My, níže podepsaní odmítáme
plánované změny v zákoníku práce, které ohrožují práva nás všech. Postavení zaměstnankyň a zaměstnanců se má oslabit. Zaměstnavatelé jsou ale v silnějším postavení, takže tyto změny představují riziko, že více jak pět milionů pracujících o svá práva přijde. Co nám hrozí?
Méně ochrany před výpovědí: Snazší cesta ke svévolnému propouštění.
Nižší výplata za přesčasy: Za práci v noci, o víkendech nebo svátcích dostaneme méně peněz.
Slabé pracovní smlouvy: Zaměstnavatelé budou mít více možností měnit podmínky práce.
Horší postavení zaměstnanců: Změny budou znamenat oslabení ochrany pracujících a mohou vést k postupnému rozpadu zákonné ochrany práce.
Pět milionů pracujících – pět milionů práv! Nenechme si je vzít. Práce je základem naší důstojnosti a stability. Náš hlas může zastavit tyto nespravedlivé změny.
Podepište petici 5 000 000 práv a společně se postavme za spravedlivé a důstojné pracovními podmínky!
Petiční výbor: Magdalena Davis, Kristýna Hvižďová, Markéta Juřicová, Jakub Kovařík, Jan Majíček, Tomáš Mígl, Daniela Ostrá, Jan Schneider, Lucie Sklenářová, Michal Šmarda
Tato petice je vytvořena ve spolupráci Sociální demokracie, Zelených, Budoucnosti, Levice a Idealistů.
Autor: SOCDEM Sociální demokracie | 283 podpisů
Více >Petice proti návrhu úpravy vyhlášky č. 37/2017 Sb., která bude fakticky znamenat úplný zákaz vapingu v České republice
Vážení představitelé vlády a Ministerstva zdravotnictví,
my, níže podepsaní občané, tímto vyjadřujeme svůj zásadní nesouhlas s plánovanou úpravou vyhlášky č. 37/2017 Sb., která by měla od roku 2025 fakticky zakázat vaping v České republice. Tato vyhláška nejenže ohrožuje svobodu volby dospělých občanů, ale představuje zejména vážné zdravotní a ekonomické riziko pro naši společnost.
Naše důvody jsou následující:
Zdravotní dopady vapingu:
Elektronické cigarety představují výrazně méně škodlivou alternativu k tradičním tabákovým cigaretám. Podle odborných studií vaping snižuje zdravotní rizika spojená s kouřením až o 95%, Zákaz příchutí pro elektronické cigarety donutí mnoho bývalých kuřáků vrátit se ke klasickým cigaretám, což bude mít devastující dopady na veřejné zdraví, včetně nárůstu počtů nemocí spojených s kouřením, jakou je například rakovina plic.
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/madame-curieuse-jasne-dukazy-s-elektronickymi-cigaretami-je-nejvetsi-sance-prestat-kourit-41109
Ekonomické důsledky:
Návrh vyhlášky ignoruje ekonomické aspekty, které se dotknou jak spotřebitelů, tak státního rozpočtu. Návrat k tradičním cigaretám povede k minimalizaci výběru nově zavedené spotřební daně na náplně do e-cigaret, vyšším nákladům na zdravotní péči a ztrátě pracovních míst v odvětví vapingu. Jediné, co se zvýší, budou zisky firem, produkující klasické tabákové výrobky (cigarety).
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/antonin-berdych-realne-zdaneni-e-cigaret-se-rychle-blizi-jak-ne-bude-fungovat-v-praxi-64775
Neefektivní regulace:
Navrhovaná vyhláška nerespektuje rozdíly mezi různými typy nikotinových produktů a jejich uživateli. Vytváří jeden “typizovaný” produkt se syntetickou “tabákovou” příchutí, který na rozdíl od klasického tabáku nemá přírodní základ a je zcela nepoužitelný. Regulace by měla být zaměřena na ochranu mladistvých, nikoliv na plošný zákaz, který trestá dospělé uživatele hledající méně škodlivé alternativy klasického kouření.
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/frustrovany-milenial-zdrazit-cigarety-nestaci-zakazme-je-uplne-26820
Nárůst černého trhu a rizika nekontrolované domácí výroby:
Faktický zákaz vapingu v navrhované podobě povede k nárůstu černého trhu, kde není nijak regulována kvalita a bezpečnost prodávaných produktů. Nedostupnost kontrolovaného produktu povede v řadě případech k pokusům o podomácku vyrobené náplně, tento scénář bude mít za následek zvýšené zdravotní riziko pro uživatele a pro stát další náklady s tím spojené.
Zdroj: https://medium.seznam.cz/clanek/antonin-berdych-realne-zdaneni-e-cigaret-se-rychle-blizi-jak-ne-bude-fungovat-v-praxi-64775
Žádáme vás, abyste zohlednili tyto argumenty a přehodnotili navrhovanou vyhlášku. Namísto plošného zákazu navrhujeme:
• Zpřísnění možnosti prodeje e-cigaret, s cílem minimalizovat dostupnost pro nezletilé.
• Zákaz jednorázových cigaret, které jsou vstupní branou nezletilých do světa vapingu
• Zajištění regulovaného trhu s kvalitními a bezpečnými produkty
S úctou
Adam's vape s.r.o.
Tato petice vychází z reálných obav a argumentů podložených odbornými studiemi a analýzami. Společně můžeme usilovat o změnu, která bude respektovat zdraví a svobodu volby dospělých občanů.
Autor: Adam Pastyřík | 7219 podpisů
Více >Požadujeme, aby Výbor pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky připravil a Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky následně v tomto volebním období přijala zákon, který zakazuje prodej energetických nápojů s kofeinem a taurinem dětem a mladistvým do 18 let. Škodlivost těchto nápojů pro nedospělý organismus je stejně jako u alkoholu, cigaret a tabákových výrobků dostatečně prokázána. Přesto si je děti mohou běžně koupit v obchodech a ve velkém je konzumují. A to i kvůli velmi nízké ceně, za které je obchodní řetězce bez jakékoliv regulace prodávají. Stejný zákon nedávno prošel polským Sejmem a regulace platí i v dalších zemích. Zároveň žádáme, aby součástí zákona byly citelné sankce za jeho porušení a byla zajištěna jejich vymahatelnost.
Autor: Jan Tuna | 4261 podpisů
Více >Vyzýváme město Brno, které vlastní STAREZ ARÉNA VODOVA, aby odmítlo spolupráci na koncertu Marilyna Mansona a zrušilo jeho konání.
Texty Marilyna Mansona už nemají s uměním nic společného. Kdysi skrz svou hudbu kritizoval konzervativní Ameriku a útlak slabších, dnes ale využívá texty k útokům na mnoho žen, které za svou kariéru týral a zneužíval. Přeživší, které se snaží bránit Marilynu Mansonovi v pokračování s týráním lidí okolo, umlčuje vyhrožováním, které si může dovolit kvůli penězům z hudby, vlivu z hudebního průmyslu a podpoře některých militantních skupin fanoušků.
tw: domácí násilí, znásilnění, zneužívání
Marilyn Manson svá turné využívá k vyhledávání dalších obětí zneužívání mezi fanoušky a zlepšování svojí image jako mučedníka cancel culture – což je opravdu pouze image, kterou se snaží vybudovat, protože jeho kariéře se daří skvěle. Má smlouvu s nahrávacím studiem, vydává nové album a získává pro svou hudbu i velkou mediální pozornost. Přitom už roky komentuje své násilné chování jako by to bylo normální chování rockové hvězdy: od pokoje, kde zamyká své přítelkyně, přes plánování vraždy, které přiznává ve své autobiografii, po hromadná znásilnění a mučení natáčená na video.
Na novém albu komentuje vymezování přeživších texty jako ,,Váš pitevní stůl je připravený… Je mi u prdele, jestli se omluvíš, nepřijmu tvé podvolení.. Pátrací psi už znají tvůj obličej… Je čas zmlátit šikanátory a sundat terč z mých zad” (https://genius.com/Marilyn-manson-raise-the-red-flag-lyrics) A mobilizuje svou násilnější část fanoušku texty jako: ,,Zvedněte se do boje… Nikdo už s náma nebude vyjebávat! Tak na co čekáte? Přímo vstříc nepříteli.” (https://genius.com/Marilyn-manson-front-toward-enemy-lyrics) Ve fanouškovských skupinách se dlouhodobě opakují výzvy k násilí vůči týraným ženám a toto album tyto tendence bude jen podporovat.
Historii jeho násilných činů k jeho partnerkám, fanouškům či třeba novinářům shrnuje mnoho článků: https://www.billboard.com/lists/marilyn-manson-abuse-allegations-timeline/december-2001-assault-and-sexual-misconduct-charge/
V češtině najdeme už celou knihu mapujcí násilí Marilyna Mansona, které provází celou jeho kariéru i texty: https://www.alza.cz/media/marilyn-manson-d12404939.htm
Komplexní shrnutí důkazů k jeho domácímu násilí lze najít i na Youtube:https://youtu.be/WUtPTTHpOec?si=qMKTNOWjArFHZHkN
Seznam svědectví proti Mansonovi: https://docs.google.com/document/d/16ElGjT22SLEoHOB5pXSB4Qy0pNgO1rHomYt7kQz6yqs/edit
Jako jeho bývalí fanoušci a obecně všichni lidi, kterým záleží na bezpečí před (nejen) genderově podmíněným násilím, bychom měli maximálně apelovat na zrušení koncertu zde v Česku.
Podepište a sdílejte!
Autor: Eri Mrtva | 38 podpisů
Více >Vážení zastupitelé města Brna,
město Brno plánuje postavit novou velkokapacitní lanovku, která by měla propojit ulici Lipová v Pisárkách s univerzitním kampusem v Bohunicích. Lanovka by měla mít kapacitu 2000 osob za hodinu a stát téměř miliardu korun. My, níže podepsaní občané České republiky, prostřednictvím této petice s tímto k životnímu prostředí bezohledným, drahým a zbytečným záměrem města Brna zásadně nesouhlasíme a žádáme Vás, abyste jej zastavili! Realizaci tohoto projektu považujeme za nepřípustnou z níže uvedených důvodů.
1. Záměr výstavby lanovky v Brně považujeme za zcela nekoncepční, finančně neúčelný a zbytečný. Z pohledu dopravy lidí do Univerzitního kampusu v Bohunicích připomínáme, že sem byla nedávno protažena trasa tramvaje č. 8. Z pohledu spoje z Pisárek pak fungují trolejbusové linky, jejichž jízda trvá v dotčeném úseku jen 9 minut. Jejich posílení v případě potřeby (např. kyvadlová doprava přes tunel) by bylo rozhodně ekonomičtější, efektivnější a ve finále i rychlejší řešení bez toho, aby došlo k zbytečnému mrhání penězi a rozsáhlé likvidaci přírodních biotopů. Novou atrakci pro turisty tohoto typu Brno dle našeho názoru rozhodně nepotřebuje. Navíc se Brno aktuálně zadlužuje stavbou multifunkční haly ARENA BRNO a k tomu investuje v dopravních stavbách na celé řadě míst najednou.
2. Oblast svahů nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky, která je záměrem přímo ohrožena, zahrnuje nejrozsáhlejší lesní porosty v blízkosti centra města. Toto území je proto v současnosti velmi atraktivní a obyvateli Brna vyhledávanou přírodní lokalitou, především díky jejímu klidovému charakteru. Jde o přírodní oázu uprostřed zástavby a hlučných dopravních tepen, která slouží pro rekreaci, sport i pobyt v přírodě. Využívají ji přitom nejen lidé bydlící v okolí, ale i studenti a lidé pracující v univerzitním kampusu. Tato oblast je už nyní pod velkým tlakem různých necitlivých záměrů. Plánovaný projekt lanovky by významně a nevratně poškodil klidný a přírodní charakter území.
3. Zájmové území patří mezi nejvýznamnější ornitologické lokality v rámci celého Brna, byl zde zjištěn výskyt více jak 80 ptačích druhů. Mezi nimi jde i o druhy zvláště chráněné podle vyhlášky č. 395/1992 Sb. zákona č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny. To se týká především mokřadních a lesních druhů, které zde nacházejí jedno z mála útočišť na území města. Za všechny lze zmínit např. kriticky ohrožené morčáky velké či silně ohrožené ledňáčky říční a ostříže lesní. Kromě silně negativního ovlivnění jejich biotopu by po výstavbě lanovky docházelo k nevyhnutelným masakrům ptáků po nárazech do drátů lanovky, především v rizikovém úseku křížení s řekou, a do skleněných ploch, kterými návrh podle vizualizací rozhodně nešetří. Budování a následný provoz lanovky by tedy spolu s fragmentací biotopů, hlukovým i světleným znečištěním měl za následek silné rušení všech lesních živočichů a významně negativně by ovlivnil hnízdící populace ptáků, včetně jejich zabíjení.
4. Přímo v trase plánované lanovky se nachází i největší a poslední velké zimní nocoviště havranů polních a kavek obecných na jižní Moravě, jejichž počty se zde v posledních zimách pohybují až kolem 15 tisíc ptáků. Tito ptáci na Brněnsko přilétají v zimním období z dalekých hnízdišť v Rusku a Bělorusku a na nocování se k nim připojuje i celá hnízdící brněnská populace silně ohrožených kavek. Nocování velkých hejn těchto druhů je z širšího okolí Brna známé více než 100 let, přičemž od zimy 2011/12 existuje dotčené nocoviště v oblasti Riviéry. Realizací záměru by velmi pravděpodobně došlo k zániku tohoto nocoviště, což by mělo dopad na regionální populace obou druhů – u havranů by zaniklo jediné velké jihomoravské nocoviště, u zvláště chráněných kavek by kromě zimujících ptáků byla negativně ovlivněna i celá brněnská a tím i jihomoravská populace.
5. V době klimatické krize potřebujeme vysokou biodiverzitu, stabilní ekosystémy a zvláště ve městech investice do adaptací k probíhajícímu oteplování. Pro město Brno i jeho obyvatele je zcela jistě užitečnější vynaložit finance na ozeleňování ulic za účelem jejich ochlazení v horkých letních měsících, ale i další zelená opatření jako je zachytávání vody či instalace solárních panelů. Tato opatření města v dnešní době potřebují daleko více než další monstrózní stavbu z betonu, železa a skla.
Vážení zastupitelé, ze všech zmíněných důvodů vás žádáme, abyste se zasadili o zastavení záměru výstavby lanovky mezi výstavištěm a kampusem. Věříme, že pokud bude město Brno pečovat o svou zeleň a přírodní hodnoty, tak tím na rozdíl od zbytečné lanovky skutečně přispěje ke kvalitnímu životu svých obyvatel.
Děkujeme. 19. února 2024
Souhrn:
Já, níže podepsaný, nesouhlasím s výstavbou lanovky z těchto důvodů:
1. Z dopravního hlediska je lanovka naprosto zbytečná, do Kampusu již nyní vede páteřní tramvajová linka a existuje dobré spojení trolejbusy.
2. Výstavba a provoz lanovky by nevratně poškodila les nad Riviérou na pravém břehu řeky Svratky a ohrozila život desítek chráněných druhů ptáků a dalších živočichů.
3. Výstavba a provoz lanovky by způsobila zánik jediného velkého nocoviště havranů a kavek na jižní Moravě.
4.Výstavba lanovky je drahá a neekonomická. Jde o samoúčelný projekt, který pro Brno nemá žádný praktický význam. Město by mělo investovat do smysluplných projektů.
Petici organizují: Česká společnost ornitologická – Jihomoravská pobočka, Český svaz ochránců přírody Morava, Nesehnutí a spolek Limity jsme my
Více na https://www.birdlife.cz/havrani-v-brne/
Autor: Jan Sychra | 4742 podpisů
Více >Na podzim tohoto roku proběhne jednání Rámcové úmluvy o kontrole tabáku, které zaštiťuje Světová zdravotní organizace. I když hlavní náplní je boj proti klasickému kouření, v posledních letech se WHO zaměřuje i na omezování alternativních možností, zejména elektronických cigaret.
Už v současnosti jsou zveřejňována doporučení, která doporučují omezovat e-cigarety stejně jako cigarety papírové. Děje se tak navzdory vědeckým důkazům o tom, jaké zásadní rozdíly mezi klasickými a alternativními produkty existují. Blížící se podzimní jednání může znamenat zásadní
přelom v chování států vůči elektronickým cigaretám, kdy je možné je pomocí nejrůznějších administrativních a regulačních zásahů vytlačit z prodeje.
Závěry jednání WHO ovlivňuje postoj všech států, navíc je základem pro další plíživou regulaci ze strany EU. Dosavadní kroky a zákazy na tomto poli vyvolávají odpor napříč Evropskou unií, blížící se klíčové jednání proto podnítilo mezinárodní petici, která má politiky vyzvat k opatrnosti a zdravému rozumu.
Každý podpis a každá iniciativa se počítá – a čím bude reakce občanů evropských zemí silnější, tím se i snižuje možnost regulací a zákazů.
Mezinárodní mobilizace proti zákazu elektronických cigaret a dalších bezdýmných produktů
Evropská unie a WHO usilují o omezování všech alternativních prostředků, zejména pak elektronických cigaret, jakýmkoliv způsobem. Jde mimo jiné i o zájem farmaceutické a tabákové lobby, které spatřují v e-cigaretách a jejich rostoucí popularitě riziko ztráty zisků. Výsledkem je tlak na mezinárodní instituce, které označují všechny alternativní produkty navzdory jednoznačným vědeckým závěrům za krajně nebezpečné a plně srovnatelné s klasickými cigaretami.
Děje se tak přesto, že odborné studie označují výrobky bez spalování tabáku za jednoznačně méně rizikové, a to až o 95 %.
Elektronické cigarety již pomohly milionům kuřáků v celé Evropě zásadně omezit zdravotní rizika a zlepšit jejich zdravotní vyhlídky do budoucna. Nesmyslný boj proti šanci na méně rizikové alternativy klasickému kouření musí skončit.
Politici a mezinárodní instituce by neměli podléhat tlaku obchodních zájmů, jejich rolí je pracovat pro veřejný zájem.
Je proto načase jim to připomenout.
Autor: Komora Elektronického kouření | 503 podpisů
Více >Vážení občané,
jsme znepokojeni aktuální stavební uzávěrou v Poříčí nad Sázavou, okr. Benešov, která brání výstavbě nových mateřských a základních škol v této oblasti. Tato omezení přicházejí v době, kdy počet obyvatel v regionu neustále roste a stávající školská zařízení jsou již nyní přeplněná.
Výzva k podpoře
Žádáme o umožnění výstavby nové mateřské a základní školy ZAYA v Poříčí nad Sázavou. Tento projekt je klíčový pro budoucnost našich dětí a kvalitní vzdělávání nejen v Poříčí nad Sázavou, ale i v širším okolí regionu Benešov.
Důvody pro naši petici
- Zajištění kvalitního vzdělání: Současné kapacity škol neodpovídají potřebám rostoucí populace v regionu.
- Podpora rozvoje obcí: Nové školské zařízení přispěje k celkovému rozvoji a atraktivitě nejen Poříčí nad Sázavou, ale i dalších obcí v okolí.
- Zamezení přeplněnosti: Sníží se počet dětí ve třídách, což povede k lepšímu vzdělávacímu prostředí.
- Dodržování územního plánu: Projekt ZAYA je v souladu se schváleným územním plánem.
- Plnění cílů MŠMT – Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+: Škola ZAYA podporuje individualizovaný přístup, interaktivní a projektovou výuku a klade důraz na snižování nerovností v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání, což jsou klíčové body této strategie.
Styl naší práce
V komunitní škole a školce ZAYA se zaměřujeme na vytvoření přívětivého a podporujícího vzdělávacího prostředí. Naším cílem je poskytovat smysluplné vzdělávání, založené na osobním přístupu a vzájemném respektu, kde se každé dítě cítí bezpečně a přijímané.
- Individualizovaný přístup: Každé dítě je jedinečné a zaslouží si individuální přístup k vzdělání, který podporuje jeho osobní rozvoj.
- Smysluplné učení: Učení úzce propojujeme s reálnými situacemi a současnými výzvami, což zvyšuje jeho relevanci a přínos.
- Interaktivní výuka: Vzdělávání probíhá skrze hry, projekty, praktická cvičení a pobyt v přírodě.
- Podpora hodnot: Rozvíjíme morální uvědomění, empatii, sociální odpovědnost a osobní integritu.
- Rozvoj kritického myšlení: Zaměřujeme se na dovednosti potřebné k řešení reálných problémů a podporujeme samostatné myšlení.
- Otevřená komunikace: Vztahy mezi pedagogy, dětmi a rodiči zakládáme na otevřené komunikaci a spolupráci.
- Bezpečné prostředí: Škola je místem bezpodmínečného přijetí a vzájemného respektu.
Podpisem této petice vyjadřujete svou podporu pro:
- Zrušení stavební uzávěry na výstavbu mateřských a základních škol v Poříčí nad Sázavou.
- Okamžité povolení výstavby školy a školky ZAYA.
- Podporu kvalitního vzdělávání pro naše děti.
- Podpořte budoucnost našich dětí a rozvoj celého regionu Benešov!
Více o nás a naší práci:
www.zaya.cz
www.zaya.cz/nova-skola/
www.facebook.com/rczajicek.cz/
Autor: Lada Mladá Mladá | 232 podpisů
Více >V příštích letech hrozí nenávratné poškození velké části přírodního parku Drahaň-Troja a jedinečných přírodních památek na severu Prahy šestiproudou transevropskou dálnicí. My, níže podepsaní občané, nesouhlasíme s vedením dálnice D0 skrz přírodní park Drahaň-Troja a požadujeme posouzení a realizaci udržitelných dopravních alternativ.
Přírodní park Drahaň-Troja leží na pravém břehu Vltavy v katastru Bohnic, Čimic a Dolních Chaber. Nachází se zde několik vyhlášených přírodních památek - Zámky, Bohnické údolí, Salabka, Havránka, Velká skála, Čimické údolí - a také prehistorické hradiště Zámka. Přírodní park je domovem mnoha vzácných rostlin a živočichů. V jeho sousedství nalezneme evropsky významnou lokalitu Kaňon Vltavy u Sedlce, která je součástí soustavy Natura 2000. Vyznačuje se bohatstvím otevřených skalních společenstev se vzácnou faunou a flórou. Na levém břehu Vltavského kaňonu se nachází přírodní památka Sedlecké skály a přírodní rezervace Roztocký háj. Přírodní park Drahaň-Troja zároveň slouží jako rekreační zázemí pro desítky tisíc obyvatel Prahy.
Tato nesmírně cenná krajinná oblast je ohrožena zastaralým a nevhodným záměrem Pražského okruhu D0, který je součástí transevropské dopravní sítě. Jedná se o hybridní komunikaci pro místní, příměstskou a tranzitní nákladní dopravu, která nezohledňuje aktuální kontext, potřebu udržitelného rozvoje města a ochrany životního prostředí. Realizace této nekoncepční, škodlivé a extrémně nákladné stavby by vedla k výraznému nárůstu dopravy v pražské aglomeraci a způsobila by nenávratné poškození přírodního parku Drahaň-Troja, Vltavského kaňonu a vzácných přírodních památek na severu Prahy. Zároveň by došlo ke zhoršení kvality života obyvatel na území několika městských částí a obcí, které jsou již nyní vystaveny negativnímu vlivu letecké dopravy. Již v rámci procesu EIA 2001-2002 byl tento záměr hodnocen velmi kriticky ze strany několika odborných institucí a Česká inspekce životního prostředí jej dokonce označila za nepřijatelný.
Požadujeme následující:
1. Posoudit a realizovat udržitelné alternativy pro tranzitní (nákladní) dopravu mimo území hlavního města Prahy.
2. Posoudit a realizovat řešení městské a příměstské dopravy v souladu s Koncepcí městské a aktivní mobility ČR 2021-2030 a Klimatickým závazkem hl. města Prahy.
3. Podpořit rozvoj přírodního a rekreačního zázemí přírodního parku Drahaň-Troja.
Pevně věříme, že se podaří nalézt efektivní řešení, které bude ohleduplné k lidem, městu a přírodě.
--------------------------------------------------------------------
Bližší informace naleznete zde:
Přírodní park Drahaň-Troja
https://portalzp.praha.eu/public/c4/6f/85/1727142_422100_letak_pp_drahan.pdf
Kaňon Vltavy u Sedlce
http://www.praha-priroda.cz/chranena-priroda/natura-2000/soustava-natura-2000-na-uzemi-prahy/kanon-vltavy-u-sedlce/
Historická krajina versus dálnice
https://rozumnadoprava.cz/historicka-krajina-versus-dalnice/
Popis a vizualizace úseku D0 518 (Ruzyně- Suchdol)
https://rozumnadoprava.cz/sokp518/
Popis a vizualizace úseku D0 519 (Suchdol – Březiněves)
https://rozumnadoprava.cz/SOKP519/
Dálnice D0 je v rozporu se strategickými dokumenty a klimatickými závazky
https://rozumnadoprava.cz/dalnice-v-rozporu-se-zavazky/
Autor: Lenka Hornychová | 1696 podpisů
Více >Nejstrmější a jediná česká ozubnicová železnice Tanvald - Kořenov se po 63 letech dočkala opravy a investic, které jsou plánovány na příští rok.
Unikátní kulturní památku České republiky ohrožují 2 nesmyslné záměry, kvůli kterým se dokonce přerušilo projektování opravy kolejiště bývalého areálu železniční stanice Kořenov.
Ministerstvo dopravy nesmyslně trvá na implementaci evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS na trať Tanvald – Harrachov státní hranice. Nerespektuje výjimečnost ozubnicové trati Tanvald – Kořenov, pro kterou se stala v roce 1992 kulturní památkou, ani fakt, že provoz na trati Tanvald – Harrachov státní hranice je zajišťován podle zvláštního předpisu D40 Správy železnic a tato dráha nemůže být interoperabilní v systému železnic Evropské unie.
Je to dáno největším sklonem v České republice až 58 promile, dvoupásovou Abtovou ozubnicí a extrémními zlomy nivelity u nájezdů na ozubnici. V rozporu s tím se požadavek na zabezpečení ETCS objevil v ambiciózním Národním plánu implementace (NIP) ETCS, schváleným Vládou České republiky 13. 9. 2021, a znovu je tento nesmyslný požadavek potvrzen v aktualizovaném NIP ETCS, potvrzeném 5. června Usnesením Vlády č. 362. Schválený dokument je přitom vnitrostátním prováděcím plánem ve smyslu čl. 7.4.4 Přílohy I Prováděcího nařízení Komise (EU) 2023/1695 ze dne 10. srpna 2023 o technické specifikaci pro interoperabilitu týkající se subsystémů „řízení a zabezpečení“ železničního systému v Evropské unii a o zrušení nařízení (EU) 2016/919. Logicky se tak nemůže vztahovat na neinteroperabilní dráhu a kulturní památku České republiky.
Památková ochrana trati Tanvald – Kořenov a areálu kořenovského nádraží vylučuje implementaci evropského zabezpečovacího systému ETCS v jakékoliv podobě s instalací balíz. Spolu se soustavou návěstidel a dalšími opatřeními by to představovalo posun nástupišť do atypických až uživatelsky nesmyslných poloh. V rámci dopraven Dolní Polubný a Harrachov by došlo ke zkrácení užitné délky kolejí i nástupišť. To by dokonce znemožňovalo bezpečný provoz oblíbených delších nostalgických vlaků s ozubnicovou lokomotivou.
V souvislosti s ETCS je další komplikací instalace palubních jednotek zabezpečovače do historických vozidel. To by zatížilo Zubačku a objednatele nostalgické dopravy Liberecký kraj nesmyslnými náklady na investice ve výši cca 315 mil. Kč.
Manažer koordinátora veřejné dopravy Libereckého kraje KORIDu Lk Pavel Blažek prosazuje v památkově chráněném areálu kořenovského nádraží vybudování vysokého nástupiště u výpravní budovy s nástupní hranou 550 mm nad temenem kolejnice. Takový záměr je neslučitelný s památkovou ochranou historizujícího rázu areálu. Představuje jednoznačně rušivý element, nepřirozenou zeď a nebezpečnou bariéru v prostoru, který se po příjezdu nostalgických vlaků zaplňuje několika stovkami cestujících a návštěvníků. Kořenovské nádraží se při nostalgických akcích stává velmi živým a specifickým multifunkčním prostorem. To je součást jeho génia loci. V jeho kolejišti je třeba zajistit plynulý a bezpečný pohyb obrovského množství cestujících.
My, níže podepsaní občané prostřednictvím této petice žádáme, aby:
Ministerstvo dopravy aktualizovalo Národní implementační plán ETCS a vyjmulo z něj železniční trať Tanvald – Harrachov – státní hranice.
Správa železnic realizovala akci „Oprava výhybek a kolejí v dopravně Kořenov“ s akcentem na památkovou ochranu areálu, zachování jeho původního rázu bez bariér podle doporučení Národního ústavu památkové péče a stanovisek orgánu státní památkové péče.
Děkujeme.
Petiční výbor:
Jindřich Berounský, Mšenská 4017/13, 466 04 Jablonec nad Nisou – zástupce petičního výboru
MUDr. Jan Lenko, Poštovní 284, 468 41 Tanvald
JUDr. Ing. Lukáš Pleticha, Průmyslová 1631/4, 466 01 Jablonec nad Nisou
Autor: Jindřich Berounský | 45 podpisů
Více >Facebook je zaneřáděn falešnými profily, trolly, hejtry. Každý člověk by měl tady být zodpovědný za to, co do příspěvků a komentářů dává, především co se týká politiky, měl by tady být jenom za sebe. Technická opatření je třeba navrhnout. Přihlášení např. jako v bankovnictví, jméno, příjmení (občanské), heslo, kód na autentický mobil.
Autor: Jan Čermák | 2 podpisy
Více >Zastupitelstvo města Chomutov bude 3. září rozhodovat o budoucnosti magistra Tomáše Doudy v pozici ředitele městské policie. Ředitelem je téměř 10 let. Sami strážnici už podali vlastní petici na jeho podporu. Tento dokument pak slouží k vyjádření podpory ze strany občanů. Pokud se chcete podílet i Vy, budeme rádi, když se v této on-line petici podepíšete. Děkujeme
Autor: Denis Mertl | 283 podpisů
Více >V Praze za 44 minut, pohodlně, šetrně k přírodě a bez stání v kolonách!
Požadujeme, aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedly ranní a odpolední přímé linky autobusu mezi příbramským autobusovým a vlakovým nádražím a Smíchovským nádražím v Praze a nahradily chybějící rychlé vlakové spojení dříve než v roce 2038.
Z Příbrami a okolí dennodenně dojíždí okolo 3000 lidí do Prahy za prací či studiem či jinak na příbramsku nedostupnými službami. Stávající linky PID (317, 392, 393 a 395) jedou z Příbrami do Prahy oklikou přes město, menší obce nebo sousední města (Dobříš, Mníšek pod Brdy). Jediným přímým vlakovým spojením je tedy linka R26 z Českých Budějovic, které cesta na Smíchovské nádraží trvá dlouhých 81 minut.
BENEŠOV, NYMBURK I MILÍN ANO, PŘÍBRAM NE
V našem kraji jsou přitom jiná města i obce spojena mnohem rychlejším způsobem s Prahou a jejich obyvatelé tak mají drahocenný čas navíc. Vlaky z Benešova nebo Nymburka dojedou z a do PRahy v průměru o skoro 30 km/h rychleji. Expresní spojení s Prahou má v rámci systému PID i nedaleká obec Milín s 2 000 stálými obyvateli, což je příkladem kvalitního dopravního spojení a stejně rychlý spoj by měl být k dispozici i pro 33 000 obyvatel Příbrami a nejbližšího okolí.
Příbram má nyní kompletní přestupní uzel na svém autobusovém a vlakovém nádraží, kde stojí i parkovací dům za téměř 100 milionů korun. Existují tedy ideální podmínky pro podporu využití tohoto uzlu přímým spojením s Prahou pomocí expresních autobusů, které najedou na dálnici D4 přes Evropskou ulici bez dalších zastávek.
UŠETŘETE HODINU A PŮL TÝDNĚ NEBO ČEKEJTE 14 LET
Dojíždíte do Prahy alespoň 4x týdně za prací, studiem či jinými službami? Kvůli tomu, že spoje mezi Příbramí a Prahou nejsou tak rychlé jako jinde, ztrácíte i hodinu a půl času týdně zbytečně.
Přitom nejde čekat 14 let na dokončení Berounského tunelu, který má cestování rychlíky R26 urychlit o půl hodiny. Příbram a Praha si zaslouží opravdu rychlé spojení už nyní.
My, níže podepsaní, proto požadujeme,
aby Ministerstvo dopravy a Středočeský kraj ve spolupráci s městem Příbram zavedlo přímé rychlé spojení mezi Příbramí a Prahou. V krátkodobém horizontu pomocí autobusů, v dlouhodobém pomocí renovace železniční tratě.
Konkrétně žádáme:
objednání ranních a odpoledních spojů spojující hlavní přestupní bod Příbrami a okolí (vlakové a autobusové nádraží s P+R parkovacím domem) s pražským Smíchovským nádražím trasou vedenou od zastávky Příbram, aut. nádr. (ul. Čs. Armády) přes Evropskou ulici přímo na dálnici D4 a do Prahy.
aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Středočeského kraje a zahrnutí cíle poskytovat náhradu za rychlé vlakové spojení pomocí autobusů do dokončení renovace tratě Beroun - Praha.
Petiční výbor:
Tomáš Mígl, student PF UK, 1. místopředseda Strany zelených, Bratkovice
Alena Smejkalová, projektová manažerka, Příbram I
Jaroslav Smutný, lékař, Příbram VII
Adresát: Ministerstvo Dopravy
Autor: Tomáš Mígl | 50 podpisů
Více >Město dne 8.8.2024 mělo veřejné zasedání, kde zveřejnilo nový územní plán, především nové komunikace středem dolních zahrad (odbočka z dálnice), která počítá s kapacitou až 16000 vozidel denně, samozřejmě, nám, co bydlíme v této lokalitě to přinese řadu změn v podobě zvýšeného smogu, hluku a především bezpečnosti, zástavba silnicí posledních volných ploch pro odpočinek. Pominu fakt, že rozhodně značně, klesnou ceny realit v této zóně, jelikož u frekventované silnice se značnou dopravou pod okny nikdo opravdu bydlet nechce. Již tak stačí místní železnice. Komunikace vznikne v bezprostřední blízkosti vašich domů, také Vaše děti budou chotit do města přes frekventovanout komunikaci jelikož občanská vybavenost dolních zahrad je naprosto minimální, za přejezdem.
S občany pracujících na této petici si myslíme, že doprava by se měla vést po okraji města, nikoli jeho středem v obydlené zástavbě.
Nový územní plán naleznete na https://www.mesto-kromeriz.cz/urad/dokumenty-a-informace/uzemni-plan
Hlavní výkres a výkres dopravy.
Kam zasílat stížnost proti územnímu plánu.
Občané na projednání vznesli zhruba tři desítky dotazů. Své námitky a připomínky ale musejí podle zákona podat písemně, a to na adresu Městský úřad Kroměříž, odbor investic, oddělení územního plánování, Velké náměstí 115/1, 767 01 Kroměříž nebo datovou schránkou na adresu: bq2bfur, případně osobně na podatelně městského úřadu. „Doručit je musí nejpozději do sedmi dnů od konání veřejného projednání, tj. do 14. srpna 2024 včetně. Písemná forma je nutná, vystoupení na veřejném projednání podle stavebního zákona nestačí,“ upozornil vedoucí oddělení územního plánování Lukáš Adamík.
Autor: Ondřej Letovanec | 157 podpisů
Více >My lidé a občané České republiky svým podpisem níže žádáme o zrušení zákona č. 13/2021 Sb., který v dnešní době, kdy bezpečnost není zaručena, naší bezpečnost značně zhoršuje.
Na sebeobranu a osobní bezpečnost máme právo dle zákona č. 2/1993 Sb. Listiny základních práv a svobod. Evropská unie a vláda České republiky nám užití těchto práv značně přitěžuje až znemožňuje. Tento zákon, bez něhož jsme se vždy obešli, nám přitěžuje až znemožňuje užití následujících práv:
Oddíl první - Základní lidská práva a svobody
- Článek 6. odstavec 1. "Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již před narozením."
- Článek 7. odstavec 1. "Nedotknutelnost osoby a jejího soukromí je zaručena."
- Článek 10. odstavec 3. "Každý má právo na ochranu před neoprávněným zasahováním do soukromého a rodinného života."
- Článek 12. odstavec 1. "Obydlí je nedotknutelné. Není dovoleno do něj vstoupit bez souhlasu toho, kdo v něm bydlí."
Lidé, kteří nevlastní nebo nemohou vlastnit osobní dopravní prostředek, jako je například osobní automobil, mají fyzické postižení omezující pohyb nebo mají jiné problémy znemožňující pohyb, si nemohou dle zákona č. 13/2021 Sb. zakoupit plynové (expanzní) zbraně ráže vyšší než 6,35 mm. Jelikož taková to ráže je u pistolových provedeních vzácná, není tudíž téměř možné si osobní obrannou zbraň pořídit bez osobního odběru a registrace na oddělení Policie České republiky.
To znamená, že firma, která takové to osobní obranné zbraně prodává, například sídlí na opačné straně země České republiky a lidé s jakýkoliv omezením, nejsou schopni se na místo dostat. Místo toho, aby lidé měli možnost si osobní obrannou zbraň pořídit a nechat odeslat domů, jako jakýkoliv jiný obranný prostředek, si jej jinak pořídit nemohou. Smysl listiny základních práv a svobod je tudíž narušen a lidé nemají možnost se bránit proti trestné činnosti a jiným neoprávněným vlivům vůči nim, které je může stát dočasná až doživotní újma na zdraví nebo na životě.
Plynové (expanzní) pistole byly již od začátku vyrobeny k sebeobraně, cvičení v manipulaci se zbraní, vystřelování pyrotechniky (světlic), sběratelství, výcviku loveckých a policejních psů a k filmovým a divadelním představením. Jsou zkonstruovaná výlučně pro použití nábojek, které uvolňují dráždivý plyn a vytvářejí akustický efekt. Není možné do nich vložit ostrý náboj. Po úpravě pro neoprávněné účely by byla zničená.
Více informací zde https://cs.wikipedia.org/wiki/Plynovka
Zdroj náhledu securitymagazin.cz
Autor: Jakub Křivohlavý | 2 podpisy
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním
Stánek před Strakovou Akademií (dále jen stan) nemá jako hlavní smysl podepisování petic, ale jeho hlavní účel je protest proti současné vládě a jako zázemí pro demonstranty. Shánění podpisů je zde pouze druhořadou aktivitou. Toto bylo jak v původním stanu (stanech) naproti přes ulici, tak v tomto stanu současném.
My, níže podepsaní vidíme ve spojení se stanem tyto problémy:
* Stan zabírá veřejný prostor, přičemž množství sezbíraných podpisů není adekvátní na tak velké rozměry stanu a to i toho současného.
* Stan slouží především jako zázemí demonstrantů a k vyjádření nesouhlasu se současnou vládou. To, ale nemá co společného s názvem „petiční stánek“.
* Stan přitahuje problémy a z místa před Strakovou Akademií se stává problémová lokalita. Neustále tam vyjíždí policie Čr, nebo tam příslušníci přímo setrvávají a hlídají dění. To se financuje z veřejného rozpočtu. Lidé, co okolo pravidelně procházejí a nemají se stanem nic společného, se tam necítí zrovna nejbezpečněji – a právě oni ty výjezdy také spolufinancují ze svých daní.
* Stan působí až odpudivým dojmem. Nápisy na stanu z části nečitelné, jak na ně působí povětrnostní vlivy. Lidé, co sbírají podpisy často neochotní a někteří působí neupraveným dojmem. Vzhledem k absenci wc (v současné době zahájení petice) nechceme domýšlet, jak to tam funguje s vyprazdňováním, když se tam v noci spí ve spacákách nebo na karimatce pod dekou.
* Ve stanu se nocuje a přes noc spí. Pokud by nebyly na stanu zbytky nápisů, neznalý by si mohl myslet, že tam jsou bezdomovci. Petice nejsou na stole a ti nocující lidé případné zájemce odkazují na denní hodinu. To je podle nás absurdita, jelikož by tedy petiční stánek měl stát pouze přes den. Jinak si vedle mohou postavit stany další „bezdomovci“, napsat na svůj stan „petiční stánek“ a to, co je kousek dál u Hlávkova mostu u vody by mohlo vyrůst i zde.
* Je jen otázkou času, kdy se toho stanu chytne nějaký zahraniční influncer a po zjištění si historie stanu nám udělá ve světě ostudu. Nehledě na to, že se okolo pohybuje hodně zahraničních turistů, co tyhle stany znají ze světa spíše z vyloučených lokalit.
My, níže podepsaní nemáme nic proti sběru petic standartním způsobem – stánky, co se rozbalí a večer zase složí, stolky, stání u metra a oslovování kolemjdoucích a pod... Ale jak bylo řečeno a vysvětleno výše – tento stan má ke standartnímu petičnímu stánku daleko a proto vás žádáme o jeho odstranění a pokutu pro provozovatele tohoto stánku za nedodržení podmínek pro petiční stánek.
Členové petičního výboru: Brian Kostlán, Náves 17/4, 25262, Únětice
Osoba oprávněná zastupovat petiční výbor ve styku s příslušnými orgány:
Brian Kostlán, Náves 17/4, 25262, Únětice
Autor: Brian Kostlán | 17 podpisů
Více >Jedná se o udržení Autobusového nádraží v Plané leží tam průměrně 2 až 3 velké stromy, ohledně bezpečnosti a zdraví tyto kaštany jsou středně velké a nikomu tu nepřekáží ani ohledně bezpečnosti vpádu do silnice poprosil bych o udržení těchto krásných a památných stromů i zeleně v průměru alespoň 1,5m trávníku v tomto našem krásném kulturním městě.
Autor: Vaclav Pajer | 2 podpisy
Více >Petice podle § 1 zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním za zachování kontaktního místa ÚP KoP Třebíč dislokované pracoviště v Náměšti nad Oslavou, Husova 898, 675 71 Náměšť nad Oslavou a za návrat k plnohodnotnému pracovišti ÚP v Náměšti nad Oslavou.. ** My, níže podepsaní občané Náměště n.Osl a obcí k městu příslušných, žádáme představitele města o zasazení se o ustoupení od plánovaného záměru zrušení kontaktního pracoviště ÚP – dávek státní sociální podpory, dávek hmotné nouze a dávek pro osoby se zdravotním postižením. Dále návrat k plnohodnotnému pracovišti úřadu práce, kdy po 30letech fungování bylo zrušeno oddělení evidence uchazečů o zaměstnání a podpora v nezaměstnanosti. Kontaktní pracoviště dávek SSP pracuje cca s 1500 klienty našeho města a okolí. Jedná se o matky (rodiny) s malými dětmi, invalidy, seniory. Tedy o naše nejzranitelnější dávkovou spoluobčany. Převážná většina z nich by měla velký problém dojíždět vyřizovat potřebnou agendu na úřad do Třebíče. Hodně lidí by takto nakonec o dávky pomoci přišlo a jejich už tak nezáviděníhodná situace by se zhoršila. Ne každý disponuje online možnostmi. Město zvyšuje všechny možné daně, místní poplatky…, omezily se zde výrazně již například služby České pošty.. Náměšť, jako ORP by proto měla mít zachovanou alespoň službu pro ty nejzranitelnější spoluobčany. *** Apelujeme touto peticí na námi volené zastupitele, aby ze své pozice využili všech možných prostředků k zachování kontaktního místa ÚP KoP Třebíč dislokované pracoviště v Náměšti nad Oslavou, Husova 898, 675 71 Náměšť nad Oslavou, stejně jako k zasazení se o návrat k plnohodnotnému fungování Úřadu práce v Náměšti. Je to služba státu, kterou může ze dne na den potřebovat každý. Autor petice: Olga Žáková, Husova 540, Náměšť nad Oslavou
Autor: Olga Žáková | 162 podpisů
Více >
Petice za legalizaci marihuany a THC v České republice
Adresováno: Parlamentu České republiky, Senátu České republiky
My, níže podepsaní občané České republiky, tímto žádáme Parlament České republiky a Senát České republiky o přijetí zákona, který by legalizoval marihuanu a THC pro rekreační a medicínské účely. Tato petice je založena na následujících klíčových bodech:
Regulace a bezpečnost: Legalizace umožní zavést přísnou regulaci trhu s marihuanou, což zvýší bezpečnost spotřebitelů a sníží nelegální obchod. Požadujeme aby regulace zahrnovali: prodej od 18ti let, obsah D9THC do 40%, prodej pouze ve specializovaných prodejnách, kontrola kvality na těžké kovy a pesticidy, nákup maximálně 60g na osobu za měsíc a samopěstování v množství až 9 rostlin na osobu.
Ekonomické přínosy: Legalizace marihuany přinese významné ekonomické přínosy, včetně nových pracovních míst, zvýšených daňových příjmů a podpory ekonomického růstu.
Veřejné zdraví: Přísná regulace umožní lepší kontrolu kvality marihuany a sníží rizika spojená s její konzumací. Legalizace také umožní lepší přístup k medicínskému konopí pro pacienty, kteří ho potřebují.
Omezení černého trhu: Legalizace a regulace omezí černý trh s marihuanou a sníží zisky organizovaného zločinu.
Lidská práva a svobody: Legalizace marihuany je krokem k větší osobní svobodě a respektování práv jednotlivců rozhodovat o vlastním životním stylu..
Petice dále žádá, aby byl proces legalizace marihuany zahrnut do legislativního procesu ještě v aktuálním volebním období a aby byla zajištěna transparentnost a zapojení veřejnosti v průběhu přijímání zákona.
Za petiční výbor:
Jakub Tichý
Svatava Hýblová
Radek Billa
PRO420 s.z
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Autor: Radek Billa | 1297 podpisů
Více >Žádáme zastavení realizace nové podoby barevného řešení vozidel pražské integrované dopravy, které dominují svislé červené pruhy na nevýrazném šedém podkladu, které jsou výsledkem projektu „Rebrand PID“ – neboli projektu „nové vizuální identity pražské integrované dopravy (PID)“. Požadujeme u všech nově pořizovaných vozidel (a u vozidel, jejichž rekonstrukce nebo oprava bude vyžadovat nový lak nebo nátěr karoserie) návrat k tradiční podobě vizuálního stylu vozidel pražské integrované dopravy s horizontálními červenými pruhy na žlutokrémovém, bílém nebo stříbrném podkladu. Praha svou vizuální identitu vozidel veřejné dopravy má danou víc než stoletou tradicí. Tato tradice představuje kulturní a historickou hodnotu, svázanou se symbolickými barvami města Prahy – se žlutou a červenou, zejména však svázanou s charakteristickými tvarovými liniemi jednotlivých typů vozidel.
Plné znění petice s doprovodným obsahem k naleznutí na www.pid-neprebarvovat.cz
Vážení občané, obracíme se na vás už s druhou peticí, která se týká stejného tématu – nesmyslného přebarvování vozidel veřejné dopravy, tedy tramvají, autobusů, vlaků, nejnověji i trolejbusů, které se staly obětí arogantního záměru – změnit násilně v rozporu s uznávanou tradicí barevnost a vizuální styl vozidel v Praze a následně i ve Středočeském kraji, provozovaných v rámci integrovaného systému PID (Pražské integrované dopravy).
Už první petice z r. 2021, se kterou se někteří z vás seznámili, žádala o zastavení tohoto projektu, i když v jiných souvislostech. Tehdejší zastupitelstvo hl.m. Prahy mírnou většinou, díky tehdejší vládnoucí koalici, odmítlo zrušit tento nesmyslný projekt, který byl v srpnu r. 2020 radou Hlavního města Prahy schválen. Řada tehdejších opozičních politiků veřejně tento projekt odsoudila. Dnes je řada z těchto politiků součástí vládnoucí koalice na pražském magistrátu. Je proto nanejvýš vhodná chvíle znovu s veškerou silou odborných argumentů, které předkládáme jako přílohu na dalších stránkách naší petice, vynaložit veškeré úsilí a právně dostupné prostředky k zastavení tohoto nesmyslného projektu.
Nové vizuální řešení nátěru vozidel Pražské integrované dopravy vzešlo z neveřejné soutěže Magistrátu hl. města Prahy vyzvaných grafických designérů a uplatňuje zcela nové řešení barevnosti vozidel používaných u jednotlivých dopravců v rámci systému Pražské integrované dopravy, zejména vozidel Dopravního podniku hl. města Prahy (soupravy metra, tramvaje, autobusy a trolejbusy), dále železničních vozidel Českých drah (příměstské vlaky) a vozidel dalších dopravců. Toto předkládané řešení svým grafickým pojetím barevného členění vozidel zcela popírá dosavadní tradici, která byla založena už počátkem 20. století ( od roku 1905), byla v průběhu různých časových etap rozvíjena, částečně pod vlivem vývoje vizuálních stylů a nových technologií na vozidlech modifikována, avšak vždy dodržovala kontinuitu jedinečného vizuálního stylu symbolicky se odkazujícího na barevnou kombinaci vlajky hlavního města Prahy. Tento styl je charakteristický kombinací vždy horizontálních prvků, logicky navazujících na vodorovné linie dominantních ploch karoserií vozidel – okenního pásu, střechy a obrysu vozů, vždy v kombinaci červeného horizontálního pruhu ve spodní části vozidel v kombinaci s bílou barvou (nebo krémovou či stříbrnou) na převažujících částech karoserie, opět ve formě horizontálních ploch, s doplňky ve zlaté barvě (v minulosti) a žluté barvě (v současnosti).
Pokud se Vám nové vizuální schéma Pražské integrované dopravy nelíbí, podepište prosím tuto petici, je zapotřebí co nejvíce vašich hlasů, aby byla petice projednatelná na Zastupitelstvu. Děkujeme!
Autor: Kryštof Jelínek | 1 podpis
Více >Tato petice je určena k zahnání závažného pocitu smutku.
Autor: Simon Vejtasa | 1 podpis
Více >Vyberte si svůj region