Petice za neprodlenou změnu metody plošného testování dětí a zaměstnanců ve školách 88 podpisů

Petice za neprodlenou změnu metody plošného testování dětí a zaměstnanců ve školách

Praha, dne 1.5. 2021

 

Vážený pane premiére, vážení páni ministři,

 

my, níže podepsaní starostové obcí Středočeského kraje a zřizovatelé škol, žádáme o neprodlenou změnu metody plošného testování dětí a zaměstnanců ve školách a školských zařízení na koronavirus SARS-CoV-2. Jsme přesvědčení, že za situace, kdy antigenní testy ve školách neplní svůj účel a k dispozici je možnost použití citlivých neinvazivních PCR testů umožňujících vyšetření za srovnatelných nákladů, je na místě rychle změnit metodu testování ve školách. Žádáme Vás, abyste tak urychleně učinili v zájmu zajištění bezpečí našich dětí a zaměstnanců škol a školských zařízení a v zájmu smysluplně investovaných veřejných prostředků.

 

K našemu požadavku vedou především dosavadní závěry testování ve středočeských školách za dobu plošného testování antigenními testy.

 

Pozitivita antigenních testů je v průměru kolem 0,03-0,04 promile, kdy po následné konfirmaci PCR testy je skutečně pozitivních jen polovina, tedy výsledný průměr pozitivity je cca 0,01 až 0,02 promile. Nemusíme detailně rozebírat, o jaký jde psychický zážitek pro děti, které musí opustit školu, pro rodiče, kteří musí jet následně s dítětem na testy PCR, dítě absolvovat hluboký nosní výtěr a čekat v nejistotě na výsledek, aby byla potvrzena negativita a zbytečnost celé akce, včetně vynaložení veřejných prostředků ze zdravotního pojištění.

 

Současně již má mnoho škol zkušenost s tím, že děti byly shledány PCR pozitivními na základě diagnostikovaného PCR testu (například z důvodu onemocnění v rodině) ve stejný den, kdy v ranních hodinách absolvovaly antigenní testování s negativním výsledkem.

 

Ve studii, kterou inicioval Středočeský kraj a na které se podíleli významní odborníci, se na vzorku 480 000 PCR testů analyzovaly hodnoty Ct charakterizující vstupní koncentraci virové RNA. Prokázalo se, že v dětských věkových skupinách jsou virové nálože, i v případě probíhající infekce, mnohem nižší než u dospělých a jsou pod detekcí antigenních testů. Jejich použití ve školách tedy nepřináší relevantní výsledky.

 

Na základě těchto dat a praktických zkušeností z aktuálního testování ve školách, ale i z testování neinvazivními testy PCR, které na některých školách na území hlavního města a Středočeského kraje probíhají, Vás proto žádáme, abyste co nejdříve nalezli cestu pro úhradu PCR testování na školách ze státního rozpočtu nebo systému veřejného zdravotního pojištění tak, aby citlivé PCR testy v našich školách nahradily méně senzitivní antigenní testy. Dostatečná kapacita v laboratořích pro vyhodnocení testů provedených na území Středočeského kraje je garantována i Hlavním městem Praha. Rychlá změna metody testování ve školách z antigenní na PCR nemusí znamenat ani další finanční zátěž pro veřejné rozpočty. Při použití metody poolingu dochází k zásadnímu snížení ceny za PCR test – nyní veřejnou soutěží potvrzena cena 150 Kč za jeden test.

 

Podporu PCR testování vyjádřila 15. 4. na svém zasedání Rada Středočeského kraje, zastupitelé hlavního města Prahy a jeho městských částí, na jeho podpoře se na svém jednání v úterý 13. 4. shodli i členové Komise Asociace krajů ČR pro školství a sport.

 

Dále Vás žádáme, abyste nastavili smysluplnou testovací strategii, založenou na základě odborných poznatků, která zajistí bezpečnost otevřených škol a která školám poskytne jasná a přehledná pravidla, jak postupovat v případě zjištění pozitivního žáka nebo personálu ve školském zařízení. Školy  mají zajišťovat vzdělávání, k tomu potřebují stabilitu a jistotu a nemají být zneužívány k realizaci zmatených a nekoncepčních řešením, kterým samy nevěří.

Autor: Jan Louška | 88 podpisů

Více >
Otevřený dopis: Nesouhlas s mimořádnými opatřeními ve školách 100 podpisů

Otevřený dopis: Nesouhlas s mimořádnými opatřeními ve školách

Vážení,

my, níže podepsaní, vyjadřujeme tímto otevřeným dopisem nesouhlas s formou mimořádných opatření ministerstva zdravotnictví ze dne 6. dubna 2021, podle kterých se děti po dlouhé době distančního vzdělávání vracejí do škol. Současně navrhujeme změny, které by respektovaly momentální epidemiologickou situaci v zemi a zároveň nenarušovaly zdravý fyzický, mentální a psychický vývoj dětí, a tím nezpůsobovaly dlouhodobé a nevratné změny v celé společnosti.

 

Žádáme, aby:

1) byly používány validní neinvazivní PCR testy, které jsou velmi přesné a účinné, jsou schopny odhalit nakažené i předtím, než jsou infekční, a umožní včasnou izolaci, namísto invazivních antigenních testů, které odhalují nemocné na vrcholu infekce, a u kterých je riziko přenosu nákazy na jiné osoby nejvyšší.

2) po negativních výsledcích těchto testů děti nebyly povinny nadále ve školním prostředí nosit roušky,

3) byla zcela obnovena prezenční výuka a zrušena rotační výuka, která je z vývojového hlediska pro menší děti naprosto nevhodná a stává se po otestování dětí zcela nadbytečná.

 

Oprávněnost těchto požadavků vychází z řady studií renomovaných epidemiologů a virologů, studií psychologických, a také z osobních zkušeností pedagogů.

Státem nastavené podmínky nemají jasné odborné zdůvodnění a jejich přínos převyšují škody, které se negativně projeví na dětech, jejich zdraví a jejich budoucnosti. 

Na základě znalostí dětské psychiky, vývoje a potřeb dětí cítíme povinnost zasadit se o znovuobnovení školního života tak, aby se co nejvíce zmírnily následky dlouhodobé distanční výuky a děti mohly obnovit své pracovní i učební návyky, motivaci, zájem a zodpovědnost.

Žádáme proto o přehodnocení současných vládních opatření v duchu práv dětí na vzdělání tak, jak je zakotveno v Úmluvě o právech dítěte.

 

Autoři výzvy:

Jan Krejzek

Karel Hájek

Katy Ličková

Adéla Václavíková

Kateřina Kulová

Michaela Lamaczová

Radim Křen

Lucie Cimmrová

Autor: Kateřina Ličková | 100 podpisů

Více >
Dopis Vladimíru Putinovi 2 podpisy

Dopis Vladimíru Putinovi

Vážený pane prezidente Vladimíre Putine, My níže podepsání občané si uvědomujeme, že informace, které nám dávají media se nezakládají na pravdě a v celém světě panuje zmatek. Velmi nás jako národ a občany České republiky znepokojuje a nesouhlasíme s tím, jak se zachovala vláda České republiky k ruským diplomatům. My občané České republiky, nejsme Tvoji nepřátelé. My občané České republiky, jednoznačně preferujeme mír. My občané České republiky, nesouhlasíme s konfliktní provokací naší vlády. Jsme vlastenci a svoji zem milujeme. Chceme žít v míru. Nepřiměřený akt, našich politiků, ministrů, premiéra a prezidenta nejsou vyjádřením naší svobodné vůle. Tento akt je pouze jejich názorem. Žádáme Tě Vladimíre a prosíme, aby Tvůj hněv na naše politické zástupce, nepostihl nás obyčejné občany, nás Slovany. Nás obyčejné občany, kteří máme v srdci lásku, mír a pokoru. Nechceme válku. Chceme mír, klid a prostor pro svůj život, život naších rodin a našich dětí. Věříme, že nám rozumíš, věříme, že jsi moudrý a víš, že rozhodnutí vlády České republiky není názor nás všech. My níže podepsaní občané nesouhlasíme s vyloučením ruských diplomatů z českého území. Nesouhlasíme s provokativním gestem našich vládních činitelů. Věříme, že si jedním z ochránců celosvětového míru a prosíme Tě o to, aby jsi neustal ve svém úsilí o zachování celosvětového míru. Uvědomujeme si, že je to velice těžké a provokací je mnoho, ale přesto věříme ve Tvou moc to ustát. Jsme obyčejní lidé, jsme Slované a chceme mír. Děkujeme Ti, s úctou, slovanskou vzájemností a pokorou, Občané České republiky

Autor: Michal Jurnečka | 2 podpisy

Více >
Varnsdorf uvažuje o vybudování spalovny komunálního odpadu pro celý Šluknovský výběžek. Říkáme STOP 36 podpisů

Varnsdorf uvažuje o vybudování spalovny komunálního odpadu pro celý Šluknovský výběžek. Říkáme STOP

Varnsdorf uvažuje o vybudování spalovny komunálního odpadu pro celý Šluknovský výběžek. Je nejvyšší čas, říci této hlouposti STOP!

 

Usnesení č. 48/2021/3 #033# ze 17. zasedání Zastupitelstva města Varnsdorf, které se konalo dne 25. března 2021:
Zastupitelstvo města ukládá starostovi města zahájit jednání s Teplárnou Varnsdorf o možnosti zřízení společného podniku pro energetické využití odpadů.

 

Tohle je "ekologický příspěvek" představitelů hnutí ANO z Varnsdorfu. Radaroví manažeři z hnutí ANO budou i zde šířit svou víru, jak spalovna městu přinese jen samý prospěch. Rozdíl je v tom, že spalovnu nelze jako radary odmontovat. Seniorům i dětem budoucích generací varnsdorfanů se bude pod poduškou exhalací ze spalovny dobře relaxovat, sportovat a otužovat...

 

Varnsdorf, což všichni jeho obyvatelé vědí, jako město sedí na dně krajinného "lavoru", obklopen kolem dokola kopci. Namlouvat si, že větry ty spaliny z komína spalovny kouzlem někam odfouknou, je nepodložená iluze. Jediná jistota je ta, že co nezůstane doma, pošleme někam k sousedům do Šluknovského výběžku. Nebo do nedalekých saských měst za hranicemi. Vzdušné lázně na Oybinu nebo v Johnsdorfu při větru ze severozápadního směru budou první na ráně. Doprava odpadu ke spalovně přinese hluk, smrad a zvířený prach na vozovkách i na jeho skládce. Toxický popel ze spalování odpadu je koncentrát toho nejhoršího.

Je nejvyšší čas, říci této hlouposti STOP!

Autor: Pavel Vodička st. | 36 podpisů

Více >
Do školy jedině BEZ PODMÍNEK! Bez roušek, testování a očkování proti covidu 14471 podpisů

Do školy jedině BEZ PODMÍNEK! Bez roušek, testování a očkování proti covidu

Prohlášení

My, níže podepsaní, odmítáme poslat děti do škol, pokud na nich bude vynucováno opakované testování, celodenní zakrývání dýchacích cest, případně i očkování proti covidu.

 

Odůvodnění

Vláda ČR zaváděním podmínky plošného testování dětí na onemocnění covid-19 pro vstup do škol porušuje ústavní právo dětí na vzdělání.


My, rodiče a zákonní zástupci, důrazně nesouhlasíme s nařizováním opakovaného plošného testování ZDRAVÝCH dětí bez dostatečného lékařského, ekonomického i morálního zdůvodnění.

 

Testování představuje kromě zásahu do integrity lidského těla také nepřiměřený nátlak na dětskou psychiku.

 

Nesouhlasíme s celodenním zakrýváním dýchacích cest dětí ve školách. Vláda ani ministerstvo nepředložily dostatečně odůvodněné přínosy ani vyhodnocení nežádoucích účinků tohoto opatření.

 

Dokud nebude narovnáno bezpráví, kterého se Vláda ČR dopouští na našich dětech, budeme bránit jejich právo na vzdělání a na zdraví bez podmínek.


Iniciativa Vraťme děti do školy

Usilujeme o návrat všech žáků a studentů do škol:

 

• bez podmínky zakrývání dýchacích cest při vyučování

• bez podmínky opakovaného testování zdravých dětí

• bez podmínky očkování proti covid-19

 

Bráníme právo našich dětí na vzdělání a na zdraví bez podmínek. Bráníme svobodu občanů naší země.


Prohlášení Iniciativy Vraťme děti do školy včetně videa: Právo na vzdělání bez podmínek!


Sledujte nás na Facebooku


Odkazy

• Nežádoucí účinky roušek ve školách

• Vyjádření viroložky MUDr. Zelené k testování žáků antigenními testy ze 14. 2. 2021

• Jak na školní docházku svépomocí

• Zavření škol šíření epidemie nebrání. Studie došla k jasným závěrům

• Video prezentace PETICE LÉKAŘŮ, která 30. 3. 2021 byla představena Parlamentu ČR

Autor: Iniciativa Vraťme děti do školy | 14471 podpisů

Více >
Podpora hnutí Z Society 1 podpis chybí 999

Podpora hnutí Z Society

Budoucí příznivci hnutí Z Society. Skončete se starými zkorumpovanými strukturami, které zbohatly na chudobě ostatních. Podepište, prosím, petici nutnou k založení této strany.

Jsme revoluční antikomunistické hnutí ideově svobodné.

 

 

NECHCEME:

Neslušnou, nespravedlivou, neefektivní a nefunkční správu země


Aby politické strany utrácely stamilionové částky z veřejných zdrojů na své kampaně


Veřejnoprávní média v rukou parlamentních stran


Nepromyšlené škrtání výdajů místo zásadních strukturálních reforem


Pokračování daňových úniků


Aby veřejné zakázky ovládaly anonymní akciové společnosti


Politické ovlivňování policie, státních zastupitelství a soudů


Bezmeznou imunitu pro poslance a senátory


Nepracující příživníky státu


Zrušení experimentu inkluze ve vzdělávání a návrat k původnímu stavu před touto změnou
 

 

 

 

CHCEME:

Důsledné uplatňování práva a pořádku


Převzetí zákonů, které jsou po desetiletích / staletích odzkoušeny v tradičních demokraciích


Co nejrychlejší zavedení eura ( druhé měny ) a jeho aktivní podporu i kontrolu


Zastavit drancování veřejných zdrojů


Vpuštění cizích stavebních firem na vybudování kvalitní silniční sítě vč. cyklostezek a jiných státních zakázek

 

Změnu financování politických stran


Pokuty za dopravní přestupky by měly odpovídat výši příjmu řidiče


Více zprofesionalizovat bezpečnostní sbory a soudy, kde platy budou takové, aby se korupce nevyplácela.


Zjednodušení daňového systému tak, aby byl jednoduchý, efektivní a nepodplatitelný.


Obnovu říček a vodních zdrojů


Kompletní „vyčištění“ skládek v přírodě


Lepší manipulaci se zbraní ( při vlastnictví zbrojního průkazu ) a možnost nošení zbraně, ale pouze s gumovými projektily


Umožnění občanům České republiky předložen návrhu zákona pomocí petice

 

Zavedení „sektorové daňe“ pro banky


Povinnou vojenskou službu po dobu tří měsíců


Finanční podporu na rozvoj obnovitelných zdrojů energie


Aby homosexuálové mohli uzavřít manželství ( se všemi právy a povinnostmi ) včetně možnosti adopce


Povolení pěstování konopí ( marihuany ) pro vlastní potřebu


Vznikající Agentura na ochranu oznamovatelů trestné činnosti, korupce či neetického chování ( tzv. whistleblowerů ) by měla spadat pod Ministerstvo spravedlnosti


Regulaci provozování ubytoven pro agenturní pracovníky


Finanční podporu na sportovní aktivity pro mladistvé


Částečnou obnovu mocenských privilegií šlechty


Ochranu kulturního dědictví


Lidové veto jako pojistku umožňující odmítnutí nechtěných zákonů

 

Zlepšení domácího produktu ( podporu živnostníků a podnikatelů )


Zavedení dvojího systému maturitních testů


Zařízení univerzálního elektronického dokladu


Svobodný přístup k informacím veřejných institucí


Změna zemědělského hospodaření a dotační politiky ve prospěch menších zemědělců


Zjednodušení a zrychlení stavebního řízení zavedením formulářových podání a pevných lhůt pro rozhodování úřadů

 

Modernizace jaderné elektrárny Dukovany a souběžná výstavba nových bloků v této lokalitě

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V souladu se Zákonem o politických stranách č.424/1991 sb. a se Zákonem o právu petičním č.85/1990 sb. stvrzuji svým podpisem, že:

SOUHLASÍM, ABY BYLO V ČR ZAREGISTROVANÉ POLITICKÉ HNUTÍ Z SOCIETY

Petici alespoň jednoho tisíce občanů, kteří požadují, aby strana nebo hnutí vznikly. Každý uvede své jméno a příjmení, bydliště a podpis.

Autor: Dan Polívka Polívka | 1 podpis

Více >
Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti 566 podpisů

Petice proti nekoncepční masivní výstavbě v oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

PETICE

podle zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním

proti nekoncepční masivní výstavbě v rozvojové oblasti Vysočany/Hloubětín na úkor zeleně a vybavenosti

Podpořte svým podpisem snahu zlepšit životní prostředí a kvalitu života v Nových Vysočanech.

(e-mail: petice.rokytka@gmail.com, www.facebook.com/groups/peticerokytka/)

ÚPLNÉ ZNĚNÍ PETICE (14 STRAN), AKTUÁLNÍ SEZNAM PODPISOVÝCH MÍST A DOPLŇUJÍCÍ FOTODOKUMENTACE (není součástí petice) ke stažení na https://1url.cz/mKtVn.

Podpisové archy budou k dispozici u výborů SVJ. Petici může podepsat kdokoli (bez ohledu na bydliště či věk).

STRUČNÉ SHRNUTÍ ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (ke stažení zde https://1url.cz/mKtVn):

Již zhruba 15 let neustále narůstá počet bytů a obyvatel v dříve neobydlené oblasti Vysočan a Hloubětína, aniž by následovalo adekvátní posílení občanské vybavenosti a úměrný rozvoj veřejných či zelených prostor. Podle původních plánů, jež naštěstí nebyly tak rychle naplněny, mělo být do konce roku 2010 postaveno 12 tisíc bytů pro více než 20 tisíc nových obyvatel. [i](https://www.archiweb.cz/n/domaci/misto-tovarnich-hal-budou-v-praze-9-byty-kancelare-a-sportoviste).[/i] V současné době pozorujeme nárůst další plánované bytové výstavby v intenzivnější podobě, než je ta stávající. Obáváme se, že se nedostatek vybavenosti v příštích měsících a letech ještě zvýší, zároveň se mnohonásobně přetíží kapacita omezených veřejných prostranství a zeleně. Další výstavba navíc zhorší již nyní kritickou dopravní situaci a parkování a tisíce lidí nepojme ani přetížená cyklostezka. Je potřeba etapizovat výstavbu tak, aby vybavenost a veřejné prostory nezaostávaly. Respektive podmiňovat výstavbu dostatečnou vybaveností a záchranou či adekvátní náhradou zničené zeleně, a to v časovém souladu.

Oceňujeme snahy zastupitelů dát oblasti dobrý základ, ale vidíme také opakující se tlaky developerů, kteří nemají motivaci, aby se všem novým obyvatelům v oblasti žilo dobře i další desítky let. Jejich ochota současně s byty dodávat území přiměřenou vybavenost není zřejmá. Nejmarkantněji to ukazuje stávající neúnosná přetíženost páteřní cyklostezky, jež je kvůli absenci alternativních průchodů oblastí stále častěji téměř neprůjezdná a tím se stává velmi nebezpečným místem pro pěší i cyklisty. V oblasti enormně ubývá hodnotné zeleně a není únosné, aby tento trend nadále pokračoval. Připravované projekty výstavby tomu však nasvědčují. Je smutné, že v jedné z největších rozvojových oblastí byla promarněna šance vytvořit moderní město doslova na zelené louce.

Je potřeba zastavit developery při snaze činit velké sliby, ale nakonec hlavně vytěžit z oblasti krátkodobé zisky a zanechat tu stav, který není příjemný k bydlení. Je potřeba ochránit poslední zbytky vzrostlé a klimaticky i esteticky hodnotné zeleně, především vzrostlé stromy, jež jsou již několik let necitlivě káceny a nahrazovány domy či neadekvátním porostem s alibistickým heslem „u Rokytky je zeleně dost“. Rozhodnutí zastavět zhruba polovinu potenciální plochy zeleně v místě centrálního parku Zahrádky v kontextu nedostatečnosti tak malého prostoru veřejné parkové plochy považujeme za velké pochybení zastupitelů a úředníků. Je však stále možnost toto lokální biocentrum obestavěné domy ochránit zvážením možnosti etapizace rozvoje a důkladným promyšlením koncepce a formy využití prostoru.

CO POŽADUJEME – HLAVNÍ TEZE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn)

My, níže podepsaní, žádáme následující:

·       Předložení argumentů o vyváženosti plánované masivní výstavby v širším okolí říčky Rokytky ze strany zastupitelů a úřadů

·       Profesionální řízení koncepce veřejných prostranství obcí, místními obyvateli a architekty spíše než developery, a to v souladu s všeobecnou strategií rozvoje ČR i hlavního města Prahy (se zaměřením na komfort a kvalitu bydlení, klima a zeleň) tak, aby se místo našeho bydliště proměnilo v moderní a příjemnou komunitní oblast, kde se lidé mají kde potkávat, rádi zde tráví čas a nemusí denně jezdit autem či MHD za lepší vybaveností jinam.

·       Zahrnutí etapizace výstavby podle priorit zohledňujících širší kontext, tedy počet přibývajících obyvatel a odpovídajícího zázemí pro tyto obyvatele, do procesu plánování a schvalování výstavby.

·       Důsledné plnění a realizaci smysluplných vizí a plánů ze strany příslušného stavebního úřadu skrze závazné smlouvy s developery a pečlivou kontrolu jejich plnění v dohodnutém rámci.

·       Rychlé dokončení výstavby roky slibované chybějící základní školy s dostatečnou kapacitou zájmového vyžití velkého počtu místních dětí školního věku a celkové zlepšení vybavenosti oblasti, celistvé a průběžné hodnocení každé změny územního plánu, revizi aktuální situace před dalším územním rozhodnutím o umístění staveb nebo zvýšením stupně zastavitelnosti bez aktuálního zajištění vybavenosti pro stávající i nové obyvatele. Dále promyšlené a koncepční využití možnosti urbanistických studií za předpokladu jejich aktuálnosti, provázanosti a smysluplnosti s ohledem na klíčové parametry komfortu bydlení pro místní obyvatele, a ne pouze na bázi ekonomických výpočtů. Jako nepřímí plátci těchto studií požadujeme, aby tyto studie reflektovaly současnou kritickou situaci popsanou v této petici s rozvržením blíže specifikované zeleně, odpočinkových zón, sportovišť, parků, cyklostezek či pěších promenád a průchodů celou oblastí, prostorů pro výběh psů, počtu bytů/výšky budov/zastavěnosti v jednotlivých zónách, obchodů, služeb, zájmové činnosti, komunitních prostor (zahrady) apod., které zde chybí.

·       Konec zbytečného kácení a likvidace zeleně, pozastavení výstavby v místech zachovalé vzrostlé zeleně do doby, než vznikne odpovídající objem alternativních vzrostlých zelených ploch v rámci výstavby, především však zastavení výstavby v zastavitelné ploše posledních zachovalých zahrádek vedle Parku Zahrádky. Navrhujeme zde efektivnější a účelnější veřejně prospěšné využití k odpočinku, sportu, vzdělávání a jako komunitního prostoru pro setkávání obyvatel, a to s respektem k navrhovanému Metropolitnímu plánu, jenž celé území původních zahrádek logicky označuje jako místo k rekreaci a obslužnosti související s bydlením těch, co žijí kolem něj, a ne k dalšímu navyšování počtu obyvatel. Dále pak zachování oblíbeného zájmového prostoru komunitního charakteru „Ráj poníků“ i přes výstavbu v místě jeho již dlouholeté působnosti, a naopak posílení podobných zájmových center pro všechny věkové kategorie obyvatel.

·       Reflektování stávající dopravní přetíženosti, omezení vjezdu a parkování uvnitř obytné oblasti nerezidentům (vzhledem k nadprůměrné MHD obslužnosti) a důslednější vyměření povinného počtu parkovacích míst na počet bytů, jež neodpovídá současným trendům, dále omezení neúnosného provozu v oblasti parkové zóny (zamezení parkování nerezidentů přijíždějících do přetížené oblasti „na výlet“)

·       Vyřešení kolizní situace na páteřní cyklostezce, odklonění pěšího provozu z cyklostezky do alternativních páteřních promenád s kvalitním zpevněným povrchem, a to atraktivitou cílových destinací (parkové plochy, sezení ve stínu, cvičební prvky, interaktivní a přírodní herní prvky pro děti, občerstvení, obslužnost), revizi průchodnosti oblastí, jež byla vhodně definována již před výstavbou cyklostezky, a tlak na developery, aby se na tvorbě průchodnosti oblastí aktivně podíleli.

·       Zvýšenou pozornost oblasti Bleších trhů, nezapadajících svým charakterem do rezidenční rozvojové čtvrti a nepřiměřeně zatěžujících o víkendech křižovatku U Elektry, a zároveň zohlednění potřeb celé oblasti při urbanistické analýze využití tohoto území nejen pro další bytové domy, ale více jako veřejně prospěšný prostor, jehož se tu dlouhodobě nedostává.

·       Vyřešení problémových oblastí veřejných prostor např. podmáčené zóny zeleně a cest pro pěší, ochrana částí zeleně a vodních ploch pro úkryt zvířat, ptáků, plazů, žab a hmyzu a zároveň pro bezpečí dětí, zajištění hnízd sršňů v oblasti intenzivního pobývání lidí, plot a okolí zahradnictví v těsném sousedství parku a jeho časté zamořování širšího okolí parku kouřem, říčku znečišťující výpusť v místě lávky v parku, zlepšení stavu frekventované křižovatky U Elektry/Modrého, osvětlení neosvětlených částí průchodů, průchod z rezidence za Kolbenovou ul. (AFI) k unikátním Klíčovským sadům, řešení koncepce kontejnerů na tříděný odpad apod., a to díky aktivní a konstruktivní zpětné vazbě ze strany místních obyvatel.

KOMU JE PETICE ADRESOVÁNA:

Magistrát hl. města Prahy:

Rada hl. m. Prahy

Ing. Arch. Tomáš Veselý, zástupce ředitele Magistrátu pro sekci rozhodování o území

Ing. Martin Čemus, ředitel odboru územního rozvoje

RNDr. Štěpán Kyjovský, ředitel odboru ochrany prostředí

Petr Zeman, předseda Výboru pro územní rozvoj, úz. plán a památkovou péči ZHMP

Městská část Praha 9:

Ing. Jan Jarolím, starosta MČ

Mgr. Tomáš Portlík, místostarosta MČ

Bc. Kamila Viktorinová, Komise bytová, kultury a sportu

Ing. Kornélia Gottmanová, předs. Školské komise, Komise pro územní rozvoj MČ

Bc. Jana Rykrová, odbor výstavby a úz. rozvoje

Bc. Jan Poupě, člen rady MČ

IPR (Institut plánování a rozvoje hl. města Prahy):

Ing. Marek Zděradička, zástupce ředitele pro odbornou činnost

Ing. Ondřej Zemánek, urbanista koncepční projektant pro Prahu 9

Státní pozemkový úřad, pobočka Kladno (pro Prahu)

Ministerstvo zemědělství: Judr. Jindřich Urfus, ředitel legisl. odboru, podpora „Zahrádkářského zákona“

 

OBSAH ÚPLNÉHO ZNĚNÍ PETICE (úplné znění uloženo zde: https://1url.cz/mKtVn):

1. Vymezení oblasti – mapa

2. Nekoncepčnost výstavby, studie bez návaznosti, změny územního plánu

3. Likvidace vzrostlé zeleně, kácení zdravých stromů, nahrazování nekvalitní zelenou plochou, přetížený a prostorově sevřený Park Zahrádky

4. Likvidace původních zahrádek, jejich nahrazení výstavbou, záchrana posledního možného rozšíření parku se vzrostlou zelení

5. Chybějící vybavenost, služby, alternativní průchody oblastí, veřejné prostory pro setkávání, slibovaná škola

6. Dopravní přetížení, nedostatek parkovacích míst, nerezidenti přijíždějící auty k parku.

7. Cyklostezka jako jediný páteřní průchod přetížená pěšími a nebezpečná pro všechny

8. Co navrhujeme a požadujeme

9. Komu je petice adresována

 

Autor: Monika Domincová | 566 podpisů

Více >
Petice občanů za zajištění léků, jejich legalizaci a dostupnost, účinnou léčbu a profylaxi na SARS- 2 podpisy chybí 7998

Petice občanů za zajištění léků, jejich legalizaci a dostupnost, účinnou léčbu a profylaxi na SARS-

Petice občanů za zajištění léků, jejich legalizaci a dostupnost, účinnou léčbu a profylaxi na SARS-CoV2 (COVID-19) a jeho mutace.

 Dle čl. 18 Ústavy ČR a zákona č. 85/1990 Sb., o právu petičním, žádáme my, níže podepsaní, ve smyslu čl. 31 Listiny základních práv a svobod a čl. 69 Ústavy ČR vládu ČR, Ministerstvo zdravotnictví ČR a SÚKL o okamžitou a účinnou ochranu občanů ČR před pandemií SARS-CoV2 a jeho mutací.

 My, níže podepsaní, vyzýváme vládu České republiky, Ministerstvo zdravotnictví ČR a SÚKL k bezodkladné legalizaci léků obsahujících Ivermectin jako hlavní účinnou složku a dalších léků (např. Artesunate) efektivních při léčbě na SARS-CoV2 (COVID-19) v ČR, a to včetně povolení jejich dovozu.

 Stávající prevenci a léčbu požadujeme nahradit účinným postupem ve formě zpřístupnění těchto léků široké veřejnosti, a tím zabránit dalším ztrátám na životech občanů ČR a dále zastavit či přinejmenším zpomalit šíření epidemie. 

 Z důvodu nečinnosti již v ČR zemřelo přes 20 000 lidí (potvrzené případy) a úmrtí dále přibývají.

 V zájmu zabránění dalšímu šíření a potažmo zastavení této epidemie a v zájmu návratu k běžnému životu žádáme vládu a Parlament ČR, Ministerstvo zdravotnictví ČR a SÚKL:

 o promptní povolení těchto léčiv včetně možnosti jejich dovozu, zajištění jejich dostupnosti a doporučení lékařům, lékárnám a občanům ČR účinnou léčbu SARS-CoV2 a jeho mutací, a to na základě provedených studií, léčby a zkušeností ze zahraničí – viz medicínská a vědecká pracoviště jako Košický ústav (doc. MUDr. Pavol Török), EAFIT University (Juan J. Chamie-Quintero), University of Toronto (Jennifer Hibberd) a mnoho dalších. 
 o promptní legalizaci léku Ivermectin, popř. dalších léků (Artesunate), v souladu se zákonem o léčivech č. 387/2007 Sb., §8, odst. 6, o zabezpečení jejich dovozu a jejich zpřístupnění všem lékařům a lékařkám, lékárnám a občanům ČR, a to včetně povolení dovozu z tzv. třetích zemí. V současné době je již k dispozici více než 40 vědeckých studií potvrzujících, že Ivermectin – lék známý 40 let a používaný od roku 1987 – je účinný proti SARS-CoV2 a jeho mutacím a představuje pouze malá bezpečnostní rizika. Přínos tohoto léku potvrdilo více než 2500 vědců, a to jak k léčbě SARS-CoV2, tak k profylaktickým účelům v tomto smyslu. Účinnost léku dosahuje 70-90 %. Zdroj: http://c19ivermectin.com/a NIH. Ivermectin je na seznamu základních léků WHO a FED. Je využíván proti COVID-19 např. v USA, Slovenské republice či Peru, viz: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3765018
 aby tak poskytly tak možnost účinné ochrany a volby nám, občanům této země (ČR), potenciálním pacientům, stejně jako možnost svobodně se rozhodnout, zda chceme být medikamentem Ivermectin, popř. dalšími účinnými přípravky, léčeni, uzdraveni nebo chráněni.  

 Zastupovat Petiční výbor při jednání se státními orgány je oprávněn: kterýkoli člen Petičního výboru (klauzule vyžadovaná §5, písm. 1 zák. č. 85/1990 Sb.).   Členové Petičního výboru:

Ladislav Cendelín, Týmlova 423/2, 140 00 Praha 4;

Kateřina Zárubová, sídliště 346,   362 33 Hroznětín;

Lucie Vidmar, Vinohradská 1252/36, 120 00 Praha 2

Autor: Ladislav Cendelín Cendelín | 2 podpisy

Více >
Za solidární průmysl 44 podpisů

Za solidární průmysl

Vážený pane premiére, vážené paní ministryně, vážení páni ministři,

v souvislosti s extrémním zpřísněním protipandemických opatření na příští tři týdny vás naléhavě vyzýváme, abyste jejich soubor doplnili o omezení těch průmyslových provozů, které nenáleží ke kritické infrastruktuře státu.

Jsme rodiči dětí, které už mnoho měsíců nemohou chodit do školy a postrádají kontakt se svými vrstevníky. Další zpřísnění opatření sahá hluboko do jejich psychologických rezerv, které jsou dlouhodobým sociálním strádáním do velké míry vyčerpány. Víme, že v současné situaci je lockdown nutný, potřebujeme ale, aby jeho efekt byl maximální a umožnil následně postupný návrat k normálnímu životu.

Vláda žádá o „ještě jednu šanci“. Pokud má jít v jistém smyslu o poslední pokus zabránit kolapsu zdravotnictví a extrémnímu ohrožení společnosti, pokud aktuální situaci vláda podle slov svých členů považuje za katastrofální, je povinna využít všechny dostupné nástroje k co nejefektivnějšímu řešení situace.

Klade-li vláda extrémní nároky na jednotlivce a rodiny v jejich soukromém životě, nemůže od zátěže zcela osvobodit průmyslové provozy, které jsou jedním z významných míst šíření infekce Covid-19 – byť na zkrácenou dobu do zavedení povinného testování ve firmách.

Vláda deklaruje, že její prioritou při uvolňování opatření je návrat dětí do škol. Nezahrnutím průmyslu do systému nadcházejících opatření však fakticky upřednostňuje průmysl před školami, neboť jeho fungování chrání, zatímco děti musí se svým právem na komplexní vzdělávání a sociální vazby znovu čekat.

Omezením průmyslu vláda dá jasný signál o závažnosti situace. Symbolický význam tohoto kroku má šanci odrazit se i v mimopracovním chování zaměstnanců. Hájení neomezeného fungování průmyslu naopak v chápání společnosti snižuje závažnost restrikcí, které vláda zavádí v soukromém životě.

Ekonomická stabilita naší země je důležitá, není to ale přesto to jediné, o co bychom měli usilovat. Vyzýváme vás, abyste dodrželi deklarované priority při řešení pandemie a posílili důvěru občanů ve stát, naději na postupný ústup pandemie a psychickou únosnost situace především pro nejzranitelnější skupiny – děti, mladé lidi, seniory.

Autor: Zuzana Trnková Trnková | 44 podpisů

Více >
Občané pro Ivermectin a zdraví náš všech 3 podpisy chybí 19997

Občané pro Ivermectin a zdraví náš všech

Tato vláda selhala, možná záměrně, ale to se časem ukáže, zda to bylo s lajdactví, čí záměrně. Mezitím líde umírají v přeplněných jednotkách intenzivní péče, nemocnice a personál jsou na kraji kolapsu, a antiparazitíkum, které se ukázalo být účinné jde v naší zemi ladem. Zatímco Slováci se spojili, jako občané země, a vynutili si u patřičných úřadů experimentální užití ivermectinu, tak naše vláda opět mlčí. Pořád se jen čeká, dělají se různé zákazy, lidé nesmí dýchat čerství vzduch v nesmyslných respirátorech a rouškách, zatímco případné řešení existuje. Musíme podotknout, že je levné, a možná o to tu jde, o to, že se na levném a vyzkoušeném léku nedá moc vydělat. Otázka však je, zda tu jde o zdraví občanů, nebo jen o to, aby si někdo „namastil kapsy“. Proto touto peticí vyzýváme ministerstvo zdravotnictví, aby konečeně činilo v zájmu občanů naší země a povolilo distribuci léku Ivermectinu, na základě mezinárodně vyzkoušených principů. V souladu terapeutického protokolu amerických lékařů z FLCCC, je léčba ivermectinem přípustná a v mnoha případech velmi účinná, s minimálními riziky a vedlejšími účinky. Vyzýváme touto peticí o součinnost ministerstva zdravotnictví a připustit lék Ivermectin pro použití pro Občany této země. Vážený občané, žádám vás touto cestou, abychom se jako národ konečně spojili, v zájmu zdraví nás všech, a přestali čekat na někoho nebo na něco, kdo kdysi dávno někdo nazval „žvanírnu“.

Autor: Lukas Putz | 3 podpisy

Více >
7 Tezí k aktuální revizi RVP ZV - Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi 298 podpisů chybí 2

7 Tezí k aktuální revizi RVP ZV - Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi

SEDM TEZÍ K OTEVŘENÍ VEŘEJNÉ DISKUSE K  AKTUÁLNÍ REVIZI RVP ZV

Deklarace historiků a členů Odborné skupiny pro revizi RVP - vzdělávacího oboru Dějepis  

Otevřený dopis ministru Robertu Plagovi 

 

Vážený pane ministře, 

členové výše uvedené odborné skupiny, společně s dalšími signatáři petice, Vás tímto vyzývají k veřejné reakci na teze přeložené níže. 

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR nedávno představilo revizi Rámcového vzdělávacího programu pro Základní vzdělávání (RVP ZV). Změna s účinností od 1. září 2021 posiluje v RVP ZŠ hodinovou dotaci pro informatické myšlení (computational thinking), tedy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT).  

V  důsledku toho mají být na 1. i 2. stupni ZŠ redukovány hodiny věnované oblastem Člověk a příroda, Člověk a společnost, Člověk a jeho svět, Umění a kultura aj., tedy přírodovědným, společenskovědním a uměnovědným předmětům (přírodopis, fyzika, chemie, zeměpis, dějepis, občanská, mediální, hudební a výtvarná výchova).  Jedná se o zásadní porušení východisek, s nimiž doposud pracovaly odborné komise, spolupracující s MŠMT na plánovaných revizích RVP dalších vzdělávacích oblastí. 

Vzhledem k autoritativnímu způsobu, jakým byla změna předložena a okamžitě nařízena vedení základních škol k „pokusné“ implementací ve školním roce 2021/2022, pokládáme za nutné se k  situaci vyjádřit.  

Český vzdělávací systém i dosavadní RVP jistě vyžadují revizi i obsahovou redukci. Pokud má být však učiteli i veřejností přijata kladně, nesmí se stát obětí komunikačních lapsů ze strany MŠMT. Ministerstvo bohužel ignorovalo opakované volání po veřejné diskusi s pedagogickou i laickou veřejností. Takový přístup je však v demokratické zemi, jakou ČR chce být, neobhajitelný.  

Níže podepsaní zástupci pedagogické veřejnosti a vysokoškolských učitelů, kteří mají připravovat budoucí učitele na výzvy 21. století, se vůči  postupu MŠMT důrazně ohrazují.  

*** 

PŘEDKLÁDÁME 7 VÝHRAD K  PŘEDSTAVENÉ ZMĚNĚ RVP, jež by měly nabídnout argumentační východisko k  veřejné diskusi.

 

Očekáváme, že bude konečně otevřen dialog s odbornou a pedagogickou veřejností a termín závaznosti předložené revize bude ze strany MŠMT odložen do doby, než budou představeny i nadále připravované tzv. „velké revize“ dalších vzdělávacích oblastí. O nich přitom MŠMT z nejasných důvodů mlčí.

Vyzýváme tímto vyučující „naukových“ předmětů i fakultní didaktiky, kteří připravují budoucí učitele pro vzdělávací praxi 21. století, aby naše stanovisko prostudovali a případně se k němu připojili.  

*** 

TEZE 1: Dlouhodobě připravované návrhy revize RVP v  dalších vzdělávacích oblastech do svých cílů logicky a funkčně včlenily podstatnou část položek připsaných nově oblasti ICT. Revize předložená MŠMT tyto návrhy z nepochopitelných důvodů nezohlednila. Předkládá pouze nekoncepčně “proškrtané” obsahy.  

Při revizích obsahů a cílů “naukových” oblastí byl kladen důraz na posílení digitální, čtenářské či historické gramotnosti. Ty zahrnují jak komunikační dovednosti, tak práci s informacemi, orientaci ve webovém prostředí, modelování i tzv. soft skills. Není tedy důvod jednostranně posilovat ICT redukcí dalších oblastí. Smysl má spíše  proměnit dosavadní obsah informatiky ve stávající hodinové dotaci v duchu nově deklarovaného důrazu na algoritmy, vizualizace řešení problému, programování, SW/HW. 

TEZE 2: Předložená změna RVP stojí na zásadním porušení principů, s  nimiž v  minulých letech pracovaly odborné komise spolupracující na plánovaných revizích RVP. Není zdůvodněno, proč by v rozporu s úsilím posilovat mezioborové vazby mělo ICT jiným oblastem odebírat jak hodiny, tak obsah. 

Došlo k ní bez návaznosti na již několik let probíhající přípravu revize RVP v dalších vzdělávacích oblastech. Odborným komisím, které v dobré víře v předchozích letech spolupracovaly na plánovaných revizích vzdělávacích obsahů, bylo navíc odpovědnými pracovníky institucí MŠMT (Národní ústav pro vzdělávání, dnes Národní pedagogický institut ČR) garantováno zachování dosavadní hodinové dotace pro příslušné vzdělávací oblasti. Současná revize toto stanovisko porušila tím, že kromě disponibilních hodin “uvolnila” pro ICT i naukové předměty a výchovy.  

TEZE 3: Informatické myšlení je předpokladem automatizace a digitalizace světa práce, a je tedy nutnou součástí základního vzdělání. Člověk však není mechanismus, nýbrž organismus.  

K orientaci v současném světě je stejně potřebná i schopnost občana demokratické země pracovat s informacemi a daty, vyhodnocovat jejich relevanci, podrobovat teze experimentům, formulovat podložené argumenty, umět diskutovat, zaujímat postoje k dění ve veřejném prostoru - a v neposlední řadě docenit kromě účelnosti i estetickou hodnotu světa kolem nás a význam kulturního dědictví. K tomu všemu primárně slouží jak výuka jazyků, včetně češtiny, tak společenskovědní i přírodovědné předměty. Právě jejich hodinovou dotaci má však zčásti převzít navrhovaná oblast ICT, aniž by k tomu byl srozumitelný důvod.  

TEZE 4: Zkvalitnění informatického myšlení v  základním vzdělávání je potřebné. Mnohé školy už takový krok udělaly v  rámci stávajícího RVP. 

Není tedy bezpodmínečně nutné všude plošně posilovat hodinovou dotaci ICT na úkor dalších oblastí a omezovat direktivně objem „naukových“ předmětů, jako je fyzika, chemie, přírodopis, zeměpis, dějepis či občanská výchova. Toto rozhodnutí by mělo být nadále ponecháno v kompetenci ředitelů škol.  

TEZE 5: Pokud mají učitelé chystané změny v oblastech jazykového, přírodovědného i společenskovědního vzdělání uskutečnit v praxi, není možné jim na tyto oblasti ponechat v  některých ročnících ZŠ jednohodinovou dotaci týdně.  

Právě k tomu navrhovaná redukce disponibilních hodin bohužel směřuje. Chystané změny RVP, posilující v daných oblastech funkční gramotnost, samozřejmě předpokládají redukci obsahů stávajícího RVP v „naukových“ předmětech v duchu Strategie 2030+. Není ale možné při redukci hodinové dotace proměnit výuku „obsahů“ ve společný experiment či dialog na základě individuálního přístupu. 

TEZE 6: Posílení kompetencí v  oblasti ICT se musí stát nedílnou součástí odborné vysokoškolské přípravy budoucích učitelů v  jakékoli vzdělávací oblasti.  

Nemá tedy vést ke vzniku nových předmětů ani studijních oborů. Tuto podmínku systémové změny však MŠMT dosud v navrhované změně s pedagogickými fakultami a dalšími VŠ připravujícími učitele nijak nekomunikovalo.  

TEZE 7: Změny RVP nesmějí v  neúnosné míře zatížit učitele v  praxi.  

Předpokladem dobře připravených podkladů jakékoli systémové změny ve státě, který chce dostát současným nárokům funkční informatické gramotnosti, je minimalizace formálních byrokratických mechanismů. Portál https://revize.edu.cz/ tuto funkci bohužel nenaplňuje. Pouze přidává další článek v procesu neúnosného papírování. Při předložení systémové revize RVP včetně funkční proměny ICT není možné kázat vodu a pít víno.  

 

V Praze dne 18. 2. 2021 

 

Podepsáni:  

Členové někdejší Odborné skupiny pro revizi RVP - vzdělávacího oboru Dějepis při NÚV MŠMT: 

Prof. PhDr. Zdeněk Beneš, CSc., Filozofická fakulta UK, Katolická teologická fakulta UK 

Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. , Filozofická fakulta UK, Ústav pro studium totalitních režimů 

PhDr. Milan Ducháček, Ph.D.  Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická Technické univerzity v Liberci, Lauderovy školy při Židovské obci v Praze, Ústav pro soudobé dějiny AV ČR v. v. i.  

Doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc. , Filozofická fakulta Ostravské univerzity, Ostrava 

PhDr. Hana Havlůjová, Ph.D. , Pedagogická fakulta UK, Praha 

PhDr. Dagmar Hudecová, (ex-) Národní institut dalšího vzdělávání MŠMT ČR 

Mgr. Pavel Martinovský , ZŠ Vratislavova, Praha, předseda výboru Asociace učitelů dějepisu (ASUD) 

Mgr. Tomáš Mikeska , Pedagogická fakulta UK,, Gymnázium Evolution Jižní Město, Praha 

PhDr. Jaroslav Najbert, Ph.D,. Ústav pro studium totalitních režimů, Gymnázium Přírodní škola, o.p.s., ÚSTR, PedF UK, Praha 

PhDr. Roman Pazderský, Ph.D., Střední škola Sion High School, Hradec Králové 

Mgr. Jaroslav Pinkas, Ph.D., Ústav pro studium totalitních režimů, Pedagogická fakulta UK, Praha 

Mgr. Martin Vonášek , Gymnázium Hladnov, Ostrava; Humanitní digicentrum, člen Jednoty školských informatiků

Bc. Pavel Žalský, ZŠ Karla Klíče, Hostinné 

  

Deklaraci podpořil Výbor Asociace učitelů dějepisu České republiky (ASUD). 

 

Kontaktní adresa:

Milan Ducháček: milan.duchacek@tul.cz

 

K deklaraci se dále připojují: 

 

 

Autor: Milan Ducháček | 298 podpisů

Více >
Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ 444 podpisů

Za vysokorychlostní trať přes Ústí nad Labem - západ

My, níže podepsaní, prostřednictvím této petice v souladu s čl. 18 Listiny základních práv a svobod žádáme, aby:

1) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan vedla přes území krajského města Ústí nad Labem, a to konkrétně přes Ústí nad Labem - západní nádraží,

2) vysokorychlostní železniční trať vedoucí z Prahy do Drážďan měla vlakovou zastávku v lokalitě Ústí nad Labem - západní nádraží.

 

Domníváme se, že:

1) vlaková zastávka přispěje k rozvoji města Ústí nad Labem, zvýší kupní sílu a cenu nemovitostí,

2) je povinností Ústečanů podpořit touto peticí zástupce z Ústí nad Labem, kteří za naše požadavky bojují a reprezentují tak naše postoje,

3) je vhodné využít nádraží Ústí nad Labem - západ a přilehlé brownfieldy pro účely výstavby vlakové zástavky vysokorychlostní trati a dalších souvisejících staveb, jakými jsou například parkoviště pro cestující, naopak není vhodné pro tyto stavby využívat prostory ve volné krajině v okolí jezera Milada,

4) i přesto, že petice není nejefektivnějším způsobem prosazování občanských zájmů, chceme tímto vytvořit tlak na příslušný státní orgán, který se bude, byť jen částečně, na rozhodování o celém záměru podílet.

 

Bojujme za to, aby hlas Ústečanů byl slyšet a naše město neztratilo budoucnost.

Autor: Petr Vidlák | 444 podpisů

Více >
Chceš změnu? Jednoduše začni!
  • založ
  • podpoř
  • sdílej
Založit petici

Vyberte si svůj region

celá ČR

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj Liberecký kraj Středočeský kraj Praha Královehradecký kraj Pardubický kraj Kraj Vysočina Jihomoravský kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj Zlínský kraj

Tento web používá cookies k lepšímu fungování webu a analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. V pořádku