunerová, Zahradní 577, Nové Strašecí

Kamila Šandová, Nad Přejezdem 66, Nové Strašecí

Žofie Kabelková, Nad Tratí 681, Nové Strašecí

Hedvika Satranská, Lesní 911, Nové Strašecí

Luboš Horák, U Stadionu 562, Nové Strašecí

Petr Janouš, U Rybníka 602, Nové Strašecí

 

Podatel : Šárka Skálová Nádražní 289 271 01 Nové Strašecí

Adresát: Zastupitelstvo města Nové Strašecí

 

Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním.

 

Tato on-line petice je doplňková forma k vytištěné petici stejného obsahu. Pokud jste již podepsali vytištěnou petici, tak tuto on-line formu již prosím nepodepisujte.

Autor: Petr Janouš | 416 podpisů

Více >
Nesouhlas se záměrem výstavby průmyslové zóny v lokalitě Švamberk, v katastrálním území Ševětín 110 podpisů

Nesouhlas se záměrem výstavby průmyslové zóny v lokalitě Švamberk, v katastrálním území Ševětín

My, občané České republiky, prostřednictvím této petice nesouhlasíme s návrhem výstavby průmyslové zóny v lokalitě Švamberk, katastrální území Ševětín.
Petice je podávána spolkem Pro region severního Českobudějovicka z. s., v zastoupení Mgr. Lucií Koblencovou, datum narození 2. 3. 1988, bytem Drahotěšická 430, 373 63 Ševětín.


Důvody a popis nesouhlasu:
• Záměr vybudovat v daných podmínkách průmyslovou zónu, která by svým rozsahem převyšovala dosavadní zastavěnou plochu v areálu, vnímáme jako výrazný zásah do krajiny a kvality životů obyvatel. Takový záměr pro obyvatele přilehlých obcí nepřináší žádná pozitiva či výhody. Naopak, negativní dopady spojené s realizací a provozem takového projektu vnímáme jako zcela zásadní.


• Odmítáme, aby byl prostor výjimečné jihočeské krajiny, tzv. pšeničných blat, obětován investičnímu záměru, který zcela změní její ráz, sníží rozmanitost živočišných a rostlinných druhů a nedocenitelnou kulturní hodnotu.


• Nesouhlasíme se záborem zemědělského půdního fondu. V lokalitě Švamberk se nachází cca 9,7 ha půdy, která spadá do II. třídy ochrany, 3,2 ha III. třídy ochrany, 1 ha IV. třídy ochrany a 2,3 ha V. třídy ochrany. Nesouhlasíme s trvalým vyjmutím této půdy ze zemědělského půdního fondu. Takto zásadní převedení funkčního krajinného pokryvu na nepropustnou plochu je proti veškerým strategiím územního plánování a trvale udržitelného rozvoje a bude mít vliv na mikroklimatické podmínky a hydrologické poměry v dané lokalitě.


• Nesouhlasíme s přeložkou Ponědražského potoka. Tento krok by byl významným zásahem do unikátního a cenného refugia lužního charakteru, ve kterém se nachází 40 bezobratlých druhů živočichů, z toho 7 zvláště chráněných, a 50 druhů obratlovců, z toho 5 zvláště chráněných. Tato lokalita je také výjimečná výskytem vzácné flory. Nesouhlasíme, aby muselo toto přírodní bohatství ustupovat podnikatelským záměrům, neboť by to pro něj mělo fatální následky.

 

• Žádáme přezkoumání vydaného územního rozhodnutí na ZTV Švamberk z roku 2015. Součástí tohoto rozhodnutí je závazné stanovisko Magistrátu města České Budějovice k zásahu do významného krajinného prvku Ponědražský potok, které bylo na základě faktických chyb a nezákonného postupu zrušeno Krajským úřadem Jihočeského kraje, Odborem životního prostředí, zemědělství a lesnictví dne 12. 11. 2019. Na základě těchto skutečností se domníváme, že celé územní rozhodnutí na ZTV Švamberk vykazuje nedostatky a sporné body a je tedy ve veřejném zájmu, aby bylo podrobeno přezkumu.


• V lokalitě Švamberk se nachází množství vzácných dřevin, které jsou svou skladbou a vzrůstem pro dané místo unikátní. Nesouhlasíme s jejich zamýšleným kácením a rozporujeme vydané povolení ke kácení z roku 2018, neboť nezohledňuje výjimečnost daných dřevin a jejich reálnou hodnotu.


• Nesouhlasíme s odtěžením významných archeologických terénů bez záchranného archeologického výzkumu. Navzdory tomu, že lokalita Švamberk je výjimečným zdrojem archeologického bohatství, nebylo zde v minulosti umožněno provést záchranný archeologický výzkum a předejít tak významné majetkové, historické a kulturní újmě, což považujeme za neakceptovatelné.


• Nepřijatelný je pro nás nárůst nákladní a osobní silniční dopravy spojené s obsluhou uvažované průmyslové zóny. Otevřením dálnice D3, úseku Bošilec-Ševětín, došlo k úbytku dopravy na přetížené silnici I. třídy I/3, investor však počítá s využitím této komunikace, čímž by došlo k opětovnému enormnímu zvýšení provozu v bezprostřední blízkosti zástavby obcí Ševětín, Neplachov, Dynín, Bošilec, Horusice a dalších. Požadujeme, aby nebylo umožněno naprosto neúměrné několikanásobné zvýšení dosavadního provozu (včetně hluku a znečištění životního prostředí), snížení bezpečnosti v okolí dotčených komunikací a narušení práva na klidné životní prostředí. Zcela nepřijatelný je také noční provoz.


• Rozporujeme význam průmyslové zóny v této lokalitě z hlediska snížení nezaměstnanosti. V současné situaci na trhu práce a fázi ekonomického cyklu, kdy poptávka po pracovní síle vysoce převyšuje její nabídku, dosahuje míra nezaměstnanosti nejen v okolních obcích, ale i v celém českobudějovickém okresu historických minim a pohybuje se na hranici přirozené míry nezaměstnanosti. Shledáváme tedy tento argument za zavádějící a význam celého projektu za neodpovídající.


• Žádáme prověření rozhodnutí o vydání demoličního výměru na objekt bývalého panského a zemědělského dvora Švamberk. Historie dvora sahala až do počátku 17. století a jednalo se o unikátní památku dokumentující způsob života našich předků. Zároveň byl tento panský statek historicky výjimečný, neboť jeho kompozice a využití v minulosti nemají v regionu obdoby. Je zdokumentováno, že v objektu se nacházelo mnoho kulturně a historicky cenných prvků, jako např. sgrafita, dřevěné krovy apod. Rozhodnutí o vydání demoličního výměru se uskutečnilo ve stejném rozhodném období, během kterého probíhalo řízení o zapsání dvora Švamberk do seznamu kulturních památek. Za daných podmínek shledáváme rozhodnutí o jeho demolici za problematické a postup daných úřadů za neobvyklý.


• Nesouhlasíme s tím, jakým způsobem je jednáno a rozhodováno o záměru takového rozsahu a dopadu na okolí. Záměr, který by svým rozsahem převyšoval dosavadní zastavěnou plochu, svým významem a veškerými vlivy přesahuje hranice místního regionu a projekty podobného typu a velikosti by dle nás měl být předmětem celospolečenské diskuze na minimálně regionální úrovni. Žádáme, aby proběhla veřejná diskuze o budoucím směřování a využití areálu Švamberk.


Petiční výbor spolku Pro region severního Českobudějovicka z. s., v zastoupení:
Mgr. Lucie Koblencová, Drahotěšická 430, 373 63 Ševětín

Autor: Lucie Koblencová | 110 podpisů

Více >
Petice za přiměřené využití území Praha 6 – Sedlec 229 podpisů

Petice za přiměřené využití území Praha 6 – Sedlec

Nesouhasíme se změnami územního plánu: Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09 v katastrálním území Praha-Sedlec. Tyto návrhy požadují změnu regulativu území na OV-G, příp. OV-E, což znamená vícepodlažní bytové domy v příměstské oblasti, kde jsou doposud převážně pouze rodinné domy. Při realizování výstavby v tomto měřítku lze očekávat nárůst obyvatel ze současných cca 250 na cca 6000, přičemž není vyřešena zejména dopravní obslužnost v již aktuálně přetížených komunikacích Kamýcká, Roztocká, Podbabská a Jugoslávských partyzánů.


Výše uvedené změny jsou posuzovány samostatně, změna Z 3328/19 navíc ve zrychleném režimu.

 

Co požadujeme:
1. Výstavbu v zásadě vítáme, ale přiměřenou, vhodnou pro občany, ne za účelem maximálního vytěžení území developery.
2. Veškeré změny chceme řešit komplexně s ohledem na přípravu okolní výstavby (satelity v okolí Prahy) a další investiční záměry v lokalitě. Chceme, aby byla komplexně vyřešena dopravní obslužnost nejen s ohledem na plánovanou výstavbu v lokalitě "Nový Sedlec", ale aby byly zohledněny všechny související aspekty, zejména plánovaná výstavba pražského okruhu a další stavby v přilehlých oblastech.
3. Odmítáme schvalování změn samostatně, tzv. salámovou metodou. Požadujeme vypracování územní studie a vypracování EIA na celé území.
4. Požadujeme stanovení výškového limitu podle stávající obytné zástavby, nikoliv podle rušivých hal mrazíren, které naprosto narušují krajinný ráz. Míra využití území bude zvolena B (koeficient KPP 0,3, maximální výška 3NP a ustupující podlaží), budou zde realizovány vila domy, objekty služeb, obchody, řemeslné výroby. Tak jak požadovali občané v petici již v roce 2011 a tak jak je uvedeno v regulativech funkčního a prostorového uspořádání území hlavního města prahy a požadováno stavebním zákonem.
5. V lokalitě vznikne infrastruktura (dětské hřiště, hřiště pro sport, školské zařízení, plochy pro obchod a služby).
6. Zásadně nesouhlasíme se zásahem do zelených ploch. Musí být vymezeny nové zelené plochy, plochy pro oddech.

 

----- Kompletní znění petice ----

Ministryni pro místní rozvoj, ministru životního prostředí

Primátorovi hl. m. Prahy, Magistrátu hl.m.Prahy, Radě hl.m. Prahy, Zastupitelstvu hl.m.Prahy, starostovi a zastupitelstvu Městské části Praha 6, Úřadu městské části Praha 6, České komoře architektů, České komoře autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě

Petice za přiměřené využití území Praha 6 – Sedlec, a to v souladu s obecně závaznými předpisy a závaznými regulativy, tj. navržení odpovídající zástavby, adekvátních ploch pro zeleň, veřejných ploch, ploch pro odpovídající veřejnou vybavenost, vyřešení dopravy a infrastruktury.

 

Jedná se o druhou petici. Obyvatelé tzv. Dolního Sedlce již v srpnu 2011 přistoupili k obdobné petici, při které byli úspěšní. Výstavba byla zastavena. Zde je požadavek obdobný. V minulé petici byl zdůrazněn požadavek využití limitu využití území, koeficientu „B“, který je pro naši lokalitu obvyklý. Dnes klademe důraz, vedle tohoto požadavku, především na dodržení obecně závazných předpisů a závazných regulativů.

Máme zájem aby se zde realizovala zástavba, ale v souladu s platnou legislativou. Nemáme ovšem zájem, aby zde v Praze 6 - Sedlec, došlo k návrhu zástavby 40ti hektarového území, a to naprosto nekoncepčně, z důrazem na co nejvyšší míru využití území. Pokládáme za protiprávní, že pro projednávání je území rozděleno na několik částí, kde jsou řešeny izolovaně jednotlivé dílčí změny územních plánů, zasahující pouze na tato oddělená území. Jedná se o změny  označené jako Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09. Nejsou tak komplexně, pro celé území, posouzeny vlivy na životní prostředí, hluk, vyřešena doprava pro celou lokalitu, veřejná vybavenost,  infrastruktura, zeleň. Navíc se ani neřeší další vlivy, které pocházejí z plánovaných záměrů v území, tak i mimo něj (např. plánovaná „satelitní města“ za hranicemi Prahy). Tento postup byl již nazván nezávislými soudy „salámovou“ metodou.

Požadujeme tedy, aby byla řešena zástavba lokality jako celku, a to v souladu s obecně závaznými předpisy a jednotlivými regulativy. Odmítáme, aby zde, vzhledem k zájmům developerů a jednotlivců, vznikly oddělené komplexy typu „betonových ubytoven“, kde by byla stanovena maximální míra využití území „G“ –koeficient podlažních ploch 1,8 tj. 8 a vícepodlažní domy (případně „E“, „D“, „C“), bez odpovídající infrastruktury, zeleně, veřejných ploch, dopravní obslužnosti. Máme zájem, aby zde vznikly například obytné domy a občanská vybavenost s maximálně 4.NP s odpovídající veřejnou zelení, dopravním řešením, infrastrukturou, sportovišti, veřejnými plochami,  vše s maximální mírou využití území „B“, tak jak je obvyklé pro naši lokalitu, kde je koeficient podlažních ploch 0,3 !

 

Požadujeme tedy dodržení následujících obecně závazných předpisů a regulativů, pokynů.

 

Ministryni pro místní rozvoj, ministra životního prostředí, primátora hl. m. Prahy, Magistrát hl. m. Prahy, Zastupitelstvo hl. m. Prahy, starostku a zastupitelstvo Městské části Praha 6, Úřad městské části Praha 6, Českou komoru architektů, Českou komoru autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě, žádáme:

aby byla učiněna veškerá opatření, tj. podána vyjádření, uskutečněna rozhodnutí a projednání k zajištění:

 

1) Dodržení platného Územního plánu sídelního útvaru hlavního města Prahy, schváleného  usnesením č. 10/05 Zastupitelstva hl. m. Prahy  ze dne  9.9.1999 je platný se všemi pořízenými změnami ÚP SÚ hl. m. Prahy, přílohy:  REGULATIVY FUNKČNÍHO A PROSTOROVÉHO USPOŘÁDÁNÍ ÚZEMÍ HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY, oddíl 2, odst. 4 :

        (4) Vnější pásmo, jehož podstatou je příměstská krajina s původně venkovským osídlením, je v územním plánu doplněno o nízkopodlažními formy bydlení, navazující na zástavbu stávajících sídel…

2) Zastavení projednávání jednotlivých změn Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09.  Domníváme se, že změny územního plánu jsou navrhovány a projednávány tzv. salámovou metodou. Jednotlivé plochy v našem katastrálním území a v územím navazujícím jsou řešeny naprosto izolovaně. Z tohoto důvodu pokládáme za nesporné, že došlo k porušení § 45i  zákona č. 114/1992 Sb , zákon o ochraně přírody a krajiny (ale i dalších obecně závazných předpisů, kde je „salámová“ metoda vyloučena). Celkem se jedná o území o velikosti bez mála 40 hektarů!

     „(1) Ten, kdo zamýšlí pořídit koncepci nebo uskutečnit záměr uvedený v § 45h odst. 1 (dále jen „předkladatel“), je povinen návrh koncepce nebo záměru předložit orgánu ochrany přírody ke stanovisku, zda může mít samostatně nebo ve spojení s jinými koncepcemi nebo záměry významný vliv na příznivý stav předmětu ochrany nebo celistvost evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti.

    Odbor ochrany prostředí MHMP vydal pouze k jedné změně, a to Z 3328/19 své stanovisko, č.j. MHMP 741539/2018, sp. zn. S-MHMP 560015/2018 OCP ze dne 10. 4. 2018 jako příslušný správní úřad podle ustanovení § 22 písm. d) a § 23 odst. 10 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, ve znění pozdějších předpisů. Z jakého důvodu není posuzována budoucí výstavba jako celek, nejsou do posuzování zahrnuty jiné záměry (a to včetně plánované výstavby mnoha satelitních měst ! za hranicí hl. m. Prahy) to skutečně nevíme.

  - Z jakého důvodu není respektováno stanovisko ombudsmana k nelegálnosti salámové metody Sp. zn.: 482/2017/VOP/JCZ-11548/2017 z 14. června 2017, které obdržel Magistrát hl. m. Prahy ?

 

3) Zastavení projednávání jednotlivých změn Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09.  Domníváme se, že změny územního plánu Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09 jsou řešeny v rozporu se stavebním zákonem, kdy není umožněno plnit úkoly územního plánování uvedené v § 19, odst. 2 stavebního zákona:

(2) Úkolem územního plánování je také posouzení vlivů politiky územního rozvoje, zásad územního rozvoje nebo územního plánu na udržitelný rozvoj území (§ 18 odst. 1). Pro účely tohoto posouzení se zpracovává vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území. Jeho součástí je také vyhodnocení vlivů na životní prostředí s náležitostmi stanovenými v příloze k tomuto zákonu, včetně posouzení vlivu na předmět ochrany a celistvost evropsky významné lokality nebo ptačí oblasti.

    Přílohy k zákonu č. 183/2006 Sb. : například bodu 6 přílohy

6. Zhodnocení stávajících a předpokládaných vlivů navrhovaných variant politiky územního rozvoje nebo územně plánovací dokumentace, včetně vlivů sekundárních, synergických, kumulativních, krátkodobých, střednědobých a dlouhodobých, trvalých a přechodných, kladných a záporných; hodnotí se vlivy na obyvatelstvo, lidské zdraví, biologickou rozmanitost, faunu, floru, půdu, horninové prostředí, vodu, ovzduší, klima, hmotné statky, kulturní dědictví včetně dědictví architektonického a archeologického a vlivy na krajinu včetně vztahů mezi uvedenými oblastmi vyhodnocení.

    a) Řešení dopravy v oblasti Rybářka  - Kamýcká a lokality stávajícího Sedlce – ulice V Sedlci.

    Je nutné realizovat generel dopravy, který zohlední současnou a budoucí výstavbu mimo hl. m. Prahu. Nejsou zohledněna nově plánovaná přilehlá satelitní města, kde dřívější malé vesnice získávají velikost větších měst.  Najednou by bylo zřejmé, že výstavba, navíc s mírou využití území G, je naprosté science fiction a je zcela nerealizovatelná, a to vzhledem ke kapacitě komunikací a lze ji, s mírou využití B, realizovat pouze pokud se vyřeší budoucí průjezdnost:

-  ulicí Podbabské, Jugoslávských partyzánů a Vítězného náměstí

- ulice Přerušené na Roztockou, současně je nutná realizace podjezdu železničního koridoru se zaslepením a nemožností vjezdu z nové výstavby na ulici V Sedlci

- vznik nové ulice, paralelní s ulicí V Sedlci, s vlastním výjezdem na Kamýckou a propojením na Přerušenou

 

b) Řešení hluku v návaznosti na budoucí stav (nejen současný):

- navržené paralelní dráhy Letiště Václava Havla a

- nové řešení Kamýcké (je nutné aby investor, pokud požaduje bytovou výstavbu, se podílel na zatrubnění Kamýcké a to nejen u své lokality, řešení více výjezdů)

- řešení hluku z Roztocké

- řešení hluku z železničního koridoru Praha – Ústí n. Labem – Berlín

- řešení hluku tramvajové trati

- řešení hluku v návaznosti na plánovanou novou výstavbu plánovanou ve spádovém regionu

 

c) Řešení životního prostředí jako celku a  zátěže komplexně, která výstavbou několika tisíců bytů zde vznikne, a to především s ohledem na budoucí období, kdy vyrostou nové satelity v přilehlé oblasti.

 

d) Řešení krajinného rázu, tak aby zde nevzniklo sídliště typu Bohnice (naproti na skalách Vltavského údolí) a nebo sídliště „v zeleni“ vybudované ICKM Rezidence Podbaba.

 

4) Domníváme se, že je nutné zastavení projednávaní změn územního plánu Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09. Změny jsou, podle našeho názoru, řešeny v rozporu s §18 stavebního zákona, odstavec  1,2 a  4:

(1) Cílem územního plánování je vytvářet předpoklady pro výstavbu a pro udržitelný rozvoj území, spočívající ve vyváženém vztahu podmínek pro příznivé životní prostředí, pro hospodářský rozvoj a pro soudržnost společenství obyvatel území a který uspokojuje potřeby současné generace, aniž by ohrožoval podmínky života generací budoucích.

(2) Územní plánování zajišťuje předpoklady pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového uspořádání území s cílem dosažení obecně prospěšného souladu veřejných a soukromých zájmů na rozvoji území. Za tím účelem sleduje společenský a hospodářský potenciál rozvoje.

 

(4) Územní plánování ve veřejném zájmu chrání a rozvíjí přírodní, kulturní a civilizační hodnoty území, včetně urbanistického, architektonického a archeologického dědictví. Přitom chrání krajinu jako podstatnou složku prostředí života obyvatel a základ jejich totožnosti. S ohledem na to určuje podmínky pro hospodárné využívání zastavěného území a zajišťuje ochranu nezastavěného území a nezastavitelných pozemků. Zastavitelné plochy se vymezují s ohledem na potenciál rozvoje území a míru využití zastavěného území.

 

5)  Zastavení projednávání jednotlivých změn Z 3328/19, Z 3328/018, Z 3306/018 a Z 3000/09.  Domníváme se, že pořizování a projednávání je  zcela v rozporu s mnohými z priorit Politiky územního rozvoje ČR. Příkladem mohou být následující republikové priority, které jsou uvedeny:

a) v  čl. 16  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Při stanování využití  území v územně plánovací dokumentaci dávat přednost komplexním řešením před uplatňováním jednostranných hledisek a požadavků, které ve svých důsledcích zhoršují stav i hodnoty území. Vhodná řešení územního rozvoje je zapotřebí hledat ve spolupráci s obyvateli území i s jeho uživateli a v souladu s určením a charakterem oblastí, os. ploch a koridorů vymezených v PÚR ČR.“

b) v  čl. 20  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Rozvojové záměry, které mohou významně ovlivnit charakter krajiny, umisťovat do co nejméně konfliktních lokalit a následně podporovat potřebná kompenzační opatření.“

c) v  čl. 27  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Vytvářet podmínky pro koordinované umisťování veřejné infrastruktury v území a její rozvoj a tím podporovat její účelné využívání v rámci sídelní struktury.

d) v  čl. 28  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Pro zajištění kvality života obyvatel zohledňovat nároky vývoje území, požadovat jeho řešení ve všech potřebných dlouhodobých souvislostech, včetně nároků na veřejnou infrastrukturu.“

e)  v  čl. 29  materiálu Politika územního rozvoje ČR:

„Zvláštní pozornost věnovat návaznosti různých druhů dopravy.

 

 6)    Dále žádáme Ministryni pro místní rozvoj, ministra životního prostředí primátora hl. m. Prahy, Magistrát hl. m. Prahy, Radu hl. m. Prahy, Zastupitelstvo hl. m. Prahy, starostu a zastupitelstvo Městské části Praha 6, Úřad městské části Praha 6, Českou komoru architektů, Českou komoru autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě:

 o prověření, zda skutečně došlo k porušení výše uvedených obecně závazných předpisů a dalších předpisů (i předpisů neuvedených) tak, jak se mi domníváme. V případě, že k tomu tak došlo, tak k vyvození odpovědnosti u osob, které se na zpracování jednotlivých změn podílely. Domníváme se, že se jedná o závažná porušení a osoby, které jsou autorizovány, případně mají zvláštní způsobilosti, či jiná oprávnění, by měly být garanty, že ve změnách územního plánu není žádné pochybení.

Povinnosti autorizovaných osob  §12,zákon 360/1992 Sb,

„Při výkonu své činnosti je autorizovaná osoba povinna dbát platných obecně závazných právních předpisů, jakož i předpisů vydaných příslušnou Komorou.“ Právě to by mělo být garancí, aby vše bylo v souladu s obecně závaznými předpisy ….a nakonec i zastupitele nebyli vystaveni riziku, že se případně nebudou řídit obecně závaznými předpisy, tak jak jim ukládá platná legislativa.

Podle § 69 odst. 2 zákona o obcích člen zastupitelstva obce skládá slib tohoto znění: „Slibuji věrnost České republice. Slibuji na svou čest a svědomí, že svoji funkci budu vykonávat svědomitě, v zájmu obce (města) a jejích (jeho) občanů a řídit se Ústavou a zákony České republiky“

 

Dále prosíme, v případě nečinnosti některých subjektů, o zásah ministryně pro místní rozvoj.

 

Praha, 16. 10. 2019

Petiční výbor:

1. František Bauer, V Sedlci 229, 160 00, Praha 6

2. Josef Vacátko, U Rychty 39, 160 00, Praha 6

3. Karel Jůza, Roztocká 64, 160 00, Praha 6

Autor: Josef Vacátko | 229 podpisů

Více >
PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ 1085 podpisů chybí 415

PETICE ZA ZÁCHRANU HISTORICKÉHO A PLNĚ FUNKČNÍHO SPORTOVIŠTĚ

Petice za záchranu historického a plně funkčního sportoviště 

- tenisových kurtů v Italské 41 (23N), Praha 2 (TO Centrum Italská), které chce Praha 2 zastavět

My, níže podepsaní, žádáme o zachování tenisových kurtů v Italské ulici 23, Praha 2 a to z těchto důvodů:

 

TRADICE A GENIUS LOCI

Jde o starý oddíl vzniklý v roce 1935 s prvorepublikovou tradicí, kde hrával již československý prezident Edvard Beneš.
Oddíl si za téměř 85 let vytvořil pevné místo v rámci sportovního vyžití na Vinohradech.
Místo, kde se kurty nachází, nabízí působivý výhled na budovy hlavního nádraží v pozadí s centrem Prahy a Pražským hradem.
Současná nízká dřevěná budova vytváří dojem zachovalého prvorepublikového prostředí a zpestřuje tak ráz okolní moderní zástavby.

 

OTEVŘENOST PRO VEŘEJNOST A SOBĚSTAČNOST

Klub je otevřený široké veřejnosti, dospělým i dětem se třemi plnohodnotnými kurty a čtvrtým tréninkovým.
Kurty jsou hojně navštěvovány zaměstnanci okolních firem a kanceláří a obyvateli Prahy 2, kteří tak mají možnost sportovat za velmi lidové ceny.
Na Praze 2 jde o vzácné sportoviště - podobné veřejné venkovní kurty na Praze 2 jsou jen TK Vyšehrad. 
Sportovní klub je součástí širšího sportovního zázemí, které je složeno ze dvou oddílů tenisových (Italská a Na Strži) a dalších oddílů - šachového, basketbalového, stolního tenisu, minigolfu, nohejbalového.
Klub pořádá každoročně pro své členy, včetně dětí a mládeže, turnaje dvouher, čtyřher, smíšených dvojic a čtyřher veteránů.
Tenisové kurty jsou ekonomicky soběstačné a nikdy nevyžadovaly podporu od státních institucí.

 

PÉČE O DĚTI

Mimoškolní aktivity pro děti a dorost zajišťuje od roku 2003 tenisová školička, vedená profesionálními trenéry s  licencí Českého tenisového svazu. Výuka tenisu ve školičce probíhá celoročně od pondělí do pátku odpoledne. Hlavním cílem tréninků je hravou formou podchytit zájem žáků a zejména klást důraz na všestrannost v pohybové přípravě a naučit děti základní tenisovou techniku a taktiku. Pokročilost ani věk nerozhoduje. V současné době navštěvuje školičku cca 50 žáků převážně z Prahy 2 a 3. 

Tenisová škola vychovává dětské hráče v přirozeném venkovním prostředí a působí tak pozitivně na tělesnou zdatnost dětí žijících převážně na Praze 2 a navíc bez nákladů pro Prahu 2.

 

ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ

Na městském pozemku, převážně travnaté ploše se nachází vedle keřů také 30 zdravých vzrostlých stromů, hlavně jírovců, převážně desítky let starých.

 

KOMERČNÍ ZAJÍMAVOST POZEMKU

Záměr Městské části Prahy 2 postavit na místě současných kurtů Nový domov, specializovaný pobytový dům pro seniory s předpokládanou kapacitou až 120 lůžek, je jistě chvályhodný z hlediska stárnoucí populace, domníváme se však, že výběr lokality je motivován její komerčně mimořádně zajímavou polohou (prostor mezi ulicemi Italská, Španělská, Kunětická a Lichnická) – a víme také, že Praha 2 disponujeme možností výstavby v jiných místech.
Praha 2 má přitom (zjištěno v listopadu 2019) záměr odprodat cca 130 domů a další domy po bytech, mezi nimi by se jistě našly objekty vhodné k rekonstrukci na dům sociální péče.

 

ROZPOR S PROGRAMOVÝM PROHLÁŠENÍM PRAHY 2

Sama Praha 2 přitom ve svém programovém prohlášení uvádí, že „Budeme podporovat pohybové aktivity dětí a rozvíjení zdravého životního stylu … budeme přitom respektovat bohaté kulturní a historické dědictví Prahy 2, dlouhodobé tradice … podporovat sportovní aktivity nejen zaměřené na děti a školní mládež, uvedené v kapitole Školství, ale aktivity pro všechny věkové kategorie … Budeme pokračovat v budování sportovišť dostupných pro veřejnost v rámci našich škol i v parcích … Poskytneme vybraná veřejná prostranství pro sportovní aktivity a budeme pomáhat pořadatelům i s propagací … propagovat sportování a zdravý životní styl vč. možnosti zapojení občanů do některé ze sportovních organizací působících v Praze 2“. Zastavení sportoviště je tedy v rozporu s programovým prohlášením Prahy 2.

 

Za organizátory petice:

 

doc. PhDr. Marek Preiss, PhD.

psycholog

 

Ing. Ondřej Krutský

programátor

 

Ing. Pavel Nejedlý

projektant

Autor: Marek Preiss | 1085 podpisů

Více >
Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy. 446 podpisů

Petice proti záměru výstavby čtyř logistických hal v katastru města Kosmonosy.

P E T I C E

 

Dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod

a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

 

My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme vedení města Kosmonosy, aby všemi dostupnými prostředky zabránilo stavbě dalších čtyř logisticko-montážních hal v katastru města Kosmonosy (záměr označovaný jako D+D Park Kosmonosy, II.etapa).

 

Plánovaná výstavba těchto průmyslových hal na ploše o celkové rozloze 23,4 ha přinese dramatické zhoršení už tak silně poznamenaného životního prostředí Kosmonos a Mladé Boleslavi a bude mít zásadně negativní dopad na kvalitu života v této oblasti.

 

Jako signatáři této petice se obáváme zejména:

 

1. Zhoršení kvality života v této oblasti

Uvažovaný vjezd do areálu ze silnice III/2769 (tzv. Stakorská) způsobí nezvratné zhoršení životních podmínek obyvatel města. Do vzduchu se dostane obrovské množství polétavého prachu, navýší se hluk a světelné znečištění ze skladových a montážních hal (zamýšlen je non-stop provoz 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.) Kromě lidí bud mít tento záměr i přímý vliv na volně žijící živočichy.

 

2. Zvýšení dopravní zátěže ve městě

Razantní nárůst kamionové přepravy postihne nejen ulici Stakorskou (která není dimenzovaná na vyšší provoz), ale i ulici Boleslavskou a Hradišťskou, velmi ztíží připojování dopravy z vedlejších ulic. Více kamionů bude projíždět také skrz Horní Stakory. Sníží se bezpečnost ostatních účastníků silničního provozu, zejména chodců a cyklistů.

 

3. Zhoršení podmínek pro vsakování vody

Záměr významně ovlivní urychlení odtoku vody z krajiny kvůli nemožnosti jejího zasakování kvůli velkoplošné zástavbě. V době měnícího se klimatu a přetrvávajícího nedostatku vody tento záměr zhoršuje již dnes složitou situaci s ubývající spodní vodou. Další haly budou svoji ohřevnou plochou dále zvyšovat teplotu ovzduší, a ještě více tak ovlivňovat již nyní dramatický nedostatek srážek v oblasti. V době, kdy stát vynakládá značné finanční prostředky na udržování vody v krajině (např. projekt Dešťovka) je tento záměr v přímém rozporu s plánovanými a potřebnými opatřeními.

 

4. Ztráty kvalitní zemědělské půdy

Záměrem bude dotčen zemědělský půdní fond v rozsahu 23,7081 ha (z toho 10,6851 ha I. třída přednosti v ochraně). Podle § 4 (3) Zemědělskou půdu I. a II. třídy ochrany lze odejmout pouze v případech, kdy jiný veřejný zájem výrazně převažuje nad veřejným zájmem ochrany zemědělského půdního fondu. Výstavba čtyř logistických hal však nemůže být veřejným zájmem.

 

Děkujeme za podporu a jsme s pozdravem

 

Za petiční výbor:

Milada Vrbová, Zalužanská 1276, 293 01 Ml. Boleslav
Libor Wenzel, Stakorská 855, 293 06 Kosmonosy
David Odnoha, Jizerská 915, 293 06 Kosmonosy Michal Šimek, Karla Veselého 536/2, 293 06 Kosmonosy

 

Zastupovat petiční výbor při jednání se státními orgány jsou oprávnění všichni výše uvedení členové petičního výboru.

 

Petice s podpisovými archy je k dispozici na těchto místech:

Cafe Hruška, Lípy 19, Kosmonosy
Potraviny DIKO, Hradišťská 44/8, Kosmonosy
Květina CAMILLA, Tesařská 127/2, Kosmonosy
Vinotéka Divadýlko, Linhartova 272, Kosmonosy
Farmářská prodejna, třída Václava Klementa 807, Mladá Boleslav

Autor: David Odnoha | 446 podpisů

Více >
Petice za zachování krajiny a jejího přírodního rázu 21 podpisů dosaženo

Petice za zachování krajiny a jejího přírodního rázu


My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice žádáme zamítnutí projektu stavby vodního díla 

"Jehnědský potok - Mlaka - úprava odtokových poměrů - 2x lesní nádrž", který byl schválen rozhodnutím Městského úřadu Písek, odbor životního prostředí ze dne 12.03.2019 (č.j. MUPI/2019/11218, spis. zn. ZP01/2018/45770/7/LH)

a opraveným rozhodnutím téhož úřadu ze dne 01.04.2019 (č.j. MUPI/2019/14290, spis. zn. ZP01/2018/45770/10/LH). Zamítnutí jmenovaného projektu požadujeme z následujících důvodů:                 1. Realizace projektu poškodí nenávratně krajinný ráz a negativně ovlivní celý ekologický systém v lokalitě. Požadujeme zachování přírodního rázu krajiny, zachování zákonem chráněných živočichů vyskytujících se v této významné lokalitě a ochranu stávajícího biotopu, důležitého pro jejich život i pro místní ekologický systém.                       2. Projekt vyžaduje odlesnění na ploše 4.616m2. Protestujeme proti další redukci lesního porostu! Intenzivní těžbou dřeva je stav lesoparku v Píseckých horách již nyní alarmující.                             
3. Realizací projektu dojde k významným ztrátám na objemu vody a výraznému zhoršení její kvality. Požadujeme aby množství a kvalita vody v této lokalitě byla, vzhledem k současnému období sucha, v maximálně možné míře zachována. Je to přirozené právo každého občana.

Děkujeme.


Spolek pro ochranu přírody a krajiny Mlaka u Písku se sídlem Březí 33 (Mlaka), p. Kluky, 39701 Písek                         IČO: 08305251.                 Zastupovat petiční výbor je oprávněna: Emilie Kukla, Březí 33 - Kluky, 39701 Písek 

 

Autor: Emilie Kukla | 21 podpisů

Více >
Proti developerské výstavbě na místech k tomu nevhodných 19 podpisů chybí 481

Proti developerské výstavbě na místech k tomu nevhodných

Velký byznys je v současnosti výstavba bytů a komerečních prostor. Zřejmě proto už se tak nehledí na to, kde nebo za jakých podmínek se staví. Úředníci, úřady, státní a veřejné orgány nejenže nestíhají a nezvládají tlaku vzdorovat, ještě navíc chybným postupem a někdy i svérázným výkladem práva developerům značně pomáhají, a to na úkor občanů a životního prostředí.

V Čakovicích v Praze 9 - ul. Cukerní dovolil Stavební úřad stavbu bytového domu o 6 bytech a 4 podlažích a podkrovím mezi RD, které jsou jedno a dvoupodlažní, ve stabilizovaném území OB. Místo zahrady vznikne parkoviště pro 9 vozů. To vše navíc v těsné blízkosti historického centra. Takových případů, kdy se staví na místě zjevně nevhodném, je mnoho.

Jde o spor nikoli mezi státem a podnikatelem, ale o anonymní spor mezi nepřipravenými jednotlivci a bohatým podnikatelem (tzv. investorem). Dnes jsou ve svízelné, značně oslabené situaci oni a zítra může být kdokoli z nás.

Přes veškeré oprávněné kroky se nedaří stavbě zabránit. Než příslušné orgány rozhodnou, developer má postaveno.

Žádáme úřady, státní a veřejné orgány, zejména zákonodárce, instituce územního plánování a stavební úřady, aby zabránily absurdní výstavbě a zlovůli developerů, kteří v rozporu s právními předpisy, územním plánem a dobrými mravy narušují dosavadní uspořádání a řád, kde občan by měl být silná jednotka, nikoli slabý plebs, který proti mocnářství nezmůže nic a kde životní prostředí je až na posledním místě.

Výzýváme příslušné orgány, zejména zákonodárce, instituce územního plánování a stavební úřady, aby se ujaly kooperativně svých kompetencí a pravomocí, aby se odpovědně a jednotně vypořádaly s nastalou neúnosnou situací a jednaly čestně, včasně, důrazně, s občanskou loajalitou a s ohledem k životnímu prostředí proti ziskuchtivým obchodním uskupením, tak aby zvrhlou výstavbu na místech k tomu nevhodných, v co nejširší rozsahu, co nejdříve, napravily a znormalizovaly.

Žádáme média, aby vystupovala nestranně a nezávisle, aby se zaměřila na tyto přehlížené případy a svými články nepodporovala pouze jednu stranu a to devolopery (tzv. investory), kteří se na práva oprávněné zájmy občanů příliš neohlíží.

Autor: Soňa Vodrážková | 19 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj